HobbyCNC fórum
FTP tárhely: http://cnctar.hunbay.com v0.9.1 alpha Régi HobbyCNC oldal: http://archiv.hobbycnc.hu

Új regisztráció / Átregisztráció a régi fórumról
   



Plazmavágó gépek építése

Plazma és más fémvágó gépek építési ötletei, megoldásai


Időrend:
Oldal 1 / 30 Ugrás ide:
Sorok:
1  2  3  4  5   Következő ►  Utolsó ►|

  Fórum főoldal  |  A lap aljára

Csikarc | 769    2017-10-13 14:16:59 [1467]

Ezt nem értem miért kellene HF-es gyújtású inverteres gépet buherálni - ha nem működik a gyújtás akkor vissza az eladónak és kutya kötelessége megjavítani vagy működőképes állapotba hozni mivel HF-es gépként adta el és te ennek a tudatában vetted meg .

[Előzmény:] xabi, 2017-10-13 14:06:38 [1465]


Csikarc | 769    2017-10-13 14:14:05 [1466]

Én úgy értelmeztem a hozzászólásodból , hogy a kína gyújtása ki szokott hagyni .Természetesen ha jó akkor felesleges hozzányúlni . A szikraköz állítással a Tesla kör frekvenciáját állítod el de ez nem befolyásolja az alapgéped működését mert a gyújtókör legvégén van - csak egy ( vagy több soros) kondenzátor egy szikraköz és egy tekercsből áll ( becsatoló tekercse ).

[Előzmény:] xabi, 2017-10-13 13:58:24 [1464]


xabi | 220    2017-10-13 14:06:38 [1465]

Szerinted rá tudsz tenni házilagos gyújtást az Iweld-re ha mégsem gyújt HF-el (természetesen jó pénzért)?

[Előzmény:] Csikarc, 2017-10-13 12:22:48 [1463]


xabi | 220    2017-10-13 13:58:24 [1464]

A sztori a következő : A kínai gép 3 év végtelen mennyiségű vágás után nehezen gyújtott, el kellett vinni szervizbe. Mivel tudtam hogy a szerviz ráül 3 hétre, és a vastag lemezeket amúgy sem vágja jól az A141 ezért lett véve az Iweld. Nem tudom mit csinált a szerviz, de most megint jó. A szikraközhöz ezért most nem nyúlnék, de ha legközelebb problémám lesz a gyújtással az alábbiak függvényében állítgatnám :
- Érdekelne hogy mi a jó szikraköz ?
- Ha növelem vagy csökkentem a rést mit hangolok el ? És ez a gyújtást hogyan befolyásolja ?

1 hétig nem nagyon leszek plazmagépek közelébe fizikailag, de utána szétszedem megint az Iweld-et és fotózok.


Ami engem érdekelne plazma témakörben :
- Neked milyen géped van, és elektronikai ismereteid alapján melyek az ajánlott gépek ?
- Kinek mi a véleménye arról hogy a vágás minősége mitől függ ? Gép vagy a fej vagy beállítások ?
- Ki milyen géppel vág, és mi a véleménye róla.
- Ki milyen fejjel vág, és mi a véleménye róla.
- Ki milyen gyújtási magasságot és vágási magasságot használ ?
- Ki milyen vágási sebességgel vág adott lemezvastagságnál ?
- Ki milyen ráfutás és lefutást használ ?
- Ki milyen CAD, CAM programot használ ?
- Ki milyen lemezteríték alkatrész optimalizáló programot használ ?
- Stb.

Van sok kérdés amiről lehetne elmélkedni, sajnos szakirodalom a témakörben nem igazán van. 3 év vágás után azt tudom mondani hogy a plazmavágás nem egzakt tudomány.

[Előzmény:] Csikarc, 2017-10-13 12:05:34 [1462]


Csikarc | 769    2017-10-13 12:22:48 [1463]

Most hirtelen nem tudok válaszolni az utolsó kérdésedre mert van egy alap programja a gépnek és valószínű az általad is említett ívőr ennek kijátszásával működik ugyanis a van olyan gép ami kikapcsolás után bizonyos ideig ( míg tart az "után fúvás" a vágófej hűtése okán ) nem engedélyezi az újra indítást . Házilagosan saját HF-es gyújtó ráépítése esetén könnyebb lenne a megoldás mert a testkábelre helyezett áramérzékelővel vagy régebben pár menetű tekercsben vagy a becsatoló tekercshez helyezett reed relével meg lehet oldani az újraindítást .

  

[Előzmény:] xabi, 2017-10-13 09:26:12 [1460]

Csikarc | 769    2017-10-13 12:05:34 [1462]

A bajom annyi , hogy elég sokat foglalkoztunk a témával és te pedig hirtelen abbahagynád mikor 2-3 perc alatt már tényleges választ kapnánk - gondolok itt például az általam javasolt kisebb szikraköz próba .Elrontani semmiképp nem rontanád el a gépet ezzel a kis beavatkozással . A másik gépen pedig egy plusz fotó elég lenne közelebbről a kis panelról ill. a centrál csatlakozó bekötéséről és mehetett volna vissza a burkolata gépre .A többit egy másik hozzászólásban .

[Előzmény:] xabi, 2017-10-13 09:26:12 [1460]


zsozso2121 | 12    2017-10-13 11:20:53 [1461]

Sziasztok! Érdeklődni szeretnék hogy valaki vállal-e Miskolc közelébe Mach3 program szervizelést beállítást egy CNC Plazmavágón??? HA valaki tudna segíteni azt nagyon szépen megköszönném. Meg persze meg is fizetném
Előre is köszönöm!


xabi | 220    2017-10-13 09:26:12 [1460]

- Ahogy az elektronikai dolgokat nem értem úgy téged sem igazán sorry. Mi a baj ? Jöhet privátba is.
- A témát pedig folytassuk (engem minden érdekel a témába, sőt lenne még egy csomó más jellegű kérdésem).
- Tehát ott tartunk hogy a pilot áramra relatív könnyen rá lehet a HF gyújtást építeni. (Találkoztam olyan géppel amire utólag tették rá). Viszont hogyan van az megoldva hogy a fő ív bekapcsolásakor kikapcsoljon a HF illetve ha a főív megszakad átmenetileg akkor megint működjön a HF.

[Előzmény:] Csikarc, 2017-10-12 21:04:59 [1459]


Csikarc | 769    2017-10-12 21:04:59 [1459]

Sox szerencsét hozzá - én biztosan nem vagyok kíváncsi a te eredményeidre - már ne haragudj !Ha így zárod le a témát . (Elnézést mindenkitől de úgy látszik felesleges volt az összes időcséplő fröcsögés a részemről és persze szégyenlem is magam minek mentem bele ebbe a témába ).

[Előzmény:] xabi, 2017-10-12 09:33:21 [1458]


xabi | 220    2017-10-12 09:33:21 [1458]

Szia, véleményed szerint mindkét gépben van HF gyújtás, akkor már csak azt kéne tudni az Iweld miért nem gyújtja be az A141-et.
Még egyszer rá fogom kötni, kipróbálom mit csinál. Sajnos most egy nagy projektbe vagyok benne nem igazán van időm, de jelentkezem ha feltártam valamit.

[Előzmény:] Csikarc, 2017-10-11 18:48:57 [1456]


Csikarc | 769    2017-10-11 18:59:44 [1457]

A kínai géped gyújtáskihagyására meg azt ajánlanám , hogy kis hajlítással kisebb szikraközt állítsál be és levett burkolat mellett végezzél próbagyújtásokat - persze az áram alatt lévő burkolat nélküli gépet közben azért senki ne piszkálja mert nyilván veszélyes egy szerkentyű .

[Előzmény:] xabi, 2017-10-11 09:30:44 [1452]


Csikarc | 769    2017-10-11 18:48:57 [1456]

Először is megkövetlek !Ténylegesen több mint 4 darab aljzat van elhelyezve a centrálcsatlakozóban - de legalább így meggyőztél ! Érdemes volt lekapni a burkolatot .Igen , HF-es a géped . A második képen középtájon alul az a kis panel valószínűleg a HF-es paneled és onnan megyen a vezeték a becsatoló tekercshez lásd 5-ös és 6-os fényképen a ferrit magos transzformátor . Annyi , hogy itt a főáramkör negatív oldalán van és így a centrál csatlakozó közepére van kötve azaz - a vastag zománcozott rézhuzal .A 3. képen ami megfogott , hogy van a gépen levegőhiány esetére tiltó kapcsoló vagy érzékelő . Szép tiszta belső ellentétben a Kínai gépeddel ... ezért kell levenni a burkolatot időszakonként és sűrített levegővel letakarítani a gépeket mert a lerakódó por között fémpor is lehet (lásd IGBT-k lábainál ) meghibásodást okozhat .

[Előzmény:] xabi, 2017-10-11 09:30:44 [1452]


Csikarc | 769    2017-10-11 12:48:25 [1455]

A "Kínai gép"-re vonatkozott a hsz.

[Előzmény:] Csikarc, 2017-10-11 12:47:40 [1454]


Csikarc | 769    2017-10-11 12:47:40 [1454]

A harmadik képen a kis panel tetején (középen) a két kis pogácsa a szikraköz és jól látható a nagy zöld pilotáram korlátozó rezisztor . Vannak ettől még könnyedébb kialakítások szikraközre - lásd GYS gépekben .A többit majd kitárgyaljuk este .

  

[Előzmény:] xabi, 2017-10-11 09:30:44 [1452]


Csikarc | 769    2017-10-11 12:21:17 [1453]

Gyorsan leskicceltem ami lényeges - mert tulajdonképpen egyetlen szál vezetékről szól az egész téma : a pilot vezetékről .Ami még lényeges : a pilot áram egyenáram (DC) ami nem tud áthaladni a kondenzátoron ( most a feltöltődés nem lényeges ) és könnyedén áthalad a kis menetszámú tekercseken . A HF-es áram váltakozó áram (AC) és a 100 kHz feletti frekvenciával könnyen úgymond áthalad a nagyfeszültségű kondenzátoron míg a tekercs nagyon nagy ellenállás neki + nagyon könnyű ráültetni a egyenáramú vezetékre becsatoló tekercsel (nekem speciel ez sincs a gépembe csak egyenesen rá van kötve a nagyfesz ). Tehát egyetlen vezetéken van a pilotáram és a HF-es gyújtóáram . Egyenlőre nem írok többet nehogy megzavarjalak vele .

  

[Előzmény:] xabi, 2017-10-11 06:26:03 [1451]

xabi | 220    2017-10-11 09:30:44 [1452]

Szétszedtem lásd fotók :
Iweld Multiarc 130 : Iweld képek

Noname kínai : Noname kínai gép képek


xabi | 220    2017-10-11 06:26:03 [1451]

A plazmavágó pisztolyok működést értettem, de a leírásodból most már azt is értem hogyan van megvalósítva (képzavar van-volt nálam hogy a pilot áram és a HF gyújtás hogyan van "összefésülve"). Sajnos az elektronikai rajzaid nekem semmit nem mondanak gépészmérnök vagyok, de a leírásod tök logikus érthető (az elektronikai rajzok meg remélem másnak hasznosak).

Mivel nem gyújt HF-esen az Iweld szétszedem lefotózom nemsokára.

[Előzmény:] Csikarc, 2017-10-09 21:22:48 [1444]


Csikarc | 769    2017-10-10 11:06:06 [1450]

A graetz után lenne jobb mert az egyenáramot "simítja" és persze a valamennyire védi is az egyenirányítót a HF-es nagyfeszültségtől - persze ebben inkább a kondenzátor jeleskedik .

[Előzmény:] remrendes, 2017-10-10 10:25:31 [1449]


remrendes | 1368    2017-10-10 10:25:31 [1449]

Mennyivel lenne erdemes visszabb rakni? Meg a graetz ele, vagy csak a kondi ele?

[Előzmény:] Csikarc, 2017-10-09 22:54:28 [1448]


Csikarc | 769    2017-10-09 22:54:28 [1448]

Igen a nagyfreki nehezen küzdi át magát a fojtón - picit visszább helyezve máris sokkal jobb .

[Előzmény:] jani300, 2017-10-09 22:39:53 [1447]


jani300 | 5346    2017-10-09 22:39:53 [1447]

É miért van rossz helyen ? A nagyfreki miatt ?
Csak szimplán kíváncsi vagyok , nem kell letolni

[Előzmény:] Csikarc, 2017-10-09 21:36:46 [1446]


Csikarc | 769    2017-10-09 21:36:46 [1446]

Annyi , hogy ezen a rajzon a test ágon lévő fojtó tekercs rossz helyen van de gondolom neked ne zavaró tényező .

[Előzmény:] Csikarc, 2017-10-09 21:32:42 [1445]


Csikarc | 769    2017-10-09 21:32:42 [1445]

Még egy képet beteszek hátha ez is elvezeti a logikádat vagy érthetőbb mi ,mit , miért . Itt fordított logika - nincs pilotáram van viszont HF gyújtó és gyújtókör aminek az áramköre a becsatoló tekercs-kondenzátor-test-szikra(később plazma ív)-elektróda-és vissza a becsatoló tekercsbe .

  

[Előzmény:] Csikarc, 2017-10-09 21:22:48 [1444]


Csikarc | 769    2017-10-09 21:22:48 [1444]

Akkor most nem tudod , hogy mi az a pilot áram ? Miért van szükség rá ? Tök mindegy a gyújtás típus ugyanúgy szükség van rá a Hf-es gyújtáskor és a liftesnél is tehát értelmetlen bármit átkötni - de hát nincs is hova üres pólusra ( lyukra) felesleges bedugni ezt meg kellene értened . A pilot áram a fő áramkör pozitív ágára van kötve mint rajzon is látható egy ellenálláson keresztül ami korlátozza az áramot kb. 15-20 A-re és ez DC ! Ugyanerre a vezetékre van "ráültetve " a nagyfeszültségű NAGYFREKVENCIÁS (HF) NAGYFESZÜLTSÉG - így megint értelmetlen máshol keresni valamit - Ha lekapcsolod a HF tápját megszűnik a nagyfeszültségű szikra - liftesnél meg nincs is szükség rá elég ha az elektróda (-) és a fúvóka (+) összeér és a levegő nyomás rákapcsolásakor hátra mozdul pilotáram ívet húz a fejen belül és a plazmafáklya kicsap a fúvókán keresztül . Ha rajta marad a HF-es gyújtás akkor is működne a liftes - fordítva nem igaz mert először a nagyfesz szikra húz át a fix távolságú fúvóka ( pilot +) és az elektróda (-) között és ezen a kis szikrán kellene a pilotáram teljesítmény hatására felhízni a plazma ívnek - fáklyának . Ha nincs HF szikra vagy kicsi a teljesítménye vagy nagy a levegő nyomása vagy nem megfelelő a pisztoly ( mert ilyen is létezett ugyanis egy pisztoly márkával nem gyújtott a gép viszont rátettünk egy-több Ergus gép pisztolyát azzal mindig stabilan ). Tehát inkább azt tanácsolom vedd le a burkolatot és kitakarítod a gépet utána meg készítesz pár fotót közelről és okosabbak leszünk. Amikor végeztél levett burkolat mellett csinálj próbagyújtást hátha működik a gyújtókör és rögtön meglátnád hol van a szikraköz - nagyon látványos , könnyű észrevenni . Volt olyan is , hogy egy géptulajdonos azért hozta vissza mert azt hitte káros és hiba jelenség a szikrázás mert ő is beindította a gépét levett burkolt mellett .De végül hidd el pont a kérdésedre próbállak rávezetni de sem a rajzot nem értelmezted sem megérteni nem akarod a mondandóm . Valószínűleg rossz tanár lennék !

[Előzmény:] xabi, 2017-10-09 20:14:25 [1443]


xabi | 220    2017-10-09 20:14:25 [1443]

Az Iweldnél értették a kérdést csak nem tudtak válaszolni, Te viszont mindenre válaszoltál ami nem volt kérdés . Viszont a válaszaid hasznosak voltak műszakilag köszönöm.
Majd szétszedem a gépet és ha nem boldogulok lefotózom...

A kérdés továbbra is az hogy a működő liftes gyújtáshoz kötöm a HF gyújtású fejet nem gyújt be és nem kattog. Elképzelhető hogy más pontra kell kötni a HF gyújtás pilot arc vezetéket mint a liftes gyújtásúét ?

A válaszaidból megértettem hogy szedjem szét a gépet és megtudom. (csak ezt el akartam kerülni, de ha lesz időm mégis csak szét fogom szedni.)

[Előzmény:] Csikarc, 2017-10-09 19:00:32 [1442]

Csikarc | 769    2017-10-09 19:00:32 [1442]

Hát .. büszke is vagyok magamra - már mint , hogy jobban bírom a strapát mint az Iweldesek . Gondolom ők is csak néztek ki a fejükből , hogy hova mit akarsz te átkötni és elmondták , hogy semmit nem kell csak gondolom te ezt figyelmen kívül hagytad .A gép leírásában szerepel , hogy automatikusan felismeri milyen fej van rajta - akkor miért is mit kellene átkötni ? Van körkörösen a centrál csatlakozón pár lik - lehajolsz belenézel és látsz 2x2 kis réz hüvelyt ( most érdektelen most hányas számú ) abból 2 darab a kapcsoló szálé és 2 darab a pilotáramé de ez KÖZÖSÍTETT így logikai alapon egynek is veheted és kifújt NINCS TÖBB ! Tettem be rajzot is ott is látni - egy szál piros vezetéket kell összekötni ( pilot áram + a ráültetett nagyfeszültségű HF ami lekapcsolható ha liftes gyújtású fejet teszel a munkakábel végére )a munkakábel egy szál ugyancsak piros vezetékével - ez van rá kötve párhuzamosan a két hosszabb tüskére ...egyszerű bekötés mint egy lapos elemlámpa .Írtam , hogy vedd le a burkolatot mert hazugság , hogy elveszti a garanciát ..megint hajtod a magadét .Az is lehet , hogy van HF-es gyújtásod mert írtam , hogy nézd meg vagy hallgasd meg lehet-e szikra hangját hallani - van olyan amikor van HF-es szikra csak a plazma fáklya nem tud felépülni - erre sem reagáltál .Már nem írok többet mert félek , hogy eltűnik a hsz. és kezdhetem elölről .

[Előzmény:] xabi, 2017-10-09 13:06:11 [1441]


xabi | 220    2017-10-09 13:06:11 [1441]

Szia, köszi hogy ennyit foglalkozol a dologgal. Nem értem hogy nem érted megpróbálom megint leírni.

Van egy Iweld gép (tudom ez is kínai, és még sárga is (a másik gépet azért hívom kínainak mert szegénynek neve sincsen csak annyi hogy Icut100, de így nem lehet a megtalálni a neten... )). Az iweld gépnek nem akartam garancia miatt levenni a fedelét ezért nem látom hogy mi van benne és mi hová van kötve a Centrál csatlakozó belső oldalán. Ki kell találjam hogy a külső oldalon a fej végén lévő centrál csatlakozó áthelyezhető Pinjeit hová tegyem hogy legyen HF gyújtásom. A géphez adott liftes gyújtású PT100 fej működik ott a mondjuk a 8és9-es PIN a pilot arc gyújtó. A szintén liftes Zeta fejet ugyanide kötve ugyancsak működik a pilot arc. Ha a HF gyújtású A141-et idekötöm viszont nem gyújtja be a pisztolyt.

A fenteikből következően ha ez egy Multiarc gép (tehát tudja a liftes és a HF gyújtást is) elképzelhető-e hogy a gépen belül a centrál csatlakozón van a liftes gyújtáshoz két PIN bekötés jelen esetben a 8és9 és a HF gyújtáshoz mondjuk a 6és7 vagy ez elképzelhetetlen és közösnek kéne lennie a liftes és HF gyújtásnak.


Más, visszatérve előző elmélkedéshez hogy melyik gyújtás a jobb (Lift vagy HF) elmélkedésemből azt sugallom hogy a liftes gyújtás vágási minőség miatt jobb, de közben rájöttem hogy használtam Trafimet S101 liftes fejet is ami totál szarul vágott (vissza is küldtem helyette lett a ZETA).

Következtetés : mindegy hogy HF vagy Liftes gyújtású a pilot arc (mondjuk a liftes gyújtású sokkal tisztább érzés, nem zavarj a számítógépet stb.). A fej és a kopóalkatrészek kb 2x annyiba kerülnek a liftes gyújtásnál, viszont a fúvóka nem igazán szokott félreégni mint az A141-en tehát néha 1 fúvóka 2 elektródát is kibír.

A PT100-as kinai csoda és a Trafimet ZETA (egy az egyben a hypertherm koppintás) azért vág jobban mert jobb a fej kialakítása.

Az ívőr valami olyasmit jelent hogy például lyukacsos lemezt vágsz plazmán a HF gyújtású össze vissza durrog, a liftes gyújtás viszont szépen vág valahogy tartja magát az ív nem szenved a gép.

[Előzmény:] Csikarc, 2017-10-08 20:59:09 [1437]


Csikarc | 769    2017-10-08 21:30:18 [1440]

A Trafimet A141-esen is jól látni egy szál piros vezeték a pilot és a két vékony a kapcsolószál . Ugyan nem sok drót van benne de az is be tud robbanni .

    

[Előzmény:] Csikarc, 2017-10-08 20:59:09 [1437]


Csikarc | 769    2017-10-08 21:08:50 [1439]

A szikraköz általában így néz ki - de létezik sokkal egyszerűbb változat is de azt nem minősíteném .A szikraköz mérete határozza meg a Tesla kör frekvenciáját ill. teljesítményét is . Azt meg megint nem értem miért hívod az egyik gépet "Kínai"-nak a másikat meg "Iweld"-nek mikor az Iweld gép is kőkemény klasszikus Kínai gép .

    

[Előzmény:] xabi, 2017-10-08 19:42:00 [1436]


Csikarc | 769    2017-10-08 21:00:34 [1438]

Ba.... rossz képet tettem be , bocs . Itt a helyes rajz .

  

[Előzmény:] Csikarc, 2017-10-08 20:59:09 [1437]


Csikarc | 769    2017-10-08 20:59:09 [1437]

Sajnos még mindig nem értem mit ,hova , miért akarsz kötni . Beteszek egy egyszerű klasszikus plazmavágó rajzot amin talán jobban követhető az áramkör .Ezen látható a pilot áram egy R4-es rezisztoron megyen keresztül amit a a K2-es mágneskapcsoló kapcsol egyszerre a HF-es gyújtással és utána a pilot vezetéken van egy becsatoló tekercs amin keresztül a HF rá van ültetve a pilotáramra majd a centrál csatlakozó 5-ös és 6-os kimenetére van kötve párhuzamosan ( PA). Ekkor ellenőrzésként leveszed a munkakábel centrál dugójának fedelét és leellenőrzöd , hogy az egy vagy két piros vastagabb vezetéke ugyanarra van-e kötve - ha nem akkor kiveszed és áthelyezed . A pilotáram tüskéi pár miliméterrel hosszabbak mint a kapcsoló szál tüskéi . Jelzem nem fontos 5-ös és a 6-oson lenni azaz lehet 6-7-en is csak mindig megegyezzen mert egy tüske terhelve akár beéghet - de lehet pótolni mert hegesztés technikai boltban külön is kapható még aranyozott kivitelben is .Ezen a rajzon a kapcsolószál az 1-es és 9-es tüskére van kötve de természetesen ez is áthelyezhető arra amelyik jobban tetszik csak ugye megint természetesen az aljzatban és a dugóban is ugyanott kell lennie - mivel csak kapcsoló így tök mindegy a két kapcsolóér közül melyiket kötöd ( jelen esetben) az 1-esre és a 9-esre .

  

[Előzmény:] xabi, 2017-10-08 19:42:00 [1436]


xabi | 220    2017-10-08 19:42:00 [1436]

A pilot gyújtásnak van 2 kábelja a centrál csatlakozóba(azzal újat mondasz nekem hogy gyakorlatilag két kábel ugyanaz, de lehetséges logikusan gondolkodva..). Az Iweld gépnél arra gondolok hogy a liftes gyújtású fej 2 pilotarc kábelt a 8 és 9 pinre kell kötni a centrál csatlakozón. De ha mondjuk a HF-es Trafimet A141 fejet kötöm a gépre annak a 2 pilot arc kábelét mondjuk a 6 és 7-es pinre kell kössem (mert azon van a HF gyújtás). A kötést úgy értem hogy a fejhez vezető kábel centrál csatlakozó apa részén ide oda át lehet kötni a kábeleket (ha szétszeded a csatlakozót). Persze az is lehet hogy ugyanazon a 2 ponton van a Liftes és a HF gyújtás is (de azt már próbáltam és nem gyújtja be a Trafimet A141-et...)

Érdekelne a HF gyújtású gépeknél mi az a szikraköz állítás. Az az igazság hogy volt egy 8 tonnás vágási munkánk 15 mm-es lemezből amit a Trafimet fej már nagyon rossz minőségbe vágott, illetve a kinai gép 3 év után pont ezen munka kezdetekor elkezdte kihagyni a pilotarc gyújtásokat. (az előző 3 évben 1000-ből 999-szer begyújtott). Ezért kénytelen voltam szervizbe vinni a kínait és vettem az IWELD-et. A szerviz valamit csinált a kinaival mert most aránylag jól gyújt megint.

A liftes gyújtás vagy a HF a jobb ? szerintem mindegy, de az Iweld gép és a liftes gyújtás vágási minőségben főleg vastag lemeznél sokkal jobb (ennek nem tudom van-e köze a gyújtási módhoz). Viszont a Kinai gép (180.000 Ft+áfa) és a Trafimet A141 fej kopó alkatrészei olcsóbbak, ár-érték arányba szerintem jobb (végtelen sokat vágtam vele meghibásodás nélkül)

[Előzmény:] Csikarc, 2017-10-07 15:49:50 [1427]


Csikarc | 769    2017-10-08 17:02:14 [1435]

Hááááát ..... Murphy törvénye itt sem vallana kudarcot - de erről Xabi-t kérdezd inkább .

[Előzmény:] remrendes, 2017-10-08 16:37:43 [1434]


remrendes | 1368    2017-10-08 16:37:43 [1434]

Igy mar igen. Ez mennyire stabil mukodesu?

[Előzmény:] Csikarc, 2017-10-08 15:44:57 [1433]


Csikarc | 769    2017-10-08 15:44:57 [1433]

Hát ha azt megértetted akkor a liftest is mert tök egyszerű - az elektróda hozzáért a fúvókához és indításnál ívet húz mivel a levegő nyomása hátrahúzza az elektródát így még nagyfeszültség sem kell hozzá .

[Előzmény:] remrendes, 2017-10-08 15:33:38 [1432]

remrendes | 1368    2017-10-08 15:33:38 [1432]

Kossz, ezt meg ugy nagyjabol ertem is. Akkor aminel a levegoben is gyujt az iv, akkor az a pilot verzio.
Nekem xabi dugattyus feje ami meg erdekes volt.

[Előzmény:] Csikarc, 2017-10-08 13:59:14 [1430]


Csikarc | 769    2017-10-08 14:00:00 [1431]

Tesle=Tesla .. elnézést .

[Előzmény:] Csikarc, 2017-10-08 13:59:14 [1430]


Csikarc | 769    2017-10-08 13:59:14 [1430]

A HF a nagy frekvenciát jelenti . Ez a kis méretek miatt kell lásd nagyfrekis ferritmagos trafó - hagyományos autó gyújtó transzformátorral is lehet nagyfeszültséget előállítani csak nagyobb méretben .Plusz előnye a kis méretek mellett a 100 kHz feletti frekvencia ( ezt szikraközös Tesle körrel állítják elő ) így biztosan nem ráz meg a nagyfeszültség a skin hatás miatt . A HF-es nagyfeszültséget a pilot áramkörre ültetik rá becsatoló tekerccsel . A pilot áram maga a + test lenne csak egy nagyobb rezisztoron halad át a 15-20 A-es pilot áram ill. HF-es szűrés van ráépítve , hogy a nagyfesz ne tudja kiütni azaz tönkre tenni más alkatrészeket . A nagy feszültség így a fúvóka és az elektróda között van és ott üt át a nagyfeszültség majd azon a kis szikrán keresztül tud felépülni-felhízni a pilot áram által a fáklya ( persze van mikor nem ha nagy a levegő áramlás sebessége vagy kevés a HF-es teljesítmény ). Mikor a pisztolyt közelited az anyaghoz akkor az ív átcsap a testre amit a + (testkábel) áramkörbe épített áram ( régebben reed relé ) érzékel így lekapcsolja a HF-es gyújtást és "jobb gépeknél " a pilotáramot is .A pilot áram lekapcsolása a mostani Kínai invertereknél sokszor nincs jól megoldva - no ezért vakarják sokan a kobakjukat miért is ég szét hamar a fúvóka . Pedig csak egy kis matematika - csak 8-10 A-el is számolva meg vagy 50 V-al ( azért 50 V-al számolok mert az elektróda csúcsa és a test között van a 120-akárhány voltos munkafeszültség )... mekkora teljesítmény csapkodja magát a fúvókát + még a fáklya hőterhelése ...Szerintem és tévedés joga fenntartva !

[Előzmény:] remrendes, 2017-10-08 09:52:51 [1428]


remrendes | 1368    2017-10-08 10:01:29 [1429]

Kis guglizas, ez lenne a blowback start?

[Előzmény:] remrendes, 2017-10-08 09:52:51 [1428]


remrendes | 1368    2017-10-08 09:52:51 [1428]

En eddig azt hittem, hogy a HF-es gyujtas nagy frekvenciat es nagy feszultseget jelent a munkadarab es az elektroda kozott, a Pilor arc-os pedig a pisztolyon belul vegzi el ugyanezt.

[Előzmény:] Csikarc, 2017-10-06 12:58:33 [1420]


Csikarc | 769    2017-10-07 15:49:50 [1427]

Amennyiben levennéd a burkolatot akkor onnan tudnád meg , hogy HF-es gyújtású-e a géped , hogy általában lenni kell benne becsatoló tekercsnek ( lásd az első fénykép) valamint nagyfesz transzformátornak . De persze előtte mindenképp próbáld ki HF-es pisztollyal mert bekapcsoláskor hallani a nagyfeszültségű szikrának jellegzetes hangját a pisztolyból ill. távolról belenézve látni is lehetett a szikrát amikor nem akart begyújtani a pisztoly .Ha meg fényképeket készítenél a gép belsejéről az lenne az igazi .

        

[Előzmény:] Csikarc, 2017-10-07 15:24:40 [1426]


Csikarc | 769    2017-10-07 15:24:40 [1426]

Pár centrál csatlakozót szereltem már és ezért nem értem mit hova akarsz kötni mert semmi variációs lehetőség nincs .Van két tüske párhuzamosan kötve mivel egy tüske stabilan nem bírná el a nagyobb 20 A körüli pilot áramokat és van a kapcsoló pár tüske ami a gépi fejnél csak védelmi funkció hogy ha leveszed a kupakot ( ennek réz gyűrűje zárja össze a két vezetéket ) nem lehet beindítani a fejet azaz nem ráz meg az áram ( 300-350 V dc ). A gépnek meg nagyon könnyű felismerni a két fej közötti különbséget mert a HF-es fejnél nagy ellenállás van a pilot vezeték és a negatív pólus között míg a liftesnél nulla mivel rövidzár van a fejben azaz az elektróda hozzáér a fúvókához . Ergo a liftes munkakábel ugyanúgy van bekötve mint a HF-es .A helyedben én levenném a plazmavágógép burkolatát és rögtön kiderülne , hogy HF-es a géped vagy nem . A garancia elvesztéstől nem kell félni mert nem igaz - ugyanis erős ajánlás , hogy használattól függően bizonyos időnként le kell venni a burkolatot és át kell fúvatni a gépet száraz levegővel a sok port miatt . Ipari körülmények között nagyon hamar belepi vastagon a por a hűtőbordákat ill. a paneleket ami hibát okoz . Mi anno mielőtt eladtok a gépet teszteltük , hogy gyújt-e rendesen és a legegyszerűbb állítási lehetőség a HF-es panelon a szikraköz távolságának módosítása jelentette .

[Előzmény:] xabi, 2017-10-07 14:44:26 [1425]


xabi | 220    2017-10-07 14:44:26 [1425]

A centrál csatlakozón jön a főív és a pilot arc áramkör. A Pt100 vagy a Zeta fejnél liftes vagy más néven kontakt gyújtással lehet a pilot arc-ot begyújtani a 8 és 9 pinen. Ha ide kötöm a HF gyújtású fejet nem gyújtja be.

A felismerést úgy is lehet érteni hogy a HF gyújtású fejet kössem a 8-9 pinnre, és felismeri hogy HF, de úgy is lehet érteni hogy mondjuk HF gyújtású fej pilot arc gyújtását kössem a 5-6 pinnre és bedugás után felismeri hogy HF gyújtású fejet raktam rá...

Sajnos az Iweld sem tud-akar rá válaszolni, az Iweld gépet szerelő ember szerint nincsen HF gyújtásra lehetőség.

Majd bemegyek reklamálni (voltam már bent de csak vállvonogatásig jutottam...)

[Előzmény:] Csikarc, 2017-10-06 22:25:12 [1424]


Csikarc | 769    2017-10-06 22:25:12 [1424]

Azt viszont nem értettem miért akarsz a centrál csatlakozón bármit is átkötni a HF-es gyújtáshoz .

[Előzmény:] xabi, 2017-10-06 17:25:42 [1422]


Csikarc | 769    2017-10-06 22:22:32 [1423]

Amit én olvastam ott valami "ívőr" volt említve (fogalmam sincs igazából , hogy mit jelent ). Igen viszont itt amit belinkeltél már olvasható , hogy "multiarc" és automatikusan felismeri , hogy HF-es gyújtás legyen vagy liftes .

[Előzmény:] xabi, 2017-10-06 17:25:42 [1422]

xabi | 220    2017-10-06 17:25:42 [1422]

Az Iweld gépre itt látod írást, szerintem egyértelmű (márhogy a leírás, de nekem nem működik....) : Iweld CUT130

Nem mondtam hogy rossz az Iweld gép szépen vág, vágott a PT100 illetve a Zeta fejjel. A fejek hullanak szét a PT100 szétég a Zeta meg egy idő után szorul és nem gyújt (de ezt a problémát még vizsgálom). Sőt a vágás minősége vastag lemeznél szuper. Csak az a baj hogy felvágtunk vele 8 tonna 15-ös lemezt ez alatt szétéget 2 Pt100 fej + 1 Zeta dugattyú szorulásos lett A gép-nek nagy előnye hogy semmit nem fagyaszt le, egy konnektorba van a számítógéppel.

Molnár Szabolcs : Én azért nem szívok annyira, borzasztó sokat vágok a géppel. Most vissza raktam a kínai gépet meg a Trafimet A141-et. Olcsó alkatrészek, és a fej kinyírhatatlansága miatt 10-es lemezig ezt használom. Az Iweld liftes gyújtása kicsit csalódás tartóssága miatt (a Zeta fej egy az egyben egy hypertherm fej másolat). A syrius-al én is beszéltem nekik is van liftes gyújtású fejük, csak az drágább mint a Zeta, de lehet hogy kipróbálom azt is..

[Előzmény:] Csikarc, 2017-10-06 13:00:25 [1421]


Csikarc | 769    2017-10-06 13:00:25 [1421]

Én megnéztem az Iweld katalógusában és bizony nem írja , hogy HF-es gyújtású lenne a gép .

[Előzmény:] Molnár Szabolcs, 2017-10-06 08:08:02 [1418]


Csikarc | 769    2017-10-06 12:58:33 [1420]

A levegő nyomás hatására indul el hátrafelé az elektróda - tulajdonképpen mint az MMA hegesztésnél ívet húz a sapkára kötött testről csak nagy teljesítményű ellenállásnak kell lenni a pilot körben és akkor mindig biztos a gyújtás . Készítettem anno képeket a fejről de már sokat töröltem - ezt az egyet találtam .

  

[Előzmény:] remrendes, 2017-10-06 08:41:58 [1419]


remrendes | 1368    2017-10-06 08:41:58 [1419]

Iweld CUT-bol CNC verziot nem neztel? Hatha azokban azok a pinek pont ki vannak hagyva, amik neked kellenenek.
Ez a dugattyus fej Z-tol fuggetlenul kulon mozog gyujtashoz?

[Előzmény:] xabi, 2017-09-30 14:02:41 [1414]


Molnár Szabolcs | 470    2017-10-06 08:08:02 [1418]

Szia Szabolcs!

Sajnállatal olvasom a nehézségeidet az ujjonal vásárolt gépedet. El sem akarom hinni,hogy az iweld géped nem tud HF gyújtást. Az meg,hogy kiégnek a gépi fejek egyenessen vicc kategória.Ez léghűtéses vagy vízhűtéses fej? Nekem is kiégett a kínai gépi fejem(vizes) és most már a kézi pisztoly van a gépre csatolva. Sajnos ezek a kínai ramatyok is ki vannak öntve valami műannyagal és esélytelen bármelyrendű szervízelésük.

Sajnos az én kínai masinám,meg csak egy bizonyos hőmérsékleti tartományom belül tud hibátlan ,kihagyás nélküli HF gyújtást produkálni. Ez valahol 20°C környékére tehető. Továbbá a ramaty kínai kopóalkatrész miatti állandó kinlódásom végett most végleg elhatároztam magam egy stabilabb és minőségen elfogadhatóbb trafimet pisztoly vásárlásán. Az agyamra megy már az,hogy pl. az 1,3mm-es fuvóka is 1,2 és 1,4mm közti szórással kerül forgalomba. Még nem vettem két egyforma kinézetü (külsőleg és belsőleg) fuvókát. Továbbá a kínai pisztoly elektródálya sem központos és a fuvóka egyik oldalát megeszi,a másik oldala meg színte érintetlen.

Kértem árajánlatot a syrius üzletkötőjétől is gépi vizes fejre,de sajnos az már egy számomra felsőbb árazású termék.

A kifagyásos tünetek sem tüntek el teljesen,de ezzel már együtt tudok élni.Nyilvánvaló,hogy egy ethernetes csatoló majd javít ezen a problémámon a jövőben.

[Előzmény:] xabi, 2017-09-30 14:02:41 [1414]


  Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 1 / 30 Ugrás ide:
Sorok:
1  2  3  4  5   Következő ►  Utolsó ►|