Az alza.hu ugyan online webáruház, de ami raktáron van (korrektül jelzik a honlapjukon) azért gyakorlatilag a megrednelést követő egy órán belül már érte mehetsz. Legalábbis én így szoktam náluk vásárolni. De a kiszállítás is gyors, amit délelőtt megrendeltem az este 6-kor már az érdi csomagautomatában volt.
Előzmény: szabad paraszt, 2022-05-11 10:06:18 [30489]
A_Camera | 879
2022-05-11 13:54:06
[30491]
Conrad ott van minden dolog, de ellenőrizd telefonon mielőtt oda elindulsz.
Előzmény: szabad paraszt, 2022-05-11 10:06:18 [30489]
kmil | 109
2022-05-11 11:09:21
[30490]
Sziasztok, Megjött az új filament, így neki tudtam állni nyomtatni néhány kiegészítőt egy merülőfűrészhez. Kezdetben elég pókhálós lett, de azt is sikerült szinte megszüntetni némi beállítással.
szabad paraszt | 160
2022-05-11 10:06:18
[30489]
Sziasztok,
tudtok Budapesten olyan üzletet, ahová besétálok és megveszem a filamentet nem pedig online + várakozás?
köszi
TBS-TEAM | 1672
2022-05-11 08:54:13
[30488]
Na akkor most kell írni nekik, hogy mennyi kedvezményt tudnak adni ezért a bakiért. Minimum 10%
Ez tényleg rossz húzás. Rendelést illik félre tenni, akkor is ha nincs meg minden. Engem felhívtak és mondták hogy az adott cucc nincs készleten (webshop úgy mutatta hogy van), én meg mondtam nekik, hogy küldjék ami van, szóval nekem nincs ilyen rossz tapasztalatom velük.
Ez már felér egy parajelenséggel. Jövő héten megrendelted és a bolt tegnapra igazolta vissza. Majd elhalasztották holnap utánra de közben megérkezett a PEI lap.
Többen jeleztétek, hogy innen jó rendelni, gyors rendelés. 3djake Én május 17-én rendeltem egy nyomtatót, és hozzá egy PEI lapot. A nyomtató raktáron volt, a PEI lapra várni kell május 9-ig kb.. Ezért a rendelést május 11-re írták. Majd elhalasztották a kiszállítást 12-re. Jó, legyen. Most elhalasztották 16-ra. Mivel a PEI lap megjött, csak idő közben elfogyott a nyomtató! Ez szerintem nem hogy nem profi, hanem egyenesen pofátlan!
Ez az! Először szabad kézzel fest meg a motívumot egy darab papírra, majd szkenneld be. Projektorral vetítsd rá egy szilikon lemezre és faragd ki szikével. Utána 3D szkennerrel szkenneld be a szilikon formát és nyomtasd ki 3D nyomtatóval és lágy filamenttel. És már kész is a bélyegző, amivel ha jól követted a technológiát rá tudod bélyegezni a táladra azt, amit eleve kézzel is rápingálhattál volna.
Minden a kézi festésből indult ( projektoros rá vetítéssel )Ez nincs elfeledve , a hardver tökéletes .De keresem a megoldásokat , lehet , hogy ötvözőm a két dolgot .
„ ...a szitanyomás és a tamponnyomás is csak nagyobb szériáknál éri meg... ”
No de akkor...ugyanez igaz a kézzel faragott, vagy a szilikonból öntött bélyegzőre is. Egy tál mintájáért, nem farigcsálnék bélyegzőt... Mert szerintem, az csak az éppen aktuális darabra illeszthető jól.
„ ...Akkor inkább a kézi festést kellene gyakorolnod. ” Írtad lentebb, én is így gondolom.
Úgy látom, Tibor keresi az utat, keresi a jó megoldást... Nem is oly rég a lézeres bélyegzőkészítést is jó "ötletnek" tartotta, de valamiért túllendült rajta. Nem is lenne nagy beruházás egy kék lézerrel, de még egy K40-es 40W-os kínai CO-val sem. (azt, amúgy is bélyegző készítésre "alkotta" a kínai)
Szóval, ha az "egyediség" számára lényeges és döntő, akkor nem faragott, vagy lézerezett gumibélyegző, hanem -szerintem is- a kézi festés lenne a nyerő. (gumibélyegzőt nyomkodni...mindenki -már az óvodás is- tud)
Nem tudom mit értesz laborigényen, én inkább gépigényesnek nevezném. Arról nem is beszélve, hogy a szitanyomás és a tamponnyomás is csak nagyobb szériáknál éri meg, egy darab minta kedvéért nem érdemes foglalkozni vele. Ráadásul a tamponnyomáshoz célgép kell, mert csak akkor működik, ha a tampon minden egyes nyomás után hajszálpontosan ugyanoda kerül a festékező szitán. Különben egy idő múlva az egész tampon festékes lesz és nem mintát hanem foltot fog nyomni.
Én viaszból faragnám meg a negatívot és kétkomponensű szilikonnal (szilorub) kiönteném. Aztán csiszolópapíron meghúzkodnám, amivel síkba kerül a nyomófelület, és tintának is ad egy kis porózusságot. De ez csak ötlet, nem próbáltam. (szilorub-ot igen) https://szilikonbolt.hu/id/00520-Ontheto-szilikon-F-20-Silorub
Én kétlépcsős megoldást próbálnék. Akár viaszba akár fazekas agyagba faragnám a mintát majd szilikon vagy uretán öntőgyantával csinálnám meg a bélyeget.
Akkor inkább a kézi festést kellene gyakorolnod. A 3D nyomtatással előállított bélyegzőnek nem sok köze van a kézművességhez. A szikével kifaragott nyomóforma még őrzi az alkotó keze nyomát, nem annyira "steril" mint a Fusion360-nal tervezett/generált hibátlan felületmodell 3D nyomtatott mintázással.
FDM nyomtatóra is van puha gumi szerű anyag, lehet is bélyegzőnek használni, de nekem az a tapasztalatom, hogy az extrudálás csíkozása mindig látszani fog. Esetleg ha kezeled valahogy a felületet.
De mit akarsz csinálni?
Van sok kézműves nyomó eljárás, amihez nem kell csúcstechnika.
Előzmény: Szalai György, 2022-04-22 08:26:51 [30460]
laaci | 81
2022-05-02 18:46:38
[30464]
Mivel szeretnéd még? Régen ezeket a bélyegzőket úgy csinálták mint a nyákokat. Egy sík gumi lap, photoaktív lakk (pl. P20), levilágít UV-val, előhív, maróanyaggal kimarat a sík gumiból ahol nem védi a lakk, megpucól, használ. Porcelánra inkább a szitanyomó, párna kombinációt szokták használni bélyegzőnek.
Előzmény: Szalai György, 2022-04-22 08:26:51 [30460]
keri | 13623
2022-04-22 08:29:55
[30461]
Megfelelően tervezve, hasznosak a polimerek. Pl. szerszámgépeim DeWalt márkájúak. Horror árai vannak ezeknek, de tartósak is. Így meg annak ellenére hogy látszólag ugyan olyan műanyag vacak mint a Praktikeres leértékelt szerszámgépek, nekem 10év alatt egyet sem sikerült leamortizálni, így pedig már nem is olyan drága, ellenben örülök hogy a műanyag alkatrészek miatt könnyű a szerszám 2-3 kilóval, mint a régebbi ipari szerszámok, amik alu öntvényből voltak.
Toyota hilux jó és stapabíró autó a műanyag lökhárító ellenére, ha meg olyan helyen akarod használni, akkor meg kell rá venni a fém lökhárítókat és pajzsokat, és akkor tank lesz belőle, illetve némi fényezési sérülés nem fog zavarni ebben az esetben.
Különben meg igazi vastag 3mm rozsdamentes lemezből akarsz autót, golyóálló üvegekkel akkor rendeld meg ezt...de gyanítom ezen is találsz valami kifogást, pedig az rendes anyagból van, és még csak festeni sem fogják
Előzmény: Szalai György, 2022-04-22 06:42:42 [30456]
Szalai György | 9007
2022-04-22 08:26:51
[30460]
A kínlódás racionális oka ebben az esetben nem a végtermék, hanem maga a kínlódás. Aki nyolc méterről szeretne permetezni, az valószínűleg kedveli a kihívásokat.
PA és üvegszál keverék a rotor. Ebben a készletben 14$ért csak a motor nincs benne. A hozzá való motorral 1.6kg tolóereje van. Ezért is nincs racionális oka tibs-nek kínlódni a nyomtatással, mert fillérekért vannak jól működő megoldások.
Előzmény: Szalai György, 2022-04-21 17:05:14 [30448]
És ahol nincs készleten ott még olcsóbb akár 7500huf.
Tehát egyenlőre dísz marad és lehet hogy kinyomtatom a többi részét is. Nyár végén meg leárazzák a nyakukon maradt vackokat majd akkor szánalomból veszek egyet.
PSoft | 17315
2022-04-21 20:42:32
[30454]
„ Nem is rossz ötlet! ”
Na ugye?! Nem szoktam én -egy ilyen szakmai főrumon- butaságokat mondani. Biztos most is vannak -számomra ismeretlen- "kedvelőim", egyel több-kevesebb...üsse kavics.
Soha ne mondd, hogy soha! 100 évvel ezelőtt amikor a műanyagokat nagyjából kimerítette a tűzveszélyes celluloid, az autókat fémből és fából készítették némi textil és valódi bőr felhasználásával (még az elektromos vezetékeket is gyantába áztatott szövettel szigetelték), senki sem hitte volna, hogy ma nemhogy egy autó, de az utasszállító repülők jelentős része műanyagból van. És nem csak a műszerfal, hanem a teherviselő szerkezetek is. Ki tudja mit hoz a jövő? A egy hajtómű "meleg" oldalán nyilván hőálló anyag kell (jelenleg titán vagy fémkerámia), de a szívóoldalon el tudom képzelni a szénszál/kevlár műgyanta kompozit felhasználását. Nem feltétlen idén, de pár évtizeden belül ki tudja...
Előzmény: Szalai György, 2022-04-21 17:05:14 [30448]
PSoft | 17315
2022-04-21 17:54:43
[30449]
Ha már itt tartunk... Ugye már, Te is vagy így...néha?
Előzmény: Szalai György, 2022-04-21 17:05:14 [30448]
Persze igazad van, de nagyságrendi változást nem okoz a rétegződés. Kísérletezni jól lehet tökéletlen felülettel is. A végleges propelleremet, persze én is simára csiszoltam és lakkoztam a jobb felület érdekében.
Itt inkább arra tippelnék én is hogy egyrészt dizájn ventilátor, így nem feltétlenül olyan jó mint aminek kinéz, másrészt a munkapontja nem esik egybe a motorokéval.
Megjegyzem ezek az EDF-ek valóban pocsék hatékonyságúak az RC modellezésben. Azért használják őket, mert mind a hangja, mind a karakterisztikája nagyon hasonlít a gázturbinás repülőgép motorokra. Ezért egy vadászgép imitációnál jó élményt ad. Másik hogy álló helyzetben sokkal kisebb a tolóerő. Optimális működéshez szüksége van a haladásból eredő torló légnyomásra. Ha a hatékonyság a lényeg akkor 2-3 tollú, alacsony fordulatú propellerek sokkal jobb eredményt adnak, akár lebegéshez is.
És persze én ilyen 10-12AWG-s szilikonos vezetéket használok, mert 30-40Ampert fel tud venni egy ilyen motor 12V-on. Igaz a drónt 4 cellás lítium akkuval használom, akkor adja le a csúcs teljesítményt. 3 cellással gyakorolni szoktam, mert úgy kicsit lomhább, de levélfújónak még akkor is jó
Nekem a drónomon 4db 350W-os motor van, egyenként 5,5" két tollú rotorral. Az azért kielégítő lenne ilyen célra, de azért 10percnél tovább lehet nem bírná az sem a terhelést. Repülőn kicsit jobb motor van, csak 450W, de nagyobb, nyomatékosabb, alacsonyabb fordulatú, ezért hatékonyabb és bírja a tartós üzemet. Az is fújja elég jól a levegőt szintén két tollúval. Az ilyen sok tollú légcsavarokhoz nyomaték is kell, nem csak fordulat.
Szerintem próba képen megérné csökkenteni a tollak számát, és megtalálni az optimális munkapontot a motorodhoz.