HobbyCNC fórum
FTP tárhely: http://cnctar.hobbycnc.hu v0.9.6 Régi HobbyCNC oldal: http://archiv.hobbycnc.hu

Új regisztráció / Átregisztráció a régi fórumról
    
   


Mechanikai ötletek

Sinek, hajtások és egyéb mechanikai kialakítások, megoldások.

 

Időrend:
Oldal 1 / 322 Ugrás ide:
Sorok:
1  2  3  4  5   Következő ►  Utolsó ►|

  Fórum főoldal  |  A lap aljára

Csuhás | 5849    2020-04-08 10:39:05 [16187]

Valami rozsdás hajtómű, mezőgazdasági gép, vagy akár marógépé is lehet, amire még egy kellékes rászerelt egy teljesen oda nem illő alu hűtőbordát.

Előzmény: jani300, 2020-04-08 10:05:30 [16185]


PSoft | 14989    2020-04-08 10:23:44 [16186]

A filmből is csak annyi derül ki...egy komoly "vas", ami milliókat ér.

Előzmény: jani300, 2020-04-08 10:05:30 [16185]


jani300 | 9086    2020-04-08 10:05:30 [16185]

Még vissza is pörgettem annó ,de nem tudtam rájönni mi is az valójában

Előzmény: PSoft, 2020-04-07 21:17:52 [16184]


PSoft | 14989    2020-04-07 21:17:52 [16184]

"Ezt nézd meg Lali" jahhh, nem Lali...Jani!

Előzmény: jani300, 2020-04-07 19:24:59 [16181]


jani300 | 9086    2020-04-07 20:43:16 [16183]

Igen .
Nem leendő ,csak javítandó .
Gyári gép , csak a hajtókerék hiányzik a hajtóművel -

Előzmény: Vetesi75, 2020-04-07 20:40:33 [16182]

Vetesi75 | 1060    2020-04-07 20:40:33 [16182]

Az áttétel alatt pedig a leendő szalagfűrészgéped tálcája?

Előzmény: jani300, 2020-04-07 19:24:59 [16181]


jani300 | 9086    2020-04-07 19:24:59 [16181]

'Mechanikai ötletek' téma, 16149. hozzászólás
Ehhez kapcsolódva kutakodtam kicsit , találtam ezt azt .
A lassító áttételből kiálló kihajtó tengely átmérő 50 , csak úgy viszonyításképpen .

És valahogyan kezd megváltozni a látásmódom .
Most azt látom hogy valami eszement telepakolt vagy 30 négyzetmétert , mindenféle vacak vassal

    


RJancsi | 3187    2020-04-03 17:27:37 [16180]

Volt szerencsém 10 évig kézzel húzni-tolni repülőgépeket, a hazai "szokásoknak" megfelelően füves pályán. Természetesen lehet így is, bár némelyik 4 személyes gép feltankoltan piszkosul próbál ellenállni a mozgatásnak. Ilyen motoros úri huncutság persze nem volt, de amennyibe egy repülőgép tárolási díja kerül, repterenként egy-két ilyen vonszoló szerkezet biztosan beleférne a keretbe.

Előzmény: jani300, 2020-04-03 16:49:19 [16179]


jani300 | 9086    2020-04-03 16:49:19 [16179]



Hogy is mondjam
Gyerekjátéknak elmenne ,felsőbb kategóriásnak .
Borítékolható hogy simán kézzel is tolhatná azt a repülőgépet .
Érdekes ez a mai világ , gondolom a sima lapátra is van hasonló kisgép

Előzmény: RJancsi, 2020-04-03 12:54:58 [16178]


RJancsi | 3187    2020-04-03 12:54:58 [16178]

Kisrepülőkhöz létezik egy comó fajta "Aircraft TUG" vagy "Aircraft towbar".
Ez pl. akkus "csavarbehajtós".


Előzmény: jani300, 2020-04-03 12:04:25 [16177]


jani300 | 9086    2020-04-03 12:04:25 [16177]

Mondhattok amit akartok ...
Elég közel áll ez a kapálógéphez ,amit én találtam ki

Előzmény: D.Laci, 2020-04-03 09:35:46 [16174]


svejk | 29934    2020-04-03 10:57:42 [16176]

Hát úgy... nagyjából.

Jobban jársz a próbával, úgy is hallod mi a sok neki.

Előzmény: RJancsi, 2020-04-03 09:26:39 [16173]


RJancsi | 3187    2020-04-03 09:58:55 [16175]

Ha lesz felesleges 1 millió Forintom akkor elgondolkodom rajta. Most csak egy gyöngécske 3 fázisú csörlőféleségem van.

Előzmény: D.Laci, 2020-04-03 09:35:46 [16174]


D.Laci | 4652    2020-04-03 09:35:46 [16174]

Esetleg egy ilyen?
https://handtrucks2go.com/Battery-Powered-Trailer-Dolly-Tugger-Cart.html

Előzmény: RJancsi, 2020-04-02 18:24:15 [16171]


RJancsi | 3187    2020-04-03 09:26:39 [16173]

Dehogy veszem annak, őszintém megköszönök minden tanácsot. Az elmélettel többé-kevésbé tisztában vagyok, de egy hiányos adattábla és ismeretlen mechanika birtokában néztem ki a fejemből mint az üregi nyúl. Épp ezért tettem fel itt a kérdést, sok okos és gyakorlatban tapasztalt ember olvasta és adott ötleteket. Mindegyik hasznos volt. Arra pl. álmomban sem gondoltam, hogy egy olajban futó csigahajtás csak 40-50% hatásfokot tud felmutatni. Azt hittem sokkal hatákonyabb.
Már az is megfordult a fejemben, hogy valahogy mérnem kéne csörlőzés közben a motor áramát. Ha a teljesítményét elhiszem (az adattábla alapján) nagyjából ki lehetne számolni mekkora áram mehet át rajta füstölés nélkül.

Előzmény: sidius, 2020-04-02 18:59:36 [16172]

sidius | 43    2020-04-02 18:59:36 [16172]

Nekem mindenhogy jó, ha boldogulsz! Nehogy tudálékosságnak, vagy zaklatásenak vedd amit írtam, ez a lényeg! Manapságf a tudomény az sokszor ördögnek a tömjén ugye...

Előzmény: RJancsi, 2020-04-02 18:24:15 [16171]


RJancsi | 3187    2020-04-02 18:24:15 [16171]

Köszi a tanácsokat! Még az is lehet, hogy egyszerűbben oldom meg. Nagyjából ugyanazt a tömeget kellene mozgatnia, így egyszerűen ráakasztom és megnézem hogy "könnyedén" megindítja-e, nehezen de elbánik vele vagy szánalmas zümmögésbe kezd. Igazából az utánfutómat (megrakva kb. 1 tonna) szándékozom a szűk, enyhén emelkedő kocsibejárómon behúzni ill. kiengedni az utcára. Tolatva autóval is megoldhatnám, de nem akarom leégetni a kuplungot. Arra gondoltam, hogy a bejáró közepére ledűbelezem a csörlőt, ráakasztom az ufót és szép kényelmesen behúzom az utcáról. Mivel elég lassan megy a csörlő ezért kényelmesen tudnám "kormányozni". Kifelé a lejtőn simán kigurulna a kapun, a csörlő csak ellentartana, hogy ne kézzel kelljen visszafogni. Ha úgy látom, hogy felfelé erőlködik vagy meg sem indítja, egy (mozgó)csigával megduplázhatom a húzóerőt. Abban azért bízom, hogy nem kell csigasort építenem hozzá.

Előzmény: sidius, 2020-04-02 07:28:17 [16170]


sidius | 43    2020-04-02 07:28:17 [16170]

Ez lemaradt:
Mérd meg mennyi idő alatt csévél fel egy méter kötelet a gépezet, és föntebiek alapján jó közelítést kaphatsz.

Ha nyomaték alapon számolsz, az hosszadalmasabb, és az áttétel pontos vesztesége akkor se lesz ismert. A csigánál ez mindennél jobban függ a kenőanyagtól, és a felhasznált anyagoktól is.
A teljesítmény = fordulatszám x nyomaték. (1/s) A nyomaték tehát számolható. A csigaáttétel ezt felszorozza, és a kötéldob és a csiga átmérőkülönbsége van még amivel számolni kell. (Ha több sor kötél van, akkor a legnagyobb cséveátmérő jelenti a legnagyobb terhelést is egyben.) De szerintem ne merülj ennyire bele.

Előzmény: sidius, 2020-04-02 07:04:55 [16169]


sidius | 43    2020-04-02 07:04:55 [16169]

Mindenféle hosszasabb levezetést mellőzve jó közelítés gyanát úgy is gondolkodhatsz, hogy mekkora munkát képes elvégezni a gép: Egy LE=736 Watt. Ez kb. 73,6 kg-nak megfelelő súlyerőt képes mozgatni, azaz emelni egy méter magasra, egy másodperc alatt.
350-es motorod ennek majdnem a felét tudja teljesíteni, (pontosabban 0,47-szeresét). Vegyük úgy tehát, hogy 35 kg-ra képes.
Ha mondjuk az áttételekkel 0,1 m/s az emelési sebesség, (a méter tizede) akkor a 35 kg tízszeresével 10x35=350 kg lesz a mozgatható tömeg. Ezt felére vesszük a csigán elvesző nyomaték, és egyéb veszteségek miatt. Ekkor 175 kg-ot kapunk eredményül.
Egyfázisú motor indítónyomatékára ne nagyon számolj, általában teher nélkül kell indítani őket. Pl. ugye induláskor nem feszes az emelőkötél.

Előzmény: RJancsi, 2020-03-25 10:22:02 [16168]


RJancsi | 3187    2020-03-25 10:22:02 [16168]

Köszi az infót! Jobb híján arra gondoltam valahogy "blokkolom" (pl egy masszív csőfogóval) a csigahajtás bemenő tengelyét és megpróbálok a motor tengelyére valami közvetlen súlyterhelésű kart erősíteni. Ebből legalább azt meg tudnám állapítani milyen nyomatéknál csúszik meg a kuplung. Persze ez nem sokat segít abban, hogy mire képes a motor, ha korábban valaki jól megfeszítette a rugót akár le is égethetem a motort de a kuplung nem csúszik meg. Vagy a másik eset ha a biztonság javára lazára állították a rugót és hamarabb old mint amire a motor képes lenne.

Előzmény: svejk, 2020-03-25 09:35:58 [16165]


svejk | 29934    2020-03-25 10:01:39 [16167]

Nem, 1 fázis esetén sokkal kevesebb akár csak 20 %.

Három fázis esetén is sokváltozós, a motor kialakításától függően akár még nagyobb is lehet mint a névleges, de általában kevesebb valamivel.

Előzmény: PSoft, 2020-03-25 09:55:26 [16166]


PSoft | 14989    2020-03-25 09:55:26 [16166]

Nyilván, csak elírtad...

Az indítónyomatéka 1 fázis esetén ennél kevesebb de akár lehet csak 50%-a.

Előzmény: svejk, 2020-03-25 09:35:58 [16165]


svejk | 29934    2020-03-25 09:35:58 [16165]

A motor 2-2,2 Nm köröli nyomatékot tudhat.
Az indítónyomatéka 3 fázis esetén ennél kevesebb de akár lehet csak 50%-a.

A terhelt csigahajtómű vesztesége biztosan több mint 10 %, akár felmehet 40-50%-ra is.

Előzmény: RJancsi, 2020-03-25 08:51:58 [16164]


RJancsi | 3187    2020-03-25 08:51:58 [16164]

Ha már csörlőkről van szó... Régebben vásároltam egy kompakt csörlőt. Állítólag egy színház "vasfüggönyét" mozgatta amíg le nem cserélték. Sajnos nem sokat tudok róla. Egy elég kicsi 220/380 V-os motorka van rajta 12 mm-es tengellyel. Az adattáblája alapján talán 350 W-os, legalábbis van rajta 0.35 is. Egy egyszerű rugótergelésű kúpos kuplung határolja a nyomatékot.
Jó lenne tudni mekkora terhet képes megemelni. A mechanikai áttételt még ki tudom számolni (olajban futó bronz kerekes acél csigás hajtás), a kötéldob átmérőjét megmérem, és feltételezek pl. 10% súrlódást. De mennyi lehet egy ilyen motor forgató nyomatéka amit tartósan elbír illetve mekkora indítónyomatéka lehet a teher megindításához?

      


ANTAL GÁBOR | 4176    2020-03-25 08:09:04 [16163]

Én könnyen beszélek mert nekem készen van ilyenem . Hidromotoros csörlő + belsőégésű ( 13 LE Honda) motorral megcsinált hidraulikus tápegység . Ennél jobb nem kell . Az útváltóval lehet szabályozni( fojtásos szabályzás) a sebességet , Vagyis a megállítás gyakorlatilag cm es pontosságú
A vonóerő a nyomáshatárolóval korlátozható tehát nem terhelhető túl a csörlő .A kis csőrlőmet kútfúrásnál az iszapoló mozgatására és felezős üzemben a csövek visszahúzására használom F = 1800 N A nagy csörlőm 5000 N os ( ott van egy 3 as áttétel )
A hidromotor mindkét esetben OMR típusú

Előzmény: jani300, 2020-03-24 20:52:08 [16157]


jani300 | 9086    2020-03-24 21:21:51 [16162]

Hát akkor az bizonyos hogy nem ugyanarra gondolunk

Előzmény: PSoft, 2020-03-24 21:02:54 [16160]


jani300 | 9086    2020-03-24 21:20:29 [16161]

Nekem volt géplapátom , annak a sodronyában volt az indító vezeték , de lehet kidobtam már a tárcsát , hajtóművet .
Azért kell a kuplung ha elakad ki lehet kuplungolni ,a csiga pedig lehet önzáró .
De van egytonnás ,hengcsigás bolgár futómacskám , csak akkor háromfázisú generátor kell ,vagy frekiváltó
Favágó kezébe adnál finom villamos csörlőt ?
A 3,5 tonnás gépeimet én is egyedül vittem be , nem volt gond vele ,akkor

Előzmény: zozo, 2020-03-24 21:02:36 [16159]


PSoft | 14989    2020-03-24 21:02:54 [16160]

„ ...úgy tudom a a robikhoz még nyomatéknövelő áttétel is létezett ,pótkocsi vontatáshoz . ”

Igen, egy kétlépcsős szíjtárcsa volt a főtengely végén.

Előzmény: jani300, 2020-03-24 20:52:08 [16157]


zozo | 4920    2020-03-24 21:02:36 [16159]

Elektromos csörlővel, rádiós távirányítóval. Az "akasztó" ember kezében van a távirányító, ha baj van rögtön le tudja állítani, visszafele járatni.
Egy áramfejlesztő kell hozzá, de elférne az autón. Cserében biztonságos és kényelmes.

A hajómat egyedül így húztam ki a sólyán. Gyerekjáték volt.

Előzmény: jani300, 2020-03-24 20:52:08 [16157]


D.Laci | 4652    2020-03-24 21:00:02 [16158]

http://uj-uaz.hu/wordpress/kiegeszitok/csorlo-12000-lbs-premium/

Előzmény: jani300, 2020-03-24 20:52:08 [16157]


jani300 | 9086    2020-03-24 20:52:08 [16157]

Köszönöm a hozzászólásokat !
Alapból egy terepes UAZ a közelítő jármű .
Arra szerelve ,vagy ahhoz rögzítve ,van az elképzelés .
Lefele nem kell engedni ,ott nincsen teher , elég kihúzni egy stiftet , és kézzel lehúzni a kötelet .
Ismerem a felbakolt kerekes dolgot is , de az a difit pörgeti .
A villamos megoldást tartom inkább cuminak , és ot ugye egy jóval nagyobb motornak kell az áramot termelnie .
Itt nehéz , ipari körülményekkel lehet inkább számolni ,nem egy alkalmankénti csörlőzéssel .
Csak egy ötlet volt , úgy tudom a a robikhoz még nyomatéknövelő áttétel is létezett ,pótkocsi vontatáshoz .


RJancsi | 3187    2020-03-24 20:45:13 [16156]

Nem feltétlen traktorral...


TBS-TEAM | 428    2020-03-24 20:35:14 [16155]

Akkor ilyen meghajtást
Olyan csörlőt kell keresni amelyet mehanikusan ki lehet oldani a sodrony lehúzásához.

Előzmény: svejk, 2020-03-24 20:19:59 [16154]


svejk | 29934    2020-03-24 20:19:59 [16154]

Szerintem nem egyszeri alkalomról van szó.
Egy autócsörlő motornak az S értéke jó ha 5-10.

Előzmény: TBS-TEAM, 2020-03-24 20:12:27 [16153]


TBS-TEAM | 428    2020-03-24 20:12:27 [16153]

Ha nem akarsz sokat sz....ni akkor 12V komplett csörlő
Már csak a rögzítésen kell törpülnöd mert ha pl:1000Kg kell húzni mindenestől (test tömege surlódás lejtő szög.......)
akkor 1000kg feletti valamivel kell megtámasztanod, hogy egy helyben maradjon.
Nem is olyan egyszerű mint ahogy hangzik.

Előzmény: jani300, 2020-03-24 19:24:41 [16149]

kaqkk007 | 1344    2020-03-24 20:03:10 [16152]

Venni kell egy 12 voltos autócsörlőt felrakni egy autóra (gondolom a rönköket el is szállítják valamivel ... ) A legegyszerűbb és legbiztonságosabb , Szerinted ki fogja megtartani a rotakapát amikor ráránt az alant lévő fadrabra főleg ha az valamiért elakad ?

Előzmény: jani300, 2020-03-24 19:24:41 [16149]


RJancsi | 3187    2020-03-24 20:00:23 [16151]

A másik, hogy alacsony fordulaton elég kics a motor nyomatéka, ha meg nagy gázzal járatod akkor túl gyorsan fog húzni. Elvben lassíthatod kis átmérőjű kötéldobbal, de annak a sodrony minimális hajlítási sugara szab határt. Az is kérdés hogyan rögzíted a kapálógépet mert normál helyzetben a kapatagokon áll ill. mozog de az most a levegőben lesz. Nem lenne jó, ha nem a rönk jönne fel a völgyből hanem a gép indulna meg lefelé.

Előzmény: jani300, 2020-03-24 19:24:41 [16149]


RJancsi | 3187    2020-03-24 19:57:07 [16150]

A legtöbb kapálógépen nincs hátramenet. Kuplung ugyan van, de általában a függőleges motortengely (önzáró) csigahajtással hajtja a kereket. Tehát üresben sem tudod "lehúzni" a sodronyt, le kell tekerni róla.

Előzmény: jani300, 2020-03-24 19:24:41 [16149]


jani300 | 9086    2020-03-24 19:24:41 [16149]

Jó estét !
Megkerestek , hogy árok , domboldal tisztításhoz kellene egy drótköteles csörlőt készíteni, kisebb fák ágak felhúzására domboldalon ,meredek lejtőn ,gépi üzemmel .
Igazán nem ölnék én ebbe sok munkát ,az ötletem egy benzinmotoros kapálógép kapái helyére szerelt kötéldob , drótkötéllel . Ha kuplungos a gép az elég egyszerűnek tűnik .
A kérdés ,csinált már valaki hasonlót , működhet a dolog ?


Németh Szabolcs | 656    2020-03-03 04:38:00 [16148]

Nyugodtan ,nem veszem zokon a jò ötleteket (sem) .
Leírtam a topikomban ,hogy ez az ötlet miért lett elvetve ,remélem érthetöen irtam le ,ha nem szòljatok (be) bátran .

Előzmény: svejk, 2020-03-02 08:54:59 [16147]


svejk | 29934    2020-03-02 08:54:59 [16147]

Nem akarok Németh Szabolcs topicjába randítani, szóval anno ilyen oldaletetésű helyzetfúrót csináltunk.
Persze itt csak alu zártszelvényekbe kellett max. 4-es furatokat fúrni, de néha qrva sokat.


Csikarc | 3713    2020-03-01 18:35:59 [16146]

No ilyen témát én is szívesen olvasgatok!

Előzmény: svejk, 2020-03-01 12:07:21 [16144]


Németh Szabolcs | 656    2020-03-01 16:32:42 [16145]

Köszi a tippet ,kérek egy topikot a gépemnek !

Előzmény: svejk, 2020-03-01 12:07:21 [16144]


svejk | 29934    2020-03-01 12:07:21 [16144]

Németh Szabolcs!

Kérd már meg a fórumgazdát, hogy nyisson neked egy topicot erre a gépre!
Most még nem késő átrakni az eddigi hozzászólásokat sem, bár már dolgozni kell vele.

Előzmény: Németh Szabolcs, 2020-02-29 15:13:06 [16142]


kocsora | 409    2020-02-29 20:01:21 [16143]

Az időbe belefér. Ideiglenesen megoldottam 15x5 lapos aluval.
Kösz.

Előzmény: sanyi, 2020-02-27 22:29:48 [16133]


Németh Szabolcs | 656    2020-02-29 15:13:06 [16142]

A sínek alá ijectált epoxi nem ugyanaz amivel az önterülö asztallapunkat csinálják .
A sinek alá egy sokkal keményebb ,majdnem egy puha gyurma szerü anyagot nyomnak be ,pusztán kiegyenlítve az esetleges hibákat a két acél felület között .
Több 100Tonnás gêpágyakon sikerrel alakalmazták eddig ,nem hiszem hogy gond lenne a mi kis gépünkön vele.Meg garancia is jár hozzá ,így sok félnivalòm nincs .
Az expert srác aki felmérte a gépünket ,egy nagy mùltra visszatekintö szerszámgépek felùjításával foglalkozò család tagja,csak tudja hogy mit csinál.

Előzmény: Szalai György, 2020-02-29 06:47:45 [16139]


zozo | 4920    2020-02-29 10:22:20 [16141]

A 10 db lineáris sín a mechanika mozgására van benne, nem a hőtágulást kompenzálom vele. Az elhelyezés volt az érdekes, hogy párban együtt vándoroljanak a hőtágulással. Így számítható volt a helyzetük. Párhuzamos oldalfalakra tettem őket, a hosszú oldalra merőlegesen. Külön-külön mechanikát mozgatnak, de az aktuális, egymáshoz képesti pozíciójuk ismerete fontos. Ha 3-4 fokot változik a hőmérséklet, szoftveresen kalibrálni kell az új pozíciót.

Egy kutyaságot azért kénytelen voltam belevinni. Két a tetejükkel egymással szemben álló sínt csak úgy tudtam pozícionálni, hogy az egyik sínt fixen rögzítettem, a másik pedig a sín furataiba illesztett csapon szabadon tud mozogni 4-5 tized mm-t. Tehát ezt a sínt a csapok tartják csavar helyett, plusz a talpuk oldalról is meg van támasztva. Nem szép megoldás, de bevált.

Ennek ellenére az első félévem azzal fog telni, hogy újragondoljam ezt a problémát, egy hasonló gép tervezésében. Akkor tudom jól kezelni a hőtágulást, ha a hordozó felületek minél kisebbek lesznek.
Az 1 m-es szakaszt felbontom 5x200 mm-re, és kis hőtágulású anyaggal lesznek összekötve egymáshoz, légrésekkel. Nem lesz egyszerű a benne lévő mechanika miatt, de megoldom valahogy.
Sajna ez is prototípus, nem nagyon tudom publikálni.

Előzmény: Szalai György, 2020-02-29 06:54:33 [16140]


Szalai György | 8126    2020-02-29 06:54:33 [16140]

Érdekes helyzet. Hogy tervezel ezzel a hőtágulással? Az egyik oldalon a lineáris síneket rövid keresztirányú lineáris sínekre szereled, hogy elmozdulhassanak a hőmozgással, mint egy közúti híd esetében?
Akkor csak a viszonyítási oldal fix, a másik pedig szabad, így a rendszer nem válik túlhatározottá.
Vagy?

Előzmény: zozo, 2020-02-28 21:10:07 [16137]


Szalai György | 8126    2020-02-29 06:47:45 [16139]

Még mindég böki az oldalamat ez a felületi terhelhetőség.
Az, hogy a gyanta felülete gránit keménységű, szerintem egy kitérő mellédumálás az eladó részéről.
Milyen kemény a gránit? És menyire terhelhető? Nekem nem derült ki.
A gránit egy kompozit, földpátból és kvarcból áll, kb. 6 vagy 7 körüli keménységgel.
És itt jön a csavar. A 6 vagy 7 az nem keménység, hanem karcállóság a Mohs skálán, ami nem ad infót a plasztikus deformációról.

Előzmény: Németh Szabolcs, 2020-02-28 04:42:39 [16134]


Németh Szabolcs | 656    2020-02-29 02:38:33 [16138]

Az önterülö "hòkuszpòk" jelen esetben nem szakaszosan lesz kiöntve ,az expert ajánlása alapján,hanem a jelenlegi váz lesz kiegészítve némi betét elemmel ,így egy kb egységes ,körülbelül 10mm beöntést kap ,a jelenlegi hegesztett hídvázas géptest felett.
Az összefüggö felület kb 5000x 500x10 mm lesz az epoxibòl ,egy olyan vázra öntve amit nem terveztünk mozgatni a beállitás után.
A felépítmény ùgy néz ki ,hogy van az acél váz ,majd erre az önterülö "hòkuszpòk ",majd az alu T-slot asztal ,oldalfallal ,szòval az alu alatt lévö felület "csak :hordozò ,semmi más szerepe terv szerint nincs.
A környezet ahova kerül/van jelenleg is ,egy klimatizált csarnok,plusz/mínusz 0.5 fok ,páratartalom ,meg minden kb állandò,elöttünk egy nagyon komoly gépmühely volt ,a tulaj nagyon adott a gépek korrekt környezetben tartására .
Én is aggòdtam kicsit az ùgymond "szendvics" szerkezettöl" a külömbözö hötágulások végett ,de mivel nem kell számítani nagy höfokváltozással,így inkább elöny lehet ,a külömbözö frekvencia csillapítás függvényében.
A másik szempont ,hogy nálunk nem kell preciziòs pontosság,inkább a felületi minöség lenne a fontos ,kevesebb kézi utòmunka igénnyel,szòval ha ki tudok marni/gyalulni/köszörülni egy bronz bart kb 1/10mm pontossággal ,és elfogadhatò a felületem ,akkor happy leszek !

Folyt . Köv . .....

Előzmény: zozo, 2020-02-28 21:10:07 [16137]


  Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 1 / 322 Ugrás ide:
Sorok:
1  2  3  4  5   Következő ►  Utolsó ►|


 ◊