DZ-CNC A megedott linken ezt írják: "A vasalás egy lépésben történik, hőpréssel (háztartási vasaló nem alkalmas a felhelyezésre a nagy nyomáserő valamint a pontos hőfok beállításának hiányában)."
Nem nagy darabszámhoz, inkább alkalmi nyák készítéshez nekem nagyon bevált ez : fólia SMD alkatrészeknél se hagyott cserbe. Lézernyomtatóval lehet rá nyomtatni. Vasalás után ha a panel kihűlt le lehet húzni és a minta ott marad (leválik a nyomtatott rész a fóliáról). Ezután mehet a maratóba. Hirtelen csak erről találtam képet. A felületén már van gyanta kence és a "jó minőségű" fényképező miatt tűnik szakadozottnak a minta.
keri | 14033
2018-03-15 13:03:20
[4571]
Apropó, ha valakinek kell tintasugarashoz való A4-es írásvetítő fólia akkor át tudom adni, mert leselejteztem a régi nyomtatómat. Meguntam hogy mindig beszárad a patron és vettem inkább egy lézert.
Manapság nem drága a lézernyomtató. 40ezer forintért vettem Színes lézert, amin ráadásul ki lehet kapcsolni a festéktakarékos üzemmódot, így NYÁK-ra is alkalmas.
Étolaj nem a legjobb. Én ezt használtam. De a tintasugaras írásvetítő fólia sokkal jobb eredményt ad. Duplán nyomtatás nekem nem jött be. Homályos lesz a vetítés széle, ha nem közvetlenül a NYÁK-ra fekszik fel a festékes rész.
Igaz nem profi minőség de gyorsan készült el. Tintasugaras nyomtatóval nyomtatva,két papírlap egymásra illesztve .Étolajjal átitatva és utána letörölve. Panel P20-al lefújva ,kb.egy perces hajszárítóval szárítás . Panelra a rajzot üveglappal leszorítottam és egy három ledes körömlakk szárítóval 1 perces levilágítás,előhívás. Ez kb,5 perc volt.
Hol kaptad ezt az ajánlatot? Egerben? Mert nálunk tényleg rohadt drága. Nem is nagyon gyártunk kis db os mennyiséget, főleg nagy db szám megy. 20-100 panel. És Egy panel 430x620 as.
Paraffin olajjal átitatva és utána szárazra törölve sok NYÁKot csináltam vékony papírról. A paraffin olaj nem oldja a nyomda festéket ellentétbe volt olyan spray ami sajnos feloldotta.
Aztán átmásoltuk fénymásolóval 3 réteg írásvetítő fóliára, és soha többet nem jutott eszünkbe a "pausklar-technológia" (a német Elektor újság jelent meg ilyen nyákrajzokkal)
Emlékeztek-e, amikor régen a Hobbyelektronika újságban megjelent kapcsolásokhoz volt nyákterv is, és a Pausklar nevű sprével az lapot lefújva lehetett áttetszővé tenni a lapot, hogy a fotózáshoz meglegyen a "film". Ez persze csak a nagyobbacska vonalvastagsághoz volt jó. Csinált valaki anno ilyesmit?
Full mezei, kétoldal, zöld, atmega2561 a legsűrűbb cucc rajta.
Peppe | 58
2018-02-27 18:43:32
[4551]
Szia,
Hány réteg? Milyen finom a rajzolat? Ezt is jó lenne tudni. Ha sima rajzolatú akkor eléggé le akarnak húzni. www.pcbway.com (10x10cm 10db 5$) Igen nem elírás!!!!! Én egy hónapban 2-3x szoktam rendelni. 2-3hét alatt itt van. És kiváló a minőség.
Rég gyártattam profikkal nyákot, így kérdezném, 10 db. bankkártya méreténél szűkösebb kétoldalas panelért reális egy 81 ezer forintos árajánlat?
sasi | 1903
2018-02-10 11:08:33
[4548]
Néhány évtizede a spektrográfos színképelemzéshez a fotólemezek (planparalel üveglap) emulzióját centrifugálással készítettük, ugyanis fontos volt az egyenletes rétegvastagság elérése. A centrifuga sebességét az emulzió viszkozitásához kell illeszteni és a lemezt a forgó tárca szélén kell elhelyezni, középen egyenetlen lesz a rétegvastagság.
Nem kell elmosogatni munka után. Fújással is megy nekem a szép felület,de csak nagy felületnél alkalmazom. Kis panelnál majd nem több megy mellé mint rá, ezért ott valahogy a kenegetést választom.
Tele a világ leselejtezett lemezjátszókkal. Egy hete kb. fél óra volt egynek az átalakítása gyorsabb és szabályozható fordulatú motorra. Értelme nem volt, randább lett a pörgetett verzíó mint a natur.
Feltaláltad az ecsetet? Kicsit furának tűnik, hogy szebb felületet tudsz így mint fújással, de ha bevált, akkor én nem beszéllek le.
Ez a laminálós fólia sem lehet rossz. Sok tekintetben egyszerűbb, ha nulláról indulnék lehet én is ezt preferálnám, de P20-hoz adott a tapasztalatom és eszközeim, nem érzem hogy át kéne térni. Na meg amióta a kínaiak ilyen olcsón adják az alap áramköröket, nem is érzem szükségét túl gyakran az áramkör gyártásnak, bár ha kirúgnak a melóhelyemről akkor van pár ötletem mit fogok gyártani kis szériában nagy haszonnal.
Nekem inkább a szöszökkel és apró szálló porokkal van gondom, ezeket nem tudom kiküszöbölni. Jó időben ( nyáron pl) azt szoktam csinálni, hogy esős időben szabadban (persze tető alatt ) fújok többet, akkor nem szokott szöszös lenni a felület. Sokáig eláll a lefújt panel, csak pl. a fél éves az többszörös idő alatt előhívható mint a friss.
fa_kukac | 1223
2018-02-09 19:02:10
[4538]
Én még életemben nem pörgettem, és 99 %-ban jó a fújás. Nem szokott gondot jelenteni ha a szélén szélképződés keletkezik, legalábbis ez az én tapasztalatom. (P20)
A 80-as évek környékén lehetett kapni kenőfejes P 20-at, úgy nézett ki mint a cipópaszta alakja. Csak az volt a baj, hogy egy idő után beszáradt a szivacsba a P20 és így hosszú távon nem volt használható.
Ennek kapcsán kipróbáltam, hogy a panel közepére fújom a lakkot és utána széthúzom egy leszakított újságszéllel ami hullámosan vágott.
Pár perc múlva a lakk egyenletesre magától szétterül és utána hajszárítóval megszárítom, hogy ne ragadjon, és világítás. Előhívás után jól becsületesen kb.3-5percig megszárítom aztán mehet a maratóba.
A P20-al dolgozni szerintem a legegyszerűbb, de természetesen mindenki azt tartja annak amit jól ismer.
Ez a szétkenéses módszer nagyon primitívnek tűnik, de nekem meglepően jól bevált, ha sűrűnek látom a lakkot akkor egy kis szeszt nyomok a lakkra és utána kenem szét a panel teljes felületére.
kaqkk007 | 1563
2018-02-09 13:00:24
[4536]
Hideg zsíroldó, ráfújod és 3 perc múlva leöblíted folyóvízzel .
na még egy dolog ami felmerült, mivel jön le a dry fólia ott ahol fény érte? erősebb mosószódás oldat? vagy?
előre is köszi!
frob | 2276
2018-02-09 09:20:20
[4532]
a festéssel ugyan az a bajom mint a P20-al ha jól akarod csinálni minimum érdemes megpörgetni valamin, különben nem lesz egyenletes dry fólia még ha esetleg le is égetném jobb mert tuti egyenletes, pár ez sem feltétlen igaz ha elbaltázza a laminálást van buktató elég
Ha lézerrel akarsz "levilágítani" akár ki is hagyhatod a dologból a DRY fóliát és az előhívást, fújd le matt fekete festékkel a nyákot és égesd át a festéket ahol ki akarod maratni.
Az a brute force módszer úgymond, persze ha elég gyorsan tud kapcsolani a lézer, meg amozgást se zavarja meg, akkor lehet jó az is, de a vonalon menve meg elvileg azért jobb, hogy ott a széle is pontosabb, meg a vonal összekötése se szakad meg anyni eséllyel, meg gyorsabb is lehet főleg, ha a rajzolat pályája nem sok területet foglal el.
A tollal rajzoló progrma olyna kódot tud generálni, hogy ahol a vezeték vastagabb, ott szépen többször körbemegy rajta tehát, hogy lefedje ahol kell, elvileg az pont jó erre.