HobbyCNC fórum
FTP tárhely: http://cnctar.hunbay.com v0.9.1 alpha Régi HobbyCNC oldal: http://archiv.hobbycnc.hu

Új regisztráció / Átregisztráció a régi fórumról
   



Léptetőmotor

Léptetőmotor választás


Időrend:
Oldal 1 / 112 Ugrás ide:
Sorok:
1  2  3  4  5   Következő ►  Utolsó ►|

  Fórum főoldal  |  A lap aljára

Csikarc | 769    2017-10-03 20:03:07 [5630]

Nyugi , én biztosan nem fogok napokig vitatkozni . Én eddig elismertem az illető munkásságát és jeleztem is itt a fórumon is és + persze biztosan szakmaiatlan is vagyok mert miért is lennék az - nem a szakmám e téma . De viszont az nem tűrhetem el , hogy így válaszoljon valaki ezért már küldtem is az illetőt a letiltott felhasználók közzé .Általánosítani meg nem szeretnék mert biztos vagyok benne , hogy az értelmiségünk java része nem ilyen stílusban szokott válaszolni egy általa nem tetsző kritikára vagy véleményre .Elnézést ha hosszú voltam !

[Előzmény:] picur, 2017-10-03 18:26:17 [5626]


Robsy | 449    2017-10-03 19:43:04 [5629]

Szinte minden mondatod egy hatalmas szakmai sületlenség.
Pl. aszondja:
"utóbbi időkben leszerepelt "egységugrás" mantráját váltják le egy újabbra"

1. Csak nálad meg még pár kötekedő, topikromboló haverodnál "szerepelt le", mert a fogalmat se ismered, és a jelentőségét se a méréstechnikában.
2. Ezek a mérések természetesen továbbra is a sebesség egységugrás vizsgáló jelre adott válaszdiagramok. Annyira szánalmas, hogy még ezt se értetted meg belőlük.

A nap logikai találós kérdése pedig a következő:
Egy üresjárati Robsy motor dinamikai mérés során pl. kiderül, hogy az adott motor/meghajtó annyira hitvány, hogy lépést téveszt nulla hasznos nyomaték mellett is (lásd #5456 diagram). Leterhelem még adott nyomatékkal is, ettől jobb lesz, és megszűnik a lépésvesztése?

[Előzmény:] lazi, 2017-10-03 18:53:28 [5628]


lazi | 1309    2017-10-03 18:53:28 [5628]

Igaz, de én is ezt írtam:

"Jók ezek az összehasonlítások. Lefordítva mondjuk szakácsnyelvre kb. arról szól, hogy paradicsom, vagy savanyú káposzta jobb a madártejbe."


Nekem igazából az tetszik, hogy mint mindig, a képletből azt emelitek ki ami titeket (is) igazol, amit meg ezen felül írtam, az valahogy lemarad mert az a kellemetlenebb része a bulinak.

Akkor újra. Az összehasonlítást arra használtam, hogy jelezzem, különböző teljesítményű motormeghajtókkal van meghajtva a motor és a végeredmény nem a valós állapotokat tükrözi. És bármennyire is nem tetszik nektek a valóság, sajnos ha egy motort nem hajtok a valós gyári adataival, akkor soha nem fogja hozni a specifikációját. Az elektronika és a fizika sajna így működik, ha egy tömeg megmozdításához x energiára van szükség, akkor a 0.5 - 0.6 x kevés hozzá, hamis eredményeket fog szolgáltatni egy ilyen mérés. Arról már végkép nem beszélve, hogy a léptetőmotor adott fizikailag meghatározott lépésszámra van konstruálva, a meghajtók lépésosztása csak egy elektronika erőltetés, soha nem fog tökéletes eredményt adni.

Még tovább lépve, én szeretem a miérteket is megismerni, és főleg azt is megtudni, hogy mivel lehet elkerülni az adott hibát, azaz a lépésvesztést. Nem véletlenül tettem be ezt a grafikont, mert a Tibor féle kiragadott pillanat ábrázolja a jelenséget, de Tiborunk mint máskor is, a megoldást nem akarja elmondani, a táblázatai csak az eddigi, az utóbbi időkben leszerepelt "egységugrás" mantráját váltják le egy újabbra ami pontosan ugyanazt a "nesze semmi fogd meg jól" mentalitást hirdetik a szokásos reklámmantrájával együtt.

[Előzmény:] Rabb Ferenc, 2017-10-03 18:25:46 [5625]


Rabb Ferenc | 2875    2017-10-03 18:42:22 [5627]

Ha a szakmaiatlan hozzászólásokat mindenki - aki esetleg még ért is hozzá - figyelmen kívül hagyja akkor végül csak a hülyeség és a téveszme marad. Nagy hiba lenne!

De a társalgási stíluson, az érvek és ellenérvek ütköztetésén és a viták színvonalán mindenképpen változtatni kellene.

Bár nincsenek illúzióim ezzel kapcsolatban, mert több mint tíz éve fórumozok itt (ne tévesszen meg az, hogy a valódi nevemen csak 2009 óta)

[Előzmény:] picur, 2017-10-03 18:26:17 [5626]


picur | 356    2017-10-03 18:26:17 [5626]

Sziasztok! Érdekelnek a léptetőmotorok de sajnos akárhányszor ide látogatok mindig ezt a civódást látom. Kezd unalmas lenni,kérném,hogy aki nem tartja hitelesnek,szakmainak a másik hozzászólását az hagyja figyelmen kívül és ne terheljük a fórumot felesleges szócsatákkal. Nem vagyunk egyformák ezt kell elsősorban megérteni.Köszönöm.

Rabb Ferenc | 2875    2017-10-03 18:25:46 [5625]

A körtét hasonlítod össze az almával. Gyümi mind a kettő - de egészen más

Az általad bemutatott diagramok a motor - talán mondhatom így - egy állandósult állapotához tartozó adatait mutatják a teljes üzemi tartományban. Tibor viszont a lépések közötti tranziens jelenségeket vizsgálja nagy felbontásban.

Való igaz amit mondasz - a "C" tartomány egy pontja Tibor egész diagramja. Ezért nem lehet egy kalap alá venni őket még akkor sem, ha most Tiboron megint nincs sapka.

[Előzmény:] lazi, 2017-10-03 17:52:25 [5623]


Robsy | 449    2017-10-03 18:21:13 [5624]

"De Tibor mintha egy egészen más tulajdonságát vizsgálta volna a motornak..."

Én is ezt gondolom.
De tudod, új világ van a Hobby Fórumon, az alternatív valóság világa Lazi módon, ahol egy motor nyomaték-fordulatszám diagramja szerinte dettó ugyanaz, mint egy motor szögelfordulás-idő ábra. Jajj Istenem!!!

Ez az ember szánalmas dolgokat művel itt, rá kell hagyni, ugyanúgy, mint a "lenézős" emberkére.

[Előzmény:] Rabb Ferenc, 2017-10-03 17:01:38 [5620]


lazi | 1309    2017-10-03 17:52:25 [5623]

Nem tévedsz. Mert ha jól megnézzük, Tibor görbéje is rajta van. Fogsz egy ceruzát, és találomra beleböksz a "C" tartományba, ahol a pontot látod, ott van a görbéje.

Melyik a használható? Ismerni egy motor adatait és annak alapján használni, tudni, hogy mi az a lépésfrekvencia ami alatt, felett nem működik normálisan, vagy tudni egy lépésfrekvenciát ahol nem jó, és semmi más infó nincs a motorról.

De mehetünk tovább, ha egy motort gyári adatokkal meghajtok, és működik, akkor mi a helyzet ha önkényesen visszaveszem a teljesítményét, és nagy szemekkel nézve csodálkozom és hirdetem, hogy nédmá de gagyi csicsavilág, ezen nem tudja a specifikációját.

[Előzmény:] Rabb Ferenc, 2017-10-03 17:01:38 [5620]


Csikarc | 769    2017-10-03 17:07:03 [5622]

A "rosszindulatot" meg főleg visszautasítom !!

[Előzmény:] Csikarc, 2017-10-03 17:03:02 [5621]


Csikarc | 769    2017-10-03 17:03:02 [5621]

Má ne haragudj de azért az durva , hogy "hazug" és kioktatni sem akartalak ! Innentől kezdve lenézlek !

[Előzmény:] Robsy, 2017-10-03 15:55:27 [5616]


Rabb Ferenc | 2875    2017-10-03 17:01:38 [5620]

Valóban ilyen az amikor profik veszik fel egy léptetőmotor jelleggörbéit, egy általános léptetőmotor nyomaték - lépésfrekvencia görbéjét.

De Tibor mintha egy egészen más tulajdonságát vizsgálta volna a motornak... Vagy tévedek, mint mindenki más?

[Előzmény:] lazi, 2017-10-03 16:13:42 [5617]


lazi | 1309    2017-10-03 16:17:57 [5619]

Info lemaradt, szaggatott 24V, a másik 48V.


lazi | 1309    2017-10-03 16:17:08 [5618]

Egy olyan verzió, amin látszik az, amikor "szakmaiatlanul" meg mertem kérdőjelezni a motor áramát, feszültségét és annak hatásait:

  


lazi | 1309    2017-10-03 16:13:42 [5617]

Hogy lássuk a valóságot is, hogy milyen az amikor profik veszik fel egy léptetőmotor jelleggörbéit, egy általános léptetőmotor nyomaték - lépésfrekvencia görbéje.

  


Robsy | 449    2017-10-03 15:55:27 [5616]

Hatalmas tévedésben vagy.

Szerinted mennyi a méréseknél alkalmazott encoder üresjárati nyomatéka, J-je, és a megtett mérési szögelfordulás? Ezek hogyan arányulnak a mostani 8 Nm-es motorhoz képest?

Ha majd ezeknek utána nézel, és a tény műszaki adatakat tudni és értelmezni fogod helyesen, akkor pont arra jössz rá, hogy a szigetelő szalagos primitívnek tűnő tengely összekapcsolás megoldás a lehető legjobb, és aligha van ettől egyszerűbb, ami ennyire elhanyagolható módon befolyásolja a mérést.

Azt meg kérlek nézd el nekem, hogy a világ összes motorjának a felfogatásához ott helyben a CNC találkozón nem voltam felkészülve, csak a szabványos Nema 17 és 23 motorokra. Viszont képzeld, Svágernak van két keze, és le tudta szorítani a motort a kiállítói asztalra egyedül is, amikor kellett egyáltalán. Hiszen a többször megismételt mérés során gyakorlatilag egybevágóan azonos eredmények keletkeztek. Sőt volt olyan fordulatszám tartomány, ahol tök mindegy volt, hogy lefogtuk vagy nem pont a fent említett mérési TÉNYEK miatt.

Összességében tehát kérlek gondolj át sok mindent a jövőben, és NE írjál le ilyen elhamarkodotton hazug és durva dolgokat méréseim szakmai hátterét illetően, kár az alternatív valóságaid harsogásával beállni abba a sorba, amit pl. Lazi is művel. Ugyanis tudod az életben az mindig veszélyes, ha a tudatlanság, szakmaiatlanság még kioktató magabiztossággal, rosszindulattal is párosul, ezt a együttállást nehezen szoktam viselni. De mint már írtam az új Fórumos PID hozzáállásom kapcsán az ilyen esetekre is szépen, higgadtan válaszoltam most neked.


Végül pedig szeretném megköszönni Sándornak és Variometrum-nak, hogy érdekelték az adott hajtásaik mérési eredményei, és szakmai, emberi hozzállásukkal színesítették a Fórumot, a mérési eredmények megosztása pedig remélhetőleg a többségnek hasznos és tanulságos volt.

[Előzmény:] Csikarc, 2017-10-03 14:25:27 [5612]

Csuhás | 4231    2017-10-03 15:07:33 [5615]

Remélem Tibor megmutatja a profi berendezését is néhány fotóval, és pár röpke videóval, hogy ne egy kiállításon provizórikusan összerakott mérést tekintse valaki a "mérőrendszernek"

[Előzmény:] Csikarc, 2017-10-03 14:25:27 [5612]


remrendes | 1368    2017-10-03 15:03:57 [5614]

En ugy olvastam, hogy mikrolepes eseten a tartonyomatek igen, csokken, de amint a forgas indul, mar nagyobb vagy legalabb egyenlo nyomatekkal rendelkezik, mint az egesz lepeses verzio.

[Előzmény:] vadember, 2017-10-02 17:54:54 [5592]


lazi | 1309    2017-10-03 14:32:45 [5613]

Alattam leírták a méréstechnikád alapvető hibáit, már csak azzal tudom kiegészíteni, hogy a terhelést is jó lenne belekalkulálni, a csicsa grafikonod üres motorra igaz, de marhára nem mindegy, hogy mozgat egy 20 kilós marófejet, vagy rá van akasztva egy 2 wattos lézer a maga 20 dekájával.
Jó az elgondolásod, már csak használhatóvá és hitelessé kell tenni a mérésedet, hogy a motor valódi karakterisztikáját tudd bemutatni különböző körülmények között.

Hasonló "profizmust" úgy 30 éve láttam utoljára amikor egy koma a falból kilógó drótokra szigeteletlen krokicsipesszel csatlakozott, 3 fázis 25 A fogyasztóval.


Csikarc | 769    2017-10-03 14:25:27 [5612]

Gratulálok Tibor az eredményeidhez és a kitartó munkásságod okán is ...és persze ezek után leírom mi nem tetszik nekem azaz a kritikámat is : az egész mérésedet elfogadhatatlannak kell vennem !Ilyen mérési eredményt szerintem egy mérnök ember nem adhat ki a kezéből ahol nincsenek stabil pontok !(Írom én egy buta lakatos emberként .)Évek óta foglalkozol ezen témával és akkor mit látok - egy telefonkönyv van az encoder alá téve ! Szigetelő szalag a kuplung ...no ezt még elnézem valahogyan ..de , hogy a mért motor is csak úgy az asztalra lerakva figyelmen kívül hagyva a motor forgórész tömegének visszahatását az állórészre és így rezgést-lengést-rezonanciát-stb.- így mérni hiteltelen ! Évek óta foglalkozol a témával és még nem állítottál össze egy komoly univerzális mérőpadot ?Én most egy egyszerű hegesztő asztalt készítek éppen - de már a negyedik napomat cseszem el rá és még mindig csak a lábaknál tartok mert azt akarom , hogy számomra a legjobb vagy legmegfelelőbb legyen így az időt mégsem sajnálom rá . Elvárnám , hogy mérésnél minél jobban kizárt tényezők legyenek a külső hatások ill. a mérést erősen torzító esetleges hatások - a te esetedben egy nagyobb tömegű több fajta motor felfogatására alkalmas stabilan tartó konzolt - egy egytengelyűséget állítható eszközzel stabilan felfogatott encodert - egy jó minőségű nagyobb teljesítményű tápot állítható feszültséggel és persze áram-volt kijelzőkkel , különböző furatméretű de egységesített tömegű kuplung készlettel ,és még más okosabb ember által megmondott " mivel még" .. A leírtakat ne kötekedésnek vedd mert nem áll szándékomban az - de őszinte KŐ KEMÉNY KRITIKÁNAK IGEN !De hajrá , tessék folytatni a munkát !

[Előzmény:] Robsy, 2017-10-03 12:06:57 [5610]


LittleSV | 555    2017-10-03 14:04:37 [5611]

Tibor arról van információd/mérésed hogy különböző típusú kuplungok mennyi késleltetést visznek a hajtásba (ha visznek egyáltalán)? Ha jól gondolom a gumicsöves "kuplung" vagy a betétes karmos kuplungnak is van holtjátéka (nem tudom a pontos szakmai kifejezést a jelenségre) vagy késése a forgó mozgás átvitelben (a gumi csavarodik, a karmosnál a betét nyomódhat). Ezek befolyásolják a mérési eredményt, vagy használsz kompenzációt a Robsy sw-ben?
Köszönöm!

[Előzmény:] Robsy, 2017-10-03 12:06:57 [5610]


Robsy | 449    2017-10-03 12:06:57 [5610]

Svager Fórum társunk hozott a találkozóra egy komolyabb (Easy servo), nagy nyomatékú léptetőmotoros hajtást, készített is egy fotót a gyorsan összeállított mérési elrendezésről:



A hajtásdinamikai bemérési eredmények pedig itt láthatók erről a rendszerről:



Szépen teljesítő, egészen jó minőségű hajtásról tanúskodnak ezek a mérési diagramok.


Robsy | 449    2017-10-03 11:54:18 [5609]

Ezeken a tanulságos eredményeken pedig az látható, hogy az első step jel lassú, késedelmes feldolgozása sajnos nagyobb kezdeti eltéréseket okoz a pozíció pályakövetési folyamat során.

[Előzmény:] Robsy, 2017-10-03 07:47:51 [5602]


lazi | 1309    2017-10-03 09:54:28 [5608]

Ja, valószínű, hogy mire hazaérek ki leszek vágva, de ettől az igazság még igazság marad bármennyire is kellemetlen ez pár embernek.


lazi | 1309    2017-10-03 09:52:49 [5607]

Nem robinak, őt a valóság nem szokta érdekelni, hanem a "kőfaragóknak és balettáncosoknak", hogy értsék, miről van szó:

Ha veszek egy Chevi Camarot, és telenyomom 72-es oktánszámú mosóbenzinnel, akkor én nem csodálkozok, ha kimegyek vele a versenypályára és egy kispolszki röhögve lealáz. Robsy kiakadna, hogy a kispolák otthagyja, és csodálkozik ha a versenymotor nem az adott paraméterek szerint üzemel.

Magyarra fordítva, ha egy motort nem a gyári adatokkal hajtok, akkor az nem úgy működik ahogy a gyár megtervezte. Ez tény (egyesek szemében szakmaiatlanság) és kőkeményen a valóság.


(Délután leszek, addig agyalhatsz a valóságon és keresheted a magyarázatokat a mellébeszélésedre)


Robsy | 449    2017-10-03 09:40:38 [5606]

Miről beszélsz?
Fussál már neki megint az 5594 bejegyzésnek, és kb. 1 hét múlva, amikor valamit végre megértettél belőle, legközelebb akkor gyere ide topikot rombolni.

[Előzmény:] lazi, 2017-10-03 09:27:00 [5605]

lazi | 1309    2017-10-03 09:27:00 [5605]

Egy tesztkörnyezet kialakításának mi köze van Fehérvárhoz? Máshol nem működik?

Mindegy.

Egy adott motort a gyári határértékig kell tesztelni, a gyár által megadott paraméterekkel. Ha fölötte hajtod és nem működik, a gyár széttárja a karját, és kiröhög. Ha nem a megadott értékekkel hajtod és nem működik, a gyár széttárja a karját és kiröhög, így jártál.

Azt halljuk tőled tíz éve, hogy a hajtásrendszereket méretezni kell. Mit látunk most? Adhoc motor adhoc vezérlőkre ráakasztva, gyári adatokat letojva meghajtva, és óbégatás, hogy nem működik.

Nema-23 4 amperes motor. TB tud 3 ampert. Már hibádzik az elképzelés, nem tudja kihajtani.

Segítek a tesztkörnyezet kialakításában: Nema-23 200 lépés (1,8 fok), 4A - nem nézem meg, talán 50 V, és 100-300 lépés per másodperc. Ezen belül teszteld, ne hasraütéses alapon ami neked tetszik és utána csodálkozol ha nem működik.

[Előzmény:] Robsy, 2017-10-03 09:00:05 [5604]


Robsy | 449    2017-10-03 09:00:05 [5604]

Sajnálom, hogy ennyit értettél belőle.
Szívesen elmagyaráztam volna egy személyes találkozás keretében a fehérvári találkozó alkalmából, csak ugye nem volt bátorságod odajönni, ilyeneket sokkal könnyebb a virtuális térből továbbra is fröcsögnöd.

[Előzmény:] lazi, 2017-10-03 08:50:10 [5603]


lazi | 1309    2017-10-03 08:50:10 [5603]

Jók ezek az összehasonlítások. Lefordítva mondjuk szakácsnyelvre kb. arról szól, hogy paradicsom, vagy savanyú káposzta jobb a madártejbe.


Robsy | 449    2017-10-03 07:47:51 [5602]

"De legalább lelépte."

Valóban, na de mennyivel gyorsabban reagál az olcsó Toshiba, az itt a meglepő. Jól látható, hogy 2.5 ms-nál a TB6560 már teljesítette a fél lépést, a másik még ekkor álló helyzetben van. Aztán telik az idő, és 5 ms-nál már a túllendülésből kezd visszajönni a TB, a DM556 pedig ekkor kezd el picit megmozdulni. Érthetetlen, mire várt eddig ennyit, majd még a továbbiakban mindig nagyon kényelmesen reagál, és szépen, komótosan lineárisan növekedve valahol 50 ms után beéri a fürgébb versenyzőt, amelyik állva hagyta, és már rég túl van az egészen egy klasszikus csillapodó lecsengést követően.

Ez szerintem hibás megoldás pl. ennél a vezérlőnél is, ilyen nagy fix időállandó (~20-szorosa a másiknak) bizonyosan túlzás annak érdekében, hogy ne lendüljön túl. Ez a lomhaság ugyanis bizonyos szinkron és kisebb léptetési frekvenciás esetekben igen nagy pozícióhibát fog okozni, esetleg ki is zárja az ilyen alkalmazásokat.

[Előzmény:] zozo, 2017-10-02 20:19:29 [5597]


zozo | 2698    2017-10-02 21:06:48 [5601]

De hát rajta van itt is a default és mindegyik ON.
Úgy sem fogod használni, de tutira felet lép defaultban.
Általában más leadshine vezérlőkön is így van.

[Előzmény:] svager, 2017-10-02 20:58:50 [5600]


svager | 987    2017-10-02 20:58:50 [5600]

Valóban,de ez már a vezérlőről lemaradt..

  

[Előzmény:] zozo, 2017-10-02 20:22:08 [5598]


Robsy | 449    2017-10-02 20:23:07 [5599]

Így van Sándor, a Te "nehézbombázó" 8 Nm-es hajtástechnikád is sorra kerül majd.

[Előzmény:] svager, 2017-10-02 20:17:39 [5596]


zozo | 2698    2017-10-02 20:22:08 [5598]

Default-ban (on-on-on-on) 400.Írja a doksi.

[Előzmény:] svager, 2017-10-02 20:17:39 [5596]


zozo | 2698    2017-10-02 20:19:29 [5597]

Egy lépés, csúnyán induló, majd csillapodó lengésekkel...
-De legalább lelépte

[Előzmény:] Robsy, 2017-10-02 20:02:21 [5594]


svager | 987    2017-10-02 20:17:39 [5596]

Érdekes,hogy az én vezérlőmön alapból 800 a felbontás amit be lehet állítani.

[Előzmény:] Dakota25, 2017-10-02 20:04:31 [5595]

Dakota25 | 425    2017-10-02 20:04:31 [5595]

Ettől valamivel érthetőbb...

  


Robsy | 449    2017-10-02 20:02:21 [5594]

A fehérvári CNC találkozón mint már jeleztem sikerült a kedves Érdeklődők (Svager, Variometrum) jóvoltából pár mérést ott helyben is készíteni.

Ezek közül íme egy meglepő mérési eredmény, amikor egy digtiális komolyabb meghajtó "összeakasztotta a bajszát" a jó öreg Toshiba "agyon ócsárolt" vezérlővel. No nézzük csak mi is történt egy stepjeles mérés esetén:



Hoppá, de izgalmas és érdekes!!! Mit is látunk itt?
Akiket érdekelnek ezek a kis finom nyalánkságok, elemezzétek Ti is egy kicsit ezt a műszaki egységugrás eseményt, történést ( ne csak én dolgozzak ).


Robsy | 449    2017-10-02 19:07:47 [5593]

Összetett a kérdés.
Elvileg valóban csökken a nyomaték mikrolépéses üzemmódban, erre még kézi méréssel táblázatos formában végeztem méréseket vagy 20 évvel ezelőtt.
Egy teljes periódus alatt egész lépésnél az áram állandóan 2*X értékű, mikrolépénél pedig (1 és gyök2)*X közötti értékeket vesz fel 7.2 fok alatt egy 1.8 fokos alaplépésű bipoláris motornál, így a nyomaték is ilyen arányban kevesebb egy periódusra vonatkoztatva.

Viszont a pályakövetés tragikusan rossz egész lépésnél, és így a léptetőmotor rezonancia frekvenciánál akár le is állhat a motor (kiüti magát), vagy erősen lépésvesztések közepette rángatva forog nagy zaj közepette (lásd 5456, 5509 mérési eredmény görbék).

[Előzmény:] vadember, 2017-10-02 17:54:54 [5592]


vadember | 642    2017-10-02 17:54:54 [5592]

Régebben láttam diagrammot a mikrolépés-nyomaték összefüggésről. Arra emlékszem, hogy drasztikusan csökkent a nyomaték a mikrolépések számának a növekedésével. Van esetleg mérésed vagy tapasztalatod ezzel kapcsolatban?

[Előzmény:] Robsy, 2017-10-02 15:20:05 [5590]


Robsy | 449    2017-10-02 15:22:13 [5591]

Persze, keress nyugodtan.

[Előzmény:] morfeus, 2017-10-02 15:15:40 [5589]


Robsy | 449    2017-10-02 15:20:05 [5590]

Olvass vissza, láthatod majd a Robsy motordinamikai mérési digaramok kapcsán, hogy az egész de még a féllépés is felejtős a motor saját rezonanciája miatt. Használj pl. 1600-os microsteppet, és zajszegényebb lesz a hajtásod.

[Előzmény:] Áron.S, 2017-10-02 15:12:01 [5588]


morfeus | 783    2017-10-02 15:15:40 [5589]

Köszönöm szépen kimerítő és hasznos válaszodat!
He elakadok és nem gond privát keresnélek?!

[Előzmény:] Robsy, 2017-10-02 15:08:04 [5587]


Áron.S | 140    2017-10-02 15:12:01 [5588]

Sziasztok!

Nekem egy TB6560 v4 red vezérlőm van, a gondok a következők:

-A motorok hangosak alapból súgnak
-léptetésük nem sima nem könnyű
-egész lépésben darabosan fut

Mach3 vezérlés, LPT porton.

Motorok 4Nm
60HS100-4008B08-D2413

PC:
Core 2 duo processzor
2 Gb Ram
Windows XP

Félek ,hogy a vezérlővel van a probléma.
Minden segítséget szívesen veszek!
Köszönöm!


Robsy | 449    2017-10-02 15:08:04 [5587]

A fórum "nagy mesemondója" megint jól becsapott téged.
1. Ez biztos nem TB6600 az nem tud 6400 microstep-et.
2. Ebbe valószínűleg egy TB67S109-es IC van.
3. Nyugodtan használjad (hiába szidja ezt is, mint a pillanatpákát, stb...), az a lényeg 30-32 V-nál ne adjál neki nagyobb tápfeszt, és akkor nincs ezekkel semmi baj.
4. Nyilván van jobb vezérlő is, de azok akár 10-szer annyiba is kerülhetnek, mint ez. A méréseim alapján pedig azt is elmondhatom, hogy sokszor a digitális csicsa, szemfényvesztés bajt is okozhat a sok pénzért. Pl. egységugrásra rosszabbul is teljesíthetnek a modernebb vezérlők, és bizony vannak olyan alkalmazások, ahol ez gond lehet.

[Előzmény:] morfeus, 2017-10-02 12:54:20 [5582]


morfeus | 783    2017-10-02 13:55:06 [5586]

Ha netán ezek nem válnak be ,vagy elhaláloznak akkor mindenképpen rendelek az említett típus-ból 3db!
De remélem elketyeg ezekkel is,jelenleg erre van lehetőségem,anyagi okok miatt sajnos!

[Előzmény:] istvan3, 2017-10-02 13:44:59 [5585]

istvan3 | 240    2017-10-02 13:44:59 [5585]

Én nagyon tudom ajánlatni a DM542 típusú vezérlőket. 3 vezérlő németből ebayen, breakout boarddal, és kábellel 30000Ft körül itt van.
Többet használok évek óta, nagyon jól működnek. Gyorsak vele a motorok, és halkak.


morfeus | 783    2017-10-02 13:39:41 [5584]

Köszönöm válaszodat!
Meglátjuk mi lesz ,mindenképpen jelentkezem!

[Előzmény:] § Pál §, 2017-10-02 13:16:24 [5583]


§ Pál § | 7266
(Kitiltva 2017-11-02 21:00:00-ig!)
   2017-10-02 13:16:24 [5583]

TB6600-ra épülő kinai katyvasz !
Például nálam ebből bekapcsolás követően 2 azonnal hívta a indiánokat, egy meg némi forgás után dobta a füstjeleket.
Japán Kenwood labor tápról voltak próbálva ! (mindössze 24 voltról)
Tehát ettől jobb és kisebb zajú maximum akkumról lehetett volna.
Leadshine M542-vel nem lehet mellé fogni ha ebben a feszültség és áram értékben gondolkozol !

[Előzmény:] morfeus, 2017-10-02 12:54:20 [5582]


morfeus | 783    2017-10-02 12:54:20 [5582]

Sziasztok!
Az lenne a kérdésem,hogy mi a véleményetek, tapasztalatok a képen látható vezérlőről?
Jelenleg ezekkel tudom megoldani a 3tengely vezérlését plusz egy ETH400 kártya!
Az lenne még a kérdésem,hogy van okyan aki tud segíteni ha elakadok a bekötésben?
Tudom több rajz is van,de az ördög nem alszik
Előre is köszönöm a válaszokat!

  


prinx | 51    2017-09-29 19:21:19 [5581]

Üdv nem a feszültség érdekelne hanem a nyomaték és a rögzítő furatai. Vennékilyen motort és ezért kérdeztem, hogy valaki nem tud valami infót az adott léptetőről. Ha a nyomatéka valamivel nagyobb lenne és stimmel a nema 23 szabvány rögzítő furataival akkor vennék ilyeneket. Azért köszönöm szépen a válaszát

[Előzmény:] zozo, 2017-09-28 21:24:11 [5578]


  Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 1 / 112 Ugrás ide:
Sorok:
1  2  3  4  5   Következő ►  Utolsó ►|