Elvesztettem a fonalat a színekkel. A lényeg, hogy a furatszereltek miatt fólia oldalra tervezz, mert egyébként tükrözve lesz a fólia. A felületszereltnek mindegy, hogy melyik oldalon van, de ha úgy csinálja, mint az Eagle, akkor alapból az alkatrész oldalra teszi, ezeket kell átrakni a fólia oldalra.
köszönöm szépen . Pont valami hasonló dolgot csináltam meg volt tervezve a zöld layeren a panel és a jobb egérgombbal sikerült áttenni a kék layerre az összes dolgot . Pont azt csináltam amit javasolsz . Tehát akár mehet a terv a zöld layeren , majd leveszek a könyvtárból egy kék smd ellenállás és jobb egérrel átteszem ..
Nem használok Sprint Layout-ot, de egy valamire való programnak az alkatrészt át kell tudni rakni a másik oldalra. Eagle-ben pl. megfogod az alkatrészt és a középső egér gomb átteszi.
Szeretném ha valaki meg tudná válaszolni . Egyoldalas nyákot csinálok a Sprint Layout- tal. Alapvetően furatszerelt alkatrészeket használok A zöld layeren ( bottom ) tervezek
Egy két helyen szívesen bevetnék 1206 os SMD ellenállást. De azt a kék ( top) layer szolgáltatja . Azt szeretném ha az is zöld lenne . Megpróbáltam a footprint wizard ablak lenyitásával csinálni egy szögletes pad párt ( a 1206 os SMD méreteivel ) . Ok sikerült ( zöld lett ). Ha ráteszem a tervre akkor zöld . El szeretném menteni hogy bármikor elő tudjam venni . Hát kék- ként menti el .
Nem a színekkel van a bajom de ami zöld az bottom , ami kék az top . ( nekem csak egy oldalam van ) A kész tervet azután gerberként elmentem és a Flat cam programmal un izolációs milling technikával marom .
Hogyan kell elmenteni az általam csinált padpárt hogy utána amikor előveszem akkor a bottom layerre kerüljön ??
svejk | 33074
2022-08-20 09:01:12
[5069]
Célgép... Ilyenkor ki lehet előre számolni mindent.
Nem úgy mint a hobbistánál aki tegnap nyákot mart, ma meg alu csapágyházat akar a gépen csinálni.
Ejha! Ahogy Moldova öreg parasztja mondta a repülőgépen:erre azért nem gondoltam... Lám-lám milyen egyszerű módon lehet készíteni nyugodt siklású asztalt, ha nincs nagy terhelés. Lehet, hogy teflon pom helyett, de mindenesetre anyagkímélős megoldás. Köszönöm, hogy megmutattad.
Csináltam pár képet róla, a megvezetés látszik szépen. POM vagy PA darab csúszik egy eloxált felületű alumínium sínen A hajtásról most nem tudtam csinálni képet. Egy kis tükörrel alá tudok majd nézni, azt a részét még én sem láttam.
„Mindenesetre örülnék ha lenne némi rá (alá) látásom.” Annak idején volt ilyen kívánságom. Azóta sem derült ki a lineárok milyensége,amennyiben nem ütközik tiltásba,ha nem nagy kérés készíthetnél a megvezetésekről képeket.Szerintem érdekelné a fórumtagokat.
A munkahelyemen lett nekünk egy ilyen, én használom és vettem kezelésbe a gépet. Valóban sikló rendszerű, nem dobtam tőlé hátast, mikor megnéztem alaposan a gép mechanikáját, sőt........ Tesztelésnél viszont pozitívan csalódtam, amire való azt tudja szépen és megbízhatóan,kezelése egyszerű, jó az autoleveling is benne, prototipus gyártáshoz teljesen jó, de mindezek ellenére nagyon túlárazott gép. Nekünk hasznos, mert kész Nyáktervből még aznap le tudom gyártani a Nyákot és lehet is összerakni a teszt darabot. Ha több idő van a gyártásra, akkor nincs jogosultsága ennek a gépnek a Kínai gyártókkal szemben. Csatolok egy korábbi képet, szerintem egész szép lett.
Jó lenne ha tudnátok segiteni egy gép vezérlése legyártásában mert a régi elég ramattyúl néz ki és fojamatosan gondom van vele.Meg van a kapcsolási rajz és a régi vezérlő mintának.
Törölt felhasználó
2022-02-24 20:32:28
[5058]
Sziasztok, Keresek STR-F6656 IC-t. Egy kiegyensúlyozó gép tápegységébe lenne. Fontos! Akinek lenne, kérem jelezzen! Köszönöm!
svejk | 33074
2022-01-18 20:26:20
[5057]
Holnap meg is nézem, mert van egy filmem amit tavaly elfelejtettem invertálni úgy küldtem el. Megcsinálták, aztán másnapra kértem egy invertáltat is.
Azon le is tudom ellenőrizni, de szerintem az tuti lesz.
Egyébként finom rajzolatú NyÁK-ot nagyon ritkán készítek, úgyhogy az esetek 90 százalékában nem is foglalkozok a dologgal.
Valamikor régen kínlódtam vele, de a gerbernél sok az opció, A PDF tiszta, világos, egyértelmű, ők is szeretik, nincs kérdés nincs macera.
Csak azt kell letisztázni velük, hogy melyik oldalt legyen az emulzió.
De lehet tényleg a PDF konvertálásnál csúszik bele a pár pixel hiba. Még egyszer hangsúlyozom a méretekkel nincs probléma csak a fehér-fekete vs. fekete-fehér átmeneteknél valami bibi kerül bele.
Ha nyomtattatod, kérdezd meg tudják-e ők invertálni? Vagy az előbbi megoldás, de a végén: nyomtatás pdf-be, mintha win10 alatt alapból lenne pdf nyomtatás. Tehát pl. Proteus-》export bitmapba-》 1200dpi, Irfanview-be (i) gomb ott 1200×1200dpi majd ok, képet invertálod, utána nyomtatás -》pdf.
Köszi, megpróbálom. Bár most a 8-ast nézegetve már eleve benne van egy PDF kreátor, gondoltam az csak jó. A nyomdai levilágítóshoz mindig pdf-ben vittem, lehet át kell térnem más formátumra?
Ha tudod a nyomtatód felbontását, ne nyomtasd hanem bitmap export (vagy mi, nem vahyok gép előtt) és utána irfanview (ez ingyenes képnéző progi, szerintem mindenki ismeri) programba bedobod, ott választható a nyomtatás dpi, ha máshol nem az (i) gobra klikk és ott beadod a dpi*dpi-t. Nyomtatás előtt invertálod. Én csak így nyomtatok Proteusból. Bár nekem nem kell invertálnom.
Proteus, de úgy rémlik a Traxmaker is ezt csinálta.
Ha normál módban nyomtatom ki a filmet akkor minden oké, de ha az invertálást választom -olyan emulziót használok amihez negatív film kell- akkor a vonalakat megvastagítja és pad-eket is megnöveli pár százalékkal. Olyan mintha a kontúrokat valahogy offset-elné bizonyos mértékben.
A teljes Nyák mérettel nincs gond.
Ez jelentkezik rendes és PDF-be való nyomtatáskor is.
Ma Proteus 8-al próbáltam, ott mintha még nagyobb lenne az eltérés.
Mi lehet ennek a magyarázata és hogy lehetne megszüntetni?
Pozitív filmnél ugye ha alávilágít akkor keskenyebbek lesznek a vonalak, de az én esetemben meg szélesednek hiszen már eleve szélesebb a filmemen az átlátszó rész. Sokszor ez miatt a vonalközökkel gyűlik meg a bajom, nem tudom kimaratni rendesen.
Régebben megnéztem jó pár videót a gépről és tetszett is piszkosul.. Amire nem kaptam választ: azok a lineárok valamilyen sikló-csúszó rendszerűek lennének? Mindenesetre örülnék ha lenne némi rá (alá) látásom.
Az én megoldásom is hasonló, mert leköszörültem törött szerszámokat és azt használom. A vastagság attól függ milyen hegyesre van köszörülve, mit karcol (puhát vagy keményet) és hogy menyire nyomom. Ha vékonyat akarok karcolni akkor ki kell cserélni a rugót gyengébbre vagy kevesebb mélységre kell nyomni.
Szerintem nem kell speciális, komoly szerszámköszörű, csak be kell rakni valami forgatóba. Nekem a köszörű kő Dremelbe megy, a gravírozó tű pedig fúrógépbe van rakva és mind a kettő le van fixálva. Így ha figyelek jól rá akkor szép hegyesre lehet köszörülni.
Viszont szerintem plexi karcolásra még varró, vagy gombostű is jó, pláne ha nagyon vékony vonalak kellenek. Azt is befoghatom az ER11 tokmányba.
Igazad van, ezzel a gravírtűs megoldással csak egyenes vonalat lehet szépen karcolni. De nekem ez volt a célom, én nem akartam számokat írni a beosztás fölé.
Azért csináltam egy gyors próbát 1mm-es számok karcolására. Kézben kiköszörültem egy edzetlen anyagot hegyesre, ami meglepően szépen csinálja a skálát, a számoknál már észrevehetők kisebb problémák. Lehetséges, ha esetleg komolyabb szerszámköszörűn lenne kiköszörülve, lehetne szebbet is csinálni?
Nekem ezzel nincsen célom a jövőre nézve, de úgy néz ki, megoldható lenne ez is. A te megoldásod a vastagabb vonalakat viszont nagyon szépen csinálja.
Itt a próbálkozásom eredménye: (A festés az nem sikerült jól)
Elvileg igen így van. De gyakorlatilag... nekem legalábbis nem így néznek ki. Csak egyik oldalról vékony, ha a másikról van nézve akkor nem. Rosszul írtam, mert a 0.2mm-es tűnek nem 0.2mm a hegye hanem 0.1mm, az amikor forog akkor 0.2mm vágást csinál. A 0.1mm-es tűnek pedig 0.05mm a hegye. Ma csináltam róluk képeket hogy megnézzem közelről. Ez karcolásra, ha nem fordul el magától, működhetne, de ha elfordulna kicsit is akkor változó lesz a vonal amit kapar. Egyenes vonalakat lehet kaparni, de szerintem szöveget nem mert az nem lesz egyenletes.
A képeken két gravírozótű van, egyik 0.1mm 10° a másik pedig 0.2mm 30°, mind a kettő teljesen új, soha nem volt használva, és mind a kettőn lehet látni a "lapos" kést.
Itt egy móricka-rajz. Ebből érthető, hogy a gravírtűt az ábrának megfelelően kell beállítani, és a nyíl irányába kell mozgatni, így a hegye karcol csak, aminél fontos, hogy jól legyen köszörülve a béta-szöge. Ha nem is annyira, mint ahogy rajzoltam, a lényeg, hogy az eleje, ahol karcol, az magasabb legyen.
Lehetőleg minél kisebb mélységre kell beállítani a karcolást. De festékkel lehet kicsit variálni, hogy többet törlünk ki, és akkor csak az aljában marad a karcolásnak, és így lehet egész vékony, merthogy a gravírtű V alakú karcolatot csinál.
Csináltam olyan megoldást, hogy a műanyag két vége alá tettem vékony kartonpapírt, ami hagyta kicsit meghajolni a műanyagot, amikor karcolta, és akkor nem kell annyira pontosan beállítani a karcolás mélységét.
Nézd meg jobban a négyzetrácsot, mert a fénykép alapján az inkább téglalaprács A kör teljesen szabályos, de a rács szerint vízszintesen kb. 4.5, függőlegesen pedig több, mint 5 "kocka" a mérete, és ezért látszik hibásnak a bal alsó vonalzó is. Lehet, hogy mégis pontos az a film?