HobbyCNC fórum  
FTP tárhely: http://cnctar.hobbycnc.hu v0.9.6 Régi HobbyCNC oldal: http://archiv.hobbycnc.hu

Új regisztráció / Átregisztráció a régi fórumról
    
   


CNC eszterga építő iskola.

Sokszor jó lenne egy kis ügyes CNC eszterga.

 

Időrend:
Oldal 1 / 33 Ugrás ide:
Sorok:
1  2  3  4  5   Következő ►  Utolsó ►|

  Fórum főoldal  |  A lap aljára

Istvan0728 | 383    2024-10-01 06:25:26 [1615]

Írok üzenetet, mert lenne pár kérdésem.

Előzmény: Autotec1, 2024-09-30 18:32:27 [1613]


Autotec1 | 582    2024-09-30 18:57:43 [1614]

Revorverfej mar tökéletes
https://youtube.com/shorts/_deau8x91Yo?feature=share


Autotec1 | 582    2024-09-30 18:32:27 [1613]

Mennyibe állt meg a vezérlő?

Előzmény: Istvan0728, 2024-09-24 07:22:49 [1611]


Autotec1 | 582    2024-09-30 18:31:15 [1612]

már mozog ide-oda forog is , a végállások vannak hátra

Előzmény: Istvan0728, 2024-09-24 05:28:30 [1610]


Istvan0728 | 383    2024-09-24 07:22:49 [1611]

Indul a kis Emco Compact 5 CNC teljes elektronikai és részleges mechanikai felújítása. Megérkezett az elektronika javarésze.

    

Istvan0728 | 383    2024-09-24 05:28:30 [1610]

Helyzet? működik már a géped?

Előzmény: Autotec1, 2024-07-21 19:35:31 [1604]


svejk | 33048    2024-07-25 10:40:19 [1609]

Minden eladó rajta, hívjátok bátran a fickót!

Előzmény: svejk, 2024-07-25 10:39:07 [1608]


svejk | 33048    2024-07-25 10:39:07 [1608]

Valaki érdeklődött a közelmúltban levegős tokmány iránt.

Az alábbi esztergát most kezdik bontani azon ilyen van.
'Adok-veszek-cserélek. CSAK ÁRMEGJELÖLÉSSEL!' téma, 190593. hozzászólás

A főhajtás még érdekes lehet valakinek, egy 7,5 kw-os Omron van rajta az eredeti Mitsubishi helyett.


Istvan0728 | 383    2024-07-25 06:30:37 [1607]

Szép kihívás! Sok sikert a megvalósításához!

Előzmény: Autotec1, 2024-07-22 19:02:12 [1606]


Autotec1 | 582    2024-07-22 19:02:12 [1606]

két orsót tud kezelni a vezérlő, ha szerencsém van akkor szinkronban, ha nincs akkor nekem kell megoldani. Tehát adott egy poligon eszterga kialakítására.

Előzmény: Istvan0728, 2024-07-20 05:33:52 [1603]


Istvan0728 | 383    2024-07-22 05:36:36 [1605]

Előzmény: Autotec1, 2024-07-21 19:35:31 [1604]


Autotec1 | 582    2024-07-21 19:35:31 [1604]

Mivel 2 főorsót tud kezelni a vezérlő, így egy szinkronizáláson gondolkodok, ha már üzembiztosan fog működni akkor megnézem, lehetne-e poligon esztergát csinálni belőle

Előzmény: Istvan0728, 2024-07-20 05:33:52 [1603]


Istvan0728 | 383    2024-07-20 05:33:52 [1603]

Részleteznéd egy kicsit az elképzelésedet, tervedet a hajtott szerszámos megoldásról. Köszönöm: István

Előzmény: Autotec1, 2024-07-08 08:21:11 [1570]


svejk | 33048    2024-07-16 19:03:52 [1602]

Úgy kb. mindenre ami nem speciális az Interflon MP2/3-at.
Ebből az MP0-át automata kenöbe is.
Az Interflon HS2 viszont kudarc volt, olyan helyre marad a Klūber NBU 15 vagy ennek van egy angol megfelelője féláron( most nem jut eszembe a neve).
A sokkal olcsóbb TOP2000 is elég jól ellenáll az emulzio kimoso hatásának, de hosszútávú tapasztalataim még nincsenek vele.

Előzmény: Vetesi75, 2024-07-16 16:07:09 [1599]


jani300 | 12258    2024-07-16 18:11:35 [1601]

Ez érdekes téma lehet .
Nagy valószínűséggel sokféle egyéni álláspont lehet , ha nyilatkoznak többen a témában . Kíváncsi vagyok .

Előzmény: sarktibsi, 2024-07-16 14:20:22 [1598]

sarktibsi | 674    2024-07-16 17:49:30 [1600]

Én igazából patron kenésre használom, mert a sok emulzió kimosta a sima zsírt, aztán meg csak akadozott.

      

Előzmény: Vetesi75, 2024-07-16 16:07:09 [1599]


Vetesi75 | 1635    2024-07-16 16:07:09 [1599]

Ez a téma engem is érdekelne. Melóhelyen nincsen csak sima LZs2, de az több kárt csinál szerintem , mint hasznot.

Előzmény: sarktibsi, 2024-07-16 14:20:22 [1598]


sarktibsi | 674    2024-07-16 14:20:22 [1598]

Kérdezném kinek milyen tokmány kenés vált be? Akár gépi akár kézi tokmányról legyen szó.

Nekem az OKS tokmánypaszta 265/400L-típus.


frob | 2276    2024-07-15 20:59:50 [1597]

Kezdem kapisgálni hogy is működnek, köszönöm mindenkinek a segítséget!

Előzmény: Vetesi75, 2024-07-15 16:54:49 [1593]


Vetesi75 | 1635    2024-07-15 20:17:20 [1596]

Lehet, hogy 1..2 liter az átlag, mert csak tippeltem - a visszafolyó csövet vizuálisan kémlelve sokkal többnek tűnik. A szivattyú, ha lyukas a nyomóág, viszont képes seperc alatt kiüríteni a tartályt.
Nincs róla normális metszeti rajzom, mert az alkatrészjegyzékek az egész hengert egyetlen tételként kezelik. Ez is az egyik karbantartásiból lett kiollózva.

Előzmény: svejk, 2024-07-15 19:29:16 [1594]


Hanks | 109    2024-07-15 20:17:00 [1595]

Találtam egy leírást, és úgy néz ki valóban így működik. Szerencsére megrendeltem a vezérlőt is hozzá, volt az oldalon kupon amivel kb. 140eFt volt vezérlővel együtt.
Hátha valakinek szüksége van a leírásra: https://cncmakers.com/cnc/News/LD4_HAK20_LD4B_HAK21_Manual_for_Use_a.html

Előzmény: TBS-TEAM, 2024-07-15 09:27:22 [1588]


svejk | 33048    2024-07-15 19:29:16 [1594]

Ez tényleg csak vázlat.
Nálunk 60-90-es áteresztásű orsók vannak, kizárólag Kitagawa munkehengerekkel.
A 3 liter/perces résolaj már nagyon rossznak számít, ez egy szakszerűtlen szétszerelés után következett be, cserélni kellett komplett.
Egyébként 20-30 évet simán elmennek, esetleg a csőrúdtömítést -mezei "O" gyűrű- kell 8-10 évente cserélni.

Fontos elem a behúzóhengerben levő 2 db vezérelt visszacsapószelep, ez biztosítja hogy kikapcsoláskor vagy szivattyú leálláskor is megmaradjon a szorítás.

Előzmény: Vetesi75, 2024-07-15 16:54:49 [1593]


Vetesi75 | 1635    2024-07-15 16:54:49 [1593]

A vázlaton egy komplett eszterga főorsó vonóékes tokmánnyal és forgó, kettősműködésű hidraulikus munkahengerrel van - rosszul ábrázolva. A henger (és a hozzávezetések) áll, a dugattyú forog a hengerben. A hengerfal és a dugattyú között rés van (nincs tömítés), amin folyamatosan áramlik át az olaj, ez a "résolaj" az inaktív oldalon szabadon vissza van vezetve a tartályba. A forgó dugattyúrúd (csőtengely, ami a vonócsőhöz csatlakozik) szintén hézaggal van átvezetve a hengervégeken, itt is áramlik mellette az olaj, ami szintén visszavezetésre kerül. Itt az ajkas tömítések a visszavezető csatornán kívül vannak, nincsenek nyomás alatti olajjal terhelve.
Mivel az egész cuccnak - tervezetten - jelentős a vesztesége (állapottól függően kb. 10L/min résolaj), ezért nagy szállítókapacitású szivattyút igényel a 25...30 bar nyomás mellett, illetve nagyon precíz csapágyazást, hogy az amúgy is kicsiny rések tényleg résként funkcionáljanak, különben bedarálja saját magát.

  

Előzmény: frob, 2024-07-15 10:06:38 [1589]


sarktibsi | 674    2024-07-15 13:38:25 [1592]

A képen egy léghenger tokmánnyal összeépítve látható.
De ha jól gondolom nem cnc esztergára kellene.

  

Előzmény: frob, 2024-07-15 10:06:38 [1589]


GG | 343    2024-07-15 10:37:50 [1591]

Esetleg ez?
https://www.machsupport.com/forum/index.php?topic=43510.0

Előzmény: Hanks, 2024-07-15 08:56:59 [1587]

frob | 2276    2024-07-15 10:08:33 [1590]

Hát ez az hogy én is csak találgatok
ilyen tokmánynak a működése érdekelne

Előzmény: jani300, 2024-07-14 18:31:32 [1577]


frob | 2276    2024-07-15 10:06:38 [1589]

Köszi, bár azon a két képen nem sok minden látszik
de legalább van már támpont

Előzmény: sarktibsi, 2024-07-14 19:07:20 [1582]


TBS-TEAM | 2814    2024-07-15 09:27:22 [1588]

Van hozzá egy kontroll box ami minden forgatási irányt és pozicionálást elvégez.
Csak 4 rellé kimenetet kell biztosítani a Mach3 vagy bármilyen vezérlőből.
1-es relé impulzus 1 pozició, 2-es relé impulzus 2 pozició stb...

Előzmény: Hanks, 2024-07-15 08:06:46 [1584]


Hanks | 109    2024-07-15 08:56:59 [1587]

Sajnos nem írnak róla, néztem már. Kerestem már sok helyen, de eddig semmi. Hátha valaki szemfülesebb. Köszönöm szépen!

Előzmény: TROMF22, 2024-07-15 08:33:08 [1586]


TROMF22 | 1488    2024-07-15 08:33:08 [1586]

Sajnos a választ nem tudom, de hátha segít:
LD4 0610

Ennél a videónál száznál több hozzászólás van, talán közelebb visz a megoldáshoz.

Előzmény: Hanks, 2024-07-15 08:09:25 [1585]


Hanks | 109    2024-07-15 08:09:25 [1585]

Itt van egy videó a működéséről:


Hanks | 109    2024-07-15 08:06:46 [1584]

Sziasztok! Valaki használt már ilyen szerszám cserélőt? Nem találtam hozzá Mach3 makrót. https://vi.aliexpress.com/item/1005007344291706.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.47.7f3e1802moXzWS&gatewayAdapt=glo2vnm


sarktibsi | 674    2024-07-14 19:37:09 [1583]

Megtaláltam a katalógust is.

  


sarktibsi | 674    2024-07-14 19:07:20 [1582]

Raktam fel képeket 2023-12-09 18:03:58 Épül a gépem:::Vetesi75 gépe topikjába.

Ha érdekel ott megnézheted , a főorsó végén van egy 200-as átmérőjű munkahenger , van rajta 2db szorító bilincs ez a kiegyensúlyozást szolgálja (úgy mint az autó kerekeknél) a legvégén található a szabadonfútó ebben 4db nyomásálló szimering van , így valósul meg forgás közben a levegő áramlása.

Nekem van keletnémet hengerem is , ugyanezen az elven működik.

Előzmény: frob, 2024-07-14 18:25:32 [1576]


jani300 | 12258    2024-07-14 19:02:31 [1581]

Jól van ,de nem értem ám ...
Nyugodtan részletezd , nem fogok haragudni akkor sem ha kiderül nagyon béna voltam
A tanulás fontosabb

Előzmény: svejk, 2024-07-14 18:57:57 [1579]

svejk | 33048    2024-07-14 19:02:20 [1580]

Egyébként ő is mondta ez egy szinte új tokmány.
Ha tényleg nem csalt akkor kb. fél nap alatt vissza fog a szorítóerő esni az eredeti 30 kN-ra és ott beáll.
Majd jó sok hónap zsírzás nélküli üzem után kezdeni arról az értékről csökenni.

Előzmény: svejk, 2024-07-14 18:57:57 [1579]


svejk | 33048    2024-07-14 18:57:57 [1579]

Jaj, de fáj az a Kn!

Előzmény: jani300, 2024-07-14 18:39:54 [1578]


jani300 | 12258    2024-07-14 18:39:54 [1578]



Háát itt egy ékes ...
A mozgató segédenergia szerintem nem a legfontosabb része .

Előzmény: jani300, 2024-07-14 18:31:32 [1577]


jani300 | 12258    2024-07-14 18:31:32 [1577]

Nem sok tapasztalatom van ebben , sem .
De szerintem a tokmányban könyökemelők vannak csak , és a főorsó másik végén van ami húz , a kinyomócsapágy az releváns lehet .

Előzmény: frob, 2024-07-14 18:25:32 [1576]


frob | 2276    2024-07-14 18:25:32 [1576]

sziasztok

Automata levegős tokmány mechanizmusa érdekelne.
Nagyon nem találok egy robbantott ábrát róla.
Hogy működnek ezek, hogy oldják meg a levegő bejuttatását úgy hogy közben forog a tokmány, és még is a megfogókat tartja a levegő, vagy olaj ha hidraulikus...

Olyan nagy O gyűrűk vannak benne, és az mentén tömít ahogy elforog vagy mint a kuplung ún kinyomó csapágy van?

Előre is kösz!

R.


TROMF22 | 1488    2024-07-12 21:18:49 [1575]

Hajrá gépépítők!

Aki egy E1N-E2N geometriai paramétereihez hasonló CNC esztergát szeretne építeni, annak itt van egy kitűnő gépalap. Több évtizede pihentetett megmunkált öntvény.

'Adok-veszek-cserélek. CSAK ÁRMEGJELÖLÉSSEL!' téma, 193435. hozzászólás

Vettem egy nagy levegőt, és úgy döntöttem elengedem.
Legalább harminc éve vagyunk együtt.
Lehet, hogy nem a legjobb időszakot választottam ki, de talán ez a hőség …

Annak idején különösen előnyösnek tűnt számomra, az öntvény belsejében elhelyezett tarapézmenetes orsó, mint előtolási lehetőség.
Laposvezetékes megoldásban (TURCIT, MOGLICE) gondolkodtam, ahogyan eredetileg is készült, mozgott.
(Egy D1000 mm-es körasztalú szovjet/orosz vésőgépben ez volt a kos.)

Ma sokkal inkább a lineárok jöhetnek szóba, ahogyan a második kép is mutatja.
Lehet hozzá találni rajta megfelelő megmunkált felületeket.

Az energia fogytán, átadnám a lehetőséget másnak.

    


Miki2 | 2334    2024-07-08 16:46:00 [1574]

Köszönöm, megtaláltam.

Előzmény: Autotec1, 2024-07-08 12:41:32 [1573]


Autotec1 | 582    2024-07-08 12:41:32 [1573]

https://szimikron.com/termekeink/szerszamrevolver/

Előzmény: Miki2, 2024-07-08 09:38:14 [1571]


Autotec1 | 582    2024-07-08 12:39:57 [1572]

szia, ez egy elég ritka VDI 30-as fej 240-es az átmérője. Én még sehol sem találtam hasonlót

Előzmény: Miki2, 2024-07-08 09:38:14 [1571]


Miki2 | 2334    2024-07-08 09:38:14 [1571]

Szervusz!
Rákerestem erre a szerszámváltó fejre.
Ott nem találtam magát a szerszámtaró fejet.
Azt te készítetted hozzá, vagy azt is meg lehet venni valahol?
Kérlek ha van rá időd, írj kicsit többet erről a revolver fejről.
Pétdául a központ magassága a szerszámtartó fel átmérője.
Köszönöm.

Előzmény: Autotec1, 2024-07-02 17:03:23 [1556]

Autotec1 | 582    2024-07-08 08:21:11 [1570]

Oda mást tervezek, ha minden összejön és időm is engedi akkor kap egy hajtott szerszámot

Előzmény: TBS-TEAM, 2024-07-07 07:05:06 [1569]


TBS-TEAM | 2814    2024-07-07 07:05:06 [1569]

Szépen alakúl.
Egy kérdés: Miért zsúfoltad a hajtásokat be a felső részbe, mikor a vezérlő alatt van sok szabad hely?

Előzmény: Autotec1, 2024-07-06 23:09:24 [1568]


Autotec1 | 582    2024-07-06 23:09:24 [1568]

ma is haladtam egy kicsit

    

Előzmény: Autotec1, 2024-05-15 16:32:41 [1545]


Autotec1 | 582    2024-07-06 23:06:52 [1567]

mindegyik egy kaptafára készül, minőségben van némi eltérés, ha van a géphez kapcsolási rajzod akkor nem nagy kaland egy más gyártó vezérlőjét feltelepíteni

Előzmény: Motoros, 2024-07-04 07:44:18 [1564]


Motoros | 5077    2024-07-04 10:12:45 [1566]

Kösz, de nekem tök ugyanaz a tipus kell, hogy csak összedugjam a géppel és el tudjam adni, eredeti állapotban., mint már írtam a gép hibátlan újszerű és csak a vezérlője várna cserére.

Előzmény: Istvan0728, 2024-07-04 09:13:47 [1565]


  Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 1 / 33 Ugrás ide:
Sorok:
1  2  3  4  5   Következő ►  Utolsó ►|


 ◊ 
[ 1.4816 ]