HobbyCNC fórum
FTP tárhely: http://cnctar.hobbycnc.hu v0.9.6 Régi HobbyCNC oldal: http://archiv.hobbycnc.hu

Új regisztráció / Átregisztráció a régi fórumról
    
   


Frekvenciaváltó

Frekiváltó

 

Időrend:
Oldal 1 / 101 Ugrás ide:
Sorok:
1  2  3  4  5   Következő ►  Utolsó ►|

  Fórum főoldal  |  A lap aljára

Gamos | 91    2020-07-02 13:16:28 [5045]

Érdeklődnék nincs-e valakine leírása Carpanelli MII80b4
beépített inverteres egyfázisú elektromos bekötéséről?

Üdv.


Devecz Miklós | 2459    2020-06-13 22:13:48 [5044]

Itt angolul is le van írva:

Leírás

Előzmény: szf, 2020-06-13 21:40:43 [5043]


szf | 3293    2020-06-13 21:40:43 [5043]

Köszönöm mindenkinek a segítséget!


dtb | 1254    2020-06-13 21:31:56 [5042]

Itt van. Ahogy Svejk is írta, vegyes saláta, de angolul is van benne infó.

Előzmény: szf, 2020-06-13 14:01:03 [5038]


svejk | 30081    2020-06-13 15:40:01 [5041]

De alapvetően már ebből is ki lehet találni ki-kicsoda.

Előzmény: szf, 2020-06-13 14:01:03 [5038]

svejk | 30081    2020-06-13 15:36:56 [5040]

Tudtommal csak egy félig angol félig kínai van neki.

Előzmény: szf, 2020-06-13 14:01:03 [5038]


bundyland | 1152    2020-06-13 14:08:15 [5039]

Szia!

Este megkeresem.

Előzmény: szf, 2020-06-13 14:01:03 [5038]


szf | 3293    2020-06-13 14:01:03 [5038]

A képen látható frekvenciavàltóhoz van valakinek doksija. Európai nyelven.

    


ANTAL GÁBOR | 4210    2020-06-11 10:07:37 [5037]

Hanem az áramnak
Amit a tengelyteljesítményből egy osztással kapunk meg

A nevezőben kötelezően szerepelnie kell a hatásfoknak !

Előzmény: TBS-TEAM, 2020-06-11 09:16:13 [5036]


TBS-TEAM | 478    2020-06-11 09:16:13 [5036]

Nem a teljesítmény meghatározás volt a lényeg.

Előzmény: ANTAL GÁBOR, 2020-06-11 07:31:13 [5035]


ANTAL GÁBOR | 4210    2020-06-11 07:31:13 [5035]

Legjobb tudomásom szerint az adattáblára a motor tengely teljesítményét írják rá. Vagyis
P = gyök 3 *U*I*cos(fi) *eta
A te összefüggésedben nem szerepel a hatásfok , helyette egy csökkentett cos ( fi) t helyettesítesz

Egy mai 2 pólusú 4 kW-os motornál cos( fi ) = 0.87
eta = 0.84

Előzmény: TBS-TEAM, 2020-06-10 20:56:02 [5033]


LakEl | 20    2020-06-10 23:48:45 [5034]

Én is azt hiszem hogy az adatlapra írt érték az korrekt, csak gondolom akkor érvényes ha már felpörgött a motor, a felpörgetés meg csillag kapcsolásban történt aminek a feszültség értéke nincs feltüntetve, elvileg 660v mert úgy nem volt sok ereje. Csak ennyi adat van rajta 8.2A, 2800r/min, 380v/delta, 50Hz A kapcsoló meg egy fizikai kézi 5 állásos kapcsoló volt, jobbra-balra, csillag/delta indítás, úgy el volt kopva hogy szétesett amikor kiszereltem, ez egy öreg teljesen öntvény osztrák marógép

Előzmény: TBS-TEAM, 2020-06-10 20:56:02 [5033]


TBS-TEAM | 478    2020-06-10 20:56:02 [5033]

Ellenőrizd a motort.

Motoráram felvétel az adatok szerint:
I = P / (1,73 * U * cos φ)
4000/ (1,73 * 380 *~0,73 )= 8,33A
Az adattábla biztos jó.

Lehet nem véletlen ment tönkre a csillag delta indító áramkör.

Előzmény: LakEl, 2020-06-10 20:16:26 [5031]


LakEl | 20    2020-06-10 20:19:19 [5032]

Azt úgy kötöttem, azért nem volt elég a megadott áram, -gondolom

Előzmény: TBS-TEAM, 2020-06-10 19:52:25 [5030]


LakEl | 20    2020-06-10 20:16:26 [5031]

Köszönöm a választ, de úgy néz ki hogy közben rájöttem a dolog nyitjára, mégpedig a motor adatoknál a motor adatlapján szereplő áram felvétel túl kevés volt, gondolom a csillag/delta kapcsoláshoz volt belőve, ami 8,2A volt. Aztán megadtam 10A-t akkor volt még egy kis hullám a felpörgésnél, utána 11A-ral már teljesen jó lett, még a felpörgési időből is vissza tudtam venni.Az f/U-val nem a V/f-re gondolsz mert az itt alapbeállításban ki van kapcsolva,ami azt jelenti hogy fix lineáris a V/f (voltage-to-frequency), ha be van kapcsolva akkor változó, a terheléstől függ, a V/f. Ha bekapcsolom akkor az még segít a dolgon?

Előzmény: ANTAL GÁBOR, 2020-06-10 16:36:28 [5029]

TBS-TEAM | 478    2020-06-10 19:52:25 [5030]

A motort deltába kell kötnöd.

Előzmény: LakEl, 2020-06-10 13:54:38 [5028]


ANTAL GÁBOR | 4210    2020-06-10 16:36:28 [5029]

Ha autótuning akkor szerintem te vektoros üzemben akarod járatni a frekiváltót. Én egy faipari gépnél nem érzem ennek a szükségességét . Miért nem állítasz mezei f/U karakterisztikát ?
Néhány paramétert be kell ugyan állítani de utána minden működik

Előzmény: LakEl, 2020-06-10 13:54:38 [5028]


LakEl | 20    2020-06-10 13:54:38 [5028]

Sziasztok, segítséget szeretnék kérni!
Adott egy faipari marógép aminek csillag-delta indítása volt, de tönkre ment a kapcsoló, gondoltam úgy is ott porosodik egy frekvenciaváltó majd meg oldom azzal csak egy kis akadályba ütköztem, első menetben a motor paraméterei megadása és auto-tune után, felpörgésnél "dc link over voltage" trip-pel megszakadt a müvelet, megnöveltem a felpörgés időt, így felpörög, de ha összekötöm a tengellyel (egy kis terhelés)így a fordulat ingadozni kezd és az eredmény újra "dc link over voltage" trip lesz. Reménykedem hogy valaki tudja a megoldást mielőtt tovább kell kísérleteznem meg vagy pár száz oldalon átrágjam magam bizonytalan eredménnyel.A FV Commander-SE-43401500 15kW, a motor 4kW 2800r/m 660/380 csillag/delta
Előre is köszönőm! Üdv Elemér


svejk | 30081    2020-05-30 07:49:32 [5027]

Használ valaki vectoros frekiváltót kínai, vízhűtéses, 400 Hz-es marómotorhoz ténylegesen vectoros üzemben?

Megéri vele foglalkozni?
(Melegedés, alacsonyabb fordulaton nyomatéknövekedés, stb.)


suvalovo | 24    2020-05-21 22:10:22 [5026]

Szia István.
Egy gyári gépem van aminek elment a vezérlése így tudom milyen volt elötte és utánna. 7,5kw motor Keb servo vezérlővel. A lényeg gyárilag 1 s körül megállt sajna nem találtam meg a vezérlőn a fékező funkviót így a megállás elött leveszem a fordulatszámot 10 1/min-re majd megállítom a motort. Persze vészmegállításal ez nem tud működni, de az a gyárin se működött. Ha valaki tud jobbat kérem jelezze, mert örülnék egy jobb megoldásnak.
üdv
Attila

Előzmény: istvan3, 2020-05-20 09:59:22 [5024]


svejk | 30081    2020-05-20 10:11:31 [5025]

Leginkább reteszelt ajtókkal...

Ezekben a témákban csak szépnek lehet lenni, okosnak nem.

Külön apparátus van aki egy adott gépnél kockázatelemzést készít és aszerint építik meg.

No meg a leglényegesebb mindig a jogász gárda aki a gépkönyvek első 20-30 oldalát megírja.

Előzmény: istvan3, 2020-05-20 09:59:22 [5024]


istvan3 | 508    2020-05-20 09:59:22 [5024]

Az AC szervó topikban feljött ESTOP szervó tápfesz elvételi témával kapcsolatban lenne egy kérdésem a frekiváltóval kapcsolatban.

ESTOP esetén (ha nincs erre külön bemenet a frekvenciaváltón) mi lenne a jobb megoldás?

Csak elvenni a futás jelet a frekiváltótól és hagyni, hogy minél gyorsabban lefékezze a motort, vagy elvenni a tápfeszültséget azonnal?

Előbbinél a probléma, hogy a tápfesz rajta marad a motoron amíg az meg nem áll, és a frekvenciaváltó továbbra is feszültség alatt marad, utóbbinál pedig, hogy egy pl. 24000 RPM fordulatszámú főorsó amíg magától megáll az rengeteg idő.

Iparban ezt hogy oldják meg főorsó hajtásnál?


SándorP | 176    2020-05-19 19:30:19 [5023]

Sziasztok!

Tisztelettel kérdezném a szakiktól:
Adott egy Hitachi J100E5 1.5kW-os frekiváltó, min.15 éves. Hibátlanul felparaméterezhető, de egy nap kikapcsolt állapot után elfelejti az adatokat, visszaáll alaphelyzetbe. Ha csak mondjuk 1 órára kapcsolom ki, akkor működik.
Valaki találkozott már ilyennel? Tudtommal ezekben nincs elem vagy mégis?
Előre is köszönöm a válaszokat!

Üdv: Sándor


svejk | 30081    2020-05-15 12:40:29 [5022]

Úgy van!

De...
Igazából ha mindkettő ellenállat az amire gondolunk, akkor én nagyolom a 120 Ohmot még ha párhuzamosan vannak is.

Mindez persze megmagyarázná azt a rémisztő jelenséget miszerint mindegyik velem találkozott ilyen frekiváltó nagyon lassan éled fel, úgy 5-6 vagy talán több másodperc is kell nekik.

A komolyabb frekiváltókban hőbiztosítékkal egybeépített porcelán indítóellenállásokkal lehet leginkább találkozni.

Előzmény: Bencze András, 2020-05-15 11:04:57 [5021]


Bencze András | 650    2020-05-15 11:04:57 [5021]

Nem védeni akarom az elkövetőt, de annak az ellenállásnak csak az a szerepe, hogy az elkó áramát egyszer, amikor bekapcsolják lekorlátozza. Utána ha feláll a vezérlés, a relé rövidre zárja. Ehhez nem kell hiper-szuper fajta. Huzalellenállás jól birja az áramlökéseket. Az is lehet, hogy a relé nem söntölte ki, és az inverter áramát kellett biztosítania.

Előzmény: Szalai György, 2020-05-15 07:39:09 [5019]


simarex | 1339    2020-05-15 08:26:28 [5020]

Egy évre tervezve, aztán vegyél újat! A garanciát bírja ki, aztán .........

Előzmény: Szalai György, 2020-05-15 07:20:17 [5018]


Szalai György | 8130    2020-05-15 07:39:09 [5019]

A képet nézve elméláztam, hogy magamnak mi módon javítanám.
Azt hiszem, a panel alatti hűtőbordára csavaroznék két HS10 vagy 15 típusú ellenállást. Ha kell, szigetelten.
Több örökkévalóságig szolgálna, fittyet hányva a piacgazdaságra.

Előzmény: Szalai György, 2020-05-15 07:20:17 [5018]


Szalai György | 8130    2020-05-15 07:20:17 [5018]

Ha jól sejtem, az ellenállás azért ég ki, mert csak számára megengedhetetlenül magas hőmérsékleten tudja átadni a levegőnek a rajta eső teljesítményt.
Jobb szellőzés és/vagy nagyobb felület kéne neki.
A szellőzés a fotóból gondolva már majdnem semmi lehetett. Marad a nagyobb felület.
Érdemes volna megkapargatni az elégett ellenállást, mert úgy tűnik, hogy ez a típus csak egy részén fűtött. Lehet, hogy csak azon a rövid szakaszán dolgozik, ezért kicsi a hőleadó felület.
Talán egy nagyobb felületű, jobb típust kéne betenni helyette, ami teljes felületén dolgozik. Esetleg nagyobb teljesítményű példány is befér.
A teljesítmény ellenállásokat régebben illett állítva szerelni a jobb hő leadás végett, vagy legalább alaposan kiemelni a paneltól, hosszabb szárakra hagyva.
Jó minőségű alkatrésszel jól szerelve, valószínűleg többet is bírna.

Előzmény: Ata1, 2020-05-14 09:42:08 [5008]


ab | 208    2020-05-14 11:55:01 [5017]

Nalam is ilyen.

Előzmény: Ata1, 2020-05-14 09:59:12 [5011]


svejk | 30081    2020-05-14 11:41:49 [5016]

Nevesebb gyártók megadják a bekapcsolások közti minimális időt, ez pár perc szokott lenni.

Ennek ellenére túl sok ilyen töltőkör meghibásodást kellett már javítani.

Előzmény: dtb, 2020-05-14 11:34:33 [5015]


dtb | 1254    2020-05-14 11:34:33 [5015]

Csak kérdés. A napi egy-kettő az sok, vagy kevés?

Előzmény: svejk, 2020-05-14 11:28:27 [5014]


svejk | 30081    2020-05-14 11:28:27 [5014]

Nem véletlen túl sűrűn van ki-be kapcsolva a a betáp oldal?

Azt nem szeretik ezek az eszközök...

Előzmény: Ata1, 2020-05-14 09:42:08 [5008]


Ata1 | 327    2020-05-14 11:27:48 [5013]

Köszi megpróbálom.Általában hetente 3-4 felkapcsolas . Egy főkapcsoló van a gépen az kapcsolja frekiváltót es a vezérlést is , külön kapcsolót építsek be a frekiváltónak . Amit most használok azon tudok ez ellen tenni valamit a betáp oldalról ?

Előzmény: Bencze András, 2020-05-14 10:51:37 [5012]


Bencze András | 650    2020-05-14 10:51:37 [5012]

Ez a töltőkör ellenállása, cseréld ki, valószínű jó lesz. Sokszor kapcsolod hálózatra a frekiváltót? Lehet a segédtáp zárlata viszi el. Egy ellenállás cserét megér. Próbakor a betáp körbe köss egy 100-200W égőt sorba. Ha vezérlés feléled megnyerted.

Előzmény: Ata1, 2020-05-14 09:42:08 [5008]


Ata1 | 327    2020-05-14 09:59:12 [5011]

A motorban viszont nem látok földelés bekötésére utaló jelet.

  

Előzmény: Ata1, 2020-05-14 09:42:08 [5008]

Révész Richárd | 1923    2020-05-14 09:54:12 [5010]

Szép tiszta a belseje
Próbáld meg tisztább helyre tenni, lehet megmarad.

Előzmény: Ata1, 2020-05-14 09:42:08 [5008]


Ata1 | 327    2020-05-14 09:50:37 [5009]

Ezeket a beállításokat használtuk.


From: lovehappyshopping@hotmail.com
1. I drafed the wire picture. Please see from the link: http://www.jinlantrade.com/Stock%20files/0008.jpg
2. You can see download the inverter manual from web link:
http://www.jinlantrade.com/ebay/invertermanual.pdf
3. I just tell you how to set up VFD as following
Firstly, adjust the PD013 to 8 (set the setting to factory setting)
Secondly, adjust the PD005 to 400
Thirdly, adjust the PD004 to 400
Finally, adjust the PD003 to 400
Finally, adjust the PD144 to 3000
Note: you should set PD013, PD005, PD004,PD003, PD144 in order. It mean you should firstly set PD013, then PD005, then PD004, then set PD003, finally set PD144.
Note: after you set the all above parameter, then please recheck the PD005, PD004, PD003 value is 400 or not to confirmed that you already set it. (note: please do not check the PD013, or all the setting will go to factory setting)
The reason we let you recheck is that if you do not set it at 400, then when you run the spindle motor, the spindle motor will be over-current, then the spindle will very hot and then within 5 minutes, it will broken

Előzmény: Ata1, 2020-05-14 09:42:08 [5008]


Ata1 | 327    2020-05-14 09:42:08 [5008]

Levegős hűtésű motor a frekiváltóba be van kötve a föld a motor csatijába is .A frekiváltóba va egy zöld rx21-6w 120r jelölésű ellenállás látszólag mindkét frekiváltóba az füstölt el.

  


svejk | 30081    2020-05-14 08:46:49 [5007]

Nem, egy 1 évvel ezelőtti vizes vásárlásnál gagyi csati földelés nélkül.
De az más "márkájú" motor volt.

Előzmény: ab, 2020-05-13 23:08:30 [5006]


ab | 208    2020-05-13 23:08:30 [5006]

Lehet osszefugges van a vizhutes es a vedofold meglete kozott. Nekem levegos van.

Előzmény: svejk, 2020-05-13 22:35:19 [5005]


svejk | 30081    2020-05-13 22:35:19 [5005]

Ma csak futólag néztem rá, sípol, de majd megskubizom felszereléskor.

Már főnyeremény, hogy nem az az irtó gagyi csati van rajta.

Előzmény: ab, 2020-05-13 22:11:05 [5003]


dtb | 1254    2020-05-13 22:20:10 [5004]

Én ugyanattól vettem egy 1,5KW-t szettet, csak az alin, EU szállítással, de nem volt bekötve a védőföld. Ezek adnak papírt, csak épp annyit is ér.

Előzmény: svejk, 2020-05-13 21:53:30 [5002]


ab | 208    2020-05-13 22:11:05 [5003]

Nekem írja a védőföldet a kézikönyv, illetve eladó is írta üzenetben - 4. pinre. A valóságban azonban leszerelve a fekete abs kupakot, a csati 4. pinje csak lóg a levegőben. A barátodé az orsóházhoz van kötve, vagy hova?

Előzmény: svejk, 2020-05-13 21:53:30 [5002]


svejk | 30081    2020-05-13 21:53:30 [5002]

Egy barátom most vett egy ilyen szettet.

Normális csatival és a védőföld is be van kötve.
A frekiváltóhoz adtak rendes manualt nem csak egy cetlit.


svejk | 30081    2020-05-13 21:48:56 [5001]

Kíváncsi leszek rá.
De amit leírtál jelenséget szerintem nem a frekiváltó bűne.

Előzmény: Ata1, 2020-05-13 21:26:14 [4999]


Csuhás | 5941    2020-05-13 21:31:06 [5000]

Motor tetején szikrázik? Odafolyik a víz, vagy páralecsapódás miatt átég a csatlakozó?

Előzmény: Ata1, 2020-05-13 21:26:14 [4999]


Ata1 | 327    2020-05-13 21:26:14 [4999]

Kb egy évet bírnak, mondjuk ezektől lehet ez is szép.
A motor tetején szikrázik egyet meg lecsapja a kismegszakítót. Kíváncsiságból szét szedtem mindkettőnél ugyan az az ellenállás füstölt el. Holnap készítek róla képet.

Előzmény: svejk, 2020-05-13 19:39:26 [4998]


svejk | 30081    2020-05-13 19:39:26 [4998]

Mennyi időközönként és milyen bajai szoktak lenni?

Előzmény: Ata1, 2020-05-13 15:07:26 [4997]


Ata1 | 327    2020-05-13 15:07:26 [4997]

Sziasztok !
Remélem jó helyre írom. Van az ebeyen marómotor https://www.ebay.com/itm/2-2KW-WATER-COOLED-SPINDLE-MOTOR-AND-INVERTER-VFD-ENGRAVING-MILL-GRIND-MILLING/254454678275?hash=item3b3eae4303:g:TzUAAOSw6ABd1gRLVFD inverterrel.
Ezt az invertert mivel lehetne kiváltani. Ha lehetne Omron vagy valami tartósabb frekiváltó jobb lenne, elég sűrűn kell cserélni.A motor még bírná de már hermadik VFD sül meg.
Köszi.


szabo jankó | 256    2020-05-09 19:13:17 [4996]

Mégsincs meg a hiba. Kicseréltem a egyenirányíto hidakat mind a kettőt. Bekapcsolás után egy darabig mutat kijelző,hibát nem jelez a DRV led világít . Egy idő (fél perc) után minden eltünk. Amíg világít addig el lehet kezdeni paraméterezni ,csinálja a lépéseket. Mindegy hogy van e rajta motor vagy nincs .

Előzmény: szabo jankó, 2020-05-03 10:44:54 [4992]


  Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 1 / 101 Ugrás ide:
Sorok:
1  2  3  4  5   Következő ►  Utolsó ►|


 ◊