HobbyCNC fórum
FTP tárhely: http://cnctar.hobbycnc.hu v0.9.6 Régi HobbyCNC oldal: http://archiv.hobbycnc.hu

Új regisztráció / Átregisztráció a régi fórumról
    
   


Frekvenciaváltó

Frekiváltó

 

Időrend:
Oldal 1 / 95 Ugrás ide:
Sorok:
1  2  3  4  5   Következő ►  Utolsó ►|

  Fórum főoldal  |  A lap aljára

Szalai György | 7665    2019-09-17 16:36:00 [4751]

És még egyéb előnyei is vanak.
Hobbyra csak a túlgondolók gondolkodnak rajta!

Előzmény: GPeti1977, 2019-09-17 10:55:42 [4750]


GPeti1977 | 204    2019-09-17 10:55:42 [4750]

Ha a frekvenciaváltó és a motor közé rakunk egy LC szűrőt akkor az csökkentheti a motor melegedését? Így nem jut a motorra a PWM csak a kiátlagolt szinuszjel.


laacika | 2711    2019-09-11 07:49:14 [4749]

Köszõnöm,kõzbe rá is jöttem hogy ez egy feszültségmentes kontaktus tehát külön tápfesz kell neki.
Akkor én úgy látom ezen a váltón nincs olyan kimenet amivel egy relét tudnék működtetni.

Előzmény: simarex, 2019-09-11 07:36:04 [4748]


simarex | 1051    2019-09-11 07:36:04 [4748]

Ez egy potenciálmentes kontaktus.Küldjél be 24V-ot és a relé kiküldi neked ha jól programoztad.A kimeneti funkció jelenleg hibára van programozva ezt állítsd át Run parancsra akkor minden indításnál a relé meghúz.


laacika | 2711    2019-09-10 23:59:51 [4747]

Nekem is lenne egy kérdésem V1000-res váltôval kapcsolatban.
Egy 24V-os relét szeretnék kapcsoltatni a váltóval.
Irja a használatija hogy van 3 programozható relékimenet (MA-MB-MC) MC a közös pont.
Alapbeállitásnál ezen nem jön ki fesz.
Leirást nem talállok arra hogy hova programozzam hogy minden inditásnál kapcsoljon nekem egy relét.
Mindössze ennyit találtam.
Köszönöm szépen aki segit mert én nem találom.

        

Ttibor11 | 86    2019-08-18 14:14:04 [4746]

Nem vitatkozni akartam. A négyszögjelet ismerem, 2 darab cumisüvegmelegítőt az tett tönkre az autós átalakítóval.
Mint írtam próbáltam másik frekvenciaváltót és ott érezhetően nehezebb volt lefogni a motortengelyt. Igazából most nem zavar a jelenség, a hajtott motorok ereje bőven elegendő, csak tudni szerettem volna a miértjét. Legfeljebb, ha elkészül a gépem másik frekvenciaváltót kell szereznem. A pedig sajnos nem mostanában lesz.

Előzmény: Sásdi Zoltán, 2019-08-18 13:47:42 [4745]


Sásdi Zoltán | 487    2019-08-18 13:47:42 [4745]

Meggyőződésem, Robsynak van igaza. Egy kollégám is panaszkodott, a szünetmentes tápegysége NEM 230 V-ot ad, hanem kevesebbet. Mondtam neki, az olcsó tápok négyszög jelet adnak, nem szinuszt. A "mezei" digi-voltmérők is szinuszra vannak kihegyezve, a mezei jelző, ebből a szempontból, mindegyikre igaz. A négyszög, kisebb feszültségen is takar ugyanakkora teljesítményt, ha ráteszel egy szinuszt, igaz a csúcsa hiányzik, de oldalt van egy-egy kis "túlfedés".


Ttibor11 | 86    2019-08-18 11:58:02 [4744]

Egy nagyon hobby kategóriás Maxwell MX-25 201 műszerrel mértem. Viszont kipróbáltam uganazt a motort 50 Hz-en egy Deta VFD-L 0,75kW frekvenciaváltórol is, ott akkora feszültséget mértem, amit beállítottam kimenőként. A motor is érezhetően erősebb volt (180W Lenze). Igazából a Yaskawák így is teszik a dolgukat most, de azzal tervezetm a majdani marógépem fortunáját hajtani. Ha nem jön össze, akkor marad a Delt VFD.
Bocsánat a hülye kérdésekért, de az ilyenekből elég sokat tanulok.
Köszi az ötletet!

Előzmény: Robsy, 2019-08-18 11:34:34 [4742]


Ttibor11 | 86    2019-08-18 11:43:45 [4743]

Azt tudom, azért kérdeztem, mert régi servópackoknál a rossz kondik tönkretehetik a tranzisztorokat. Nálam már 4-5 darab volt javítva emiatt. Igaz, hogy a szervó felhasználói útmutatójában benne van, hogy 7-8 évanta ki kell cserélni a kondenzátorokat, de a gépkönyvben már elfelejtik megemlíteni.

Mst néztem, hogy van 2 darab 10 állású miniatűr kapcsoló amiről a Juspeed manual nem tesz említést, ha lesz egy kis időm, megpróbálom átkapcsolnio őket, hátha azok változtatják a kimenő feszültséget. Akkor rámérek az egyenirányitórol kijövő feszültségre is.

Köszönöm a válaszokat!

Előzmény: Vahur, 2019-08-18 07:36:40 [4738]


Robsy | 1034    2019-08-18 11:34:34 [4742]

"Van valakinek ötlete, miért nem adja ki a 230V-ot?"

Nulladik ötlet: Amit mértél, az tényleg igaz?
Mennyire komoly műszerrel mérted? Tudod, egy frekiváltó kimenete sok PWM impulzusból áll, X kHz-en, így abból igazi, az analóggal egyenértékű szinuszt mérni nem olyan egyszerű.

Előzmény: Ttibor11, 2019-08-17 13:01:44 [4734]


Ttibor11 | 86    2019-08-18 11:22:27 [4741]

Ebben reménykedtem én is, de ha belenézel a manualjába, láthetod, hogy a paraméterezás 1 sor DIP kapcsoló és 3 darab forgókapcsoló, amik a gyorsítás/lassítást és a V/f karakterisztikát változtatják. Retro dolgok, de mentek 30 évet és remélem még 30-at elmennek.

Előzmény: simarex, 2019-08-18 07:51:46 [4739]


Ttibor11 | 86    2019-08-18 11:15:03 [4740]

Szia!

A kondik 220uF 400V (TS NH CE +105C Japan). Ezekből van 4 db.

Előzmény: Vahur, 2019-08-18 07:34:40 [4737]


simarex | 1051    2019-08-18 07:51:46 [4739]

Az is előfordulhat , hogy paraméterben van korlátozva a kimenő feszültség.

Előzmény: Ttibor11, 2019-08-17 22:03:24 [4736]


Vahur | 14    2019-08-18 07:36:40 [4738]

Alacsonyabb fesz még nem teszi tönkre a félvezetőket.

Előzmény: Ttibor11, 2019-08-17 22:03:24 [4736]


Vahur | 14    2019-08-18 07:34:40 [4737]

A kondenzátorok kapacitásvesztése életkor és működés függő, hasonló korú készülékeknél nem zárnám ki a hasonló hibát. Újabb frekvencia váltóknál külön hibaüzenet van az alacsony DC feszültség esetére. Milyen kondenzátorok vannak bennük?

Előzmény: Ttibor11, 2019-08-17 22:03:24 [4736]

Ttibor11 | 86    2019-08-17 22:03:24 [4736]

Köszönöm. Megpróbálom megmérni. Az a furcsa, hogy mindháromnál ugyanez a jelenség. Ha tönkremennek a kondik, az tönkreteheti a tranzisztorokat is?

Előzmény: Vahur, 2019-08-17 18:02:38 [4735]


Vahur | 14    2019-08-17 18:02:38 [4735]

Szia!
Lehet, hogy a kondenzátorok fáradtak és nincs meg közbenső DC feszültség. Azt kell megmérni és lehet tovább spekulálni.

Előzmény: Ttibor11, 2019-08-17 13:01:44 [4734]


Ttibor11 | 86    2019-08-17 13:01:44 [4734]

Sziasztok!

Van 3 darab régi Yaskawa frekvenciaváltóm CIMR-08AP-1002. Ehhez hasonló: Juspeed Rendben működnek, de 1 fázisról táplálva csak 175V-ot adnak ki maximum. Póbáltam 180W-os és 750W-os motorral, 50,60,90,120Hz-en, próbáltam a V/f karakterisztikát változtatni, de ez a maximum. Az eredeti helyén 3x200V-ról üzemeltek, egy 200V-os motort hajtottak. Lehet, hogy kell neki a 3 fázisú betáp? Van valakinek ötlete, miért nem adja ki a 230V-ot?

Köszönöm a segítséget!

  


svejk | 28478    2019-08-05 21:25:44 [4733]

Ez mán' megint valami csicsa lehet, mondom én, hogy elqrvult a Yaskawa is...


ebalint | 1382    2019-08-05 20:58:41 [4732]

yaskawa

Szoftver programozó eszköz

A DriveWorksEZ ® (DWEZ) egy olyan szoftver eszköz, amely lehetővé teszi az egyedi logika és a matematikai funkciók létrehozását a GA800, A1000, V1000 és U1000 meghajtókban. Ez a funkcionalitás a GA800, A1000, V1000 és U1000 meghajtókhoz külön díj nélkül beépített. Egyszerűen hozhat létre alkalmazásprogramokat, ha a funkcióblokk ikonokat elrendezi egy vizuális folyamatábrán. A teljes meghajtás és a gépvezérlés csak néhány kattintással elérhető. A felhasználóbarát programfigyelés a gyors, egyszerű indításhoz és a hibaelhárításhoz tartozik. A DriveWorksEZ egy "beépített PLC-t" biztosít, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy a GA800, A1000, V1000 vagy U1000 készülékeket gyors és intuitív módon testreszabhassák és a gép igényeikhez igazítsák.

Előzmény: svejk, 2019-08-05 15:53:45 [4728]


Aknai Gábor | 2302    2019-08-05 16:45:43 [4731]

Szia,

szerintem a régi volt a funkcióblokk-os vezérlés, ez a DriveWorkEZ, pedig az új szoftver a programozáshoz.
Vagy nemtom.

Előzmény: svejk, 2019-08-05 15:53:45 [4728]


dtb | 825    2019-08-05 16:38:39 [4730]

Ez beszédesebb...

Előzmény: svejk, 2019-08-05 15:53:45 [4728]


dtb | 825    2019-08-05 16:35:28 [4729]

"Function Block Diagram (FBD) programming via DriveWorksEZ™"
Magyarul a DriveWorksEZ™ programmal lehet matatni. (by Google)

Előzmény: svejk, 2019-08-05 15:53:45 [4728]


svejk | 28478    2019-08-05 15:53:45 [4728]

Le tudná valaki írni konyhanyelven, hogy a V1000-esnél mit takar a DriveWorksEZ (régebbi leírásokban FBD's -nek rövidítették) funkció?

Előzmény: rezsici, 2019-07-28 14:13:34 [4727]


rezsici | 45    2019-07-28 14:13:34 [4727]

OK köszi.

Előzmény: Révész Richárd, 2019-07-28 13:59:49 [4726]


Révész Richárd | 1794    2019-07-28 13:59:49 [4726]

Nem kell.
Tökéletes a gyári beállítás.

Előzmény: rezsici, 2019-07-28 13:10:13 [4725]


rezsici | 45    2019-07-28 13:10:13 [4725]

Hát igen, csak mert azt írtad, hogy "a beállításoknál gondoskodni kell róla, hogy meglegyen".

A feszültségkimaradásról találtam beállítást, ezt gondolom a gyáritól eltérően 1-re kell állítani.

  

Előzmény: PSoft, 2019-07-27 19:59:53 [4724]


PSoft | 13629    2019-07-27 19:59:53 [4724]

Akaratlanul is...megkevertelek a megnevezéssel?

A lényege az, hogy hálózatkimaradás/áramszünet után, ne induljon automatikusan újra a frekiváltóra kötött motor.

Előzmény: rezsici, 2019-07-27 19:13:52 [4723]


rezsici | 45    2019-07-27 19:13:52 [4723]

Köszönöm neked is a segítséget.
Ezt a nullfeszültség védelmet hol lehet beállítani a frekiváltón, mert én végigolvastam n01-től n79-ig a paraméterezését, de ilyet sehol nem találtam. Talán más a megnevezése a leírásban.

Előzmény: PSoft, 2019-07-27 17:07:20 [4721]


rezsici | 45    2019-07-27 19:09:15 [4722]

Értem, akkor ezek szerint csak a gép főkapcsolója kell a frekiváltó elé.
Szivattyú nincs csak manuális olajzás, elég régi E1-es gép.
Köszönöm a segítséged.

Előzmény: Révész Richárd, 2019-07-27 14:30:27 [4720]


PSoft | 13629    2019-07-27 17:07:20 [4721]

Szerintem sincs értelme.
A klasszikus értelemben vett nullfeszültség védelmet, megoldja maga a frekiváltó.
Illetve, gondoskodni kell róla a beállításoknál, hogy meg legyen.
Ahogy írod, olajzás, vizes hűtésű marómotor sziv. indítás, -ha olyan- reteszfeltételként beiktatni,és mehet.

Előzmény: Révész Richárd, 2019-07-27 14:30:27 [4720]


Révész Richárd | 1794    2019-07-27 14:30:27 [4720]

Nem.
Szerintem semmi értelme.
Főkapcsolót bekapcsolod, áramt kap a frekiváltó és lehet indítani.
Ha van szivattyús olajzás a gépen akkor azt retesz feltételként bekötném a frekiváltóba.
Így biztos nem lehet olaj nélkül elindítani.

Előzmény: rezsici, 2019-07-27 14:14:22 [4719]


rezsici | 45    2019-07-27 14:14:22 [4719]

Illetve még az lenne a kérdésem, hogy kell-e egyáltalán mágneskapcsoló a frekiváltó elé? Ha igen, milyen típus lenne jó?

Előzmény: PSoft, 2019-07-26 21:42:55 [4715]


rezsici | 45    2019-07-27 13:56:14 [4718]

Értem és köszönöm.

Előzmény: svejk, 2019-07-26 22:05:49 [4716]


rezsici | 45    2019-07-27 13:45:44 [4717]

De igen, már látom, hogy fiatalabbra kell cserélni.
Annál is inkább, mert a linked alapján (köszönöm) azt hiszem választ kaptam a zörgés problémára is. 'Boncolás - azaz mi és hogyan működik' téma, 4299. hozzászólás" target="_blank">http://'Boncolás - azaz mi és hogyan működik' téma, 4299. hozzászólás
Igaz csak minden 3. szót értem, de valószínűleg azzal a rövidzár gyűrűvel lehet gond.

Előzmény: PSoft, 2019-07-26 21:42:55 [4715]

svejk | 28478    2019-07-26 22:05:49 [4716]

Akkor nincs tennivalód, a gyári alapbeállítások és az amit már eddig is módosítottál a vezérléssel kapcsolatban jók lesznek.

(az eredeti kérdező csillagban akarta hajtani a 200 V-os frekiváltóval a motorját)

Előzmény: rezsici, 2019-07-26 21:11:38 [4714]


PSoft | 13629    2019-07-26 21:42:55 [4715]

Hubasszus...

Ötvenhat éves ez a kapcsoló!
Nem akarod egy...kicsit fiatalabbra cserélni?
'Boncolás - azaz mi és hogyan működik' téma, 4289. hozzászólás


rezsici | 45    2019-07-26 21:11:38 [4714]

Deltába van kötve a motor, 3x230V. Pont azért lett áttekercseltetve, hogy lehessen deltába kötni, mert Dahlander volt de csak 1 fázisunk van.

Követném én a manuált, de amikor jönnek a szakszavak meg értékek.....azt se tudom mit olvasok.

Meg most belefutottunk a mágneskapcsoló bekötés problémába. Illetve úgy néz ki működik ahogy bekötöttük, de amikor behúz borzalmas kerregő vagy csattogó hangja van. Ha csavarhúzóval kicsit oldalra feszítem a felső vasmagot, akkor csendes lesz. Az érintkezők mind meg lettek tisztítva.
Esetleg tudja valaki, hogy mitől lehet ilyen hangja és hogy lehet meggyógyítan?

        

Előzmény: svejk, 2019-07-25 21:48:59 [4711]


svejk | 28478    2019-07-26 12:32:22 [4713]

:)

Előzmény: dtb, 2019-07-26 10:23:03 [4712]


dtb | 825    2019-07-26 10:23:03 [4712]

Falhoz a programozókkal!

Hmmm... Nem kéne őket bántani Meg ez inkább support
Csak egy mezőt kell felrakni

Előzmény: svejk, 2019-07-25 11:47:37 [4709]


svejk | 28478    2019-07-25 21:48:59 [4711]

Ha a manualban leírtakat követed akkor nem követsz el hibát.

Biztos nem lehet a motorodat 3x220 V deltába kötni?

Előzmény: rezsici, 2019-07-25 20:39:04 [4710]


rezsici | 45    2019-07-25 20:39:04 [4710]

Az túlzás, hogy megy, haladgat csak piszkos lassan. Nem a váltó és motor közé gondoltam, mert úgy tudom oda semmit nem lehet kötni. Az az elképzelés, hogy: 230V-> megszakító -> mágneskapcsoló ->frekvenciaváltó. Nyomógombról az eszterga indítása és leállítása, kapcsolóról az irányváltás. Jó lehet ez az összeállítás?
De a frekiváltó egyéb beállításai nagyon érdekelnének, hogy hogyan lehet a legjobb teljesítményt kihozni a motorból.

Előzmény: svejk, 2019-07-25 11:31:16 [4708]


svejk | 28478    2019-07-25 11:47:37 [4709]

Viszi... de azért volt szívás.

( 10 éves felrobbant V1000-est annyira életre keltettem, hogy ki bírtam olvasni a paramétereket.

A lentebb említett progival elsőre könnyen ment, egy notira file-ba lementettem.

Másik helyszín:
Zsír új másik V1000-es kicsomagol, színre szagra, típusszámra passzol.

Notira feldug, nincs kommunikáció..., sapka fordul a fejen.

Másik USB-soros átalakító, másik kábel, semmi.

Vissza előző helyszín, régi frekiváltó, van kommunikáció.

Noti csere, igazi RS232-vel rendelkező P1 700 Mhz-re, az új frekiváltónál továbbra sincs kommunikácó.... anyázás.

De ezen régi, lassú notinál el bírtam kapni egy pillanatra felvillanó ablakot, hogy valójában meg van a frekiváltó, de rögtön után ad egy másik ablakot, hogy nincs kommunikáció.

Nosza NET, Drivewizard industrial frissítés, van kommunikáció.
Persze mert az új frekiváltó vagy 10-el frisseb firmware-rel rendelkezett.
Ez még nem is lenne baj, hogy fejlesztik de akkor ne azt írja ki hogy nincs kommunikáció.
Falhoz a programozókkal!

Előzmény: svejk, 2019-07-22 12:53:57 [4704]


svejk | 28478    2019-07-25 11:31:16 [4708]

No látod, megy ez...
De ugye nem a frekiváltó és a motor közt lesz a mágneskapcsoló?

Előzmény: rezsici, 2019-07-24 14:48:37 [4707]


rezsici | 45    2019-07-24 14:48:37 [4707]

Elnézést, hogy későn reagálok, csak egy temetésen voltam vidéken. Használtan lett véve a frekiváltó, így először vissza lett állítva minden gyári értékre, mert nem indult el vele a motor. Eddig még csak a fel és lefutás lett elállítva (3mp), mert egyenlőre még csak a külső vezérlés bekötésének fázisában vagyunk. A külső potméter és az indító-leállító gomb már működik, még az eszterga irányváltó kapcsolóját és a mágneskapcsolót kell valahogy beiktatni.

Előzmény: svejk, 2019-07-21 23:34:09 [4699]


svejk | 28478    2019-07-22 13:23:09 [4706]

Viszi...

Előzmény: svejk, 2019-07-22 12:53:57 [4704]


designr | 2821    2019-07-22 13:07:51 [4705]

Azért még mindig ez a Number 1..
Nemhiába elviszik mindig..
Érkezett uj megint ha kell valakinek.

Előzmény: svejk, 2019-07-22 12:53:57 [4704]


svejk | 28478    2019-07-22 12:53:57 [4704]

Úgy nézem a Drivewizard Industrial viszi.

De úgy látom ez a Yaskawa is elqrvult már...

Előzmény: svejk, 2019-07-21 23:36:59 [4700]


designr | 2821    2019-07-22 07:19:21 [4703]

Szerintem van ilyened..nem tudom jó-e hozzá..vagy esetleg DriveWorksEZ

Előzmény: svejk, 2019-07-22 07:05:15 [4702]


svejk | 28478    2019-07-22 07:05:15 [4702]

Ez kérdés, hogy van-e ilyenem vagy sejtés hogy jó lehet hozzá.
Valahol van egy régebbi verzióm, megkeresem.
Köszi!

Előzmény: designr, 2019-07-22 00:01:49 [4701]


  Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 1 / 95 Ugrás ide:
Sorok:
1  2  3  4  5   Következő ►  Utolsó ►|


 ◊