HobbyCNC fórum
FTP tárhely: http://cnctar.hobbycnc.hu v0.9.6 Régi HobbyCNC oldal: http://archiv.hobbycnc.hu

Új regisztráció / Átregisztráció a régi fórumról
    
   


Megmunkálási ötletek

Mit, mivel és hogyan rovat.

 

Időrend:
Oldal 4 / 16 Ugrás ide:
Sorok:
|◄ Első  ◄ Előző   1  2  3  4  5  6  7  8   Következő ►  Utolsó ►|

  Fórum főoldal  |  A lap aljára

Szalai György | 9097    2014-02-03 20:43:00 [606]

Talán elsőre 9-10 000 n/min fordulaton, ha nincs több. És 0,4m/min előtolással.
Szerintem.

Előzmény: n/a (inaktív), 2014-02-03 13:22:00 [605]


n/a (inaktív)    2014-02-03 13:22:00 [605]

Sziasztok!

Sárgrézbe szeretnék gravírozni.
Nagyon jó anyag, kifejezetten gravírozáshoz készült ötvözet (Gravotrade)...

Van valakinek megmunkálási tapasztalata ezzel?
Szerszám fordulat, előtolás, fogásmélység...
0.3-as 30 fokos gravírtűvel készülne, 0.4 mélyre kéne gravírozni, hogy ki lehessen festeni...


Kulcsar Zoltan | 4197    2013-12-24 06:50:00 [604]

Szia

Ennek van egy fajtája ahhol a forgács szinte száraz marad , nem ragad össze ( maga a forgácsolás elpárologtatja ) .

Előzmény: Áts László, 2013-12-24 00:13:00 [602]


Kulcsar Zoltan | 4197    2013-12-24 06:48:00 [603]

Szia

Már látom a lelki szemeim elött hogy a Haas meg a többi profi lázasan keresi a lehetöséget hogy a formatervezett professzionális kenörendszerüknek helyet találjanak a szerszámtárban !

Előzmény: tomktom, 2013-12-23 22:29:00 [599]


Áts László | 1931    2013-12-24 00:13:00 [602]

Van a szomszédomba egy ablakos(műanyag) és néha szokott alu ajtót csinálni. Ehhez vannak a gépein sűrített levegővel működő porlasztós kenőrendszer a forgácsolószerszámokhoz. Amikor alut munkál meg csak ki kell nyitni egy csapot a gépeken és permetezi az olajat a szerszámokra. A korszerűbb helyeken ezt minimál kenésnek is nevezik.

Előzmény: vomberg, 2013-12-23 23:18:00 [601]

vomberg | 975    2013-12-23 23:18:00 [601]

Írja, hogy valami miatt plusz kenés kellett neki.Hozzáteszem, hasonlón gondolkodom én is, menetfúrásnál bemártatom a menetfúrót a kencébe és nem kell nyitogatni a géptér ajtót.

Előzmény: tomktom, 2013-12-23 22:29:00 [599]


vjanos | 5554    2013-12-23 23:10:00 [600]

Festő CNC...

Előzmény: tomktom, 2013-12-23 22:29:00 [599]


tomktom | 370    2013-12-23 22:29:00 [599]

Még nem tudtam eldönteni, hogy valójában eddig mi bonyolítottuk túl a hűtés-kenés kérdését, vagy a videó készítője...


robroy007 | 2273    2013-12-05 12:17:00 [598]

ettől sokkal egyszerűbben is meg lehet oldani

a gyári út eredetileg szitázva van és a gépszám beleütve mechanikusan

eleve préselt forma amin van elég mélyedés és a Zoli által leírtak ( kimarod, zománc festék, lehúz, szárad higítóval óvatosan lemos)

ami a leggyorsabb talán
kimar edding 750 paint marker olajfilc (ezzel jelölök a vastelepen fehér színnel a vasakat)
gyorsan megszárad olajos vagy vágó spray-s ronggyal letöröl 3 perc
én így gyártom a mozdonyok kezelőpaneljeit és eddig bevált

Előzmény: Törölt felhasználó, 2013-12-04 20:51:00 [587]


n/a (inaktív)    2013-12-05 09:54:00 [597]

Szia, nekem van kölcsönbe egy kicsi kemencém 2200 fokig...

Előzmény: Biró Nándor, 2013-12-05 08:50:00 [595]


vomberg | 975    2013-12-05 09:34:00 [596]

Hol lehet ilyet beszerezni?

Előzmény: Biró Nándor, 2013-12-05 08:50:00 [595]


Biró Nándor | 29    2013-12-05 08:50:00 [595]

nem kell a fazekat ki nyirni nekem van vagy 70kg alap és ékszer zománc porom szivesen adok de hogy hogy égeted rá az már egy más kérdés


n/a (inaktív)    2013-12-05 08:35:00 [594]

Szia, amúgy nem tettél vigyorit, mint én, de nem elrugaszkodott dolog a rekeszzománc: levered a zománcot a megfelelő színű fazékról (hogy az asszony ne vegye észre), beleszórod a kigravírozott mélyedésekbe, és megmelegíted, hogy megolvadjon...

Előzmény: Törölt felhasználó, 2013-12-05 06:27:00 [593]


Törölt felhasználó    2013-12-05 06:27:00 [593]

Köszönöm az ötleteket. Úgy gondolom rekeszzománcolással indulva ki is próbálom.


n/a (inaktív)    2013-12-04 21:58:00 [592]

selmeciék

Előzmény: Kulcsar Zoltan, 2013-12-04 21:31:00 [590]

n/a (inaktív)    2013-12-04 21:57:00 [591]

Most kaptam:
A tanfolyam keretén belül a színezésre és festésre több technológiát is kínálunk Önöknek:
Létezik az úgynevezett akrilos festés mely törtéhet manuális úton vagy esetleg egy festő berendezés használatával. A különböző fákat, márványokat vagy fém tárgyakat színezhetünk a Gravograph által kifejlesztett szinező krétákkal. A réz és alumínium tábláknál pedig savazási technikákat alkalmazhatunk.

Előzmény: Törölt felhasználó, 2013-12-04 20:51:00 [587]


Kulcsar Zoltan | 4197    2013-12-04 21:31:00 [590]

Szia

Géptáblákat szoktak igy festeni : ráöntik a festéket a már kimart felületre és a felesleget gumilappal lehuzzák ( pl :lehuzo
Nagyon vékony réteg marad rajta amit szikadás után sima higitos ruhával le tudsz törölni .

Mire ezt leirtam szerintem el is készithetö .

Előzmény: Törölt felhasználó, 2013-12-04 20:51:00 [587]


n/a (inaktív)    2013-12-04 21:13:00 [589]

Szia: "rekeszzománcozás" az eljárás....
komolyabban: ha kicsi a térfogat, festékkel, ha nagy önterülő műgyantával

Előzmény: Törölt felhasználó, 2013-12-04 20:51:00 [587]


mex | 947    2013-12-04 20:56:00 [588]

Szerintem telibefújták, majd utána a felesleget letörölték, csiszolták.
De ha nem sorozatgyártol, akkor figyelmedbe ajánlom Danibá előtted való beírását, bár nem Neked írta, de" pászol."


Törölt felhasználó    2013-12-04 20:51:00 [587]

Sziasztok! Szeretném a most készülő gépembe elhelyezni a gép nevét ami marással lenne benne. Régi gépeken lehet látni azt a megoldást hogy a körülötte levő rész kifestik valahogyan. Ez milyen technikával készült vagy milyen festékkel?? Gyakorlatilag lenne egy négyzet benne a gép egyedi neve esetleg száma vagyis a készülés éve a többi részt meg ki szeretném "önteni" piros vagy kék színnel. Festék boltban érdeklődve azt a választ kaptam, hogy ecset és fényes fém festék, de nem akarom elhinni hogy erre nincs valami frappánsabb megoldás. Nem hiszem hogy pár tíz évvel ezelőtt is ezt csinálták volna mert nagyon nem hatékony. Pl: A betűk belsejét viszonylag lassan kipingálni egy agyrém lenne. Mondjuk ha nincs más ez lesz, de jobb lenne hatékonyabban kivitelezni.


Törölt felhasználó    2013-12-02 16:46:00 [586]


Kicsit, kicsit:))
Mire az a nagy kapkodás:))
„Lassan járj, tovább érsz!”

Előzmény: forgácsolo, 2013-12-02 14:32:00 [585]


forgácsolo | 2693    2013-12-02 14:32:00 [585]

evvel lehet kicsit megkéstél,
a kérdést 2005 11.05.én tették fel

Előzmény: Íjász, 2013-12-02 11:14:00 [583]


keri | 13659    2013-12-02 13:09:00 [584]

Sima vídia szerszám is viszi az üveget.
Kukorica maró vált be nekem a legjobban, bár én csak kézzel formáztam. Finomításra gyémánt poros szerszámok.


Íjász | 822    2013-12-02 11:14:00 [583]

Nem a legjobb megoldás, főleg részletgazdag domborműveknél, mert a szórt anyag nem válogat... a finomabb részletek odavesznek,ráadásul "kontraszttalanná" válik a dombormű. Egyszerűbb mintáknál lehet használni (én is szoktam)

Előzmény: victorhu, 2005-11-05 14:57:00 [110]


glazbox | 638    2013-09-08 21:44:00 [582]

Bocsi, tényleg nem volt egyértelmű, tehát valójában az utóbbi. De azért jó lenne nagyobb tömböket szeletelni valahogy.

Előzmény: forgácsolo, 2013-09-08 18:32:00 [581]


forgácsolo | 2693    2013-09-08 18:32:00 [581]

akkor most üveget vágni akarsz vagy idommá formálni mert nem mindegy?

Előzmény: glazbox, 2013-09-05 21:55:00 [563]


glazbox | 638    2013-09-08 14:03:00 [580]

Tegnap óta töröm a fejem tudat alatt a témán, és igazából lehet, hogy működhetne, ki kellene próbálni. Annyit azért érdemes tudni az üvegről, hogy hőtágulás szempontból nagyon kényes anyag, például a kézzel fúvott üvegeket 550 fokos (ha jól emlékszem, rég fújtam már) hűtő!kemencébe rakjuk, hogy ne repedjenek szét a hirtelen hűléstől, majd ezt a kemencét is fokozatosan lekapcsoljuk.

Tehát ha egy nagy tömböt 2000 fokkal megpiszkálom, vagy tele lesz hajszálrepedésekkel, esetleg szétporlad, vagy hűtőkemencébe rakva megmenthető, de ezt a kemencét működtetni is irdatlan energia, és ilyen szempontból már egyszerűbb 650-800 fokon (ahol megindul a képlékenység) olvasztani az üveget.

Az ultrahangos módszer talán működhetne, de nem tudom, milyen anyagokat szoktak ezzel megmunkálni? Ha a fémet, követ komolyabb szinten viszi, akkor érdemes megpróbálni üveggel is.

Előzmény: Szalai György, 2013-09-07 07:06:00 [578]


glazbox | 638    2013-09-07 13:35:00 [579]

Nem hiszem, végigrepedne az egész üveg.

Előzmény: Szalai György, 2013-09-07 07:06:00 [578]


Szalai György | 9097    2013-09-07 07:06:00 [578]

Erodált, vagy rusztikus felületű gödör létrehozható köveken, az agyag közvetlen érintése nélkül, a hőtágulás repesztő munkájával is.
Propán + oxigén lánggal, 2000C fok környékén, intenzív hő közlés hatására a felületről kagylóforma darabok repednek le.
Működhetne ez a módszer vastag üvegtömbön is?
http://www.youtube.com/watch?v=Ihf7PltuCLc

Előzmény: glazbox, 2013-09-06 22:37:00 [577]


glazbox | 638    2013-09-06 22:37:00 [577]

Talán, de utána kellene néznem, hogy milyen hatással van az üvegre.

Előzmény: Szalai György, 2013-09-06 21:49:00 [576]


Szalai György | 9097    2013-09-06 21:49:00 [576]

A lekopott, eróziós formájú mélyedések készítésére eszembe jutott a hajócsavarok nagy ellensége, a kavitáció.
Víz alatt, ultrahanggal (40kHz környéke) kiváltható és erodálja a felületet.
Mint minden hullámjelenség, ez is irányítható, fókuszálható. Kezelhető a teljesítmény igénye, élő szervezetre nem nagyon veszélyes.
Érdemes lehet gondolkodni rajta?

Előzmény: glazbox, 2013-09-06 18:21:00 [575]


glazbox | 638    2013-09-06 18:21:00 [575]

Épeszű embernek szerintem eszébe sem jut, de én tanultam üvegcsiszolást és iszonyatosan nagy meló kicsiszolni formákat, lehet, de fél óra múlva már szétmegy az ember keze, az olvasztás pedig költséges.


glazbox | 638    2013-09-06 18:20:00 [574]


glazbox | 638    2013-09-06 18:19:00 [573]


glazbox | 638    2013-09-06 18:17:00 [572]

Alátétformának egyébként vagy acélt, vagy samottos gipszet szoktak használni.

Előzmény: Szalai György, 2013-09-06 16:44:00 [567]

glazbox | 638    2013-09-06 18:16:00 [571]

Egyébként gyémánttal nagyon szépen lehet nyesni az üveget, szóval valamiféle gyorsan pörgő gyémántgolyó, esetleg tényleg vízbe alámerítve szépen vinné, csak jól oda kellene nyomni az anyaghoz.

Előzmény: Szalai György, 2013-09-06 16:44:00 [567]


glazbox | 638    2013-09-06 18:14:00 [570]

Ízelítő:
http://www.thisiscolossal.com/2011/06/markus-kayser-builds-a-solar-powered-3d-printer-that-prints-glass-from-sand-and-a-sun-powered-laser-cutter/


glazbox | 638    2013-09-06 18:13:00 [569]

Mi a suliban sokat homokfújtunk konkrétan és elég szépen viszi az anyagot. 10-15 mp alatt átviszi a 3 mm-es üveget is, ráadásul elég vastag (kerámiafejből) olyan 3 mm- ha jól emlékszem 5 bar levegőnyomással jött a homok.

A vízvágáson és hasonlón is gondolkoztam, de túl összetett, stb.

A kemencés égetés ipari mérerekben olcsó és jó, de kísérletezésre, 1-2 darabra nem. 2000 forint körülbelül befűteni és hőn tartani a kemencét, a fémolvasztás topicban már vártam ötleteket napmelegítéses kemencéhez (nem lehetetlen) csak fel kell hozzá építeni egy "heat reciever" névre hallgató hőcserélőt. olyan 600-800 fokot tud kivenni a napenergiából, nekem olyan 1200 fokig fel kéne tudnom fűteni a kemencét. A lényeg, és az ember cnc-t is ezért épít, hogy az emberi energiát és fáradtságot, és persze a méregdrága erőforrásokat egyszerűbb módszerrel váltsa ki.


hostya | 2923    2013-09-06 18:06:00 [568]

"[...abrazív szemcse és nagy nyomású (kb. 50-60kPSi)...]"

Hűű... de érdekes ez a nyomás mértékegység, (50-60kPSi) leírva még soha nem láttam ebben a formában..
Ettől függetlenül értelmezhető, csak nem szokás a metrikus prefikszumot(kiló) használni az angol-szász mértékegységekhez.

Ez olyan mint a kLE /kHP/ kiló lóerő..

Persze értelmezni tudom, csak így leírva nekem furcsa...

Aki nem érti, annak egy kis segítség: psi(pound per square inch)

1 psi = 0.06895 bar
1 bar = 14.50326 psi
50kpsi= 50*1000*0.06895= 3447,5bar

Nem kötekedésből írom ezeket,hanem segítő szándékkal...

Előzmény: Szalai György, 2013-09-06 16:44:00 [567]


Szalai György | 9097    2013-09-06 16:44:00 [567]

Szerintem ez csak teljesen víz alá merítve fog menni, abrazív szemcse és nagy nyomású (kb. 50-60kPSi) víz keverékével. A kopó felület folyamatos követésével, és a vágásnál szokásos 1-1,5mm fúvóka magasság megnövelésével. A fúvóka mozgatási sebességét is növelni kéne a vágási érték többszörösére, sokszor bejárva a koptatandó felületet.
A szemcse a CBN fúvókát is szétkoptatja kb. 100-150 órai munka után.
A fúvókanyílás átmérője legalább a szemcseátmérő háromszorosa, alatta nagyon gyors a kopás. Ekkora átmérőn ömlik a víz, 50kPSi nyomáson. Hobbyhoz mérve elképesztően nagy a teljesítmény igény.
A „rendes” vízsugaras vágó szivattyúk egy külön világ. Ez nem kocsi mosó pumpa. A teljesítményük 20-100kW tartományban mozog, vagy felette. A vízszállításuk 2-12liter / perc, vagy felette.
A nagy nyomást kettős dugattyú elven érik el, olajhidraulikával nyomják a vizes oldalt, a kettő közötti szorzótényező nagyon kell.
Nem Hobbybarát technológia, és ha az embernek nincsen rá több ideje, mint egyetlen élet, akkor kell a nagy nyomás, a jó fúvóka a vízmedence, egy sor kiegészítő berendezés.

Az ilyen ívesen hajlított formákat úgy tudom rogyasztani szokták, 800C fok környékén, fekvő formájú kemencében.
Az alátétforma, gondolom, csak teljesen száraz és hőálló anyag lehet.

Előzmény: glazbox, 2013-09-05 21:55:00 [563]


glazbox | 638    2013-09-05 22:57:00 [566]

Esetleg egyéb ötlete van valakinek üveg megmunkálására cnc robottal? Előre is köszi!


glazbox | 638    2013-09-05 22:06:00 [565]

Igen, a homok elleni védelem fejben már megvan. Inkább a beállítás a kérdéses.


svejk | 31742    2013-09-05 22:01:00 [564]

Gyémántos szerszámokkal, sok vízzel...

A homokfúvót sem gond felerősíteni a CNC-re, de mindkét megoldásnál a bibi hogy valamilyen szinten óvni tudjad maga a CNC gépedet.

Előzmény: glazbox, 2013-09-05 21:55:00 [563]


glazbox | 638    2013-09-05 21:55:00 [563]

Sziasztok, érdekelne, hogy üveget miként tudnék cnc-vel vágni, illetve egy extrémebb ötletem keretében a cnc-re homokfúvó fejet erősítve abraziós módon roncsolnám a felületet. A pontosság elhanyagolható, elég, ha nagyobb hullámokat létre tudok hozni.

Ha nagyon nem megy, megpróbálom gipszből kimarni a szükséges formákat, és erre ráolvasztani az üveget.

Néhány tervem, tanulmányom a témáról, a gépem egyenlőre még épül:
http://imgur.com/a/ptmg6


Poolip | 314    2013-08-25 10:00:00 [562]

köszönöm!

Előzmény: Rabb Ferenc, 2013-08-25 08:46:00 [561]


Rabb Ferenc | 4005    2013-08-25 08:46:00 [561]

Ami a csövön kifér! Na meg a porszívó csövén befér. És vadiúj, lehetőleg egyélű maróval. Mert különben még a mennyország is vastagon hab-poros lesz a sztatikusan feltöltődött szemcséktől. Persze porszívóval is, csak nem annyira

Ha folyamatosan követed a porszívó csövével, akkor a fogásmélység is lehet a dolgozó él 2/3-a. Jó takarítást!

Előzmény: Poolip, 2013-08-24 22:38:00 [560]


Poolip | 314    2013-08-24 22:38:00 [560]

Sziasztok! Tudnátok kiindulási alapadatokat adni Hunagrocell (kemény és közép kemény) megmunkáláshoz? Fára való egy és két élű maróim vannak. Fordulatszám, előtolás értékek érdekelnének.


Németh Szabolcs | 673    2013-08-12 19:04:00 [559]

Hogyha hajlítva megoldható,0,3-0,5 mm tűréssel,simán meghajtom akár 80x80mm-ig vörösrézből.Ha érdekel írj.

Előzmény: n/a (inaktív), 2013-08-07 12:26:00 [552]


otako | 341    2013-08-12 08:41:00 [558]

Kedves Péé!

Érdekes egy darab, remélem erre gondoltál.

Én szívem szerint nem marással készíteném el vörösrézből,hanem hajlítással, bár nem tudom mi lesz a felhasználási cél.
Nagy áramú transzformátorok készítéséhez használnak, úgynevezett "fazon huzal"-t. A 8*3-as azt hiszem éppen szabvány méret. Ha a méretpontossági igény nem 0,01mm-es akkor simán meghajlítható. Érdemes előtte kilágyítani. Izzásig hevíteni, majd hirtelen, vízben lehűteni, ettől a vörösréz kilágyul. Ekkor már könnyen hajlítható.

Előzmény: n/a (inaktív), 2013-08-07 12:26:00 [552]


D.Laci | 5133    2013-08-11 09:48:00 [557]

Anyag megvan?
Hány db. –ra van szükség?

Előzmény: n/a (inaktív), 2013-08-07 12:26:00 [552]


  Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 4 / 16 Ugrás ide:
Sorok:
|◄ Első  ◄ Előző   1  2  3  4  5  6  7  8   Következő ►  Utolsó ►|


 ◊