HobbyCNC fórum
FTP tárhely: http://cnctar.hobbycnc.hu v0.9.6 Régi HobbyCNC oldal: http://archiv.hobbycnc.hu

Új regisztráció / Átregisztráció a régi fórumról
    
   


3D nyomtatás

3 dimenziós nyomtatómegoldások hobby szinten

 

Időrend:
Oldal 1 / 446 Ugrás ide:
Sorok:
1  2  3  4  5   Következő ►  Utolsó ►|

  Fórum főoldal  |  A lap aljára

MCMLXXXII | 181    Tegnap 11:01:54 [22332]

Cura Magyarosítás ENGEDÉLLYEL !!!

Cura Magyarosítás


dtb | 628    2019-05-17 22:19:34 [22331]

Én az oroszoknál találtam, azt hittem, az övék, azért nem linkeltem, de nem emlékeztem, hogy már linkelve volt. Mindegy, így megoldódott.

Előzmény: morvfer7, 2019-05-17 14:15:59 [22323]


Dakota25 | 557    2019-05-17 20:35:07 [22330]

Marlin fut rajta?
Ha igen, akkor nincs nagy varázslat benne. M303 a PID autotune kódja. Lefut és megadja a beállítandó PID-paramétereket.
https://reprap.org/wiki/PID_Tuning

Előzmény: Lee, 2019-05-17 18:50:41 [22328]


ivanovp | 175    2019-05-17 19:28:37 [22329]

Köszi, ezt tanulmányozom.
A PTFE csövem majdnem elér a rovátkolt tengelyig, de csak majdnem.

Előzmény: morvfer7, 2019-05-17 18:39:27 [22326]


Lee | 388    2019-05-17 18:50:41 [22328]

Helló ! Olyan embert keresek aki jártas PID programozásban. Egy 230 V 600W 350×350 mm szilikon fűtőasztalhoz kellene a segítség, Külön tápról egy SSR relével és MKS Sbase V1,3 lappal lenne összekötve. Előre is köszönöm !

B.Zoltán | 990    2019-05-17 18:41:47 [22327]

TPU-t nyomtattam ultimaker nyomtatóval.
Az bovdenes, csodálkoztam, de nem volt gondom.
226 fok 50-60 fokos asztal.
Ha begyűri, akkor csináld meg, hogy egész a bordás kerékig érjen a teflon cső vagy egy kis tollbetétből csinált cső.

Előzmény: ivanovp, 2019-05-17 18:22:17 [22325]


morvfer7 | 1077    2019-05-17 18:39:27 [22326]

Ezt láttad már?

Hogyan nyomtassunk rugalmas filamenttel?

Előzmény: ivanovp, 2019-05-17 18:22:17 [22325]


ivanovp | 175    2019-05-17 18:22:17 [22325]

Van-e valaki aki tud TPE-t, TPU-t vagy más flexibilis anyagot nyomtatni? Ha igen, milyen géppel, extruderrel, milyen hőmérsékleten, stb.
Azért kérdezem, mert vettem egy-egy tekercs TPE-t és TPU-t, de olyan puhák, hogy kapásból begyűri a gép. Még kézzel sem tudom úgy betolni a felfűtött fejbe, hogy ne hajoljon ki.


PSoft | 12897    2019-05-17 17:57:18 [22324]

Itt meg, a teljes videó.:)

Előzmény: dtb, 2019-05-17 09:17:40 [22320]


morvfer7 | 1077    2019-05-17 14:15:59 [22323]

Már volt itt téma régebben.

'3D nyomtatás' téma, 11766. hozzászólás

Előzmény: dtb, 2019-05-17 09:17:40 [22320]


somma | 199    2019-05-17 12:32:57 [22322]

Itt publikus és ingyenes:Napóra -3D print

Előzmény: dtb, 2019-05-17 09:17:40 [22320]


dtb | 628    2019-05-17 09:17:40 [22320]

Találtam nektek egy egészen cool napórát!
Nem teszem ki publikba, akit érdekel, dobjon egy privátot.
Itt a videó róla:




szf | 2431    2019-05-12 21:36:13 [22319]

írtam pm

Előzmény: szaffibetti, 2019-05-12 21:27:14 [22318]


szaffibetti | 48    2019-05-12 21:27:14 [22318]

Sziasztok!

Nem biztos, hogy jó helyre teszem, de majd kiderül. A mellékelt képeken átható ventilátorházat szeretném kinyomtatni vállalkozó kedvű emberkével.Feltéve ha nem horror áron dolgozik. Meglesznek hozzá holnapra az stl fájlok is.
Ha lehetne, akkor a hétvégéig szeretném ha elkészülne. Egy prototípus hűtése lenne azt vagy beválik, vagy nem. Olyan kéz meleg levegőt kellene folyamatosan szállítani.
A többit privátba. Elvileg bent vannak az adataim.
Üdv.

    


keri | 11496    2019-05-09 20:59:06 [22317]

Akkor nem szóltam

Előzmény: Rémiás András, 2019-05-09 17:10:47 [22316]

Rémiás András | 105    2019-05-09 17:10:47 [22316]

Szia,

De gondoltam dupla Z hajtás úgy is lessz megoldva csak a kép hamarabb készült A nyomtatott kötőelemek is ideiglenesek, azért kelletek hogy lássam megfelelő e a váz mérete a 220x220mm-es bed-hez.

Előzmény: keri, 2019-05-05 07:27:13 [22298]


znyolczas | 223    2019-05-08 22:59:07 [22315]

Nagyon köszönöm a segítséget mindenkinek!!


A_Camera | 317    2019-05-08 21:53:14 [22314]

Alumínium fűtőlapon 5mmes üveglapra nyomtatok PLA-t, vízen kívül mással soha nem szoktam tisztítani. Minden nap egyszer egy papírszalvétát megnedvesítek és letörölöm. Semmi ragasztó nem kell PLA-r. A tárgy jól ragad ha az asztal jól be van állítva na meg ha az asztal nem túl forró. A hőmérsékletet ki kell próbálni, mert minden PLA más, még akkor is ha ugyan az a neve meg a színe mint az előzőn használtnak.

Előzmény: znyolczas, 2019-05-07 23:15:46 [22307]


kenikol | 324    2019-05-08 20:18:42 [22313]

Sziasztok,

akinek van gyantás SLA nyomtatója és tudna nekem nyomtatni egy kis dísztárgyat akkor az kérem írjon rám valamelyik elérhetőségemen.
Természetesen a munkát nem kérem ingyen.

Köszönöm


ivanovp | 175    2019-05-08 19:58:10 [22312]

Még annyit jegyeznék meg, hogy a nozzle véletlenül se feküdjön fel az alu blokkra, legyen mondjuk 0.5mm rés (ahogy cree2 képén is látszik). Így biztos, hogy a fúvóka a heatbreak végéhez van szorítva.

Előzmény: cree2, 2019-05-07 23:02:17 [22306]


PSoft | 12897    2019-05-08 18:32:07 [22311]

Én is üvegre nyomtatok, de...
Az én mosogatógépem bablevessel működik, nem bíznák rá ilyen "kényes" dolgot.

Tudom, mindenki másra, én a sulis ragasztó stiftre esküszöm, nálam jól bevált.
Az üveg takarítása meg, -ha már nagyon ótvaros- vizes szivaccsal áttörlöm úgy nagyjából...
Aztán, mehet rá a következő, friss kenés a stift-ből.

55-60 °C az asztal PLA-nál. Mióta a stiftet használom, sose vált még föl a nyomat, pedig voltak "vastag sarkú/falú" tömör cuccok is.
Ezen a hőfokon, igen nehéz levenni is, főleg a nagyobb felületű tárgyakat.(volt már kagylós törésem az 5 mm-es tükörlapnál)
Ha végzett,és ha kell, megfűtöm még kicsit az asztalt, 70 °C körül már enyhe feszítéssel is szépen enged a ragacs.

Előzmény: keri, 2019-05-08 08:02:07 [22308]


cree2 | 3516    2019-05-08 15:53:02 [22310]

Egyszerü és jó

Előzmény: znyolczas, 2019-05-07 23:15:46 [22307]


keri | 11496    2019-05-08 08:06:20 [22309]

Ja igen. A nyomtatások közötti takarítást, mindig teljesen tiszta friss papírtörölközővel csinálom. Ott van felszerelve a gép mellett.
Sokszor áttapizott rongyról is rákerül annyi zsír ami megakadályozza a rendes tapadást.

Ha nincs mosogatógéped, akkor forróvíz, tiszta szivacs, erős mosogatószerrel alaposan és sokszor átdörgölöd, öblíted.
De tényleg alaposan. Amikor nyikorog az üveg akkor kezd jó lenni. Az így közelíti a mosogatógépes elmosást.

Előzmény: znyolczas, 2019-05-07 23:15:46 [22307]


keri | 11496    2019-05-08 08:02:07 [22308]

Van sok varázsmódszer, de a legegyszerűbb a legjobb.

Üvegre nyomtatok. Annyi hogy tényleg nagyon tisztának kell lennie.
Mosogató gépbe berakom és 70 fokon szoktam elmosni. Akkor 1-2hét nyomtatás után kezd elfáradni a tapadás. Nyomtatások közben meg csak alkohol/desztvíz keverékével szoktam takarítani, ez segít könnyen eltávolítani a munkadarabot is, különben eltörik az üveg ha feszegetem.

PLA-ra ez a legjobb. PETG-kicsit kevésbé tapad, de még mindig jó. ABS-re hajlakk vált be (DM-es extra erős), de használj másik üveget, mert macerás levakarni. Minden nyomtatás előtt ráfújok egy friss réteget. Nem kell sok, de meghálálja.

Ha rossz a terv, akkor fel tud jönni a sarok ez tény de a tárgy legfeljebb úgy ha kitép egy darabot az üvegből.

Ez egy sokrétű probléma, gyakorlatilag minden nyomtatásnál lehet újat tanulni.

Ha sarkos dolgot nyomtatsz, akkor a sarkokra kell egy 15-20mm-es pötty, ami megszünteti a sarkokat.
Másik hogy olyan dobozt nem nyomtatunk ami a kialakítása miatt nagy feszültséget csinál. Jellemzően a tömör, vastag falú dobozok nem bírják. 20% kitöltés fölé nem szoktam menni, az is sokat segít.

Hőmérséklettel is lehet sokat játszani.
Én 55-60fokos asztalt használok PLA-ra. Ilyenkor tapad a legjobban, de már kemény is, ezért több a feszültség benne. Ahogy emeled a hőmérsékletet az alsó pár mm kicsit puhább marad és ez segít csökkenteni az erőket, de a tapadás is csökken ezzel. Szóval ki kell tapasztalni.
Ja a munkatér nem árt ha zárt és megfogja a meleget, ez is segít csökkenteni a nyomtatás közbeni feszültségeket. A végső megoldás a fűtött munkatér, ami melegen tartja a munkadarabot és tovább csökkenti a belső erőket, de ehhez már lusta voltam.

Lehet még úgy trükközni, hogy mivel a PLA nagyon jól tapad, a legelső alap réteget rányomtatod PLA-val, és erre nyomtatsz utána bármilyen anyaggal, mert az meg a PLA-hoz fog tapadni. Az a 0.1-0.2mm réteg meg nem sok vizet fog zavarni a végső alkatrészen.

Előzmény: znyolczas, 2019-05-07 23:15:46 [22307]


znyolczas | 223    2019-05-07 23:15:46 [22307]

Köszönöm szépen, holnap meg is próbálom! Már csak annyit kérdeznék, hogy ti mit használtok "tárgyasztalnak" vagy milyen felületre nyomtattok? én jelenleg üvegre (mindig felpucolt) nyomtatok de a kiterjedtebb alkatrészeknél van hogy felválik a széle vagy sarka az alkatrésznek...


cree2 | 3516    2019-05-07 23:02:17 [22306]

Még kontrázni is lehet (hernyo) ha meglazulna melegtől..

  

Előzmény: keri, 2019-05-07 22:27:39 [22304]


cree2 | 3516    2019-05-07 22:56:46 [22305]

M6 nyak csövet koppanásig összekel tekerni a fúvókával ha rés van elszökik a műanyagod de dugulás is gyorsabban lesz ide betud szorulni a trutyi rendesen!

Előzmény: znyolczas, 2019-05-07 21:36:11 [22301]


keri | 11496    2019-05-07 22:27:39 [22304]


Nekem is ez a módszerem.
Régebben teflon szalagoztam én is.
Végül is működött, de összességében komplikáltabb.

Előzmény: Devecz Miklós, 2019-05-07 21:58:52 [22303]


Devecz Miklós | 2235    2019-05-07 21:58:52 [22303]

Erre van egy megoldás.
Először becsavarod a menetes szárat az alu házba, majd az alu házat megfogva óvatosan meghúzod a fúvókát. Vigyázni kell a meghúzás erejére, mert könnyen megszakadhat a menet.
Ha jól csinálod, akkor a sárgaréz fúvóka vége felveszi a menetes szár végének alakját, és nem fog ereszteni.
Szétszereléskor fordított sorrendben kell eljárni, a menetes szárat kell a legvégén eltávolítani.

Előzmény: znyolczas, 2019-05-07 21:36:11 [22301]


SYMLY | 395    2019-05-07 21:44:37 [22302]

Fehér teflon szalagot használok a menetekhez is illetve a fejet is avval tekerészem kőrbe, biztosabb és stabilabb mint ezek a szilikon szuttyok.

Előzmény: znyolczas, 2019-05-07 21:36:11 [22301]


znyolczas | 223    2019-05-07 21:36:11 [22301]

Jó estét, sziasztok.
Egy olyan dologban kérném a segítségeteket hogy hol tudok tömítő pasztát venni az extruderemhez vagy mit használhatok az tömítésre? Ugyanis az olvadt filament szivárog....mikor már kellő mennyiség távozott a nem kívánt helyen lecseppen a munkadarabra....a csatolt képen látható csavarkötésnél szivárog. Mit tudok tenni?

  


B.Zoltán | 990    2019-05-05 15:01:26 [22300]

Engemet is zavart az ultimaker-nél , hogy hátul két rúdon csúszkál, mert képest elől 1mm is mozogni.

Kapott elől a jobb sarkára egy rúgót, ami oldalirányban feszíti és egy rúdon tud csúszkálni le-föl.
Nekem azóta jónak tűnik, mert az üveg súlya meg stabilan tartja függőlegesen.


cree2 | 3516    2019-05-05 12:20:13 [22299]

2 sines rendszer (asztal) nem vált be mert vibráció alat beremeg alátámasztva is 3..4 meg vezetés kell min stabilitáshoz...

http://users.atw.hu/jeges2009/_private/3d_print/3D_MECH_02.jpg

Előzmény: keri, 2019-05-05 07:27:13 [22298]


keri | 11496    2019-05-05 07:27:13 [22298]


Eddig jól néz ki.
Sok sikert hozza!

Nem gondoltál arra hogy ne egy oldalon fogasd fel az asztalt, hanem két oldalon?

Másik észrevételem, hogy a sarok merevítőket szerintem majd cseréld alumíniumra. Bár én is nagy rajongója vagyok a nyomtatott alkatrészek minél szélesebb körű felhasználásának, de ezen az alkatrészen koncentrálódik a doboz derékszögessége ellen küzdő minden erő.
Persze működni fog így is, de kényelmesebb ha nem kell gyakran állítgatni.

Előzmény: Rémiás András, 2019-05-04 12:23:29 [22297]


Rémiás András | 105    2019-05-04 12:23:29 [22297]

Már készül a nyomtatóm egy Hypercube Evo, csak kíváncsi voltam.

  

Rémiás András | 105    2019-05-04 12:18:29 [22296]

Pont erre voltam kíváncsi köszönöm.

Előzmény: RJancsi, 2019-05-04 12:09:27 [22295]


RJancsi | 2461    2019-05-04 12:09:27 [22295]

Nem egészen értem a kérdésed... Ha a mechanika fizikai sebességhatárait kérdezed, szerintem 200 mm/sec még elképzelhető.
A 3D nyomtatás sebessége viszont sok mindentől függ, pl. fúvóka átmérő, rétegvastagság, minőségi igény stb. A "szokásos" 0,4 mm-es fúvókával igényes nyomtatásnál 0,1 mm rétegvastagság esetén 50-60 mm/sec szokott lenni a tempóm, "draft"-ban 0,15 mm rétegvastagsággal 80-100 mm/sec. A tempó függ attól is, hogy az extrudered mekkora fűtőteljesítményt tud. Ha túl nagy a sebesség, a filament nem képes megfelelően és egyenletesen megolvadni.

Előzmény: Rémiás András, 2019-05-04 11:45:49 [22294]


Rémiás András | 105    2019-05-04 11:45:49 [22294]

Sziasztok.

Egy kérdés,egy ilyen megoldással milyen gyorsan lehet nyomtatni?https://www.youtube.com/watch?v=L0A_ovq7KpY


cree2 | 3516    2019-05-01 09:34:03 [22293]

Ez valami klon fej de nem látok bele mikor össze van rakva hogy ér össze a tefloncső és a fuvoka lehet amikor fütöt a teflon cső mocorog lehet össze sem ér a fenmaradó helyre meg berakodik a müanyag ha nem zár össze ott meg az átmérő nagyobb lesz mind 2mm erre gondolok hiba forrás ként...

Előzmény: keri, 2019-05-01 08:24:28 [22292]


keri | 11496    2019-05-01 08:24:28 [22292]

Nagyobb a fúvóka belső átmérő mint a vezető csőé?
Nekem ahogy húzom szépen elnyúlik és ezért picit sem szorul a gombóc a végén.

Na mindegy. Kinek hogy jobb úgy csinálja.
Szoktam én is égetni, de volt hogy sokáig a lángban hagytam és elolvadt a réz fúvóka

Előzmény: cree2, 2019-04-30 22:52:49 [22291]


cree2 | 3516    2019-04-30 22:52:49 [22291]

probáltam ugy is szál meg nyulik de bele szakad fejbe valahogy zsákuca visszafelé (direkt)hajtásu bemenő támasztó furat is 2mm trutyi nem fér át rajta....
A fuvoka kivétel gyorsabb akkor már azt is izitom gázal vörösig tisztitva...

Előzmény: keri, 2019-04-30 20:54:57 [22290]


keri | 11496    2019-04-30 20:54:57 [22290]

Akkor kicsit magasabb hőmérsékleten próbáld. Az nem jó ha húzza a teflont.

Előzmény: cree2, 2019-04-30 19:20:09 [22289]


cree2 | 3516    2019-04-30 19:20:09 [22289]

valami kikeményszik a pla ban ha sokáig ál a fejben ugy vetem észre ez okoz végül gondot nálam poros redvás szenyezödés nemtud bejutni a fejbe...
ezt a viszahuzos dolgot már probáltam 100c körül de a teflon betétes is hozta a felszorult dumo a szál végén ami a redva csomo volt a fuvokábol..

Előzmény: keri, 2019-04-30 13:55:38 [22281]


RJancsi | 2461    2019-04-30 16:53:26 [22288]

Nekem a gyári Ender3.

Előzmény: keri, 2019-04-30 16:38:40 [22287]


keri | 11496    2019-04-30 16:38:40 [22287]

Akkor az enyém jobb, mert nekem meg semmi gondot nem okoz ha nem vágom le a végét
Nekem KeriLaci féle 1.0-ás bowdenes extruderem van

Előzmény: RJancsi, 2019-04-30 15:33:52 [22285]


RJancsi | 2461    2019-04-30 15:37:58 [22286]

Még csak annyit, hogy ha PETG (230-240°C) után PLA-val nyomtatok, a szeletelőben 180-200°C-t állítok be, de a nyomtatás kezdetén a nyomtatón kézzel felfűtöm a fejet 240°C-ra és széles (5 mm) skirt-et nyomtatok a tárgy köré hogy a maradék PETG is biztosan kijöjjön a fejből. A skirt végén visszaveszem a hőfokot a PLA-nak megfelelőre hogy ne égjen meg.


RJancsi | 2461    2019-04-30 15:33:52 [22285]

Aha. Nekem MK10 "bowdenes" extruderem van, semmi gondot nem okoz a vágott végű szál befűzése. Illetve annyit, hogy a befűzés előtt kézzel kiegyenesítem a szál végét, mert ha kicsit is ívelt akkor a továbbító görgők között nehezen találok bele a teflon "bowden"-be.

Előzmény: keri, 2019-04-30 15:05:57 [22284]


keri | 11496    2019-04-30 15:05:57 [22284]

Nincs itt ellentmondás.
Tisztításnál levágom, cserénél nem.
Ezen felül tisztításnál egy hosszú elvékonyodó rész van, amitől a kúposság a visszatoláshoz megmarad.

Levágott véget is vissza tudok tolni természetesen, de kicsit macerásabb, minden átmeneten áttuszkolni.

Előzmény: RJancsi, 2019-04-30 13:58:34 [22282]


Sásdi Zoltán | 455    2019-04-30 15:03:30 [22283]

A lustaság viszi előre az emberiséget. Egyszer, még a számítógépek hajnalán, a főnököm megbízott egy ,szerinte nagyon hosszú ideig tartó kimutatás elkészítésével, én meg kikérdeztem a rendszergazdát. Nagyon megörült nekem, senki sem állt szóba vele, 10 perc múlva vittem a több oldalt, kinyomtatva. Nézegeti-nézegeti: Na lusta emberre kell bízni, ha azt akarod hamar kész legyen!
E nélkül még kőbaltánk sem lenne.

Előzmény: keri, 2019-04-30 13:55:38 [22281]


RJancsi | 2461    2019-04-30 13:58:34 [22282]

Némi ellentmondást vélek felfedezni. korábban azt írtad, hogy nem vágod le a kihúzott szál végét, mert úgy könnyebb betolni. Most meg azt, hogy a szál kihúzásával szeded ki a "koszt" a fúvókából. Akkor a szál betolásával a koszt is visszatolod?

Előzmény: keri, 2019-04-30 13:55:38 [22281]


  Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 1 / 446 Ugrás ide:
Sorok:
1  2  3  4  5   Következő ►  Utolsó ►|


 ◊