HobbyCNC fórum
FTP tárhely: http://cnctar.hobbycnc.hu v0.9.6 Régi HobbyCNC oldal: http://archiv.hobbycnc.hu

Új regisztráció / Átregisztráció a régi fórumról
    
   


Megmunkálási ötletek

Mit, mivel és hogyan rovat.

 

Időrend:
Oldal 2 / 16 Ugrás ide:
Sorok:
|◄ Első  ◄ Előző   1  2  3  4  5  6   Következő ►  Utolsó ►|

  Fórum főoldal  |  A lap aljára

ANTAL GÁBOR | 4313    2018-11-06 17:02:54 [706]

Kicsit kutakodtam .. Találtam egy vékony KO lemezt amit az elektrokémiai erodálásssal "fúrtam" ki) Ilyeneket csináltam a kutatók éjszakáján ( gyorsan ment mert vékony volt a lemez , és ki tudta várni a közönség )

  


Csuhás | 6401    2018-11-06 11:36:38 [705]

Kúpos menet esztergálás orosz módra:



ANTAL GÁBOR | 4313    2018-11-05 12:13:11 [704]

Az Agrokernél vettem egy rozsdamentes (borászati) forgólapátos szivattyút ( forgásirányváltós )
28 liter/min H max = 22 m Novax 20 M a típusa ( olasz Rover pompe)

15*1 es vörösréz csövet nyomtam háromszögletűre ( tokmányban ) és zárlat elkerülési céllal bevontam zsugorcsővel ( csak a homlok maradt szabadon )
Kicsit biztosan nagyobb lett a furat mert a zsugorcső is belefért a kész furatba

Mint említettem Düsszeldorf ban láttam az ipari nagy testvért . Ott mutattak vörösréz elefántot . Kérdezem minek ? Hát a helyi pék kitalálta hogy elefánt alakú kuglóffal lepi meg a gyerekeket . Megrendelt egy kuglóf negatívot rozsdamenetes anyagból . Hát beleerodálták neki. A vörösréz abs nem károsodik nem fogy , örök életű

Előzmény: Csuhás, 2018-11-05 08:00:08 [703]


Csuhás | 6401    2018-11-05 08:00:08 [703]

Mondj valamit a szivattyúról, milyent használtál, és kb mennyi folyadékot nyomtál át percenként?

Előzmény: ANTAL GÁBOR, 2018-11-04 20:19:40 [698]


svejk | 31742    2018-11-05 07:56:44 [702]

Mennyivel lett nagyobb az "furatátmérő"?

Előzmény: ANTAL GÁBOR, 2018-11-04 20:19:40 [698]

Geszti Sándor | 1098    2018-11-05 07:38:45 [701]

Köszönöm az ismertető írásaidat! Üdv:GS

Előzmény: ANTAL GÁBOR, 2018-11-05 06:20:36 [700]


ANTAL GÁBOR | 4313    2018-11-05 06:20:36 [700]

Néhány Volt (úgy 8 ra emlékszem ) Egy kínai labortápot használtam erre ami max 30 V os és 10 Amperes volt ) Közönséges konyhasó jó töményen ( nem cicóztam 30 literhez kb 2-3 kilót tettem bele . Iparilag inkább nitrátokat használnak de annak elég nehézkes a beszerezhetősége

Előzmény: Frédi, 2018-11-04 21:24:25 [699]


Frédi | 1664    2018-11-04 21:24:25 [699]

Köszi!
A használt feszültség értéke és a sóoldat ( NaCl-nak gondolom, vagy esetleg más?) töménysége még nagy segítség lenne. Az ajánlott kulcsszóval majd utána nézek.

Előzmény: ANTAL GÁBOR, 2018-11-04 20:19:40 [698]


ANTAL GÁBOR | 4313    2018-11-04 20:19:40 [698]

Nem védett és én ( is ) csak a nagyok után megyek . Elektrokémiai erodálás . Mint leírtam egy olyan galvanizálás ahol a munkadarab az anód ( Mint a nikkelezésnél a nikkel anód ) Rákapcsoljuk az áramot és galvanizálunk ( oldódik az anód és elindul a katód felé , de nem hagyjuk hogy rá is kerüljön mert kikeringetjük egy szivattyúval ) Mintha nikkeleznél egy réztárgyat de nem hagyod hogy a tárgyra rákerüljön . Esetünkben az anódnak kapcsolt tárgy ( acél stb) akar kiválni a réz katódon , de nem engedjük mert a réz katódon ( szivattyúval) kiáramló elektrolit " szembe megy "a beoldódott fémmel .
Ennyi . Nagyon komplikált alkatrészeket is ki lehet alakítani ( pl repülőgép turbinákat ) .Persze a katód foroghat is ( CNC !) De azért high tech

Bőven van irodalma .. (" electrochemical erosion " ra tippelnék )
Én egy vörösréz csövet összenyomtam egy 3 pofás eszterga tokmányban ( hogy háromszög alakú legyen ) azzal "fúrtam " ki a gyorsacélt . Egy órás eszterga keresztszánjával adtam az előtolást ( kézileg ) , figyelvén a kialakuló áramot .
6 perc alatt kifúrta ( a volt munkahelyem legmagasabb titulusú vezetője: végignézte ...)
Európában bőven van ilyen ipari gép, nálunk sajnos nem tudok róla hogy lenne
Az ipari gépek a beoldódott vashidroxidot kikeringetik feloxidálják és a csapadékot leszűrik , majd az elektrolitot visszakeringetik .. Én nagy mennyiségű elektrolittal csináltam ,ami kibírta a kísérleti időt ( kb 6 óra )

Előzmény: Frédi, 2018-11-04 19:09:45 [697]


Frédi | 1664    2018-11-04 19:09:45 [697]

Szia!
Ha nem védett szabadalmi eljárás,beavathatál a részletekbe .(mert ott a siker titka) Nekem napokba tellett, mikorra egy beépített motoron elektrolízissel sikerült eltávolítani egy motorszámot!

Előzmény: ANTAL GÁBOR, 2018-11-04 16:43:08 [695]


Geszti Sándor | 1098    2018-11-04 18:09:31 [696]

Eddig titkoltad, pedig a talikon sokunkat érdekelt volna!

Előzmény: ANTAL GÁBOR, 2018-11-04 16:43:08 [695]


ANTAL GÁBOR | 4313    2018-11-04 16:43:08 [695]

Éveken keresztül ( kb 8 alkalommal ) a nyugdíjazásom előtt aktívan részt vettem a kutatók éjszakáján .
Az egyik alkalommal elektrokémiai erodálást csináltam . A 3 mm es gyorsacél kést egy alakos furattal kifúrtam . 6 percig tartott.
Nem nagy kunszt. Valójában galvanizálunk . Az anód a megmunkálandó anyag ( esetemben a gyorsacél esztergakés ) A katód az alakos elektróda. Az elektrolit : sós víz
A trükk az hogy nem engedjük a katódra az anyagot hanem egy erős sugárral ( szivattyúval ) eltérítjük onnan ( a szerszám ebből következően öblített )

Nagyon hasonlít a szikraforgácsoláshoz de a szerszám abs nem "kopik" . Düsseldorfben a Köppern nél láttam hasonló eljárást. A brikettáló hengerbe 2000 amperral " galvanizálták" bele a negatívot ( kb annyi idő alatt amíg ezt leírtam )

Sajnos Mo on nem tudom hogy működik e valahol elektrokémia erodálással megmunkálás
A cucc meg van bármikor meg tudom ismételni a a fúrást


Varga László | 1069    2018-11-03 18:29:40 [694]

És az sem hátrány ha egy alátét anyagba engeded át a keményfém fúrót ,mert ha megszalad lehet hogy hosszú lesz a köszörülés.

Előzmény: Csuhás, 2018-10-29 07:19:48 [692]


farkastibor | 651    2018-11-03 17:46:35 [693]

5 tengely ,,index,, programozása G54röl.. G55re (x,y,z,A,B )

    

Előzmény: farkastibor, 2018-10-27 20:48:56 [686]


Csuhás | 6401    2018-10-29 07:19:48 [692]

Amikor rövidítettem lapot akkor tömör keményfém fúróval fúrtam oszlopos fúrón. Jó ha valami ideiglenes sablonnal fúrod mert fontos hogy azonos helyzetű legyen a két végén a furat.

Előzmény: Lacibácsi, 2018-10-28 20:20:33 [688]

Arrow | 6    2018-10-29 06:37:33 [691]

Sziasztok! Fa nyílvessző testeket szeretnék készíteni.A fúróba befogásos módszer lassú és utólagos megmunkálást igényel. Ki vállalná egy vesszőhúzó gép megtervezését ill. legyártását?


Bognár Zoltán | 240    2018-10-29 05:36:39 [690]

Én hegesztövel nagy amperral szoktam lyukasztani.
A huzo oldalon maradjon az eredeti lyuk.

Előzmény: Lacibácsi, 2018-10-28 20:20:33 [688]


picur | 1589    2018-10-29 05:13:02 [689]

Szia Lacibácsi! Én melegen lyukasztottam már ilyent és szépen ment, fontos a viszonylag kis rés eltérés a kiütö tüske és a támasztó szerszám között mert nagyon kígyüri de azt meg le lehet köszörülni.

Előzmény: Lacibácsi, 2018-10-28 20:20:33 [688]


Lacibácsi | 208    2018-10-28 20:20:33 [688]

Sziasztok!
Véleményeteket szeretném kérni: keretes fémfűrészgép lapot szeretnék kifúrni, kb 8,5 furattal. (8-as csavar megy át rajta) 500 hosszú lapból készítenék 400 hosszút, és a felfogó furatot kéne újra elkészíteni. Keményfém fúró viszi? Melegen lukasztani? Vagy egyéb ötlet?
Köszönöm előre is!

  


sergei01 | 109    2018-10-28 13:06:58 [687]

Szilvia papír törlővel is működik a dolog.

Előzmény: Bognár Zoltán, 2018-09-04 13:59:08 [675]


farkastibor | 651    2018-10-27 20:48:56 [686]

az 5tengely

  

Előzmény: farkastibor, 2018-10-27 20:02:57 [685]


farkastibor | 651    2018-10-27 20:02:57 [685]

3tengelyű CNC , amit lehet használni mint 5tengely(,,index,, nem szimultán!!) persze a programozása kicsit bibis ; G54ről G55.....G59ig , workoffset-nél meg kell változtatni az asztal és a Ztengely szögét .

        


farkastibor | 651    2018-10-24 23:26:54 [684]

4tengely index ötletek.

          

Előzmény: farkastibor, 2018-10-24 22:37:45 [683]


farkastibor | 651    2018-10-24 22:37:45 [683]

Ez a 4tengely index megmunkálás(különbözö a 4X/szimultán es a 4X/folytonos y=0)


farkastibor | 651    2018-10-24 11:59:05 [682]

Spiáter óra kaszni sorozatgyártás(öntés + megmunkálás)

    


somma | 305    2018-09-16 19:06:05 [681]

A felületi kopóréteg igen kemény. Én szívesen használom a szalagparkettát klf dolgokhoz, de amióta megtapasztaltam a marókra gyakorolt káros hatását, azóta a hátoldalról a kopóréteg határáig munkálom, majd egy csavarhúzó segítségével könnyedén áttöröm a kemény réteget. Utána könnyed sorjázás ad szép kontúros élet.

Előzmény: Törölt felhasználó, 2018-09-16 14:37:45 [679]


Szalai György | 9098    2018-09-16 15:49:33 [680]

Újrahasznosított papírból készült HDF, és egy kis melamin.
Meg ami belefér.

Előzmény: Törölt felhasználó, 2018-09-16 14:37:45 [679]


Törölt felhasználó    2018-09-16 14:37:45 [679]

Úristen miből van ez a laminált padló tudja valaki? Eszi a keményfém maróimat esetleg szilícium-oxid a töltőanyaga?


farkastibor | 651    2018-09-08 11:03:30 [678]

Nem , ez nem 5-tengelyes megmunkálás(4-tengely)


farkastibor | 651    2018-09-06 20:28:33 [677]

Ezek a fránya oroszok.....


Rabb Ferenc | 4005    2018-09-04 14:18:03 [676]

Pedig egyszerű(bb) mint a faék. Puha kenyérbéllel teletömi az üreget (persely, csapágy vagy akármi) aztán egy viszonylag pontosan illeszkedő rúddal beleveri vagy sajtolja. A most már sűrű massza minden rést kitöltve felfelé kinyomja a perselyt, mert csak abban az irányban nincs megtámasztva.

Fontos a zárt fészek masszív alátámasztása, mert könnyen kiszakadhat az alja.

Előzmény: Bognár Zoltán, 2018-09-04 13:59:08 [675]


Bognár Zoltán | 240    2018-09-04 13:59:08 [675]


6,20 nál van egy számomra érdekes eljárás.


GB35 | 2049    2018-04-05 10:23:00 [674]

Előzmény: tóthz, 2018-04-05 09:55:23 [673]


tóthz | 616    2018-04-05 09:55:23 [673]

"lehet egy esztergályos bármilyen ügyes, ha nem megfelelő anyagból készül és nincsen megfelelően hőkezelve csak egy darab vas.."

Hümm... Én még vasból készült esztergályost nem láttam. Pláne nem megfelelő anyagból. A hőkezeléséről nem is beszélve.

Előzmény: bobak.denes, 2018-04-05 09:39:40 [672]


bobak.denes | 162    2018-04-05 09:39:40 [672]

bocsi
mégy annyit

a hőkezelés az anyag alakítás koronája

lehet egy esztergályos bármilyen ügyes, ha nem megfelelő anyagból készül és nincsen megfelelően hőkezelve csak egy darab vas..

valameddig tudod használni, nem lesz tartós..
nem szerszám vagy gépalkatrész lesz ,
csak egy darab vas...

Előzmény: bobak.denes, 2018-04-05 09:34:35 [671]

bobak.denes | 162    2018-04-05 09:34:35 [671]

Haliho!

nem fém ötvözővel történő ötvözés amikor szenet viszünk be
a vas felületébe a szakmai neve cementálás ,történhet báriumos faszénnel , vagy gázban..
az ipar ezt azért igen régóta alkalmazza
de azért ne tévedjünk el nem lesz belőle szénacél.
ami nagyon fontos ,hogy olyan anyagon alkalmazzuk ,hogy a magkeménység edzés után elég legyen ahhoz hogy a vékony cementált edzett réteget megtartsa és ne szakadjon be a terhelés alatt.
általában 0,6 -1,2 mm nél vastagságban szoktunk cementálni , gazdasági okok miatt
tovább fejlesztett változata a nitrocementálás de ez már más kategória.
csak érdekesség régebben ötvöztek felületet alumíniummal is ennek neve alitálás de teljesen más világ és ma már szinte semmi gyakorlati jelentősége sincs.

még sok ilyen érdekesség létezik a hőkezelésben ami ma már némi mosolygásra készteti az embert,
ma már nagyon jó anyagok vannak csak hobbi körülmények között nehéz hozzájutni.

üdv..

Előzmény: laacika, 2018-04-05 00:25:00 [670]


laacika | 3062    2018-04-05 00:25:00 [670]

Szerintem nem hihetetlen mert nagyonrég tudják a kovácsmesterek is hogy az acél képes valamennyi szenet felvenni faszénen való melegitéskor.

Előzmény: farkastibor, 2018-04-04 23:24:19 [668]


farkastibor | 651    2018-04-04 23:38:52 [669]

Famegmunkálás , ragasztás hajlítás vákumpumpaval,


farkastibor | 651    2018-04-04 23:24:19 [668]

Lágyacélból-------szénacél , hihetetlen de működik.



dtb | 1717    2018-04-01 11:14:55 [667]

Ezt nemrég találtam, nekem tetszett:
Drót hajlítás, vágás célgép


tóthz | 616    2017-11-11 17:48:37 [666]

A cédrust tükörsimára lehet faragni, pl.: ceruza! A szerszámnak pedig borotvaélesnek kell lenni. Ha jól gondolom, akkor a képen látott marás gömbmaróval készült. Én egy élű szerszámot készítenék erre a célra, és a lehető legnagyobb fordulattal járatnám a marót. Az előtolás minden esetben rámarás irányba történjen.Az ellenmarás felborzolja a rostokat!


Ati | 1120    2017-11-05 08:46:31 [665]

Sziasztok!
Vakaki faragott már cédrust? Nem sikerül szép felületet csinálnom,olyan szőrös mint egy majom, még a 280-as vízpaírral is alig tudom simára csiszolni. A vizbe áztatott fenyőfához tudnám hasonlítani megmunkálási szempontból.Van valakinek ötlete?

  


Varga László | 1069    2017-10-26 19:13:57 [664]

Próbáld meg PKD lapkával forgácsolni, nem fog kenődni.

Előzmény: J-Steel, 2017-10-26 14:53:37 [660]


appeter | 49    2017-10-26 17:54:19 [663]

Üdv
Nem tudom, hogy Te honnét szerzed be az alumíniumot.
Én a " Szin-us"-tól(Szeged).Igaz,nem igényes
felhasználásra. Vettem ami a kezembe akadt.
Faragáskor kunkorodik a forgács, de a menetvágás sem gond.
Üdv: Péter

Előzmény: J-Steel, 2017-10-26 14:53:37 [660]


Csuhás | 6401    2017-10-26 17:00:36 [662]

A vas is keményedik kalapálás hatására, mégis inkább acélt használnak szerte a világon. Két ilyen acélkeményítés jut eszembe: a kaszák élének kalapálása, illetve a kovács üllők felületének "nemesedése". Szóval keress jól forgácsolható anyagot, és persze egy darabon próbáld ki a préselést is

Előzmény: J-Steel, 2017-10-26 14:53:37 [660]


Kopirnyák | 2356    2017-10-26 15:01:07 [661]

Forgácsolni ötvözött alu kell, mondjuk AlMg3. Inkább rendelj a netről, mint szenvedsz a préselgetéssel, amúgy arról nem tudok nyilatkozni, hogy milyen eredményt érhetsz el.

Előzmény: J-Steel, 2017-10-26 14:53:37 [660]


J-Steel | 1708    2017-10-26 14:53:37 [660]

Azt olvastam több helyen, hogy az alumínium nagy nyomás hatására felkeményedik. Ezt pedig hőkezeléssel lehet tovább javítani.

Nálunk a színesfém boltban, csak puha alut lehet kapni. 60xx a száma, már nem tudom pontosan.
Ha a nyomás hatására a kristályszerkezet változik, és keményebb lesz, akkor esztergálás előtt ha beteszem az alurudat a présbe, és összenyomom (akár minden oldaról), majd utána esztergálom, akkor nem lehet, hogy kevésbé kenődik, és jobb lesz a forgácsleválasztás, továbbá erősebb lesz az elkészült munkadarab?

Van valakinek ezzel tapasztalata?


guliver83 | 3175    2015-05-03 13:28:00 [659]


Nekem egy 3mm maró megfelezve úgy mint egy gravírtű 17mm anyagot kellet átvágnom 2mm fogással 800mm előtolás nagyon szépen megy benne.
Kukoricamaróval nem hiszem, hogy jó lehet marni inkább ledarálja mint marná. Az egy élű tökéletes hozzá.

Előzmény: elektron, 2015-02-10 10:16:00 [650]


n/a (inaktív)    2015-05-03 12:41:00 [658]

OK, köszönöm


kmajer | 544    2015-05-02 16:40:00 [657]

Vc 150-200m/min
Fz .06-0.1 mm
1-max 2 él
Fapor elszívással.
HDPE emulzióval.
átvágásnál fogás max 1xD.

Előzmény: n/a (inaktív), 2015-05-02 14:23:00 [655]


  Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 2 / 16 Ugrás ide:
Sorok:
|◄ Első  ◄ Előző   1  2  3  4  5  6   Következő ►  Utolsó ►|


 ◊