HobbyCNC fórum
FTP tárhely: http://cnctar.hobbycnc.hu v0.9.6 Régi HobbyCNC oldal: http://archiv.hobbycnc.hu

Új regisztráció / Átregisztráció a régi fórumról
    
   


Mechanikai ötletek

Sinek, hajtások és egyéb mechanikai kialakítások, megoldások.

 

Időrend:
Oldal 1 / 319 Ugrás ide:
Sorok:
1  2  3  4  5   Következő ►  Utolsó ►|

  Fórum főoldal  |  A lap aljára

jani300 | 8791    2019-11-22 22:22:08 [16058]

rugó összenyomó
Ennyiért nem érdemes szórakozni vele . Itt remélem jó helyen vagyunk vele . ZOZO nak írtam .
Másik volt a Lidli ben elektromos ,hálózati kerékkulcs vett valaki ,ezt későn láttam kíváncsi vagyok milyen .
Aksis hoz nincsen bizalmam .


zozo | 4685    2019-11-21 12:13:19 [16057]

Egyszer hirtelen megoldásként egyszerűen tettem egy belső kúpot a "nagy" csúcsba, aztán ráhúztam a forgócsúcsra.

    

Előzmény: laacika, 2019-11-20 20:45:24 [16049]


lovas gyula | 1761    2019-11-21 09:10:51 [16056]

http://www.nonoxvilag.hu/Muszaki/szerszamok/kemenyfem_furasa.aspx
Egy korántsem teljes ismertető!


Csikarc | 3511    2019-11-21 08:27:49 [16055]

Ok, akkor meg érdemes lenne a hivatalos támcsapágyat betervezni.

Előzmény: laacika, 2019-11-21 06:50:40 [16053]


jani300 | 8791    2019-11-21 08:04:06 [16054]

Morse 4 es az már jó lesz .
Most látom hülyeséget írtam ,3db mély hornyú csapágyat akartam írni . Tehát sima golyóscsapágyak voltak benne .
BED42DH 95 ös rúdvégeim vannak rövidebb darabok ,esetleg .
75 a leghosszabb ,de lehet abból karácsonykor ha ráérek ,patrontartó lesz :)
Ha nem lesz más dolgom átbogarászok négy fémládát ott elvileg
meglehet a letört csúcs feje kb 20 éve :)

Előzmény: jani300, 2019-11-20 21:00:54 [16050]

laacika | 2808    2019-11-21 06:50:40 [16053]

Biztos működne azzal is de szerintem egy ferdehatásvonalú nem szertné az ekkora axiális erőket.

Előzmény: Csikarc, 2019-11-21 02:11:11 [16052]


Csikarc | 3511    2019-11-21 02:11:11 [16052]

Nem egyszerűbb egy mélyhornyú és egy ferdehatásvonalú golyóscsapágy használata?

Előzmény: laacika, 2019-11-20 20:45:24 [16049]


laacika | 2808    2019-11-21 01:39:11 [16051]

Gondolom úgy érted hogy a morze kúp után legyen vastagabb a szár átmérő.
Úgy gondolom mivel a morze 4 nagyobb átmérőlye 31mm akkor a kúp eleje után mehetne föl 2db 30mm es belső méretű golyóscsapágy,ehhez van is megfelelő méretű támcsapágy.
Még ha c45 ből készítem is el akkor sem gondolnám hogy akkor erőhatás nehezedne arfa a tengelyre hogy eltörne,de lehet megcsinálom 42crmo4 ből.
A fej biztos hogy c45 ből lesz de hőkezelve/vissza eresztve és összerakás után bent a nyeregben a helyén köszörülve szupport köszörűvel.

Előzmény: jani300, 2019-11-20 21:00:54 [16050]


jani300 | 8791    2019-11-20 21:00:54 [16050]

Nagyobb kúpszárral csináld -
Láttam már letört végűt .
Abban 3db sima mélygörgős csapágy volt .
Biztosítás sem kell nincsen hova lemásznia .
Persze nem kizárt hogy létezik precíziós kivitelű is

Előzmény: laacika, 2019-11-20 20:45:24 [16049]


laacika | 2808    2019-11-20 20:45:24 [16049]

Egy ilyen gombacsúcsot akarok csinálni,szerintetek milyen csapágyakkal lenne a legmegfelelőbb szerelni?
Kis csúcsoknál eddig találkoztam (kúp/támcsapágyal) és (mélyhornyú golyós/támcsapágyal).
Véleményem szerint mehetne bele két db golyós és egy db támcsapágy.


jani300 | 8791    2019-11-20 15:00:48 [16048]

Basszus , bocsi .
Most látom hogy sima belül , akkor tényleg mángorlás .

Előzmény: jani300, 2019-11-20 14:58:16 [16047]


jani300 | 8791    2019-11-20 14:58:16 [16047]

Frankó lett !
Sablonra nyomtad ? Mert akkor inkább nevezzük fémnyomásnak .
A mángorlás kicsit keményebb gépet kívánna .

Előzmény: Varga László, 2019-11-20 13:56:49 [16046]


Varga László | 684    2019-11-20 13:56:49 [16046]

Mángoroltatok már esztergán?
Nekem sikerült egy saválló csőre .
Kiindulásom egy golyó volt amit átesztergáltam 60 fokos görgővé.vékony falú saválló csőből viszont egy mézes hordó csap lesz.
A menet volt kérdéses ,mert nem igazán adta volna ki, ha vágom a menetet.
Mivel a golyó csak felület kezelt ,a görgő deformálódott egy kicsit.

          


remrendes | 2681    2019-11-15 06:02:21 [16045]

Ezetleg a "meat injektor" kicsit masszivabb kivitel.

Előzmény: svejk, 2019-11-11 20:39:05 [16014]


VViktor | 1053    2019-11-13 21:04:47 [16044]

De ebben a mappában benne van a többi kép is
https://cnctar.hobbycnc.hu/Varga%20Istv%C3%A1n/Mar%C3%B3g%C3%A9p%205tu/

VViktor | 1053    2019-11-13 21:03:52 [16043]

Sziasztok. Varga István anno igy oldotta meg a központi zsirozást.
https://cnctar.hobbycnc.hu/Varga%20Istv%C3%A1n/Mar%C3%B3g%C3%A9p%205tu/X%20sz%C3%A1n1.jpg
https://cnctar.hobbycnc.hu/Varga%20Istv%C3%A1n/Mar%C3%B3g%C3%A9p%205tu/Y%20sz%C3%A1n1.jpg
https://cnctar.hobbycnc.hu/Varga%20Istv%C3%A1n/Mar%C3%B3g%C3%A9p%205tu/Z%20anya%20ken%C3%A9s.jpg
https://cnctar.hobbycnc.hu/Varga%20Istv%C3%A1n/Mar%C3%B3g%C3%A9p%205tu/K%C3%A1belez%C3%A9s%201.jpg


svejk | 29056    2019-11-13 18:16:25 [16042]

Egyébként a fémiparban is létezik 100 m/perces sebesség lineáris golyós kocsikkal és golyósorsókkal de ott már hűtve van az orsó és a sín is.
Pfrontenben a DMG gyárban büszkélkedtek is vele.

Előzmény: svejk, 2019-11-13 18:11:17 [16041]


svejk | 29056    2019-11-13 18:11:17 [16041]

Az a megállapítás szerintem igazából magas fordulatszámon üzemelő vagy nagy átmérőjű csapágyakra vonatkozik, ahol nagy a kosár és a golyók sebessége.

De akár egy 6x04-es csapágy esetén is 3000-es fordulaton úgy 100 m/perc körül szalad a kosár és a golyók.
Míg a hobbi lineáris vezetékeknél meg általában 3-6 m/perc, lézereknél esetleg 20-30 m/perc.
A golyósorsók golyói mehetnek gyorsabban de ott megint van helye a felesleges zsírnak.

Előzmény: PSoft, 2019-11-13 17:15:46 [16040]


PSoft | 14324    2019-11-13 17:15:46 [16040]

„ egy zárt csapágyat 2/3-ban töltsünk csak fel zsírral, mert túlzott melegedéshez és a zsír kiolvadásához vezet ha teli rakjuk ”

Ez akár igaz is lehet egy több százat, több ezret forgó csapágynál.

De...
Hallottál/olvastál itt már olyanról, hogy egy hobby gép zárt csapágyai -akár kocsi, akár orsóanya, akár végcsapágyak- az intenzív használattól túlmelegedtek és kifolyt a zsír belőlük?

Az első pár méterem "kidolgozza" magából a fölösleget és vígan megy tovább a bennmaradó zsírral.

Előzmény: keri, 2019-11-13 09:03:50 [16035]


svejk | 29056    2019-11-13 11:49:40 [16039]

No és célszerű az elejéről 'Mechanikai ötletek' téma, 16007. hozzászólás elolvasni egy adott témát.

Előzmény: Dezső, 2019-11-13 11:35:59 [16038]


Dezső | 1296    2019-11-13 11:35:59 [16038]

Na de, van automata zsírzópatron, ott belehet állítani, hogy az adott mennyiségű zsírt hány hónap alatt tolja ki.
Azért célszerű használat előtt a csöveket kézi zsírzóval feltölteni!

  

Előzmény: svejk, 2019-11-13 10:03:53 [16037]


svejk | 29056    2019-11-13 10:03:53 [16037]

A kivezetés jó dolog lenne, de az is a dolgozóra van bízva.
Vagy keni vagy nem...

A melóhelyemen egy célgépnél f@szán kivezettük a zsírzógombokat 4-es pneumatika csővel.
(Nem egyszerű mert általában a kocsikon véletlen sem olyan menetet használnak ami passzolna a push-in pneumatika csatik menetével, menet átalakítókat kellett esztergálnom.)
Dolgozóknak elmondva hogy néha a kézi zsírzóval nyomjanak bele, amíg meg nem jeleneik a kocsik szennylehúzójánál.
Mindössze 4 db hozzáférhető helyre kivezetett zsírzógombról volt szó.

Kis idő múlva látom ám, hogy útközben minden csupa zsír.
Persze a dolgozó inkább odahúzta a 180 kg-os pneumatikus pumpával ellátott zsíroshordós kocsit és megnyomta a zsírzógombokat.
No erre a 200 barra a PA pneumatika csövek 10 cm-es felhasadással reagáltak. :)

Előzmény: keri, 2019-11-13 09:00:35 [16033]


sanyi84 | 1212    2019-11-13 10:00:04 [16036]

Kocsikat zsírozni szoktuk iparban is, évente 2x. Az olaj a golyós orsókhoz kell LM guide esetén. Nálam más mert siklóvezeték van. Én a makláriak olaját és hűtővizét (emulzióolaját) javaslom. Damat Lubs. Abból sem a repce jellegűt. Plusz hozzá egy ipari porszívó, lefölözni az olajat a vízről. Valami piros dobozosat használok, ha elfogy beruházók 20 liter szánkenőre/emulzióra és veszélyes anyag szállításra.

Előzmény: frob, 2019-11-13 09:01:28 [16034]


keri | 12198    2019-11-13 09:03:50 [16035]

Amúgy egy csomó zsírzószemes csapágyazásnál van karbantartási utasításban, hogy addig nyomjuk bele a zsírt amíg ki nem nyomja.

Persze világos mit mond György, én is úgy tanultam hogy egy zárt csapágyat 2/3-ban töltsünk csak fel zsírral, mert túlzott melegedéshez és a zsír kiolvadásához vezet ha teli rakjuk, de gondolom zsírzó szemnél nehéz megoldani hogy ne nyomja teli.

Előzmény: svejk, 2019-11-13 08:54:53 [16032]


frob | 1646    2019-11-13 09:01:28 [16034]

nagyon köszi!
tehát ha jól értem, van egy ilyen kínai olajzó, ami néha lök egyet , és az elosztókon ( arról is kérhetnék egy képet vagy linket) keresztül megy el mindenhova, milyen csővel? valami vékony levegőcső, pl 4mm es? ( nem tudom van e ilyen méret)

erről az olajról van szó?

egy átlag motorolajhoz képest mennyivel másabb a viszkozitása, hígabbnak képzelem egyébként...


az olajzónak mi a legkisebb mennyisége amit tud nyomni, mondjuk van kocsi dögivel szóval van mit, csak még is jó lenne ha nem ázna el minden :)
gondolom úgy csináltad, az első menetet hogy kijárattad az összes csőből a levegőt és utána kötötted fel a helyére csatlakozókkal

kösz!

Előzmény: sanyi84, 2019-11-13 08:22:16 [16031]


keri | 12198    2019-11-13 09:00:35 [16033]

Mintha vbodi megcsinálta volna...vagy csak a zsírzó szemeket vezette ki? már rég volt.

Előzmény: svejk, 2019-11-13 08:54:53 [16032]


svejk | 29056    2019-11-13 08:54:53 [16032]

"Melyik gyártó honlapján olvastad, hogy tömd tele zsírral a kocsit, míg orrán-száján nem dől belőle?"

Szerinted mi történik amikor nincs folyamatos kenés hanem mondjuk az előírt 1-6 hónapos intervallumra írja elő a gyártó a zsírzást?
TELETÖMÖD és a szennyezett elöregedett részt kitolod az újjal.
Egy gyártó sem írja hogy szedd miszlikre a 60 millás géped, a kocsikat mosd ki és egy borsószemnyi zsírt rakj bele. Érdekes is lenne...

Szóval ha jó ez a folyamatos zsírzás mondjuk a HAAS-nak akkor nekem is jó lenne.

A porvédelmet ugyan nem én írtam, de valóban a kitüremkedett zsír az egyik akadályozója annak hogy a finom por bejusson a kocsikba. Ha csak a golyók kapnak minimál kenést akkor a szennylehúzók mínusz idő alatt elkopnak, mint láthatod a fórumon árult használt lineárok java részénél, mert mint tudjuk ha a dolgozóra van bízva a kenés akkor azt meg lehet ba..ni.

"Hobby gépen és hobby megoldásban nem látom értelmét."

Nem is láthatod, mert 13 év alatt még egyet sem sikerült összeraknod.

No mindegy az eredeti kérdésem csak annyi volt, hogy látott-e valaki hobby megoldást a folyamatos zsírozásra.... és hogy én is idézzek egy klasszikust: Ugorgyunk!

Előzmény: Szalai György, 2019-11-13 05:44:26 [16029]


sanyi84 | 1212    2019-11-13 08:22:16 [16031]

Régi cnc gép, vas siklik vason... A csúszó vezetéket és a golyósorsót keni. Kis fém és műanyag alkatrészekre való a gép. Nem fa!!!!

Kínai 2 literest.
https://s.click.aliexpress.com/e/tK2bpTOg
Kellett hozzá M8x1 4 mm levegő gyors csatlakozó is. A kimenetre.

Olaj 68 As szánkenő olaj. Olajzás felépítése:
Elosztó tömbből megy a Z felé és az XY felé. X tömbje Y tömbbel összekötve.

Az adagolók külön vannak tengelyenként. Olajozza a golyósorsót is. Több átfolyási ráta van!
https://s.click.aliexpress.com/e/BCK0vAWc

Még nem írtam okosságot hogy akkor olajozzon ha X métert megtett a szán. De akkor jó lenne 3 tartály...


Fotó talán van... Nézz szét itt:
https://www.instructables.com/id/Home-Renovation-of-Old-Cnc-Machine-With-Fagor-800m/

Előzmény: frob, 2019-11-13 07:16:51 [16030]


frob | 1646    2019-11-13 07:16:51 [16030]

milyen központi olajzót használsz?
és persze milyen olajjal, gondolom a lineáris sínt kened vele, vagy a golyósorsót?
mennyi olaj fogy?
pár dolgot írj már róla légyszives, esetleg fotó is jöhet :)

köszi!

Előzmény: sanyi84, 2019-11-13 05:14:45 [16028]


Szalai György | 7978    2019-11-13 05:44:26 [16029]

Persze, hogy láttam már központi zsírkenést. Teherautón.
Hobby gépen és hobby megoldásban nem látom értelmét.
Nem lesz korrekt és van jobb, egyszerűbb megoldás. Vagyis jojó, csak minek.
Élettartam zsírkenés, vagy szervizciklus zsírkenésben látom a megoldást.

Melyik gyártó honlapján olvastad, hogy tömd tele zsírral a kocsit, míg orrán-száján nem dől belőle?
Hogy másik klasszikust idézzek: Ez böszmeség.
Épp annyi zsír kell bele, amennyi oda való. Nem több. Pont egy ilyen nagyon remek, kenőanyagból, amilyet használsz. A többi csak akadályoz, nem ken, hatástalan.

(A porvédelmet meg szerintem kár ide keverni, úgy gondolom, az nem a zsír dolga. Épp ellenkezőleg.)

De ez csak a saját véleményem.

Előzmény: svejk, 2019-11-12 20:23:21 [16027]


sanyi84 | 1212    2019-11-13 05:14:45 [16028]

Simán jó. Időnként 1-1 kocsit leszedsz és tisztítod, de meglátod nem megy a por csak a nem dugózott sín miatt a kocsi azon részéhez ahol csak a zsír van.

Én központi olajzást használok kis nyomású rendszerben olaj mérővel, vezetővel. Legalább is jobb fordítása nincs. Csúszó vezetéket olajoz, és golyósorsót olajoz. Az más tészta hogy fa gépeknél nem elég kizárólag csak a kocsik szennylehúzójára építeni a védelmet. Kellene rá harmonika is.

Előzmény: Szalai György, 2019-11-12 16:48:15 [16025]


svejk | 29056    2019-11-12 20:23:21 [16027]

Te tényleg nem akarod érteni vagy csak még nem láttál ilyet?
Összerakom a gépem új elemekkel és folyamatosan megy bele a zsír nincs beszáradva semmi, időnként letörlöm a kiszivárgottat.

Előzmény: Szalai György, 2019-11-12 16:48:15 [16025]


dtb | 1016    2019-11-12 19:51:08 [16026]

Én a faipari gépemen a következőképp oldottam meg a zsírzás kérdését, már ahol lehetett... A "Z" volt a legegyszerűbb, ez mindkét oldalról kapott egy-egy kb. 200mm hosszú, autóknál használt porvédő gumiharangot. Ezeket megtömtem zsírral, aminek nagy része ki is jött ugyan az első minimum-maximum mozgatáskor, de még így is maradt benne bőven. A tengely innen kezdve "pormentes", és folyamatos zsírzásban részesül. Sajna ez a módszer hosszabb tengelynél nem használható, de 3-400mm hosszban még bőven jó.
Az Y-nál a két lineár csapágy közé gégecsőből vágtam olyan hosszúságot, ami kicsit több, mit a csapágyak távolsága, hogy rögzítés nélkül is befeszüljön, majd ezt is megtömtem zsírral, így amíg az összes ki nem hordódik a csapágyakon kívülre, mindig lesz a tengelyen egy vékony réteg kenés.

Előzmény: svejk, 2019-11-12 16:21:21 [16024]


Szalai György | 7978    2019-11-12 16:48:15 [16025]

Értem én, hogy fecskendőből telenyomod a kocsit fél folyékony, teflonos zsírral és nem nehéz nyomni, míg kimegy a kocsiból a levegő.
Ámde, mi van azután? Amikor már a retkes, beszáradt zsírt kell kituszkolni az új zsírnak a kocsiból, a szennylehúzó mellett-alatt-fölött.
(Mondjuk az a négy év szervizciklusú zsír pont nem a beszáradós fajta.)
Na de akkor már nem olyan könnyű szerintem.
A másik érdekes kérdés, hogy: Az utánnyomott tiszta zsír mikor jut el a gördülő elemig, ha azt a régi zsír veszi körül?
Vagyis, hogy van-e értelme utána nyomni a tiszta zsírt, ha előtte nem mostad ki a régit.
Hogy Jar Jar Binks-t idézzem a klasszikusok közül: „Ez nekem maxibűzli.”

Előzmény: svejk, 2019-11-11 20:20:53 [16011]


svejk | 29056    2019-11-12 16:21:21 [16024]

Kétféle megoldás létezik az alacsony és a magasnyomású.

Én az utóbbit ismerem közelebbről, ennél amikor megjön a nyomás akkor a dugattyút a rúgó ellenében felhúzza, majd amikor vége a nyomás ciklusnak akkor a rúgó kitolja a dugattyút és a megfelelő mennyiséget a kenési helyre továbbítja.

A betétekre rá van írva hogy hány mm3 egy löket.


De a lényeg nem is ezen van hanem azon, hogy könnyen reprodukálhatóan, és olcsón meg lehessen oldani a feladatot.

Ebbe a kategóriába nem fér bele a néha talált kenőrendszer.

Előzmény: Frédi, 2019-11-12 14:07:32 [16023]

Frédi | 1507    2019-11-12 14:07:32 [16023]

A fellelt környezetében olajjal működött.Egy tesztel lehetne eldönteni,hogy központi zsír viszkozitással működne-e.A boncolós fotó alapján az a véleményem,hogy adagolja a kenőanyagot.

  

Előzmény: svejk, 2019-11-12 09:06:52 [16022]


svejk | 29056    2019-11-12 09:06:52 [16022]

aAhirdetett elosztód olajra való, ott a kimeneti egységek állítják be a mennyiséget.
Pl. egy faipari gépen nem használhatsz olajat, mert lecsöppenhet, a zsírral is csak ésszel lehet bánni.

Előzmény: Frédi, 2019-11-12 05:59:03 [16019]


svejk | 29056    2019-11-12 09:01:50 [16021]

Ad egy a csövek bizonyára nem egyforma hosszúak, ad kettő más egy kocsi és más egy golyósanya befogadó ellenállása.
Ergo sosem lenne egyenletes a zsírelosztás.

Előzmény: Bicska, 2019-11-11 22:26:04 [16018]


Frédi | 1507    2019-11-12 06:39:52 [16020]

Épp a napokban kellett csinálnom pneu munkahengerből egy légtelenítő alkalmatosságot az autóm kuplungjához, mikor váratlanul nem sikerült kiállnom az udvarról.

Előzmény: Frédi, 2019-11-12 05:59:03 [16019]


Frédi | 1507    2019-11-12 05:59:03 [16019]

Pneu munkahenger egy vissza csapó szeleppel vagy külön kezelhető csappal a zsír beszívásához, plusz a #106990#-ben hirdetett elosztóim? Már csak a bazár miatt

Előzmény: svejk, 2019-11-11 21:08:26 [16016]


Bicska | 852    2019-11-11 22:26:04 [16018]

Azt én sem értem pontosan, hogy miért akarsz több kicsi fecskendőt? Miért nem elég 1-2 bazinagy? Utána meg csinálsz elosztót, akár lehetne állíthatóra is, hogy más-más mennyiség mehessen csapágyanként?!

Előzmény: svejk, 2019-11-11 20:20:53 [16011]


vadember | 1407    2019-11-11 21:41:13 [16017]

Sajnos vagy nem ,de rákényszerít az élet. Mire hazaérek a melóból minden műszaki bolt zárva van. Ráadásul legtöbbször ugyan azt kapom mint Kínából, csak sokkal drágábban.
De ezt a linket csak a példa kedvéért küldtem, hogy van példa a közép kivezetésűre is.

Előzmény: svejk, 2019-11-11 21:08:26 [16016]


svejk | 29056    2019-11-11 21:08:26 [16016]

No, látom Te már notórius bazározó vagy. :)

Nálunk is fillérekbe kerül a fecsi.

Előzmény: vadember, 2019-11-11 21:04:59 [16015]


vadember | 1407    2019-11-11 21:04:59 [16015]

Van példa mind a két kivitelre.
Fecskendők

Előzmény: svejk, 2019-11-11 20:35:35 [16013]


svejk | 29056    2019-11-11 20:39:05 [16014]

Ez vajon még olyan lehet?

Előzmény: svejk, 2019-11-11 20:35:35 [16013]


svejk | 29056    2019-11-11 20:35:35 [16013]

Jó lenne olyan műanyag fecsiket szerezni amiknek koncentrikus a kifolyó csöcse.
Mostanában az egyik oldalra eltoltakkal találkozom, gondolom a könnyebb légtelenítés végett.


svejk | 29056    2019-11-11 20:26:27 [16012]

Köszi a videókat, ezek már űbertechnikák az én elképzelésemhez képest.

Én még azt is el tudnám képzelni, hogy egyszerűen csak kézzel tekerne az ember egy felet az orsó mint régen a stauferoknál csak ugye itt az a lényeg, hogy egyszerre menne mindegyik -egyébként sokszor utólag már elérhetetlen- helyre a kenőanyag.

A gőzmozdonyokon is volt már központi kenőprés :)

Előzmény: vadember, 2019-11-11 20:17:36 [16010]


svejk | 29056    2019-11-11 20:20:53 [16011]

Igen 3x5 fecskendő.

Mint látod a gyári is 8 ml-es azaz 8 cm3.
Egy 15 vagy 20-as kocsinak egy évig elég, főleg hobbyban.

Én mindig egy 15 ml-es fecskendőbe szívom fel az MP00-ás zsírt és azzal nyomom tele a kocsikat felszerelés után.
Nem nehéz kinyomni egyáltalán.

Egy fél Nm-es moci 1-es emelkedésű orsóval 300 kg súlyerőt tud elméletileg.


vadember | 1407    2019-11-11 20:17:36 [16010]

Ez ugyan SMD alkatrészekhez készült, de az elv használható.

2:40 -nél



vagy egy kicsit túllihegve


Előzmény: svejk, 2019-11-11 19:37:09 [16007]


Szalai György | 7978    2019-11-11 20:09:33 [16009]

„pár műanyag fecskendőt”
Axisonként ötöt? (Négy kocsi és egy anya)
Három axis = tizenöt fecskendő.
Kicsi vékony fecskendő hamar kifogy.
Nagy fecskendő csak vastag kivitelbe létezik, amit nagyobb erővel vagy kénytelen nyomni.
Mekkora erő kellhet egy darab 60 ml-es fecskendő megindításához NLGI 1 lágy zsírral? (Dugattyú d = 30 mm)
Van az a kemény zsír, ami nem folyik ki a kocsiból, de amitől előbb szétreped a fecskendő, mint ahogy megindulna?

Előzmény: svejk, 2019-11-11 19:37:09 [16007]


  Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 1 / 319 Ugrás ide:
Sorok:
1  2  3  4  5   Következő ►  Utolsó ►|


 ◊