HobbyCNC fórum  
FTP tárhely: http://cnctar.hobbycnc.hu v0.9.6 Régi HobbyCNC oldal: http://archiv.hobbycnc.hu

Új regisztráció / Átregisztráció a régi fórumról
    
   


AC szervó motoros vezérlés

AC servo vezérlők és kiegészítői

 

Időrend:
Oldal 1 / 73 Ugrás ide:
Sorok:
1  2  3  4  5   Következő ►  Utolsó ►|

  Fórum főoldal  |  A lap aljára

svejk | 33048    2024-11-12 16:50:10 [3617]

A Motion Planner 4.3.2.0-val nyomulnék.

Előzmény: svejk, 2024-11-12 16:44:32 [3616]


svejk | 33048    2024-11-12 16:44:32 [3616]

PARKER Gemini GV6 szervoval foglalkozott már valaki?

A PC-vel való soros kommunikációval van gondom.
A terminal ablakban le tudok egyesével kérdezni dolgokat de egyben letölteni a drive-ből sehogy sem sikerül mindig időtúllépési hibaüzenetet kapok.

A youtube-on levő videók nem segítettek.


svejk | 33048    2024-11-12 07:35:31 [3615]

Mellesleg mi a motor típusa?

Előzmény: ANTAL GÁBOR, 2024-11-11 07:00:06 [3614]


ANTAL GÁBOR | 4648    2024-11-11 07:00:06 [3614]

Mindenkinek köszönöm a hozzászólást : Úgy döntöttem szétszedem ...


mex | 1207    2024-11-10 16:09:07 [3613]

Ja.

Előzmény: Bencze András, 2024-11-10 16:05:20 [3612]

Bencze András | 1033    2024-11-10 16:05:20 [3612]

Ja túlbonyolítottam...

Előzmény: mex, 2024-11-10 12:09:39 [3611]


mex | 1207    2024-11-10 12:09:39 [3611]

Szerintem a forgórész palást a mágneses, arra kellene inkább a csövet húzni,de az macerás lehet.
De túl van ez aggódva, hacsak nem múzeumszökevény a motor.

Előzmény: Bencze András, 2024-11-10 11:21:12 [3610]


Bencze András | 1033    2024-11-10 11:21:12 [3610]

Ha félsz a lemágneseződéstől akkor csak annyira húzd ki hogy a lehúzóval hozzáférj. Vagy ahogy húzod ki a forgót tolsz bele egy lehetőleg hasonló átmérőjű csövet mint a forgó.

Előzmény: ANTAL GÁBOR, 2024-11-09 21:38:12 [3607]


bundyland | 1678    2024-11-10 11:16:09 [3609]

Én már cseréltem csapágyat Mitsubishi AC servón, de a kritikus kérdés a rotor pozició jeladó visszahelyezése volt. Nem tudom milyen szervóról van szó, de ha ilyen akkor az nem egyszerű feladat, gyárira meg lehetetlen.

Előzmény: ANTAL GÁBOR, 2024-11-09 21:38:12 [3607]


TBS-TEAM | 2814    2024-11-10 08:35:57 [3608]

Ha már csapágyas akkor mindenképp szét kell szedned, mert úgy sem használható.
Egy jó pár régebbi AC szervót csapágyaztunk már, még egyikkel sem volt gond. (biztos van kivétel is).
Egyiknél még a mágnest is vissza kelett ragasztani.

Előzmény: ANTAL GÁBOR, 2024-11-09 21:38:12 [3607]


ANTAL GÁBOR | 4648    2024-11-09 21:38:12 [3607]

Csapágycsere miatt szét szeretnék szedni egy AC szervó motort
A tengelye rozsdamentes acél . Büntetlenül széthúzhatom? Gondolom azokat nem AlNiCo mágnessel szerelik . Tapasztalat szerzésből szedtem már szét rozsdamentes tengelyű motort abban azt hiszem neodímium mágnes gyürük voltak . Van egy ismerősöm aki régebben az NCT kftnek gyártott AC szervókat . Nála stroncium ferrit mágneseket ( fekete "hangszórómágnes") láttam...


TBS-TEAM | 2814    2024-11-03 17:59:29 [3606]

Gratulálok ügyes voltál és kitartó.

Előzmény: svejk, 2024-11-03 13:35:38 [3603]


svejk | 33048    2024-11-03 13:44:39 [3605]

Majd a tesztek eldöntik, egyelőre örülök hogy a gazdájának jó hírrel szolgálhatok.

Előzmény: D.Laci, 2024-11-03 13:42:12 [3604]


D.Laci | 5485    2024-11-03 13:42:12 [3604]


5V Step/Dir-rel nem téveszt?
Nekem mindig volt egy kis tévesztés, a régebbi Kollmorgen, Beckhof-okkal.
Érdekes hogy úgyan az a kábel +24V átalakítóval meg jó volt.

Előzmény: svejk, 2024-11-03 13:35:38 [3603]


svejk | 33048    2024-11-03 13:35:38 [3603]

Hosszú volt a vajúdás, de megszületett.
Kollmorgen S400 SERCOS-os vezérlő step/dir-el hajtva.

Előzmény: TBS-TEAM, 2024-11-02 19:56:09 [3597]

svejk | 33048    2024-11-03 10:03:11 [3602]

A software enable jelnek nincs fizikai bemenete, vagy autora állítod vagy valahogy a SERCOS kapcsolaton keresztül lehet elindítani, de ugye ez most nem játszik.

De mint írtam ez a része is megoldódott már.

A tegnap eseti fikázásom ellenére azért azt hozzá kell tenni hogy a Kollmorgen supportja azért elég jó.
Anno egy 601-es servonál egy Fimware frissítésnél elakadtam, írtam a németeknek semmi, írtam az amcsiknak semmi, aztán pár hétre rá kaptam egy levelet a Bibustól, hogy megkereste őket a Kollmorgen, hogy segítsenek nekem.
Küldték két firmware-t és jó is lett.

Előzmény: svejk, 2024-11-03 09:48:55 [3601]


svejk | 33048    2024-11-03 09:48:55 [3601]

Az a hardware Enable.
De van egy software enable, ami normál esetben automatikus bekapcsolásra állítható, de ennél a verziónál nem.

Azért kérdeztem már az elején, hogy olyan embert keresek akinek már volt dolga ilyen eszközzel, mert túl sok buktatója van amire a leírás nem tér ki.

Még egy kicsit nyúzom, aztán lehet pihentetem pár napot.
Néha az utóbbi is segíteni szokott, mert egy idő után már nem látja az ember az erdőt a fától.

Előzmény: TBS-TEAM, 2024-11-02 20:57:34 [3600]


TBS-TEAM | 2814    2024-11-02 20:57:34 [3600]

Enable X1 3 kapocsra 24V+ kell.
Nem írja, hogy ez elhagyható lenne, vagy szoft.. kikapcsolható lenne.

Előzmény: svejk, 2024-11-02 20:18:00 [3598]


TBS-TEAM | 2814    2024-11-02 20:46:32 [3599]

Én biztos a PDF szerint kötném be az X4 csatlakozóba az 5V Pulse/Dir.
8.13.5.1 szerint.

Előzmény: svejk, 2024-11-02 20:18:00 [3598]


svejk | 33048    2024-11-02 20:18:00 [3598]

A tegnap délelőtt és a mai nap ráment.

Nagyon sok időt elvett, hogy a software enable-t nem lehetett automatikusra beállítani, így csak sokáig úgy tudtam működtetni, hogy előszor a saját szovtverével bakapcsoltam az engedélyt.

Most ott tartok, hogy már a 24V-os bemenetről megy mind a 3 tengely.

Az 5V vonalbemettel nem tudom mi lesz, eleve a szoftver szerint az X5-re kellene kötni de ott a motor encodere van, tehát üti egymást a PDF és a szoftver.

Lonewolftól vette a kütyüt a fórumtárs, tehát valószínű más is használ ilyen configurációt.... vagy polcon van.

Ez a harmadik típusú Kollmorgen cucc ami megfordult a kezem közt, de mindegyik rámálom volt, kb. annyira felhasználóbarátok mint a Jenaer Antriebstechnik förmedvények.

Előzmény: TBS-TEAM, 2024-11-02 19:56:09 [3597]


TBS-TEAM | 2814    2024-11-02 19:56:09 [3597]

Nem a PDF olvastam, ott írja, hogy csak slave módban lehet
választani más bemenetet.

Előzmény: svejk, 2024-11-02 09:51:42 [3596]


svejk | 33048    2024-11-02 09:51:42 [3596]

Köszi, de volt is ilyen szerkezet a kezed ügyében?

Előzmény: TBS-TEAM, 2024-11-01 21:04:04 [3595]


TBS-TEAM | 2814    2024-11-01 21:04:04 [3595]

PDF
PDF 8.13
Slave modot kell választani
(EXTPOS, GEARMODE)
Pulse/Dir
Gearmode: 4, 14 (5V) X4 csatlakozó
1, 11 (24V) X3 csatlakozó

Előzmény: svejk, 2024-11-01 18:27:04 [3594]


svejk | 33048    2024-11-01 18:27:04 [3594]

A konfigurációs file-t kézzel átirva elő tudom varázsolni a 4-es gear módot, de utána nem értem hogy kellene a bemenetek kiválasztani.

Előzmény: svejk, 2024-11-01 18:23:43 [3593]


svejk | 33048    2024-11-01 18:23:43 [3593]

Kollmorgenok háza táján ismerős embert keresek.
Vajon egy Servostar 400-as pakkot mely "SE" végződésű -ez ugye sercos-os kommunikációt jelent- rá lehet bírni a "Gear" módra és vezérelni step-dir jellel?

Helyből az Opmode mező inaktív, de egy teljes törlés után visszaáll az Opmode analóg bemenetre, de továbbra is inaktív marad a mező.

torrente | 408    2024-10-23 18:05:40 [3592]

Koszonom a valaszt, probalkozni fogok

Előzmény: svejk, 2024-10-23 16:39:02 [3591]


svejk | 33048    2024-10-23 16:39:02 [3591]

Nem lesz gond.
Ha precíz vagy és ügyes akkor a toldásra az árnyékolást is meg tudod oldani.

Ha ezen a szakaszon már nem mozog a kábel akkor az érpárokat figyelembe véve alkalmas lehet.

Előzmény: torrente, 2024-10-23 16:07:50 [3590]


torrente | 408    2024-10-23 16:07:50 [3590]

Sziasztok, van egy ac szervo szettem, aminek 3m hosszú enkóder kábele van. Nekem meg kb 4,5m-es kellene. Kérdésem, ha leveszem a motor oldali 9 polusú csatlakozót, forrasztással betoldok 1,5m-t és felszerelem a csatlakozót, az járható út?
A forrasztás miatt nem fog összeszedni mindeféle zavart ami miatt esetleg megzavarodik..?
A megosszabbodott vezeték többletellenállása nem okoz zavart?
Milyen kábelt használjak? esetleg cat5-6-7 utp kábel alkalmas lehet?
Köszönöm a válaszokat előre is.


svejk | 33048    2024-10-23 15:52:02 [3589]

No azért ez kicsinek nem mondható.
Emlékeim szerint az encoder mezei TTL A-B-Z jel de a kommutációs jel -ismert nevén HALL- egy analóg "lépcsőjel".
Persze nem bonyolult simán dekódolható.

Valószíná vezérlőm is van ami viszi ezt a motort.

Előzmény: csakyt, 2024-10-23 08:53:24 [3578]


svejk | 33048    2024-10-23 15:46:51 [3588]

Encoder csatlakozóm valószínő van, külld el a pontos méretét.

Előzmény: csakyt, 2024-10-23 11:06:16 [3579]


TBS-TEAM | 2814    2024-10-23 13:16:18 [3587]

ITT Cannon katalogus innen tudod kikeresni a pontos típust ami neked kell.

Előzmény: TBS-TEAM, 2024-10-23 13:08:22 [3586]


TBS-TEAM | 2814    2024-10-23 13:08:22 [3586]

Ne b..sz fel rá van írva a tolómérőre inch/mm.
Inch-be mér.
1 inch=25,4mm
Mért érték: 1,0455in=26,6mm

Előzmény: csakyt, 2024-10-23 12:53:46 [3585]


csakyt | 544    2024-10-23 12:53:46 [3585]

Amit most belinkeltél ott van egy kép ahol tolómérővel mérték le az átmérőt. Az "col" lehet, vagy micsoda? mert én lemértem most a belső átmérőt és 26.5mm az átmérője ennek belül.

Előzmény: TBS-TEAM, 2024-10-23 12:42:49 [3584]


TBS-TEAM | 2814    2024-10-23 12:42:49 [3584]

Fényképről nem lehet megállapítani milyen pontosan a csatlakozó.
Több gyártó is gyártja ua. méretekkel kiosztásokkal rendelkező ipari csatlakozókat.
Minden paramétert meg kell mérni, nagyon macerás.
Mindegyik méregdrága és nem nagyon tartják raktáron.
Az a motor ráadásúl már nem egy mai darab azért írtam, hogy ki kell váltani.
Már egy pár csatlakozót kiváltottunk más típusra.
Pl:
17pin
4 pin

Előzmény: csakyt, 2024-10-23 12:32:43 [3583]


csakyt | 544    2024-10-23 12:32:43 [3583]

ebbe a csatlakozóba az van írva, hogy cannon. "cannon 17pin és 4pin.es Amit belinkeltél, nincs ott cannon. Bondottakat nem lehet sehol kapni?

Előzmény: TBS-TEAM, 2024-10-23 12:14:22 [3582]

TBS-TEAM | 2814    2024-10-23 12:14:22 [3582]

Pl: TME
Vagyonokba kerülnek.

Előzmény: csakyt, 2024-10-23 12:07:46 [3581]


csakyt | 544    2024-10-23 12:07:46 [3581]

Amúgy az eredetihez hol árúlnak ilyen csatlakozókat?

Előzmény: TBS-TEAM, 2024-10-23 11:57:41 [3580]


TBS-TEAM | 2814    2024-10-23 11:57:41 [3580]

Szinte semmi esélyed nincs olcsón beszerezni, vagy egyáltalán venni.
Le lehet cserélni más típusra. Pl: SD20-4P

Előzmény: csakyt, 2024-10-23 11:06:16 [3579]


csakyt | 544    2024-10-23 11:06:16 [3579]

Hol lehetne ehhez a géphez emberi áron csatlakozókat venni?

Előzmény: svejk, 2024-10-21 18:57:38 [3577]


csakyt | 544    2024-10-23 08:53:24 [3578]

Szia.
A valóság az, hogy kísérletezgetek itthon az esp32 lehetőségeivel és egy kisautóhoz kerestem volna egy kicsike szervomotort a kormányzáshoz. A facebook marketplace hirdetéseiben kerestem, és kidobta ezt a hirdetést. 15000-ért olcsónak gondoltam, így igaz, hogy egyenlőre nem tudom mire használjam, azért megvettem. Néztem ennek az új árát és igen csak ledöbbentem az árakon. Ezért is csaptam le rá azonnal.
Sajnos még nem tudtam kipróbálni, mert nincs hozzá semmim amivel szóra bírhassam.

        

Előzmény: svejk, 2024-10-21 18:57:38 [3577]


svejk | 33048    2024-10-21 18:57:38 [3577]

Az ilyen motorok tekercselése nem szokott tönkremenni, én 20 év alatt egy tekercshibás motorral találkoztam.
A saját hajtásuk megvédik őket.

Az esetek 95%-ban az encoder hibásodik meg, vagy rosszul bántak vele és eltörik a tárcsa vagy elektronika hibás lesz.
A maradék 5 százalékban csapágyprobléma vagy mágnestörés lehet a forgórészen de ezt ugye kézzel forgatva érezned kell.

Az eredeti motorral mi történt?
Mert gondolom azért választottad ezt a típust mert valamilyen berendezésben cserélni kell típusazonosra.

Előzmény: csakyt, 2024-10-21 11:54:30 [3575]


Robsy1 | 298    2024-10-21 12:44:10 [3576]

Szia! Csörrenj rám, segítek pár ötlettel.

Előzmény: csakyt, 2024-10-21 11:54:30 [3575]


csakyt | 544    2024-10-21 11:54:30 [3575]

Sziasztok. Szeretnék segítséget kérni abban, hogy szeretnék használtan venni egy ( H-4050-P-H00AA ) szervó motort, de sajnos ebben teljesen buta vagyok mert még azt sem tudom, hogy lehetne leellenőrizni még a vétel előtt, hogy a motor működő képes-e. Tud ebben segíteni valaki miként ellenőzizhetem le egy multiméterrel?


svejk | 33048    2024-09-26 20:09:26 [3574]

Oké, köszönöm.

Előzmény: Robsy1, 2024-09-26 15:28:58 [3572]


PSoft | 18599    2024-09-26 18:11:18 [3573]

...és szép lassan eljutunk a hőskorba, egészen az ilyen-olyan vezérlő tákolmányokkal hajtott, csodás ablaktörlő szervókig.

Előzmény: Robsy1, 2024-09-25 10:14:55 [3556]

Robsy1 | 298    2024-09-26 15:28:58 [3572]

Ezeknek a pár 10 éves régi 1.5kW ++ AC szervóknak a rotor inerciájuk tekintélyes (25-150 kgcm2, általában high inertia típusúak). Így ennek rezgés csillapító hatására szépen lehet építeni, hiszen menetközben egy trimmer potival lehet a legcsendesebb, legegyenletesebb járásra állítani, behangolni a hajtás áramgenerátorát.
Enélkül 0.5 1/s alatt "lépegetésbe" megy át, hiszen csak 4, 6, 8 pólusról beszélhetünk. Mivel szemre is érzékelhető ez, emiatt nem mértem még be őket a Robsy motor kinematikai mérőrendszeremmel.
A történet arról szól, hogy bizonyos területeken ahol ez az alacsonyabb fordulatszám elég, vagy idexáló berendezésnek a hajtásáról van szó, lehet használni ezt a módszert is, hiszen a motor olcsó hajtással forog, és nem porosodik a sarokban kihasználatlanul.

Természetesen ha kell a magasabb fordulatszám és az egyenletesebb járás, akkor már kell az AC szervo motorhoz egy encoder, és egy komolyabb sebesség/pozíció hajtás, és ezek a régebbi motorok akkor már eredeti AC szervóként éledhetnek újra.

Előzmény: svejk, 2024-09-26 13:58:49 [3570]


svejk | 33048    2024-09-26 13:59:52 [3571]

Akkor már inkább az encoder csere- ha kell- és egy rendes speed-es vezérlő.

Előzmény: svejk, 2024-09-26 13:58:49 [3570]


svejk | 33048    2024-09-26 13:58:49 [3570]

Hát..., nem tudom.
A szervomotorok általában 3000-esek, legrosszabb esetben is 1500-as fordulatúak.
Tehát egy 2kW-os motorból lesz 300-500 W-os.

Egyébként milyen a hangja?
Kisebb fordulaton nem lengedezik? (ezért is kérdeztem, hogy tesztelted-e a bemérőkéddel)

Előzmény: Robsy1, 2024-09-26 06:37:28 [3564]


TBS-TEAM | 2814    2024-09-26 11:39:47 [3569]

Értelek is meg nem is.

" Ha valami kihasználatlanul áll a padláson, ahhoz képest ha bármilyen forgó mozgást végez egy olcsó, egyszerű léptetőmotor meghajtóval, az egy másik, hasznos munkát végző állapot. "

Erre a hasznos munkára szeretnék valós példákat szevomotor--léptetővezérlő összeállításban.

Mert remélem valami megbízásból fejlesztésed ebbe az irányba ment és el is készűlt.

Ha hobbiból kisérletezgettél vele akkor ez szerintem felesleges időtöltés volt azon kívűl, hogy ismét tanultál,
hogy nem igazán járható irány.

Előzmény: Robsy1, 2024-09-26 10:53:40 [3568]


Robsy1 | 298    2024-09-26 10:53:40 [3568]

3 pontban tényszerűen alátámasztottam a mondókámat.
Nem kell ok nélkül megsértődnöd, ez az én véleményem volt a szövegedre. Máskor javaslom törekedjél a szakszerűségre, ne becsüld le a régi technikát, gondold végig az irományodat, és akkor nem kapsz ilyen kritikát.

Köszönöm, nem kérem a motorodat, ajándékozd másnak.

Előzmény: TBS-TEAM, 2024-09-26 10:34:06 [3567]


  Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 1 / 73 Ugrás ide:
Sorok:
1  2  3  4  5   Következő ►  Utolsó ►|


 ◊ 
[ 0.9605 ]