HobbyCNC fórum
FTP tárhely: http://cnctar.hobbycnc.hu v0.9.6 Régi HobbyCNC oldal: http://archiv.hobbycnc.hu

Új regisztráció / Átregisztráció a régi fórumról
    
   


Fémöntés házilag

Fémöntés házilag - Kérdések-Válaszok

 

Időrend:
Oldal 5 / 112 Ugrás ide:
Sorok:
|◄ Első  ◄ Előző   1  2  3  4  5  6  7  8  9   Következő ►  Utolsó ►|

  Fórum főoldal  |  A lap aljára

Szalai György | 8881    2019-11-11 19:05:31 [5406]

"a magas frekvencia miatt csak kis mélységben tud behatolni"
Mi akadályozza, hogy lejjebb vigyék a frekvenciát?
Annak a félvezetők is örülnének.

Előzmény: vadember, 2019-11-11 18:43:40 [5404]


Szalai György | 8881    2019-11-11 19:02:39 [5405]

Meg talán a felolvasztandó fém hőleadásával.
Hiszen, ha csak tolom bele a munkát, de nem tudja továbbadni a levegőnek, akkor csak az marad, hogy emelkedik a hőmérséklete.
Meg világit.

Előzmény: kislány a kocsiból, 2019-11-11 16:06:30 [5401]


vadember | 1655    2019-11-11 18:43:40 [5404]

A súllyal is illetve ez elérhető hőmérséklettel.
A Curie pont elérésekor a vas elveszti a mágnesezhetőségét. Ez vasnál 770 °C fok. Ekkor az átmágnesezési veszteség már nem melegítheti a vasat. Marad az örvényáramú veszteség, ami a magas frekvencia miatt csak kis mélységben tud behatolni az anyagba. Ez már csak valami 10% hatásfokkal működik. Tehát ha tovább szeretnénk melegíteni az anyagot akkor hatalmas többlet teljesítményre van szükség.
Az a plusz 3 KW valószínűleg csak 10-30 fokot jelenthet plusszban.

Előzmény: kislány a kocsiból, 2019-11-11 16:06:30 [5401]


vadember | 1655    2019-11-11 18:31:47 [5403]

Ilyet. LoneWolftól vettem.

  

Előzmény: frob, 2019-11-11 07:31:34 [5400]


kislány a kocsiból | 21    2019-11-11 16:08:13 [5402]

Elméletileg lehet inverteres hegesztőt is hasznalni hozzá de pontosan nem tudom hogyan.

Előzmény: frob, 2019-11-11 07:31:34 [5400]

kislány a kocsiból | 21    2019-11-11 16:06:30 [5401]

Jól gondolom, hogy a felolvasztható fém súlyával van összefüggésbe a teljesítmény?

Előzmény: vadember, 2019-11-11 06:49:57 [5399]


frob | 2097    2019-11-11 07:31:34 [5400]

Szia
milyen tápot használsz hozzá?

Előzmény: vadember, 2019-11-11 06:49:57 [5399]


vadember | 1655    2019-11-11 06:49:57 [5399]

Nekem 1000 Wattos van. Tökéletesen működik. Tízezer Forint volt . 12x6 mm-es rudat kb. 25 másodperc alatt melegíti fel izzásig. Fölmelegítené gyorsabban is, de fokozatosan tolom bele az anyagot , hogy ne menjen följebb az áram 20 Ampernél 50 Volt tápfesz mellett.
Ezért az összeállításért biztosan nem fizetném ki a tízszeresét. Nem lesz négyszer gyorsabb.

Előzmény: kislány a kocsiból, 2019-11-10 23:28:45 [5397]


kislány a kocsiból | 21    2019-11-10 23:33:47 [5398]

Oké, kipróbálom nélküle, holnap jelenzltekzek ha nem akkor az volt a baj..
Azért kérdeztem mert láttam, hogy van különböző nyomás tartományba állítható. De ahogy olvasom most 0.2 bar elég hozzá.

Előzmény: Ati, 2019-11-10 22:05:36 [5396]


kislány a kocsiból | 21    2019-11-10 23:28:45 [5397]

Gondolkozom egy ilyen ZVS indukciós melegítőn. Valakinek van ilyennel vagy hasonlóval tapasztalata?

Link:
https://s.click.aliexpress.com/e/EtPSYh0U


Ati | 1120    2019-11-10 22:05:36 [5396]

ja, nem kell reduktor.

Előzmény: Ati, 2019-11-10 22:04:05 [5395]


Ati | 1120    2019-11-10 22:04:05 [5395]

Nekem a disznópörzsölő jól működik, asszem kifúrtam a fúvókát 1mm-re.

Előzmény: kislány a kocsiból, 2019-11-10 17:13:41 [5394]


kislány a kocsiból | 21    2019-11-10 17:13:41 [5394]

Sziasztok!

Szeretnék segítséget kérni egy pb gázpalack-hoz való egőfej meretezeséhez. Láttam róla több videót, gondoltam megépítem nem egy bonyolult szerkezet. Persze a valóságban nem úgy működik :/
Gazpalack volt itthon kb. Félig van. Vettem hozzá állítható reduktor. Keszitettem hozzá a gumi cső végére egy csapot utána probaltam CO hegesztőbe való fejjel, gyári gáz egő fejjel 0.8mm körüli furattal kialakítani az égő fej részét. Ezt a fejet bele helyeztem egy kb. 2.5cm es belső furatú csőbe hossza kb. 400mm, két végére egy nagy furatú cső van hegesztve és a gáz bevezető oldalról szabályozható a levegő mennyiség.
A problémám, hogy állandóan begyullad a csőbe a gáz. Nem a cső végén ég. Kompresszorral segítve már jobb. Begyujtom elzárt levegővel szépen ég, utána megnyitom a levegő részét és szinte mindig begyullad a csőbe a gáz.
Kevés lenne a gáz nyomás a reduktor miatt, vagy szűkebb cső kellene?


L Tom | 136    2019-08-25 13:02:02 [5393]

Köszönöm!

Előzmény: farkastibor, 2019-08-24 22:18:46 [5392]


farkastibor | 620    2019-08-24 22:18:46 [5392]

A szimulációs képek , elég magyarázatot adnak a problémára .

      

Előzmény: L Tom, 2019-08-24 20:44:01 [5391]

L Tom | 136    2019-08-24 20:44:01 [5391]

Üdv!
Szükségem lenne egy kis tanácsadásra bronz öntéssel kapcsolatban!
Feldarabolás után nagyon sok a gázosodás, zárványosodás!
Esetleg valami tanácsot ha valaki tudna adni például az öntőformánál a beöntési pont valamint a levegőztetéssel kapcsolatban. Esetleg valami tipp-trükk, vagy adalék anyag..
Köszönöm!

      


farkastibor | 620    2019-07-28 21:13:50 [5390]

.

Előzmény: vadonix, 2019-07-28 19:41:27 [5388]


ebalint | 1655    2019-07-28 21:05:50 [5389]

Bronzot láttam.

Nem egyszerű, mert az összes víznek el kell távozni a formából, amit hosszú, erős melegítéssel értek el.

A minta anyaga többet nem volt használható.

Előzmény: vadonix, 2019-07-28 19:41:27 [5388]


vadonix | 47    2019-07-28 19:41:27 [5388]

Sziasztok!
Valakinek sikerült már homokba vörösrezet önteni?
Eddig mindenkitől az volt a visszajelzés hogy nem lehet.


roland7 | 631    2019-07-24 13:39:53 [5387]

Gratulálok!
Teszel fel képeket a teljesen kész munkadarabról is?

Előzmény: Ati, 2019-07-23 19:27:25 [5381]


Ati | 1120    2019-07-24 10:38:49 [5386]

Most hogy már összeolvasztgattam mindenféle szemetet,és már nem kell, egyből hozzájutottam új tiszta anyaghoz.

  


ebalint | 1655    2019-07-24 07:06:23 [5385]

Előzmény: Ati, 2019-07-23 19:27:25 [5381]


TROMF22 | 1107    2019-07-23 20:01:18 [5384]

Jó kis darab lesz ez, és egyáltalán nem aránytalanok a falvastagságok. Feleslegesen károgtam...

Előzmény: Ati, 2019-07-23 19:27:25 [5381]


PSoft | 17074    2019-07-23 19:45:52 [5383]

A türelem...

Előzmény: Ati, 2019-07-23 19:27:25 [5381]


B.Zoltán | 1638    2019-07-23 19:33:26 [5382]

Előzmény: Ati, 2019-07-23 19:27:25 [5381]


Ati | 1120    2019-07-23 19:27:25 [5381]

Siker! Annyi hogy a magot 1 órán át szárítottam 200 fokon, 2 óra kellet volna neki, mert keletkezett egy kis gőz és lett egy pukli a belsejébe, de a funkcióját így is el látja.
A minta sem vész kárba, mert egy kis CNC eszterga főorsó házának is kiváló lesz egy ilyen öntvény.

  

Előzmény: Ati, 2019-07-22 22:52:37 [5380]


Ati | 1120    2019-07-22 22:52:37 [5380]

Természetesen nem jött össze elsőre,de akár jó is lehetett volna, ha nem felejtem ki a mag felső támaszait, ezek nélkül felúszott a tetejére. A végére nagyon sok teendő jött össze, ebbe a nagy melegbe pillanatok alatt kiszárad a homok is, gyorsan kellet csinálni, ez lett a kapkodásból. Azért valamiire rájöttem. Amikor kezdett kifehéredni a homokminta,bepermeteztem vízüveg-víz keverékével, azután pörzsölővel kiégettem, így kaptam egy keményebb felületet amit nem mos el az olvadék. A külső része szép is lett, csak hát a furat 30 milliméterrel odébb vándorolt.


Ati | 1120    2019-07-19 18:31:21 [5379]

Kössz a tanácsokat, Hétfőn megpróbálom.


xsugix | 182    2019-07-19 11:46:05 [5378]

Myfordboy és Oldfoundriman néven keressétek. Szerintem sokat lehet tőlük tanulni. Nekem legalábbis sikerült!

Előzmény: szaffibetti, 2019-07-19 11:18:42 [5377]


szaffibetti | 288    2019-07-19 11:18:42 [5377]

Felejtős. Csak ötvözéshez és még a hideg olvadékba rakják elemzés után. Rideg és nagy beszívodások lesznek tőle.
Motorblok dugattyú és társai jók ottholra öntéshez. A tiszta alu szintén nem jó. A szakmai könyvek több száz oldalon taglalják, hogy mi mire jó. Hobbi szinten nem érdemes nagyon bele mászni.
Én is ilyen hulladékot szoktam venni anno ha kellett. Egyszer megolvasztani, gáztalanítani, a benne lévő vasat kiszedni kiönteni. Utána már használható normális öntéshez alapanyagnak.
A videos oldalon van egy fickó aki rendszeresen teszfel anyagot mit és, hogy csinálja. Érdemes párat megnézni. Igaz véletlenül szoktam rábukkanni.

Előzmény: Ati, 2019-07-19 09:02:57 [5376]


Ati | 1120    2019-07-19 09:02:57 [5376]

Van szilíciumom is, egyszer raktam bele, úgy nézett ki mintha salakká vált volna az egész, és a tetején úszott. Mikor kell belerakni, az elején, vagy ha már megolvadt az anyag?

Előzmény: szaffibetti, 2019-07-18 19:51:06 [5375]


szaffibetti | 288    2019-07-18 19:51:06 [5375]

A gáztalanító egyben salaktalanít is. Ugyanis mikor dolgozik a buborékok felhozzák magukkal a szennyeződést. Léteznek egyben olyan sók is amik gáztalanítanak és tartalmaznak nemesítő anyagot is. Legalábbis annó még léteztek, de már nem a szakmában dolgozom és a legújabb anyagokat már nem ismerem. Otthoni viszonylatban régebben szoktunk konyhasót is használni erre a célra fóliába csomagolva és a tégely aljára lenyomni. Valahol Pesten van öntőbolt ott kéne érdeklődni.
Szerintem szívesen segítenek ha még meg van.

Előzmény: Ati, 2019-07-18 19:32:33 [5374]


Ati | 1120    2019-07-18 19:32:33 [5374]

A gáztalanító és a salaktalanító az 2 külön dolog? Mert szoktam használni valami só szerűséget, amitől feljön a salak.

Előzmény: szaffibetti, 2019-07-18 19:04:55 [5372]


Ati | 1120    2019-07-18 19:24:47 [5373]

"Itt már tutira kell menni, mert sok energia kell hozzá és azt kár pocsékolni"
Igen nem bánnám ha elsőre sikerülne, ezért kérdezgetek.

Előzmény: szaffibetti, 2019-07-18 19:04:55 [5372]


szaffibetti | 288    2019-07-18 19:04:55 [5372]

A 10 kg az hobbi szinten már nem kevés mennyiség azt illik gáztalanítani és nemesítő anyagot is rakni bele, hogy minél kisebb kristályok keletkezzenek. Ekkora mennyiség mire befolyik elégeti a maganyagot a befolyásnál. A tápfejet a legegyszerűbben úgy kell méretezni, hogy az alja a legnagyobb beírható kör legyen. Tölcséres fejjel. Én a négy sarokra állítanék, vagy az anyaghalmazódás felett alakítanám ki kétoldalt hosszában egymással szembe négyszögletesen kialakítva.
Itt már tutira kell menni, mert sok energia kell hozzá és azt kár pocsékolni.

Előzmény: Ati, 2019-07-18 18:38:40 [5371]

Ati | 1120    2019-07-18 18:38:40 [5371]

Valamennyire képbe vagyok, öntöttem már pár db kisebb 3-4kg-os darabot sikeresen, de volt hogy csak sokadjára sikerül, ehhez meg több mint 10kg alu kell, és még üreg is van benne.

Előzmény: szaffibetti, 2019-07-18 16:31:07 [5370]


szaffibetti | 288    2019-07-18 16:31:07 [5370]

Ahogy gondold, de mivel aluból öntöd így habosodni fog a fém.
Ugyanis az alu hajlamos rá. Ezért nem szükőlő hanem bővűlő beömlő rendszert alkalmazunk ennél a fémnél. Ha jól van elredezve a rendszer, akkor tápfejként is működhet, de azért pluszba kettő még kellene.
Bizzunk benne, hogy szerencséd lesz.
Ja, legalább 750-800C fokos fém kellene az öntéshez homokba.

Előzmény: Ati, 2019-07-18 13:31:51 [5369]


Ati | 1120    2019-07-18 13:31:51 [5369]

A mag vízüveges lesz, kemény, pont azért gondoltam hogy ott öntöm be.

  

Előzmény: szaffibetti, 2019-07-18 11:38:30 [5368]


szaffibetti | 288    2019-07-18 11:38:30 [5368]

Nem nyerő, ugyanis a magtámasz felöl nem szokás a beömlő rendszert kialakítani, mert elmossa az áramlás a mag egy részét.
Meg kicsi a formázó szekrényed hozzá. Kell a hely a beömlő rendszernek, különben beszivódások és üregek fognak kialakulni az anyagdusúlásoknál.
A mintáról esetleg kép.

Előzmény: Ati, 2019-07-18 09:48:08 [5367]


Ati | 1120    2019-07-18 09:48:08 [5367]

Közbe azt hiszem rájöttem a megoldásra, kicsit eltolom a mintát az egyik oldalba,és egy csonk lesz középen kétfelé ágaztatva.

Előzmény: Ati, 2019-07-18 09:42:00 [5366]


Ati | 1120    2019-07-18 09:42:00 [5366]

Egy kicsit hülyén Írtam le, igazából a beszívódást akarom elkerülni. Mivel a két szélén van legnagyobb keresztmetszet, lehet kellene rakni a másik oldalra is egy utánszívó csonkot.A baj viszont ott van hogy nagyon határeseten van a megolvasztható anyagmennyiségem, így ha lehet elkerülném a + csonk beépítését.

  

Előzmény: ebalint, 2019-07-18 08:50:39 [5365]


ebalint | 1655    2019-07-18 08:50:39 [5365]

Egy betöltő és egy szellőző mindenképp kellene szerintem.

A méretet csak "érzésre" tudnám kialakítani.

A szellőző kb. 10-15 mm átmérőben, a beömlő ennél talán 5-10 mm-el nagyobb, felül úgy kialakítva, hogy az edénnyel kényelmesen lehessen hozzáférni.

Előzmény: Ati, 2019-07-18 07:27:07 [5363]


Ati | 1120    2019-07-18 07:36:14 [5364]

Ja, a mérete 230x190mm és 150mm mély, 95mm vastag henger megy bele.

Előzmény: Ati, 2019-07-18 07:27:07 [5363]


Ati | 1120    2019-07-18 07:27:07 [5363]

Sziasztok!
Csináltam egy próbahomokozást,a belsejébe lesz még egy henger, a végeken látható íves részek fogják a helyén tartani. A betöltő csonk kialakításával vagyok bajba, nem tudom eldönteni hogy 1 vagy 2db legyen, és milyen vastag. Jó lenne ha elsőre sikerülne, ezért várom az ötleteket.
Köszi!

  


Ati | 1120    2019-06-23 08:46:45 [5362]

Hát igen, lehet ettől olcsóbban, kevesebb munkával hasonlót késziteni . PL. nekem 50l olajoshordó+ perlitbeton, pik-pak megvan, csak a száradást kell kivárni, ahhoz meg nagyon értek.

Előzmény: Bicska, 2019-06-22 22:36:40 [5360]


elektron | 15859    2019-06-23 05:19:30 [5361]

Olyat nem lehet, hogy ezt az alkatrészt beöntöd gipsszel vagy valami hasonló, majd fel kell melegíteni az alu megolvadási határa felé, akkor összeolvad, ahol el van törve, majd utána meg leütni amikor kihűlt róla a gipszet vagy egyebet, ami összetartotta az öntés alatt ?

Előzmény: gravomark, 2019-04-25 01:10:33 [5348]


Bicska | 922    2019-06-22 22:36:40 [5360]

Kicsit luca széke projekt, de tetszetős

Előzmény: PSoft, 2019-06-22 21:41:20 [5359]


PSoft | 17074    2019-06-22 21:41:20 [5359]

Egy ötlet, olvasztókemencére...


gravomark | 951    2019-04-28 00:54:56 [5358]

Valami ilyesmi lesz, ha nem sikerül forrasztással megbarkácsolni.
Egy monitor talpban van, a rugós könyök részénél, szóval nem akarok sokat rákölteni, az egész nem ér annyit.

Előzmény: Ati, 2019-04-27 13:34:29 [5355]


gravomark | 951    2019-04-28 00:49:57 [5357]

Látta, és egyből mondta, hogy nem. (sajnos)
Forrasztással is lehet javítani, most találtam egy ilyet:
https://www.szerszamok-webaruhaz.hu/tartalom/aluminium_forrasztas_javitas_hazilag
AL300 alu forr pálca, ami jó a spiáterhez is.
Hátha van itt valakinek ilyesmi.

Előzmény: robroy007, 2019-04-27 13:10:28 [5354]


  Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 5 / 112 Ugrás ide:
Sorok:
|◄ Első  ◄ Előző   1  2  3  4  5  6  7  8  9   Következő ►  Utolsó ►|


 ◊