HobbyCNC fórum  
FTP tárhely: http://cnctar.hobbycnc.hu v0.9.6 Régi HobbyCNC oldal: http://archiv.hobbycnc.hu

Új regisztráció / Átregisztráció a régi fórumról
    
   


Épül a gépem ::: Kézsmárki Zoltán gépe

*****

 

Időrend:
Oldal 1 / 5   Sorok:
1  2  3  4  5   Következő ►  Utolsó ►|

  Fórum főoldal  |  A lap aljára

remrendes | 4159    2016-04-07 19:44:00 [223]

Ez eleg jol nez ki. Valami ilyesmire keszulok en is.

Előzmény: izbeki, 2016-03-09 12:17:00 [211]


Kézsmárki Zoltán | 751    2016-03-09 21:36:00 [222]

Éppen írni is akartam, hogy benézhetnél Szolnokra menet (Szandaszőlős).

Most, hogy a sörhozás is felmerült, egyenesen kötelező a látogatás...

Előzmény: izbeki, 2016-03-09 20:55:00 [221]


izbeki | 1329    2016-03-09 20:55:00 [221]

Köszi az elismerést! Majd egyszer megnézem, hogy vetemedett-e.
A topikod használatáért meg majd viszek egy kis sört, ha megyek Szolnokra.

Előzmény: Kézsmárki Zoltán, 2016-03-09 17:53:00 [217]


izbeki | 1329    2016-03-09 20:01:00 [220]

Köszi . Valamiért piszkosul utálom a rendetlenséget.

Előzmény: Kristály Árpád, 2016-03-09 18:33:00 [218]


izbeki | 1329    2016-03-09 20:00:00 [219]

Más elfoglaltságaim miatt még alig használtam, de majd egyszer.....

Előzmény: Kézsmárki Zoltán, 2016-03-09 17:53:00 [217]

Kristály Árpád | 3080    2016-03-09 18:33:00 [218]

Halihóóó
Ilyen rendet útóljára Varsánál láttam!!!!

Előzmény: izbeki, 2016-03-09 17:28:00 [215]


Kézsmárki Zoltán | 751    2016-03-09 17:53:00 [217]

Szia!

Nagyon szép - és biztosan nagyon jó is.
Látod valamiféle hátrányát, hogy nem volt feszmentesítve?

Előzmény: izbeki, 2016-03-09 17:28:00 [216]


izbeki | 1329    2016-03-09 17:28:00 [216]

Feszmentesítve sajna nem volt.

Előzmény: guliver83, 2016-03-09 16:07:00 [213]


izbeki | 1329    2016-03-09 17:28:00 [215]

Köszi a lehetőséget, akkor egy képet rakok a gépről:


Kézsmárki Zoltán | 751    2016-03-09 16:42:00 [214]

Szia!

Úgyis lelaposodott a topic, legalább feldobjátok...

Előzmény: guliver83, 2016-03-09 16:07:00 [213]


guliver83 | 3235    2016-03-09 16:07:00 [213]

Egy kicsit ideszemetelnünk.
Ez egy hegesztett váz, gondolom feszültségmenetesítés is történt, arról lehet tudni valamit?

Előzmény: izbeki, 2016-03-09 12:17:00 [211]


Kézsmárki Zoltán | 751    2016-03-09 15:56:00 [212]

Szia!

Azért erről a gépről szívesen látnánk több képet is!

Előzmény: izbeki, 2016-03-09 12:17:00 [211]


izbeki | 1329    2016-03-09 12:17:00 [211]

Szia! Ezt a vázat marták síkba és oldalazták (kb 1100 x 900 x 300mm)

Előzmény: remrendes, 2016-03-09 00:49:00 [210]


remrendes | 4159    2016-03-09 00:49:00 [210]

Ez a 60k huf mennyi alkatresz sikba marasat jelenti kb?

Előzmény: izbeki, 2016-03-03 15:49:00 [209]


izbeki | 1329    2016-03-03 15:49:00 [209]

Semmi összeköttetés nem volt, de nagyon rendesek voltak.
Az óradíj 15eFt volt, 60e Ft lett volna összesen, de egyszer potyára elmentem, ezért kaptam 20e Ft kedvezményt, így összesen 40e -be, plusz a benzinbe került.
Akkora gépen csinálták, hogy a kocsim kétszer rá fért volna az asztalra.

Előzmény: svejk, 2016-02-28 19:04:00 [208]

svejk | 33048    2016-02-28 19:04:00 [208]

Megérte oda elvinni, vagy volt valami összeköttetés?

Előzmény: izbeki, 2016-02-28 18:46:00 [207]


izbeki | 1329    2016-02-28 18:46:00 [207]

Mire a gép elkészült, az időm fogyott el. Amúgy már egy párszor hasznát vettem, dolgozott egy kicsit.
Amúgy Kiskőrösön, az Agroline Kft-nél spécin síkbamarták a vázat.

Előzmény: Kézsmárki Zoltán, 2016-02-28 09:10:00 [203]


Kézsmárki Zoltán | 751    2016-02-28 12:39:00 [206]

Szia!

A Klaviónál vettem.

Ez alumínium, de van vasból is náluk - nekem az nehéz lett volna.

Előzmény: Aknai Gábor, 2016-02-28 11:59:00 [205]


Aknai Gábor | 3091    2016-02-28 11:59:00 [205]

Szia,

ez komoly cucc lesz, grat. A mechanikai rész elég stabilnak tűnik. A T nút asztalt csináltattad vagy készen vetted?

Előzmény: Kézsmárki Zoltán, 2016-02-27 22:29:00 [201]


Kézsmárki Zoltán | 751    2016-02-28 09:18:00 [204]

Azt még elfelejtettem írni, hogy a t-nútos asztal mérete 300x400, a gép mozgástartománya 180x130x70.

Most látom a képeken (élőben nem ennyire feltűnő), hogy a festés elég gagyi.
A festékboltban az eladó megesküdött az édesanyja életére, hogy ez a ,,felnifesték" soha le nem jön, még ha akarnám se.
Ahhoz képest, ha ránézek, már le is kopik. Azóta nem mertem érdeklődni az édesanyja hogylétéről...

Mivel a képeken látható szerkezetet már annyiszor össze- és szétszereltem, mint rendes ember a pisztolyát, úgy döntöttem, hogy most már ilyen festéssel mozgásra bírom, és majd utána kap egy rendes festést. (Persze tudom, hogy ha egyszer elindul, soha nem fogom szétszedni...)


Kézsmárki Zoltán | 751    2016-02-28 09:10:00 [203]

Szia!

Örülök, hogy tetszik - a profitól azért még messze van.

Apropó! Mi újság a te gépeddel? Én ott járok, hogy vitted síkba maratni a vázat. Milyen lett?

Előzmény: izbeki, 2016-02-28 07:42:00 [202]


izbeki | 1329    2016-02-28 07:42:00 [202]

Nagyon profi, tetszik!


Kézsmárki Zoltán | 751    2016-02-27 22:29:00 [201]

Bocs, még az y asztal teteje lemaradt:



A ,,szendvics":



És még pár kép:





Kézsmárki Zoltán | 751    2016-02-27 22:00:00 [200]



Az y asztal alja (nyilván ezek ugyanazok a sínek-kocsik, mint az előző képen - bocs).

Most egyelőre ennyi, természetesen nagyon szívesen veszem a hozzászólásokat, észrevételeket, de nem szeretném eluralni a fórumot.


Kézsmárki Zoltán | 751    2016-02-27 21:51:00 [199]



Ez az x asztal felülnézetből. (Ne tévesszen meg benneteket, a motortartó bak le van szerelve.)

Mivel a két fő sínt mindenképpen úgy akartam elhelyezni, hogy a főorsó munkaterülete mindig ,,belül" legyen, ezért a távolságuk meglehetősen nagy. Nem hiszem, hogy behajlana az y asztal, de jobb a békesség. Így aztán bekerült még két sín - 1-1 kocsival. Szó szerint igaz: ez volt itthon.
A kocsik a főorsó alatt vannak, a felfogatásuk ,,érdekes": 4 hernyócsavarra vannak ráültetve, kicsit tudnak helyezkedni (ez a hivatalos verzió - az igazság: nem is tudtam volna másképp összeszerelni...) A behajlás elleni védelmet tökéletesen ellátják.

Kézsmárki Zoltán | 751    2016-02-27 21:38:00 [198]



Ezen a képen az x asztal van ,,alulnézetből".
Az itt látható kocsik vannak (lesznek) lefogatva az ,,alap" asztalhoz.

Ami még látszik rajta: léptetőmotor konzolja, az mozgatja majd az y asztalt. ,,Felsejlik" egy bordáskerék és a Józsi féle trapézmenetes csapágyháza.


Kézsmárki Zoltán | 751    2016-02-27 21:31:00 [197]

Az előző képen a legalsó asztal van, kapott egy kis merevítést alul.

Ami még változás, hogy a fölötte lévő mozgó (x) asztal a régebbi verzión úgy mozgott, hogy egy idő után szabadon hagyta az alatta lévő orsót. Most - majd látjátok - soha nem látszik ki az orsó.

Sz. Józsi-féle trapézmenetesek hajtják az x asztalt. Nem látszanak, de az orsó anyája alatt van 2 db 10-es furat, azon keresztül lehet a csavarokat ,,feldugni", így rögzíteni az x asztalhoz.

Láttok még 2 induktív érzékelőt, ezek végálláskapcsolók.

Az asztalon lévő 4x4 furat az x asztal lin. sínjeinek kocsijaihoz van.


Kézsmárki Zoltán | 751    2016-02-27 21:20:00 [196]

Egy kicsit építgessünk is...

Annak idején, induláskor, az x és az y asztalt alumíniumból terveztem, illetve készítettem. (Láthatjátok lentebb.).
Egy barátom,mikor meglátta, azt mondta: ha gagyi is lesz a géped, legalább legyen vasból. Így - kicsi áttervezéssel együtt - elkészültek az asztalok vasból, ezekről most teszek be pár képet:


Kézsmárki Zoltán | 751    2016-02-27 20:45:00 [195]

Sziasztok Urak!

Itt az ideje, hogy haladjunk a géppel, letelt az ebédidő...

A próba topikban látható egy kép (itt is lesz majd), egy régebben bénán lefotózott rész miatt újra fotóztam.

Magánbeszélgetésben többen kérdezték, hogy a készülő gépemen a z-tengelyt mozgató trapézorsó miért ér hozzá a szíjtárcsához, meg egyáltalán?...

Nos, nem ér hozzá, nincs kapcsolatuk, csak a béna fotós béna beállítása így összezavart benneteket. A kép helyesen:



Amikor a z a fölső véghelyzete felé közeledik, akkor az orsó belemegy a főorsó furatába, de nem ér hozzá.


Kézsmárki Zoltán | 751    2015-11-30 15:48:00 [194]

Érdekesek azok (és szépek is).

Legalább azoknak átlátom a működését, a saját gépemét még nem...

Előzmény: Aknai Gábor, 2015-11-30 14:54:00 [192]


Kézsmárki Zoltán | 751    2015-11-30 15:47:00 [193]

Szia!

Láttam már ezeket a képeket, nagyon tetszik a homokszórás, de abban igaza van Ferinek, hogy ez erre a célra nem lenne célszerű.

Előzmény: Törölt felhasználó, 2015-11-30 09:05:00 [186]


Aknai Gábor | 3091    2015-11-30 14:54:00 [192]

Én tennék még föl képeket, de a szalagcsiszoló nem olyan érdekes, mint egy CNC masina.

Előzmény: Kézsmárki Zoltán, 2015-11-30 14:06:00 [190]


Kézsmárki Zoltán | 751    2015-11-30 14:12:00 [191]

Szia!

Azért is írtam az üveggyöngyös verziót, láttam azzal készült munkát, nagyon szép. Mintha polírozva lenne, de nem olyan fényes, inkább selyemfényű.

A szinterezéstől azért félek (lehet, csak a tudásom hiányos), mert ott az illeszkedő felületek is ,,festékesek" lesznek, az meg elviszi a méreteket. Az oldószeres festék jó lenne, mert ott ki tudom takarni az éleket.
Az az igazság, hogy még nem tartok ott, hogy ebbe komolyabban belegondoltam volna.

Előzmény: Rabb Ferenc, 2015-11-30 09:47:00 [188]


Kézsmárki Zoltán | 751    2015-11-30 14:06:00 [190]

Szia!

Ezzel (mármint a nézéssel) én is így vagyok, csak mostanában kevés gép készül - vagy csak nem mutatják meg az építők.

Előzmény: Aknai Gábor, 2015-11-30 09:19:00 [187]


Kézsmárki Zoltán | 751    2015-11-30 14:05:00 [189]

Szia!

A hátsó nagy lap adamantot, a többi marós munka Vomberg Pistát dícséri.

Előzmény: Törölt felhasználó, 2015-11-30 08:47:00 [185]

Rabb Ferenc | 4365    2015-11-30 09:47:00 [188]

Nem biztos, hogy a homokszórás a világ legjobb ötlete. Eszméletlenül tud koszolódni a felület a milliónyi apró kráter miatt. És eltávolíthatatlanul, ismétlődően.

Ha pedig festeni akarod, akkor meg minek? A szinterezés (elektrosztatikus porszórás) megáll rajta. De ha oldószeres festést alkalmazol, előtte ADHEZOR L alapozóval kezdjed. Létezik fekete, fehér és barna színben. Fontos, hogy a saját beépülő reaktív hígítóját használd hozzá

Előzmény: Kézsmárki Zoltán, 2015-11-30 07:44:00 [184]


Aknai Gábor | 3091    2015-11-30 09:19:00 [187]

Le a kalappal nagyon ügyesek vagytok, imádom nézni a készülő gépeket.

üdv, gaben


Törölt felhasználó    2015-11-30 09:05:00 [186]


Homokszórás és menetelés előtt.



Homokszórás után



Ezt 0.1 kvarc lisztel fújtam, de csak szigorúan légzésvédővel szabad használni ezt az anyagot.
Anyaga 20mm-es Certal

Előzmény: Kézsmárki Zoltán, 2015-11-30 07:44:00 [184]


Törölt felhasználó    2015-11-30 08:47:00 [185]

Nem gondoltam, hogy aluból van.
Szép a kivitel.

Előzmény: Kézsmárki Zoltán, 2015-11-30 07:44:00 [184]


Kézsmárki Zoltán | 751    2015-11-30 07:44:00 [184]

Szia!

Az alkatrészek ún. síkbamart alulemezből készültek, ezek le is vannak fóliázva, így ,,konyhakész", nem kell vele csinálni semmit. Persze - mivel a maráshoz le kell venni a fóliát - szereléskor azért karcolódik. Van itt Szolnokon egy úriember, aki üveggyönggyel csinálja a homokszórást, úgy tervezem, ha kész a gép, elviszem hozzá az alkatrészeket.

De az is lehet, ha működik majd a szerkezet szépen, és kedvem ( $ ) is lesz hozzá, akkor megcsináltatom ,,vasból". De ez még a távoli jövő...


Törölt felhasználó    2015-11-29 21:05:00 [183]

A sík felületek szalagcsiszolóval lettek csiszolva? De legalább is, csiszolóvászonnal?
Köszi.

Előzmény: Kézsmárki Zoltán, 2014-07-29 11:44:00 [181]


Kézsmárki Zoltán | 751    2015-11-29 20:41:00 [182]

Tisztelt Uraim!

Most, hogy Tibor hagyott nekünk egy szusszanásnyi időt, leporolom régi projektemet.
Jó is ez a kis pauza, gyilkos a tempó, amit a topicgazda diktál. Alig 3000 bejegyzés alatt eljutottunk Newtontól Jedlik Ányosig. Bepillantottunk a villamdelejes forgony (és Tibor) lelkivilágába (utóbbiba kicsit jobban).

Nem tudom, mit baltázhatott el ez a Tibor fiú, hogy olyan görbéket rajzolt neki a motor, nekem majdnem mindig szép szabályos kört rajzolt a filctoll, amit rákötöttem a tengelyre. Jó, egyszer nem, mert nem volt jó a rögzítés, akkor volt is egy egységugrásom, és az arcomra rajzolt egy olyat, mint a Tiboré. Biztos majd ő is korrigálja a hibát, megvárjuk.

Azért is jó ez a kis pihenő, hogy kicsit magunkba szálljunk, gondolkodjunk el a kis cnc-s életünkön, dobjuk le magunkról a csicsavilág béklyóit. Mondjuk ami csicsákat néha Francy fölrak ide, nem szívesen dobnám le magamról - lehet, egy paptól kéne tanácsot kérnem. Csak nagyon halkan merek arra gondolni, milyen lehet, mikor a csicsa először találkozik a kőkemény igazsággal...

A múltkor pedzegettem a fiamnak, ha esetleg hamarabb szólítanának magukhoz az égiek, mint ahogy kiderül a VALÓSÁG, lenne-e kedve befejezni a gépemet? Finoman, de elutasított: nem tudja garantálni, hogy majdan születendő gyermeke fiú lesz, és akkor a nemzedékeken átívelő projektet ki viszi tovább?

Így aztán kénytelen vagyok sötétben tapogatózva, önmarcangoló kétségbeesésben magam esze után építeni tovább a gépet. Egy reménysugár van csak: a hajtáslánc biztosan jó lesz, esetleg a gépet kell hozzá újraépíteni.

Ígérem nektek, a további bejegyzéseim vidámabbak lesznek, hisz következik a móka, kacagás: a gépépítés.

Ma már nem terhelnélek benneteket, amint időm engedi, lépésről-lépésre megmutatom nektek, hogyan NE építsetek cnc-gépet.

Jó éjszakát!



Kézsmárki Zoltán | 751    2014-07-29 11:44:00 [181]


Kézsmárki Zoltán | 751    2014-06-21 11:40:00 [180]

Szia!

Jó, hogy rákérdeztél a szíjtárcsákra - mivel eddig nem voltak beüzemelve, nem néztem meg tüzetesebben őket. Hát nem jók.

Kérdeztem a boltot, van nekik, csak az a baj, hogy nekem az átmérők eléggé kötöttek.

Annyival vagyok előrébb, hogy találtam rajzot, így talán annak alapján jóra tudja esztergálni a mester. (Előzőleg csak a szíjat vittem.)

Előzmény: vjanos, 2014-06-10 22:15:00 [174]


Kézsmárki Zoltán | 751    2014-06-11 11:20:00 [179]

Szia!

Hát először én sem értettem...

A trapézmenet nem hozzáér a szíjtárcsához, hanem belemegy a főorsóba. Hülyén hangzik, de elfér ott - a helytakarékosság minden józan gondolatot felülír. Nem is kifejezetten a helytakarékosság, hanem hogy a fortuna minél közelebb legyen az alaphoz, mert csak akkor tud az öntvény alsó része felett dolgozni.

A ,,hengeres izé"-nél (én sem tudok rá jó szót) ráéreztél a lényegre: a függőleges tengelyt (ami hosszbordás) fogja forgatni a marómotor, és az az alkatrész adja át a forgást a fortunának, nyilván a fortunával együtt kell fel-le mozognia.

A képeken nem látszik (mert még nincs is meg), a henger össze lesz kötve a lin. tengelyt tartó alu tömbbel, tehát a henger kénytelen függőlegesen mozogni a fortunával együtt.

Előzmény: vjanos, 2014-06-11 10:54:00 [178]

vjanos | 5562    2014-06-11 10:54:00 [178]

Bevallom nem értek mindent :S

Az utolsó két képen elég becsapós, hogy a trapézmenet vége a fortuna végi hosszbordáshoz ér - de gondolom ez üzemszerűen nem lesz összekötve

Viszont a hosszbordás szíj másik felén levő hengeres izét nem értem. Mintha meg lenne csapágyazva a tengelyen, amin felül is van egy hosszbordás; és mintha ugyanazon a tengelyen lineárisan is el tudna mozdulni? :S

Előzmény: Kézsmárki Zoltán, 2014-06-11 09:06:00 [176]


Kézsmárki Zoltán | 751    2014-06-11 09:19:00 [177]

Még annyit tennék hozzá, hogy az alaplap kb. A/4 méretű, a legnagyobb ,,kinyúlása" 140 mm, az oldallap kb. 70 mm. Tehát nem olyan nagy ez a szerkezet.

Svejknek: sikerült a fortuna középpontját 54 mm-en tartani...


Kézsmárki Zoltán | 751    2014-06-11 09:06:00 [176]

Felkerültek az oldallapok a gépre, bizisten egyre jobban néz ki...



A diadalív fúrása...



Provizórikus összerakás - már nagyon szerettem volna látni, hogy néz ki. Hát így:



Meg így:





Kézsmárki Zoltán | 751    2014-06-11 08:14:00 [175]

Szia!

Köszönöm a biztatást...

A szíjtárcsákat esztergályos csinálta - olyan meggyőzően mondta, hogy meg tudja csinálni, hogy nem is kerestem boltban.

Előzmény: vjanos, 2014-06-10 22:15:00 [174]


vjanos | 5562    2014-06-10 22:15:00 [174]

Halad ez szépen

A hosszbordás szíjtárcsákat készen vetted, vagy gyártattad?


  Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 1 / 5   Sorok:
1  2  3  4  5   Következő ►  Utolsó ►|


 ◊ 
[ 0.8694 ]