HobbyCNC fórum
FTP tárhely: http://cnctar.hobbycnc.hu v0.9.6 Régi HobbyCNC oldal: http://archiv.hobbycnc.hu

Új regisztráció / Átregisztráció a régi fórumról
    
   


Épül a gépem ::: Sastas gépe

xxxxx

 

Időrend:
Oldal 1 / 10 Ugrás ide:
Sorok:
1  2  3  4  5   Következő ►  Utolsó ►|

  Fórum főoldal  |  A lap aljára

istvan3 | 345    Ma 07:18:26 [478]

Szerintem vegyél inkább egy kínai vizes marómotort.
800w-os motort elvisz a frekvenciaváltód, és szinte minden hobbis marásra elég.
Ezek HSK-s szerszámbefogók arany áron mennek.
Nekem egy 1,5kw-os van, 4 éve hibátlanul üzemel, tökéletes alut marni is.

Ha szerszámcserélőst akarsz akkor SK15-ös orsókat lehet kapni, illetve kínai motorra feltét orsót.
De ezek is 1000 eurós költséggel járnak szerszámbefogókkal.

Előzmény: sastas, Tegnap 21:30:33 [477]


sastas | 842    Tegnap 21:30:33 [477]

Egyre magasabb a CNC maróm megvalósulásának realitása. Lassan oda jutok, hogy már minden ittlesz nálam, és csak össze kellene rakni. Namármost a hétvégén ismételten kegészültem némi alkotóelemmel. Az előző komment képeiben ecseteltem egy megoldást, amit pontosan ehét vasárnapig jónak is tartottam, hiszen senki nem szólta le/korrigált, úgyhogy annyira rosz nem lehet .

A változást az adta, hogy Serif-nél voltam ezt-azt venni, és belefutottam 2x 1,2 m Ilyenbe. Úgy döntöttem, hogy ezen fog szaladgálni az Y tengely 4 kocsija. Ehhez majd veszek, de szerintem inkább csináltatok nútanyát, valami acélból. Viszont kérdéses lesz, hogy mivel fogom összefogatni. Szerintem a végeken marad a 45x90-es Rexroth installációs profil, közé viszont az asztal alapjának lehet veszek egy szál 30-as/45-öset, neadjisten némi 40-es zártszelvényt. Mondjuk a zártszelvényt kicsit unortodox megoldásnak tartom, de kifejezetten költséghatékony.

Viszont ami érdekelne: Vettem főorsónak való orsót, de ehhez két dolgom nincs amiről éppen tudok. Az egyik egy motor amivel ezt meghajtanám. 750W-ig jóvagyok, egy J1000-es frekiváltó 1P->3Pvel. Viszont lövésem sincs milyen moci kéne. Aluhoz/Fáhhoz kb 8-ezres max fordulat szerintem jó, de javítsatok ki ha tévedek.

Valamint a főorsómhoz befogó. Namármost ez egy Ilyen orsó. Ehhez szerintetek lehet kapni "értelmes áron" befogót, patronosat, vagy sem, vagy felejtős, inkább hanyagoljam első körben, és vegyek egy ER16 os patronos befogós orsómotort? És akkor se befogóbal nem kell szívni, se a motorral.


sastas | 842    2018-10-13 21:23:06 [476]

Közben ezt a rektanciámat is törlesztem. Vélemény a Duet Wifiről és a Flexion extruderfejről.

Először is a Duet:
Nagyon jó alaplap, a fejlesztők kommunikatívak, forumon kb 1 napon belül válaszolnak mindenféle felvetésre, stb. Korrekt bekötési rajzokkal, és magyarázatokkal vannak felvértezve, kötéseknél mire figyelj, mely alkatrészek, csatlakozók érzékenyek a menetközbeni lehúzásra. A beépített webserver nekem kicsit fapados, hiányzik prá funkció, illetve néha elbugol, de a bugok része inkább a hálózatból adódik amire kötve van. A saját kiegészítőkártyáin kívül is hajlandó fogadni bármit, megfelelő protokol esetén, de ez már komoly tapasztalatot igényel. Kijelzőből is csak a sajátját kezeli natívan, de az nagyon király.
Ezek ellenére az ára egy igen komoly hátrány. Főleg ha kiegészítőkkel együtt figyeljük meg(kijelző, expansion board, stb).

Flexion:
Erről inkább negatívabb a véleményem. Ahhoz képest hogy milyen drága, folyamatosan találok benne tervezési hibákat. Az egyik legnagyobb pont a napokban jött ki, erről később.
Mindenféle anyagot jól kezel, PLA, PETG, TPU amivel hosszabban teszteltem, ezekkel nagyon szépen nyomtat. az állítócsavarjait én kicseréltem, mert fix fejes hernyók voltak benne, és a rugós-golyós végű hernyó számomra szimpatikusabb volt. Amit nem igazán szeret az a temperált munkatér, mivel aluból van, gyakorlatilag a hőt beviszi a filamenthez, ami olvad, torzul, stb.
A másik igen komoly gond az most jött ki pont. A támasztógörgő úgy van kialakítva, hogy egy alu csapra, ami a testből van kimunkálva, rá van préselve egy csapágy, arra rátéve egy gyűrű aminek a külső felülete vezeti a filamentet, és ezt egy seeger-gyűrű fogja. Namármost, az a gond, hogy a filamentből meg simán a levegőből származó por bemegy a seeger és a csapágy közé, és ahogy a filament húzása forgatja ezt az egészet, a portol a seeger befeszül és mivel ez rugóacél, szépen elforgácsolta az alucsapot. Egy kicsit bosszantó.

Előzmény: vjanos, 2017-12-12 20:33:44 [425]


sastas | 842    2018-10-13 21:09:56 [475]

Üdv újra, "némi" kihagyás után. Először is, most sikerült némi pénzt elkülöníteni a hobbiknak, úgyhogy a CNC is újra előtérbe került. Először is, ami szempont: Legalább 600x400x200 mozgástér, aluminium és keményfa megmunkálás, lehetőleg meglévő anyagok felhasználásából(15-ös rexroth lineár, FNS rexroth kocsikkal; 45x90-es Rexroth installációs profil, 40x40-es és 40x80-as Item építőprofil), főleg lemezmegmunkálás 20-25mm alulemez, 15-50mm falemez, illetve 150-200mm-es polisztirol és egyéb hablemezek.
Meglévő anyagok alapján a kép szerint alakul a gépváz, a hossza kb 1m. A keresztösszekötő felül, csak elől és hátul lesz, alulra 30-as profilból fogok kereszteket rakni, és arra fog rámenni egy alulemez, asztal-alapnak.
Ami a rutinosabbaknak biztosan feltünt elsőre, az a relatív széles géphez mégiscsak 1 golyósorsó választása, ez konkrétan pénzügyi döntés volt, meg van tervezve a dupla golyósorsós Y is, ha meglesz hozzá a szükséges +70-ezer ft, akkor megvalósul.
A másik ami feltűnhet, az hogy a lineárok 40-es itemre vannak fogatva, ami pedig egy 45x90-es rexrothon nyugszik. A két profilokat átmenő csavaros, profilanyás megoldással tervezem összerögzíteni, így lesz elég jó Z magasságom, és a rexrothoz be tudom fogatni a keresztprofilokat, amire ugye az asztal megy, és ha hűtőfolyadékot alkalmazok, nem kell a külön folyadéktálcát kigondolni, hanem ez a keret megadja ennek is az elvezetését, mert csak a két végén fog tudni kifolyni.
Kíváncsi lennék az ötleteitekre, véleményekre, gondolatokra. Ezért raktam fel a tervek ilyen korai fázisában a dolgot, na meg mert most volt időm egy kicsit írni, tervezni viszont már fáradt vagyok.

  


Aknai Gábor | 1961    2018-04-28 17:44:53 [474]

Gratulálok ezekhez a szuper cuccokhoz!
Nekem nagyon bejöttek ezek a magyar fejlesztésű CNC eszközök.
Jó gép építést.

Előzmény: sastas, 2018-04-28 16:53:32 [472]

ebalint | 1241    2018-04-28 17:28:24 [473]



Neked és a felajánlónak is!

Előzmény: sastas, 2018-04-28 16:53:32 [472]


sastas | 842    2018-04-28 16:53:32 [472]

Nos, Azthiszem egyel kevesebb kifogásom lehet a gépépítéshez. Ez volt a debreceni találkozó fődíja

  


Frédi | 1171    2017-12-30 16:17:31 [471]

Mint írtam is, kocsiterhelés szempontjából értettem a közömbösséget. A hidra ható csavaró igénybevétel az világos.

Előzmény: Szalai György, 2017-12-30 16:04:31 [470]


Szalai György | 7293    2017-12-30 16:04:31 [470]

Csak ugye a kieresztett Z kétkarú emelőként működik és nem lesz mindegy az erőkar : teherkar arány.
Ezért is jó szerintem, ha az X sínpár minél távolabb van egymástól és a távolságuk minél nagyobb a Z magassághoz képest.
Kis síntávolság és nagy Z esetén nagyon megnőhet a hidgerendára ható csavaróerő.
Az meg, ha nem acélöntvény, akkor tekeredni fog, a megmunkáló motor pedig fokokat kitér a függőlegesből.
Mivel ez nem statikus, hanem nagyon is ciklikus-dinamikus erő, vadrezgés lesz a vége.
Vagyis, mégsem „teljesen közömbös a sínek elhelyezkedése a hídon.”

Előzmény: Frédi, 2017-12-30 15:34:10 [468]


sastas | 842    2017-12-30 15:48:05 [469]

Pontosan emiatt választottam ezt a kocsi/sín kombinációt, hogyha az első elképzelésem nem jó, és át kell szerelni a sínt is megfeleljen.

Előzmény: Frédi, 2017-12-30 15:34:10 [468]


Frédi | 1171    2017-12-30 15:34:10 [468]

Köszönöm!

Ezek szerint, kocsiterhelés szempontjából,teljesen közömbös a sínek elhelyezkedése a hídon.(nem gondoltam volna)

Előzmény: Szalai György, 2017-12-30 14:05:20 [466]


sastas | 842    2017-12-30 14:14:18 [467]

Így van, FNS típus, 165111322, hogyha pontos szeretnék lenni.

Előzmény: Szalai György, 2017-12-30 14:05:20 [466]


Szalai György | 7293    2017-12-30 14:05:20 [466]

Hát. . . A gyártó a megmondhatója, gondolom sin/kocsi típus függő lehet.
Megnézem ilyesmi típusra.
Azt írta a [435]-ben, hogy „15mm-es rexroth lineárokkal(4 golyópályás kocsikkal)”

Gondolom valami FNS-hez hasonló forma.

Olvasható a hatodik oldalon, hogy: „Ugyanaz a nagy teherbírás mind a négy fő terhelési irányban.”
A 12. oldalon a standard FNS15-ös kocsinál látható, hogy a terhelhetősége 9860 N, vagyis rápakolhatsz úgy egy tonnát, bármely irányból, akár fejjel lefelé is.

Előzmény: Frédi, 2017-12-30 13:23:08 [465]


Frédi | 1171    2017-12-30 13:23:08 [465]

Szia!
A kérdésem az lenne,ha komplexen nézzük, akkor is a "c" megoldás a legmegfelelőbb. Gondolok itt főleg a lineáris kocsik terhelésének az irányára. A Lineárok szempontjából melyik sínpár elhelyezés az ideális,ha a híd keresztmetszete még tetszőlegesen méretezhető és ehhez alkalmazkodik a hajtás kialakítása?

Előzmény: Szalai György, 2017-12-30 08:57:14 [448]


sastas | 842    2017-12-30 12:42:15 [464]

Egy asztalra fogom feltenni, de azt nem akarom túlspirázni, 40x40-es zártszelvényből, hogy legyen némi súlya és kész.

Előzmény: Szalai György, 2017-12-30 12:02:02 [463]

Szalai György | 7293    2017-12-30 12:02:02 [463]

Ha ennyi anyagod van, akkor miért kell a hidat egyetlen szál profilra felépítened?
A gép lábait is ennek a mennyiségnek kell talán kiadnia?

A [448]-ban lévő linken láthatod, hogy Ix 82cm4 míg Iy csak 23,6cm4.
A szelvényed a vékonyabbik oldalára lényegesen ellenállóbb a hajlítással szemben.
Nem tudom, hogy ezt hányan hiszik el, (Pedig a gyártó honlapjáról származó adat.) de eddig hobby gépbe nem ez szerint építgették be az ilyen profilokat.
Ha megnézed a szelvényrajzot, a két Y irányú vége „csak lifeg ott a szélben”.

Előzmény: sastas, 2017-12-30 11:13:48 [459]


kari | 1494    2017-12-30 11:32:52 [462]

Hát igen.
De talán kibírható +költség.
Alu lapos rúd

Előzmény: sastas, 2017-12-30 11:18:45 [460]


sastas | 842    2017-12-30 11:20:56 [461]

Aucs. Ezt ennyire közelről még nem figyeltem meg. Akkor ezt az öteltet elvetettem. Marad valamiféle alátét.

Előzmény: remrendes, 2017-12-30 11:04:52 [456]


sastas | 842    2017-12-30 11:18:45 [460]

Ilyesmire is gondoltam, csak ebből kellene vagy 150 darab az anyákhoz, vagy ugye kb 3,5 folyóméter. Nem vagyok benne biztos, hogy gazdaságos lenne.
A JPG-t szereti a legjobban a fórum

Előzmény: kari, 2017-12-30 11:07:43 [457]


sastas | 842    2017-12-30 11:13:48 [459]

Egy ilyen gondolatmenetre (is) vártam.
A méretekről:
Mivel alapvetően meglévő anyagokból dolgozok, amik: 1000mm 45x90, 600mm 45x90, 500mm 45x90-es profil, mindből 4-4 darab, és mindhez van 1-1 15 ös lineárom, 2-2 kocsival.
Ebből szeretnék egy 1000x690-es alapkeretet összerakni alapnak. És erre készíteni egy felépítményt. A híd alja és az asztal között 140mm hely lenne. Ebből 80-100mm hasznos Z-re számítok. 750 Y és 600 X hasznos hosszak mellett.
Leggyakrabban műanyagok(főleg PC és PVC) vagy keményfa marására használnám, esetenként réz/bronz/alu marására/gravírozására. A célom az volt, hogy a 600*400-as kisméretű táblák beférjenek a gép alá.

Előzmény: Szalai György, 2017-12-30 08:57:14 [448]


kari | 1494    2017-12-30 11:08:25 [458]

Látom mindenki rápörgött

Előzmény: remrendes, 2017-12-30 11:04:52 [456]


kari | 1494    2017-12-30 11:07:43 [457]

Bakker nem szereti a 2 Mb Bmp-t

  

Előzmény: kari, 2017-12-30 10:49:13 [455]


remrendes | 2054    2017-12-30 11:04:52 [456]

Ez ertheto, csak ott sok falvastagsag nem fog maradni.

  

Előzmény: sastas, 2017-12-30 10:37:59 [453]


kari | 1494    2017-12-30 10:49:13 [455]

A kép nem sikerült:

Előzmény: kari, 2017-12-30 10:48:42 [454]


kari | 1494    2017-12-30 10:48:42 [454]

Igen igazad van.
Maga az egész profil nem igazán alkalmas erre.
Én vastag falu itemből építek és ott nincsenek ilyen problémák.
De itt mindenféle anyageltávolítás nagyon-nagyon gyengíteni a már alapban sem erős profilt.
Talán egy ilyen közbetét, akár aluból is.

Előzmény: sastas, 2017-12-30 10:37:59 [453]


sastas | 842    2017-12-30 10:37:59 [453]

Én azért szeretném belemarni, mert a rexroth profilon a 10-es nút két szélén még van egy-egy 0,5x1,5-ös bemarás, gondolom hogy a profilzáró jobban fedjen, másra nem tudok gondolni, miért így csinálták. Ezzel rögtön 11-re nő meg a nút szélessége, a 15-ös lineáron van 1 mm letörés, azzal 13, így marad oldalanként 1-1 mm amin felfeküdhet a sín, a kialakított 3-3 helyett(ennyin van felköszörülve a sín alja). Ha belemarok, akkor nyerek 0,5-0,5mm, t amivel 50%-al nő az érintkező felület. De még gondolkozok más megoldáson,esetlegesen vékony köszörült lemezből csinálni a sínnek alátétet, de ez lehet hogy még bonyolultabb mint a belemarás.

Előzmény: kari, 2017-12-30 08:57:20 [449]


sastas | 842    2017-12-30 10:30:20 [452]

Igazából 8-10 es vastagságban lenne a legjobb, de akár 15-ös is jó lehet. A lényeg, hogy 12 darab kb 100x100mm-es egyforma vastagságú darab legyen közte.

Előzmény: jani300, 2017-12-30 08:58:24 [450]


sastas | 842    2017-12-30 10:28:47 [451]

Semmi probléma, ezért mondtam el.

Előzmény: svejk, 2017-12-30 07:01:07 [447]


jani300 | 7444    2017-12-30 08:58:24 [450]

Szia !
Írj méreteket . Mangánacél vagy hardox nem tudom , de nem rég elérhetők voltak hulladék darabok. A piros kopólemez .
Év elején szokott gond lenni a vásárlással .
De akarok én is beszerezni mert nem mindig van .

Előzmény: sastas, 2017-12-29 22:26:42 [438]


kari | 1494    2017-12-30 08:57:20 [449]

Van vastag falu.
De itt most a meglévővel kell gazdálkodnia.

És így teljesen igazad van.


Én különben a saját gépemen nem készítettem külön helyet az item profilba a lineáris sínnek.
Csak simán felfogattam.
Évek óta működik.

Előzmény: remrendes, 2017-12-29 23:22:10 [445]


Szalai György | 7293    2017-12-30 08:57:14 [448]

Egy kósza gondolatmenet, csak a rajzaid alapján. Függetlenül attól, hogy „Gyakorlati szempontból melyik miért jó.”

Forgácsoláskor az X-Y-ban ható erők, a leeresztett Z erőkaron át, csavarólag terhelik a két sínnel megerősített hídgerendát és erre kéne minél kevésbé deformálódnia.
Azt meg akkor teszi, ha a két sínt, a csavarás forgásközéppontjától, minél távolabb helyezed.
Akkor pedig egyedül a C megoldás a nyerő.

Még nem írtad, hogy mekkora lesz és mit fog dolgozni ez a szerkezet.
Nézd meg, (ha még nem nézted.) hogy melyik irányban menyire merev az alumínium szelvényed.

Előzmény: sastas, 2017-12-29 21:14:15 [435]


svejk | 27175    2017-12-30 07:01:07 [447]

Bocsi, nem tudhattam.

Előzmény: sastas, 2017-12-29 22:26:42 [438]


hostya | 2467    2017-12-30 00:21:56 [446]

Én a "C" megoldást választottam anno...
És nem bántam meg..
A lin sínek alatt az aluprofil síkba marva.

          

Előzmény: sastas, 2017-12-29 21:14:15 [435]


remrendes | 2054    2017-12-29 23:22:10 [445]

Van vastag falu ITEM profil? A lenti kepen levobol en sehonnan nem mernek leszedni. A linearnak is van 1-2mm letorese, attol melyebbre kellene ultetni.

Előzmény: kari, 2017-12-29 23:11:31 [443]


kari | 1494    2017-12-29 23:12:07 [444]

kéz = két

Előzmény: kari, 2017-12-29 23:11:31 [443]

kari | 1494    2017-12-29 23:11:31 [443]

Igaz.

De a 90 fokos elforgatásnál nem szedném le a vékony falat egyik felén végig.
Vagy szerszámcsere még megoldás.

A kéz szembe oldalas tényleg mehetne egybefogás egy szerszám megoldással.

Előzmény: remrendes, 2017-12-29 22:53:19 [442]


remrendes | 2054    2017-12-29 22:53:19 [442]

Megoldhato a masik ketto is 1 befogassal. Nem kell a linearoknak ketoldali megvezetes.

Előzmény: kari, 2017-12-29 22:42:25 [440]


sastas | 842    2017-12-29 22:49:56 [441]

A kocsik szélességébe bele sem gondoltam basszus
Valóban így a B kiesik. 47 a kocsik szélessége, mert 15mm-es FNS típusú kocsikat fogok használni

Előzmény: kari, 2017-12-29 22:42:25 [440]


kari | 1494    2017-12-29 22:42:25 [440]

A kocsik szélessége miatt szerintem csak az A vagy a C lenne a jó.
De nem írtad le a kocsi szélességét. (vagy az én figyelmemet kerülte el.
A B megoldás az elkészítése szempontjából a legpraktikusabb.
Egy befogással el lehet végezni a megmunkálásokat, és a hibalehetőség is kevés.
A másik két megoldás vagy nagyon komoly gép (4 vagy több tengely) vagy nagyon sok újrapozicionálási munka kell hozzá.

Előzmény: sastas, 2017-12-29 22:30:40 [439]


sastas | 842    2017-12-29 22:30:40 [439]

Az X tengely oldalnézetét rajzoltam fel. 45x90-es profil a fekete négyszög, az ugye ez:


Namármost ezen a képen látható nútok valamelyikébe kellene rögzítenem a lineárokat, amik pedig ezek:

a függőleges lilás vonal oldalán lesz a Z tengely a marómotorral. annak az ellentétes oldalára szeretném rakni a golyósorsót, a forgácstól védendő.

Előzmény: remrendes, 2017-12-29 21:29:56 [437]


sastas | 842    2017-12-29 22:26:42 [438]

Jódarabig nem nyúltam hozzá, ugyanis amelyik diáktársammal csináltuk(volna) holnaphoz egy éve elhunyt , és rágondolnom is fájt.

Pár hete sikerült újra elővennem, Frédi-t megkerestem aki anno felajánlotta az anyagbeszerzési segítséget, de éppen akkor nem tudott hardoxot vagy hasonló kopásálló anyagot, és abban maradtunk, hogy szól, hogyha tud beszerezni.

Előzmény: svejk, 2017-12-29 21:21:51 [436]


remrendes | 2054    2017-12-29 21:29:56 [437]

En nem ertem a kepeket. Illetve a linearok es az orso pozicioit.

Előzmény: sastas, 2017-12-29 21:14:15 [435]


svejk | 27175    2017-12-29 21:21:51 [436]

Egy szálat varrjunk el...
Mi lett a sorsa az aprítónak?


sastas | 842    2017-12-29 21:14:15 [435]

Sziasztok!

Van egy kis időm most gépet tervezni, úgyhogy neki is láttam. 45x90-es rexroth profilok, 15mm-es rexroth lineárokkal(4 golyópályás kocsikkal), 10-15-20mm-es alulapokkal megtámogatva.
A profilokon a nútot majd meg szeretném maratni, hogy sík legyen és szépen belefeküdjön a lineár. Illetve a végeit síkba maratni, hogy szépen illeszkedjen az alulapokhoz.

Viszont picit megragadtam, az X tengelyem elrendezésével. Van három verzióm, A B és C. A lila vonal a Z tengely iránya lenne, a két kék négyszög a lineárokat szimbolizálja, míg a zöld kör a golyósorsót. Nekem személy szerint az A elrendezés tetszik, bár megmagyarázni nem tudom miért. A B elrendezést láttam nagyon sok gyári gépen, csak úgy, hogy az orsó a két sín között volt, nem hátul. Viszont több hobby gépen is láttam a C verziót, ezért ragadt meg a fejemben, hogy lehet így kéne csinálni, ennek talán annyi előnye van, hogy még pár mm-t nyer vele az ember Y-ban. Sőtt láttam olyat is, hogy olyan elrendezés mint a C, de még a lineárok is hátul vannak, de szerintem azzal a forgácsolóerők indokolatlanul terhelnék a kocsikat, és torzítanák a mechanikát.
A golyósorsót azért helyeztem a hátsó oldalra, mert ott talán jobban védve van a szennyeződésektől/forgácstól.
Gyakorlati szempontból melyik miért jó?

  


sastas | 842    2017-12-22 21:00:19 [434]

Egy kis karácsonyi hangulat

  


PallMallMan | 439    2017-12-18 21:55:29 [433]

Igen ám! ha mindenűt repül a gép akkor ilyen.
De szeletelésnél a külső réteg kicsit lassabbra vehető és akkor szép!
Idő veszteség meg 1 pár perc!
(szerintem megéri)

Ha meg teszt darab akkor meg több mint jó!!!!

Előzmény: sastas, 2017-12-18 21:34:32 [432]


sastas | 842    2017-12-18 21:34:32 [432]

TPU-nál szerintem azért elég jó, vagy tévedek?

Előzmény: PallMallMan, 2017-12-18 21:20:49 [431]


PallMallMan | 439    2017-12-18 21:20:49 [431]

Pedig ezzel a sebességgel is lehet szebbet elvárni.(készíteni)
Ha 200mm/s -nél lesz ilyen, majd akkor NEM kell további csodára várni!

Amúgy meg

Előzmény: sastas, 2017-12-18 20:10:46 [430]


sastas | 842    2017-12-18 20:10:46 [430]

TPU 60mm/s, 0,8 fej, 0,4 réteg. 8 mm retractal. A sebesség miatt a felső rétegek csúnyák, de ez picit sem zavart ennél a sebességnél

    


sastas | 842    2017-12-14 06:38:36 [429]

Igen, nagy lesz, de nem érdekes, hogy 10 perc vagy 15 mire lehűl.
A marást meg lehetne oldani, de az aluval van baj, ami 700x700 ban 10 es vastagságban hőre olyat vetemedik, hogy ihajj. Konkrétan kimértük, a szenzorunk induktív, 20 fokon aránylag sík, kb 0,1 van benne összesen. na ez befűtve 100 fokra több mint 0,6 mm. Szép hullámos lesz az egész. A munkahelyen alulap van bőven, abból tudunk dolgozni de ezt figyelembe véve mégis csak az acélt választottuk hosszutávra.

Nincsne hőszigetelve és ez nem jelentett eddig problémát. elmelegszik az mindenhova, a 800W-os szilikonlap elég jól fűt, az oldalak 5mm makrolonnal burkoltak, amikor fűt, az egész tér át van melegítve egészen a vezérlőszekrényig(addig tartanak a burkolatok).
A szintezés úgy történik ahogy mondod. Orsók anyástól fel, aztán 2 le, mert rossz irányba álltak az anyák és a profiltol nem fordult át. Aztán akkus fúróval kényelmes magasságba tekertük az anyákat, majd asztal fel, a fejtől kimértük kb egyforma távolságra az anyákat, majd irány fel Zben szenzorra 0jó lassan, néha kézzel rásegítve mikor megfeszült. Aztán G32 és meg is volt a szint felül. Aztán alsó orsótartók kilazít, azok ugrottak egy jót a helyükre, G1 Z800 F100, elmegy kávéz. Alsó orsótartók meghúz, asztalbol anyál kilazít, azok is helyrementek. Alsó orsótartók lazít-húz, még picit megmocorogtak. G1 Z10 F100, elmegy beszélget a szomszéd műhelybe, felsó orsótartók lazít-húz, anyák lazít húz. kb így nézett ki az asztalbeállítás.

Előzmény: vjanos, 2017-12-14 00:39:41 [428]


  Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 1 / 10 Ugrás ide:
Sorok:
1  2  3  4  5   Következő ►  Utolsó ►|


 ◊