HobbyCNC fórum
FTP tárhely: http://cnctar.hobbycnc.hu v0.9.6 Régi HobbyCNC oldal: http://archiv.hobbycnc.hu

Új regisztráció / Átregisztráció a régi fórumról
    
   

 
CNC eszterga építő iskola.

Sokszor jó lenne egy kis ügyes CNC eszterga.

 

Időrend:
Oldal 1 / 33 Ugrás ide:
Sorok:
1  2  3  4  5   Következő ►  Utolsó ►|

  Fórum főoldal  |  A lap aljára

Istvan0728 | 392    2024-10-01 06:25:26 [1615]

Írok üzenetet, mert lenne pár kérdésem.

Előzmény: Autotec1, 2024-09-30 18:32:27 [1613]


Autotec1 | 593    2024-09-30 18:57:43 [1614]

Revorverfej mar tökéletes
https://youtube.com/shorts/_deau8x91Yo?feature=share


Autotec1 | 593    2024-09-30 18:32:27 [1613]

Mennyibe állt meg a vezérlő?

Előzmény: Istvan0728, 2024-09-24 07:22:49 [1611]


Autotec1 | 593    2024-09-30 18:31:15 [1612]

már mozog ide-oda forog is , a végállások vannak hátra

Előzmény: Istvan0728, 2024-09-24 05:28:30 [1610]


Istvan0728 | 392    2024-09-24 07:22:49 [1611]

Indul a kis Emco Compact 5 CNC teljes elektronikai és részleges mechanikai felújítása. Megérkezett az elektronika javarésze.

    

Istvan0728 | 392    2024-09-24 05:28:30 [1610]

Helyzet? működik már a géped?

Előzmény: Autotec1, 2024-07-21 19:35:31 [1604]


svejk | 33156    2024-07-25 10:40:19 [1609]

Minden eladó rajta, hívjátok bátran a fickót!

Előzmény: svejk, 2024-07-25 10:39:07 [1608]


svejk | 33156    2024-07-25 10:39:07 [1608]

Valaki érdeklődött a közelmúltban levegős tokmány iránt.

Az alábbi esztergát most kezdik bontani azon ilyen van.
'' téma, 190593. hozzászólás

A főhajtás még érdekes lehet valakinek, egy 7,5 kw-os Omron van rajta az eredeti Mitsubishi helyett.


Istvan0728 | 392    2024-07-25 06:30:37 [1607]

Szép kihívás! Sok sikert a megvalósításához!

Előzmény: Autotec1, 2024-07-22 19:02:12 [1606]


Autotec1 | 593    2024-07-22 19:02:12 [1606]

két orsót tud kezelni a vezérlő, ha szerencsém van akkor szinkronban, ha nincs akkor nekem kell megoldani. Tehát adott egy poligon eszterga kialakítására.

Előzmény: Istvan0728, 2024-07-20 05:33:52 [1603]


Istvan0728 | 392    2024-07-22 05:36:36 [1605]

Előzmény: Autotec1, 2024-07-21 19:35:31 [1604]


Autotec1 | 593    2024-07-21 19:35:31 [1604]

Mivel 2 főorsót tud kezelni a vezérlő, így egy szinkronizáláson gondolkodok, ha már üzembiztosan fog működni akkor megnézem, lehetne-e poligon esztergát csinálni belőle

Előzmény: Istvan0728, 2024-07-20 05:33:52 [1603]


Istvan0728 | 392    2024-07-20 05:33:52 [1603]

Részleteznéd egy kicsit az elképzelésedet, tervedet a hajtott szerszámos megoldásról. Köszönöm: István

Előzmény: Autotec1, 2024-07-08 08:21:11 [1570]


svejk | 33156    2024-07-16 19:03:52 [1602]

Úgy kb. mindenre ami nem speciális az Interflon MP2/3-at.
Ebből az MP0-át automata kenöbe is.
Az Interflon HS2 viszont kudarc volt, olyan helyre marad a Klūber NBU 15 vagy ennek van egy angol megfelelője féláron( most nem jut eszembe a neve).
A sokkal olcsóbb TOP2000 is elég jól ellenáll az emulzio kimoso hatásának, de hosszútávú tapasztalataim még nincsenek vele.

Előzmény: Vetesi75, 2024-07-16 16:07:09 [1599]


jani300 | 12309    2024-07-16 18:11:35 [1601]

Ez érdekes téma lehet .
Nagy valószínűséggel sokféle egyéni álláspont lehet , ha nyilatkoznak többen a témában . Kíváncsi vagyok .

Előzmény: sarktibsi, 2024-07-16 14:20:22 [1598]

sarktibsi | 737    2024-07-16 17:49:30 [1600]

Én igazából patron kenésre használom, mert a sok emulzió kimosta a sima zsírt, aztán meg csak akadozott.

      

Előzmény: Vetesi75, 2024-07-16 16:07:09 [1599]


Vetesi75 | 1724    2024-07-16 16:07:09 [1599]

Ez a téma engem is érdekelne. Melóhelyen nincsen csak sima LZs2, de az több kárt csinál szerintem , mint hasznot.

Előzmény: sarktibsi, 2024-07-16 14:20:22 [1598]


sarktibsi | 737    2024-07-16 14:20:22 [1598]

Kérdezném kinek milyen tokmány kenés vált be? Akár gépi akár kézi tokmányról legyen szó.

Nekem az OKS tokmánypaszta 265/400L-típus.


frob | 2339    2024-07-15 20:59:50 [1597]

Kezdem kapisgálni hogy is működnek, köszönöm mindenkinek a segítséget!

Előzmény: Vetesi75, 2024-07-15 16:54:49 [1593]


Vetesi75 | 1724    2024-07-15 20:17:20 [1596]

Lehet, hogy 1..2 liter az átlag, mert csak tippeltem - a visszafolyó csövet vizuálisan kémlelve sokkal többnek tűnik. A szivattyú, ha lyukas a nyomóág, viszont képes seperc alatt kiüríteni a tartályt.
Nincs róla normális metszeti rajzom, mert az alkatrészjegyzékek az egész hengert egyetlen tételként kezelik. Ez is az egyik karbantartásiból lett kiollózva.

Előzmény: svejk, 2024-07-15 19:29:16 [1594]


Hanks | 110    2024-07-15 20:17:00 [1595]

Találtam egy leírást, és úgy néz ki valóban így működik. Szerencsére megrendeltem a vezérlőt is hozzá, volt az oldalon kupon amivel kb. 140eFt volt vezérlővel együtt.
Hátha valakinek szüksége van a leírásra: https://cncmakers.com/cnc/News/LD4_HAK20_LD4B_HAK21_Manual_for_Use_a.html

Előzmény: TBS-TEAM, 2024-07-15 09:27:22 [1588]


svejk | 33156    2024-07-15 19:29:16 [1594]

Ez tényleg csak vázlat.
Nálunk 60-90-es áteresztásű orsók vannak, kizárólag Kitagawa munkehengerekkel.
A 3 liter/perces résolaj már nagyon rossznak számít, ez egy szakszerűtlen szétszerelés után következett be, cserélni kellett komplett.
Egyébként 20-30 évet simán elmennek, esetleg a csőrúdtömítést -mezei "O" gyűrű- kell 8-10 évente cserélni.

Fontos elem a behúzóhengerben levő 2 db vezérelt visszacsapószelep, ez biztosítja hogy kikapcsoláskor vagy szivattyú leálláskor is megmaradjon a szorítás.

Előzmény: Vetesi75, 2024-07-15 16:54:49 [1593]


Vetesi75 | 1724    2024-07-15 16:54:49 [1593]

A vázlaton egy komplett eszterga főorsó vonóékes tokmánnyal és forgó, kettősműködésű hidraulikus munkahengerrel van - rosszul ábrázolva. A henger (és a hozzávezetések) áll, a dugattyú forog a hengerben. A hengerfal és a dugattyú között rés van (nincs tömítés), amin folyamatosan áramlik át az olaj, ez a "résolaj" az inaktív oldalon szabadon vissza van vezetve a tartályba. A forgó dugattyúrúd (csőtengely, ami a vonócsőhöz csatlakozik) szintén hézaggal van átvezetve a hengervégeken, itt is áramlik mellette az olaj, ami szintén visszavezetésre kerül. Itt az ajkas tömítések a visszavezető csatornán kívül vannak, nincsenek nyomás alatti olajjal terhelve.
Mivel az egész cuccnak - tervezetten - jelentős a vesztesége (állapottól függően kb. 10L/min résolaj), ezért nagy szállítókapacitású szivattyút igényel a 25...30 bar nyomás mellett, illetve nagyon precíz csapágyazást, hogy az amúgy is kicsiny rések tényleg résként funkcionáljanak, különben bedarálja saját magát.

  

Előzmény: frob, 2024-07-15 10:06:38 [1589]


sarktibsi | 737    2024-07-15 13:38:25 [1592]

A képen egy léghenger tokmánnyal összeépítve látható.
De ha jól gondolom nem cnc esztergára kellene.

  

Előzmény: frob, 2024-07-15 10:06:38 [1589]


GG | 355    2024-07-15 10:37:50 [1591]

Esetleg ez?
https://www.machsupport.com/forum/index.php?topic=43510.0

Előzmény: Hanks, 2024-07-15 08:56:59 [1587]

frob | 2339    2024-07-15 10:08:33 [1590]

Hát ez az hogy én is csak találgatok
ilyen tokmánynak a működése érdekelne

Előzmény: jani300, 2024-07-14 18:31:32 [1577]


frob | 2339    2024-07-15 10:06:38 [1589]

Köszi, bár azon a két képen nem sok minden látszik
de legalább van már támpont

Előzmény: sarktibsi, 2024-07-14 19:07:20 [1582]


TBS-TEAM | 3002    2024-07-15 09:27:22 [1588]

Van hozzá egy kontroll box ami minden forgatási irányt és pozicionálást elvégez.
Csak 4 rellé kimenetet kell biztosítani a Mach3 vagy bármilyen vezérlőből.
1-es relé impulzus 1 pozició, 2-es relé impulzus 2 pozició stb...

Előzmény: Hanks, 2024-07-15 08:06:46 [1584]


Hanks | 110    2024-07-15 08:56:59 [1587]

Sajnos nem írnak róla, néztem már. Kerestem már sok helyen, de eddig semmi. Hátha valaki szemfülesebb. Köszönöm szépen!

Előzmény: TROMF22, 2024-07-15 08:33:08 [1586]


TROMF22 | 1511    2024-07-15 08:33:08 [1586]

Sajnos a választ nem tudom, de hátha segít:
LD4 0610

Ennél a videónál száznál több hozzászólás van, talán közelebb visz a megoldáshoz.

Előzmény: Hanks, 2024-07-15 08:09:25 [1585]


Hanks | 110    2024-07-15 08:09:25 [1585]

Itt van egy videó a működéséről:


Hanks | 110    2024-07-15 08:06:46 [1584]

Sziasztok! Valaki használt már ilyen szerszám cserélőt? Nem találtam hozzá Mach3 makrót. https://vi.aliexpress.com/item/1005007344291706.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.47.7f3e1802moXzWS&gatewayAdapt=glo2vnm


sarktibsi | 737    2024-07-14 19:37:09 [1583]

Megtaláltam a katalógust is.

  


sarktibsi | 737    2024-07-14 19:07:20 [1582]

Raktam fel képeket 2023-12-09 18:03:58 Épül a gépem:::Vetesi75 gépe topikjába.

Ha érdekel ott megnézheted , a főorsó végén van egy 200-as átmérőjű munkahenger , van rajta 2db szorító bilincs ez a kiegyensúlyozást szolgálja (úgy mint az autó kerekeknél) a legvégén található a szabadonfútó ebben 4db nyomásálló szimering van , így valósul meg forgás közben a levegő áramlása.

Nekem van keletnémet hengerem is , ugyanezen az elven működik.

Előzmény: frob, 2024-07-14 18:25:32 [1576]


jani300 | 12309    2024-07-14 19:02:31 [1581]

Jól van ,de nem értem ám ...
Nyugodtan részletezd , nem fogok haragudni akkor sem ha kiderül nagyon béna voltam
A tanulás fontosabb

Előzmény: svejk, 2024-07-14 18:57:57 [1579]

svejk | 33156    2024-07-14 19:02:20 [1580]

Egyébként ő is mondta ez egy szinte új tokmány.
Ha tényleg nem csalt akkor kb. fél nap alatt vissza fog a szorítóerő esni az eredeti 30 kN-ra és ott beáll.
Majd jó sok hónap zsírzás nélküli üzem után kezdeni arról az értékről csökenni.

Előzmény: svejk, 2024-07-14 18:57:57 [1579]


svejk | 33156    2024-07-14 18:57:57 [1579]

Jaj, de fáj az a Kn!

Előzmény: jani300, 2024-07-14 18:39:54 [1578]


jani300 | 12309    2024-07-14 18:39:54 [1578]



Háát itt egy ékes ...
A mozgató segédenergia szerintem nem a legfontosabb része .

Előzmény: jani300, 2024-07-14 18:31:32 [1577]


jani300 | 12309    2024-07-14 18:31:32 [1577]

Nem sok tapasztalatom van ebben , sem .
De szerintem a tokmányban könyökemelők vannak csak , és a főorsó másik végén van ami húz , a kinyomócsapágy az releváns lehet .

Előzmény: frob, 2024-07-14 18:25:32 [1576]


frob | 2339    2024-07-14 18:25:32 [1576]

sziasztok

Automata levegős tokmány mechanizmusa érdekelne.
Nagyon nem találok egy robbantott ábrát róla.
Hogy működnek ezek, hogy oldják meg a levegő bejuttatását úgy hogy közben forog a tokmány, és még is a megfogókat tartja a levegő, vagy olaj ha hidraulikus...

Olyan nagy O gyűrűk vannak benne, és az mentén tömít ahogy elforog vagy mint a kuplung ún kinyomó csapágy van?

Előre is kösz!

R.


TROMF22 | 1511    2024-07-12 21:18:49 [1575]

Hajrá gépépítők!

Aki egy E1N-E2N geometriai paramétereihez hasonló CNC esztergát szeretne építeni, annak itt van egy kitűnő gépalap. Több évtizede pihentetett megmunkált öntvény.

'' téma, 193435. hozzászólás

Vettem egy nagy levegőt, és úgy döntöttem elengedem.
Legalább harminc éve vagyunk együtt.
Lehet, hogy nem a legjobb időszakot választottam ki, de talán ez a hőség …

Annak idején különösen előnyösnek tűnt számomra, az öntvény belsejében elhelyezett tarapézmenetes orsó, mint előtolási lehetőség.
Laposvezetékes megoldásban (TURCIT, MOGLICE) gondolkodtam, ahogyan eredetileg is készült, mozgott.
(Egy D1000 mm-es körasztalú szovjet/orosz vésőgépben ez volt a kos.)

Ma sokkal inkább a lineárok jöhetnek szóba, ahogyan a második kép is mutatja.
Lehet hozzá találni rajta megfelelő megmunkált felületeket.

Az energia fogytán, átadnám a lehetőséget másnak.

    


Miki2 | 2341    2024-07-08 16:46:00 [1574]

Köszönöm, megtaláltam.

Előzmény: Autotec1, 2024-07-08 12:41:32 [1573]


Autotec1 | 593    2024-07-08 12:41:32 [1573]

https://szimikron.com/termekeink/szerszamrevolver/

Előzmény: Miki2, 2024-07-08 09:38:14 [1571]


Autotec1 | 593    2024-07-08 12:39:57 [1572]

szia, ez egy elég ritka VDI 30-as fej 240-es az átmérője. Én még sehol sem találtam hasonlót

Előzmény: Miki2, 2024-07-08 09:38:14 [1571]


Miki2 | 2341    2024-07-08 09:38:14 [1571]

Szervusz!
Rákerestem erre a szerszámváltó fejre.
Ott nem találtam magát a szerszámtaró fejet.
Azt te készítetted hozzá, vagy azt is meg lehet venni valahol?
Kérlek ha van rá időd, írj kicsit többet erről a revolver fejről.
Pétdául a központ magassága a szerszámtartó fel átmérője.
Köszönöm.

Előzmény: Autotec1, 2024-07-02 17:03:23 [1556]

Autotec1 | 593    2024-07-08 08:21:11 [1570]

Oda mást tervezek, ha minden összejön és időm is engedi akkor kap egy hajtott szerszámot

Előzmény: TBS-TEAM, 2024-07-07 07:05:06 [1569]


TBS-TEAM | 3002    2024-07-07 07:05:06 [1569]

Szépen alakúl.
Egy kérdés: Miért zsúfoltad a hajtásokat be a felső részbe, mikor a vezérlő alatt van sok szabad hely?

Előzmény: Autotec1, 2024-07-06 23:09:24 [1568]


Autotec1 | 593    2024-07-06 23:09:24 [1568]

ma is haladtam egy kicsit

    

Előzmény: Autotec1, 2024-05-15 16:32:41 [1545]


Autotec1 | 593    2024-07-06 23:06:52 [1567]

mindegyik egy kaptafára készül, minőségben van némi eltérés, ha van a géphez kapcsolási rajzod akkor nem nagy kaland egy más gyártó vezérlőjét feltelepíteni

Előzmény: Motoros, 2024-07-04 07:44:18 [1564]


Motoros | 5101    2024-07-04 10:12:45 [1566]

Kösz, de nekem tök ugyanaz a tipus kell, hogy csak összedugjam a géppel és el tudjam adni, eredeti állapotban., mint már írtam a gép hibátlan újszerű és csak a vezérlője várna cserére.

Előzmény: Istvan0728, 2024-07-04 09:13:47 [1565]


  Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 1 / 33 Ugrás ide:
Sorok:
1  2  3  4  5   Következő ►  Utolsó ►|


 ◊ 
[ 1.7457 ]