HobbyCNC fórum
FTP tárhely: http://cnctar.hobbycnc.hu v0.9.6 Régi HobbyCNC oldal: http://archiv.hobbycnc.hu

Új regisztráció / Átregisztráció a régi fórumról
    
   


Megmunkálási ötletek

Mit, mivel és hogyan rovat.

 

Időrend:
Oldal 5 / 16 Ugrás ide:
Sorok:
|◄ Első  ◄ Előző   1  2  3  4  5  6  7  8  9   Következő ►  Utolsó ►|

  Fórum főoldal  |  A lap aljára

lovas gyula | 1864    2013-08-11 09:02:00 [556]

Ha jól látom a rajzon a csiga alatt van egy 40x40mm négyzetes rész. Azt meg lehet fogni. Lényegesnek tartom, hogy a forgácsot az árokból ki kell fújni folyamatos levegővel, hogy a maró ne tudja beledolgozni a falba. A másik, hogy a forgácsnak ne legyen "teste" Én max 0.2 fogásmélységgel csinálnám minimál hütéssel.
Az ember ilyen munkát csak magának vállal be garanciával.

Előzmény: Csuhás, 2013-08-11 07:27:00 [555]


Csuhás | 6401    2013-08-11 07:27:00 [555]

Most nézem csak a rajzod. Ezt nem nagyon lehet marni, mert nem lehet spéci eszközök nélkül befogni. Huzalszikrával viszont simán kivágható.


Csuhás | 6401    2013-08-11 07:17:00 [554]

Azt hiszem ki lehet marni, de nemszeretem meló, mert a vörösrézzel nehéz dolgozni. De érdemes volna végig gondolnod pár dolgot: tényleg vörösrézből kell? ( sárgarézből sokkal könnyebb megcsinálni) nem lehet lemezcsíkból hajlítani és összeforrasztani? Egyáltalán milyen pontosság kell? Huzalszikra és forrasztás?

Előzmény: n/a (inaktív), 2013-08-07 12:26:00 [552]


knifemaster | 268    2013-08-11 03:48:00 [553]

Másik múhelyi s megoldás lehet,nincs mindenki felkészülve mindenféle munkára.
Vagy szerezz olyan marót ami tud 8 mm mélységet,és vidd magaddal,add a munkához,esetleg még alkudni is lehet,mivel te adod a szerszámot,viszont a költség is a tied ha eltörik.Sokszor azért nem csinálnak meg dolgokat,mert nincs szerszám,és nem is akarnak befektetni,mert lehet,hogy soha többet nem használják.

Előzmény: n/a (inaktív), 2013-08-07 12:26:00 [552]


n/a (inaktív)    2013-08-07 12:26:00 [552]

Sziasztok!
Remélem ti tudtok segíteni.
A műhelyben ahol próbálkoztam azt mondták, nem tudnak vörösréz anyagból ilyan formát kimarni, amin 2mm széles és 8mm mély horony van.
Milyen mély hornyot lehet kimarni egy 2mm átmérújű ujjmaróval? Érdemes másik műhelynél próbálkoznom?

Köszönöm a válaszokat előre is!

n/a (inaktív)    2013-07-29 16:24:00 [551]

Bocs, benéztem, 180 mm.
Én 18 mm-re gondoltam, mint hosszra, azért is modtam, hogy 1-2 Ft.
Akkor tényleg valami sablon kéne, amibe belepakolna min. 100 db-ot.
De a vágókorong is pénzbe kerül, az idő is, azért végig kalkulálnám előtte. Esetleg azon filózni, hogyan lehetne így felhasználni.
Én biztos nem vágnám fel, nem is vágatnám fel. Nem érné meg szerintem.

Előzmény: rferi, 2013-07-29 16:09:00 [550]


rferi | 1310    2013-07-29 16:09:00 [550]

M5x180 méretű csavarból egyrészt nem fognak eladni olyan sokat, hogy kapkodjanak érte cserébe, másrészt mivel nem tartozik a szokványhosszak közé, sem ez, sem a szükséges M5x170, eleve nem is fog kapni a boltban ilyet!
Alapból az átmérő 10x hossz a szokványos max hossz.
Na jó, jobb boltokban esetleg elmennek az átmérő 15x hosszáig, de hogy kapásból legyen a méret 34x hosszban, annak nagyon kicsi az esélye.
Még a Faborynál is!

Előzmény: n/a (inaktív), 2013-07-29 16:01:00 [549]


n/a (inaktív)    2013-07-29 16:01:00 [549]

Ebben igazad van.
De költség oldalról nézve a dolgot nem biztos, hogy megéri. Én abból indultam ki, hogy meglévő vagy olcsó szerszám, és minimális meló.
Itt az egyenkénti vágás, ott meg az egyenkénti csiszolás a gáz. Ez a vágó éleset vág, nem keni el, mint a flex, elvileg behajtató pl anyába.
Én biztos nem csinálnám sem így, sem úgy.
1-2 Ft talán a darabja, ha ezresével veszed, akkor olcsóbb. Ha nem rozsdás (mondjuk új kinézetű) inkább "lebótolnám okosba" egy ismerős csavarboltossal. Bevinném ezt, és hoznék helyette ugyanennyi rövidebbet. Ha még vásárolsz egyebet is (én mindig veszek valamit, úgy még nem mentem csavarboltba, hogy több olyan dolgot ne vettem volna, amit nem terveztem előre ) akkor nem hiszem, hogy ne menne bele. Egyrészt veszel mást is, másrészt a hosszabb valamelyest drágább, és így marad neki is rajta valami. Ott meg 2 nap alatt elmegy.

Előzmény: n/a (inaktív), 2013-07-29 15:09:00 [548]


n/a (inaktív)    2013-07-29 15:09:00 [548]

Azért nem gondoljátok komolyan hogy ezzel a szerszámmal kell nekiállni töbezer csavar vágásának.Ha nincs hozzá automata gép akkor marad a kézi munka.A vágáshoz egy befogósablont csinálnék amibe belefér 50-100 darab majd flexel /1 mm vtg koronggal/ vagy ha van fémszalagfűrésszel levágnám utána a vége csiszolókorongon finomít.


n/a (inaktív)    2013-07-29 14:38:00 [547]

bocs, visszavonom, mert anyamenet van a szerszámban....

Előzmény: n/a (inaktív), 2013-07-29 13:54:00 [544]


n/a (inaktív)    2013-07-29 14:23:00 [546]

szia,
legalább egy anyát hajts rá vágás előtt, hogy lehajtáskor kijavítsa a deformációt
:)

Előzmény: lari, 2013-07-29 14:01:00 [545]


lari | 1149    2013-07-29 14:01:00 [545]

Erre nem is gondoltam, pedig ismerem ezt a szerszámot...
Köszi az ötletet!

Előzmény: n/a (inaktív), 2013-07-29 13:54:00 [544]


n/a (inaktív)    2013-07-29 13:54:00 [544]

Csavarvágó?
M5 csavart viszi mint a vajat.

Előzmény: lari, 2013-07-26 18:54:00 [540]


n/a (inaktív)    2013-07-27 11:23:00 [543]


Szia,
ráhajtasz egy menetmetszőt, leszúrod a hosszát, lehajtod a menetmetszőt, kész. (így tanultam
Akár CNC géppel

Előzmény: lari, 2013-07-26 09:59:00 [537]


Vetesi75 | 1294    2013-07-27 10:56:00 [542]

Aha. Akkor ez nem a szépségversenyre menő kategória. (A leszúrás alkalmával képlékenyen is alakult menetvég esete, amit a hátsó késtartó felől meg lehetne ijeszteni egy menethengerlő görgőcskével.)
Az általad vázoltnál egyszerűbbet sajnos nem tudok.

Előzmény: lari, 2013-07-26 18:56:00 [541]

lari | 1149    2013-07-26 18:56:00 [541]

Arra gondoltam, hogy gyorsdarabolós méretrevágás, majd szalagcsiszolón egyszer körbeforgatni az elejét, de hátha mond valaki egszerűbbet, okosabbat....

Előzmény: Vetesi75, 2013-07-26 17:08:00 [539]


lari | 1149    2013-07-26 18:54:00 [540]

Csak szerelhetőség szempontjából kellene, hogy megfeleljen, de az is szempont, hogy ne rongálja szét az alu öntvényt, amibe betekerik és adott esetbe ki is kell csavarni....

Előzmény: Vetesi75, 2013-07-26 17:08:00 [539]


Vetesi75 | 1294    2013-07-26 17:08:00 [539]

Mennyire sorjamentes? Esztétikailag is vagy csak a könnyű szerelhetőség mértékéig?

Előzmény: lari, 2013-07-26 09:59:00 [537]


n/a (inaktív)    2013-07-26 13:41:00 [538]

Lehet kapni famintás és fa színű, műanyag u profilt, kifejezetten bútorlap 18 vagy 16 mm vastagságban.
Simán rápattinthatod.
Csak az ajtók kivetőpántjait kell utánaállítanod, mivel 1,5-2 mm-rel kintebb kerülnek az ajtók síkjai. Ez ráadásul takarja is az esteleges hibákat a bútorlap-élfólia élek mentén. Ha élfóliáztatok, a papír vagy műanyag alapú, de vékonyat nem szabad venni. (0,4-06 mm-est) hanem csak 2 mm-est, amit le is gömbölyítenek felrakás után.

Előzmény: rferi, 2013-01-11 09:29:00 [535]


lari | 1149    2013-07-26 09:59:00 [537]

Egy kollégámnak több ezer db m5x180 as csavarból kellene 10mm-t levágni a menetes végből.
Van arra lehetőség szerintetek, hogy lehetőleg egy művelettel sorjamentes legyen a menetvég?


VighLajos | 2229    2013-01-11 10:58:00 [536]

Elektron keresett lézervágós céget. A nyíregyházi barátom is a sasi-félét ajánlotta:

Autópress Kft.
Cím:
4461 Nyírtelek, Ipari út 2.
Tevékenység, szolgáltatás: Betonacél-szerelés, Darabolás, Díszkő, Fémmegmunkálás, fémfeldolgozás, Forgácsolás, esztergálás, Lángvágás, Lemezdarabolás, hengerítés, Lézervágás,

Előzmény: elektron, 2013-01-10 08:19:00 [515]


rferi | 1310    2013-01-11 09:29:00 [535]

Inkább vedd le az ajtókat, majd egy vasalóval és egy szikével felfegyverezve húzd le a régi fehér élfóliát.
Eztán a faszínű élfóliát szépen vasald fel rá, leélezed és kész.
A festékek fogják, de sokkal több macera, munka és pénz lesz a vége, ráadásul az jó, ha a szekrénytest belül fehér, mert jól lát benne az ember, és könnyebben is tisztítható marad.
Lazúrral ne próbálkozz, de az oldószeres festékek megmaradnak rajta, mi csináltunk teljes átfestést régebben.
Nem érte meg...

Előzmény: atideath, 2013-01-11 09:19:00 [533]


VighLajos | 2229    2013-01-11 09:26:00 [534]

Nem egy nagy ötlet, de ha csak az élek "világítása" zavar, nem lenne egyszerűbb és időtállóbb újra élfóliázni valami más élfóliával?

Előzmény: atideath, 2013-01-11 09:19:00 [533]


atideath | 614    2013-01-11 09:19:00 [533]

Nem találtam megfelelő topikot de hátha tud valaki nekem segíteni. Konyhámban lévő fehér bútorlapos korpuszokat (Ajtó mögötti szerkezet) szeretném valamivel átfesteni. Nagyon hülyén néz ki hogy a fa ajtók mögött fehéren virít a bútor éle. Erre kellene valami ötlet. Hátha csinált valaki már ilyet. Valami barna, fa színű vagy hatású megoldás kellene nekem. Úgy olvastam hogy a mostanság kapható lazúrokkal, megfelelő alapozó esetén nyugodtan festhető. De hátha valakinek van már tapasztalata ebben.


elektron | 15859    2013-01-11 02:26:00 [532]

Meglesz az is, alakítom még meg ahogy jobb úgy lesz.

Előzmény: jani300, 2013-01-11 01:51:00 [531]


jani300 | 10930    2013-01-11 01:51:00 [531]

Szia ! A zöld felfogócsavarnak a furatközepét szerencsésebb lenne megadni (pont vonal).

Előzmény: elektron, 2013-01-11 01:14:00 [530]


elektron | 15859    2013-01-11 01:14:00 [530]

Alakult a rajz:


Törölt felhasználó    2013-01-10 11:07:00 [529]

Köszi!

Előzmény: elektron, 2013-01-10 10:49:00 [524]


Törölt felhasználó    2013-01-10 11:06:00 [528]

Így, már világos.

Előzmény: zozo, 2013-01-10 10:56:00 [526]


elektron | 15859    2013-01-10 10:59:00 [527]

Igen erre gondolok én is, hogy amit lehet a gép hagy vágja a sarokra gondolok ott egyik oldalon hogy ne kelljen hosszan fúrni bele. ahol össze szorítom, meg át is tudja vágni, csak milyen széles vágás kéne ott.

Előzmény: zozo, 2013-01-10 10:56:00 [526]


zozo | 5320    2013-01-10 10:56:00 [526]

Nem vonalkázásnak szánta, azok a marónyomok rajta .
Elektron, tervezd rá/bele az összehúzó fület vagy kikönnyítést a sarkon, akár a hasítást is. A gépnek tök mindegy, a plusz munka viszont nem.

Előzmény: Törölt felhasználó, 2013-01-10 10:45:00 [523]


elektron | 15859    2013-01-10 10:54:00 [525]

Mellesleg, ha lenne ilyen valahol kapható, és árban ugyanott vagyunk, akkor az is jó lenne mondjuk.


elektron | 15859    2013-01-10 10:49:00 [524]

Ez csak a körvonala akarna lenni, hogy lássad, direkt neked mutatom.

Előzmény: Törölt felhasználó, 2013-01-10 10:45:00 [523]


Törölt felhasználó    2013-01-10 10:45:00 [523]

Bocsi elektron, de így semmi értelme metszetnek ábrázolni valamit.

Előzmény: elektron, 2013-01-10 10:41:00 [522]


elektron | 15859    2013-01-10 10:41:00 [522]

Felső marónak akarnék felfogást vágatni, ilyesmi darabokat, 15 vastag anyagból kb. az gondolom jó, elég. Még bevágás lesz rajta, hogy összeszorítsa a befogottat.

elektron | 15859    2013-01-10 09:06:00 [521]

Csak egy egyszerű kérdésem lenne még, hogy árban az anyagárhoz képest kb. mennyi százalékot dob rajta a vagdosás ? Nagyságrendileg.


elektron | 15859    2013-01-10 08:55:00 [520]

Azt is megköszönném, ha megkérdezed, de csak ha nagyon ráérsz és találkozol vele, nem sürgős annyira.

Előzmény: VighLajos, 2013-01-10 08:35:00 [516]


elektron | 15859    2013-01-10 08:55:00 [519]

Azt hiszem ez volt az amire régebben emlékeztem, hogy valaki emlegette is, hogy ez jó hely.

Előzmény: sasi, 2013-01-10 08:41:00 [517]


elektron | 15859    2013-01-10 08:54:00 [518]

Köszönöm mindkettőtöknek. Mondjuk mindegy hol van, mert úgyis el kell küldeni, postán, csak úgy jó, olyan helyek.

Előzmény: sasi, 2013-01-10 08:41:00 [517]


sasi | 1902    2013-01-10 08:41:00 [517]


Autopress Kft, Nyíregyháza-Nyírtelek között.

Előzmény: elektron, 2013-01-10 08:19:00 [515]


VighLajos | 2229    2013-01-10 08:35:00 [516]

Nyíregyházi barátom valakivel (helyben) vágatott nekem 8-as vaslemezt lézerrel, vagy plazmával...
Kérdezzem meg tőle, hogy hol csináltatta?

Előzmény: elektron, 2013-01-10 08:19:00 [515]


elektron | 15859    2013-01-10 08:19:00 [515]

Anyagkivágásra tudnátok mondani pár bevált kedvező árú minőségű és webes felületen elérhető dxf-etről dolgozó céget ? Mintha lett volna egy Nyíregyházi is , csak nem emlékszem a nevére. Lézer, víz akármi, ami technológiák vannak.


Szedlay Pál | 1800    2013-01-09 23:53:00 [514]

Ennél a típusnál ilyen soha nem következik be.

Előzmény: Bauer Márk Ottó, 2013-01-09 19:51:00 [512]


sanyi84 | 1326    2013-01-09 20:21:00 [513]

Szimulációba is rátesz ilyet? Mert ha igen akkor más stratégiát kell választani vagy picit állítgatni még . Nem biztos hogy gép hiba, azok jó gépek. Én valamennyivel stabilabb gépen dolgozok mint a tiéd, erősebb a főorsó kicsivel nagyobb a tömege. Az előtolás illetve fordulat jó szerintem. Szerintem a cam környékén keresd a hibát. Ma csináltam sima 45 fokot hülye helyre, tóruszmaróval. A felületen bár látszik a test alapú megmunkálás de a légy is elcsúszna rajta. A te darabod most nem az a tipikus darab amin 2 őt húzok szivaccsal és eltűntek a nyomok.
Miért a szerszámpálya a ludas? Mert ekkora hibát a gép nem vihet bele ha az összes többi műveletet jól megcsinálta. Két felületed (gondolom én lapos szögbe) találkozott. Én azt mondom szimuláld le, nézd meg mit csinál, tanulj belőle-én is ezt teszem. A téma érdekel, azaz mi is a hiba.

Előzmény: n/a (inaktív), 2013-01-08 20:19:00 [502]


Bauer Márk Ottó | 39    2013-01-09 19:51:00 [512]

Szia !

A kérdésem a következő lenne: a gömbvégű maró merőleges a felületre vagy egy adott szöget zár be vele ? (a középpont vágósebességének értéke lehet nulla a fordulatszámtól függetlenül)


Szedlay Pál | 1800    2013-01-08 23:44:00 [511]

Még egy gondolat.
Nem irigyellek, mert átmérő 12mm-es gömbvégű maróért, ami a 60HRC-t viszi a gatyámat ott hagynám.

Előzmény: n/a (inaktív), 2013-01-08 20:19:00 [502]


Szedlay Pál | 1800    2013-01-08 23:17:00 [510]

De a feladatban 2% volt és ez nem indokolná a felület minőségét.

Előzmény: robroy007, 2013-01-08 23:05:00 [508]


Szedlay Pál | 1800    2013-01-08 23:14:00 [509]

"60hrc az lehet közel van már a szerszám keménységéhez"
A mai bevonatok ezt már viszik csak az a kérdés milyen paraméterek mellett.
Itt a videón ha nézem az előtolás és a főorsó fordulatot azért nem kapkodtak, de itt nem is simításról van szó.
Link

Előzmény: robroy007, 2013-01-08 22:56:00 [505]


robroy007 | 2273    2013-01-08 23:05:00 [508]

átmérő 3-7% között visz szépen a gömbvégű simításban ökölszabvány szerint

Előzmény: Szedlay Pál, 2013-01-08 22:57:00 [506]


Szedlay Pál | 1800    2013-01-08 23:05:00 [507]

"D12 gömb marónál 0,3-0,5mm pálya távolság már szép felületet kéne adjon!!"
Teljesen igazad van.
De, a képeken úgy néz ki, mint amit Te is írtál, hogy a felület minőségét inkább a gép állapota adja, nem a marási adatok.

Előzmény: robroy007, 2013-01-08 22:56:00 [505]


  Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 5 / 16 Ugrás ide:
Sorok:
|◄ Első  ◄ Előző   1  2  3  4  5  6  7  8  9   Következő ►  Utolsó ►|


 ◊