HobbyCNC fórum
FTP tárhely: http://cnctar.hobbycnc.hu v0.9.6 Régi HobbyCNC oldal: http://archiv.hobbycnc.hu

Új regisztráció / Átregisztráció a régi fórumról
    
   


Épül a gépem ::: Kicsa

....

 

Időrend:
Oldal 8 / 21 Ugrás ide:
Sorok:
|◄ Első  ◄ Előző   4  5  6  7  8  9  10  11  12   Következő ►  Utolsó ►|

  Fórum főoldal  |  A lap aljára

Kicsa | 1246    2012-04-29 19:39:00 [698]

Az igazság az,hogy nem vagyok eléggé jártas kémiában. De valóban,eszerint akkor nem próbálkozom effajta kísérletekkel,nincs értelme. A mostani 'eszközpark' a próbákhoz volt alkalmas,sajnos a sav mennyisége és a hűthetőség miatt,de véleményem szerint érdemes ezzel foglalkozni házi körülmények között is.
Jó ötlet a fém edény,a savállót gondolom nem eszi meg,de már gondolom,főzésre sem célszerű használni utána?
Tervben van még több alkatrész eloxálása is,de félek hogy az összetétel miatt meggyűlik a bajom velük.

Kicsit más téma : Egy bizonyos határidő szorítása miatt muszáj volt 'működő' gépet varázsolnom. Külön külön működik ugyan minden,de a homokszórás miatt szét volt szedve,semmi beállítás nem történt azóta.
Az elektronika is 95 % körüli értéken van,a Modbus kábelezést kell befejeznem illetve a végálláskapcsolók vannak hátra. Vennem kell egy új 5 bordás szíjat is,valamint sok helyen nincs még csavar. A gravírozó egységre is egy szíj szükséges még,aztán arra is azt mondhatom hogy készen van. Sok finomítás van még rajta azért,de ezek után már használható lesz a kicsike!


Szerencsére nem nagyon látszik,de a festésre nem vagyok büszke. Azt hittem menni fog,de nem sikerült úgy,ahogy elterveztem. Sok helyen egyszerűen ráfújást követően felbuborékosodott a festés,és nem tudom,hogy mitől. A glettelés is kiválni valót hagy maga után,először csináltam efféle munkát,ráadásul sietősre fogva.
Na nem baj,a mostani állapota :





Szalai György | 9509    2012-04-29 18:47:00 [697]

Azért 25C fok alatt maradni nem egyszerű házilag, egy erősen hő termelő folyamattal.
Dupla falú, hűthető edény, vagy saválló vegyszerhűtő hiányában, amikor még a környezeti levegő is harminc fok meleg. Egy befőttes üvegben, amiből elég lassan távozik a hő.
De lassabb reakció lassabban termeli a hőt, egy saválló lábos meg csak akad a konyhában.
Szerintem kevesebb árammal és a hőt gyorsabban leadni képes edénnyel könnyebben tartható a 25C fok környéke, és a réteg is keményebb lesz.
Esetleg rozsdamentes acél edény a hidegvízzel teli műanyag lavórban?

Előzmény: Kicsa, 2012-04-29 17:56:00 [695]


Rabb Ferenc | 4373    2012-04-29 18:16:00 [696]

A 25 fok valóban nem kémiai, hanem technológiai határ. A részletes indokolását a #689-ben olvashattad...

Szerintem nem érdemes olyasmivel kísérletezni, aminek közel száz éve kiforrott technológiája van.

Előzmény: Kicsa, 2012-04-29 17:56:00 [695]


Kicsa | 1246    2012-04-29 17:56:00 [695]

Sziasztok!
Eszerint a 25 fok nem valami kémiai határ,csak ajánlott nem túllépni. Ez jó hír,újabb dolog,amivel kísérletezni lehet. A pontosságról nem tudok nyilatkozni egyenlőre : ez a tárcsa a Rava motor B12es kúpjára megy. Előtte is szépen illeszkedett,és most is. Viszont a pártárcsája (de szép szó ) az ER16-os szárra megy,a folyamat után megvizsgálom. Csak azt nem tudom,mikor is csinálom...

Örülök ha kedvet kap más is effajta kísérletezéshez,tényleg nem olyan nagy ördöngősség sikert elérni.

Előzmény: Szalai György, 2012-04-29 07:02:00 [693]


Szalai György | 9509    2012-04-29 08:23:00 [694]

Találtam egy jó Al2O3 képet.

Szalai György | 9509    2012-04-29 07:02:00 [693]

Arra lettem kíváncsi, hogy eloxfestés után, most hogy illeszkedik arra a tengelyre, amire illesztve volt a furata.
Lehet, hogy a furatot le kell zárni eloxáláskor, vagy az után kell pontosra dörzsárazni?

Előzmény: Kicsa, 2012-04-27 14:04:00 [687]


svejk | 33068    2012-04-27 22:43:00 [692]

-nek nélkül

Előzmény: svejk, 2012-04-27 22:42:00 [691]


svejk | 33068    2012-04-27 22:42:00 [691]

Olyan jó képeket csinálsz, hogy az embernek szinte kedvet kap a mókára!
Csak így tovább, hasznos dolgokat művelsz!

Előzmény: Kicsa, 2012-04-27 14:11:00 [688]


Csipi | 1141    2012-04-27 16:15:00 [690]

ügyes!!

Előzmény: Kicsa, 2012-04-27 14:11:00 [688]


Szalai György | 9509    2012-04-27 16:09:00 [689]

„Tudja valaki,hogy miért lényeges ez a 25 fok korlát?”
Szerintem nincsen korlát. De töményebb oldatban, vagy magasabb hőmérsékleten, vagy nagyobb áramsűrűség esetén felgyorsul a folyamat, az oxidréteg pedig használhatatlanul porózus lesz.
Lassabb folyamatban tömörebb oxidréteg épül.

Előzmény: Kicsa, 2012-04-27 14:11:00 [688]


Kicsa | 1246    2012-04-27 14:11:00 [688]

Egy képet sikerült kétszer beszúrnom,így hát itt a javítás : A 40 perces színező fürdő után így nézett ki a darab


Kicsa | 1246    2012-04-27 14:04:00 [687]

Ismét jelentkezem,immáron egy 'éles' munkadarab eloxálásával. A gravírozó motor tengelyén lévő tárcsát szerettem volna leeloxálni.

Ő volna az :



Látszik hogy picit karcos,így hát nekiestem kis köszörűfejjel,illetve polírpapírokkal.





Ezt követően ment a szokásos trisós fürdőbe,ahol jött a meglepetés.



Azt olvastam,hogy ilyen jelenségnél nem lehet eloxálni ezt az összetételű anyagot. Így hát reménykedve felfűztem a maró orsó tárcsáját,hátha :



Ez sem lett olyan,mint a tegnapi próbánál,de azért bízva a sikerben,folytattam a munkát.



A felület itt sokkalta nagyobb,mint a tegnapi kísérleti darab. Összeállítottam a fürdőt,bekapcsoltam a tápot : áramkorlát nélkül felvett 1.55 A-t. Igen heves volt a reakció,buborékozott is rendesen,valamint gőzök is szálltak fel az üvegből. Behoztam egy üveg edényt hideg vízzel,valamint időnként megmértem a sav hőmérsékletét közvetlenül,a multiméter szondájával. (Utána egyből semlegesítettem szódabikarbónás vízbe,nehogy eltűnjön a végére a mérőke)
Kb 900 mA értéknél állandósult a fürdő hőmérséklete,1.5 A áramnál kb. 10 perc alatt 30 fokos lett. Az érdekesség az,hogy eleve kb. 22-23 fokról indultam...
Tudja valaki,hogy miért lényeges ez a 25 fok korlát?

Szóval a fürdő :



Mivel az átfolyó áramot változtattam állandóan,így kb. 60 percet töltött a fürdőben a darab,átlagban ~ 800-900 mA mellett. Az eredmény meggyőző :



Ezt követően a már megismert festés :



Itt beiktattam egy kis kísérletet,mivel úgy éreztem,hogy a szín mélysége az eloxálástól függ,nem a színezési időtől. Meg szerettem volna győződni erről...Egy kevés vízben feloldottam kb. annyi festéket,mint tegnap az ~1 liter vízben.



40 perc ázás után (tegnapi színező) így nézett ki a darab :





Majd áttettem a töményebb színezőbe 10 percig. Miután lecsöpögött,nem sok különbség volt :





Ezt követően gyorsan kifőztem :



Majd lencsevégre kaptam a kész darabot :




Kicsa | 1246    2012-04-26 19:57:00 [686]

A helyzet az,hogy már nem is tudom,hol olvastam ezt a két darabot-egyszerre dolgot. Szívesen mutatnám de nem lelem...

Egyébként a trisózás után nekem is szép selymes fényű,homogén lett. Kicsit a homokszórásra emlékeztet a felülete. Kéne csinálni egy olyan tesztet is,amikor csak kifőzöm trisóban,majd szárítás és lakkozás. (Szigorúan nitrolakkal. Acryl lakkas csináltam eddig,kb. annyira lesz tartós ez,amíg összerakom a gépet.)

A nagy sikeren felbuzdulva könnyen lehet,hogy az összes szíjkerék ilyen kezelés fog kapni...a motortartó bilincsekkel egyetemben. Viszont a szín...nekem tetszik ez a piros. Illetve ilyen festék most van is itthon. Megkérdeztem,a kék vagy fekete festéknek 8e Ft/150 gr az ára,a legolcsóbb 2400 Ft/150 gr áron van (málna-piros ; citrom) Ha különböző színek lennének,félek hogy 'bazári majom' kinézet lenne a vége az alu vázzal valamint a fekete csapágyházakkal. Szívesen fogadnék véleményeket ezzel kapcsolatban is!

Kedves Ádám! Köszönöm szépen,erről a műveletről van egy rahedli kép és információ. A következő éles darabnál is hasonlóan fogok tenni,hiszen érzésem szerint csak így lehet biztosítani a 'tökéletes hasonlóságot' a darabok közt.

Előzmény: Szalai György, 2012-04-26 19:26:00 [681]


Áts László | 1935    2012-04-26 19:47:00 [685]

Mi ezt azért csináltuk így mert ez csak egy fél megoldás,bár szép volt.Nekem a trisós főzés után nagyon szép selyemfényű felület lett csak a legkisebb zsír,kosz,bármi látszik rajta.Nagyon kellet figyelni erre,ja és 2-3 tized mm-ert fogyott az anyag a főzéstől.

Előzmény: Kicsa, 2012-04-26 12:29:00 [676]


petrence | 285    2012-04-26 19:42:00 [684]

Szép színe lett a +40% paprikától Szuper!

Előzmény: Kicsa, 2012-04-26 11:42:00 [674]

Farkas Ádám | 1438    2012-04-26 19:34:00 [683]

Gratula! Mindent fotózz és dokumentálj, ilyenek kellenek a fórumnak!

Kapsz tőlem egy piros pontot:

Előzmény: Kicsa, 2012-04-26 11:42:00 [674]


Áts László | 1935    2012-04-26 19:31:00 [682]

Az nem lehet,hogy a negatív polusnál lévő munkadarab nem lép reakcióba a keletkező hidrogénnel és az szabadon távozik.Na most megvan az évszázad üzlete:eloxálót és hidrogénautó tankolót kell nyitni és meg is van a dupla haszon.

Előzmény: Kicsa, 2012-04-26 19:12:00 [680]


Szalai György | 9509    2012-04-26 19:26:00 [681]

Igen, azt gondolom, hogy sehogy. Viszont akkor ott meg lehet oxidréteget lebontani. (Ha mindkét pólusra szeretnél munkadarabot kötni.)

Ezektől csak még jobban furcsállom a #670-ben linkelt dokumentum állítását, hogy: „Eloxálni akár egyen-, akár váltakozó árammal lehet.”
Hiszen akkor az az oxidréteg, ami az egyik fél periódusban felépül, az a másikban lebomlik.

Előzmény: Kicsa, 2012-04-26 19:12:00 [680]


Kicsa | 1246    2012-04-26 19:12:00 [680]

Ez érdekes. Elvileg ugye akkor az anód oxidálódik,ami rendben is van. Na de ha bekötök egy ugyan akkora munkadarabot a negatív pólusnak,ott nem oxidáció lép fel hanem redukció. Akkor az hogyan fog ugyan úgy oxidálódni? Sehogy?

Előzmény: Szalai György, 2012-04-26 18:54:00 [679]


Szalai György | 9509    2012-04-26 18:54:00 [679]

Kémiából sohasem voltam jó, de ez azért egy kicsit villany dolog is. Az irodalom azt mondja, hogy az alumínium eloxálás során, az egyenáram hatására, az elektrolitban vízbontás történik.
„Az anódon oxigén fejlődik, a katódon hidrogén. A fejlődő oxigén azonnal reagál az alumíniummal és porózus oxidréteget hoz létre.”
„Az elektrolitban külső áramforrás hatására megindul az ionok adott irányú mozgása ellentétes töltésű pólus felé mozognak. Kationok a negatív pólus (katód) felé – itt redukció játszódik le. Anionok a pozitív pólus (anód) felé – itt oxidáció történik.”

Előzmény: Kicsa, 2012-04-26 18:29:00 [678]


Kicsa | 1246    2012-04-26 18:29:00 [678]

Nekem is tetszik az eredmény!
Viszont felmerült egyből egy kérdés bennem : Az alu lemez,amit katódként kapcsolok,mit csinál pontosan?
Valahol olvastam ugyanis,hogy ha két egyforma darabunk van,akkor azt egyszerre is bel lehet rakni eloxálni,egyiket anódnak,másikat katódnak kötve. Elvileg ugyan olyan jó lesz az eredmény? Illetve ekkor a felület egy darab felülete vagy mindkettő egyszerre? (gondolom utóbbi de nem értem a katód szerepét) Eddig azt hittem,a katódról válnak le 'szemcsék',amik 'kiülnek' az anódra és ott épül belőlük a bevonat.

Előzmény: Szalai György, 2012-04-26 17:02:00 [677]


Szalai György | 9509    2012-04-26 17:02:00 [677]

Hát, ez tök jó lett!

Előzmény: Kicsa, 2012-04-26 11:42:00 [674]


Kicsa | 1246    2012-04-26 12:29:00 [676]

Nem csiszoltam meg,csak a művelet előtt. Egyik felét ilyennel,másikat olyannal,majd eloxáltam. Kíváncsi voltam,élesben majd mennyire kell 'előkészíteni' a felületet a jó eredményhez. Lakkozni nem tervezem,bár valami teszt alá kéne vetnem,'mit is bír' ez a felület.

Előzmény: Áts László, 2012-04-26 12:24:00 [675]


Áts László | 1935    2012-04-26 12:24:00 [675]

Ez nagyon jó! Amit nem értek,a végén miért csiszoltad meg az eloxált felületet,a kopásállóság miatt? Én csináltam régen készülék előlapokat aluból és azt trisós vízben kellet főzni,szalagcsiszolóval durva felületet kellet csinálni,minél durvább volt a felület főzés előtt annál szebb lett utána,ránézésre olyan karcos volt,hogy reménytelennek tünt,de azok lettek a legszebbek. Volt egy nagy saválló kád fűtőbetétekkel és bojlerbe való hőfokszabályozóval,80 fokon már szépen "forrt" ha benne volt az anyag,de ha kivetted akkor csak gőzölt,ezért nem is tekertem feljebb a hőfokot.Egy régi bojler alkatrészeiből könnyen lehet építeni ilyet.És végül a főzés után vizes öblítés és kézzel érintés nélkül alfaset feliratozás,majd akril lakk 3x. Sajnos hajthatatlanok voltak a technológiát illetően,szemellenzősen ezt csak így lehet és kell is csinálni.Hát elég hamar szarul nézett ki,de ez senkit nem érdekelt.

Előzmény: Kicsa, 2012-04-26 11:42:00 [674]


Kicsa | 1246    2012-04-26 11:42:00 [674]

Sziasztok! Mielőtt az utam levezet a garázsba a gép összerakása okán,engednem kellett a csábításnak : birizgálta a fantáziámat ez az eloxálás téma. Mivel sikerült minden kelléket beszereznem,így jöhetett a próba,alaposan dokumentálva az ismételhetőség kedvéért!

Remélem nem szúrom el a képeket...

Először a negatív pólusra kapcsolt katódot zsírtalanítottam : ez nem volt a receptben de gondoltam,nem árt neki. Elég hevesen kezdett reagálni,ezért ki-ki emeltem,nehogy kifusson az egész.



Ezután az anód következett,ami a tulajdonképpeni próbadarab. Előtte mindkettő felét megcsiszoltam,a végeredményen látszik a különbség. 15 mm-enként karcokat húztam rá,a területek eltérő időt töltöttek az eloxáló 'fürdőben'. Végeredmény ezt is tükrözi...





Ezt követően behelyeztem a katódot,majd feltöltöttem kénsavval.





Először kb. 15 mm lógott a savba,a feszültség és áram értékek látszódnak :





Menet közben a hidrogén-képződés :



A folyamat végeztével Szódabikarbónás vízben ázott kb. 5 percig,amíg a következő fázis előkészítettem :



Színezésre por alakú ételfetéket használtam,1 kávéskanyálnyit raktam majdnem 1 liter desztillált vízhez :





Színezés után így nézett ki : (A színezőfürdőt igyekeztem 60 fok körül tartani)



Ezután lobogó vízben főztem fél órát,ez az idő arra volt elég hogy megreggelizzek illetve utánajárjak az itteni porfesték-lelőhelynek



Öblítés és szárítás után a végeredmény,először a 180-as papírral csiszolva,másodszor pedig jóval finomabbal. (Nincs rajta hogy milyen,érzésem szerint 500-600 körüli lehet)





Meg vagyok elégedve az eredménnyel,azt hiszem,hogy nem marad ennyiben a kísérletezés!

Szalai György | 9509    2012-04-22 18:34:00 [673]

A #670-ben linkelt dokumentum értelmében „Eloxálni akár egyen-, akár váltakozó árammal lehet.” tehát trafóról, egyenirányítás nélkül is. Ez engem is meglepett.
Lehet használni 24V-os trafót is, de minél magasabbra emeled a feszültséget, annál nagyobb Ohm értékű szabályozó ellenállást szükséges beiktatnod, hogy ne legyen több az áramsűrűség a kellő 2-2,5A/dm2 értéknél. Az ellenállás pedig egyszerűen elfűti a felesleges teljesítményt, tehát minél nagyobb Ohm értékű, annál több energiát emészt haszontalanul.
Itthon úgy szoktam kikerülni a hőtermelés problémát, hogy a trafó 230V-os primer oldalán, egy triakos fázisszög szabályozóval a folyásszöget úgy állítom be, hogy a törpe feszültségű szekunder oldalon épp akkora feszültség keletkezzen, ami a terhelésen pont a nekem tetsző áramot hajtja át. Egyszerű esetekben, mikor a terhelés ellenállása nagyjából állandó, ez beválik nekem. Természetesen a trafó törpe feszültségű szekunder tekercselésének el kell tudnia viselni a szükséges áramerősséget. Tehát minél nagyobb feszültségről szabályozok lefelé a kívánt értékre, annál nagyobb teljesítményű trafó szükséges.
Na erre jó a mestertrafó.

Előzmény: Kicsa, 2012-04-22 17:31:00 [672]


Kicsa | 1246    2012-04-22 17:31:00 [672]

Ez esetben akkor lehetne használni egy 24Vos transzformátort is,egyenirányítás után?
Azért gondoltam a pc tápra,mivel nagy terhelhetőség,kis feszültség és kéznél van.

Előzmény: Szalai György, 2012-04-22 17:26:00 [670]


Kicsa | 1246    2012-04-22 17:29:00 [671]

Valóban nem volt dolgom fegyverekkel,de a gépet elég nagy becsben tartom most is,és szerintem ha készen lesz,akkor is. Saját magamnak csinálom,tudom hogy mennyi idő-pénz-energia van benne,számomra ez több egy kicsit egy sima szerszámgépnél.

Előzmény: PSoft, 2012-04-22 13:19:00 [665]


Szalai György | 9509    2012-04-22 17:26:00 [670]

A minimális feszültség az, ami 0 Ohm szabályozó ellenállással is még éppen képes áthajtani a kellő áramsűrűséget. Ennek a feszültségnek a használata eredményezi a leg kisebb teljesítmény igényt és a leg kevesebb energia felhasználást is. Általában 12V környezetében írják rá az alsó határt, de nem kritikus, mert a galván folyamat „áramvezérelt”.
www.sasovits.hu/cnc/irodalom/eloxalas.pdf
Manapság mindenki mindenre ezt a számítógép tápot akarja használni. Miért akkora varázslat az? Én kerülném, főleg vizes lucskos környezetben.
Egy rendes Hobbyistának legyen már egy rendes mestertrafója!

Előzmény: Kicsa, 2012-04-22 17:08:00 [669]


Kicsa | 1246    2012-04-22 17:08:00 [669]

Nem számoltam még,mostanában elég sok 'felesleges' dolgot számolok,így elment a kedvem tőle. Viszont mivel programban meg van tervezve szinte az egész gép,könnyebb dolgom van. A legnagyobb eloxálni tervezett darab elméletben 0.05 m^2 ami olyan 10-12 A árammal véghez vihető lenne. Ezt tudja akár egy nagyobb számítógéptáp is. Bár nem tudom,hogyan bírná,nem oldana-e le. A minimális feszültség hol van megadva? Ilyennel nem találkoztam ezidáig...vagy csak átsiklottam felette.

Előzmény: Szalai György, 2012-04-22 15:15:00 [668]


Szalai György | 9509    2012-04-22 15:15:00 [668]

Kiszámoltad már az eloxálandó munkadarabok felületét?
Tenyérben elférő 10x10x10cm es munkadarab felülete, ha még nyílások is vannak rajta, akkor hamar lehet 1000cm2. Az pedig az ajánlott 2-2,5A/dm2 áramsűrűség esetén nagyjából 20-25A maximális áramigényt jelent.
A minimális 12V feszültség esetén a teljesítmény igény 250W. Az nem egy nagy trafó. Egy egyszerű triakos fényerő szabályozóval, 230V-os oldalon szabályozható.

Előzmény: Kicsa, 2012-04-22 13:14:00 [664]


NyariG | 302    2012-04-22 13:31:00 [667]

Én terveztem az autóaksihoz egy szabályzót.
Be lehet állítani rajta hogy mennyi max áramot és hány percig engedje át, csak hát nem sikerült :D
Legalábbis az árammerőmodulja, így még fejlesztés alatt van. Igy hogy nem értek az elektronikához kicsit nehéz.

Előzmény: Kicsa, 2012-04-22 13:14:00 [664]


NyariG | 302    2012-04-22 13:28:00 [666]

Itt elég alaposan leirják mi merre hány...

Olvasd át szerintem menni fog, az eloxált darabon minden ugyan úgy meglátszik mint az alapfémen.

Előzmény: Kicsa, 2012-04-22 13:14:00 [664]


PSoft | 18613    2012-04-22 13:19:00 [665]

Ha fújsz rá egy akril lakk réteget,akkor igen.

A pucolgatás meg,...
Egy saját építésű gép,a gazdája szemében képvisel akkora értéket,hogy munka végeztével nem hagyja ott dzsuvásan.

Kicsa,nemhiszem,hogy pucolt olajozott volna fegyvert,velünk ellentétben.:)

Őneki a gépe lesz a fegyvere,és biztos hogy nagy becsben tartja majd,legalább annyira,mint mi annak idején ha kényszerből is a fegyvert.

Előzmény: Szalai György, 2012-04-22 13:07:00 [662]


Kicsa | 1246    2012-04-22 13:14:00 [664]

Én csupán attól félek,hogy szabályzó nélkül az áram megszaladhat,egyszerűen nincs kézben tartva. Soha nem csináltam még ilyesmit,nem tudom hogy mire számítsak. Első körben miniatűrben fogom kipróbálni a dolgot,egy ki alumínium darabon. Itt ellenőrizni tudom a különböző felületek bevonását (1000-es papírral csiszolt,2000-res vizessel,esetleg csiszolás nélkül...bár gondolom hogy az alap minden hibája látszik majd ugyan úgy.) Ezt a szobában meg tudom tenni labortáppal,2 A-es áramkorláttal. Ha Kicsiben beválik a dolog,akkor megpróbálkozok majd nagyobb alkatrészekkel is,bár a legnagyobb is talán elfér majd a tenyeremben.

Előzmény: Szalai György, 2012-04-22 13:04:00 [661]

Kicsa | 1246    2012-04-22 13:11:00 [663]

Tényleg tetszetős a felület,ráadásul a szín is oké lenne. (Semmi extra,csak korrózióvédő,fekete felületet szeretnék elérni) Pontosan milyen technológiával készült ez a csapágyház-kerék feketítés? Te készítetted?

Előzmény: PSoft, 2012-04-22 12:57:00 [660]


Szalai György | 9509    2012-04-22 13:07:00 [662]

És ez a barna/fekete réteg véd a korrózió ellen? Vagy minden nap pucolgatni és olajozni kell, mint egy fegyvert?

Előzmény: PSoft, 2012-04-22 12:57:00 [660]


Szalai György | 9509    2012-04-22 13:04:00 [661]

Külső szabályzó nélkül, a kialakult áramfelvétel, (meghatározott elektrolit mellett) a belógatott tárgy felületi méretétől fog függeni. Nagyobb felületű tárgy nagyobb áramot enged.
Ha az így kialakult áramerősség, az előírthoz képest túl sok, akkor külső, soros szabályozó ellenállással szokás beállítani a megfelelő galván áramot. Háztájiban a káddal sorosan, de egymáshoz képest párhuzamosan kötött autóizzók adódnak.

Ha mégis a 230V hálózati táplálás és a biztonsági leválasztó 230/12V-os trafós megoldás mellett döntesz, akkor a 12V AC szakaszban használható egy sós vizes előtét ellenállás is.

Előzmény: Kicsa, 2012-04-22 12:15:00 [659]


PSoft | 18613    2012-04-22 12:57:00 [660]

Miért nem "barnítasz/feketítesz"?

Az acél alkatrészeken megvalósítható házilag is,az olajfürdős barnítás.
Tetszetős a felület.

Előzmény: Kicsa, 2012-04-22 12:15:00 [659]


Kicsa | 1246    2012-04-22 12:15:00 [659]

Festésre csak az acél elemeket szántam. Elméletileg minden szükséges felület meg van munkálva,készre. Az kisméretű alu alkatrészek remélhetőleg eloxálva lesznek,ha nem akkor így maradnak,lakkozva. Az autóakksival az a gond,hogy nem szabályozható. De nézek valami szabályzót hozzá,hátha létezik efféle kapcsolás.

Előzmény: Szalai György, 2012-04-22 10:24:00 [657]


Szalai György | 9509    2012-04-22 10:26:00 [658]

A táppal mi a baj? Autóakksi nincsen?

Előzmény: Kicsa, 2012-04-21 20:41:00 [649]


Szalai György | 9509    2012-04-22 10:24:00 [657]

Az összefekvő felületeket nem takarod ki festés előtt, hogy ott ne fedje a festék? Utólag még meg lesznek munkálva? Hátrányos, ha a festéken fekszik majd a másik gépelem.
(Alumínium festés előtti tisztítás, zsírtalanítás, oxidréteg oldáshoz nekem bejött a vell done hideg zsíroldó. A bőrömet is eltávolította.)

Előzmény: Kicsa, 2012-04-21 20:41:00 [650]


Kicsa | 1246    2012-04-22 09:49:00 [656]

A kép érdekessége hogy egyben így a bringa nem volt még fotózva. Most sem ő volt a célpont,csak így sikeredett.

Nem űztem ezt a sportot versenyszerűen,nem is ment úgy illetve egyéb dolgok miatt is sajnos többet van a garázsban,mint a szabad levegőn.


Jelenleg nincsen eloxálva egyik alkatrész sem,csupán a légköri korróziónak hála,illetve a lakkréteg. Megpróbálom követni majd a linket leírást,ott trisós forróvízben való kifőzést taglalják : zsírtalanít,tisztít és előkészíti a felületet az eloxra. A folyamathoz pedig kénsav+víz szükségeltetik elméletileg elektrolitként.
Színezni is szeretném majd,most viszont kapóra jön a bringás kép : A hajtókar,a kerékagy és a felnik is alumíniumból vannak,ha jól emlékszem 7075-ös ötvözet. Ezek is eloxálva vannak,nagyon tetszik a felület is illetve a védelem is megfelelő.

Előzmény: tomktom, 2012-04-21 22:52:00 [651]


VighLajos | 2340    2012-04-22 08:40:00 [655]

A nátrium-hidroxiddal óvatosan: ebben való fürdetés az egyik eloxálási módszer.
Szerintem csak mechanikus úton: csiszolás, polírozás, stb.
Az alu-vegyületek vizes közegben a keletkezésük pillanatában hidrolizálnak, Al-hidroxid keletkezik, ami az eloxálás egyik lépcsője.

Előzmény: NyariG, 2012-04-21 23:28:00 [653]


n/a (inaktív)    2012-04-22 07:55:00 [654]

Ez egy triál bringa nagyon komoly ügyesség,egyensúly érzék kell különböző akadályok leküzdésére. Ülés azért nincs, mert ülni nem szoktak rajta:)

Előzmény: tomktom, 2012-04-21 22:52:00 [651]

NyariG | 302    2012-04-21 23:28:00 [653]

A jelenlegi eloxréteget mivel szándékozod eltávolítani és azt hol tudod beszerezni?

Én Nátrium-hidroxiddal gondoltam, de nem tudtam beszerezni, lehet csak én voltam a béna.

Előzmény: Kicsa, 2012-04-21 20:41:00 [649]


Törölt felhasználó    2012-04-21 23:21:00 [652]

Igencsak kikoptatja az ember seggét.

Előzmény: tomktom, 2012-04-21 22:52:00 [651]


tomktom | 370    2012-04-21 22:52:00 [651]

Fura egy szerzet a bicajod...

Előzmény: Kicsa, 2012-04-21 20:41:00 [649]


Kicsa | 1246    2012-04-21 20:41:00 [650]



Kicsa | 1246    2012-04-21 20:41:00 [649]

Sziasztok! Eddig Épül a gépem volt a topic címe,most pedig inkább Szétszedtem projekt lenne a helyes!
A viccet félre téve,jelenleg így áll a helyzet :
A hét végén petrence nagylelkű felajánlásának köszönhetően sikerült a felülettisztítás. Remélhetőleg ez már a végleges összerakás lesz,mindent szépen sorjában. A tisztított darabnál az összes menetet újra igazítottam,higítóval mindent áttöröltem és kapott egy réteg Maestro Akrylan szintelen lakkot is. Elkezdtem a házi eloxáláshoz szükséges 'alkatrészek' beszerzését is,a táp kivételével mindennek megvan a forrása.

atideath! drótkorongot sajnos nem találtam,csak drótkefét. Azzal pedig szerintem csak összekarmolnám az alkatrészeket,így inkább marad a lakk. (Összerakás után,összekenés előtt szerintem a kész gép kap még egy,olaj és benzinálló keréktárcsa lakkot. Úgy lesz tuti a védelem,félek hogy ez a 'dekorlakk' nem túl tartós.




http://cnctar.hobbycnc.hu/Kicsa/%c9p%edt%e9s%20folyamata/szorva2.jpg


Hamarosan kezdem az acél alkatrészek végleges formára hozását is,glettel és festékkel. Csak azt nem tudom,publikáljak-e minden eredményt,avagy majd egyszerre a kész gépet,forgácsokal együtt?

Ezúton köszönöm szépen petrencének és VTamásnak az eddigi segítséget!!


  Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 8 / 21 Ugrás ide:
Sorok:
|◄ Első  ◄ Előző   4  5  6  7  8  9  10  11  12   Következő ►  Utolsó ►|


 ◊ 
[ 0.9280 ]