HobbyCNC fórum
FTP tárhely: http://cnctar.hobbycnc.hu v0.9.6 Régi HobbyCNC oldal: http://archiv.hobbycnc.hu

Új regisztráció / Átregisztráció a régi fórumról
    
   


Megmunkálási ötletek

Mit, mivel és hogyan rovat.

 

Időrend:
Oldal 3 / 16 Ugrás ide:
Sorok:
|◄ Első  ◄ Előző   1  2  3  4  5  6  7   Következő ►  Utolsó ►|

  Fórum főoldal  |  A lap aljára

Törölt felhasználó    2015-05-02 14:32:00 [656]

Ha éget akkor hatalmas a fordulat, vagy (és) kicsi az előtolási sebesség.

Előzmény: n/a (inaktív), 2015-05-02 14:23:00 [655]


n/a (inaktív)    2015-05-02 14:23:00 [655]

Sziasztok, segítséget szeretnék kérni 15 mm vastag rétegelt falemezt szeretnénk vágni, ill. HDPE műanyag lemezt.Különböző formákat vágnánk ki belőle, illetve ezekbe az anyagokba kb 2 mm mélyen betűket marni. Milyen szerszámot és főleg milyen fordulattal és előtolással ajánljátok? Nagyon várom a segítséget,mert eddig a rétegelt falemezt égette, vmiért nem tudjuk jól beállítani.Köszönöm a segístéget előre is.


tursaba | 52    2015-03-03 11:37:00 [654]

Nekem az 1 élű jól vitte a POM-ot.Nagyon száll!

Előzmény: elektron, 2015-02-10 10:16:00 [650]


elektron | 15859    2015-02-11 09:06:00 [653]

Kösz.


robroy007 | 2273    2015-02-11 07:11:00 [652]

Jól forgácsolható nagyon, éles szerszám és kész nagyolás simítás semmi extra nincs hozzá

A forgács az egész műhelybe sztatikusan fel fog ragadni, porszivó vagy sűrített levegő es megoldja

Ha utólag vágód le a tömbről el fog vetemedni, de lehet ezt sehogy se tudod megúszni, a benne rejlő feszültségek miatt, hogy féloldalas lesz a darab....

Előzmény: elektron, 2015-02-10 10:16:00 [650]

Szalai György | 9097    2015-02-11 06:50:00 [651]

http://www.quattroplast.hu/pom-rudakrol-lemezekrol-muszaki-muanyag-felkesz-termek-ismerteto-sorozat-iii-resz

Előzmény: elektron, 2015-02-10 10:16:00 [650]


elektron | 15859    2015-02-10 10:16:00 [650]

Üdv !

POM vagy PM anyagom van egy tömbben eredetileg 8-10 mm lapokat akartam de ilyen sikeredett, ami vagy 60x100x200 mm méretű tömb. Arra gondoltam hogy úgy marom ki, hogy a tetejébe belemarom amit akarok majd utána kéne elfűrészelni a felső 8 mm lapot. Először a tetejét síkba is lehet marni az nem probléma.

Csak utána nem tudom majd hogy vágom le , hogy azért párhuzamos maradjon a két oldala.

POM anyagra mondjatok már valami nagyjából előtolást fogásvételt, amit elbír egy szerszám, nem tudom 2mm keményfém, kukoricamaróm van szinte csak azzal lehet vajon marni vagy még 3mm egyélű maró esetleg ?


Lóri | 119    2015-01-19 18:51:00 [649]

Sziasztok!
Ha húzott acélt (s235jrc)szeretnék marni a maró palástjával, akkor milyen fajtát használjak.Kb 1mm-et szednék le max. Tpkn lapkával marom egyébként, de mondjuk 4élű keményfémmaróval (Hss Co8) lehetne-e? Esetleg turbómaróval?


Tapti | 136    2015-01-17 17:35:00 [648]

Egy élű 2mm-s vagy 1/8"-os maróval marnám a fordulat csak szemre/fülre, mert nem szoftverből megy.


Tapti | 136    2015-01-17 17:28:00 [647]

A szilikon spray-t egyszerűen lemostam vegyszerrel és meleg vízzel. Amolyan dísztárgyféle lett, címert gravíroztam bele. Kap egy talpat és élvilágítást.
A danamitból dobozt szándékozom "faragni". 100x40x35mm a méret, egy vezetékszakadás ellenőrzőt fog rejteni. 4mm-s falai lesznek, bombabiztos mert akié lesz úgy is eldobálja. 
Gyakorlatnak fogom fel és a CUT2D-vel készül.

Előzmény: Rabb Ferenc, 2015-01-17 09:29:00 [643]


Szalai György | 9097    2015-01-17 17:17:00 [646]

Plexiből?

Előzmény: lazi, 2015-01-17 09:57:00 [645]


lazi | 1488    2015-01-17 09:57:00 [645]

Az derék. Forgástestes csévetestet miből érdemes esztergálni?

Előzmény: kari, 2015-01-17 09:34:00 [644]


kari | 1530    2015-01-17 09:34:00 [644]

Nem tudom mit szeretnél készíteni belőle, de arra nagyon figyelj, hogy a danamid hihetetlen dolgokra képes.
Megmunkálás után akár mm-t is képes csavarodni vetemedni.

Előzmény: Tapti, 2015-01-16 22:50:00 [642]


Rabb Ferenc | 4005    2015-01-17 09:29:00 [643]

A szilikon spray-t mivel fogod eltávolítani? Vagy nem probléma, hogy egy leheletnyi réteg szinte örökre rajta marad?

A danamidnak azért ettől nagyobb fogásmélységet is adhatsz. Legalább egy maró átmérőnyit. De vastagabb anyagnál a kétélű maró már lehet, hogy gondot fog okozni az eltömődés miatt. A fordulat 10 ezer körüli legyen, mert egyébként esetleg megolvadhat. Hűtésre és forgácseltömődés ellen egy rendes porszívó sokat segíthet

Előzmény: Tapti, 2015-01-16 22:50:00 [642]


Tapti | 136    2015-01-16 22:50:00 [642]

Ahogy itt olvasom a hozzászólásokat, igazából még mindig nem tudom , hogy fogom marni a danamidot. Hűtésem még nincs.

Ma plexit gravíroztam és martam körbe pár próba után. A marás,0.1-s mélységgel és 40mm/sec-el órajárással ellentétes irányba 1.5-s kétélű maróval, hűtés/kenés szilikon spray-vel.
Szép lett a felület bár nem volt túl gyors.

lovas gyula | 1864    2015-01-16 09:49:00 [641]

Valóban semmi különleges nincs benne sőt. Kiválóan lehet bicskával faragni.
Azért semmiképpen nem mosnám össze a fával mint az artcam-os ajánlatban.
Ha pl. nem hütöd mint ahogy mondtad akkor a jelentős hőfejlődés következménye, hogy az anyag a szerszám felé dagad. Ezt egy kis szerszám nem viseli el törés nélkül.

Előzmény: kari, 2015-01-16 09:20:00 [640]


kari | 1530    2015-01-16 09:20:00 [640]

Már martam danamidot, emlékeim szerint nem volt semmi különleges, de a hűtést kívánta.
De azt mondják,hogy a puding próbája ....

Előzmény: Tapti, 2015-01-15 16:10:00 [634]


lovas gyula | 1864    2015-01-16 08:28:00 [639]

Az "end mill 1.5" nagyon tág fogalom!sem élszám sem maró hossz nincs feltüntetve igy a komolysága is erősen kérdőjeles.
Ezeket az adatokat csak offset marás esetén nézném meg, hogy más kipróbálja. Egy 3d mélységű slot marásnál nem is nézném meg csak felvételről.

Előzmény: AWE, 2015-01-15 21:33:00 [638]


AWE | 400    2015-01-15 21:33:00 [638]

Hát az artcam 2011 pl ezt ajánlja ood plastic estén
End Mill 1.5 mm

Slot Drill
Tool Number 1
Diameter 1.500 mm

Machining Defaults
Stepover 0.525 mm
Stepdown 1.500 mm
Spindle Speed 15000 r.p.m
Feed Rate 42.000 mm/sec
Plunge Rate 12.000 mm/sec

Előzmény: Tapti, 2015-01-15 21:11:00 [637]


Tapti | 136    2015-01-15 21:11:00 [637]

Őőőőő, akkor hány élűvel marjam és akkor mekkora sebességgel, stb.?
Vagyis kezdjük nulláról, szeretném megtudni hogy Danamidot mivel lehet marni és milyen beállításokkal, ha maradok a 2mm-s marónál?

Előzmény: AWE, 2015-01-15 20:02:00 [636]


AWE | 400    2015-01-15 20:02:00 [636]

kizárt
tul sok a sebesség meg 1 élu is .

Előzmény: Tapti, 2015-01-15 16:10:00 [634]


Sz.József | 3043    2015-01-15 19:16:00 [635]

Így a "7. érzékemmel" a feed rate soknak tűnik... (3000mm/perc...)
Egy fordulatra közel 0,5mm-t "harap" a maró.
De az érzékeim már csaptak be...

Előzmény: Tapti, 2015-01-15 16:10:00 [634]


Tapti | 136    2015-01-15 16:10:00 [634]

Sziasztok!
Danamidot szeretnék marni. Kérdésem, szerintetek a beállított paraméterek jók?
1 élű 2mm/22-s maróval,pass depht 0.5, stepover 25%, 7000r.p.m, feed rate 50mm/sec, plunge rate 20mm/sec


PITU | 290    2014-11-17 15:53:00 [633]

szia Gabcsi5456
a fogasléc "fog profilja" nem evolvens ,hanaem egyenes.
ezért ezt kimarhatod egy 40°-os kúpszögű ujjmaróval

Előzmény: n/a (inaktív), 2014-11-17 09:23:00 [630]


agyaggalamb | 307    2014-11-17 15:34:00 [632]

Erre az esetre is lettek kitalálva a modul ujjmarók, de ezeket házilag készíteni lehetetlen. Max profi szerszámélezővel, úgyhogy egyszerűbb valóban a gyalulás.

Előzmény: n/a (inaktív), 2014-11-17 09:23:00 [630]


svejk | 31742    2014-11-17 09:26:00 [631]

Végszükségben gyaluld ki.
Egyszerű hozzá kést köszörülni és a műanyagba nem fog belerokkanni a géped.

Előzmény: n/a (inaktív), 2014-11-17 09:23:00 [630]


n/a (inaktív)    2014-11-17 09:23:00 [630]

Sziasztok,

Egy fogaslécet szeretnék marni a gépemmel műanyagból 1 es modullal. modulmarók nem jók, mert a főorsó függőleges.
Lehet ilyen marót kapni készen vagy csak csinálni lehet, esetleg van valakinek ilyen,
Szívesen veszek minden segítséget.

Üdv


elektron | 15859    2014-05-13 19:07:00 [629]

Most meg azt találtam ki, hogy ha a marómotorba teszek anyagot, ami most a Z tengely, akkor az asztalra meg késeket, akkor esztergálni is lehet vele. A vezérlő programban meg csinálok egy olyan setup beállítást .ini filet vagy akármit, amiben úgy lesz beprogramozva, hogy esztergálásként használja, a Z legyen az X, az X, meg a Z vagy az Y mindegy, hogy akkor hardveresen nem kell semmit átdugni, csak egy indítás és kész.

Akkor meg több kést rakok az asztalra, akkor tiszta cnc eszterga lesz belőle, persze csak rövid és kis átmérőjű fa és műanyag jöhet így szóba, de azt hiszem ezt kipróbálom majd valahogy. Látok benne fantáziát.


Szedlay Pál | 1800    2014-03-24 22:22:00 [628]

Például itt is, de ha szétnézel a neten nagyon sokat találsz.

Link

Előzmény: pisti73, 2014-03-24 21:56:00 [624]


Szedlay Pál | 1800    2014-03-24 22:16:00 [627]

Előzmény: Szedlay Pál, 2014-03-24 22:15:00 [626]


Szedlay Pál | 1800    2014-03-24 22:15:00 [626]

És ezzel?
Ez 0,5mm X 3mm.
Ajánlott megmunkálási paraméterek, persze ha túlélte a szerszámbemérést.
Ap:0,02mm Ae:0,06mm 41000 1/min f: 2210 mm/min
Azért tolni kell rendesen kis fogásokkal.

http://cnctar.hobbycnc.hu/Szedlay/0,5mm%20CBN.jpg

Előzmény: svejk, 2014-03-24 21:51:00 [622]


svejk | 31742    2014-03-24 21:58:00 [625]

:)) bizony meglehet.

Előzmény: Szedlay Pál, 2014-03-24 21:55:00 [623]


pisti73 | 526    2014-03-24 21:56:00 [624]

Sziasztok!

Ilyet hol lehet venni?

Előzmény: Szedlay Pál, 2014-03-24 21:37:00 [621]


Szedlay Pál | 1800    2014-03-24 21:55:00 [623]

Te kis optimista.

Előzmény: svejk, 2014-03-24 21:51:00 [622]


svejk | 31742    2014-03-24 21:51:00 [622]

Pár óra alatt elbánnék velük. )

Előzmény: Szedlay Pál, 2014-03-24 21:37:00 [621]

Szedlay Pál | 1800    2014-03-24 21:37:00 [621]

És még egy érdekesség amit most vettem észre.
Igen komolyan dokumentálják az átmérőket darabonként. Ez sem szokás, legalábbis én még nem találkoztam vele.
Komolyan veszik a hobbystát!

Előzmény: Szedlay Pál, 2014-03-24 19:54:00 [618]


Szedlay Pál | 1800    2014-03-24 21:32:00 [620]

Ez a fotón 2mm. Tudtommal nem is gyártanak nagyobbat.

Előzmény: svejk, 2014-03-24 21:30:00 [619]


svejk | 31742    2014-03-24 21:30:00 [619]

Mekkora átmérőjű?

Előzmény: Szedlay Pál, 2014-03-24 19:54:00 [618]


Szedlay Pál | 1800    2014-03-24 19:54:00 [618]

Egy kis csemege.
Tömör CBN rádiuszos maró.
Nincs rajta bevonat.
Nem látok rajta forrasztást, nem tudom hogyan tették a keményfém végére.






http://cnctar.hobbycnc.hu/Szedlay/CBN9.jpg


Törölt felhasználó    2014-03-22 12:16:00 [617]

Üdv!

A Kyocera Tycom gravírtűkkel kapcsolatosan van e valakinek tapasztalata?


n/a (inaktív)    2014-03-07 07:07:00 [616]

Köszönöm a válaszokat! Ki fogok próbálni mindent!


batesz | 324    2014-03-07 06:01:00 [615]

Szia!

Alu megmunkálásakor denszesz, vagy inkább petróleum! Én WD-40-et használok (ez mindig kéznél van), az is tökéletes!
Egyébként a forgácsolás paraméterei is befolyásolják a minőséget, illetve a géped merevsége is ludas lehet a probléma előidézésében. Talán a kettő együtt...

Előzmény: n/a (inaktív), 2014-03-06 20:19:00 [609]


Kulcsar Zoltan | 4197    2014-03-07 05:04:00 [614]

Szia

Logikus amit mondasz de itt nem az a baj hogy a szerszám melegszik .Itt a felülettel van a hiba és ahhoz kenés szükséges és nem (csak ) hütés .

Előzmény: Szabó Zoltán, 2014-03-06 23:01:00 [612]


PSoft | 17656    2014-03-06 23:06:00 [613]


Annak a "négykilences" alu-nak,az se segít!:(
Azt,csak a villany szereti(megmunkálni).:)



Előzmény: Szabó Zoltán, 2014-03-06 23:01:00 [612]


Szabó Zoltán | 189    2014-03-06 23:01:00 [612]

Szerintem az Alu marásakor Denaturált szeszt kell használni hűtésnek. Bár a tűzveszély miatt figyelmesen kell nagyon!


lovas gyula | 1864    2014-03-06 22:29:00 [611]

Egy simitó marás 0.1-0.2mm a marás irány az óramutatóval ellentétes irányú.Létezik olyan alu is aminél szinte semmi nem segit. Na azt kerülni kell mint ördög a tömjént. Ilyen anyag az alu nagyáramú sin.

Előzmény: n/a (inaktív), 2014-03-06 20:19:00 [609]


Kulcsar Zoltan | 4197    2014-03-06 20:41:00 [610]

Szia

Talán a kétélü maro jobb lenne , több hely van a forgácsnak .A másik a melo végén egy simito fogás is segithet .Az olaj jobb lenne kenésnek az aluhoz valoszinü .

Előzmény: n/a (inaktív), 2014-03-06 20:19:00 [609]


n/a (inaktív)    2014-03-06 20:19:00 [609]

Sziasztok!
Aluminium megmunkálással kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni. Ha például marok egy zsebet, a zseb alján szép felületem marad, amit a maró szerszám homlok felülete ér. Viszont a zseb oldalán "hepehupás" a felület. A gyártott alkatrésznél fontos lenne az esztétikum is! Fúr/vágó spray-el van hűtve! 4 élű nem bevonatos HSS maróval dolgozom. Mi lehetne a megoldás a sima felület eléréséhez?
Köszönöm előre is!


n/a (inaktív)    2014-02-04 08:18:00 [608]

Köszönöm a segítségeteket.
A step down-t kicsit óvatosabban fogom alkalmazni, majd beszámolok az eredményről...


Rabb Ferenc | 4005    2014-02-03 21:02:00 [607]

A fordulat lehet egy kicsit több. Úgy 15-20 ezer között. Megnéztem egy régebbi darabomat, és az előtolás kb nekem is ennyi volt mint amit Gyuri javasolt. A kezdés viszont legyen kb a fele. Vagyis a Step Down 0,2m/min, nehogy lepattanjon a tű hegye.

Ha csak kifesteni akarod, akkor bőven elég 0,25-0,3 mm mélység.

Előzmény: n/a (inaktív), 2014-02-03 13:22:00 [605]


  Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 3 / 16 Ugrás ide:
Sorok:
|◄ Első  ◄ Előző   1  2  3  4  5  6  7   Következő ►  Utolsó ►|


 ◊