Jó lenne ha tudnátok segiteni egy gép vezérlése legyártásában mert a régi elég ramattyúl néz ki és fojamatosan gondom van vele.Meg van a kapcsolási rajz és a régi vezérlő mintának.
Rolo | 683
2022-02-24 20:32:28
[5058]
Sziasztok, Keresek STR-F6656 IC-t. Egy kiegyensúlyozó gép tápegységébe lenne. Fontos! Akinek lenne, kérem jelezzen! Köszönöm!
svejk | 31593
2022-01-18 20:26:20
[5057]
Holnap meg is nézem, mert van egy filmem amit tavaly elfelejtettem invertálni úgy küldtem el. Megcsinálták, aztán másnapra kértem egy invertáltat is.
Azon le is tudom ellenőrizni, de szerintem az tuti lesz.
Egyébként finom rajzolatú NyÁK-ot nagyon ritkán készítek, úgyhogy az esetek 90 százalékában nem is foglalkozok a dologgal.
Valamikor régen kínlódtam vele, de a gerbernél sok az opció, A PDF tiszta, világos, egyértelmű, ők is szeretik, nincs kérdés nincs macera.
Csak azt kell letisztázni velük, hogy melyik oldalt legyen az emulzió.
De lehet tényleg a PDF konvertálásnál csúszik bele a pár pixel hiba. Még egyszer hangsúlyozom a méretekkel nincs probléma csak a fehér-fekete vs. fekete-fehér átmeneteknél valami bibi kerül bele.
Ha nyomtattatod, kérdezd meg tudják-e ők invertálni? Vagy az előbbi megoldás, de a végén: nyomtatás pdf-be, mintha win10 alatt alapból lenne pdf nyomtatás. Tehát pl. Proteus-》export bitmapba-》 1200dpi, Irfanview-be (i) gomb ott 1200×1200dpi majd ok, képet invertálod, utána nyomtatás -》pdf.
Köszi, megpróbálom. Bár most a 8-ast nézegetve már eleve benne van egy PDF kreátor, gondoltam az csak jó. A nyomdai levilágítóshoz mindig pdf-ben vittem, lehet át kell térnem más formátumra?
Ha tudod a nyomtatód felbontását, ne nyomtasd hanem bitmap export (vagy mi, nem vahyok gép előtt) és utána irfanview (ez ingyenes képnéző progi, szerintem mindenki ismeri) programba bedobod, ott választható a nyomtatás dpi, ha máshol nem az (i) gobra klikk és ott beadod a dpi*dpi-t. Nyomtatás előtt invertálod. Én csak így nyomtatok Proteusból. Bár nekem nem kell invertálnom.
Proteus, de úgy rémlik a Traxmaker is ezt csinálta.
Ha normál módban nyomtatom ki a filmet akkor minden oké, de ha az invertálást választom -olyan emulziót használok amihez negatív film kell- akkor a vonalakat megvastagítja és pad-eket is megnöveli pár százalékkal. Olyan mintha a kontúrokat valahogy offset-elné bizonyos mértékben.
A teljes Nyák mérettel nincs gond.
Ez jelentkezik rendes és PDF-be való nyomtatáskor is.
Ma Proteus 8-al próbáltam, ott mintha még nagyobb lenne az eltérés.
Mi lehet ennek a magyarázata és hogy lehetne megszüntetni?
Pozitív filmnél ugye ha alávilágít akkor keskenyebbek lesznek a vonalak, de az én esetemben meg szélesednek hiszen már eleve szélesebb a filmemen az átlátszó rész. Sokszor ez miatt a vonalközökkel gyűlik meg a bajom, nem tudom kimaratni rendesen.
Régebben megnéztem jó pár videót a gépről és tetszett is piszkosul.. Amire nem kaptam választ: azok a lineárok valamilyen sikló-csúszó rendszerűek lennének? Mindenesetre örülnék ha lenne némi rá (alá) látásom.
Az én megoldásom is hasonló, mert leköszörültem törött szerszámokat és azt használom. A vastagság attól függ milyen hegyesre van köszörülve, mit karcol (puhát vagy keményet) és hogy menyire nyomom. Ha vékonyat akarok karcolni akkor ki kell cserélni a rugót gyengébbre vagy kevesebb mélységre kell nyomni.
Szerintem nem kell speciális, komoly szerszámköszörű, csak be kell rakni valami forgatóba. Nekem a köszörű kő Dremelbe megy, a gravírozó tű pedig fúrógépbe van rakva és mind a kettő le van fixálva. Így ha figyelek jól rá akkor szép hegyesre lehet köszörülni.
Viszont szerintem plexi karcolásra még varró, vagy gombostű is jó, pláne ha nagyon vékony vonalak kellenek. Azt is befoghatom az ER11 tokmányba.
Igazad van, ezzel a gravírtűs megoldással csak egyenes vonalat lehet szépen karcolni. De nekem ez volt a célom, én nem akartam számokat írni a beosztás fölé.
Azért csináltam egy gyors próbát 1mm-es számok karcolására. Kézben kiköszörültem egy edzetlen anyagot hegyesre, ami meglepően szépen csinálja a skálát, a számoknál már észrevehetők kisebb problémák. Lehetséges, ha esetleg komolyabb szerszámköszörűn lenne kiköszörülve, lehetne szebbet is csinálni?
Nekem ezzel nincsen célom a jövőre nézve, de úgy néz ki, megoldható lenne ez is. A te megoldásod a vastagabb vonalakat viszont nagyon szépen csinálja.
Itt a próbálkozásom eredménye: (A festés az nem sikerült jól)
Elvileg igen így van. De gyakorlatilag... nekem legalábbis nem így néznek ki. Csak egyik oldalról vékony, ha a másikról van nézve akkor nem. Rosszul írtam, mert a 0.2mm-es tűnek nem 0.2mm a hegye hanem 0.1mm, az amikor forog akkor 0.2mm vágást csinál. A 0.1mm-es tűnek pedig 0.05mm a hegye. Ma csináltam róluk képeket hogy megnézzem közelről. Ez karcolásra, ha nem fordul el magától, működhetne, de ha elfordulna kicsit is akkor változó lesz a vonal amit kapar. Egyenes vonalakat lehet kaparni, de szerintem szöveget nem mert az nem lesz egyenletes.
A képeken két gravírozótű van, egyik 0.1mm 10° a másik pedig 0.2mm 30°, mind a kettő teljesen új, soha nem volt használva, és mind a kettőn lehet látni a "lapos" kést.
Itt egy móricka-rajz. Ebből érthető, hogy a gravírtűt az ábrának megfelelően kell beállítani, és a nyíl irányába kell mozgatni, így a hegye karcol csak, aminél fontos, hogy jól legyen köszörülve a béta-szöge. Ha nem is annyira, mint ahogy rajzoltam, a lényeg, hogy az eleje, ahol karcol, az magasabb legyen.
Lehetőleg minél kisebb mélységre kell beállítani a karcolást. De festékkel lehet kicsit variálni, hogy többet törlünk ki, és akkor csak az aljában marad a karcolásnak, és így lehet egész vékony, merthogy a gravírtű V alakú karcolatot csinál.
Csináltam olyan megoldást, hogy a műanyag két vége alá tettem vékony kartonpapírt, ami hagyta kicsit meghajolni a műanyagot, amikor karcolta, és akkor nem kell annyira pontosan beállítani a karcolás mélységét.
Nézd meg jobban a négyzetrácsot, mert a fénykép alapján az inkább téglalaprács A kör teljesen szabályos, de a rács szerint vízszintesen kb. 4.5, függőlegesen pedig több, mint 5 "kocka" a mérete, és ezért látszik hibásnak a bal alsó vonalzó is. Lehet, hogy mégis pontos az a film?
Akinek van egyszerű USB mikroszkópja, érdemes elé karcolni egy 0.1 mm beosztású skálát, nekem kényelmesebb, mint skálás nagyítóval nézegetni. A Windows-os vonalzók nem váltak be, mert mindig kalibrálni kellett, ez viszont sokkal kényelmesebb, és mindig a valós méretet mutatja.
20 fokos 0.1-es gravírtűvel lett karcolva CNC3018Pro géppel. Ajánlatos a skálát celluxxal leragasztani, hogy ne sérüljön, főleg, ha gravírtű hegyét is nézegetünk vele.
B.Zoltán | 1665
2021-03-13 21:23:13
[5019]
Akartam venni egy flakon ónozót, de mondta a boltos, hogy nem tart sokat, most épp nincs, mert hamar megromlik.
A 80-as években ónozgattam, de hamar oxidálódott, és utána olyan forrasztani mint az ónozott vezetéket. Így inkább lekenem gyantás szesszel a forrpontokat forrasztásig, utána lemosom a maradványokat szesszel.
A tűzi ónozást kellene megvalósítani házilag, mondjuk egy fűtött rézhenger között átküldeni, ami ráviszi az olvadt cint. Az nem tetszik, annyira, hogy bekenem SMD pasztával utána hőfúvóval ráolvasztgatom.
Csak az esztétikáért nem érdemes ónoznom, bár szebben mutatna, akkor már legyen haszna is az ónozásnak.
Kipróbáltuk a festék (P20) lemarást rugós gravírtűvel, és utána hidrogénperoxid-sósavval lemaratva, zöld lakkozás a bevált fújásos, és gravírozásos technikával.
Mint látjátok, ki lett próbálva a teljes letisztításos technika, ami így festékes módszerrel nagyon szép felületet ad, mert nem kapar bele a panel üvegszálába. További előnye, hogy kevesebb por keletkezik (csak a festéké), a gravírtű jóval kisebb igénybevételnek van kitéve, gyorsabban marható, és utólag még javítható. Autoleveling-re sincs szükség.
Hátrányai: festéket kell fújni, ami már jelenleg nem annyira kényes, mint a fotó eljárásnál volt, és vegyszeres maratást kell alkalmazni, ami szintén nem akkora probléma annak, aki direkt filmmel csinálta eddig. Ezt csak akkor érdemes csinálni, ha le akarja az ember tisztítani teljesen a panelt, mert a körvonalas technika jóval gyorsabb.
Ebben az esetben is jól vizsgázott a saját kis programunk, közel 20% időt spóroltunk meg a marásnál (a Z fel-le emelések kiszedésével), ami azért jelentős.
mex | 937
2021-03-05 12:44:02
[5016]
Egy gravírtű 0.2-0.3 mm hegyén ébredő forgácsolási P 0.4mm lakkréteg esetén elenyésző nyíró, csavaró igénybevételt gyakorol egy 3.175mm szélességben felfekvő felületre...
Nem csak a tiszta centrifugális erőre gondoltam, hanem másra is. Nekem van egy több ER11 tokom és azok kiegyensúlyozottak, legalább is néhány különböző helyen kicsit ki van anyagja fúrva. Nem tudom hogy ez fontos vagy nem, de a motor eladója szerint fontos hogy kiegyensúlyozott legyen. Nem azért hogy szétrobbanhat hanem hogy egyenletesen menjen, meg hogy a motor csapágy ne sérüljön. Viszont ha műanyag lenne akkor az nincs kiegyensúlyozottan, és az problémát okozhat a csapágynak, de szét is robbanhat. Ez nem biztos hogy egy tízperces forgatás után történik meg, lehet hogy soha sem, lehet hogy egy perc után, lehet hogy néhány óra használás után. Nem biztos hogy ez probléma, mert az a kupak nagyon könnyű, mint ahogy te is írod azt.
Na meg arra is gondoltam hogy ha forog a motortengely és az a műanyag kupak akadályozza tű forgatását akkor azon a kupakon nem csak centrifugális erő megy hanem vágó is. Vagy nem? Rosszul gondolkozom én?
Kíváncsi lennék, hogy erre a 0,4grammos alkatrészre milyen centrifugális erő hat, mondjuk 100 ezres fordulatnál? Föltételezem, hogy Antal Gábor kapásból kiszámolná nekünk.
Mert az 50-e az nem kihívás neki, és bele vertem egy 6,2mm tengelyt, nem reped, utána csak körbe kalapálva tudtam csak levenni, amikor nyúlott az anyag annyit.
Ez az ABS jó anyag, mert nem rideg nyúlik ha kell, és az összetételt, varrást is randon módba nyomtatom, hogy ne egymás fölé essenek. Nem tudom, hogy van-e értelme lehet, fölöslegesem bonyolítani ezt a dolgot.
Nekem csak 8 ezerrel forog a maró sajnos, ezért is bátorkodtam így csinálni.
Az első prototípusnál egy lemezt forrasztottam az elejére, ami megakadályozta az elfordulást. Valójában nagyon kis igénybevételnek van kitéve az a kis kupak. A gravírtű nem tud kiesni, csak a szétrepülő kupak lehet esetleg veszélyes.
Csinálok egy tesztpróbát a levegős maróval, az 50 ezret forog. Kösz, hogy felhívtad a figyelmemet rá. Másnak csak 50 ezerrel leteszteltet adok. Szeretném, ha a műanyag kupak beválna, mert az rugalmas, és levehető könnyen ha szükséges. Ha kapna egy rézhüvelyt 8/9-es csőből, az megnyugtatóbb lenne.
Köszi a további információt. Csak azt nem tudom hogy szerinted a 3D nyomtatott kupak, ami nem engedi kiesni és elfordulni a gravírtűt az meddig fog tartani. Szerintem nem tarthat sokáig, pláne nem ha 24-ezer fordulattal hajtod. Ha az menet közben letörik akkor az veszélyes lenne szerintem. Különben tetszik a megoldásod.
Amit én csináltam az egyszerű volt, a mechanikai dolgok kb. két órás munka volt, egy óra a tartó ház rajzolás, utána a nyomtató ment három és fél órán magától, és ma vacsora előtt egy fél óra alatt felraktam. Ha hétvégén lesz időm akkor kipróbálom, ha nem jó akkor csinálok hasonlót amit te csináltál. Nekem is sajnos ER11 van úgyhogy 6 mm az a maximumom nekem is.