HobbyCNC fórum
FTP tárhely: http://cnctar.hobbycnc.hu v0.9.6 Régi HobbyCNC oldal: http://archiv.hobbycnc.hu

Új regisztráció / Átregisztráció a régi fórumról
    
   


Boncolás - azaz mi és hogyan működik

Boncolás - azaz mi és hogyan működik

 

Időrend:
Oldal 1 / 130 Ugrás ide:
Sorok:
1  2  3  4  5   Következő ►  Utolsó ►|

  Fórum főoldal  |  A lap aljára

PSoft | 14650    2020-03-22 22:25:44 [6533]

Tipikus, sehol máshol nem használt "szerelvénydoboz", ragasztható, sima talpú MM fal, no és, a mára már kihalt szerelvény, a...borotvadugalj.:)

    


svejk | 29582    2020-03-21 17:26:28 [6532]

Aha!

Ez azért más mint amire én gondoltam eredetileg, de azért köszönöm, hogy bemutattad!

Előzmény: PSoft, 2020-03-21 16:23:30 [6531]


PSoft | 14650    2020-03-21 16:23:30 [6531]

És, a modul belseje...

          

Előzmény: PSoft, 2020-03-21 16:19:16 [6530]


PSoft | 14650    2020-03-21 16:19:16 [6530]

Az elektronika topikból...

'Elektronika' téma, 22682. hozzászólás

Az emlegetett Texas ős-PLC modul, pár közelebbi képen.

          


Csuhás | 5768    2020-03-20 21:05:24 [6529]

Összeszerelési rajz van a lakatszekrényhez, sajna nem túl részletes.

Az emu gépemnél volt a vonóorsó körül egy menetes hüvely, azaz lehetett a körmös kapcsoló rugóját előfeszíteni, és egyben beállítani a lekapcsolási erőt.

Előzmény: sidius, 2020-03-20 20:58:54 [6528]

sidius | 29    2020-03-20 20:58:54 [6528]

Köszi a leírást! Így már sejtem a dolgot! Egyébként van elérhető közelségben több E3-as is, lehet, hogy addig somfordálok, amíg bele nem kukkanthatok az egyik lakatszekrényébe.
Különben ha az E2 siklóreteszes csőtengelyét némi trükkel átalakítanánk, hogy a rugó "feszességét" lehessen befolyásolni, (mert ugye abban van rugó talppontja) akkor simán lehetne állítani nagyon finoman. No majd ha nyugdíjas leszek, és esetleg még bírok mozogni...

Előzmény: Csuhás, 2020-03-20 19:50:51 [6527]


Csuhás | 5768    2020-03-20 19:50:51 [6527]

Az E3N lakatszekrényben egy pici differenciálmű van, aminek a három tengelyére a következők kapcsolódnak: Az előtolás behajtása, az előtolás kimenő tengelye, és egy érdekes íves fogazású körmös tárcsa. Ezt a tárcsát rögzíti egy görgő amit egy állítható erejű rugó tol a fogak közé. A működés során a három tengely fordulatainak összege zérus, a forgás a behajtásról megy az előtoló tengelyre. Ha az megáll, mert ütközőhöz értünk akkor a forgás a rugós fékezésű tárcsára jut, és a fogak közül kitolódó görgő kikapcsolja az előtolást.

Előzmény: sidius, 2020-03-20 19:34:28 [6526]


sidius | 29    2020-03-20 19:34:28 [6526]

E2N Előtolás ütközésre kikapcsolás:
Akinek E2N esztergája van, és tényleg jó állapotú, az nem véletlenül ragaszkodik hozzá. Az enyém pl. mióta öt éve megvettem, napi használatban van. Nagy szerencsével került hozzám minden gyári alaptartozékával együtt. Jóval később próbáltam ki az előtolás túlterhelésre való kikapcsolását, és ezzel meg is találtam az egyetlen hibáját ami felemlíthető, ugyanis a szerkezet nem működött. 30 év forgácsolás után az ember ugyanúgy tud hibákat elkövetni, mint kezdőként, csak ezek egyre ritkábbak az idő előrehaladtával, de nemrég mégis sikerült: a bábbal ütköztettem meg a hosszánt. Most februárban volt egy kis állásidő, rendes karbantartást végeztem, és nekifogtam szétszedni a lakatszekrényt, hogy a végére járjak a dolognak. Némi elemzés után az alábbi megállapításokra jutottam: A kikapcsolást egy körmös tengelykapcsoló végzi, mely 90 fokos, szimmetrikus fogakkal kapcsolódik össze, és a megnövekvő nyomaték hatására egy rugó ellenében tengely irányban elcsúszik egy csőtengely, ezzel kapcsolva ki az előtolás reteszelőjét.
A hajtáslánc a szekrény jobb oldalánál kezdődik: Zárófedél, amit 4 db M4-es csavar rögzít az öntvényházhoz. Mögötte egy nyomcsapágy, majd a vonóorsóhoz csatlakozó siklóreteszes hüvely, amit a vonóorsó hajt meg. Ez a „H” jelölésű alkatrész a képen. Jól látszik , hogy ez egy további „T” alkatrészt hajt körmös kapcsolóval, a kettő között pedig rugó van. A „K” jelölésű horony a „T”-része, amely az öntvényházban találkozik a 90 fok ékelésű tengelykacsolóval, aminek egyik fele magának a csigának a vége „90” jelölésnél van, de az öntvényházon belül, tehát nem látható. Ha a csigaorsó megáll, a „T” alkatrész a hornyával együtt elindul jobbra. A 45 fokos fog felmászik a mindkét oldalon 45 fokos emelkedőn, miközben az előtolás reteszelő mechanizmusát „R” karral kilöki a reteszelt helyzetéből. Ezzel az előtolás hajtása megszakad, az előtolás kézikarja alaphelyzetbe „ugrik”.
Ráérzésre, utána meg némi rajzolás-számolás után rájöttem, hogy a beszerelt rugó túlzottan „kitart” a szerkezetben. Hogy valaki valamikor nem jót szerelt be, vagy eleve nem jót tettek bele, az rejtély marad, de az biztos, hogy a beszerelt rugó erejének legyőzéséhez az összes a lakatszekrényben lévő alkatrész szilárdsága kevés lenne, vagyis előbb összetörne, mint kikapcsolna a szerkezet. A rugó eredetileg 3 mm-es keresztmetszetű, és 60 mm hosszú volt.
2,2 mm-es átmérővel, 50 mm-es hosszal a számítás szerint már működnie kell a szerkezetnek, mielőtt bármi tönkremenne a lakatszekrényben. Elmentem hát egy bácsihoz, aki 60 éve rugókat gyárt. Kettőt készíttettem, 2,2-es, és és 2,0 mm-es rugóacélból 19-es belső átmérővel, 50 hosszal. ( A vonó orsó átmérője 18 mm-es). Telitalálat lett a 2,2 mm-es, pont jónak bizonyult, ám a 2 mm-es méginkább jó, mert a keresztszán kikapcsolásához, az előbbi rugó még mindig elég durva karakterisztikájú. Ha valakinek hasonló problémája van, annak nincs más teendője, mint szétszedni az egységet, megvizsgálni, hogy nincs-e berágódás, vagy egyéb defektus ami megakadályozza a helyes működést, azután egy 19-es belső átmérőjű , 2,0-2,2-es anyagból hajtott 7 menetes rugó kell még, és a kikapcsolás működni fog!
Fontos!!!
Nekem egy 1969-es „R” típusjelű gépem van. (régi lakatszekrénnyel) Nem tudom, hogy vannak-e módosított változatok, de gondolom, hogy vannak. Aki esetleg kísérletezik a rugóerővel, annak érdemes először kézi hajtással, szánütközővel próbálkozni, nehogy tönkremenjen valami. Az E3N lakatszekrénnyel szerelt szerkezetek számomra ismeretlenek, ezért a föntebb leírtak azokra nem vonatkoznak!
Innen is üdvözlöm Dr. Fazekas Lászlót, hajdani professzoromat, és nem kisebb tisztelettel Kasza József, néhai Kiss József, és Kupeczki József tanártártársaimat, és hajdani tanáraimat.
A képet Svejk (a derék katona )) fórumtárstól kölcsönöztem (remélem, hogy nem baj).

  


PSoft | 14650    2020-02-27 20:41:53 [6525]

„ Hogy mik vannak!? ”

Én meg ezen lepődtem meg a minap, szintén abban a topikban.
'Adok-veszek-cserélek. CSAK ÁRMEGJELÖLÉSSEL!' téma, 117444. hozzászólás
Igaz, hogy én már láttam ilyet, de úgy kb....negyven évvel ezelőtt.:)

Még úgy hirtelen, gondoltam is rá hogy meg kéne venni.
Ide a topikba...donornak.:)

Előzmény: svejk, 2020-02-27 19:00:22 [6524]


svejk | 29582    2020-02-27 19:00:22 [6524]

Hogy mik vannak!?
Ilyet sem láttam még mint a bal oldali...
'Adok-veszek-cserélek. CSAK ÁRMEGJELÖLÉSSEL!' téma, 118049. hozzászólás


Geszti Sándor | 842    2020-02-10 17:11:39 [6523]

Tudsz jobbat? Enélkül hogyan viseljelek el?

Előzmény: Robsy, 2020-02-09 19:03:00 [6519]


sastas | 1016    2020-02-09 22:59:33 [6522]

Az aktuális sebességet összekavartam a gyorsulás irányával

Előzmény: Csikarc, 2020-02-09 22:45:31 [6521]


Csikarc | 3647    2020-02-09 22:45:31 [6521]

a sinusgörbe ívének csúcsán nem áll meg szintén egy pillanatra?).... vagy inkább állandó szögsebességgel áthalad a maximumon és a nulla értéken?

Előzmény: sastas, 2020-02-09 22:21:20 [6520]


sastas | 1016    2020-02-09 22:21:20 [6520]

Az oké, hogy "áll", mondhatni matematikailag sokat, mármint darabszámra(a sinusgörbe ívének csúcsán nem áll meg szintén egy pillanatra?). De az adott időintervallumnak ez mekkora hányada? Mert azt egyszerű belátni, hogy darabra sok, de időre-százalékban- igen kevésnek hat.

Előzmény: Robsy, 2020-02-09 18:59:38 [6518]


Robsy | 1345    2020-02-09 19:03:00 [6519]

Ne igyál már ennyit, mert akkor csak ilyen primitív, hazug stílusban tudsz állandóan reagálni. Inkább vegyél példát Györgytől, akinek az előbb válaszoltam.

Előzmény: Geszti Sándor, 2020-02-09 18:08:33 [6516]

Robsy | 1345    2020-02-09 18:59:38 [6518]

Köszönöm György a válaszod, te normálisan szoktál reagálni, példát mutatsz másoknak ezzel, lehet így is itt a fórumon viselkedni.

Ne szerénykedj, nem olyan bonyolult dolog ez rezgés alapfokon.
Az életben sokszor az analógia szokott segíteni a megértésben. Gondolj pl. az 50 Hz-es váltakozó feszültségű hálózatra. Ott is az történik, hogy a hálózati feszültség 100-szor másodpercenként nulla lesz, amikor polaritást vált. Analóg módon a feszültség függvényt helyettesítsed most egy rezgő motortengely szögsebesség függvényével. Ugye máris csodálatosan érzed, látod, hogy áll az a tengely sokszor, amikor forgásirányt vált, úgy ahogyan a hálózati feszültség is váltogatja a polaritását. A pozitív tartomány és a negatív tartomány között meg ott a csodálatos NULLA pont, na ilyenkor áll a motor tengely. Az élet is ilyen: egyszer lent, máskor fent.

Előzmény: Szalai György, 2020-02-09 18:21:45 [6517]


Szalai György | 8060    2020-02-09 18:21:45 [6517]

Köszönöm, igazad van. Természetesen.
Ebből a szempontból is lehetne vizsgálódni, hogy amikor rezeg egy tengely, akkor azon belül menyi ideig nulla a gyorsulása.
De akkora mélységben vizsgálni a jelenséget, az már nem nekem való.
Nem jártam olyan osztályba.

Előzmény: Robsy, 2020-02-09 17:17:53 [6514]


Geszti Sándor | 842    2020-02-09 18:08:33 [6516]

A lekezelő, kioktató szófosásod már unalmas. Próbálkozz ezzel a stílussal egy kocsmában, ott rögtön lesz visszacsatolásod.

Előzmény: Robsy, 2020-02-09 17:17:53 [6514]


PSoft | 14650    2020-02-09 17:32:37 [6515]

Úgy látszik...ez az egész hét ilyen volt!


Előzmény: Robsy, 2020-02-09 17:17:53 [6514]


Robsy | 1345    2020-02-09 17:17:53 [6514]

Úgy látszik, ez a mai nap ilyen, pörög a szakmai téveszme, néphülyítés, téves kijelentés ezerrel a fórumon.
Ezt írtad többek között:

"Sohasem áll a motortengely. Rezeg."

Ezt ugye te se gondolod komolyan.

Ha egy test rezgőmozgást végez, az NEM sohasem, hanem ellenkezőleg, igen gyakran (a rezgés körfrekvenciájának a kétszeresével számolhatunk) áll is.

Nem "tudományoskodok" tovább, ezek elemi összefüggések, akit érdekel és nem tudja miért van ez így, az nézelődjön picit a szinusz/koszinus függvények zérushelyeivel kapcsolatosan pl. a 10. évfolyam matematika oktatási tananyag mentén.

Előzmény: Szalai György, 2020-02-09 12:10:12 [6509]


svejk | 29582    2020-02-09 16:11:42 [6513]

Aha!

Előzmény: PSoft, 2020-02-09 12:09:13 [6508]


svejk | 29582    2020-02-09 16:11:03 [6512]

Lehet, de jó lenne biztosat tudni, mert hajlamosak vagyunk téves következtetéseket levonni.

Előzmény: Szalai György, 2020-02-09 12:10:12 [6509]


Devecz Miklós | 2405    2020-02-09 16:05:11 [6511]

Ne vágd szét!

Én már szét szedtem egyet, apró, 10 mm-es réz tárcsák vannak benne.

Előzmény: PSoft, 2020-02-09 12:09:13 [6508]


Szalai György | 8060    2020-02-09 12:21:25 [6510]

Persze, hogy vedd le őket. A címemet tudod.
Nem kell az már oda. Egy mai, kvázi szinuszos motormeghajtáson nincs mit simogatni.
Szerintem.

Előzmény: PSoft, 2020-02-09 11:52:28 [6504]


Szalai György | 8060    2020-02-09 12:10:12 [6509]

Találtam egy kellően tudálékos kifejezést: Cirkumferenciális stressz.
Ebből kiindulva: Az nem elfogadható ok, hogy az a lendtömeg egy egyszerű rezgéscsillapító?

Tudjuk, hogy az elektronikusan szabályozott (vagy vezérelt) motorok az elektronikájukkal együtt értékelendők. A gyártó is együtt ajánlja őket.
A túl kis mechanikai időállandójú motor a hajtó elektronika minden kezdetlegességét megmutatja.
Sohasem áll a motortengely. Rezeg.
Az állandó rezgés pedig intenzíven rongálja a gördülőtestes erőátviteli elemeket.
Orvosolható ez egy motortengelyre telepített lendtömeggel, amitől a zaj és a kopás csökken, a hajtás sima járású lesz.
Hogy kevésbé fürge? Lehet, hogy azt nem is igényelte a megmunkálási technológia.

Előzmény: svejk, 2020-02-09 09:44:37 [6500]


PSoft | 14650    2020-02-09 12:09:13 [6508]

Nem tudom mi van a belsejében, de nem szabadonfutó.
Amit látsz a fotón, az egy műgyantával kiöntött "rés".
A gyanta "buborékait" láthatod golyóknak.
Min. két darabból van az biztos, de...
Bizisten mindjárt szétflexelek egyet.

Előzmény: svejk, 2020-02-09 12:04:13 [6507]


svejk | 29582    2020-02-09 12:04:13 [6507]

Ez valami szabadonfutó? Vagy mik azok a golyók benne?

Előzmény: PSoft, 2020-02-09 11:52:28 [6504]


svejk | 29582    2020-02-09 12:02:58 [6506]

Elsőre azt mondom vedd le ha 3D nyomtatóhoz akarod használni.

De ahogy ismerlek úgy is kipróbálod majd mindkétféleképpen.

Előzmény: PSoft, 2020-02-09 11:52:28 [6504]


svejk | 29582    2020-02-09 12:01:37 [6505]

Ja.. meg volt jó pár éve egy sorozat talán Minebea léptető aminek a seggén egy gumírozott "lendkerék" csücsült.

Előzmény: PSoft, 2020-02-09 11:52:28 [6504]


PSoft | 14650    2020-02-09 11:52:28 [6504]

No de, itt egy másik példa is...

Most akkor levegyem a "gyári" vasakat, vagy ne vegyem, mielőtt...felrakom a nyomigámra őket?

          

Előzmény: svejk, 2020-02-09 09:44:37 [6500]


svejk | 29582    2020-02-09 11:30:00 [6503]

No de akkor miért akartak egy lomha motort csinálni, ami már helyből több energiát zabál gyorsuláskor?

Mert azt megértem, hogy egy lassú fordulatú nyomatékosabb motort csak nagyobb kubatúrával lehet megoldani, így a forgórész is nagyobb és nagyobb lesz az inerciája.

Előzmény: designr, 2020-02-09 10:25:57 [6501]


Ati | 1056    2020-02-09 10:40:32 [6502]

Lehet hogy az évjáratában kell keresni a megoldást, akár a 80-as évek végi fejlesztésről is lehet szó. Nem tudom mit engedhetett meg az akkori technika, gondolok az esetleges tranzisztoros végfokra, meg a többi már elfelejtett dolog.Ki tudja mire volt igény, mit lehetett akkor eladni, lehet a vevők csak a sebességet nézték, ha kipörgött a motor 2000ig, a 20m/perc akkoriban nem lehetett rossz.

Előzmény: svejk, 2020-02-09 09:44:37 [6500]


designr | 3020    2020-02-09 10:25:57 [6501]

A motor nem tudja hol van az inercianövelő tehetetlen plussz tömeg..mert nem gondolatolvasó..

Előzmény: svejk, 2020-02-09 09:44:37 [6500]


svejk | 29582    2020-02-09 09:44:37 [6500]

No, de ugorjunk vissza az elejére!

Csak nem fér a fejembe ez az ominózus "lendkerekes" motor.
Ati ugye állítja hogy direktben hajtott a motor, tehát az áttétel szerepét kilőhetjük.

Robsy csak hozzád fordulok a dilemmáimmal, mert tudod hogy a tudásodat elismerjük mindannyian.

Ugye azt tanultuk, hogy a motor akkor érzi jól magát és akkor optimális a hajtás gyorsulásra ha a motor tehetetlenségi tömege egyenlő a hajtott rendszerével.

No de ezt a motort úgy is felfoghatjuk, hogy a saját ~6 kgcm2-es inerciáját már rögtön a motoron belül lerontották a ~20 kgcm2-es "lendkerékkel.
Vagy másképpen fogalmazva ugyan az lenne az eredmény ha ezt a motoron belüli lendkereket eltávolítanánk és mondjuk a golyósorsó másik végére biggyesztenénk?
(a torziós dolgoktól most tekintsünk el, vagy talán ép ez a lényeg benne, mint ahogy pedzette ezt valaki tegnapelőtt?)


PSoft | 14650    2020-02-09 09:41:23 [6499]

Pedig, szép kis vasárnap délelőtti kirándulás lenne.
Hétágra süt a nap, szélcsend, +10°C, kell ennél szebb???
Lehet, málnát is találnál.

Előzmény: svejk, 2020-02-09 09:14:11 [6498]

svejk | 29582    2020-02-09 09:14:11 [6498]

Nem megyek a málnásba!

Előzmény: Robsy, 2020-02-08 22:00:39 [6496]


designr | 3020    2020-02-08 22:13:07 [6497]

Igazad van Tibor..lehet nem rágott meg minden szót..
Nekem nagy segitség volt és hidd el érti..értjük amit irsz..és ugy is van..

Előzmény: Robsy, 2020-02-08 22:00:39 [6496]


Robsy | 1345    2020-02-08 22:00:39 [6496]

Továbbra sem érted, miről beszéltem.

Ezek a szokásos "három" betűs képletek (F=m*a, P=U*I, s=v*t, ...stb) csak akkor alkalmazhatók, ha a benne szereplő paraméterek nem függnek valamitől (állandóak). Ilyenkor egyszerűsödnek le ilyen primitív képletekké, de a valóságban és picit komolyabb műszaki/matematikai szemlélet kapcsán differenciál egyenletek írják le az igazi összefüggéseket, és ezeknél ha alkalmazzuk a constans (állandó) függvény peremfeltételt, akkor válnak ilyen "általános iskolai" 3 betűs képletekké. Azaz jó ha tudjuk, mikor alkalmazhatjuk ezeket ilyen egyszerű formában.

Előzmény: svejk, 2020-02-08 21:25:05 [6490]


designr | 3020    2020-02-08 21:48:02 [6495]

Ez a Delta új még nekem..de már alig várom hogy összejöjjön..
A szoftverre különösen kiváncsi vagyok..Lehet ott ki tudom választani a motort és alap paramétereket hozzá állitja..az lenne csak az igazi..

Előzmény: svejk, 2020-02-08 21:40:33 [6493]


svejk | 29582    2020-02-08 21:41:02 [6494]

Jó hobbistához híven!

Előzmény: designr, 2020-02-08 21:33:42 [6492]


svejk | 29582    2020-02-08 21:40:33 [6493]

Anno amikor a SigmaI-esket próbáltam méregettem is a tekercsellenállást és induktivitást, lényeges volt az eltérés, de szám szerint már nem emlékszem.


Gondolom az Te cuccodnál meg van az átfedés, ha engedélyezik.
De akkor miért csinálnak két félét?

Előzmény: designr, 2020-02-08 21:31:28 [6491]


designr | 3020    2020-02-08 21:33:42 [6492]

És ugye azt még lehagytam hogy én természetesen egy harmadik motorral fogom hajtani..amelyk a polcon van..
Szerencsére van 106V és 200V is..

Előzmény: svejk, 2020-02-08 20:47:40 [6488]


designr | 3020    2020-02-08 21:31:28 [6491]

Köszönöm.
Igen..igazitja az áramot..kétségem az volt a motorra nem káros-e..
Meg mikor irtad hogy esetleg nem lesz meg a névleges fordulat..
De a motor adataiból nekem az jön le hogy ezek a motorok nagyon picit különböznek egymástól..

Előzmény: svejk, 2020-02-08 20:47:40 [6488]


svejk | 29582    2020-02-08 21:25:05 [6490]

Én is ezt írtam nem?
Vagy melyikre gondolsz a fejben számolósra?
Ott csak a 2Pi és az 1/min --> 1/s átváltás szorzatával durván egyszerűsítek, de lényeg ugyan az.

Előzmény: Robsy, 2020-02-08 21:14:06 [6489]


Robsy | 1345    2020-02-08 21:14:06 [6489]

Lehagytad a képletben a függvénykapcsolatot, de közben olyan motorokat emlegettél, ahol te is tudod, hogy nem állandó a nyomaték minden fordulatszámon.
Így minden motorra csak ez a helyes, és jó képlet:
P(n) = M(n)*2*pi*n

Ha M = állandó peremefeltétel teljesül az adott motorra (de ez ugyebár soha nem teljesül a valóságban, még szervo motoroknál is ingadozik), akkor lehet azt a képletet írni, amit te írtál olyan egyszerű formában.

Előzmény: svejk, 2020-02-08 20:39:57 [6487]


svejk | 29582    2020-02-08 20:47:40 [6488]

Mondhatnám, hogy ne foglalkozz vele ha ajánlják akkor mehet.
Visszacsatolt rendszer majd a servodriver igazítja az áramot.

Mint láthatod a lényeg hogy: 1,27 * 6.28 *50 egyenlő cirka 400 Watt.

Előzmény: designr, 2020-02-08 20:32:15 [6486]


svejk | 29582    2020-02-08 20:39:57 [6487]

írtam én valahol olyat, hogy állandó nyomaték?

Azt írtam hogy a tengelyen leadott teljesítmény egyenlő a nyomaték és a szögsebesség szorzatával ami minden forgó motorra igaz.

Minden valamire való belsőégésű motornak vagy akár léptetőmotornak elérhetők ezek a grafikonok, amiket természetesen alkalmazni kell.

Előzmény: Robsy, 2020-02-08 20:25:10 [6485]


designr | 3020    2020-02-08 20:32:15 [6486]

No várj csak itt van konkrétan..és ez nem az én próbálgatásom..hivatalos katalógus..
Tehát egy 400w driverhez ajánlja a képen szereplő mind a két motort(ott van egy sorban..)
És a két motor adattáblája..egyik 110V-os 2,6 A
Másik 200V és 3,3 A
És mindkettő 400w persze..
Erre irtam hogy sántit..
És akkor most ez a vezérlő tudja a 200V-ot vagy csak a 110V-os motor gyártói óvatosak és csak ennyit irnak rá?

      

Előzmény: svejk, 2020-02-08 19:45:57 [6479]


Robsy | 1345    2020-02-08 20:25:10 [6485]

"És ami fontos az előbbi igaz minden forgó motorra a mezei kalickástól a benzinmotoron át a léptetőmotorokig."

Csak óvatosan az ilyen minden motorra érvényes egyszerű képletekkel, kijelentésekkel.

Ugyanis se a benzinmotorra, se a kalickásra, se a léptetőre ebben a formában nem igaz, ugyanis ezeknél a motoroknál a nyomaték nem állandó a teljes üzemi fordulatszám tartományban (mint az AC és DC szervo motoroknál közelítően), hanem valamilyen "kacifántos" függvény összefüggés van köztük. Emiatt sajnos máris "bajban" vagyunk, hogy mi a névleges fordulatszám, és ott mennyi a motor nyomaték, hiszen ehhez tudnunk kell a pontos M(n) függvény kapcsolatot (M/n diagram) is. Erről pedig sok esetben még a gyártó se nyilatkozik, matemetikai formában meg igen ritka ennek a függvénynek az ismerete. Ha pedig nincs függvényünk, a képlet nem alkalmazható, mert nem tudunk behelyettesíteni oda valós adatot.

Előzmény: svejk, 2020-02-08 19:47:48 [6480]


Ati | 1056    2020-02-08 20:13:31 [6484]

driver van motor nincs.

Előzmény: svejk, 2020-02-08 20:04:06 [6483]


  Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 1 / 130 Ugrás ide:
Sorok:
1  2  3  4  5   Következő ►  Utolsó ►|


 ◊