HobbyCNC fórum
FTP tárhely: http://cnctar.hobbycnc.hu v0.9.6 Régi HobbyCNC oldal: http://archiv.hobbycnc.hu

Új regisztráció / Átregisztráció a régi fórumról
    
   


Fusion 360



 

Időrend:
Oldal 1 / 44 Ugrás ide:
Sorok:
1  2  3  4  5   Következő ►  Utolsó ►|

  Fórum főoldal  |  A lap aljára

remrendes | 4024    2024-01-14 06:57:27 [2186]

Ja, hogy kezi nyitasu, akkor valoban. Mondjuk ebben az esetben a mellette levo egyszerubb, olcsobb, megbizhatobb. Nincs utban az ajto, nem eshet vissza.

Előzmény: Aknai Gábor, 2024-01-07 12:28:39 [2176]


Aknai Gábor | 3033    2024-01-10 18:28:45 [2185]

Mi az a maximális magasság, ahová felmehet a "Z" tengely?

Mert akkor csak annyi a dolog, hogy a fotón látható két érték összege, ennél az értéknél ne legyen nagyobb.

Nálam működik, mert a beállított 1+1mm és az 1mm-es ramp művelet olvasható a szimulációnál, tehát max. 3mm-re megy föl az alapanyag nullpontjától.

Igaz az én posztprocimban nincs G49 (szerszámhosszkorrekció).

      

Előzmény: dezs, 2024-01-10 14:48:05 [2183]


Aknai Gábor | 3033    2024-01-10 14:59:29 [2184]

Akkor pedig a retract height lesz a ludas, annak működnie kell.
Nekem is előfordul néha ilyesmi probléma, és akkor ezeken kell csökkenteni.
G sorokat ne törölj ki az nem elegáns.

Előzmény: dezs, 2024-01-10 14:17:08 [2182]


dezs | 299    2024-01-10 14:48:05 [2183]

A G-kód elején találtam egy G49 parancsot. Azt mondja a gugli, hogy
Once the G49 command is used, the machine will not account for any tool length (H) offsets in its movement. This means the machine will move the end of the spindle to all new locations.

Lehet, hogy csak ezt a G49-et kéne kitörölni? Ez a túl magas kiemelés csak az elején van egyszer, később nem fordul elő.

Előzmény: dezs, 2024-01-10 14:17:08 [2182]


dezs | 299    2024-01-10 14:17:08 [2182]

A "Bore" szerszámpályát használom.
Safe Z beállítást nem találtam, de "safe distance" van, ami csak 2 mm. Ennél jóval többet mozog.

Olyan létezik, hogy adott modellhez generálok 1-2 szerszámpályát aztán kitörlöm, és valahol emlékszik egy ilyen "safe Z" beállításra?

Előzmény: Aknai Gábor, 2024-01-10 13:53:14 [2181]

Aknai Gábor | 3033    2024-01-10 13:53:14 [2181]

Szia,

nem tudom melyik szerszámpáklyát használod a marásra, de olyat keress, ahol megjelenik a "Safe Z" és itt tudod beállítani illetve visszábbvenni, hogy a Z meddig menjen vissza.

Előzmény: dezs, 2024-01-10 13:42:37 [2180]


dezs | 299    2024-01-10 13:42:37 [2180]

Sziasztok,

Segítséget szeretnék kérni Fusion 360-ban generált G-kód módosításában.
Első "komoly" munkadarab az új gépen (400x500x100-as). 30-as vastagságú alu tömböt forgácsolok 6-os maróval. 26 mm mélységig szeretnék lemenni. Ha a megfelelő hosszúságú marót berakom, akkor elfogy a Z az anyag fölött. Vagyis a munkadarabra nullázva a Z tengelyt a szerszámcsere után egyből túl magasra akar emelkedni a fúrás megkezdése előtt.

Így kezdődik a G-kód:
(T3 D=6. CR=0. - ZMIN=-21.7 - FLAT END MILL)
G90 G94 G91.1 G40 G49 G17
G21
(WHEN USING FUSION 360 FOR PERSONAL USE, THE FEEDRATE OF)
(RAPID MOVES IS REDUCED TO MATCH THE FEEDRATE OF CUTTING)
(MOVES, WHICH CAN INCREASE MACHINING TIME. UNRESTRICTED RAPID)
(MOVES ARE AVAILABLE WITH A FUSION 360 SUBSCRIPTION.)
G28 G91 Z0.
G90

(BORE1)
T3 M6

Az utolsó sornál ütközik fel a Z. Clearance és retract height beállításokat próbáltam, nincs hatásuk.

Tudnátok segíteni mit kell állítani, hogy ne emelje a szerszámot olyan magasra - fölöslegesen?


somma | 324    2024-01-07 15:19:57 [2179]

Bocsi, hogy beleszólok! De kívülről az hallik ki a párbeszédből, hogy elbeszéltek egymás mellet. Mégpedig azért mert nem munkahenger van odatervezve, hanem légrugó. Az ajtó kézi felnyitása után ne csapódjon le a saját súlyától.
Még egyszer bocsi!

Előzmény: remrendes, 2024-01-07 12:09:21 [2173]


Aknai Gábor | 3033    2024-01-07 12:56:56 [2178]

Első ránézésre tényleg bonyinak tűnhet, pedig baromi gyorsan és egyszerűen össze lehetett állítani a dobozt.
Minden alkaltrészt Fusion-ben terveztem és a lézervágott anyagok a hajtások mentén kapcsolódnak egymáshoz, csavaros rögzítéssel.
A hőszigetelő téglák illesztéseit, fűtőszál helyét, stb. a CNC gépemen martam ki.

Ettől függetlenül több darab nem készül az tuti, viszont sok új infóval gazdagodtam a tervezés, de legfőképpen az építés során.

A legfontosabb talán az, hogy a fűtőszálak, bár a CNC által mart nútba könyen el lehetett helyezni, cseréje egy rémálom volt.
Sajnos egy ponton egymáshoz értek és elhiccent a tesztüzem során, ezért egy cserélhető téglát kellett betennem a már kész kemencetérbe.
Ezután már nem volt probléma vele és a tesztek is jól mentek.

Előzmény: TBS-TEAM, 2024-01-07 12:42:32 [2177]


TBS-TEAM | 2509    2024-01-07 12:42:32 [2177]

Nagyon érdekes a burkolat rögzíztése.
Milyen ötlettől vezérelve készítetted ilyen nehezen kivitelezhetőre?

Előzmény: Aknai Gábor, 2024-01-07 12:28:39 [2176]


Aknai Gábor | 3033    2024-01-07 12:28:39 [2176]

Így van, ez már majdnem 1 éve elkészült, csak kíváncsi voltam a véleményekre.
A nyitómechanizmus megoldását a Muhel kemencékről loptam.

          

Előzmény: TBS-TEAM, 2024-01-07 12:21:39 [2175]


TBS-TEAM | 2509    2024-01-07 12:21:39 [2175]

Egy pár nappal ezelőtti videodban ott van az asztalon.
Tehát elkészűlt.
Működik.

Előzmény: Aknai Gábor, 2024-01-07 12:18:58 [2174]


Aknai Gábor | 3033    2024-01-07 12:18:58 [2174]

Nyílik az...

Előzmény: remrendes, 2024-01-07 12:09:21 [2173]


remrendes | 4024    2024-01-07 12:09:21 [2173]

Akkor tevesen lett tervezve Ha ebben az allapotban nyomod a munkahengert, akkor nem tortenik semmi. Illetve a leggyengebb pont enged.

  

Előzmény: Aknai Gábor, 2024-01-07 11:07:49 [2172]


Aknai Gábor | 3033    2024-01-07 11:07:49 [2172]

Igen, jól látod, de ez direkt így lett tervezve, hogy garantáljan becsukódjon és még véletlenül se nyisson ki a kemence műküdése közben.
A nyitása a 2db oldalsó bakelit gombokkal történik, amit felhúzva, már nyitható is az ajtó.

Előzmény: mex, 2024-01-07 10:56:47 [2171]

mex | 1136    2024-01-07 10:56:47 [2171]

Úgy látni, hogy a munkahenger támadáspontja az ajtó zárt állapotában az ajtót mozgató csukló forgáspontja fölé esik, így csak befeszül, de nem tudja nyitni..

Előzmény: Aknai Gábor, 2024-01-07 10:29:15 [2170]


Aknai Gábor | 3033    2024-01-07 10:29:15 [2170]

Sziasztok,

még tavaly készült egy kemence modell Fusion-ben.

Szerintetek ez működhet a valóságban?




        


kgl | 84    2023-12-28 12:50:32 [2169]

Nagyon szépen köszönöm.

Kellemes ünnepeket.

Előzmény: CAMXPRESS, 2023-12-23 20:39:28 [2168]


CAMXPRESS | 32    2023-12-23 20:39:28 [2168]

GGLE a barátod:

Ingyenes Fusion 360 meghosszabbítása

Előzmény: kgl, 2023-12-23 17:36:43 [2167]


kgl | 84    2023-12-23 17:36:43 [2167]

Köszönöm.

Ha nem haragszol meg érte, te hogyan újítottad meg a fusiont?
Nekem a bal felső sarokban ketyegnek vissza a napok a próba verzióra. Van erre valami honlapcím vagy csak az ügyfélszolgálatnak kell levelet írni?

Előzmény: sanyi, 2023-12-22 13:27:08 [2166]


sanyi | 1906    2023-12-22 13:27:08 [2166]

a Fusion 360 eleve felhő alapú. Egy modellt a saját formátumában le tudsz menteni a saját gépre, export képességek korlátozottak. Sketch, és sheet metal egyesével exportálható DXF-be.
3D-s modellek STL-be, STEP-be ha jól emlékszem.

Ha a sketch-ben kijelölsz egy zárt objektumot pl, téglalap vagy kör csak a szemléltetés kedvéért akkor az sötétebb kékre vált. Innen már csak "E" mint extrude és megadod a méretet és irányt és már kész is a test. Nem kell bonyoltani.
Persze lehet, szimmetrikus, offset síktól indítani, offsetet adni stb. de ezek már az extrák, az alap működés nagyon egyszerű.

Vilmos János fórumtárs csinált több jó, magyar nyelvű videót a youtube-n elérhető...

A verziók közti különbség is a felhőből van szabályozva. Mivel én csak hobbi célból használom ezért maradtam az ingyenes erősen korlátos verziónál. Ha bevezetnének valamilyen finomabb licenszlési eljárást akkor lehet fizetnék pár opcióért... pl export képesség, több rajzlap használata, esetleg 10-nél több szerkeszthető alkatrész, stb. Szerintem meg lehetne csinálni, csak szándék kérdése...

Előzmény: kgl, 2023-12-22 13:02:19 [2164]


frob | 2231    2023-12-22 13:23:48 [2165]

Kicsit hasonlóan eltolt ( hogy finoman fogalmazzak) mint az altium desingner egyermekei, ott is nem hogy funciókat vettek volna ki és már is lehet olcsóbbér mérni, csomó fejlesztést megspórólva újat alkottak, mondjuk ott nem jártak ilyen jól minta fusion esetében, ezt megszokta a nép, azt nem...

Sajna fusion sok mindenben nyakatekert, de megszokod onnantól jól használható, árához képest messzemenőleg sokat biztosít a társaihoz képest, pláne hogy ingyenesen is elérhető korlátlan ideig....
szóval vagy elfogadja az ember, vagy bevállalja, hogy egy autocad 2020 utáni sw-t futtat és esetleg bekopogtatnak hozzá egy nagyobb számlával ha véletlen kikerül a netre a gép...

én már inkább választom a nyugit


kgl | 84    2023-12-22 13:02:19 [2164]

Köszönöm a hozzászólásod, nagyrészt ezt a működési koncepciót, elvet nem magyarázzák el sehol.
Az autocad hasonlatra visszatérve, az is 2d és 3d alakzatokkal dolgozik, mégis sokkal egyszerűbben oldja meg a használatot. Ott nem kapsz semmilyen hibaüzenetet, ha rosszul módoítottál valamit akkor egyszerűen a visszavonás gombbal annyit lépsz vissza amennyit akarsz. Itt a bal alsó sarokban lévő csúszkával lehet egyenértékűnek venni. A layer és a Sketch nagyon hasonló ahogy te is írtad, azzal a különbséggel, hogy a Sketch itt csak 2 D elemek rajzolására szolgál. Autocadben ha egy 2d elemre kattintasz az kijelöli, majd rákattintasz a kihúzásra máris érti, hogy 3d alakzatot akarsz csinálni. A fusion nem érti. Neki le kell zárni a sketch-et, majd kijelölöm az elemet, és utána rákattintok a kihúzásra, akkor erre kikapcsolja a kijelölést, megjelenik jobb oldalt egy select menü, ami gyakorlatilag semmit sem csinál, hiába kattintok a selectre, nem tudom kijelölni így az elemet A jobb oldalon megjelenő press pull kijelölés semmit sem csinál. Teljes káosz.

Lehetséges, hogy az a verzió jól csinálja a dolgokat amit ti használtok, de amit én kaptam letölthető 30 napos verzió le van sokmindenben korlátozva. Például csak a felhőbe tudok menteni, exportálni semmit nem enged, a helyi SSD-re sem enged menteni.

Előzmény: sanyi, 2023-12-22 11:44:57 [2163]


sanyi | 1906    2023-12-22 11:44:57 [2163]

Szerintem a sketch nem ugyanaz a mint a layer egy 2D-s tervező rendszerben vagy egy rajzoló programban. Annyiban hasonlítanak, hogy egy síkban történő rajzolásra vannak kitalálva, de csak ennyi.
Amúgy én úgy emlékszem, hogy autocadben és hasonlókban a rétegeknél ki kellett választani melyik legyen aktív pont azért, hogy egy meglevő rajzot véletlenül ne lehessen módosítani, vagyis nem lehetett csak úgy egy másik réteg elemeit tetszőlegesen szerkeszteni, de lehet azóta ez változott.

A sketch-ben lényegi különbség, hogy egy testen vagy a térben tetszőleges síkban létre lehet hozni egy sketchet. Ezért meglehetősen értelmetlen lenne rétegeket képezni mert akkor bizonyos sketcheknek a vetületeit kellene kezelni...

Szóval a Fusion alapvetően 3D-s rendszer egy rajzoló program meg 2D-s. Ott van értelme a rétegeknek, de itt nincs.

Ha 2D-ben akarsz rajzolni akkor nem a Fusion 360 ami neked kell.

Nem tudom milyen Fusion 360-at használsz, nekem simán bezárja a megnyitott sketchet ha rákattintok a finish sketch gombra. Van alatta egy lenyíló menü, de minek kellene arra kattintani? Tarthatod ezt programozói hibának, de lehet, oda még terveztek valamit és azért olyan vagy csak így volt egyszerűbb. Amúgy meg nem kell feltétlenül bezárni mert "E" mint extrude parancs kiadásakor bezárja mert tudja, hogy innentől kezdve 3D-s műveletekre vált a felhasználó és az éppen szerkesztett sketch-ből 3D-s testet kell kihúzni.

Amint kihúztál egy sketchet a térbe akkor az eltűnik. Mi értelme lennei meghagyni alapból? Elkészült az első test a második lépésben ennek egy felületére szokott a tervezni a tervező és nem a 2D-s nézetére. Arról nem is beszélve, hogy lehet, teljesen más síkban fog dolgozni mint előtte tette.

Megengedett amúgy, hogy egynél több sketchet hozz létre egy síkon, egy komponensen belül és utána azok eredőjéből készíts egy testet, de csak feleslegesen komplikált lenne.
Néha elkövetek egyszerűbb alkatrészek esetében ilyet, de nem ez az általános.
A kijelölési problémát sem igazán értem...

Azt nem tudom mennyire elbonyolított, de 3D-s rendszerek eleve bonyolultabbak mint egy 2D-s ahol 2-3 sorban sorakoznak a rajzoló műveletek akár.

Előzmény: kgl, 2023-12-22 10:14:07 [2161]


remrendes | 4024    2023-12-22 11:22:28 [2162]

Ne probalj parhuzamot keresni a sketch es a layer kozott, mert nincs. Meg nem latod at, hogyan epul fel egy modell. Nem kell atvinni semmit egyik sketchbol a masikba, vagy legalabbis nagyon ritkan, de az is csak 1-2 kattintas.
Az F360 sosem lesz tokeletes, de nem csinalhatnak egy Inverntor konkurenciat.

Előzmény: kgl, 2023-12-22 10:14:07 [2161]

kgl | 84    2023-12-22 10:14:07 [2161]

Mint írtam már, autocadben nagyon sokat rajzoltam. Ott vannak layer-ek ami itt a Sketch-nek felel meg. Ott nem kell nyitni zárni semmit. Amikor rákattintok egy másik layerben lévő elemre akkor azt tudom szerkeszteni. Kész, nem kell nyitni zárni. Itt a fusionban ez túl van bonyolítva rettenetesen. A komoljabb fénykép szerkesztőben is vannak layer-ek, azokon is tudok egykattintásos módszerrel váltani közöttük, például egyik layeren egy fej látszik, és még van másik 10 layer amin meg különböző színű formájú paróka. Próbálgatom melyik tetszik jobban, elrejtem vagy csak egyszerűen válltok a parókák között, majd amikor megvan az igazi akkor a kiválasztott parókát copy paste paranccsal át tudom rakni a fej layer-re. Sok más program is hasonló működéssel dolgozik. Ergo egy szabvánnyá vált a rajzoló, szerkesztő programokban. Ebbe a rendszerbe nem illik bele a Sketch kezelése szerintem.
Ha egy layerről át akarok vinni másik layerre elemet, akkor kijelölöm, nyomok egy copy-t majd átváltok a cél layerre és a paste paranccsal beillesztem. A fusionban ez nem így működik. Túl van bonyolítva.
Az mondjuk jó, hogy láthatóvá lehet tenni vagy el lehet rejteni a Sketch-eket, a layereknél is megvan ez.
Csúnya programozói hiba az is, hogy a jobb felső sarokban ott világít a Sketch finish Scetch gomb, de amikor rákattintok akkor nem zárja le, hanem megnyit alatta egy menüt ahol csak egy elem van, még egyszer ugyanaz a felirattal. A menu minek nyílik meg? Teljesen értelmetlen, hiszen csak egy eleme van. Ez programozó hiba! A Configure menüponttal ugyan ez a helyzet majdnem. Két ikon van fent a menüben egymás mellett, erre lenyitja a menüt amiben ugyanaz van. Ilyet csak nagyon kezdő vagy hozzá nem értő programozó csinál aki például képtelen átlátni a másik programozó által megalkotott részeket. Például nagy team-ban írják a programot, de nincs rendszerszervező felettük aki irányítja, hogy hogyan kellene működni. Vagy kirúgtak az egyik fontos programozót, az új programozó meg nem érti az elődje koncepcióját, de gyorsan bizonyítani akar ezért duplikál dolgokat ahelyett hogy megérteni mit csinált az elődje és belefűzné az ő munkáját. Rengeteg ilyen esettel találkoztam már.

Rettentő idegesítő, hogy kikapcsolja egyes sketch-el láthatóságát magától. Egyszerűen nincs komoly indok erre, ráadásul akadályozza a munkát. Az állandóan és feleslegesen megváltozó menüpontok, és a jobb oldalon kinyíló select menük csak elvonják a figyelmet a rajzról. Sokkal nehezebb így és hosszabb időbe is telik így valami elvégzése mintha nem ezek a változó menük lennének hanem sokkal kisebb ikonok amik fixen egy helyen vannak. Néha 2-3 alkalommal rá kell kattintanom valamire hogy kijelölje, egyszerűen eltéved a program, vagy a kijelölést végző műveleti átmeneti tárolója szarul működne ahova az előző parancsokat elmentette a visszalépési lehetőség miatt.
Feleslegesen túl sok választási lehetőséget dob fel mert erőlteti a változó menüszerkezetet.
A fusion egy nagyon átgondolatlan és túlbonyolított rendszer lett, hiányzik a program működésének a megszervezése, ez nagyon látszik. Persze hozzá lehet ehhez is szokni, de aki több rajzoló rendszer működését ismeri az itt teljesen kiakad a működéstől. Teljesen eltér a megszokott működési szabványoktól a fusion, valami újat akartak létrehozni de nem gondolták át ennek következményeit.

Előzmény: sanyi, 2023-12-21 23:06:05 [2158]


remrendes | 4024    2023-12-22 07:26:09 [2160]

Miert akarod osszevonni a kulonbozo alkatreszekhez tartozo vazlatokat? Az kaoszhoz vezet.
Szamomra ugy logikus, hogy a vazlat(ok)bol lesznek a testek, azokbol az alkatresz es alkatreszekbol all az osszeallitas.
Ha egy adott sketchet szerkesztek, en pl nem is szeretnem latni a masik testhez tartozo vazlatot, csak a testet.

Előzmény: kgl, 2023-12-21 22:38:41 [2157]


Szedlay Pál | 1844    2023-12-22 02:18:21 [2159]

Nagyon korrekt

Előzmény: CAMXPRESS, 2023-12-19 23:17:19 [2155]


sanyi | 1906    2023-12-21 23:06:05 [2158]

Nem tudom mit érteszt azon, hogy le kell zárni egy skecth-et. A sketch amin a tervezett alkatrészt rajzolod meg 2D-ben majd húzod ki 3D-ben. Amikor végeztél egy skecth-el és ki akarod húzni a térbe akkor valahogy jelezned kell a programnak, hogy befejezted a 2D munkát és innen valamilyen 3D tevékenység lesz vagy egy másik skechet rajzolsz az elsőtől függetlenül.
Ha valamit elfelejtettél akkor vissza lehet térni oda ahol rajzoltad és módosíthatod.
A két sketch van ami nyilván egymás után készült amikor visszatérsz az első szerkesztésére akkor az "időben" is visszamész és azért nem látszik mert amikor az elsőt csináltad a második még nem létezett.
Amit keresel a sketchek közötti "adatátvitelre" az a Project parancs amivel egy meglevő sketch vagy test vagy komponens elemeit lehet átvenni az aktuálisan szerkesztett sketchre. Simán meg kell nyomni a "P" gombot, de erre is van oktató anyag.
Amúgy meg ki és be lehet kapcsolni a sketcheket szóval lehet egyszerre akár 100 darabot is bekapcsolni, de az nagy kuszaság lenne...

Én évek óta használom, én kedvelem is, de nincs sok tapasztalatom másik programokkal. Előtte 2D-s rendszeket használtam illetve az Alibre design szoftvert. Ahhoz képest ez sokkal jobb.

Szerintem te valamit nagyon nem jól csinálsz... a pédában a kor és a vonal miért nem egy sketchen van megrajzolva? Semmi nem korlátozza, hogy így csináld...

Előzmény: kgl, 2023-12-21 22:38:41 [2157]


kgl | 84    2023-12-21 22:38:41 [2157]

Üdvözletem mindenkinek így karácsony elött.

Baromi sok oktató videót átnéztem próbáltam több, kevesebb, de inkább kevesebb sikerrel leutánozni lépésről lépésre az ott bemutatott dolgokat. Így egy kicsit közelebb kerültem a fusion megértéséhez, de a megkedveléséhez nem.
Teljesen rejtéj számomra, hogy miért van tele nagyon csúnya hibákkal a fúsion. 30 éven keresztül voltam programozó így van egy kevés rálátásom a szoftverek fejlesztésére. Amit eddig nem sikerült kiderítenem, és oktató videókban sem magyarázták el, hogy miért kell lezárni egy Sketch-et és miért kell újra szerkesztő módba kapcsolni ráadásul teljesen illogikátlanul két külön helyen ahol lezárom illetve edit módba váltom. Bőven elegendő lenne erre szerintem, ha rákattintok egy vonalra akkor automatikusan azt a Sketch-et akarom szerkeszteni. Az is csúnya hiba, ha van 2 darab Sketch, nevezzük el egyiket körnek a másikat vonalnak. Mondjuk szerkeszteni akarom a vonalat mert belelóg a körbe, ha mindkét Sketch látható. Elkezdem módosítani a vonalat akkor eltűnik magától a kör. MIÉRT? Én a körhöz képest akarom szerkeszteni a vonalat, de nem látom a kört mert kikapcsolja. Persze amikor lezárom a Sketch-et akkor megjelenik a kör, de nem lett jó a módosításom ekkor derül ki, és kezdhetem elölről. Ez egy agyrém.
A másik amire nem találtam eddig oktató anyagot, hogyan lehet az egyik Sketch-ből átvinni egy rajzelemet a másik Sketch-be. Például egy bonyolultabb elemet több Sketch-ben rajzolok meg, például egy autó kereket külön gumi és külön felni Sketch-ben, majd a féktárcsát és a futómű többi részét további több Sketch-ben. Miért vagyok köteles ezeket mindig külön-külön Sketch-ben tartani, amikor, ha eldöntöttem, hogy össze lehetne vonni mert már nem akarok módosítani akkor miért nem tehetem meg?

Valahogy az oktató videók egyike sem tért ki eddig a felépítés/működés alap koncepciójára így nem lehet megérteni. Minden oktató videó azzal kezdi hogy elmagyarázza a menüpontok működését, olyanokét is amiket soha nem fogok használni. De a lényegre, hogy milyen koncepció alapján épűl fel és működik a fúsion azt nem mondják el érthetően. Nagyon sokat rajzoltam autocad-ben, Skretchup-ban és egyikkel sem volt gondom ilyen téren, azonnal világos és átlátható volt minden, nem kellett Sketch-et nyitnom, zárnom. stb Azt például még el tudom fogadni, hogy nyitni meg zárni kell őket mert béna volt a programszervező vagy a programozó, de azt már nem, hogy miért van két különböző helyen a nyitás és a zárás. Ez teljesen illogikátlan.
Az is, hogy miért nem tudok átvinni egyik Sketch-ből a másikba átvinni rajzot.

  


tekes | 68    2023-12-19 23:25:39 [2156]

Köszönöm, szuper a 3D Spline!

Előzmény: CAMXPRESS, 2023-12-19 23:17:19 [2155]


CAMXPRESS | 32    2023-12-19 23:17:19 [2155]

Én biztosan teljsen máshogy állnék neki:

>> Gémkapocs <<

Előzmény: tekes, 2023-12-19 18:19:33 [2154]


tekes | 68    2023-12-19 18:19:33 [2154]

Autocad-ben jelenleg lényegsen gyorsabban és pontosabban szerkesztek. Importálva szebb a végeredmény, az egy darab vázlat tisztább, pedig YZ síkú íveket is tartalmaz.
Az a cél, hogy ilyet tudjak szerkeszteni F360-ban is...

  

Előzmény: tekes, 2023-12-19 16:21:37 [2153]


tekes | 68    2023-12-19 16:21:37 [2153]

Sziasztok!

Ismétlést tartok. Sikerült fölhajtani a gémkapocs végét, de elég bénán csináltam.
(Húztam két párhuzamos vonalat, töröltem a kényszereiket, az egyiket elmozgattam Z irányban 1,5mm-rel, Home nézetben összekötöttem a végeiket, derékszög kényszereket adtam a sarkokhoz, így vált zárt alakzattá a ferde síkú téglalap. Ezután már tudtam rajta új Sketch-et létrehozni, project, egyenesek, ív, etc.)

Hogy kell ezt szebben csinálni?

Elsőre az egyik odalon csatlakozási hibám lett az alap Sketch és a ferde Sketch vonalai között (csak az egyik oldalon, kb 0,008mm) és nem sikerült kijavítanom.

Hogy keletkezik ilyen hiba? Nyilván béna vagyok, de elvileg minden kattintás a helyére ugrik...
Hogy kell kijavítani az ilyen kötési hibát, amikor egy vonal nem csatlakozik egy másik vázlaton lévő vonal végéhez a térben?

  


tekes | 68    2023-12-18 22:36:01 [2152]

Újra segítséget kérek!

https://www.youtube.com/watch?v=BUH3WiUjMXw&list=PLrZ2zKOtC_-C4rWfapgngoe9o2-ng8ZBr&index=12

A 10. nap, telefontok feladatban Kevin 6:10-nél rajzol egy kört egy meglévő mellé, összeköti őket érintőkkel és kényszereket alkalmaz, de nem magyarázza el, hogy pontosan mit csinál.
A hasonló alakzatot többféleképpen is létre tudom hozni, csakhogy később hibára futok: ezen az "ovális" peremen nem tudom alkalmazni a Chamfer eljárást 2 mm-re, ami a teljes anyagvastagság.
A Chamfer paramétere legfeljebb 1,99998 mm lehet, 1,99999-nél már hibát kapok.
Ha ezt a kétkörös kivágást nem választom ki, vagy nem is szerkesztem meg, akkor jó a 2 mm.

Mit rontok el?
Pontosan hogyan csinálja Kevin?

tekes | 68    2023-12-17 01:01:52 [2151]

És nagyon pontosan kell követni a leírást. A CTRL használatát magamtól is próbáltam, de nem működött, mert csakis akkor lesz jó, ha az első face kiválasztása után nyomok CTRL-t a többi felületre kattintáskor...

Előzmény: tekes, 2023-12-17 00:55:31 [2150]


tekes | 68    2023-12-17 00:55:31 [2150]

Megtaláltam!

A megoldás ott van a Yt video alatt a szerző első kommentjében:

@ProductDesignOnline
Product Design Online kitűzte
@ProductDesignOnline
1 hónappal ezelőtt (szerkesztve)
October 2023 Emboss Update (10:11 in the video). The new emboss tool works on more surfaces, but has also impacted how the Emboss tool worked when this tutorial was recorded.
SOLUTION:
1. Activate Emboss
2. Uncheck 'Tangnet Chain' in the Emboss dialog. * Very important. This must be done *
3. Select the 4 sketch profiles (two halves of the circle, two rectangles)
4. Switch to the 'Faces' selector in the Emboss Dialog
5. Select the top face of the doorstop (the largest face).
6. Hold the CMD Key (Mac) or CTRL Key (Windows) to select the two remaining top faces.
7. Select OK to confirm the Emboss.


És működik is.

Ritka jól karbantartott sorozat, évek óta újra és újra kiadják, követve a Fusion verzióit!

Előzmény: tekes, 2023-12-16 23:03:25 [2146]


tekes | 68    2023-12-17 00:31:13 [2149]

A hibaüzenet szerintem semmitmondó, de így néz ki:


(Már többször újracsináltam a leckét elölről, ennek azért nincs szoknyája, etc...) Az Emboss-t nem tudom abszolválni!

  

Előzmény: tekes, 2023-12-16 23:51:46 [2148]


tekes | 68    2023-12-16 23:51:46 [2148]

Nincs, de ha bepipálom, akkor hibaüzenetet kapok, és a teljes Body kijelölődik. Nem találom, mit rontottam el, de nekem Emboss aktiválásakor kissé át is fordul a nézet, "TOP" állásba, azaz a látsík nem lesz párhuzamos a Sketch-el.

Előzmény: CAMXPRESS, 2023-12-16 23:28:08 [2147]


CAMXPRESS | 32    2023-12-16 23:28:08 [2147]

A "Tangent chain" be van pipálva?

Előzmény: tekes, 2023-12-16 23:03:25 [2146]


tekes | 68    2023-12-16 23:03:25 [2146]

Elakadtam!

https://www.youtube.com/watch?v=o5rcAv7xVUo&list=PLrZ2zKOtC_-C4rWfapgngoe9o2-ng8ZBr&index=10

Elekzdtem tanulni ebből a kiváló sorozatból, de a fenti link (8. nap) 10:24 nél szegítséget szeretnék kérni:

A videóban az Emboss parancs használatakor a Faces kijejölés során a teljes íves felső felület kiválasztásra kerül egy kattintásra (meg a sík részek lekerekítése is)
Nekem viszont csak az az elem, amelyiken kattintok.

Vajon mit rontok el?


Autotec1 | 504    2023-12-12 17:43:26 [2145]

Tud valaki UCCNC eszterga módhoz post processzort ?
Ha nem akkor ki szeretne anyagilag beszállni a megírásába?
Költsége 50-100e Ft "felszereltségtől függően"(hivatalos Fusion 360 szakértőt kérnénk fel a munkára)
A post processzor a mi tulajdonunk lenne, nem kerülne fel az ingyenesen letölthető listára.

  


Aknai Gábor | 3033    2023-12-12 10:18:43 [2144]

Mindent enged letölteni, válaszd ki a .step formátumot, azt be tudja illeszteni a Fusion.

Előzmény: kgl, 2023-12-12 08:53:06 [2142]


remrendes | 4024    2023-12-12 09:11:53 [2143]

A grabcad.com-on rengeteg dolog fenn van, persze felhasznalok altal megrajzolva, szoval fenntartasokkal kell kezelni.

Előzmény: kgl, 2023-12-11 16:30:07 [2139]


kgl | 84    2023-12-12 08:53:06 [2142]

Köszönöm Nem is vásároltam volna meg, mert már megrendeltem őket máshonnan és részben már meg is érkeztek.
Sajnos a lineáris sinek letöltéseit nem engedte a fusion nem támogatott file format miatt.

Köszönöm a figyelmeztetést a képekkel kapcsolatban, megpróbálom nem elfelejteni.

Előzmény: Aknai Gábor, 2023-12-11 18:04:02 [2140]

sanyi | 1906    2023-12-11 19:34:37 [2141]

Gábor ugyan megadta a választ, nem megvenni kell, hanem a szükséges alkatrész 3d-s modelljét kell letölteni STEP formátumban és azt beilleszti a megadott méretekkel egy új alkatrészként amit meg lehet többszörözni, forgatni, stb.
Vagyis a lényeg az, hogy ne rajzoljon az ember olyan alkatrészeket amik készen vannak, csak azt ami egyedi.
Teljesen felesleges egy lineáris sínt meg egy kocsit megrajzolni hanem ki kell választan azt amit használni szeretnél és csak alkalmazni. Rengeteg időt meg lehet spórolni így.
Persze a minden jobb gyártó elérhetővé teszi a 3D-s modelljeit csak le kell tölteni és be kell illeszteni a tervbe.

A kihúzás parancsnál ha megadod a méretet akkor létrehoz egy testet és ha az ki van kapcsolva akkor az nem fog látszani.

Előzmény: kgl, 2023-12-11 16:30:07 [2139]


Aknai Gábor | 3033    2023-12-11 18:04:02 [2140]

Valamit félreértettél, nem azt mondtam, hogy vedd meg az alkatrészeket, hanem csak a szükséges modellt töltsd le a saját tervedbe.

Akkor fog látszani a kihúzott modell, ha kilépsz a sketch-ből.
Ekkor meg kell jelennie a testnek.

A tanfolyamnál ez mind kiderül egyébként.

Előzmény: kgl, 2023-12-11 16:30:07 [2139]


kgl | 84    2023-12-11 16:30:07 [2139]

Szia!

Köszönöm a javaslatot, én is így tanulom a kezelést, hogy nézem a videót, majd próbálom leutánozni.
Néztem a MxMASTR-CARR katalógust, nagyon jó lenne. Megtaláltam azt a lineáris sínt, amit éppen rajzolok, de 458.53$ az ára egy 10 cm-es!!! darabnak!!! egy 120 cm-es ilyen méretű sín csapággyal kb 25.000 ft-ért meg lehet vásárolni máshol. A gazdagoknak meghagyom azt a drágbbikat
Szóval jó ötlet ez a katalógus, de nagyon drága.
Maradtam a rajzolásnál. megrazoltam újra a sín profilt 2D-ben majd megpróbáltam kihúzni, de megint egy hibaüzenetet kaptam amit nem tudok értelmezni. Azt írja, hogy nem látható és nem is hajtja végre a kihúzást 3D-be. A sketch láthatóság be van kapcsolva a 3D engedélyezve van. Hány helyen kell még bekapcsolni a láthatóságot?
A kihúzás parancsot adtam ki, jobb alul meg ott a hibaüzenet.
A more infót is átnéztem de csak annyit ír hogy kapcsoljam be a láthatóságot. Hol?

  

Előzmény: Aknai Gábor, 2023-12-11 14:20:16 [2138]


Aknai Gábor | 3033    2023-12-11 14:20:16 [2138]

Szia,

ha elkezdted, ne add fel, ahogy a többiek is írták ez egy hosszú tanulási folyamat, nem jön könnyen.
Én is hónapokig gyakoroltam a különböző típusú feladatokat, leginkább munka után, éjszakákba nyúlóan, de megérte.

A folyamat röviden: skicc készítés a kiválasztott síkon, majd ennek a kihúzása/megforgatása, stb., hogy 3D testet kapj, aztán a testet már lehet komponenssé alakítani és azokból modellt építeni.
Viszont rengeteg mindent le lehet tölteni a netről is, mert az időfaktor mindenkinél számít, pláne egy bonyolult elemeket tartalmazó projektben.
A legegyszerűbb módja ennek, a Fusion menüszalagjai között található McMaster-carr nevezetű fül, ahonnan rengeteg alkatrészt, gépet, stb. lehet beimportálni a modellünkbe.

Üdv, Gábor

Előzmény: kgl, 2023-12-11 11:38:10 [2136]


sanyi | 1906    2023-12-11 14:11:36 [2137]

Örülök, hogy sikerült. Ennek ellenére Vilmos János viedóit nézd meg, nagyon sokat segítenek az indulásnál. Lars videói közül meg az absolut beginner sorozatot, illetve a Fusion beépített tutorialjai is jók.

Pár óra videó megnézése, közben a Fusionnal közben megcsinálni amit oktatnak többszörösen megtérül a gyakorlatban mikor több órányi rajzolást kell újrakezdeni mert az elején nem volt a tervező elég gondos.

Előzmény: kgl, 2023-12-11 11:38:10 [2136]


  Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 1 / 44 Ugrás ide:
Sorok:
1  2  3  4  5   Következő ►  Utolsó ►|


 ◊