HobbyCNC fórum
FTP tárhely: http://cnctar.hobbycnc.hu v0.9.6 Régi HobbyCNC oldal: http://archiv.hobbycnc.hu

Új regisztráció / Átregisztráció a régi fórumról
    
   


Napelem, napkollektor és szélgenerátor. Technika és készítés

Az alternativ energiák hasznosítása...

 

Időrend:
Oldal 1 / 115 Ugrás ide:
Sorok:
1  2  3  4  5   Következő ►  Utolsó ►|

  Fórum főoldal  |  A lap aljára

pet525TT | 264    Ma 18:25:39 [5767]

Bocsánat kérem törölni nem ide szántam!

Előzmény: pet525TT, Ma 18:24:42 [5766]


pet525TT | 264    Ma 18:24:42 [5766]

Ismét érkezett Lg Chem li-ion cella.
180ah modulok.
10-es modul 10s3p 180ah 260000
9-es modul 9s3p 180ah 240000

Budapest
Tel:204961706

  


Motoros | 4733    2022-11-28 07:37:17 [5765]

Kedves Laci barátom!
Boldog szülinapot így utólag.
Szintén skorpió vagyok.
Mint írod nem lenne jogosúltságom beírni az akksis kocsis topikba.
Ki kell, hogy ábrándítsalak.
Te még a szüleid elképzelésében sem léteztél mikor nekem már villanyautóm volt, nem is akármilyen.
Ezt csak azért lenne nehéz bizonyítanom mert sajnos már nincsen a tulajdonomban, amit most nagyon sajnálok.
Szerintem nem kis értéket képviselne.
Lemezvillás 125-ös Csepel motorom is volt ami sajnos szintén nincsen meg, bár azt nem sajnálom mert sok volt vele a gond (gyújtás)
Különben minden topikba mindenki beírhat, kivéve egy- két spec topikot, ezt kéne tudnod, de hát még nagyon fiatal vagy, semmi baj.

Előzmény: keri, 2022-11-27 10:02:41 [5760]


jani300 | 11075    2022-11-27 19:13:47 [5764]

Hümm Olvasni azért olvashatnánk

Előzmény: keri, 2022-11-27 10:02:41 [5760]


guliver83 | 3184    2022-11-27 19:06:56 [5763]

Lényegében a PLC re voltam kíváncsi, de néztem ebből a típusból olyat nem találtam, de viszont a hőmérséklet szenzorok nagyon jók.
Köszönöm válaszodat

Előzmény: TBS-TEAM, 2022-11-26 08:28:23 [5727]

Csuhás | 6432    2022-11-27 10:56:48 [5762]

Köszi, ez érdemi infó volt. Lehet hogy úgy szerelem fel flexi víz bevezető csövekkel, hogy az egész elfordulhasson a egy tengely körül. Télen leeresztem a vizet, és megemelem a csövek alsó végét hogy a víz kicsorogjon a tartályba, ahonnan majd lefolyik a leeresztőn. A nyári kánikulával pedig nem lesz gond, nem zárt a rendszer így simán elforrdogál benne a víz.

Előzmény: pixel66, 2022-11-27 09:50:42 [5757]


keri | 13778    2022-11-27 10:09:23 [5761]

USA angolban a "gas car" az a benzines, a "gasolin" rövidülése, amit meg keverni szoktak a gázolajjal.

Előzmény: Motoros, 2022-11-27 04:28:04 [5751]


keri | 13778    2022-11-27 10:02:41 [5760]

Jó, de az hogy segítene rajtad, hiszen mint nem villanyautós ki lennél tiltva

Előzmény: Motoros, 2022-11-27 04:06:52 [5750]


keri | 13778    2022-11-27 10:00:49 [5759]

Előzmény: MoparMan, 2022-11-26 19:24:37 [5744]


keri | 13778    2022-11-27 09:54:32 [5758]

Ha arra is gondoltak amire te is, akkor is ez a szerződési kitétel törvénytelen, ezért érvénytelen.
Ahogy a zöldséges sem írhatja elő neked, hogy csak tőle vehetsz zöldséget, és ha termesztesz otthon paradicsomot, akkor nem szolgál ki.

Előzmény: Szalai György, 2022-11-26 18:09:52 [5741]


pixel66 | 419    2022-11-27 09:50:42 [5757]

Szia!
Nekem 4éve van. Csak jót tudok mondani. Tavasztól őszig termeli a meleg vizet. Most November közepén víztelenítettem. Én ki tudom venni a csöveket és kiöntöm a vizet. De ezt nem kellene, mert ha leengeded a tartályból, és utána kisüt a nap, akkor elpárolog a víz. Még nap nélkül is langyos a cső belseje , nyáron van,hogy rotyog a víz benne.

Előzmény: Csuhás, 2022-11-26 20:10:12 [5745]


TBS-TEAM | 1809    2022-11-27 08:44:41 [5756]

Ha vákuumcsőves kollektorban gondolkodsz akkor Drain-Back rendszert kell kialakítani.
Nem kell a tartályt a födém alá helyezni elég ha csak a tető alatt van.
A lényeg, hogy amikor a szivattyú nem megy lefolyik a fagyállós víz a tartályba, és üresen nem számít mennyi a kollektor hőfoka, nem kell foglalkozni a túlfütés veszélyével.

  

Előzmény: Csuhás, 2022-11-27 08:16:51 [5754]


TBS-TEAM | 1809    2022-11-27 08:35:50 [5755]

Szerintem vagy hibás a rajz vagy valami egyedi tuning.

Ennek a rendszernek a nagy hátránya, hogy nem tudod megállítani a hőtermelést.
A vákuumcsöves kollektorok nyári melegben elérhetik a 160C°-ot.
Nagyon jó a hatásfok.
Az a kiegyenlítő ami van rajta nem akadályozza meg a víz felforrást.

Előzmény: Csuhás, 2022-11-27 08:16:51 [5754]


Csuhás | 6432    2022-11-27 08:16:51 [5754]

A hőcsöves rendszer az ok, tudom hogy működik, és abban nincs is fagyveszély. A kérdésem a linkelt, illetve az ábrán mutatott csövekre vonatkozott. ( Vagy lehet hogy azok is hőcsövesek csak, trehány volt a rajzoló? )

Előzmény: TBS-TEAM, 2022-11-26 21:07:06 [5748]


RJancsi | 5237    2022-11-27 07:02:48 [5753]

Így van. Nekünk 3 db vákumcsöves tábla van a tetőn, hideg (-10°C), de napsütéses téli napokon simán 60-70 °C jön le ami a fűtésre bőven elég, pedig 120m2 a házunk. Inkább nyáron probléma, hogy takarni kell a táblákat mert nem tudunk annyi melegvizet használni, hogy már délelőtt ne tiltson le a rendszer (+130°C a táblákban). Tudom, "szárazzá" kéne alakítani, de jól van ez így....

Előzmény: TBS-TEAM, 2022-11-26 21:07:06 [5748]

remrendes | 3664    2022-11-27 05:53:33 [5752]

A "gas powered" az benzinest jelent.

Előzmény: Motoros, 2022-11-27 04:28:04 [5751]


Motoros | 4733    2022-11-27 04:28:04 [5751]

Nem teljesen ez van az első cikkben, hanem a gázüzeműt hasonlította az elektromossal. Elektromos jármű ha vízbe kerűl...főleg ha a víz sós ...akkor tűzeset lehetséges.
A mechanikai sérülés esetén az akksi szintén zárlatot szenvedhet ami bajt okoz.
"a garázsokban vagy az otthonok melletti kocsibeállókban parkoló elárasztott elektromos járműveket el kell távolítani az épületektől. Ezeket az autókat nem szabad vezetni, hanem vontatni kell. A szakértők felhívták a figyelmet arra, hogy egyetlen autót sem szabad árvíz után vezetni, legyen az elektromos vagy gázüzemű, amíg azt szakember nem ellenőrizte."
A vízbetörés, vagy pára korróziót okoz ami csak napokkal később jelent gondot a megnövekedett átmeneti (soros) ellenállás miatt.
Ha végigolvasod mindkét általad belinkelt cikket akkor az mindenben nekem ad igazat. Nagyon hasznos olvasmányok.

Előzmény: Bicska, 2022-11-26 19:11:57 [5742]


Motoros | 4733    2022-11-27 04:06:52 [5750]

Kéne akkor viszont egy topik ahol a villanyautósok apríthatnák egymást. Sokat lehet ezekből a vitákból tanulni, mint a régi szép időkben.
A viták mindíg óriási forgalmat generáltak és tanulságosak voltak annak aki figyelt.
A léptetőmotorokról 25 évvel ezelőtt még azt sem tudtam eszik e vagy isszák.
Ami rám ragadt azt mindet ezen a fórumon szedtem össze, köszönhetően Pár öregnek ( M.I. ; V.P. ; Sz.T. (Ro..y); Svejk meg sokan mások.
A hobby cnc téma amúgy is egy kicsit leült már, nekem elhiheted mert szondázom a gravírtű eladások kapcsán.

Vannak más vitahelyek is, (FB Index stb) de azok szerintem gyengék szétesettek ehhez a fórumhoz képest...ez köszönhető Neked is a megtuningolt fórummotor miatt.

Előzmény: MoparMan, 2022-11-26 19:24:37 [5744]


Motoros | 4733    2022-11-27 03:52:07 [5749]

Az áramtalanító főkapcsolónak jól látható helyen az érintett részen kivül kell elhelyezkedni, mindenki által hozzáférhetö helyen.
Tehát a kocsi két oldalán és a tetején kellene lenni egy bazi nagy késes karos mechanikus kapcsolónak ami azt a 400 V pár száz ampert bontja. Mint pl a műhelyekben.
Csak vicceltem.

Előzmény: Kopirnyák, 2022-11-26 07:59:57 [5725]


TBS-TEAM | 1809    2022-11-26 21:07:06 [5748]

A vákuumcsöves napkollektor, mint ahogy a neve is mutatja a vákuum rendkívül jó hőszigetelési tulajdonságát hasznosítja, így szinte a külső hőmérséklettől függetlené válik a hőtermelés. A működési elve a jól ismert termoszéhoz hasonló. Egy dupla falú üvegcső két fallal határolt részéből kiszivattyúzzák a levegőt, ezzel biztosítva a szinte tökéletes hőszigetelést a cső belsejében. A dupla falú üvegcső anyaga bórszilikát, amely speciálisan ütésálló illetve a felületére érkező napsugárzást szinte tökéletesen átengedi. A dupla falú üvegcső belső felületére különlegesen nagy fényelnyelő képességű abszorpciós bevonatot gőzölnek fel, amely megközelítőleg a beérkező fénysugár 100%-át elnyeli. A vákuumcsövek feladata, hogy a belsejükben elhelyezett hő-termelő egységeket (heatpipe vagy U pipe) a környezeti hőmérséklettől függetlenítsék. Összefoglalva, a vákuumcsöves napkollektorok hatékonysága független a környezeti hőmérséklettől, csak a napsugárzás intenzitásától függ. Azaz téli hideg időszakban is lehetséges a hőtermelés! A heatpipe rendszerű napkollektorok A dupla falú üveg cső belsejébe szerelt hő-termelő egység a „Heatpipe” azaz hő-cső. A heatpipe belsejében egy speciálisan alacsony forráspontú folyadék található. Ez az alacsony hőmérsékleten párolgó töltet a hő hatására felforr, gőzzé változik és felszáll heatpipe felsőrészében találhat kondenzátor részbe. Ezt a kondenzátor részt nevezik hő-patronnak. A hőpatronba felszálló gőz felmelegíti a hőpatront kívülről körülvevő munkafolyadékot, majd a gőz ahogy átadta hőjét lecsapódik és visszafolyik a heatpipe alsó részében, ahol a hőhatására ismét gőzzé változik, felszáll és leadja hőjét, miközben ő maga kondenzáció során ismét folyadékká változik. Ezzel a körfolyamattal tudjuk a hőpatront kívülről körülvevő munkafolyadékot felmelegíteni.

  

Előzmény: Csuhás, 2022-11-26 20:48:26 [5747]


Csuhás | 6432    2022-11-26 20:48:26 [5747]

A link nem jó.

Előzmény: TBS-TEAM, 2022-11-26 20:34:45 [5746]


TBS-TEAM | 1809    2022-11-26 20:34:45 [5746]

Működési elve

Előzmény: Csuhás, 2022-11-26 20:10:12 [5745]


Csuhás | 6432    2022-11-26 20:10:12 [5745]

Tervezek egy ilyen napkollektort felrakni a mosókonyha tetejére, alapvetően egy nyári udvari tusoló kiszolgálására.
Green Power
Egyrészt van valakinek ilyen rendszerrel tapasztalata, vagy bármi tanácsa, még a vásárlás előtt. Illetve volna egy kérdésem: Téli fagymentesítéshez van a tartály alján egy leeresztő csap, ez rendben van. De a vákuum csövek belsejében megmarad a víz, az nem fogja megfagyva szétrepeszteni a belső csövet?

    


MoparMan | 3728    2022-11-26 19:24:37 [5744]


Bicska | 936    2022-11-26 19:13:39 [5743]

A műszaki vizsga része, szerencsére ez évben már nem kellett pluszban fizetni érte.

Előzmény: Szalai György, 2022-11-26 12:25:44 [5728]


Bicska | 936    2022-11-26 19:11:57 [5742]

Nem szeretnék beszállni az adok-kapokba, meg szubjektív alapon veszekedni. Csak annyit szerettem volna a statisztikázásba beleszólni, hogy nem régen olvastam egy cikket -és bár azt nem találom- az abban közzétett számokat más cikkekben is megtaláltam, rákeresve. Azaz a 100.000 autóra vetített kigyulladás, 25 elektromos kontra 1529 belsőégésű.

https://eu.usatoday.com/story/money/cars/2022/10/26/electric-vehicle-fires-florida-flooding-what-happened/10553207002/

https://ndakotalaw.com/do-electric-cars-catch-fire-more-than-gas-powered-vehicles/


Szalai György | 9143    2022-11-26 18:09:52 [5741]

„Ezen felül az elkülönített sziget üzemű rendszerekhez semmi közük.”
Én is ezt gondoltam a lentebbi dokumentum elolvasásáig. De ha egyszer azt valaki elfogadta és aláírta, akkor magára nézve kötelezőnek ismerte el a benne foglaltakat, annak összes következményeivel együtt.
Nem gondolom, hogy bármelyik törvényalkalmazó másképp látná. És ez megdöbbentett.

Előzmény: keri, 2022-11-26 15:16:28 [5736]


keri | 13778    2022-11-26 15:55:38 [5740]

Persze, mi sem természetesebb, ha a tények nem egyeznek az elvárt prekoncepcióval, akkor csak rá kell fogni, hogy hazugság, és nem sérül a véleménybuborék.

Ahogy a linkelt cikkből is ügyesen kiragadtál a környezetéből egy mondatot, és a tűzoltó parancsnok teljes nyilatkozata valahogy nem jutott el a tudatodig, hogy pár perc alatt oltottak, aztán hűtöttek, meg hogy pontosan tudják mit kell csinálniuk az ilyen esetekben, mert jól képzettek és ismerik az ezzel járó veszélyeket.

Előzmény: Motoros, 2022-11-26 05:42:53 [5717]


keri | 13778    2022-11-26 15:44:28 [5739]

Aztán amióta vannak villanyautók azóta a benzinesek is gyakrabban kigyulladnak?
Én rendszeresen látok az autópályán utazva kigyulladt belsőégésűt, akár baleset nélkül is. Régen még a lakótelepi parkolóban is előfordult évente 1-1 ilyen eset, de előttünk lévő megállóban 2 alkalommal Ikarus busz is kigyulladt.

Előzmény: Bencze András, 2022-11-26 13:48:24 [5733]


keri | 13778    2022-11-26 15:37:26 [5738]

Van rájuk. A gyártónak kell ezt megcsinálni. Felülvizsgálat csak a konnektorba dugható eszközökre kell.

Előzmény: Szalai György, 2022-11-26 12:25:44 [5728]


keri | 13778    2022-11-26 15:30:37 [5737]

Ennél sokkal egyszerűbb.

Az akku önmagát áramtalanítja több körös védelemmel.

Tesla esetén a tűzoltóknak van egy dedikált kábel is amit elvághatnak, és a fenti kontaktor vezérlése megszűnik.

Az utastérben lévő megszakítók nem vészhelyzetre vannak, hanem az autószerelőknek.

Előzmény: Kopirnyák, 2022-11-26 07:59:57 [5725]


keri | 13778    2022-11-26 15:16:28 [5736]

Ez szerintem más téma. Jogi hablaty elemzésébe nem mennék, de bármilyen áram fejlesztő berendezést csak külön terv, engedély és szerződéssel köthetsz csak a fogyasztói hálózatra. Ennek alapvetően jól felfogott biztonsági okai vannak.
Ha pedig van egy visszatermelésre alkalmas engedéllyel rendelkező napelemes rendszered, abból már van olyan amire akkut is lehet kötni.
Ilyenkor annyit csinál, hogy a villanyóránál van egy olyan műszer ami nézi az áram irányát. Ha a napelem felesleges áramot termel, tehát visszatermelne, akkor inkább elkezdi tölteni az akkumulátort, hogy ne legyen visszatermelés, és csak akkor termel be a hálózatba, amikor az akku már teli van.
Visszafelé ugyan ez. Amíg van villany az akkuban, innen veszi ki az energiát, nem a hálózatból.

Ezen felül az elkülönített sziget üzemű rendszerekhez semmi közük.

Előzmény: Szalai György, 2022-11-26 07:05:37 [5723]


keri | 13778    2022-11-26 15:02:32 [5735]

Pont ugyan az történik, mint egy égő benzines autó esetén. Csak az akku lassabban ég, van idő menteni, míg egy lángba borult benzinesnél esélyed nincs semmire.
Ha megnézted az ábrát a legtöbb helyen a légzsákok átvágása van letiltva.
A villanyautók áramtalanítják magukat. Teslában pl. piropatronokkal, tehát ha ég akkor hibás vezérlés esetén is hatástalanítja magát az akku. Ezen felül ugyan úgy lehet hatástalanítani, mint a hagyományos autókat. Ha megszűnik a 12V-os akku, akkor bontanak az akkuban lévő kontaktorok.
Vízzel simán lehet oltani, sőt ezzel ajánlott. Nem fog senkit megrázni.

Tűzoltók ki vannak képezve, tudják mit kell csinálni. És nem, nem jellemző súlyos baleseteknél sem az akkutűz. Kifejezetten biztonságosabb minden statisztika és tapasztalat szerint.

Előzmény: Motoros, 2022-11-26 06:14:21 [5718]


keri | 13778    2022-11-26 14:58:13 [5734]

Az a baj, hogy 3 villanyautóm van és benzinesem már egy éve nincs használatban, mert feleslegesnek bizonyult. Van már jó pár év tapasztalat, egy elég nagy villanyautós közösségben is benne vagyok (villanyautosok.hu), ahol első kézből van sok tapasztalat, nem feltételezett problémák, félelmek, bulvár sajtó által felfújva, hanem közvetlen valós tapasztalat.

Megköszönném az aggódásod, de egyik aggályod sem valós.
Tudom hogy jó volna ha megdögölne a szomszéd tehene, de nem így történt.
Teljesen törvényesen is simán megéri a villanyautó. Sőőt. A Teslámat még mindig ingyen tölthetném a saját töltőhálózatukon, de annyira olcsó otthon tölteni törvényesen, hogy simán lusta vagyok elmenni a töltőig, hiszen még mindig 1-1.5liter benzin árából teszek meg 100km-et.

Előzmény: Motoros, 2022-11-26 06:33:56 [5721]


Bencze András | 931    2022-11-26 13:48:24 [5733]

Az autótűz számokhoz csak annyit, hogy a villanyautók előtti időkben majdnem ismeretlen volt az autótűz. Előfordult, de nem volt köztudatban. Inkább a kuriózum kategóriába tartozott. Igaz annyi autó se rohangált az utakon. De gondoljon mindenki az amit akar. Mert ugye a statisztika olyan mint a bikini...

Előzmény: remrendes, 2022-11-26 13:17:13 [5731]

simarex | 2250    2022-11-26 13:24:40 [5732]

Azért ha túl hideg lesz a füstgáz akkor a kémény el kezd kátrányosodni, kisebb lesz a huzat is, ezáltal rosszabb az égés is.

Előzmény: Motoros, 2022-11-26 12:31:38 [5729]


remrendes | 3664    2022-11-26 13:17:13 [5731]

Ha tudsz mutatni ettol hivatalosabbat, akkor erdekel, a csak "szerintem nem igy van" viszont nem tul meggyozo.
Az esetszamoknal a 25 es az 1530 tuzeset 100 ezer eladott darabra tekintve viszont eleg nagy kulonbseg.

Előzmény: Motoros, 2022-11-26 05:42:53 [5717]


Motoros | 4733    2022-11-26 12:44:24 [5730]

Hány voltos egy elektromos autó?
A modern elektromos járművek legtöbb modelljében a fedélzeti hálózat egyes csomópontjainak üzemi feszültsége 400-450 volt. Ezért az akkumulátortöltés szabványa 500 V.
De sok gyártó kacsintgat a 800 V felé.
A dolog nyitja az Ohm törvény körül keresendő.
Meg aztán szeretnék rövidíteni a töltési időt, csökkenteni az összekötő kábel átmérőt, növelni a kivehető teljesítményt stb.
Tényleg nem érdemes vele lejattolni.
A DC még rátesz egy lapáttal a veszélyességére.

Előzmény: Szalai György, 2022-11-26 12:25:44 [5728]


Motoros | 4733    2022-11-26 12:31:38 [5729]

Nincsenek elfelejtve teljesen. Gyerekkoromban minden kályha füstcsövébe be volt téve a dob.
Most esett le a tantusz, hogy miért van rettenetes meleg a kazánházamban.
Régen a Filakovó kazán csöve egy kb 20 centiméteres egyenes csődarabbal csaatlakozott a kéményhez.
Kilyukadt a kazán, és le lett cserélve egy Totya kazánra aminek felül van a füstcső kivezetése, ezért a cső teles hossza több mint 1 méter.
Régen a meleg kiment a kéményen, most pedig a hosszú cső fűti teljesen feleslegesen a helységet.
Azt hiszem ez lenne a megoldás hogy egy valamiféle egyedi kis hőcserélővel visszalopjam a kéményből a pocsékolt meleget.
(A neten nézgelődve találtam mostani gyártású kéménydobot)

Előzmény: Szalai György, 2022-11-26 07:19:12 [5724]


Szalai György | 9143    2022-11-26 12:25:44 [5728]

„5-600 volttal kezet fogni”
Egyáltalán milyen érintésvédelmi osztályba tartozik egy villanyautó, amikor nincs töltőhálózathoz csatlakoztatva.
Csak még egy fényzáró réteg az amúgy is fekete szemüvegemen, hogy ezeknek már nem kell érintésvédelmi felülvizsgálat és amikor kellett, akkor sem a hajtásláncot, hanem csak a töltőkábelt vizsgálták.

Előzmény: Kopirnyák, 2022-11-26 07:59:57 [5725]


TBS-TEAM | 1809    2022-11-26 08:28:23 [5727]

Nincs távoli elérés.
A cél az volt, hogy alacsony áron elérhető legyen egy
időjáráskövető fűtésvezérlés a kisebb pénztárcával rendelkezők
számára,hogy minnél gazdaságossabban tudják felhasználni a drága tüzelőanyagot

Egy vegyes tüzelésü kazánnál nincs nagy értelme a
távoli elérésnek.
Nem tudod elindítani-leállítani se szabályozni távolról.
A belső hőmérséklet állítgatásának sincs nagy értelme mert
a falak hőmérséklet emelése pl: 1C°-al falazattól függően 3-10 nap kőzőtt
van átlagban, ami mind +energiabefektetést igényel.

Előzmény: guliver83, 2022-11-26 06:29:12 [5720]


jani300 | 11075    2022-11-26 08:12:49 [5726]

A robbanómotoros autókban is van ütközés érzékelő ,megállítja a motort .
Nagy élmény mikor egy törött féltengely miatt működik .
Húzom , vonom ,nem indul ,látszólag ok minden .
Pedig az önindítóra is visszadugtam a lecsúszott behúzó szállat .
Utána ,na mi is lehet az piros gomb ? ,jé ,pöc-röff


Kopirnyák | 2375    2022-11-26 07:59:57 [5725]

"Futkorászhatnak olyan járgányok a közutakon amelyeknek a tűzoltására nincsen protokol a tűzoltóknál??"
Pár hozzászólással lejjebb leírtam mi a protokoll. Először áramtalanítás, mert senki nem akar az 5-600 volttal kezet fogni. Mivel ezek az áramtalanító kapcsolók az utascellában vannak elhelyezve, szemmel nem látható helyen.... Én inkább nem szeretnék jelen állás szerint beszorulva (ne adj isten erősen sokkos, vagy eszméletlen állapotban) lenni egy villanyautóban. A többit gondolja ki mindenki. Gondolom azért teszik oda, hogy vicces kedvű emberek ne kapcsolhassák le az utcán mókából.

Előzmény: Motoros, 2022-11-26 06:14:21 [5718]


Szalai György | 9143    2022-11-26 07:19:12 [5724]

Lehet az, hogy a tehetetlenség bármely szabályzásban előnyként jelentkezhet?

Régen volt az úgynevezett hődob, ami a füstcsőbe épített füstgáz/levegő hőcserélő. Hogy ne a kéményen mennyen ki a meleg.
Az előtt meg volt, hogy az agyagkályhát a bejárattól távolabbi falhoz építették, a kéményt meg a bejárat mellé. A füstelvezetés pedig a kettő közötti fal és a padlózat találkozásában volt vezetve. Célszerűen ez fölé építették az ágyat.
(Vajdahunyadvár, Mezőgazdasági Múzeum)
Mára ezek elfelejtett dolgok, pedig PLC nélkül is jól működtek.

Előzmény: Motoros, 2022-11-26 06:48:18 [5722]


Szalai György | 9143    2022-11-26 07:05:37 [5723]

Internetes olvasmányaim szerint, villanyszámla csökkentő megoldásként, létezhet a háztartási méretű napelemes rendszerek akkumulátor teleppel való kiegészítése, nem visszatápláló, üzemmódban.
Kit érdekel, kit nem, ellentmondást orrontok a lenti szöveggel szemben.

„ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
(ÁSZF)
(LAKOSSÁGI FELHASZNÁLÓK RÉSZÉRE)
3.3. A Felhasználó vállalja, hogy a Szerződés időtartama alatt a felhasználási hely teljes villamosenergia-szükségletét a Kereskedőtől szerzi be.
A Felhasználó tudomásul veszi, hogy ezen kikötés megszegése esetén Kereskedő a Szerződést azonnali hatállyal felmondhatja.”

Elérési út.


Motoros | 4733    2022-11-26 06:48:18 [5722]

Most örülök én is annak, hogy "ócska" gravitációs a régi kazános fűtésem, mert viszonylag nagy a hőtehetetlensége...amolyan tömegkályhaként" viselkedik.
Még reggel is van valami meleg, ha kint nincs nagy hideg.
Most kezdek ráérezni a kazános fűtés titkaira és az alábbi hozzászólások is sokat segítenek.
Nagy tudomány ez, komoly műszaki feladatokkal, ha nem akarom hogy a kéményen mennyen ki a meleg.
Pl: a hőcserélő, a kémény rendszeres tisztítása megfelelő módon,
a favásárlás is óriási gond, vanni éppen van, csak a felét kb menetközben ellopják az un iparospajtások.
Ha nem tudod megoldani saját magad a felmerülő gondok jelentős részét akkor nagyon nem éri meg.
A tűzveszélyről még nem is beszéltünk.

Előzmény: keri, 2022-11-25 12:57:19 [5711]


Motoros | 4733    2022-11-26 06:33:56 [5721]

Írod: "Te dolgod hogy minek tartod megad, de okos akarsz lenni, akkor tájékozódj"
Próbálok, olvasgatok, de ebben az esetben csak Neked akarok segíteni, és felhívom a figyelmedet erre a nagyon nagy veszélyre, nehogy veled is előforduljon. Ha még időben átgondolod hogy rossz befektetés volt akkor gyorsan passzolod az elemes autódat, mert később már csak mint veszélyes hulladék adhatod le a bontóban, és a forgalomból való kivonásért is fizetned kell.
A töltési költségek emelkedése miatt én csak akkor kockáztatnék, ha a munkahelyemen sutyiban tudnám tölteni.
De ez meg szerintem lopás, még ha a cég engedi is.
Tudok ilyen konkrét motivációról, egy ismerős azért vett villanyautót mert napközben tölti a céges konnektorból.
Az esti órákban történő saját napelemes töltés is lopás, de ez most változni fog szerencsére.

Előzmény: keri, 2022-11-25 08:58:15 [5703]


guliver83 | 3184    2022-11-26 06:29:12 [5720]

Távoli elérés is van rajta?

Előzmény: guliver83, 2022-11-26 06:28:18 [5719]


guliver83 | 3184    2022-11-26 06:28:18 [5719]

Távoli elérés ész van rajta?
Vagy létezik olyan verzió is belőle?

"""Fő összetevők:
8db Érzékelő: DS18B20
1dbRS485 kártya 8db DS18B20 fogadására
1db FX3U14MR-RTC
1dbHMI
1db 230/24V 1,5A DC táp stb..."""'

Előzmény: TBS-TEAM, 2022-11-25 07:26:13 [5692]


Motoros | 4733    2022-11-26 06:14:21 [5718]

Jó kis cikk, de saját érdeked miatt ilyeneket ne linkelj és, ha még is akkor előtte olvasd el alaposan.
Nem mond semmit, illetve mindenki mondja a magáét.
Musk rögtön kitalálta, hogy nem volt bekapcsolva az autopilot,...ezt magyarázd meg légyszives mert nem értem...tényleg nem,... nem ironizálás akar lenni részemről.
Ha egy benzines kigyullad akkor a gyártója mondhatja, hogy igen nem volt bekapcsolva az ablakmosó? ....mosom kezeimet.?
Buck a tüzoltóparancsnok nyilatkozta:
"A modern autóknak megerősített vázszerkezetük van, néhol speciális acélötvözeteket használnak. A hagyományos feszítő-vágó ezt nem tudja átvágni, ezen az autón egy karcolást sem ejtett volna. Frissítenünk kellett az eszközparkot és a tréninganyagokat, és folyamatosan képeznünk kell magunkat az új technológiákból.
Az elektromos autókban nagyfeszültségű vezetékek vannak, amiket nem szeretnél megérinteni.
A Tesla útmutatásában külön leírások vannak erről, és megmutatja, hol kell ezeket átvágni. Az ilyen esetek folyamatosan emlékeztetnek minket, hogy frissen kell tartanunk a tudásunkat, és fel kell készülnünk abból is, hogy ezek az autók miként viselkednek balesetben” – fejezte be a parancsnok."
Ha ég egy elektromos autó akkor a bentlévőket a tűzoltók nem kezdik el menteni, mert nem tudják a kasznit kinyitni és nem tudják áramtalanítani? Csak néznek és várnak amíg minden elhamvad? Remélem nem ez a valóság, de a cikkedből ez jön le.
Hogyan van ez légyszives magyarázd el.!!
Futkorászhatnak olyan járgányok a közutakon amelyeknek a tűzoltására nincsen protokol a tűzoltóknál??
vagy ami még rosszabb minden tipusra más protokol van?

Előzmény: keri, 2022-11-25 07:54:19 [5694]


  Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 1 / 115 Ugrás ide:
Sorok:
1  2  3  4  5   Következő ►  Utolsó ►|


 ◊