HobbyCNC fórum
FTP tárhely: http://cnctar.hobbycnc.hu v0.9.6 Régi HobbyCNC oldal: http://archiv.hobbycnc.hu

Új regisztráció / Átregisztráció a régi fórumról
    
   


Fusion 360



 

Időrend:
Oldal 2 / 31 Ugrás ide:
Sorok:
|◄ Első  ◄ Előző   1  2  3  4  5  6   Következő ►  Utolsó ►|

  Fórum főoldal  |  A lap aljára

Aknai Gábor | 2220    2019-05-28 12:29:34 [1492]

Szia Zozo,

esetleg a rajzfájlt megosztanád?
Tesztelgetném én is szívesen a lehetőségeket.

Üdv, Gábor

Előzmény: zozo, 2019-05-27 22:12:42 [1488]


Horváth Csaba | 49    2019-05-28 12:23:12 [1491]

Segítene, ha beillesztenél pár képet a szerszámpálya beállításairól, főleg a “linking move” fülről, akkor lehet jobban tudna segíteni mindenki. Ha nem szupertitkos alkatrészeket gyártasz, akkor esetleg meg is oszthatod az alaktrészt F360-ban és akkor más is tudja próbálgatni lehetséges megoldasokat. Este szívesen ránézek, ha velem megosztod a modellt; engem is erdekel mitől lett ilyen sok mozgás Z irányban.

Előzmény: zozo, 2019-05-27 22:12:42 [1488]


CAMXPRESS | 5    2019-05-28 10:10:28 [1490]

Hello,

2D Contour esetén mi történik ha a szerszám átmérőt csökkented 0,01 mondjuk?

Előzmény: zozo, 2019-05-27 22:12:42 [1488]


Pali79 | 562    2019-05-28 07:09:21 [1489]

Én is ezzel kínlódok. Annyi felesleges szerszám mozgást tesz bele, hogy az valami hihetetlen. Az én lassúcska gépemen iszonyat módon megnöveli a megmunkálás idejét.

Előzmény: zozo, 2019-05-27 22:12:42 [1488]


zozo | 4321    2019-05-27 22:12:42 [1488]

Na, kezdek idegbajos lenni. Rajzoltam egy ilyen nyákot, gondoltam, majd jól kimarom magamnak azt a pár darabot.

De nem tudok egyik 2D eszközzel sem normális toolpath-t csinálni. Valami 5let?

A pocket pl. keresztben mar, a contour 1000-szer emeli fel a szerszámot a köríven... szal nem tom mivel csináljam meg.
Bárcsak rajzoltam volna 2D-ben, már rég kimartam volna a pycam-el

    

vjanos | 5159    2019-05-25 09:09:21 [1487]

Az plusz pont

Előzmény: svejk, 2019-05-25 08:51:35 [1486]


svejk | 28179    2019-05-25 08:51:35 [1486]

De gondolom az öntéssel megmunkálással együtt. :)

Előzmény: vjanos, 2019-05-24 22:03:41 [1485]


vjanos | 5159    2019-05-24 22:03:41 [1485]

Itt az egész hétvége rá... :D

Előzmény: PSoft, 2019-05-24 20:56:41 [1484]


PSoft | 13163    2019-05-24 20:56:41 [1484]

Mikorra kell?:)

Előzmény: vjanos, 2019-05-24 20:51:51 [1483]


vjanos | 5159    2019-05-24 20:51:51 [1483]

Házi feladat :)

  


CAMXPRESS | 5    2019-05-20 20:08:51 [1482]

Hello,

Ha a Fusion-t szeretnéd használni ilyenre mindenképp, akkor tudok fejleszteni egy olyan posztot ami tetszőleges 2,5D-s pályát "oszcillálna" neked az általad megadott paraméterekkel.
Keress meg ha érdekes lehet számodra.

Kollár József

Előzmény: NG, 2019-05-17 23:38:50 [1472]


roland7 | 451    2019-05-18 21:06:17 [1481]

Köszönöm, megvan. Non-commercial user lettem. Remélem, így is teljes értékű a program.

Előzmény: vjanos, 2019-05-18 09:44:11 [1478]


NG | 336    2019-05-18 11:18:50 [1480]

Ez jó ötlet, de valójában ezek dobozok amiknek a felső lapja van marva gombok számára.

De így elgondolkodva, kettőt talán egymásra lehet fordítani, az is felezné az időt .

Előzmény: vjanos, 2019-05-18 09:47:27 [1479]


vjanos | 5159    2019-05-18 09:47:27 [1479]

Több lapot egymásra téve egyben kimarni esetleg?

Előzmény: NG, 2019-05-17 23:38:50 [1472]


vjanos | 5159    2019-05-18 09:44:11 [1478]

Fent a narancssárga “buy now” gombot nyomd meg, azon belül lesz a hosszabbítós opció.

Előzmény: roland7, 2019-05-17 22:44:28 [1471]

NG | 336    2019-05-18 09:37:05 [1477]

Kösz a válaszokat, ez a program nagy segítség.

Marót tekintve én elégedett vagyok a kínaival, és a fogazathossz/ár aránya kb. hatszor jobb. Persze nem vágja földhöz az embert, majd lehet, hogy kipróbálom a datront. Végülis sokkal kisebb ütemben fogy a maró, mint gondoltam.

Csak kicsit olyan érzésem van, mintha vennék egy marha drága fémfűrész lapot, amin csak 5 centi fogazott rész van.


Aknai Gábor | 2220    2019-05-18 08:58:46 [1476]

Persze a Klavio a hazai forgalmazó, csak a katalóguslap miatt tettem be a német oldalt.

Előzmény: Horváth Csaba, 2019-05-18 08:47:22 [1475]


Horváth Csaba | 49    2019-05-18 08:47:22 [1475]

Maximálisan egyetértek, de ha jól tudom a német online shop-ban csak német adószámmal lehet rendelni. Én is innen rendelek...

Itt van a hazai forgalmazó: http://www.webaruhaz.klavio.hu/?id=85b75cfc564c4822863dbd4884138991&p=kereses&kat=140643

Előzmény: Aknai Gábor, 2019-05-18 08:24:07 [1474]


Aknai Gábor | 2220    2019-05-18 08:24:07 [1474]

Szia,

szerintem egyszerűbb, ha egy olyan marót veszel aminek a dolgozó része 3mm-es.
Pl: Datron 006T106

Előzmény: NG, 2019-05-17 23:38:50 [1472]


Horváth Csaba | 49    2019-05-18 08:04:16 [1473]

Szerintem az F360-ban nincs ilyen funkció, de remélem tévedek.

Ha sok ilyet csinálsz, lehet megéri beruházni az Estlcam-be. Annak van ilyen funkciója. Az Estlcam-ben trochoidal milling (F360-ban adaptive clearing) funkció alatt trochoidal oscillation funkció néven állítható be bármilyen érték.

Itt van a srác weboldala: https://www.estlcam.de

Itt pedig megmutatja, hogy kell beállítan 4:50-nél:



Ennyibe kerül a program, ha érdekel: https://www.estlcam.de/estlcam.php

Előzmény: NG, 2019-05-17 23:38:50 [1472]


NG | 336    2019-05-17 23:38:50 [1472]

Szép estét!

Kérdés:

Üvegszálas lapokat marok kukorica maróval 3mm átmérő. A lapok 1,5-2mm vastagok, a maró fogazott része valami 10+ mm.

Tud valaki olyan opcióról, hogy a vágások során a Z tengely föl-le oszcilláljon pár mm-t a pálya vonalán haladva, hogy a vágóél egyenletesen legyen terhelve/koptatva?

Most váltogatom a programokat pár mm mélység eltéréssel, de kényelmesebb lenne valami ilyesmi. A pálya túl bonyolult, hogy külön görbéket rajzolgassak.

Remélem érthető.

Üvd!


roland7 | 451    2019-05-17 22:44:28 [1471]

Szép estét!
Kezdhetek aggódni? Sehol nem találom az egy éves ingyenes hosszabbítást. 100.000$ alatti free regisztrációm van egyébként.

  


Pali79 | 562    2019-05-11 21:36:50 [1470]

Nem. Például ha van egy 12 mm mély kör alakú zseb, kimunkál belőle 4 mm-t, utána felemeli a marót és újra kezdi nulláról, de ott ugye már rég nincs anyag és csak a levegőben kavar.

Előzmény: happisusu, 2019-05-11 15:42:59 [1464]


rokonok | 178    2019-05-11 16:28:29 [1469]

Baker megint lemaradt a lényeg.

  


rokonok | 178    2019-05-11 16:28:00 [1468]

Itt még egy. :)


rokonok | 178    2019-05-11 16:23:53 [1467]

Itt egy motor tartó bak forgatható -90 fokba. Most széthúztam a láthatóság kedvéért. :)

  


rokonok | 178    2019-05-11 16:20:42 [1466]

A kép lemaradt!

  


rokonok | 178    2019-05-11 16:19:51 [1465]

Helloo helloo !
3-4 napja kezdtem itt egy próba tengely.


happisusu | 228    2019-05-11 15:42:59 [1464]

Amikor " feleslegesen dolgozik", nem a simitási ráhagyást szedi le???

Előzmény: Pali79, 2019-05-11 11:20:11 [1463]


Pali79 | 562    2019-05-11 11:20:11 [1463]

Urak!
Ha kijelölök egy kör alakú zsebet marásra, a G-kódot úgy generálja, hogy kimunkál belőle egy bizonyos mélységet és utána elölről kezdi aminek az az eredménye, hogy a levegőben dolgozik tök feleslegesen. Valamelyik opcióval kiküszöbölhető ez?


Pali79 | 562    2019-05-05 07:42:34 [1462]

De, de! A Te utolsó javaslatot az amit akartam, ki is próbálom!

Előzmény: zozo, 2019-05-04 23:01:32 [1461]


zozo | 4321    2019-05-04 23:01:32 [1461]

Ezek szerint nem látom akkor át, hogy mit szeretnél. Egyszerűbb lenne, ha egy ceruza skiccet csinálnál és befotóznád.

Előzmény: Pali79, 2019-05-04 22:56:27 [1459]


Pali79 | 562    2019-05-04 22:57:45 [1460]

Köszönöm, azt hiszem ez lesz a megoldás!

Előzmény: zozo, 2019-05-04 19:08:06 [1458]


Pali79 | 562    2019-05-04 22:56:27 [1459]

Mert egy meglévő alkatrészt kellene módosítani és nem újat készíteni. De itt nem csak a kört kellene változtatni, hanem az egész alkatrészt meg kell nagyobbítani.

Előzmény: remrendes, 2019-05-04 19:02:24 [1457]


zozo | 4321    2019-05-04 19:08:06 [1458]

Akkor vegyél fel egy construct plane-t a furat középvonalába, aztán split body, utána move paranccsal elhúzod egyik felét, majd extrude paranccsal a másik face-ig ütköztetsz. Ezután újra egy test lesz.

  

Előzmény: Pali79, 2019-05-04 17:34:15 [1456]

remrendes | 2315    2019-05-04 19:02:24 [1457]

Miert kort es miert nem a kivant format vagod ki?

Előzmény: Pali79, 2019-05-04 17:34:15 [1456]


Pali79 | 562    2019-05-04 17:34:15 [1456]

Nem. Megvan egy nagyméretű furat a téglatestben. Ezt kellene középen szétválasztani és beletoldani egy darabot középre.

Előzmény: zozo, 2019-05-04 15:43:52 [1455]


zozo | 4321    2019-05-04 15:43:52 [1455]

Én ilyesmire gondoltam, az írásod alapján.
Sketch indítás a téglalapon, majd slot rajzolás, végül extrudálás.

  

Előzmény: Pali79, 2019-05-04 08:50:41 [1454]


Pali79 | 562    2019-05-04 08:50:41 [1454]

Ezt nem nagyon értem, vagy én nem voltam érthető. Átfogalmazva a testet középen szét kellene vágni és beletoldani egy darabot.

Előzmény: zozo, 2019-05-03 22:44:50 [1453]


zozo | 4321    2019-05-03 22:44:50 [1453]

A téglalap megfelelő lapjára indíts egy sketch-et, aztán "slot" menüből kiválasztod a neked tetszőt.

Előzmény: Pali79, 2019-05-03 17:46:26 [1452]


Pali79 | 562    2019-05-03 17:46:26 [1452]

Sziasztok!

Az alábbit szeretném megoldani, de egyenlőre nem találtam rá a hogyanra.
Adott egy téglatest, közepén egy furattal, meg van még rajta pár apróság ami most nem annyira érdekes. Azt kellene megoldani, hogy középre beletoldani egy egyenes szakaszt, hogy a kör nem kör legyen, hanem legyen benne két oldalt egy-egy egyenes szakasz. Remélem elég érthetően írtam.


Lufi | 7    2019-05-01 11:59:27 [1451]

Sanyi, Aknai Gábor!

Köszönöm. Az tökéletes, hogy a kiemelések oldala párhuzamos a henger oldalával. Nem az a gond, hogy nem tudom kiemelni, hanem az, hogy csak az A betűt csinálja meg, a C-t meg nem. Megoldottam, kiextrudáltam egyforma 2 cm-re (nem az ívhez képest, hanem az aljához képest), rajzoltam fölé egy gömgöt amit kivontam belőle. Csak nem értem, hogy miért nem működik a felölet síkjától való kiextrudálás mindenhol. Vagy a videókártyám nem bírná? Dedikált videókártyás gamer laptop.


sanyi | 1351    2019-05-01 08:23:52 [1450]

Ja a 3. és legegyszerűbb, ha csak simán kiválasztod az útvonalat (élet) és jobb oldalt alul megjelenik az adat

Ha egy síkidomot választasz akkor így csak a felülete jelenik meg.

Előzmény: sanyi, 2019-05-01 08:20:49 [1449]


sanyi | 1351    2019-05-01 08:20:49 [1449]

Szia

Az útvonalat az Inspect menüpontban a Measure-t kiválasztva előjön egy ablak majd a mérendő elem(ek)re klikkelve ott is a méret. Vagy nyomsz egy i gombot a billentyűn és ugyan ott vagy

Előzmény: Biró Ferenc, 2019-04-30 23:32:52 [1448]


Biró Ferenc | 115    2019-04-30 23:32:52 [1448]

Kösz!
Ilyen. A megmérést még nem tudom, remélem megoldom.

Előzmény: sanyi, 2019-04-30 22:38:21 [1447]


sanyi | 1351    2019-04-30 22:38:21 [1447]

Szia,

Ha adott az ellipszis alapú fedél akkor kell egy útvonalat rajzolni amin el akarod osztani a 47 furatot. Az útvonalat megrajzolod, majd megméred a hosszát. Megcsinálod az első furatot aminek a középpontja rajta van az útvonalaon majd a pattern on path funkciót kiválasztva el tudod helyezni a furatokat tetszőleges útvonalon. A hosszt a pattern on path funkciónál kell megadni (extent és kívánt darabszám+1 és orientation path direction.

Ilyen kellene?

  

Előzmény: Biró Ferenc, 2019-04-30 21:59:30 [1446]


Biró Ferenc | 115    2019-04-30 21:59:30 [1446]

Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem, egy ellipszis alakú fedélbe kell a szélével párhuzamosan 47 db furat. Hogyan tudom a kiosztást elkészíteni? Nekem csak kör, vagy négyszög kiosztás megy.
Kösz a segítséget.


sanyi | 1351    2019-04-30 21:43:17 [1445]

Szia,

Ezt szeretnéd ami a képen van?
Mondjuk itt a betűk széle az alsó síkra merőlegesek.. Ha a felső gömbsüveg adott pontjára merőleges kell akkor abban nem tudok segíteni.

Ez én kétféle módon tudom megcsinálni, de alapjában véve az eljárás hasonló.
Rajzoltam egy hengert abból kivágtam egy gömbbel maj készül egy offszet sík párhuramosan az alappal a már elkészült body felett, erre került a szöveg és a gyűrű. Innen válik ketté a módszer. Az elsőben a press-pull-t használtam csak az indító sík a gömbsüveg felülete és onnan kell kihúzni.

A másik módszer ugyanez csak extrudálva illetve a szöveget szátdobtam rajzelemekre. Ennek az a hátránya, hogy nem lehet később szerkeszteni.

  

Előzmény: Lufi, 2019-04-30 20:37:32 [1443]


Aknai Gábor | 2220    2019-04-30 21:41:43 [1444]

Ezt NYCCNC: Text on a curved surface nézd meg és menni fog.

Előzmény: Lufi, 2019-04-30 20:37:32 [1443]


Lufi | 7    2019-04-30 20:37:32 [1443]

Fusion 360-al van problémám. Szeretnék kiextrudálni két betűt, meg egy gyűrűt úgy, hogy az íves felülettől 1,2 mm-re emelkedjen ki. A betűket és a gyűrűt egy síkba rajzoltam egyszerre.
Az A betű és a gyűrű működik, a C nem. Ha a C-t csak simán extrudálom, az működik, de nekem úgy kell, hogy kövesse a domborulatot. Sőt, az is működik, ha csak a C betű felső 1/3 -ra kattintok és azt extrudálom a felülettől 1,2 mm-re. Próbáltam azt is, hogy egyformán extrudálok ki mindent 2 cm-re és azt vissza a felülethez képest, de az se megy a C esetében.
Mit rontok el? Köszönöm a válaszokat!

Itt egy videó a problémámról:
https://youtu.be/bo5whvdUY84


  Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 2 / 31 Ugrás ide:
Sorok:
|◄ Első  ◄ Előző   1  2  3  4  5  6   Következő ►  Utolsó ►|


 ◊