Valahol fent van a neten, keresgélj. Lézernyomtató forgó hatszögtükre, ott megvan az összes tükör ami kell a fókuszban tartáshoz, még a program is fent van ami vezérli egy procin keresztül. Lézernyomi fejegységet fillérekért lehet szerezni.
Miért szívsz a fóliával? Minden nagyobb városban van nyomda. 500 ft körül szokott lenni egy A4-es ipari minőségű fólia, vektoros pdfet szokott kérni a nyomda és pár óra alatt kész, dry filmhez általában negatív kell, ahol ugye átlátszó a fólia, ott lesznek a vezetősávok. Én arra jutottam, hogy ennyiért nem éri meg vessződni a házi fóliákkal.
igen ez az elv egyébként uv led kivételével minden van itthon na majd még gondolkodom rajta, a levilágítandó fólia elkészítése sose sikerült jó vasalós technika is eléggé rossz eredményeket hozott ezért is keresek jobb megoldást, ez pl jó egynek a másik ötletem a kék lézeres levilágítás
galvo lenne az igazi, de ott spéci lencse kell a fókusz megtartása miatt, ezért max a szokásos lézeres topicban is sokszor felmerülő grbl es kis kéklézeres cnc ami még jó alap ilyesmire...
ha jol remlik ez a modszer mar jart a 3d topikban es ez nem ugy mukodik hogy a telefon vagy a tablet fenykibocsajtasaval egeti bele a foliaba a kepet, hanem alul van egy uv diodasor amit talan egy feligatereszto tukorrel kombinalva micsodalja a hogyishivjakot...
Van valakinek tippje arról, hogy az Altiumban hogyan lehet lementeni a saját makrókat? (Shortcut keys)
vadember | 1887
2018-01-20 14:35:32
[4404]
A levilágításhoz UV fény kell, a tablet kijelzője remélhetőleg nulla közeli mennyiséget bocsájt ki ebből a hullámhosszból. Én az ócskapiacon vettem egy ezresért laminálót. Nem kellett szétbarmolni. A kétoldalas A4 méretű lemez kicsit vastag neki, de a kisebbekkel nincs gond. Ha sokat kellene ilyen nagy lemezt laminálni azt biztos nem bírná sokáig.
Én a legolcsóbb, A4-es aldisat vettem annó, kb 4000 Ft volt. Az A4-es nyákot is áthúzta(kétoldalas, 1.6mm), de azt már nem kedvelte. A4 alatti méreteket vígan vitte. Dryfóliával is próbáltam, meg 135g-os fényes műnyomópapirral is lamináltam át lézeres nyomatot rá.
Még egy dolog jutott eszembe, lehet valaki már próbálta... talán itt is volt már téma, ha dry fóliát úgy világítok le hogy pl egy tablet re feltöltöm a bmp-t majd rárakom a nyákra akkor ügye ahol fekete ott nem pilácsol( annyira) ahol meg feér ott meg full fényerőn okés, pláne ha oledes a cucc, mi a véleményetek?
ff bmp re gondoltam természetesen
R.
frob | 2276
2018-01-20 11:23:14
[4401]
Sziasztok
laminátort vennék, hogy a kék színű dry fóliát felrakjam a nyákra, néztem hogy mindegyik 250 mikronig tud csak befogadni, vagy van olyan olcsó típus aminél esetleg állítható, vagy mindegy, mert úgy is szét kell barmolni ahhoz hogy a nyákot bevegye?
ki milyet használ?
itt a kozelben sencor SLA210 készüléket tudnám venni valami 9e környékén jó lehet ez?
előre is köszi! R.
kyrk.5 | 95
2017-12-07 18:29:05
[4400]
Hasonlitsad ossze masik G Koddal amit megjelenit. Hatha csak valami aprosag a baja.
Ha semmi nem hajlik semerre (!), akkor nem kell utómunka. 3 év használat után már minden hajlik, csak még nincs kész az újabb gépem. Autoleveller többféle is van, bár ahogy elnézem, mindenki ugyanazt a forrást használja. Az UCCNC-ben levő plugin is egyre jobb (sőt, lehet, hogy tökéletes, csak nem néztem régóta), épp ma jött ki újabb változata. Én a sajátomat használom, nem a beépítettet. (Saját alatt értsd: nálam is ugyanaz az eredeti forrás, csak a saját igényeim szerint írtam át. ) Egyszer levideóztam minden fázist, íme (már ami látszik...):
Köszönöm mindenkinek, azét valamit biztos tud ez a csavart is, nem kétlem hogy a jó V maró is megállja a helyét, de ahogy a videón látszik ez a csavart valahogy nagyon szépen leszedi, jóformán nincs utómunkálat...
Ez jól néz ki? https://www.aliexpress.com/item/Free-shipping-5pcs-0-5mm-D0-5-D4-50-2-flutes-HRC55-Micro-Grain-Tungsten-Carbide/32218242356.html?spm=a2g0s.13010208.99999999.262.Zl8ShE
No, már többször akartam kérdezni, hogy oké, hogy be van szintezve a nyers nyák, de ahogy fogy róla a réz nem kezd el kissé vetemedni? Vagy ide is kell a vákuum/ragacs/ mittudoménmi stabil rögzítés?
Nem kell ahhoz ilyen csavart hókusz-pókusz: jó minőségű, kellően éles "v-bit" nevű 10-20 fokos heggyel is lehet gyönyörűen marni, csak fel kell venni a panel magasságát (Autoleveller) és mindössze 0.08mm mélyen kell marni. A sűrűlábú SMD-hez inkább a 10 fokos hegy a jó. (Ezt pl. egy bútorlapból készült géppel martam 20 fokos heggyel...)
Szia! Az mattfekete akril festékes módszert próbáltam de az sokkal több lézeridőt igényel mivel lekell gravírozni a maratandó felületeket. És pl 0.4mm-es lépésekben nem kis idő. Ráadásul ha valami ráégett kis részecske ott marad azt nem akarja marni. Itt meg csak körbe vágod, lehúzod a felesleget és marathatod. Nekem sehol nem is mart alá.
Sziasztok! Ma kipróbáltam egy nekem új technikát. Már látom, hogy egyszerű áramkörökhöz jó. A módszer: a megtisztított nyák lemezre öntapadós fóliát ragasztok, lézerrel rávágom az áramkör tükrözött mintáját. Ezután a maratásra ítélt helyekről lehúzom a fóliát, átmosom nitró hígítóval az esetleg ott maradt ragasztó miatt és utána kimaratom. Maratás után lehúzom a maradék fóliát és már csak a fúrás van hátra és kész is a nyomtatott áramkör. A fólia nem mindegy, hogy milyen. Sokfélével kísérleteztem és az üvegre való UV álló öntapadós tükörfólia a befutó. Ennek az anyaga nem PVC. A tükrössége ellenére szépen vágja a lézer. Pár képet csináltam hátha érdekel valakit.
A rezet a mechanikus tisztítás (dörzsi szivacs) és tökljetes zsírtalanítás után után tömény citromlével le kell mosni, az épp megfelelően finoman mart felületet ad. Legalábbis a fóliás lemeznél beválik.