Hm! Az 1000 S/cm-es vezetőképesség kicsit sok a csapvízre. Nem kicsit, nagyon! Lehet, hogy felétek akkora a sótartalma, hogy eléri ezt az értéket, itt Pakson csak 1 mS/cm körüli értéket mértünk. Dionizált vízről még nem hallottam, így a maró hatásának nagyságát sem ismerem.
Némely lézer és rezonátor konstrukció sajátossága, hogy a gerjesztőlámpa csatlakozóstól a hűtővízben van. Ilyen a legtöbb villanócsöves lézerhegesztő, de pl a Rofin Starmark lámpás lézeres jelölők is. Ezekben a rendszerekben van beépített konduktivitásmérő is, a víz vezetőképességének/ionszennyezettségének növekedése esetén tilt. Kínai üvegcsöves zárt rezonátoroknál nincs különösebb indok alacsony vezetőképességű víz használatára, desztvízre meg pláné nem. A desztvíz előszeretettel beold magába mindent amit tud, cseréltem már lyukas rozsdamentes hőcserélőt ezért. Neon/rózsaszín, gépjárműveknél használt glykolos hűtőfolyadékot használ egyik ügyfelem kínai csővel, UV LED-el megvilágítva, ha technikailag nem is indokolt, de rettentően látványos. O.
Üvegcsöves lézereknél nagyon fontos a hűtés.A gyártók 5-45 fok közötti értéket adnak meg,de a jellemző érték a 18-20 fok.A legfontosabb ok az alacsony hőmérsékletre hogy a tükröket egy epoxi alapú beállított hőtágulású ragasztóval helyezik fel ami magasabb hőmérsékleten szivárog.(mindíg szivárog de melegben jobban)A megadott 5-10000 óra üzemet csak megfelelően hűtve tudja.Nyilván egy k40-es gépnél nem számít,de egy 130-150w-os gépnél már többszázezer a cső,tehát nem mindegy.Egy RF cső szinte azonnal tönkremegy ha túlfut a hőmérséklet.
Messor | 10
2021-02-14 12:21:39
[18412]
Szia!
A hűtésről.... Az első és legfontosabb, hogy desztillált vizet használj. Egyrészt, mert minden szennyeződés és ásványi anyag kiürül az előállításakor, így kevésbé lesznek lerakódások, ráadásul a csapvízzel szemben a vezetőképessége cca. 2,6μs/cm!! és ez nagyon fontos! (a csapvíz 100 és 1000 S/cm között van. A legjobb értéke a dionizált víznek van, de az erősen maró hatású, így felejtős!)
Anno a neten találtam egy "receptet" amit kiegészítettem. Én ezt használom, és eddig egyszer cseréltem, így elmondható, hogy évenként
15 liter desztviz 8 csepp Tetra Algumin Plus akváriumi algaölő 8 csepp mosogató ( egyszerű mosószer és felületaktív anyag)
nem kevergeted, hanem hagyod a szivattyúnak megkeringetni. Ezt követően csatlakoztatod a lézercsőre, és hagyd, hogy az összes buborékot kidolgozza! Elképzelhető, hogy a gépet meg kell emelned, hogy mindenhonnan kimenjen a buborék.
Nekem, ha csak nem túl sokat vágtam, nagyon nem kellett hűtenem, de ha többet vágok, akkor beteszek a tartályba egy két jégakkut. Soha nem volt gondom.
Közel két éve boldog tulajdonosa vagyok egy k40, kicsi de olcsó lézernek. Apróbb módosításokat hajtottam végre. Áramlásfigyelő, hűtővíz hőmérsékletmérő, elszívás módosítása, valamint a vágótér pozitív nyomás alá tétele.
Bár gravírozásra még nem sokat használtam, mégis arra gondoltam, hogy szeretném fejleszteni egy alaplappal, hogy a CorelLasernél komolyabb szoftverrel tudjam használni. Jelesül csak annyit szeretnék, hogy a program tudja kezelni a lézer teljesítményét. Mivel nem igazán értek az elektronikához, olyan megoldás érdekelne, ami egyszerűen beszerelhető, mint pl. a Cohesion3D LaserBoard vagy a Gerbil. (aki tud más lehetőséget, ne tartsa magában) A kérdésem az lenne, Updatelt már így valaki?
A másik. Találtam egy PSU frissítést. Egy külső PSU csatlakoztatást.: https://k40.se/k40-laser-electronics/connect-a-24v-external-psu/
Egy hozzáértő, kérem mondja el a véleményét! Előre is köszönöm megtisztelő válaszotokat. (sajnos vén és hülye vagyok már, így ha visszakérdezek, az azért van, mert nekem néha szájbarágósan kell.)
pistix | 161
2021-02-08 20:28:35
[18410]
SMC japán 1200w Aktív kompresszoros folyadékhűtő. Pontos tipus SMC HRS012-a-20 0.1 fok pontosság,1000 liter/h vegyszerszivattyú,áramláskapcsoló.5-40 fok között kompenzál,hűt. 100-200w-os lézerekhez,AWI fejekhez,Plazmavágófejek hűtésére. R407c hűtőközeg.(hűt-fűt)Panasonic kompresszor 200e 06706303007
frob | 2276
2021-02-06 11:41:40
[18409]
elég hozzá a 2X hűtőteljesítmény? végül is nem vág ezer métert egyben, sok a apró vágásra van bazírozva így gondolom, a 25L hűtőfolyadéknak meg elég nagy a tehetetlensége... Ez egy komplett gép volt Kínából szeretettel? Mennyibe állt meg?
A vezérlő szett. BM111 Lézer fej Max 3Kw-ig (Auto Fokusz) én ezt választanám. BCS100 Cypcut Control System FSCUT2000 Cutting Control System BMC1604-V4 vezérlő Számítógép (I3-felfele 2 hálózati kártya kell) Raycus fiber lézer RFL-C1000-1500-3000s (számok a lézer W) Kell hozzá egy fűtő hűtő egység. (nem gagyi ) X-Y-Z szervok (Panasonic Yaskawa-10+10V vezérlést kell tudni) Nyomás szabályzók, nyomás érzékelők. 2 féle gáz szelep. Szénacél Oxigénnnel kell vágni. Az alumininiumot N2 nitrogénnel kell vágni. Meg egy pár apróság szenzorok stb..
No ez engem is érdekelne, lehetőleg fiber, co-t hanyagoljuk, szárazabb tisztább érzés fénykábellel vinni a dolgokat egy jó sugárforrás után, szóval esetleg fénykábelre is Kösz!
Szia! A 1205-nek 2 verziója van, ha az első képen látható van neked, akkor nem tudja vezérelni. Ha a 2.-akkor igen. a lényeg, hogy legyen rajta P1-vagy PWM kimenet. Ha kell telefonos segítség, hívj fel nyugodtan, Ha tudok segítek. Üdv: Sándor 06206217777
Sziasztok ! Segítség kellene egy két dologban . Építettem egy CNC gépet tökéletesen működik de szeretném lézerrel is használni már vetten is egy kínai csodát állítólag 5 w de nem ez a lényeg én csak gravírozni szeretnék vele fába . Arra lennék kíváncsi hogy Mach 3 progival lehet e lézert vezérelni,a BD25-1205 LPT csatoló kártyával működtethető-e, és a képen látható lézerrel meg oldható-e.Ha valaki tudna segíteni megköszönném .
Hűtő, nézz inkább itthon egy sörhűtőt, egy használt is megteszi, csak kompresszoros legyen, bőven tudni fogja ami kell a 40W os csőhöz
nem gondoltam hogy ennyire rossz a nyalábkép, ahogy a többiek írják valószínű cső kuka... azért még egy dolgot megnéznék ( ettől még a cső lehet hogy kuka) hogy a nagyfesz vezetékek nem e világítanak, lámpa lekpacs, sötét szoba és megnézed nem e valahol áthúz, mert ha egy lövésnél jó, folyamatosnál meg ennyire elmegy az is lehet a hiba, ahogy sajnos a hűtés normális hiánya is,
és ha világít nagyfesz vezeték, akkor biz azt is csere...
kicsikínain látod hogy mivel kell foglalkoznod, de egyébként venni sem kell jó pár embernél van már ilyen, biztos a közeledben is akar ilyen ember, elmész megnézed, de a fémvágáshoz spéci fej kell az kínából is 200-500e huf környékén kezdődnek... de lényeg az alapokat már egy ilyen gépen is láthatod... utána meg egy lézervágással foglalkozó fémmegmunkáló céget keress, hogy kicsit hagy nézelődj, ha nem valami pokróc társaságot fogsz ki, tuti engedni fogják
egyébként trumf-nak vannak még ilyen ún cellái, ami beépíthetők egy egy munkafolyamatba... érdemes őket is megkeresni, legalább tudod mit ajánlanak, lehet ők tudnak munkában is mutatni ilyen gépet esetleg https://www.mazakeu.hu/ vagy bistronic... eza három ha jól tudom ( az első kettő biztos) elérhető Mo-n is de rengeteg cég foglalkozik ilyesmivel, lehet valamelyik tud kész olyan cuccot adni olyan összegért ami megfelel nektek, és nem elhanyagolható hogy ott a support is, ami egy üzemnek elengedhetetlen
Az én lézercsöveimnél az volt írva, hogy a működési hőmérséklethatárok 15-27°C között, grafikonon ábrázolva 24 foktól már teljesítménycsökkenés van, 27 fok felett pedig cső károsodás, gyengülés! A kis 40W-os csöveknél a tükör éppenhogy alkalmas a célra, emiatt hibásodnak meg nagyszámban.
Sajnos az a baj, hogy az egyszerű és olcsó lézerekhez adott "hűtési" megoldás, alkalmatlan a feladatra! De egy megfelelő hűtőegység többe van mint maga a kis hobbi lézer.
A Co2 lézerek teljesítménye nagyban függ a hűtőfolyadék hőmérsékletétől. Vannak akiknek nagyobb szerencséjük van mert az adott cső jobban bírja és vannak akiknek nem tolerálja a behatásokat. Sajnos a technológiai szükségletek a vételártól függetlenek.
Köszönöm. A tesztek alatt 22 fokon belül volt a hőmérséklet. Rövid idő volt a teszt. De valóban volt hetekkel ezelőtt, amikor elérte a 30 fokot a hűtővíz rövid időre. Azt olvastam, 35 fok alatt kell tartani, különben veszít a működési idejéből, de nem gondoltam, hogy tönkremegy. Így igazából a hozzá adott szívattyú a 10 literes tartállyal biztosan tönkreteszi? Mert azzal nemhogy 1 fok eltérés nem lehetséges, de egy nyáron meleg szobában (tetőtér) még be sem lehetne kapcsolni a gépet. A fentiek miatt nyilván én rontottam el, így felesleges is lenne a szállítótól kárpótlást kérni? Jól gondolom, alapvetően be kell ruházni egy chiller-be? Ráadásul ami aktívan is hűt, valami ilyen: CW-5000 110-120 ezerért. Ez a típus alkalmas? Jól hűt és keringet? Tudsz tanácsot adni, lézercsövet hol érdemes venni? Kínából olcsóbb, de lassú, és nyilván érzékeny a szállításra, itthon van erre megbízható, jó cég?
Abban tudok neked segíteni, hogy a lézered valós maximális teljesítményét bemérem. Keress meg magánban, ha érdekel egy ilyen lézer P mérés, és megbeszéljük a részleteket.
Hasonló probléma akkor lép fel többnyire, ha a lézercső alulhűtött és a lézergáz túlhevül, 25 fok felett már drasztikusan gyengén muzsikál. A Co2 lézercső rettenetesen érzékeny a hőmérsékletváltozásra! Stabil 20 fokot kellene biztosítani plusz/mínusz 0,5, max 1 fok! Ha rossz a hűtés, pl csak kis kanna és hasonló elven hűtöd, a vágást elkezded 18 fokos hűtőfolyadék hőmérséklettel, hamar eléri a cső a kritikus 27 fokot és elején könnyedén átvágja az anyagot, majd a végén éppenhogy csak gravíroz. A nagyon pontos hőmérséklethatárok mellett, nagyon fontos a megfelelő hűtőfolyadék áramlás is, hogy a keletkezett hőt le is vegye a csőről és a tükör/ablakról. A 40W-os csöveknél a rossz hűtés és túlhajtás végett a hátsó tükör megéghet, onnantól a csőnek vége van! Ha jó szögben nézed, akkor a hátsó tükröt picit láthatod, ha a felszíne sötét foltos, vagy hámló, akkor a csőnek annyi. A legtöbb 40w-os cső így végzi tanulási időszakban. A 3mm-es rétegeltlemezt nagyjából 30-35W mellett 18-20mm/s vágási sebességgel tudni kellene vágni, 5.6-is lencsével, De 15mm/s-el mindenképpen illő lenne. Persze ezt 19-21 fok közötti hűtőfolyadék mellett! A kör alakú folt is rossz jel, nagyszámban az oka a hátsó tükör megégése, Ilyenkor legtöbbször a túlhevült tükörfelszín megég ott ahol nagy volt a sugár teljesítménye, a kör alak pedig amiatt van, mert a lézersugár a széle mentén gyengébbé s a tükör nem sérült meg a kisebb energiasűrűségtől. Ritkábban a rossz táp is eredményezhet hasonlót.
Attól tartok, komoly a probléma. Végigállítottm az otikai tengelyt, most korrekt (nagyon nem volt rossz) Azonban a helyzet nem javult, sőt. Elkezdi a kivágást, megy egy 5-10 centit, és láthatóan gyengül. Az 1,5 mm-es falemezt 3 mm/s 70%-os teljesítménnyel éppen csak égeti. Érdekes, a próba során, mikor csak teszteltem az optikai tengelyt, 10 %-on kis nyomásra simán átégette a lemezt. De ha haladnia kellett, már nem bírta. Csináltam fotókat: 1: a lézercső és az első tükör között, itt még ugye semmit nem tudok állítani "o" alakú lézerfény, közepében ép a papír. 2. Próba egy alakkal: balra a kezdés, sötét, erősebb égetés, (az átégéshez köze sincs) jobbra visszaérkezik a kezdőponthoz, már nagyon halovány 3. Itt is nagyon gyenge, de a bekarikázott, pontszerű égés helyén a haladás kzben váratlanul egy nagyobb fény egy pillanatra, majd megy tovább, ahogy előtte. Abban a pillanatban azon a helyen át is égette az anyagot! Szintén az összes 70% és 3 mm/s.!! Attól tartok, cső vagy tápegység. (2 hónapja megy, nem sokat)
A kínai kicsi komplett gép helyett inkább iparosabb kellene, mert sokat dolgozna.
A szélesebb lemez tekercsek kb 350 mm-esek. Hosszra pedig kb 800 mm a max termék méret.
Ez a laser egyébként egy régóta működő gépsorba illsztődne be, ahol van automata lecsévélő, egyengető és adagoló is. Meg építenénk hozzá egy termék elszedőt. A gépészeti rész kivitelezése nem gond, mert ez a cég egyik fő profilja, csak laser technikában nem vagyok jártas és nem szeretnék butaságot összevásárolni.
Köszi az infókat. megkezdtem a mtisztítást, beállítást, még nem fejeztem be. De az elején azt az érdekes jelenséget tapasztaltam, hogy a lézercső kiment és az első tükör közé tett vékony falapra nem egy pontot égetett,hanem egy "o"szerű karikát. Persze egy rövid nyomásra 10 %-on. Aztán persze kiégette ponttá. Megnéztem a netem, milyen a kilépő sugár égetési alakja, és ott is az első pillanatban szintén "o" karika volt, aztán égette ki középre. Ez normális? A rámpa teszt nagyon jó, köszi.
egyébként mezei egyszerű van a vízbevezetés, nagyon szépen látszik hova vezet és hol jön ki majd belőle, itt lehet levegő, míg nincs vízzel feltöltve, az összes többi térben a munkagáz van és pont. Mondom én ezt úgy hogy van róla papírom hogy tanítottak ilyet.
Szeretnék megosztani veletek egy kis történetet. Január elején rendeltem egy 80W co2 lézer csövet, itthoni forgalmazótól! Nagyon hamar megérkezett a cső, és bíztam benne, hogy nem tört el, csak másnap tudtam kibontani. Előtte felhívtam a forgalmazót, hogy mi van ha sérült, mert ugye nem lehet fizetés előtt kibontani. (GLS)... Mondta semmi gond, kamerázzam le a kibontás pillanatában. Törést nem tapasztaltam, de a cső külső felén volt egy hosszanti karc, kb 8cm. Felhívtam az eladót, hogy mi a gondom, és azt mondta az nem befolyásolja a cső működését. Próbálta elmagyarázni, hogy a külső részen nincs gáz, csak levegő, és a külső rész a tükröket tartja. Nem vitáztam vele, hagytam a dolgot. Eltelt három hét, de csak piszkált a dolog. Beírtam a fórumra, lentebb látni is, és PSoft fórumtársunk segített, hogy ne hagyjam annyiban vigyem vissza. Privátban váltottam vele pár szót. Leírta a működését, és ha ott a cső megreped vége az egésznek. Ezután hétfői napon elmentem a boltba. Azzal fogadtak, hogy telefonáltam-e, mondtam nem. Mielőtt elmentem megnéztem, hogy van-e még raktáron, szerencsére volt. Kibontottam, odajött az egyik eladó, (akivel telefonon is beszéltem) ránézett, azt mondta "ez SEMMI", és elment. Jött egy másik, legalább ő megvizsgálta, és azt mondta szerintem nincs másik raktáron... Mondtam, hogy elvileg van. A hölgy mondta, lemegyek a raktárba megnézem. Rövid idő után hozott egy másikat, átnéztük, nem találtam hibát. Hölgy mondta kitölti a papírokat. Míg álldogáltam, a az eladó, csak odajött, és elkezdte magyarázni a működését a csőnek, és azt mondta, hogy a belső kis csőben van a gáz, és körülötte a hűtővíz, a külső rész az csak levegő, és a levegő a legjobb szigetelő anyag. Én mondtam neki, hogy én úgy tudom, hogy az egészben van gáz, nem csak a kis vékony belső csőben. De ugyan azt elmondta kétszer, aztán leült. Kérdezte, hogy ki mondta hogy hogyan működik, mert biztos nem ért hozzá és hogy, ez nem hiba, miért nem hívtam fel őket, mielőtt mást kérdeznék ( Őt hívtam elsőnek..). Folyamatos kapcsolatban vannak a gyártóval, már sok hibás csövet látott, és tudja működését, nem másra kéne hallgatnom. Mondtam, nem vitázni szeretnék, csak egy hibátlan sérülésmentes csövet szeretnék. Utána elköszöntem, és sok sikert kívánt...
PSoft | 18591
2021-02-02 18:51:29
[18379]
Itt csináltam anno' kíváncsiságból egy anódáram méréssorozatot, erre a 0-100 ig mutató nyomógombos potira. 'Lézer' téma, 12268. hozzászólás
Nekem is digitális van, viszont vettem bele egy amper mérőt. Nekem 16mA-ert írt a gép füzete, annyin is használom maximum. Amúgy jól észrevehető, hogy ahonnét nincs számottevő erősödés a lézersugárnál, onnét már csak fölösleges mA-ek mennek bele. Nekem pl 40%-on ugyan úgy vág mint 60%-on. Fókuszhoz csinálj rámpa tesztet.
Köszönöm a tanácsot. Most kicsit elbizonytalanodtam: Az én gépemen az új digitális kijelző van, ahol 00.0 tól 99.9 ig lehet beállítani az értéket. Azt gondoltam eddig, ez a százalék, mert elmegy 100-ig, viszont a teljesítmény a papír szerimt max. 22 mA. Sajnos valós mérőműszerrel nem rendelkezik. Ha jól tudom, a vágási magasság az optikától a tárgyig 50,8 mm. ezzel is lehet gond, nhéz pontosan kimérni. Esetleg ha a sugár már leért 1 mm mélységbe, nagyobb lehet ott a szóródás?
16 mA-től többel ne hajtsd a csövet. Nekem az 45%. Drasztikusan lerövidül a cső élettartama és nem jelentősen erősebb a vágás 16 mA fölött. Tükröket, lencsét meg kell tisztítani. 1,5-ös falemezt azért egy menetben kellene vágnia 10-15 mm/s sebességgel.
Köszi a tanácsot. Ma újraállítom a tűkröket. Van levegőfújás, új fejlesztés, 6 mm silicon csövön megy a levegő, a kék színű lencsetartóba. Lehet, 100 %-on kellene nyomni?
Van egy K40-es kici kínai lézerem. 1,5-ös falemezt vágok vele, 2-3 szor 80 %-al. Azonban nem egyformán vág. Főleg a tábla vége fele van, hogy vannak nem átvágott rostok. Gondolnám, újra kell állítani a sugarat, de van, hogy szép a vágás, ztán néhány mm megint nem. Lehet, hogy egyenetlenül dolgozik a lézer? Mert a 1,5 mm flemez azért nem kellene feladatot jelentsen neki, hogy átvágja...
ezsolt74 | 1369
2021-01-31 07:12:13
[18372]
Nem túl büdös, viszont lézerrel nekem csak vékony (10mm-es)-t sikerült aránylag szépen vágnom, vastagabbnál már a közepe csúnya(hordós) lett, túl nagy volt a hő a közepén, pedig a levegőt is teljes erővel nyomtam neki,a lézer pedig minimum erőn működött.
Sziasztok tudja valaki hogy a hagyományos lábazati szigetelés/zártcellás eps/ vágásának lézerrel van e valami káros mellékhatása? Előre is köszönöm.
frob | 2276
2021-01-30 10:44:17
[18370]
500-1000W os szilárdtest lézerforrást és a hozzá tartozó vackokra tudsz linket, tükrös , esetleg fiber ? az szuper ha már ennyiért ilyesmi vehető... 1kW al azért már igen csak jól lehet darabolni...