HobbyCNC fórum
FTP tárhely: http://cnctar.hobbycnc.hu v0.9.6 Régi HobbyCNC oldal: http://archiv.hobbycnc.hu

Új regisztráció / Átregisztráció a régi fórumról
    
   


Mechanikai ötletek

Sinek, hajtások és egyéb mechanikai kialakítások, megoldások.

 

Időrend:
Oldal 1 / 319 Ugrás ide:
Sorok:
1  2  3  4  5   Következő ►  Utolsó ►|

  Fórum főoldal  |  A lap aljára

VViktor | 1048    Tegnap 21:04:47 [16044]

De ebben a mappában benne van a többi kép is
https://cnctar.hobbycnc.hu/Varga%20Istv%C3%A1n/Mar%C3%B3g%C3%A9p%205tu/


VViktor | 1048    Tegnap 21:03:52 [16043]

Sziasztok. Varga István anno igy oldotta meg a központi zsirozást.
https://cnctar.hobbycnc.hu/Varga%20Istv%C3%A1n/Mar%C3%B3g%C3%A9p%205tu/X%20sz%C3%A1n1.jpg
https://cnctar.hobbycnc.hu/Varga%20Istv%C3%A1n/Mar%C3%B3g%C3%A9p%205tu/Y%20sz%C3%A1n1.jpg
https://cnctar.hobbycnc.hu/Varga%20Istv%C3%A1n/Mar%C3%B3g%C3%A9p%205tu/Z%20anya%20ken%C3%A9s.jpg
https://cnctar.hobbycnc.hu/Varga%20Istv%C3%A1n/Mar%C3%B3g%C3%A9p%205tu/K%C3%A1belez%C3%A9s%201.jpg


svejk | 28654    Tegnap 18:16:25 [16042]

Egyébként a fémiparban is létezik 100 m/perces sebesség lineáris golyós kocsikkal és golyósorsókkal de ott már hűtve van az orsó és a sín is.
Pfrontenben a DMG gyárban büszkélkedtek is vele.

Előzmény: svejk, Tegnap 18:11:17 [16041]


svejk | 28654    Tegnap 18:11:17 [16041]

Az a megállapítás szerintem igazából magas fordulatszámon üzemelő vagy nagy átmérőjű csapágyakra vonatkozik, ahol nagy a kosár és a golyók sebessége.

De akár egy 6x04-es csapágy esetén is 3000-es fordulaton úgy 100 m/perc körül szalad a kosár és a golyók.
Míg a hobbi lineáris vezetékeknél meg általában 3-6 m/perc, lézereknél esetleg 20-30 m/perc.
A golyósorsók golyói mehetnek gyorsabban de ott megint van helye a felesleges zsírnak.

Előzmény: PSoft, Tegnap 17:15:46 [16040]


PSoft | 13854    Tegnap 17:15:46 [16040]

„ egy zárt csapágyat 2/3-ban töltsünk csak fel zsírral, mert túlzott melegedéshez és a zsír kiolvadásához vezet ha teli rakjuk ”

Ez akár igaz is lehet egy több százat, több ezret forgó csapágynál.

De...
Hallottál/olvastál itt már olyanról, hogy egy hobby gép zárt csapágyai -akár kocsi, akár orsóanya, akár végcsapágyak- az intenzív használattól túlmelegedtek és kifolyt a zsír belőlük?

Az első pár méterem "kidolgozza" magából a fölösleget és vígan megy tovább a bennmaradó zsírral.

Előzmény: keri, Tegnap 09:03:50 [16035]

svejk | 28654    Tegnap 11:49:40 [16039]

No és célszerű az elejéről 'Mechanikai ötletek' téma, 16007. hozzászólás elolvasni egy adott témát.

Előzmény: Dezső, Tegnap 11:35:59 [16038]


Dezső | 1283    Tegnap 11:35:59 [16038]

Na de, van automata zsírzópatron, ott belehet állítani, hogy az adott mennyiségű zsírt hány hónap alatt tolja ki.
Azért célszerű használat előtt a csöveket kézi zsírzóval feltölteni!

  

Előzmény: svejk, Tegnap 10:03:53 [16037]


svejk | 28654    Tegnap 10:03:53 [16037]

A kivezetés jó dolog lenne, de az is a dolgozóra van bízva.
Vagy keni vagy nem...

A melóhelyemen egy célgépnél f@szán kivezettük a zsírzógombokat 4-es pneumatika csővel.
(Nem egyszerű mert általában a kocsikon véletlen sem olyan menetet használnak ami passzolna a push-in pneumatika csatik menetével, menet átalakítókat kellett esztergálnom.)
Dolgozóknak elmondva hogy néha a kézi zsírzóval nyomjanak bele, amíg meg nem jeleneik a kocsik szennylehúzójánál.
Mindössze 4 db hozzáférhető helyre kivezetett zsírzógombról volt szó.

Kis idő múlva látom ám, hogy útközben minden csupa zsír.
Persze a dolgozó inkább odahúzta a 180 kg-os pneumatikus pumpával ellátott zsíroshordós kocsit és megnyomta a zsírzógombokat.
No erre a 200 barra a PA pneumatika csövek 10 cm-es felhasadással reagáltak. :)

Előzmény: keri, Tegnap 09:00:35 [16033]


sanyi84 | 1172    Tegnap 10:00:04 [16036]

Kocsikat zsírozni szoktuk iparban is, évente 2x. Az olaj a golyós orsókhoz kell LM guide esetén. Nálam más mert siklóvezeték van. Én a makláriak olaját és hűtővizét (emulzióolaját) javaslom. Damat Lubs. Abból sem a repce jellegűt. Plusz hozzá egy ipari porszívó, lefölözni az olajat a vízről. Valami piros dobozosat használok, ha elfogy beruházók 20 liter szánkenőre/emulzióra és veszélyes anyag szállításra.

Előzmény: frob, Tegnap 09:01:28 [16034]


keri | 11797    Tegnap 09:03:50 [16035]

Amúgy egy csomó zsírzószemes csapágyazásnál van karbantartási utasításban, hogy addig nyomjuk bele a zsírt amíg ki nem nyomja.

Persze világos mit mond György, én is úgy tanultam hogy egy zárt csapágyat 2/3-ban töltsünk csak fel zsírral, mert túlzott melegedéshez és a zsír kiolvadásához vezet ha teli rakjuk, de gondolom zsírzó szemnél nehéz megoldani hogy ne nyomja teli.

Előzmény: svejk, Tegnap 08:54:53 [16032]


frob | 1583    Tegnap 09:01:28 [16034]

nagyon köszi!
tehát ha jól értem, van egy ilyen kínai olajzó, ami néha lök egyet , és az elosztókon ( arról is kérhetnék egy képet vagy linket) keresztül megy el mindenhova, milyen csővel? valami vékony levegőcső, pl 4mm es? ( nem tudom van e ilyen méret)

erről az olajról van szó?

egy átlag motorolajhoz képest mennyivel másabb a viszkozitása, hígabbnak képzelem egyébként...


az olajzónak mi a legkisebb mennyisége amit tud nyomni, mondjuk van kocsi dögivel szóval van mit, csak még is jó lenne ha nem ázna el minden :)
gondolom úgy csináltad, az első menetet hogy kijárattad az összes csőből a levegőt és utána kötötted fel a helyére csatlakozókkal

kösz!

Előzmény: sanyi84, Tegnap 08:22:16 [16031]


keri | 11797    Tegnap 09:00:35 [16033]

Mintha vbodi megcsinálta volna...vagy csak a zsírzó szemeket vezette ki? már rég volt.

Előzmény: svejk, Tegnap 08:54:53 [16032]


svejk | 28654    Tegnap 08:54:53 [16032]

"Melyik gyártó honlapján olvastad, hogy tömd tele zsírral a kocsit, míg orrán-száján nem dől belőle?"

Szerinted mi történik amikor nincs folyamatos kenés hanem mondjuk az előírt 1-6 hónapos intervallumra írja elő a gyártó a zsírzást?
TELETÖMÖD és a szennyezett elöregedett részt kitolod az újjal.
Egy gyártó sem írja hogy szedd miszlikre a 60 millás géped, a kocsikat mosd ki és egy borsószemnyi zsírt rakj bele. Érdekes is lenne...

Szóval ha jó ez a folyamatos zsírzás mondjuk a HAAS-nak akkor nekem is jó lenne.

A porvédelmet ugyan nem én írtam, de valóban a kitüremkedett zsír az egyik akadályozója annak hogy a finom por bejusson a kocsikba. Ha csak a golyók kapnak minimál kenést akkor a szennylehúzók mínusz idő alatt elkopnak, mint láthatod a fórumon árult használt lineárok java részénél, mert mint tudjuk ha a dolgozóra van bízva a kenés akkor azt meg lehet ba..ni.

"Hobby gépen és hobby megoldásban nem látom értelmét."

Nem is láthatod, mert 13 év alatt még egyet sem sikerült összeraknod.

No mindegy az eredeti kérdésem csak annyi volt, hogy látott-e valaki hobby megoldást a folyamatos zsírozásra.... és hogy én is idézzek egy klasszikust: Ugorgyunk!

Előzmény: Szalai György, Tegnap 05:44:26 [16029]


sanyi84 | 1172    Tegnap 08:22:16 [16031]

Régi cnc gép, vas siklik vason... A csúszó vezetéket és a golyósorsót keni. Kis fém és műanyag alkatrészekre való a gép. Nem fa!!!!

Kínai 2 literest.
https://s.click.aliexpress.com/e/tK2bpTOg
Kellett hozzá M8x1 4 mm levegő gyors csatlakozó is. A kimenetre.

Olaj 68 As szánkenő olaj. Olajzás felépítése:
Elosztó tömbből megy a Z felé és az XY felé. X tömbje Y tömbbel összekötve.

Az adagolók külön vannak tengelyenként. Olajozza a golyósorsót is. Több átfolyási ráta van!
https://s.click.aliexpress.com/e/BCK0vAWc

Még nem írtam okosságot hogy akkor olajozzon ha X métert megtett a szán. De akkor jó lenne 3 tartály...


Fotó talán van... Nézz szét itt:
https://www.instructables.com/id/Home-Renovation-of-Old-Cnc-Machine-With-Fagor-800m/

Előzmény: frob, Tegnap 07:16:51 [16030]


frob | 1583    Tegnap 07:16:51 [16030]

milyen központi olajzót használsz?
és persze milyen olajjal, gondolom a lineáris sínt kened vele, vagy a golyósorsót?
mennyi olaj fogy?
pár dolgot írj már róla légyszives, esetleg fotó is jöhet :)

köszi!

Előzmény: sanyi84, Tegnap 05:14:45 [16028]

Szalai György | 7741    Tegnap 05:44:26 [16029]

Persze, hogy láttam már központi zsírkenést. Teherautón.
Hobby gépen és hobby megoldásban nem látom értelmét.
Nem lesz korrekt és van jobb, egyszerűbb megoldás. Vagyis jojó, csak minek.
Élettartam zsírkenés, vagy szervizciklus zsírkenésben látom a megoldást.

Melyik gyártó honlapján olvastad, hogy tömd tele zsírral a kocsit, míg orrán-száján nem dől belőle?
Hogy másik klasszikust idézzek: Ez böszmeség.
Épp annyi zsír kell bele, amennyi oda való. Nem több. Pont egy ilyen nagyon remek, kenőanyagból, amilyet használsz. A többi csak akadályoz, nem ken, hatástalan.

(A porvédelmet meg szerintem kár ide keverni, úgy gondolom, az nem a zsír dolga. Épp ellenkezőleg.)

De ez csak a saját véleményem.

Előzmény: svejk, 2019-11-12 20:23:21 [16027]


sanyi84 | 1172    Tegnap 05:14:45 [16028]

Simán jó. Időnként 1-1 kocsit leszedsz és tisztítod, de meglátod nem megy a por csak a nem dugózott sín miatt a kocsi azon részéhez ahol csak a zsír van.

Én központi olajzást használok kis nyomású rendszerben olaj mérővel, vezetővel. Legalább is jobb fordítása nincs. Csúszó vezetéket olajoz, és golyósorsót olajoz. Az más tészta hogy fa gépeknél nem elég kizárólag csak a kocsik szennylehúzójára építeni a védelmet. Kellene rá harmonika is.

Előzmény: Szalai György, 2019-11-12 16:48:15 [16025]


svejk | 28654    2019-11-12 20:23:21 [16027]

Te tényleg nem akarod érteni vagy csak még nem láttál ilyet?
Összerakom a gépem új elemekkel és folyamatosan megy bele a zsír nincs beszáradva semmi, időnként letörlöm a kiszivárgottat.

Előzmény: Szalai György, 2019-11-12 16:48:15 [16025]


dtb | 908    2019-11-12 19:51:08 [16026]

Én a faipari gépemen a következőképp oldottam meg a zsírzás kérdését, már ahol lehetett... A "Z" volt a legegyszerűbb, ez mindkét oldalról kapott egy-egy kb. 200mm hosszú, autóknál használt porvédő gumiharangot. Ezeket megtömtem zsírral, aminek nagy része ki is jött ugyan az első minimum-maximum mozgatáskor, de még így is maradt benne bőven. A tengely innen kezdve "pormentes", és folyamatos zsírzásban részesül. Sajna ez a módszer hosszabb tengelynél nem használható, de 3-400mm hosszban még bőven jó.
Az Y-nál a két lineár csapágy közé gégecsőből vágtam olyan hosszúságot, ami kicsit több, mit a csapágyak távolsága, hogy rögzítés nélkül is befeszüljön, majd ezt is megtömtem zsírral, így amíg az összes ki nem hordódik a csapágyakon kívülre, mindig lesz a tengelyen egy vékony réteg kenés.

Előzmény: svejk, 2019-11-12 16:21:21 [16024]


Szalai György | 7741    2019-11-12 16:48:15 [16025]

Értem én, hogy fecskendőből telenyomod a kocsit fél folyékony, teflonos zsírral és nem nehéz nyomni, míg kimegy a kocsiból a levegő.
Ámde, mi van azután? Amikor már a retkes, beszáradt zsírt kell kituszkolni az új zsírnak a kocsiból, a szennylehúzó mellett-alatt-fölött.
(Mondjuk az a négy év szervizciklusú zsír pont nem a beszáradós fajta.)
Na de akkor már nem olyan könnyű szerintem.
A másik érdekes kérdés, hogy: Az utánnyomott tiszta zsír mikor jut el a gördülő elemig, ha azt a régi zsír veszi körül?
Vagyis, hogy van-e értelme utána nyomni a tiszta zsírt, ha előtte nem mostad ki a régit.
Hogy Jar Jar Binks-t idézzem a klasszikusok közül: „Ez nekem maxibűzli.”

Előzmény: svejk, 2019-11-11 20:20:53 [16011]


svejk | 28654    2019-11-12 16:21:21 [16024]

Kétféle megoldás létezik az alacsony és a magasnyomású.

Én az utóbbit ismerem közelebbről, ennél amikor megjön a nyomás akkor a dugattyút a rúgó ellenében felhúzza, majd amikor vége a nyomás ciklusnak akkor a rúgó kitolja a dugattyút és a megfelelő mennyiséget a kenési helyre továbbítja.

A betétekre rá van írva hogy hány mm3 egy löket.


De a lényeg nem is ezen van hanem azon, hogy könnyen reprodukálhatóan, és olcsón meg lehessen oldani a feladatot.

Ebbe a kategóriába nem fér bele a néha talált kenőrendszer.

Előzmény: Frédi, 2019-11-12 14:07:32 [16023]


Frédi | 1497    2019-11-12 14:07:32 [16023]

A fellelt környezetében olajjal működött.Egy tesztel lehetne eldönteni,hogy központi zsír viszkozitással működne-e.A boncolós fotó alapján az a véleményem,hogy adagolja a kenőanyagot.

  

Előzmény: svejk, 2019-11-12 09:06:52 [16022]


svejk | 28654    2019-11-12 09:06:52 [16022]

aAhirdetett elosztód olajra való, ott a kimeneti egységek állítják be a mennyiséget.
Pl. egy faipari gépen nem használhatsz olajat, mert lecsöppenhet, a zsírral is csak ésszel lehet bánni.

Előzmény: Frédi, 2019-11-12 05:59:03 [16019]


svejk | 28654    2019-11-12 09:01:50 [16021]

Ad egy a csövek bizonyára nem egyforma hosszúak, ad kettő más egy kocsi és más egy golyósanya befogadó ellenállása.
Ergo sosem lenne egyenletes a zsírelosztás.

Előzmény: Bicska, 2019-11-11 22:26:04 [16018]


Frédi | 1497    2019-11-12 06:39:52 [16020]

Épp a napokban kellett csinálnom pneu munkahengerből egy légtelenítő alkalmatosságot az autóm kuplungjához, mikor váratlanul nem sikerült kiállnom az udvarról.

Előzmény: Frédi, 2019-11-12 05:59:03 [16019]


Frédi | 1497    2019-11-12 05:59:03 [16019]

Pneu munkahenger egy vissza csapó szeleppel vagy külön kezelhető csappal a zsír beszívásához, plusz a #106990#-ben hirdetett elosztóim? Már csak a bazár miatt

Előzmény: svejk, 2019-11-11 21:08:26 [16016]


Bicska | 825    2019-11-11 22:26:04 [16018]

Azt én sem értem pontosan, hogy miért akarsz több kicsi fecskendőt? Miért nem elég 1-2 bazinagy? Utána meg csinálsz elosztót, akár lehetne állíthatóra is, hogy más-más mennyiség mehessen csapágyanként?!

Előzmény: svejk, 2019-11-11 20:20:53 [16011]


vadember | 1335    2019-11-11 21:41:13 [16017]

Sajnos vagy nem ,de rákényszerít az élet. Mire hazaérek a melóból minden műszaki bolt zárva van. Ráadásul legtöbbször ugyan azt kapom mint Kínából, csak sokkal drágábban.
De ezt a linket csak a példa kedvéért küldtem, hogy van példa a közép kivezetésűre is.

Előzmény: svejk, 2019-11-11 21:08:26 [16016]


svejk | 28654    2019-11-11 21:08:26 [16016]

No, látom Te már notórius bazározó vagy. :)

Nálunk is fillérekbe kerül a fecsi.

Előzmény: vadember, 2019-11-11 21:04:59 [16015]


vadember | 1335    2019-11-11 21:04:59 [16015]

Van példa mind a két kivitelre.
Fecskendők

Előzmény: svejk, 2019-11-11 20:35:35 [16013]


svejk | 28654    2019-11-11 20:39:05 [16014]

Ez vajon még olyan lehet?

Előzmény: svejk, 2019-11-11 20:35:35 [16013]


svejk | 28654    2019-11-11 20:35:35 [16013]

Jó lenne olyan műanyag fecsiket szerezni amiknek koncentrikus a kifolyó csöcse.
Mostanában az egyik oldalra eltoltakkal találkozom, gondolom a könnyebb légtelenítés végett.


svejk | 28654    2019-11-11 20:26:27 [16012]

Köszi a videókat, ezek már űbertechnikák az én elképzelésemhez képest.

Én még azt is el tudnám képzelni, hogy egyszerűen csak kézzel tekerne az ember egy felet az orsó mint régen a stauferoknál csak ugye itt az a lényeg, hogy egyszerre menne mindegyik -egyébként sokszor utólag már elérhetetlen- helyre a kenőanyag.

A gőzmozdonyokon is volt már központi kenőprés :)

Előzmény: vadember, 2019-11-11 20:17:36 [16010]


svejk | 28654    2019-11-11 20:20:53 [16011]

Igen 3x5 fecskendő.

Mint látod a gyári is 8 ml-es azaz 8 cm3.
Egy 15 vagy 20-as kocsinak egy évig elég, főleg hobbyban.

Én mindig egy 15 ml-es fecskendőbe szívom fel az MP00-ás zsírt és azzal nyomom tele a kocsikat felszerelés után.
Nem nehéz kinyomni egyáltalán.

Egy fél Nm-es moci 1-es emelkedésű orsóval 300 kg súlyerőt tud elméletileg.


vadember | 1335    2019-11-11 20:17:36 [16010]

Ez ugyan SMD alkatrészekhez készült, de az elv használható.

2:40 -nél



vagy egy kicsit túllihegve


Előzmény: svejk, 2019-11-11 19:37:09 [16007]

Szalai György | 7741    2019-11-11 20:09:33 [16009]

„pár műanyag fecskendőt”
Axisonként ötöt? (Négy kocsi és egy anya)
Három axis = tizenöt fecskendő.
Kicsi vékony fecskendő hamar kifogy.
Nagy fecskendő csak vastag kivitelbe létezik, amit nagyobb erővel vagy kénytelen nyomni.
Mekkora erő kellhet egy darab 60 ml-es fecskendő megindításához NLGI 1 lágy zsírral? (Dugattyú d = 30 mm)
Van az a kemény zsír, ami nem folyik ki a kocsiból, de amitől előbb szétreped a fecskendő, mint ahogy megindulna?

Előzmény: svejk, 2019-11-11 19:37:09 [16007]


svejk | 28654    2019-11-11 20:07:37 [16008]

Vagy esetleg ilyen gázpatron beszerezhető valahonnan?

Előzmény: svejk, 2019-11-11 19:37:09 [16007]


svejk | 28654    2019-11-11 19:37:09 [16007]

csinált már otthon valaki ilyesmi többpontos zsírzót?
Persze nem gázosat.

Gondoltuk egy barátommal hogy összefognánk pár műanyag fecskendőt és egy kis léptetővel lehetne egy menetes szárral adagolni.

De ha valaki látott már hobby kivitelt akkor nem találnánk fel a spanyol viaszt.


ebalint | 1405    2019-11-11 08:12:28 [16006]

... turbómaróval...

Sorjázási műveletként kézi módszerrel iparszerűen, autóipari cégnél működik.

A turbómaró jól bírja a "kiképzést", nem is olyan vészes az ára.

Előzmény: Csuhás, 2019-11-10 12:01:47 [15994]


vadember | 1335    2019-11-10 18:40:40 [16005]

Hegesztés előkészítésére is használják az iparban. Természetesen keményfém lapkával szerelt fejjel. Nem mondanám lassúnak.
Élletörő gépek


Előzmény: Csuhás, 2019-11-10 12:01:47 [15994]


TROMF22 | 909    2019-11-10 18:33:01 [16004]

Ez már sk. is megvalósítható.
Módjával acélhoz is jó.
A szerszámát érdemes jól megnézni.
MAKRA

Előzmény: Csuhás, 2019-11-10 18:24:10 [16002]


TROMF22 | 909    2019-11-10 18:26:54 [16003]

Vannak erre gyári gépek (de az árát inkább ne is nézd meg.)
Kantenbrechmaschine

Előzmény: Csuhás, 2019-11-10 12:01:47 [15994]


Csuhás | 5635    2019-11-10 18:24:10 [16002]

Nekem konkrétan nem jó a szalagcsiszoló, mert kiutáltam a műhelyből a por miatt, minden darabbal kiszaladgálni a garázsba pedig nem praktikus.

Előzmény: Varga László, 2019-11-10 18:02:33 [16000]


Csuhás | 5635    2019-11-10 18:18:03 [16001]

Öreg marógépemen nincs gyors fej így a letörést egy 50-es marófejjel készítem, amiben nyolcszögletes lapkák vannak így van 45 fokos éle. A műveletek közötti sorjázást vagy reszelővel vagy fordulatszám szabályzós felx-el csiszolópapíros tárcsával végzem. Ezt lehetne a műveletek között egy kb 0.5-ös letöréssel helyettesíteni, a végén meg mondjuk 1.5-ös esztétikai falzettázással befejezni a darabot.

Előzmény: Kopirnyák, 2019-11-10 15:28:23 [15995]


Varga László | 588    2019-11-10 18:02:33 [16000]

Szalagcsiszolót tudnék elképzelni ,ami fölé van applikálva a vályú,és azt is 45 fokra a szalag irányára.

Előzmény: Csuhás, 2019-11-10 12:01:47 [15994]


zozo | 4548    2019-11-10 17:16:23 [15999]

Én úgy emlékszem, a régen reszelő kefeként árult kefének réz vagy bronz volt a sörtéje. Miért ne lenne az jó most is?

Előzmény: Motoros, 2019-11-10 16:28:47 [15998]


Motoros | 4286    2019-11-10 16:28:47 [15998]

Igen a reszelő az egyik eszköz amit mára már teljesen elfelejtettünk. Ennek az is lehet az oka, hogy megfelelő fazonú, minőségű reszelő manapság ritkaság.
Pl esztergához való finom párhuzamos reszelőt honnan is??
Megmondom: Stihl fűrészhez kapható a lapos is nem csak a kerek. Én a nyélbe való hegyes végét le szoktam flexelni, nehogy a gép betolja a csuklómba ha véletlenül bénázok és megakad.
Sokan nem tudják, hogy az eltömődött de még nem kopott reszelőt nem drótkefézni kell, hanem egy aluminiumdarabbal kitolni, a forgácsot.

Előzmény: Kopirnyák, 2019-11-10 15:28:23 [15995]


Motoros | 4286    2019-11-10 16:16:57 [15997]

Szerintem is úgy történne ahogy V Laci leírta.
Kézi előtolással, pontosabban a munkadarabot kézbe fogva acélba nem nagyon tudom elképzelni, a dolgot.
Ami talán menne, az valami flexes megoldás, csiszolótárcsával a forgásra merőleges előtolással a V vályúban, és utánállítási lehetőséggel a kopás miatt. De ezt csak most találtam ki.

Előzmény: Csuhás, 2019-11-10 12:01:47 [15994]


Varga László | 588    2019-11-10 15:40:36 [15996]

Szerintem ha megengeded a választ.
Jó lassan !
Berakódna a turbómaró és törnének a fogai.

Előzmény: Csuhás, 2019-11-10 12:01:47 [15994]


Kopirnyák | 1701    2019-11-10 15:28:23 [15995]

Én ha mindenáron pontos élletörést akarok marógépen a 90fokos 3élű furatsüllyesztővel szoktam. Méretreállás után hibátlan, egyforma az összes letörés. Ritkán alkalmazom, egyenes vonal mentén reszelővel sem gond.

Előzmény: Csuhás, 2019-11-10 12:01:47 [15994]


  Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 1 / 319 Ugrás ide:
Sorok:
1  2  3  4  5   Következő ►  Utolsó ►|


 ◊