HobbyCNC fórum
FTP tárhely: http://cnctar.hobbycnc.hu v0.9.6 Régi HobbyCNC oldal: http://archiv.hobbycnc.hu

Új regisztráció / Átregisztráció a régi fórumról
    
   


Épül a gépem ::: Kicsa

....

 

Időrend:
Oldal 1 / 19 Ugrás ide:
Sorok:
1  2  3  4  5   Következő ►  Utolsó ►|

  Fórum főoldal  |  A lap aljára

Kicsa | 1087    2019-02-08 10:06:52 [939]

Hát senki nem szól,hogy nem Perske az a motor,hanem Precise?
Na jó,csak viccelek...

Elkészült a felfogóbilincs a motorhoz,már csak fel kellene szerelni a másik helyére.

Ez a tokmány milyen fordulatszámra lehet alkalmas? Nem találok róla leírást. A géphez kaptam,így ahogy van,tehát elvileg működőképes a max. fordulatszámon is,de azért örülnék valami írásos bizonyítéknak róla.
Hartfordt tokmány,0-5/32 col befogási kapacitással.

  

Előzmény: Kicsa, 2019-02-07 13:17:00 [938]


Kicsa | 1087    2019-02-07 13:17:00 [938]

Még néhány kép és ezúttal megpróbálkozok két picinyke videó beillesztésével is.







      


Kicsa | 1087    2019-02-07 13:14:52 [937]

Készítettem a napokban néhány alu alkatrészt,az eddig dobozban pihenő főorsóhoz. A Rava motor nyaka 58 mm,a Perske motoré pedig 62 mm. Kellett új felfogóbilincs,ami el is készült.
A technológia hasonló a korábbiakhoz.
Nagyolás 0,2 mm ráhagyással és simítás két lépcsőben.
Két felfogás- köztük sok sok marócsere,minden esetben Z irányú nullpont-beméréssel. Szerencsére,egyszer sem maradt ki.

A 62-es átmérő 0,1 mm-rel nagyobb a névlegesnél,szépen passzol bele a motortest.

A felszerelés még várat magára,de hamarosan tesztüzem következik.

          


Kicsa | 1087    2017-12-15 09:35:37 [936]

Kis kihagyás után,újabb alu alkatrész készült el.
A folyamatról néhány kép...

          


Kicsa | 1087    2017-11-13 15:33:46 [935]

Ha még nem unjátok nagyon...
Említettem a múltkor,hogy tervmódosítás szükséges.
Ez kimerült annyiban,hogy a talplemezeket,amik a két tornyot tartják,alumíniumra cseréltem nyomtatott műanyag helyett.
Álljon erről a folyamatról néhány kép itt,bizonyítéknak...

      

Előzmény: Kicsa, 2017-11-03 07:55:40 [934]

Kicsa | 1087    2017-11-03 07:55:40 [934]

Megtörtént a próbaüzem!
Két helyen kell módosítani,neki is álltam a tervek módosításának. Ezek leszámítva üzemel szép,majd rá kell jönnöm 1-2 dologban a Machhal kapcsolatban is még.

        

Előzmény: Kicsa, 2017-10-27 08:14:04 [933]


Kicsa | 1087    2017-10-27 08:14:04 [933]

Sziasztok!
Tegnap esti állapot,a 4 db motorvezérlő bekötése készen van.

      

Előzmény: Kicsa, 2017-10-24 08:00:07 [921]


NagyZé | 77    2017-10-26 19:58:17 [932]

Szőrös nem vagy? Az oroszok feltalálták a borotváló gépet. Kérdik a feltalálótól:
- De hát ilyent! Fantasztikus! Mondja, hogy sikerült megalkotni hiszen minden ember arcformája más és más.
- Eleinte...

Előzmény: kaqkk007, 2017-10-25 19:26:27 [930]


Kicsa | 1087    2017-10-26 08:14:59 [931]

Első körben egyszerűbb 2D-s alakzatokat vágni. Dekor szöveg falra,motívumok,ilyesmik.
Repülőgépszárnyat nem fogok vele vágni,az biztos. (Na jó,ha valaki másnak kell,akkor lehet,de saját részre tuti nem! )
Ezért gondolkoztam először a vezérlők párhuzamosításában fizikailag is. Viszont már,elkezdtem a kötögetést,tengelyenkénti step-dir jelekkel...

Előzmény: guliver83, 2017-10-24 12:48:58 [928]


kaqkk007 | 1191    2017-10-25 19:26:27 [930]

"de van hajvágó program" Az érdekelne engem is mindig kócos vagyok

Előzmény: guliver83, 2017-10-24 12:48:58 [928]


Kicsa | 1087    2017-10-24 13:03:11 [929]

Rendben van,köszönöm előre is!
Az biztos akkor,a későbbi bővítést elősegítően,mind a 4 tengely külön step/dir jeleket kap. Napokban nekiállok az elektronika összerakásának és a Mach konfigurálásnak.

Előzmény: Révész Richárd, 2017-10-24 12:12:20 [927]


guliver83 | 2930    2017-10-24 12:48:58 [928]

Nem tudom mit szeretnél vele vágni de van hajvágó program kimondottan azzal lehet több mindent lehet csinálni.

Előzmény: Kicsa, 2017-10-24 09:47:20 [926]


Révész Richárd | 1754    2017-10-24 12:12:20 [927]

A mach tudja a 2+2D-t
Ha lesz egy kis időm lerajzolom, hogy old meg a hosszkompenzációt.

Előzmény: Kicsa, 2017-10-24 09:47:20 [926]


Kicsa | 1087    2017-10-24 09:47:20 [926]

Szerintem ez amúgy is lehetetlen lenne az eredeti elképzelés szerint. Azt terveztem,hogy az X és az Z irányú motorokat is közös step/dir jelekre kötöm,a szinkron biztosítása érdekében. Így egymástól függetlenül nem is tudnának mozogni a tengelyek.
Na de ha külön kötöm...akkor pedig előjön a vágószál hosszkompenzációja...
Még a fix megoldás sincs meg,így még simán fejleszthető.

Utánanézek a Machban,a master/slave tengelyeknek,nem használtam még ilyet. Ezért gondoltam a közös step/dir jelek használatára...

Előzmény: Révész Richárd, 2017-10-24 09:29:13 [924]


guliver83 | 2930    2017-10-24 09:47:18 [925]

Előzmény: Révész Richárd, 2017-10-24 09:29:13 [924]

Révész Richárd | 1754    2017-10-24 09:29:13 [924]

Ha a két függőlegest összekötöd, akkor pl. nem tudsz kúpot vágni vagy szárnyprofilt.

Előzmény: guliver83, 2017-10-24 08:43:05 [922]


Kicsa | 1087    2017-10-24 09:08:27 [923]

A kérdés jó,ezen gondolkoztam tegnap este én is.
A koncepció először az volt,hogy az egység viszonylag hamar szétbontható legyen és minél kevesebb fajta alkatrészből épüljön össze.
A két torony és a keret szétszedve sokkal kevesebb helyet foglal. (A kábeleknek tervezek valami oldható csatlakozót tenni a talphoz)
Ha nincs összekötve felül,annyi előnye van,hogy állítva is be lehet tenni a táblát vágáshoz.
A hosszirányú mozgáshoz persze,egy közös tengellyel simán megoldható,csak akkor két kivezetéses motor lenne célszerű,ami középen hajtana.
Meglátjuk előny-hátrány oldalról közelítve : Az előny rögtön az,hogy ez így készen van. Tesztek után kiderül, hogy kell-e valamit módosítani rajta.

Előzmény: guliver83, 2017-10-24 08:43:05 [922]


guliver83 | 2930    2017-10-24 08:43:05 [922]

Mennyivel jobb ennyi motort elhasználni a helyett hogy egy tengelyel össze lenne kötve a két oldal?

Előzmény: Kicsa, 2017-10-23 13:18:32 [917]


Kicsa | 1087    2017-10-24 08:00:07 [921]

Bezony!
A sínek-kocsik már-már mondhatni,hogy 2. osztályú termékek. Nem a legszebb a járásuk,a nézésükkel nincs baj
A jobb oldali sínen azért van dupla kocsi,mert nem akartam lehúzni még,az eredeti tervek tengelyenként 1 kocsiról szólnak. Nem olyan rég kerestem csapágygolyókat,azok ehhez a sínekhez-kocsikhoz kellettek. Nem lett a legjobb a kocsi újragolyózás után,szóval lehet,hogy a fentlévő kocsit rakom át az újragolyózott helyére.


Időközben a mechanika az első tesztekre készen lett,kezdődhet az elektronika. 'Kiborítottam' a fiókból a szükséges dolgokat,körülbelül ezek szükségesek az élesztéshez.Tervezgetés ,ötletelés folyik a beépítésről,van is egy jó tervem a "deszkamodellhez".

    

Előzmény: vjanos, 2017-10-23 20:59:58 [920]


vjanos | 5107    2017-10-23 20:59:58 [920]

Alacsony költségvetésű habvágó ennyi drága sínnel, dupla kocsikkal? :D

Előzmény: Kicsa, 2017-10-23 15:06:23 [919]


Kicsa | 1087    2017-10-23 15:06:23 [919]

Habvágó lesz,amolyan alacsony költségvetésű. Ide használtam el a lineárokat,valamint nagyrésze bontott aluprofil és 3D nyomtatott alkatrészek. Már látom,hogy ha beválik ez,akkor néhány alkatrésznél szükség lesz újragyártásra,alumíniumból...de próbának jó lesz így is.

Előzmény: szf, 2017-10-23 13:22:28 [918]


szf | 2323    2017-10-23 13:22:28 [918]

Mi lesz?

Előzmény: Kicsa, 2017-10-23 13:18:32 [917]


Kicsa | 1087    2017-10-23 13:18:32 [917]

Egy kis mellék szál,mivel a nemrég megmutatott gravírozó parkolópályára került. Az Y szánnal lesz egy kis problémám,a lineáris megvezetés/kialakítás miatt. Elszámoltam magam a tervezett sínekkel kapcsolatban,amiket időközben másra használtam fel. Amíg keresek megfelelő síneket / kitalálom a folytatását,addig nem készítek alkatrészt hozzá,mivel vátlozhatnak a dolgok.

Addig is,egy másik projekt is alakulóban van,mutatok róla 1 képet!

  


Kicsa | 1087    2017-10-22 16:13:13 [916]

Köszönöm szépen,legközelebb kipróbálom a nagyobb fordulatot is.
Az alu egyébként jól marható összetételű,nem kenődő fajta.

Előzmény: sanyi84, 2017-10-22 09:18:31 [914]


izbeki | 704    2017-10-22 11:08:30 [915]

Szupi lesz!

Előzmény: Kicsa, 2017-10-21 18:14:30 [912]


sanyi84 | 1135    2017-10-22 09:18:31 [914]

Adj neki vizet/nagyobb fordulatot. Tapadt a forgács a letörésre. Ezt a folyamatos felkenődés/leválás okozza, vagy rossz irányba marás. Ha hűtöd/kened ilyen kevésbé van mert nem tud feltapadni a forgács a szerszámra. Persze ha megoldható. Az "alu" víz nélkül szerszámgyilkos.

Előzmény: Kicsa, 2017-10-21 18:14:30 [912]


Robsy | 842    2017-10-21 19:24:58 [913]

"A motor ilyenkor sípol csupán."

Érdekes jelenség .... Nem lehet, hogy az áramvédelem kisebb értéken már működésbe lép, mint a névleges áram 1.5 - 2-szerese?
Kicsit a helyeben kimérném azt a főorsó motorhajtást, tényleg ott van-e a tengelyen a névlges fordulatszámnál a 150 W hasznos P.

Előzmény: Kicsa, 2017-10-21 18:04:17 [911]


Kicsa | 1087    2017-10-21 18:14:30 [912]

Ha az idetévedők nem unják még nagyon,tennék fel képeket a mai délelőttről is.A munka végeztével konstatáltam,hogy a múltkor tesztelt gömbmaró után a kínaiktól érkezett 90 fokos (eredetileg talán faipari) letörőmaró is jól vizsgázott.

1. kép : szokásos megfogás,itt már kontúrmaráshoz előkészülve

2. kép : az első fogás. Nem tudom hogy vagytok vele,de én szeretem elnézegetni az ilyen képeket...

3. kép : nagyolás kész!

4. kép : a felső síkon levő kontúrra 1,5x45°. Több fogásból készült el. Paraméterek :
Oldalfogás : 0,5 mm-es lépésekben
Előtolás : 300 mm/perc
Főorsó fordulat : Fülre,kb. 3500-4000 1/perc környékén.
Két élű a szerszám. A felület igen szépre sikerült,legközelebb ilyen oldallépés mellett 350-400 mm/perc lesz a célérték.

5. kép : Az eddig elkészült alkatrészek kezdenek összeállni egy egységgé...

          


Kicsa | 1087    2017-10-21 18:04:17 [911]

A Z irányú fogásmélység 1 mm volt. Én a képletekben kerestem (utólag) azt a helyet,ahol ez az érték szerepel. Mert amíg 1 mm és szorozni kell vele,addig "nem befolyásol". Ha viszont 2 lenne,az eredményt is változtatnia kell.
A képletek egy része fejből jött (nyilván az egyszerűbbje ),a többi pedig neten fellelhető 2-3 irányból jött jegyzetekből ollózás volt.
Azon gondolkozom még,hogy a marószerszám tengelyén,a veszteségeket is figyelembevéve,rendelkezésemre áll kb. 150 W teljesítmény.
A gondom az,hogy forgácsolás közben,mikor a maró szélesebbet fog,lehet hallani a hangján,hogy visszaesik a fordulat. Sőt,a sarkokon (előgyártmány darabolt,a kész alkatrészen pedig rádiuszolt) nagyobb előtolásnál a főorsómotor kiesik a "vezérlet körből". Ilyenkor a fordulat nulla közelire esik,az előtolást ha nem húzom 0-ra,törik a szerszám. A motor ilyenkor sípol csupán.
Kikapcs-bekapcs és ismét mehet a munka...
Ezt sajnos elő tudom idézni az előtolás kb. 15-20 %-os növelésével is már,csak azt nem tudom,akkor hol a teljesítmény? Ebből az irányból gondolkozva,még az 50-60 W érték is kevésnek tűnt volna.

Előzmény: Robsy, 2017-10-21 15:38:39 [910]


Robsy | 842    2017-10-21 15:38:39 [910]

Egészen más módszerrel számol a programom.

A hibáid pedig abból adódnak, hogy elvileg is csak megközelítő a közepes forgácsvastagság számító képleted, és több helyen rosszul helyettesítettél be.

A Z irányú fogásmélységet (ap) pedig 1 mm-nek adtad meg.

Előzmény: Kicsa, 2017-10-21 14:40:46 [909]


Kicsa | 1087    2017-10-21 14:40:46 [909]

A levezetés esetleg megvan becsatolható formában is,vagy a méretező program a bemenő adatok függvényében egy véderedményt ad csak ki?
Tényleg érdekelne a számolás menete,hogy hol is rontottam el.
Közben gondolkoztam "józan parasztival" is,de egy valami utólag esett csak le.A Z irányú fogásvétel nem is szerepel a képleteimben sehol sem.Márpedig nem mindegy,hogy 1 mm vgy 10mm...

Előzmény: Robsy, 2017-10-21 08:34:56 [908]


Robsy | 842    2017-10-21 08:34:56 [908]

"Reális-e..?"

Nem az. A helyes forgácsolási teljesítmény esetedben 10 W alatti, az 53 W "picit" több.

Előzmény: Kicsa, 2017-10-20 15:55:17 [907]


Kicsa | 1087    2017-10-20 15:55:17 [907]

Számolgattam egy kicsit az előző példa kapcsán.
Hangsúlyozom,kerekített/egyszerűsített/rövidített számolgatás,amolyan profibb saccolás volt a cél.

Bemenő adatok :
ae oldalfogás : 4 mm
ap tengelyirányú fogás : 1 mm
vf=350 mm/perc
s=6000 1/min
Alapanyag :AlMg4,5Mn0,7
kc fajlagos forgácsolóerő értéke : 400 N/mmˇ2

Vágósebesség :

vc = (d x PI x n) / 1000 = 113 m/perc

Fogankénti előtolás :

vf = fz x z x n ,átrendezve fz = vf / z x n = 350 / (3 x 6000) = 0,02 mm/fordulat

h átl. átlagos forgácskeresztmetszet :


h átl közelítve = fz x GYÖK(ae / d) = 0,02 x GYÖK(4/6) = 0,016 mm

Fc1 egy élre eső forgácsolási erőszükséglet :

Fc1 = kc x ae x h átl = 25,6 N

Kapcsolószám = ( z / PI ) x GYÖK( ae / d) = 0,79

Fc = Fc1 x kapcsolószám = 25,6 x 0,79 = 21 N

Pc = (Fc x vc)/60 = (21 N x 150 m/perc)/60 = 53 W


Most leülök,végiggondolom az eredményt. Reális-e...elvi hiba/gyakorlati hiba van-e...Hangsúlyozom,pontosabb becslés a cél.
A főorsó motor (Rava fúrómotor) emlékeim szerint kb 380 W-os és gyorsító áttétellel üzemel. 2x-s gyorsítás is be van iktatva a hajtásba.
Lehet véleményt mondani,előjeltől függetlenül.

Előzmény: Kicsa, 2017-10-20 08:51:14 [902]


Kicsa | 1087    2017-10-20 11:54:02 [906]

Gyárilag síkramart lemez. Ha jól emlékszem, +-0,1 mm vastagsági tűréssel,kitűnő felületi érdességgel. Ilyen jellegű alkatrészeknél sokat lehet spórolni,hogy nem kell az öntött/húzott anyagot síkramarni. Pláne,hogy nincs ütőkésem,így max D10-es szerszámmal tudnék dolgozni.

Előzmény: vjanos, 2017-10-20 09:47:16 [905]


vjanos | 5107    2017-10-20 09:47:16 [905]

Haladnak itt a dolgok kérem!

Mivel rajzolsz és mivel generálsz pályát?
A fóliás lemez valami gyárilag mart, pontos vastagságú cucc?

Kicsa | 1087    2017-10-20 09:08:56 [904]

Második felfogás!

1. kép : Átfordítás után,kinullázva,épp a Z nullpont fevétele utáni állapot.

2. kép : Kontúrmarás folyamatban. Szigorúan,ráhagyással...

3. kép : Szükség volt egy férőhelyre a szíjkerék hozzáférhetősége miatt. Gondoltam,letesztelem a kínai gömbmarókat. Bevált!

4.-5. kép : Az alkatrész a gépről lekerült,oszlopos fúrón folytatódik vele a munka. 2 felfogó furat lesz DIN 912 csavarfej süllyesztéssel,2 db menet a szíjfeszítő számára,valamint 4 db M3 a motor felfogáshoz. A peremet sikerült úgy kimarni,hogy a motor összerakás után,csavar nélkül sem esik ki a helyéről.

          


Kicsa | 1087    2017-10-20 09:01:51 [903]

Készült még egy motor felfogó alkatrész is a Z tengelyhez,megmutatom nektek ezt is!

1. kép : Az alapanyag,LV12-es alumínium, fóliás lemez.

2. kép : 1. oldal marás közben. Kontúr kb fél mélységben készül,valamint a kibontások a motor számára.

3. kép : Nagyolás utolsó lépése.

4. kép : Nagyolás kész. Simítás + központfúrás következik!

5. kép : első oldal kész,fordítás!

          


Kicsa | 1087    2017-10-20 08:51:14 [902]

Újabb alkatrész,ezúttal egy Z tengelyt tartó alaplap készülése,képekben.

1. Lefogás ideiglenesen 2 csavarral,a központfúrás idejére.
2. Változatlan nullponttal,a rögzítőfuratok kifúrása kézi fúrógéppel,majd 6 db csavarral az alaplaphoz rögzítés.
3. Mivel nem mozdult el a darab az "átfogás" közben (ráellenőriztem a nullpontra),szerszámcsere után indulhat is a nagyolóprogram. Paraméterek:
0,2 mm oldalráhagyás a kész kontúrhoz képest
ae= 4-5 mm (változó az előgyártmány darabolása miatt)
ap= 1 mm
f=350 mm/perc
S=Jókérdés Rava fúrómotor a főorsó. Maximum közeli fordulat,áttételezve kb. 6000 1/perc.

A mechanika bírná még az iramot,a szerszám is,viszont a főorsó teljesítmény kezd elfogyni. Próbálok majd valamit számolgatni,mennyi is lehet a teljesítményigény ilyen forgácsolási paraméterek esetében.
(Az anyagminőség, AlMg4,5Mn0,7 fóliás lemez)

4. Golyósorsó háznak férőhely marása.
5. Simított oldalfal. 0,1 mm-es oldalfogással,2 lépésből, 300 mm/perc. Teljes fogásmélység,D6 4 élű HSS maróval. Fordulat,szintén maximum közeli érték.

Készül több ilyen alkatrész a leendő gravírozógéphez,hasonló megmunkálással.
(Fóliás lemez körbemarva,kis kibontások-furatok-menetek.)

          


Kicsa | 1087    2017-10-19 08:55:19 [901]

Eszterga, 2. felvonás
Azt látom,hogy ha a képekhez írnék valamit,na azt így nem olyan könnyű...

        


Kicsa | 1087    2017-10-19 08:53:57 [900]

Az előző képek az előgyártmány elkészültét mutatják,a következő pár pedig már az eszterga rész...

          


Kicsa | 1087    2017-10-19 08:52:56 [899]

Üdv Mindenkinek!

Elég rég jelentkeztem már fejleményekkel,bár azért folyamatos az "ügyködés" a háttérben. Múltkori (majd' 1 éves ) hozzászólás lézergravír témájú volt,most pedig inkább egy kis alkatrész készítés a téma,alumíniumból.
Képregény-szerűen megmutatnám egy ER11-es fortuna házának készülését,mely marógép-eszterga kombó végeredménye. Ezután még marógépre ment,a rögzítő furatok elkészítéséhez,valamint kapott a hátára egy csapágyfedelet is. Szíjtárcsa is van hozzá. Kipróbálom a 'tömeges' képfeltöltés,limitáció miatt,több hozzászólásba rakom őket. Ha így nem jó,akkor visszatérek a jól megszokott tárhelyre töltéshez.

          


Kicsa | 1087    2016-11-14 08:00:20 [898]

Ismét Tőled merítve,elkészült egy picit nagyobb kép,mint a bélyegméret.
Van egy kis probléma az általam generált kóddal vektoros kép gravírozásánál,így teszteletem a mechanikát. Ez a fajta égetés szépen lement,szóval egyenlőre tanácstalan vagyok a hibát tekintve.
Ez még mindig a Mach3 - G-Ray,az MCNC-vel egyenlőre küzdök még.

Előzmény: PSoft, 2016-11-10 21:15:43 [897]


PSoft | 12544    2016-11-10 21:15:43 [897]

Óóóó!

A hálás, Monroe kép.
Ezt, igazából...elrontani se lehet:)

Előzmény: Kicsa, 2016-11-10 20:54:54 [896]


Kicsa | 1087    2016-11-10 20:54:54 [896]

Sziasztok!

A háttérben készült egy saját tervezésű és építésű (főként 3D nyomtatott alkatrészekből) picike lézer gravírozó mechanika a 2W-os lézernek. Ne a marófejjel rohangáljon a másik gép,így is megszenvedte a nagy tömeg rángatását a golyósorsó.
Az első próbák a géppel,némi elektronikai és szoftveres problémák után :











Egy kép saját fénykép lett volna,előkészítés hiányában nem is sikerült.A másik két képért pedig PSoft-nak mondok köszönetet,a minap linkelt saját mappájában találtam rájuk.
Látszanak az legelső sikertelen próbák is,az a bizonyos Look ahead érték viccelt meg többet között.
A képek Mach3-mal készültek egyenlőre, az MCNC kirpóbálása folyamatban van. A képek g-kódját pedig csewe-nek köszönöm szépen! (G-ray)


Kicsa | 1087    2016-07-25 18:33:00 [895]

Ja igen,hogy hogyan is jött le?
A kenyérbél kivételével minden úton,egyszerre járva jött el a várvavárt eredmény. Nem volt egyszerű...

Előzmény: Kicsa, 2016-07-25 18:32:00 [894]


Kicsa | 1087    2016-07-25 18:32:00 [894]

Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget,az eredmény az alábbi képeken láthatóak.
Egy szépséghibája van a dolognak,az 'új' tokmány B16-os kúppal rendelkezik,ami ráesik a gép tengelyvégződésén található talán B12) kúpra. Ennek a problémának a megoldása a következő lépés...










Biró Ferenc | 110    2016-07-24 21:47:00 [893]

Ha a biztosító csavar helyére befúrsz, ahogy jani300 javasolta és menetet vágsz bele, csavarral simán lenyomathatod.(fogod érezni amikor átmegy a tokmányon)
Ez nem szétfúrás semmi baja nem lesz, az ütésektől inkább, elhajolhat a tengely, mert a kúp után a csapágynál még vékonyabb.

Előzmény: Kicsa, 2016-07-24 18:44:00 [888]


szf | 2323    2016-07-24 21:42:00 [892]

A műhely előtt tűzet rakok,szalonnàt sütünk és van nàlam mindig egy karton közös nevező, megisszuk
Azt mesélek.....

Előzmény: PSoft, 2016-07-24 21:29:00 [890]


Csuhás | 5409    2016-07-24 21:35:00 [891]

Egy satuba fogott kb 6..8-as álló fúróval belefúrsz a forgó tokmány közepébe a tengelyig. A furatot alaposan kitöltöd színültig kenyérbéllel vagy gyurmával. Végül a furatba pontosan illeszkedő tüskét dugsz és kalapáccsal megütöd. A kialakuló nagynyomású kenyér letolja a tokmányt.

Előzmény: Kicsa, 2016-07-24 18:44:00 [888]


PSoft | 12544    2016-07-24 21:29:00 [890]


A kenyeret értem...

Még, a szalonnát is, hiszen be kell kenni valamivel a kúpot az új tokmány felrakása előtt!:)

No de...minek a hagyma, azzal, mit csinálsz!?
Talán...könnyeket fakasztasz Kicsa szeméből?:))


Előzmény: szf, 2016-07-24 21:22:00 [889]


  Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 1 / 19 Ugrás ide:
Sorok:
1  2  3  4  5   Következő ►  Utolsó ►|


 ◊