HobbyCNC fórum
FTP tárhely: http://cnctar.hobbycnc.hu v0.9.6 Régi HobbyCNC oldal: http://archiv.hobbycnc.hu

Új regisztráció / Átregisztráció a régi fórumról
    
   


Fémöntés házilag

Fémöntés házilag - Kérdések-Válaszok

 

Időrend:
Oldal 1 / 110 Ugrás ide:
Sorok:
1  2  3  4  5   Következő ►  Utolsó ►|

  Fórum főoldal  |  A lap aljára

Csaba_83 | 1    2020-04-26 13:08:16 [5490]

Üdv!
Sokat keresgéltem a témában, és olvastam itt a fórumon.
Elsősorban facebookon szerettem volna ilyen témájú csoportot találni de nem volt.
Úgy gondoltam ott valamivel személyesebb lehetne az eszmecsere, úgyhogy csináltam egyet.
Kérem akinek szimpatikus az ötlet, lépjen be oda is!
"Házi kohó készítés és fémöntés" a csoport neve.
Köszi, hogy elolvastad!
Üdv:
Csaba


galhed77 | 96    2020-02-21 11:32:13 [5489]

Talán valami folyasztó vagy salaktalanító. Akkor ezek szerint nem fontos anyag, vagyis M.O.-on nem használ senki ilyesmit aluöntéshez ?.?.

Előzmény: farkastibor, 2020-02-20 16:20:25 [5488]


farkastibor | 550    2020-02-20 16:20:25 [5488]

tisztításra (salak)

Előzmény: Ati, 2020-02-20 15:11:20 [5487]


Ati | 1095    2020-02-20 15:11:20 [5487]

Ez milyen anyag? Valami nemesítő? Vagy gáztalanító? Gáztalanításra én mosószódát használok.

Előzmény: galhed77, 2020-02-19 19:55:52 [5486]


galhed77 | 96    2020-02-19 19:55:52 [5486]

Sziasztok!
Alu öntéshez mennyire kell az a bizonyos EXF 326 ?
Köszi a válaszokat előre is!

szaffibetti | 205    2020-02-16 12:45:03 [5485]

Szia!
Az alap kiindulás az amit Tibor linkelt gipszöntéshez videót. Neked annyiban más, hogy a kiöntött szilikon formát használod utána mintának és annak a helyére öntöd a fémet. Természetesen külön a két felet!! Egy nagy hátrány, hogy a kész darab kisebb lesz mint az eredeti, mivel a zsugorodás így nincs figyelembe véve.
A videón hátrány, hogy a beöntőnyílást már nem az elején alakítja ki a mintához!!

Előzmény: gravomark, 2020-02-13 20:55:15 [5482]


farkastibor | 550    2020-02-15 21:49:02 [5484]

.

Előzmény: farkastibor, 2020-02-13 21:00:14 [5483]


farkastibor | 550    2020-02-13 21:00:14 [5483]

.

Előzmény: gravomark, 2020-02-13 20:55:15 [5482]


gravomark | 949    2020-02-13 20:55:15 [5482]

Lenne egy műanyag fröccsöntött? alkatrész, ami kb. 15mmX140mm, hogy lehetne erről levenni egy fém öntőformát? (nem akarom kivésni fémlemezbe géppel, ha van egyszerűbb megoldás is)


Szalmakutya | 19    2020-02-13 20:44:03 [5481]

Szóval amit küldtél, az szerintem nem egészen montán viasz, hanem injekciós viasz, de úgyis azt is kerestem, kösz.

A montán viaszt (többek között) viasz faragásra és általában keményítésre használják, és elég olcsó alapanyag. Csak nem nagyon tudok hozzájutni 50kg kiszerelés alatt.

Előzmény: farkastibor, 2020-02-13 20:32:18 [5480]


farkastibor | 550    2020-02-13 20:32:18 [5480]

LDPE mennyiséget lehet változtatni +/-

Előzmény: Szalmakutya, 2020-02-13 20:23:40 [5479]


Szalmakutya | 19    2020-02-13 20:23:40 [5479]

Köszönöm!

Előzmény: farkastibor, 2020-02-13 20:19:32 [5478]


farkastibor | 550    2020-02-13 20:19:32 [5478]

.

  

Előzmény: Szalmakutya, 2020-02-13 13:39:17 [5477]


Szalmakutya | 19    2020-02-13 13:39:17 [5477]

Láttam már ezt a mozit, nagyon vicces, a zenéje is.

Erről jut eszembe, tudja esetleg valaki, hol lehet montán viaszt venni Magyarországon?

Előzmény: szaffibetti, 2020-02-11 22:36:59 [5476]


szaffibetti | 205    2020-02-11 22:36:59 [5476]


Egy kis segítség és ötletelésnek. Ha van lehetőség dobjál róla videót.

Előzmény: Szalmakutya, 2020-02-11 22:10:19 [5475]

Szalmakutya | 19    2020-02-11 22:10:19 [5475]

Ja értem. Eleve a szobrok viaszból vannak formázva és nem baj, ha elveszik. Nem nagyon vastag sehol.

Az volt a terv hogy melléteszek egy vastagabb beöntő csövet viaszból, és kiolvasztás után alulról öntöm fel azon keresztül a bronzot, úgy hogy a tetején meg van egy vékony kivezető felfele, amin ki tud menni a levegő is. Így a bronz elvileg szépen és békésen feltöltené a helyet, nincs erős áramlás vagy hirtelen hűlés.

Első közben a gipsz-samott 1:2 keverékben gondolkodom, van is finom samottom, de kiégetni nem tudom rendesen, mert olyan kemencém nincs egyelőre.

Előzmény: szaffibetti, 2020-02-11 21:50:05 [5474]


szaffibetti | 205    2020-02-11 21:50:05 [5474]

Ha viaszveszejtéssel csinálod, akkor is az kell, mert a viaszminát is ki kell venni valahogy. Utána mehet rá a kerámia bevonat. De miből van a minta és milyen eljárással csinálnád. Ez meghatároz mindent.

Előzmény: Szalmakutya, 2020-02-11 12:33:56 [5473]


Szalmakutya | 19    2020-02-11 12:33:56 [5473]

Szia,

Világos hogy nem sértésnek szántad. Egy 15 centis kis szoborhoz is szét kell bontani a formát?

Előzmény: szaffibetti, 2020-02-11 11:06:27 [5471]


robroy007 | 2247    2020-02-11 12:29:37 [5472]

a forgalmazó biztosan tud jó választ adni rá!

nem minden anyag bírja a közvetlen szúró lángot ez az első amit figyelembe vennék
lehet kell elé még egy lángálló réteg is hiába bírja és szigeteli remekül a hőt

a samot bírj a szúró lángot de nem szigetel úgy sőtinkáb arányaiban sehogy a kemence bélés anyagokhoz képest

a 90 dkg megolvasztásához láttunk már zománc lavorban történő olvasztást is találkozón, tehát nem feltétlen szükséges hozzá csúcs technika sem PB-vel

Előzmény: kushidó1, 2020-02-11 06:27:11 [5470]


szaffibetti | 205    2020-02-11 11:06:27 [5471]

Szia!
Nem sértésnek és bántásnak írtam amit írtam! A szobor öntészet a legösszetettebb dolog és a legdrágább. Azért kérdeztem, hogy hol laksz, mert ha közelben, akkor megmutattam volna hogyan működik homokban ez a dolog. Mig tanúló voltam sok szobrot csináltunk ami összetett volt. Pl szarvas egyben az agancsával. Ezekhez kisegítő homokforma kell és hamis magok.
A gibsz magában felejtős öntészeti szempontból ha csak nem valami erre acélra kifejlesztett. Ugyanis a gibsz 900 fokon teljesen szétesik alkotóelemeire. A bemutatott videón is látszik, hogy tele van repedésekkel és csak azért nem esett szét, mert szilárd volt a beágyazó anyag. Ha jobban megnézed, akkor ott van a lábán egy eléggé szembe ötlő zárvány!!
Alacsony olvadás pontú viaszkeveréket használnak az ilyenhez, hogy a kiolvadt viaszt felfogják és utána jönn a többi.
Pesten biztos vannak kisebb szobor öntödék és talán segítenek is az induláshoz.
Vagy vegyél olcsó gyúrmát és avval gyakoróljál formát készíteni a minta köré. Tanulmányozd a mintát, hogy hány részre osztanád fel ahhoz, hogy kitudd venni a formából. A viaszmintához is több részes kell mindenképpen, vagy nézd végig a fogtechnikust, hogy dolgozik ha engedi.

Előzmény: Szalmakutya, 2020-02-10 21:55:49 [5468]


kushidó1 | 485    2020-02-11 06:27:11 [5470]

Tisztelt Fórum.

Hozzáértőktöl szeretnék tanácsot kérni, egy 90 dkg os tégelyhez épitenék egy propános kemencét, főleg aluminium esetleg réz olvasztáshoz. Ajánlottak Fiberfrax Durablankett Z 128 as anyagot a kibéleléséhez és megfelelő ragasztót az anyag rögzitéséhez. Az anyag 25 mm vastag két rétegre lenne elégséges az 1 kartonnyi mennyiség amit meg kell venni.
Alkalmas ez az anyag arra a célra amit fentebb leirtam, vagy válasszam inkább a hőálló cementet, bár utána olvasgatva sok panaszt hallottam, hogy a mobil kemence olyan sulyos lett, hogy ujat épit a készítője samottéglával bélelve. Esetleg válasszam én is a samot tégla bélelést?

Üdvözlettel M. Jenő


Szalmakutya | 19    2020-02-10 22:17:23 [5469]

Szép ez is, és látszik, hogy nem egyszerű, nyilván sokszor csinálta már, de nem biztos benne így sem, hogy összejött, amíg ki nem bontotta.

Előzmény: farkastibor, 2020-02-01 20:52:05 [5465]


Szalmakutya | 19    2020-02-10 21:55:49 [5468]

Szia,

Hú de jó válasz, nagyon köszönöm. Pesten lakom.

A homokkal az a bajom, hogy kis, néha elég fura formájú szobrokat akarok kiönteni, és nem látom, hogy ez geometriailag hogyan lehetséges homokkal, már ha viaszt nem lehet kiolvasztani homokból (azt hiszem, nem lehet). Magyarul, nem tudok alkalmazkodni ahhoz, hogy egy síkkal el lehessen bontani ketté a tárgyat úgy, hogy a két felet ki lehessen venni. Nem a pontosságával van bajom, sőt, nagyon is tetszik a technika, csak nekem nem jó.

Ami azt illeti, hogy drága, ez relatív. Kísérletezni igazából nem drága, főleg mert volt olyan fogászati anyag árus, aki adott volna kis tételben is belőle.

Nyilván ki fogom próbálni a gipsz + samottot is.

Az, hogy nem értek hozzá, nyilvánvaló nekem is

Elég óvatos alkat vagyok amúgy, tízszer meggondolom, mielőtt valamit meg is csinálok. Viszont szeretek minden vad ötletet legalább gondolatban kipróbálni. Az hogy szakmaként tanuljam, nekem nem lehetőség, van saját szakmám, ami jól is megy, ez csak hobbi nekem.

Felszerelés: Van gázos kohóm, amiben már olvasztottam bronzot, lett belőle egy elég béna farkas fej. Kovácsolgatok, úgyhogy össze tudok dobni egy kivevő fogót stb, ha kell. Van Mars féle olvasztótégelyem, 2 és 4 kilós. Ami nincs, és állandóan beleütközöm, az egy égető kemence, ami nem agresszív, szóval elektromos. Lényegében minden burkoló gipszet meg kerámia héjat, amit láttam, ki kell égetni. Persze betettem én a kohóba a gipszbe ágyazott viaszt, szét is égette a gipszet semmi perc alatt.

A kezdő logika azt sugallná, hogy akár egy hagyományos sütőben ha pontosan 90 fokra hevíteném lassan a formát, akkor szép szelíden kicsorogna a viasz belőle, el se égne, a gipsz meg vígan bírná. De valószínűleg szét is repesztené a formát a viasz hőtágulása miatt. Erre már mindenféle cseleket láttam, de még nem tudom, mit tudok belőle megvalósítani otthon.

Na, szóval én nem bánom a kísérletezést, és azt sem, ha nem a legolcsóbb anyagokkal próbálkozom. Ez hobbi, és élvezem, nem akarok vele pénzt keresni. Azért tanultam a saját szakmámat 20 évig.

Előzmény: szaffibetti, 2020-02-01 23:31:05 [5467]


szaffibetti | 205    2020-02-01 23:31:05 [5467]

Szia !

Ritkán szoktam az öntéshez hozzá szólni, de mindig figyelem olvasom a próbálkozók lelkesedését. Szoktam néha tanácsot is adni, de általában feleslegesen, mert mindig a saját kárán tanul az ember.
Ha jól veszem ki a szavaidból, akkor Okm-rel szeretnél az öntészet legszebb és legbonyolultabb részének neki állni.
Csak két kérdés.
1. Mért a legdrágább megoldással kezded és mért nem homokkal. Abból is van olyan finomságú, hogy az ujjlenyomatodat is vissza adja.
2. Az írásaidból, kérdéseidből kiderül, hogy a precíziós és szoboröntésből nagyon kevés, vagy egyáltalán nem olvastál szakirodalmat.
Na egy harmadik is legyen.
Milyen felszereléssel rendelkezel hozzá? Ez egyből meghatározza az első lépéseket. Én a helyedben kisebb lendülettel álnék neki és inkább a tapasztalat szerzés lenne az elsődleges, ha ez meg van, akkor uccu neki had menjen. Tudom miről beszélek, mert ezt tanultam és 2006- ig dolgoztam a szakmában. Ma már sajnos nem tanítják, vagy csak elvétve talán. Egyetemi szinten is volt, de már nincs. Beolvasztották más szakba.
Szóval olvass, tanulj és vigyázz a testi épségedre, mert nem a legveszélytelenebb szakmák egyike.
(könyvtár, internet, youtbe, esetleg olyan műhely ahol foglalkoznak ilyennel és szívesen látnak)
Az adatlapodból nem derül ki, hogy hol is laksz.
Üdv:

Előzmény: Szalmakutya, 2020-01-31 00:15:12 [5461]


szivhegyi | 3    2020-02-01 22:37:07 [5466]

Sziasztok!

Van olyan aki vállal bronz béröntést?
Egy övcsatot szeretnék kiöntetni, a méhviasz forma megvan hozzá.


farkastibor | 550    2020-02-01 20:52:05 [5465]

.


farkastibor | 550    2020-01-31 18:32:39 [5464]

felületi gyöngyözést igen lehet cizellálni
fogász anyagnak van méretbeli felső határa , nincs
Lehetne belőle héjat , nem erre való
fogász anyagba forrón kell önteni a bronzot, 1200~1300 C

Előzmény: Szalmakutya, 2020-01-30 20:29:25 [5458]


Szalmakutya | 19    2020-01-31 14:55:49 [5463]

Ehhez még annyit, hogy bárcsak én is elmondhatnám, hogy nagyon vicces vagy. Minden fórumon van ilyen arc. Valahogy visszafele viszont nem szokták érteni a tréfát. Nem is próbálkozom.

Ha tudsz valamit olyat is írni esetleg, aminek tartalma van, hát semmi ne tartson vissza..

Előzmény: sufnituning, 2020-01-30 22:31:18 [5460]


Szalmakutya | 19    2020-01-31 00:19:36 [5462]

Ja, a magas labdát le kell ütni de azért érdekelne a válasz az igazi kérdésre is..

Előzmény: designr, 2020-01-30 21:23:40 [5459]


Szalmakutya | 19    2020-01-31 00:15:12 [5461]

Kilóra tényleg az a legdrágább. De megkapom kis kiszerelésben, így olcsón ki tudom próbálni és messze az tűnik a legproblémátlanabbnak. Az összeset ki fogom amúgy, és még másokat is, amikről most nem is tudok.

Az hogy mi a drága, elég összetett kérdés. Ha egy kemencét 15 órán át kell fűteni pár próbadarab miatt, annak is költsége van. Ha háromból egy öntés sikerül, mert szar anyaggal, kompromisszumokkal kell dolgozni, hogy spóroljon az ember, annak is megvan a sokféle költsége. Adott esetben a haszna is, mert tanul belőle az ember.

Előzmény: sufnituning, 2020-01-30 22:31:18 [5460]


sufnituning | 1970    2020-01-30 22:31:18 [5460]

Nagyon vicces vagy!

Ha nem tetszik a felület, cizelláljál!

"A fogász anyagnak van méretbeli felső határa?"
Lehetőleg férjen be egy szájba!

"Van olyan méret, amire már nem jó?"
Csak a pénztárcád bírja ! Miért a legdrágább anyaggal kezdesz kísérletezni?

"A fogász anyagba forrón kell önteni a bronzot?"
Ha nem elég meleg, kicsit darabos lesz az öntés!

Előzmény: Szalmakutya, 2020-01-30 20:29:25 [5458]


designr | 3042    2020-01-30 21:23:40 [5459]

- A fogász anyagba forrón kell önteni a bronzot?
Nem muszáj nagyon forrónak lennie a bronznak, de ajánlott az olvadáspont fölé melegíteni mert különben nehezen megy..
Ne haragudj..nem tudtam kihagyni..szakmailag nem tudok hozzászólni..

Előzmény: Szalmakutya, 2020-01-30 20:29:25 [5458]


Szalmakutya | 19    2020-01-30 20:29:25 [5458]

Ez szuper, akkor pár kérdés

- A felületi gyöngyözést ki lehet a végén cizellálni?
- A fogász anyagnak van méretbeli felső határa? Van olyan méret, amire már nem jó? Milyen jó a tartása magában? Lehetne belőle héjat is építeni? Az ára elég húzós a többihez képest, de kicsiben megéri.

- A fogász anyagba forrón kell önteni a bronzot?

Előzmény: farkastibor, 2020-01-30 19:04:11 [5457]


farkastibor | 550    2020-01-30 19:04:11 [5457]

ékszerész beágyazómassz az is egy gipszes anyag(szárítás kb 8óra )
fogász beágyazó anyagok gyorsabb és precízebb ( nem engedi a forma zsugorodását)
vákuumozni a fojékony giszet/maszát is kel , de nem fontos (felületi gyöngyözés keletkezik vákuumozás híján )
gravitációs öntés zömök formáknál lehet alkalmazni eredményesen
centrifuga/vákuum pedig precizios öntésnél
különben a foglalkozásom szobrász/formatervező

Előzmény: Szalmakutya, 2020-01-30 14:32:48 [5456]


Szalmakutya | 19    2020-01-30 14:32:48 [5456]

Röviden összefoglalom amit eddig tudok erről akkor.

Ha nem homokkal játszik az ember, akkor négyféle lehetséges forrása van a héjnak:

- gipsz + samott (nagyobb darabokhoz)
- profi öntős slurry, ami nem etil-szilikátos és nem kell állandóan keverni (szintén inkább nagyobbakhoz)
- ékszerész beágyazómasszák
- fogász beágyazó anyagok

Amit eddig láttam, abból a legdrágább opció a fogász, a legolcsóbb a gipsz + samott. Mindegyik héjat hőkezelni kell, vagyis ki kell égetni, a viasz eltávolítása után, méghozzá elég komolyan, 500-700 fokon, sok óráig. Kivétel a fogász anyag, aminek elég fél-egy óra (ergo lehet hogy nem is olyan drága). Mindegyikhez lényegében indokolt az elektromos megoldás mert a gázos durvulástól szétmegy.

Azt hogy melyik mennyire pontos, nem tudom, de az a tippem hogy a gipszsamott a legkevésbé pontos, és a fogász anyag a leginkább az.

Az ékszerészek-fogászok vagy centrifugát, vagy vákuumot használnak, ergo lehet hogy ezek kellenek is a jó eredményhez. Mindkettő megoldható kis barkácsolással.

Előzmény: farkastibor, 2020-01-29 22:12:01 [5455]

farkastibor | 550    2020-01-29 22:12:01 [5455]

Én sem tálalók linket sajnos ( fogtechnikai szaküzletből szoktam beszerezni )
2-komponensű Silikan+Silisan ,kiégetés 700~900 C
gipsz + samott recept , közepes/nagyobb méretű szobroknál alkalmazzák.
a gisz kiégetés lényege " lassú és fokozatos hőfok emelés" kalcinálás.

Előzmény: Szalmakutya, 2020-01-29 21:31:47 [5454]


Szalmakutya | 19    2020-01-29 21:31:47 [5454]

OK, az már kezd világos lenni hogy valamilyen égető kemence nélkül nem úszom meg végül..

Ezt én a képen Silikan-nak olvasom, de nem sikerült Mo-on találnom gyors netes kereséssel. Tudsz esetleg linket?

Ha jól látom, ezt is ki kell égetni szép lassan, meg kb minden ilyet. Kollega ajánlott másik fogász gipszet, de azt is ki kell égetni kb 700 fokon. Van a gipsz + samott recept, de detto, azt is ki kell égetni, bár elég neki az 500 fok.

Ha a gázos kohómba rakom, akkor ezek mind pillanat alatt darabokra repednek.

A gipszről már elég sokat olvastam, az az alap baj ahogy a vízzel kötést alkot.

Előzmény: farkastibor, 2020-01-29 19:55:34 [5452]


farkastibor | 550    2020-01-29 20:09:31 [5453]

Silisan

  

Előzmény: farkastibor, 2020-01-29 19:55:34 [5452]


farkastibor | 550    2020-01-29 19:55:34 [5452]

mondta is hogy ,,heat is too much,, na meg a nyílt láng sem jo , nekem egy elektromos kemencém van termosztáttal ( a hőfok fokozatosan emelem)
gisz (sima gipsz) is lehet
de ha profib dolgot akarsz használhatod a fogtechnikus gipszet (Szilisan )

    

Előzmény: Szalmakutya, 2020-01-29 09:21:46 [5451]


Szalmakutya | 19    2020-01-29 09:21:46 [5451]

OK, de ez nem csak gipsz, a színe alapján (nem mondja, mi, de gondolom homok lehet még benne). Itt az előző videója, ahol tiszta gipsszel próbálkozik, szét is megy az első:

https://www.youtube.com/watch?v=FeTprFG__1M&feature=youtu.be

Előzmény: farkastibor, 2020-01-28 22:42:13 [5450]


farkastibor | 550    2020-01-28 22:42:13 [5450]

Próbáld meg a következő tehnikát
1 gipsz formába(nagyob szobroknál ajánlatos drótháló)
2 gipsz szárítás/kiégetés
nem szabad nyílt lángon kiégetni (elektromos kemencében történik "Kültérben") a hőmérséklet ne haldja meg a 650 fokot (kb 2/3 óra mérettől függő)
szárítás/kiégetés után "rögtön" kiönteni olvadt fémmel

Előzmény: Szalmakutya, 2020-01-28 13:06:59 [5449]


Szalmakutya | 19    2020-01-28 13:06:59 [5449]

Nem tudom mekkora figurákban gondolkodsz és milyen pontos öntést akarsz, és főleg miből..

Ilyen pici figurákra - ékszerre két módszert láttam, a centrifugásat meg a vákuumosat. Mindkettőről érdekel, amit tudsz vagy tapasztaltál. Mindkettő reális házilag is.

Előzmény: Bokszer, 2020-01-21 19:50:51 [5447]


Szalmakutya | 19    2020-01-28 13:03:54 [5448]

Sziasztok,

Nincs egyelőre sok tapasztalatom, a tanulási fázisban vagyok. Engem magamat a homokos-dobozos öntés nem érdekel annyira, mert nem olyan formákban gondolkodom (de persze biztos tök poén az is).

Több sikertelen öntésem volt, mind pici. Először gipsszel, aztán gipsszel és homokkal próbálkoztam, ezek felejtősek.

Egy 3d nyomtatott kis farkasfej volt az, ami értékelhető lett, de azért nem jó. Most szereztem nagyon apró szemű samottot (kerámia üzletben), 1/3 gipsz 2/3 samottal fogok legközelebb próbálkozni. Ehhez kell valami erősítés is, mindenféle házi és kisipari receptek vannak rá.

Amit írtatok is itt, az etilszilikátos héj nem reális otthoni felhasználásra, mert 24 órán át kell keverni folyamatosan.. Vannak ezt kiváltó anyagok, amiket kb 2 hetente kell átkeverni. A legközelebbit amit találtam, Németországból tudom beszerezni, SuspendaSlurry a neve. Az a nagy plusz benne hogy ezt elég sokan használják USA-ban, azaz ki van próbálva, youtube-on is van róla használható. Van egy arc, aki pl nem kiégeti belőle a viaszt, hanem kiforralja egy nagy üstben, ami sok szempontből jobb. Az anyag nem éktelenül drága, a szállítás viszont igen, és a fagytól tönkremegy, ezért tavasszal lehet behozni.

Ami nagyon jó, hogy mindenki akivel dumáltam, kedves és szívesen megosztotta amit tud.

Mars tégelyek, a 2-4 kilós kisebb tégelyek 4000 Ft körül vannak. Nem próbáltam még ki, nem tudom, hány öntést bír stb. Kínából lehet behozatni olcsóbban de azt hiszem nem fogok, a szokásos minőségi para miatt, és annyival nem olcsóbb.

A viaszok.. az egy külön móka.

Még egy dolog, az aluminium lathatólag egészen más világ mint a bronz.

Előzmény: Bokszer, 2020-01-21 19:50:51 [5447]


Bokszer | 53    2020-01-21 19:50:51 [5447]

Leírnád röviden a tapasztalataidat, hogy mi is tudjunk tanulni?! Én most kisérletezem a 3D nyomtatott tárgyak beágyazásával és kiöntésével. Ha előre jutok, beszámolok róla.

Előzmény: Szalmakutya, 2020-01-21 07:47:56 [5444]


szaffibetti | 205    2020-01-21 19:02:30 [5446]

Ma már sok helyen a szobor öntészetben nem használják az etilszilikátos hélyat, hanem az úgy nevezett gipsz samottot.
Gipsz és téglapor keveréke. Kétéve hallottam elősször róla, mivel a lánykám, akkor kezdet szobrásznak tanulni. Sokkal olcsobb, de jobban még nem jártam utána.

Előzmény: Szalmakutya, 2020-01-21 07:47:56 [5444]


xsugix | 172    2020-01-21 11:47:38 [5445]

Az árakat lehet tudni? Mármint a tégelyekét. Nagyságrendileg mire lehet számítani.

Előzmény: Szalmakutya, 2020-01-21 07:47:56 [5444]


Szalmakutya | 19    2020-01-21 07:47:56 [5444]

Igen, voltam Csepelen, az Öntöde utcában és vettem pár Mars tégelyt. Sikerült beszélnem is pár hozzáértővel, sokmindent megtanultam.

Persze, mint minden hobbiban - szakmában, itt is megvannak az erős vélemények.

Például, hogy otthon nem lehet kerámia héjat építeni, adjam fel, mert 24 órán át kell kavarni folyamatosan a kerámia iszapot, hogy ne üljön ki.

Nos, ez igaz a hagyományos iszapra, de lehet kapni olyan iszapot is (Németországban) amit csak kéthetente kell keverni és direkt otthoni hobbi felhasználóknak van.

Na, szóval lassan tanulok bele..

Előzmény: Bokszer, 2020-01-20 20:09:33 [5443]


Bokszer | 53    2020-01-20 20:09:33 [5443]

Sikerült lépned a témában?

Előzmény: Szalmakutya, 2020-01-14 08:39:56 [5442]


Szalmakutya | 19    2020-01-14 08:39:56 [5442]

Köszönöm, megkeresem őket.

Előzmény: Bokszer, 2020-01-11 21:38:43 [5441]


Bokszer | 53    2020-01-11 21:38:43 [5441]

Szia! Csepelen próbáld meg az öntészeti anyagokat beszerezni. Például itt :http://www.foundex.hu/#kapcsolat

Előzmény: Szalmakutya, 2019-12-25 13:35:28 [5440]


  Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 1 / 110 Ugrás ide:
Sorok:
1  2  3  4  5   Következő ►  Utolsó ►|


 ◊