HobbyCNC fórum
FTP tárhely: http://cnctar.hobbycnc.hu v0.9.6 Régi HobbyCNC oldal: http://archiv.hobbycnc.hu

Új regisztráció / Átregisztráció a régi fórumról
    
   


Esztergálás

Trükkök, megoldások, CNC átalakítás, építés...

 

Időrend:
Oldal 1 / 901 Ugrás ide:
Sorok:
1  2  3  4  5   Következő ►  Utolsó ►|

  Fórum főoldal  |  A lap aljára

Gumis | 46    Ma 08:04:14 [45181]

Köszönöm hogy írtál.Szétbontottam teljesen minden darabot átmostam eltöröltem 20szor szét össze raktam hézagoltam.Azt az előtolási kart a fogak tartják a helyén nincs golyó rúgó meg fészek a golyónak vagy valami ami helyzetben tartja a kart?

Előzmény: vaskukac, Tegnap 22:04:18 [45180]


vaskukac | 469    Tegnap 22:04:18 [45180]

Amivel találkoztam eddig, és hasonló problémát okozott, az vagy mechanikus beállítási hiba, vagy a revolverütköző megakadása volt.
Az utóbbit nézd meg először, kapja a koszt, és nemigen takarítják.

Előzmény: Gumis, Tegnap 19:51:08 [45177]


fakukac | 1237    Tegnap 19:59:13 [45179]

Szia!

igen, gumis emelőt is lehet készíteni ezekből a légrugókból!

Előzmény: Gumis, Tegnap 19:52:44 [45178]


Gumis | 46    Tegnap 19:52:44 [45178]

Én ilyen légrúgóval emelem az autókat 10 éve.

Előzmény: fakukac, Tegnap 18:06:23 [45176]


Gumis | 46    Tegnap 19:51:08 [45177]

Köszönöm hogy írtál.Gumis vagyok. Nekem csak apró dolgokra kell néha. NEM századokban gondolkozok. Annyi a bajom vele hogy az előtolás kart ha bekapcsolom nem marad a helyén kiugrik. Néha ott marad.

Előzmény: vaskukac, Tegnap 16:32:44 [45174]

fakukac | 1237    Tegnap 18:06:23 [45176]

Szia!

Én is örülök neki nagyon!
13 éve ilyen levegős futóműveket gyártok belőle.

          

Előzmény: laacika, Tegnap 10:27:55 [45170]


bundyland | 1118    Tegnap 18:05:24 [45175]

Szia !

Köszi, még előbb szereznem kell majd ilyesmi kuplungot. Olajjal vigyázok, pont azért szedtem szét mert
olyan okosan csinálta a gyár hogy gyakorlatilag úgy csöpögött az olaj hogy véletlen se folyt rá semmire egyből az aljára esett, így belekerült egy olaj elosztó.

Előzmény: Bagyinszki László, Tegnap 13:45:33 [45173]


vaskukac | 469    Tegnap 16:32:44 [45174]

"E400 nál mire gondolsz a kemény ütközőre? Mikor maga a szánt leütközteted?"
Igen.
A revolveres jól működik, de az ismétlési pontossága azért rosszabb, mintha ütköztetve lenne a szán.

Egyébként sok agyonvágott géppel találkoztam már, az a tapasztalat, hogy a felhasználók nagy része azok alapján mond véleményt.

Persze ez is érthető, ha még nem próbált jó állapotú, karban tartott gépet. Ez utóbbiak egyre ritkábbak, csak a korukból adódóan is.

Előzmény: laacika, Tegnap 13:16:58 [45172]


Bagyinszki László | 122    Tegnap 13:45:33 [45173]

Sajnos a beépitésről nincs képem. Kb 5 -6 éve javitottam és
akkor még nem volt divat az okostelefonoskodás.Most mindenről fotózok én is.Ha rakod őssze a kuplungházat nagyon figyelj a fedelek tömitésére.Nekem egy kupplungomba került,hogy elment az olaj.
Sok sikert a szereléshez.
Üdv: Bagyinszki László

Előzmény: bundyland, Tegnap 10:26:23 [45169]


laacika | 2854    Tegnap 13:16:58 [45172]

Nagyon sok mindennel egyet értek veled,én is mindig azt mondtam mindenkinek hogy persze hogy vannak jobb padok de ahhoz bizony jobban a zsebbe kellene nyúlni!!
A másik dologban is teljesen igazad van,hogy bizony egy szerszám géppel törődeni kellene,akkor lehetne tőlük elvárni azt hogy azok úgy működjenek ahogy kell!sokszor tényleg hiányzikma szakértelem/helyes beállutás stb....

"Százados hosszméreteket kemény ütközőn tartunk."
E400 nál mire gondolsz a kemény ütközőre?mikor maga a szánt leütközteted?

Én sokat haaználtam az én gépemen a revolveres ütközőt és bizony teljesen meg voltam vele elégedve mert pár századon belül szépen tartotta a méretet.

Maga az előtolással nekem annyi a gondom hogy 10-ből 8x indul el ha kicsit sietve húzom fel a kart,ha kicsit felhúzva tartom (kb 1mp) akkor mindig szépen elindul.

Azt mondom én is hogy nem kell ezeket a sokszor több mint 50 éves gépeket szidni,foglalkozni kell velük,törődni és szakszerűen megjavitani ha valami miatt igényli.

Tudnék én is meséln,ha csak az E400 as lakatszekrényéről van szó (mások általi kókányolásról)

Előzmény: vaskukac, Tegnap 08:12:01 [45166]


Kopirnyák | 1840    Tegnap 11:29:14 [45171]

Előzmény: vaskukac, Tegnap 08:12:01 [45166]


laacika | 2854    Tegnap 10:27:55 [45170]

Örülök neki hogy megoldódott a dolog!
Mik lesznek ezekből az alukorongokbôl?(ha szabad tudni)

Előzmény: fakukac, 2020-03-26 19:07:06 [45156]


bundyland | 1118    Tegnap 10:26:23 [45169]

Pont időszerű, azért szedtem szét hogy megnézzem mekkora fér bele. KÖSZÖNÖM!
Esetleg képed nincs a beépített állapotban ?

Köszi!

Előzmény: Bagyinszki László, Tegnap 09:29:04 [45168]


Bagyinszki László | 122    Tegnap 09:29:04 [45168]

Ha még időszerű.E-400 elektromos tengelykapcsoló.

    

Előzmény: bundyland, Tegnap 08:16:41 [45167]


bundyland | 1118    Tegnap 08:16:41 [45167]

Szia KoLa !

Én teljesen tisztába vagyok a működésével, a legapróbb csavarokig szétszedtem többször is, most is éppen darabokban. És pont ezért nem bízom meg benne.
Nagyon ritkán ugyan de bentragad.
Tudod rébben is kértem tőled az elektromos kuplung típusát ami benne van a tiédben, csak írtad hogy már nincs meg a kép.

Előzmény: KoLa, 2020-03-26 21:52:02 [45164]

vaskukac | 469    Tegnap 08:12:01 [45166]

Az E400 előtolás témához.
Mindenki hordja ezt a szerencsétlen gépet, hogy rosszul működik, nem megfelelő konstrukció, korábban hónapokkal ezelőtt pontatlannak nevezte valaki, mert nem áll meg századokon belül, azonban az alábbiakon el kellene gondolkozni egy kicsit:

- Évekig használtam ilyen gépet, előtolómű hiba nélkül,napi 8-10 órában. Hogy is van ez?
- Több mint 50 éves konstrukció, néha kell egy kis karbantartás.
- Mechanikus, tehát kopik, néha hozzáértő módon be kellene állítani.
- Kell bele olajat tölteni, és azt nem 50 évente kell cserélni.
- A kikapcsolási helyzete nem század mm-es, de nem is arra találták ki. Tessék már gépkönyvet olvasni.
- Százados hosszméreteket kemény ütközőn tartunk.
- A TMK(Tervszerű Munka Kerülés)felújítás áldozatainál érdekes módon gyakrabban előfordul mindenféle működési rendellenesség.Ezek nagyon sokszor a megfelelő szakértelem hiányában történtek, nem kell csodálkozni.
(Attól ha a kiskacsa nem tud úszni, nem a víz a hülye. A legnagyobb tisztelet a kivételnek.)
- A mágneskuplungos változat pontosabb, gyorsabb működésű, kétségtelen.
- Van ennél sokkal jobb gép is, ez biztos. Tessék nyitni a bukszát, és venni egy olyat. Ja, hogy az nem megy...
- És végül csak a mérnök szakma becsülete kívánja: Lehet hogy pár mérnök pár éjszakát gondolkozott ezen, de az is lehet, hogy a töketlenkedők együtt összesen nem rendelkeznek annyi idővel, hogy csak egy hasonlót kitaláljanak, a semmiből.

Napok óta olvasgatom a különböző témákat, de borsódzik a hátam attól, hogy mindenki azonnal "nagyjavítást", meg ezredekre dolgozó gépet akar csinálni, ugyanakkor az alapokkal sincs tisztában.
Ha ez utóbbi nincs meg, a karbantartást is jobb hozzáértőre bízni, és akkor majd működik az előtolás is...

És a legfontosabb, nem vitaindítás a célom, csak nem bírtam megállni, hogy a véleményem leírjam.


kertész laci | 295    2020-03-26 22:25:25 [45165]

Látom , sokan szidják az E400 előtolás kapcsolót . Nekem még sosem volt baj vele.Az e400 -at kösnyv alapján állítottam be , az eu-t pedig kosárból raktam össze a szomszédnak. Ö is használja a kikapcsolót, gond nélkűl.(nem tanult szakmám , csak szeretem a gépeket).


KoLa | 6401    2020-03-26 21:52:02 [45164]

Ennek az előtolás renszernek az a lényege hogy, a kemény ütköző előtt le kell oldania, és kézzel kell rátolni az ütközőre, ennek vannak előnyei is, mivel nem az előtoló nyomaték határolja a kikapcsolást, hanem a kéz!

Ha jobban belenéztél volna a lakatszekrénybe akkor, hamar rájöttél volna hogy a kikapcsoló mechanizmus és a bekapcsolókar 'egy' mechanikus rendszer!
Mindegy melyiket használod! de a kézi az pontosabb, ezért van EZ!

Ezt még tudnám folytatni!

Előzmény: bundyland, 2020-03-26 18:29:22 [45154]


KoLa | 6401    2020-03-26 21:22:26 [45163]

Már én is belezavarodtam.
Egy kis javításra szorul a vége:nem a reteszelés hanem a beékelődés jön létre hamarabb.

"A másik vége a kontraanyás ütköző csavaron lóg a rugós előfeszítővel, a rugós előfeszítő nekihúzza a bekapcsoló mechanizmushoz ami egy 45fokos retesztolással éri el a kapcsolókerekek beékelődését,ha ez a reteszelés hamarább létrejön mint ahogy a a reteszrögzítő ki tud ugrani
(ez az a kis tüske ami kivűlről látható)"

Helyett:
A másik vége a kontraanyás ütköző csavaron lóg a rugós előfeszítővel, a rugós előfeszítő nekihúzza a bekapcsoló mechanizmushoz ami egy 45fokos retesztolással éri el a kapcsolókerekek beékelődését,ha ez a beékelődés hamarább létrejön mint ahogy a a reteszrögzítő ki tud ugrani
(ez az a kis tüske ami kivűlről látható)

Előzmény: KoLa, 2020-03-26 21:06:40 [45162]


KoLa | 6401    2020-03-26 21:06:40 [45162]

Én tudnék segíteni ha nem a nortont szedted volna szét, hanem a lakatszekrény előlapját veszed le, és meglátod ezt a túlgondolt, előtolás rendszert( nem tudom hogy annó, hány mérnök hány éjjszakát nem tudott aludni amíg ezt kifejlesztették, de nem is lett annyira tökéletes)
Használható, ha minden jól van beállítva, első körben azt nézd meg hogy amikor felfúzod a bekapcsolókart, akkor kiugrik-e ott középtályban egy kb 10-es tengelyvég az irányváltótól jobbra van.
Sajnos nem tudok fotót mutatni mert nekem már egy elektronikus kapcsolású van.
A munkahelyemen van ilyen gépem, de oda majd csak hétfőn megyek.
Ha mozog ez a kivülről is jól látható tüske, akkor nem lesz nagy baj...
Ennek is van beállítási lehetősége: a fedlapban alulról ebben az irányban van egy hernyócsavar amivel egy rugóerőt állítasz,ezzel tehetsz néhány javítási kisérletet, vagy feszíted vagy kiengeded.
Aztán ha ez nem vezetett eredményre, akkor menj jobbra teljesen az előlap szélén van két csavar egymás mellett, az előrébb lévő egy besüllyesztett fejű imbusz ezzel csak egy rugós előfeszítést állítasz, vagyis ennek az erősségét.
A másik csavar ami külső, és van rajta kontra annya, na ezen is sok múlik.

Ez sajnos képek hiányában nehezen lesz értelmezhető.

Zanzásítva:ez egy olyan libigóga aminek az egyik végén van fixen a fogazott kapcsolótárcsa, ez nem változtatható!
A másik vége a kontraanyás ütköző csavaron lóg a rugós előfeszítővel, a rugós előfeszítő nekihúzza a bekapcsoló mechanizmushoz ami egy 45fokos retesztolással éri el a kapcsolókerekek beékelődését,ha ez a reteszelés hamarább létrejön mint ahogy a a reteszrögzítő ki tud ugrani
(ez az a kis tüske ami kivűlről látható)
akkor nem ragad be az előtolás.
Fotózd le és akkor majd látjuk jobban.

Előzmény: Gumis, 2020-03-26 07:08:34 [45145]


fakukac | 1237    2020-03-26 20:12:43 [45161]

Már összesen azóta kb 50db 110, és 140mm-s tömör alu szeletet felvágtam vele, és hibátlanul teszi a dolgát, szinte tizedre pontosan vág! Illetve gyorsabb is picit, mint a gyári hajtóművel volt!

Előzmény: GG, 2020-03-26 20:04:35 [45160]


GG | 194    2020-03-26 20:04:35 [45160]

Szuper! Hát ha még az áttétel is jó, és a fűrész sem billen el!
Tetszik, hogy el tudtál vonatkoztatni az egyedi alkatrész gyártástól!

Előzmény: fakukac, 2020-03-26 19:40:01 [45159]


fakukac | 1237    2020-03-26 19:40:01 [45159]

Köszönöm!

Csak egy kis videóm van, de csak az tudja esetleg megnézni, akinek van facebook-ja.
Itt olyan rég nem tettem fel videót, hogy lövésem sincs, hogy kell...

https://www.facebook.com/fakukac/videos/pcb.10216919233993395/10216919228433256/?type=3&theater


GG | 194    2020-03-26 19:29:14 [45158]

Egy fényképet igazán dobhatnál róla, hogy kerek legyen a történet. Izgultam, hogy mi lesz a csigakerekeddel...

Előzmény: fakukac, 2020-03-26 15:10:19 [45150]


fakukac | 1237    2020-03-26 19:07:42 [45157]

Köszönöm!

Előzmény: TBS-TEAM, 2020-03-26 16:35:59 [45153]


fakukac | 1237    2020-03-26 19:07:06 [45156]

Szia. Igen..!
Igaz nem akartam módosítani a gépet, de így meg tudtam oldani, hogy a gyári felfogatási helyek megmaradjanak. Így ha sikerül megoldani a gyári hajtómű felfogatását, akkor mehet vissza a helyére..

Hozzá teszem, 13 éve csak aluval dolgozok, tengelyt sem csináltam még, pláne nem vasból...de sikerült a nem épp pontos gépen megcsinálni, és még a 2 végébe az ékpályákat is bele tudtam marni. Szóval tényleg örülök.

Előzmény: laacika, 2020-03-26 16:19:35 [45151]


hostya | 2541    2020-03-26 18:49:27 [45155]

Szia!

"E400 NORTON szekrényét már vagy 20-szor szétszedtem és nem jövök rá hogy az előtolási kar mitől marad a helyén mi reteszeli?"
==========
"Nem a szánszekrényre gondoltál ?"
=========
"Igen arra a gépkönyvbe Norton van írva."
=====

1. Melyik E-400 gépkönyvben van a szánszekrényhez írva az hogy: Norton..??

2. Melyik E-400 gépkönyvben van a Norton-szekrényhez írva az hogy: szánszekrény..??

Ha már olyan szerencsés vagy hogy van egy E400-as géped, akkor vedd a fáradságot ahhoz is hogy tanulmányozd a géped 'főrészeit'...
========

Hogy az eredeti kérdésedre is válaszoljak..

Nem ismerem ilyen szinten a gépet,..(én csak egy esztergályos vagyok..) de szerintem egy rugó-golyó, vagy egy rugó-ékes csap arretálja(reteszeli) az előtoló kart..
============
Hogy egy kis poén is legyen..
Ha egy gumistól azt kérdezem, hogy: "Mit kell tennem akkor amikor a felniből kiálló 'gumicsöcs' beleállt az olajteknőbe.."

Szerinted egy gumis mit mondana... Hívjál mentőt, utána meg vitesd az egészet a MÉH-telepre...

Előzmény: Gumis, 2020-03-26 16:25:08 [45152]


bundyland | 1118    2020-03-26 18:29:22 [45154]

Az a rossz hírem van hogy az egy irdatlan szar konstrukció.
Már többen kerestünk itt a forumon rá megoldást.
Az a baj gogy míg a karral az előtolást indítod addig a kikapcsolást nem a kar végzi az csak elhúz egy reteszt és utána vagy visszaugrik vagy néha nem.
Azt vettem észre hogy talán ha az amúgy otvar olajozását a szánszekrénynek kicseréled és folyamatosan oda is csöpög olaj akkor talán kevésbé ragad be.

Előzmény: Gumis, 2020-03-26 16:25:08 [45152]


TBS-TEAM | 366    2020-03-26 16:35:59 [45153]

Gratulálok ügyes voltál

Előzmény: fakukac, 2020-03-26 12:17:51 [45147]


Gumis | 46    2020-03-26 16:25:08 [45152]

Igen arra a gépkönyvbe Norton van írva.

Előzmény: bundyland, 2020-03-26 08:08:32 [45146]


laacika | 2854    2020-03-26 16:19:35 [45151]

Ugye mondtam?

Előzmény: fakukac, 2020-03-26 12:17:51 [45147]


fakukac | 1237    2020-03-26 15:10:19 [45150]

köszi!
muszáj volt megoldást találnom rá, és őszintén mondva sajnáltam rá a 70.000-ft-os költséget a 2 fogaskerékre, pláne úgy, hogy 120-ért vettem a gépet...
De így most faszán működik, az itthon talált anyagokból, szóval örülök, hogy össze tudtam rakni...

Előzmény: sufnituning, 2020-03-26 14:45:03 [45149]


sufnituning | 1945    2020-03-26 14:45:03 [45149]

Nem vagy egy elveszett ember!

Előzmény: fakukac, 2020-03-26 12:17:51 [45147]


tsab | 83    2020-03-26 14:38:30 [45148]

Köszönöm az infót

Előzmény: Gépipari Szolnok 75, 2020-03-25 22:27:27 [45138]


fakukac | 1237    2020-03-26 12:17:51 [45147]

Megoldottam a csigakerék problémát.
Ez volt a legegyszerűbb megoldás.
Volt egy szöghajtóműves motorom, csináltam egy közdarabot, és egy tengelyt, és most működik faszán!

bundyland | 1118    2020-03-26 08:08:32 [45146]

Nem a szánszekrényre gondoltál ?

Előzmény: Gumis, 2020-03-26 07:08:34 [45145]


Gumis | 46    2020-03-26 07:08:34 [45145]

E400 NORTON szekrényét már vagy 20-szor szétszedtem és nem jövök rá hogy az előtolási kar mitől marad a helyén mi reteszeli? Kaptam a gépet ez a része nem működöt működik. Ki tudna ebben nekem segíteni.


jani300 | 8936    2020-03-26 00:34:27 [45144]

Szorító kengyel

Egy ilyet azért még elkövetek egyszer , a csavar meg is van hozzá .

Előzmény: PSoft, 2020-03-25 23:50:59 [45142]


jani300 | 8936    2020-03-26 00:08:14 [45143]

A négyszögletes és az anya köztinek a külső széléből vettem le 3 tizedet reszelővel .
Az egy olyan másik négyszögletesből lett ...
Átmérő 45 ös rúdból is jó lett volna , de így hamarabb ,meg valószínűleg ezután már sosem kell majd ,de azét elteszem csavarral összefogva

Előzmény: PSoft, 2020-03-25 23:50:59 [45142]


PSoft | 14651    2020-03-25 23:50:59 [45142]

Nem kihúzó?

Melyik alátétet reszelted "kézből"?

Előzmény: jani300, 2020-03-25 23:21:08 [45141]


jani300 | 8936    2020-03-25 23:21:08 [45141]

Most este taknyoltam egy szilent kinyomót -
Nem szép és hulladékból van .
Majd holnap elválik mi enged ,remélem nem a lengőkar rogyik mert akkor tuti felgyújtom

  


Gépipari Szolnok 75 | 235    2020-03-25 22:30:24 [45140]

Bocs! Az 1-es pedállal. Ez a koronavírus , már az agyra is hat!

Előzmény: Gépipari Szolnok 75, 2020-03-25 22:29:09 [45139]


Gépipari Szolnok 75 | 235    2020-03-25 22:29:09 [45139]

A 2-es pedállal felemeled a motort és így oldod a hajtást.

Előzmény: Gépipari Szolnok 75, 2020-03-25 22:27:27 [45138]


Gépipari Szolnok 75 | 235    2020-03-25 22:27:27 [45138]

Szia!
A sebességváltás úgy történik , hogy az 1-es pedált lenyomod és a 2-es karral a laposszíjat átteszed a a tárcsákon forgás közben , majd a pedált felengeded és feszül a laposszíj.A szíj be van rakva a vezetőbe . A segédtengelyről pedig ékszíjjal hajt fel a főorsóra.A motor kétsebességes dahlander.
Összesen 12 fokozat van.

        

Előzmény: tsab, 2020-03-25 09:18:05 [45137]


tsab | 83    2020-03-25 09:18:05 [45137]

Hogyan történik pontosan a váltás. Hova csatalakozik a felmenő tengely?

Előzmény: Gépipari Szolnok 75, 2020-03-24 22:13:29 [45133]


D.Laci | 4621    2020-03-25 08:49:27 [45136]

A digitalizálós topikot nézd át találsz ott megoldást a problémádra.

Előzmény: Gumis, 2020-03-24 09:03:50 [45114]


svejk | 29582    2020-03-25 08:16:45 [45135]

Szalainak..bocsi!

Előzmény: svejk, 2020-03-25 08:15:32 [45134]


svejk | 29582    2020-03-25 08:15:32 [45134]

No épp akartam írni, szalainak, hogy az EMU-nál meg a lapoaszíjat lazítja a pedál a váltáskor.

Előzmény: Gépipari Szolnok 75, 2020-03-24 22:13:29 [45133]


Gépipari Szolnok 75 | 235    2020-03-24 22:13:29 [45133]

A kis EMUS gépen nekem is "olyan "lesz.
Csak legyen időm!Most nem restaurálok,hanem korszerűsítek!
De meg marad minden visszaépíthetően!

        

Előzmény: svejk, 2020-03-24 20:03:22 [45131]


frob | 1731    2020-03-24 21:38:06 [45132]

oké oké, ehhez te jobban értesz
én szertem ha tutira "látom" a jelet

Előzmény: svejk, 2020-03-24 20:03:22 [45131]


  Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 1 / 901 Ugrás ide:
Sorok:
1  2  3  4  5   Következő ►  Utolsó ►|


 ◊