Jó lenne közvetlen használni az 1/8"-os szárú szerszámokat. A modellmotorok tengelyei is úgy látom rendelkeznek ilyen méretekkel.
Csapágyam van ilyen furattal, anno Robsy-nak (Tibor45) is volt ilyen gépezete ahol a csapágyakba közvetlen a szerszám ment. (bár talán ő 3 mm-es szerszámokkal dolgozott)
Ha valakinek szüksége lenne BLDC motorra vagy ESC-re nekem van . Többnyire új vezérlőim van , mind profi . Komoly , nagy teljesítményű . DC 20V-80V-ig ezek még megfizethető kategóriába esnek .
2KW-tól 15KW ig .
6.000- 60.000 RPM -ig .
5 Nm- 200 Nm ig
Van köztük olyan is amit én gyártok kis szériában ,többnyire megrendelésre .
A motorvezérlőket nem gyártom , maximum tuningolom ...
Ha valakit érdekel , telefonon keressen HÍVÓSZÁM KIJELZÉSSEL ! 067062126423
Esetleg, ha nem hadititok pár képet feltennél róla? Még a végén én is nekiesek valami normálisat gyártani... Ha van esetleg szétszedett állapotában az még jobb.. És előre is köszi!
Ezeken az IC-ken már túl vagyok, rendes állítható PID controller kell.Fix előre beállított értékekkel nem lehet bármilyen motort, a körülmények figyelmen kívül hagyásával jól működtetni.
Azért álltam neki a tekercselésnek, mert egy gyári CNC gép Főorsóját használom, nem akartam áttételt és a 7-8 ezres fordulatból sem szívesen engedtem volna.Valamit a méret és a tömeg is fontos szempont volt. Így jutottam el a nagy átmérőjű külső forgórészes motorig. A stator kivételével az egész motort én készítettem. Az akkori elvárásokat duplán teljesíttette, de folyamatos fejlesztés alatt van, mert egy kicsit alábecsültem a gép mechanikáját. Az építéskor alu marásban gondolkodtam, de kiderült hogy kicsit álmodtam. Az új álom, vasba 1mm fogásmélység D40mm maróval, valahol itt lehet a váz határa. Ebbe a méretű motorba lazán 10kw is kehet,A következő lépés a ferrit mágnesek lecserélése, neodymra,Szerintem ezzel meg is oldódik a probléma.
Igen. Az MC33039 fordulat szabályzó kapcsolás benne van az MC33035 datasheet-jében, ahol dolgozok ott vannak nyáklap marók brushless motorral, és ugyanez a kapcsolás van a vezérlőjükben, ha lefogod a motort nem csökken a fordulata , érezni hogy szabályoz; persze kis teljesítményre kb 30W a motor, így a felső oldalra elég P csatornás FET is. Nagyobb teljesítményre rendes FET meghajtás kell ahol a felső oldali is N csatornás, a régebbi elektromos kerékpárokban is ez az IC van.
Közben látom hogy te is hasonlókkal küzdesz, azért álltál neki magad tekerni... még nem tudom mi lesz belőle, egy biztos most tanácstalan vagyok. Itt vetted a fórumon a szervókat melyeket újra tekertél?
MC33035 IC vel és a hozzá kapcsolható MC33039 IC vel lehet olyan vezérlést készíteni ami fordulatszám tartó, láttam ilyen gyári brushless szabályzót.
Ati | 1120
2020-05-26 11:27:37
[2349]
Szia! A motor valószínűleg jó lenne, de a elektronika nem biztos. Próbáltam hasonló kerékpáros szabályzókat, a dinamikus terhelésváltozást nem igazán kezeli jól, Sőt némelyik a fordulatszámot sem tudja tartani.(Nincs semmi állítási lehetőség.) Én egy 10A Siemens BLDC analóg szervot patkoltam meg. 40A Max áramra, a legkisebb használható fordulat 800rpm, itt kb 1000W. d32mm lapkás maróval ezres fordulaton 0.5mm fogást tudok venni vasba, telibe. 2500rpm-nél már tud 2000W-ot, ez a max, nagyobb fordulaton, nincs szükség komolyabb teljesítményre. Legnagyobb fordulat 7500, itt aluba d12, 3 élű maróval, 10mm fogás is vehető, de nem szoktam ezt erőltetni.
Persze kotortam egy kört, még csak hogy lássam milyen a kínálat most, de még a nagyobb főorsók is, akár a szerszám cserélősek is, nagy fordulatúak, 18e rmp az alja, vashoz nem épp ideális, persze fához frankó, de ügye nem ahhoz kellene
Sziasztok Tűnődöm , mégpedig azon hogy ez a motor vajon jó lenne e főorsó hajtásnak? mondjuk egy gond van vele, kellene mögé egy jó táp, ami 72V-on 3KW ot tud eléggé szenvedősben vagyok a 800W os kicsi kínai főorsóval, mert túl nagy a fordulat amin jól érzi magát, és ha már mindenképpen kellene, egy különálló főorsót gyártanom, mert pl szíjas hajtással áttételezhetném, akkor egy hasonló moci is kerülhetne bele 1:1 hajtással, és lehetne végre akár vasat is marni a gépállattal...
Persze ha van jobb ötlet ( a vegyek 2 milláért normális főorsó is az, csak nem életszerű jelenleg), azt szivesen fogadom. Ki hogy oldaná, oldotta meg ? jó lenne minél kisebb tömegűben minél nagyobb teljesítményt kicsikarni...
Szia! a videón látszik a tekercselés, az egymással szemben lévő tekercsek ellenkező irányban vannak tekerve. Számolgatni nem szoktam, hasra ütésre határozom meg a menetek számát, és a huzalvastagságot. Eleinte voltak vele gondok de már ráéreztem, és általában elsőre sikerül. Mindent 10-25 szál 0.45mm vastag összesodort huzallal tekercselek, mert ez van, meg merev vastag dróttal nem is tudnám megfelelően kihasználni az adott helyet. 24 Voltra ha jól emlékszem 7-8 menetet raktam tekercsenként, olyan vastag sodrattal ami épp még elfér, ezt ki szoktam kísérletezni. Ha modelles meghajtót akarsz használni, a repülősök nem igazán jók, kis fordulaton nincs nyomaték, és a fordulatot sem tartják, ugyan ez vonatkozik a ebay-n kapható 36v 500w-os bldc meghajtóra is,ebből a szenzoros is ugyan azt tudja mint a szenzor nélküli. A szenzoros, autós az elég jó, vagy esetleg helis, vagy dronos. Már a kerékpáros sem olyan drága, vagy gördeszkás. Jobb lenne minél nagyobb feszről működtetni.Én most fogom átalakítani 110 voltosra.
Sziasztok! Olvastam a témában régebben, hogy valamelyes járható út ha ac szervómotort tekercselnék át, hogy 10-20 Voltos BLDC motor meghajtóval valamelyest működjön. Van egy hibás 6 pólusú 1kW környéki motorom amit beáldoznék a célnak. Valaki ebbe tudna nekem némi tekercselési instrukciót adni?
Omron V1000-el, de bizonytalanul működött voltak frekvenciák ahol remegett sőt volt ahol ki is esett szinkronból. Meg próbáltam hozzá állítani egy v1000-est vektor módban azzal volt a legjobb eredmény de ott meg nagyobb terhelésre ugrott ki szinkronból és emiatt törte a szerszámot.
Visszacsatolása mindegyiknek van, akkor is ha szemmel nem látható.Ha nem akarsz elektronikát farigcsálni, akkor vektoros frekiváltó. Ha viszont faragni akarsz, meg lehet patkolni a 3e forintos kinai BLDC meghajtót, megfelelő fettel vagy IGBT-vel. Én a szenzorost választottam, mert így kevésbé kell beletúrni az elektronikába. A sönt helyett célszerű egy áramváltót csinálni. Kb pont olyan Sz@r mintha frekiváltóval hajtanám, terhelésre a fordulatot nem igazán tartja,de talán egy kicsit erősebb. Az igazi megoldást egy szervómeghajtó jelenthet,
Olyan problémával fordulok hozzátok, hogy van pár felesleges AC szervómotorom amelyekhez nem igen tudok vezérlést szerezni. A kérdés a következő: Lehetne ezeket a szervókat valamilyen bldc elektronikával működtetni visszacsatolás nélkül?
A válaszokat előre is köszönöm!
Ati | 1120
2019-06-04 13:53:23
[2335]
Egyszer kivégeztem egy ER11 1.5kw-ost, a 6-os maróval, 0.2-0.3 fogással. belefulladt a vasba, és a marószár erősebbnek bizonyult a tengelynél.
Persze, lesz videó, meg kép is, csak müködjön végre! Az első munkája egy rendes tartókonzol lesz a marómotorhoz, meg egy új mozgó lap a Z tengelyhez, mert a mostanit egy szétfúrkált szemétből csináltam.
4 mm maró, közepes keménységű acélba telibe, 0.6 mm fogásmélység, 300 mm/min előtolás. Ehhez a forgácsoláshoz csak 36 W hasznos teljesítmény kell, valószínűleg a marómotorod üresjárati P-je is nagyobb ettől, így valóban csak "langyos" lesz.
Nincs videó, mert nics még kész. 2 éve szereztem a vázat, 3 nap kellene hogy végre működjön, de most 2 hétig nem tudok vele foglalkozni. Majd szét vet az ideg!
Ez lesz a mechanika, kapirgálni talán lehet vele, bár a X-z tengely kapcsolata nem lett az igazi, hiába a 25-40mm vastag alúlap, de majd idővel kijavítom. Egyépként van másik gépem amivel vasat is szoktam kapirgálni, de akkor lecserélem a 2.2-es kinai főorsót egy 600w-os 3600rpm-es szervómotorból átalakított akármire. https://drive.google.com/file/d/1xBHPdo_iq4OC25wUH_6fagv7T5RKp5am/view?usp=sharing