HobbyCNC fórum
FTP tárhely: http://cnctar.hobbycnc.hu v0.9.6 Régi HobbyCNC oldal: http://archiv.hobbycnc.hu

Új regisztráció / Átregisztráció a régi fórumról
    
   


Fémöntés házilag

Fémöntés házilag - Kérdések-Válaszok

 

Időrend:
Oldal 2 / 110 Ugrás ide:
Sorok:
|◄ Első  ◄ Előző   1  2  3  4  5  6   Következő ►  Utolsó ►|

  Fórum főoldal  |  A lap aljára

Szalmakutya | 19    2019-12-25 13:35:28 [5440]

Üdv,

Bronzból szeretnék kisebb szobrokat önteni otthon. Bronzom van, kovácsolgatok úgyhogy egy pb palackos kohót is össze tudok dobni, megvan hozzá minden. Viaszveszejtésben gondolkodom. Pár dolgot még nem egészen értek, de.

Első kérdések:

- Van öntős bolt Pesten vagy a közelben valahol?
. Hol kapok jó grafit tégelyt Mo-on? ebay-ről nem rendelnék, nem tudom, milyen minőségű. 2-3 kg-os elég lenne első körben.

Boldog karácsonyt mindenkinek.


farkastibor | 550    2019-12-14 18:58:12 [5438]

Előzmény: Ati, 2019-12-13 16:07:43 [5429]


sufnituning | 1963    2019-12-14 18:43:36 [5437]

Előzmény: Ati, 2019-12-13 16:07:43 [5429]


Ati | 1087    2019-12-14 15:28:12 [5436]

Köszi mindenkinek!
Ha valaki mintakészítésre adná a fejét, a ha habosított PVC kiválóan alkalmas. Festeni sem kell,simára csiszolható, nem tapad hozzá a homok.


xsugix | 171    2019-12-14 06:49:48 [5435]

Előzmény: Ati, 2019-12-13 16:07:43 [5429]

kmajer | 500    2019-12-13 20:13:43 [5434]

Előzmény: Ati, 2019-12-13 16:07:43 [5429]


B.Zoltán | 1363    2019-12-13 18:50:49 [5433]

Előzmény: Ati, 2019-12-13 16:07:43 [5429]


ebalint | 1478    2019-12-13 18:18:46 [5432]

Előzmény: Ati, 2019-12-13 16:07:43 [5429]


izbeki | 932    2019-12-13 18:17:39 [5431]

Nagyon szuper!

Előzmény: Ati, 2019-12-13 16:07:43 [5429]


svejk | 29934    2019-12-13 18:12:20 [5430]

Előzmény: Ati, 2019-12-13 16:07:43 [5429]


Ati | 1087    2019-12-13 16:07:43 [5429]

Elsőre, szinte tökéletes.

  

Előzmény: Ati, 2019-12-12 18:21:59 [5428]


Ati | 1087    2019-12-12 18:21:59 [5428]

Átterveztem az alkatrészt, így elsőre sikerült.

A másikba vágtam 2 ablakot, csak így szerintem nem lesz jó az áramlás, valószínűleg 2 helyen kell betöltenem az anyagot. Na meg kell egy nagyobb formázószekrény.

      


Ati | 1087    2019-12-10 21:55:35 [5427]

Ja és még itt van ez is. Ezt sem tudom fordítva önteni, de ha kivágom a tömör hátlap egy részét, jó lehet. Átlátszó lesz, kevesebb anyag kell.

  

Előzmény: Ati, 2019-12-10 21:35:35 [5426]


Ati | 1087    2019-12-10 21:35:35 [5426]

Ja de ettől még nincs elvezetve az olvadékkal körbezárt belső 3 helyről a gáz.

Előzmény: farkastibor, 2019-12-10 19:55:49 [5425]


farkastibor | 550    2019-12-10 19:55:49 [5425]

Forditott esetben .

      

Előzmény: Ati, 2019-12-10 19:24:54 [5423]

Ati | 1087    2019-12-10 19:40:24 [5424]

A képen láthatónál felfelé álltak a könnyítések, fentről lógott bele a homok és drótok voltak benn hogy ne essen le.A mostaninál ezt nem tudom megoldani mert 60mm mély, ez nem fog fent maradni az tuti.

  

Előzmény: Ati, 2019-12-10 19:24:54 [5423]


Ati | 1087    2019-12-10 19:24:54 [5423]

Ezzel nincs gond,így könnyű lenne kiönteni, ha tudnék ilyen homokmintát készíteni, én fordítva próbáltam.

Előzmény: farkastibor, 2019-12-10 17:51:07 [5422]


farkastibor | 550    2019-12-10 17:51:07 [5422]

5 fokos dőlésszög esetén , megváltoznak a dolgok .

          

Előzmény: Ati, 2019-12-10 13:12:19 [5415]


nagysam | 80    2019-12-10 16:00:36 [5421]

Ahogy a videókat elnézem, a rövidnadrág kötelező

Előzmény: Ati, 2019-12-10 15:43:28 [5420]


Ati | 1087    2019-12-10 15:43:28 [5420]

Itt van ez is, nyoma sincs a gázképződésnek. Csak a homok lehet ritkább szerkezetű.

Megoldottam, betömtem a 3 könnyítést.


nagysam | 80    2019-12-10 15:40:31 [5419]

Öntéssel nem foglalkoztam, de fröccsöntéssel igen.
A magokat a befolyó anyag körbezárja, és az ott maradt gázok nem tudnak eltávozni.
Minél inkább egyik végéről kezdenéd feltölteni, az előbb alul terülne, és a másik végén hagyott túlfolyón távozna.
A furat nem segített, mert ott nem eltávoztak a gázok, hanem a mag folytatását hoztad létre, ami még helyet zárt el a gázoktól, + még meg is kellett kerülni azokat az anyagnak.

Én a szemben lévő oldal alját támadnám meg, furatok nélkül.

Előzmény: Ati, 2019-12-10 14:01:32 [5418]


Ati | 1087    2019-12-10 14:01:32 [5418]

A fazék forma miatt marad bent a gáz, ezért raktam rá a 3db 16-os furatot.

Azt értem nekem miért nem jó, csak azt nem értem hogy ezeknek miért,nincs gáz.

Előzmény: Rabb Ferenc, 2019-12-10 13:24:01 [5417]


Rabb Ferenc | 3496    2019-12-10 13:24:01 [5417]

Gázelvezető lyukakat (légzőcsatornákat) tettél a kritikus helyekre?

Előzmény: Ati, 2019-12-10 10:15:00 [5412]


Ati | 1087    2019-12-10 13:14:22 [5416]

Ha vízüvegesre csinálnám ki lehetne, ha nem lesz más megoldás....

Előzmény: Csuhás, 2019-12-10 12:53:05 [5414]


Ati | 1087    2019-12-10 13:12:19 [5415]

Sajnos ezt nem lehet megfordítani, még felállítani sem.60mm mélyek a zsebek,a saját súlyától leszakad. Régebben öntöttem hasonló könnyített tárgyat fordítva, de az csak 20mm mély volt, az is határeset.

Előzmény: farkastibor, 2019-12-10 12:41:33 [5413]


Csuhás | 5849    2019-12-10 12:53:05 [5414]

Nem lehetne kiszárítani a formát az öntés előtt?

Előzmény: Ati, 2019-12-10 10:15:00 [5412]


farkastibor | 550    2019-12-10 12:41:33 [5413]

A szimulációs eredmények , érdemes lenne fejjel lefelé önteni.

    

Előzmény: Ati, 2019-12-10 10:15:00 [5412]


Ati | 1087    2019-12-10 10:15:00 [5412]

Sziasztok!
Ismét problémába ütköztem. A képen látható alkatrész Belsejéből nem tud távozni a gőz. Gondoltam hogy baj lesz vele ezért van a 3 furat,de ez sem segít. Nincs kedvem kísérletezni, valami tuti megoldást keresek. Nézegettem videókat, az Ázsiaiak köcsögöket öntenek fejjel lefelé és nincs ilyen gondjuk, ráadásul gyorsan is töltik be az anyagot.
Van valakinek ötlete? Esetleg nagyon lassú öntés, hogy legyen ideje kiszáradni a homoknak?

  


vadember | 1463    2019-11-11 21:45:47 [5411]

Köszönöm, elfogadom a felajánlást! Talán képes feloszlatni némi homályt a fejemben. Van bőven.

Előzmény: TROMF22, 2019-11-11 21:22:39 [5410]


TROMF22 | 954    2019-11-11 21:22:39 [5410]

Szia Tamás!
Ha ez érdekel, szívesen kölcsön adom olvasásra, másolásra.
Alapvetően ipari szemléletű könyv, de elég jó magyarázatok és példák is vannak benne.

  

Előzmény: vadember, 2019-11-11 20:58:36 [5409]


vadember | 1463    2019-11-11 20:58:36 [5409]

Ez mind igaz amit írtál, de nem ezt kérdezted.
A pontos értékeket pedig csak kísérletezéssel lehet meghatározni. A szakirodalom biztosan ír róla, de nekem olyanom nincs.

Előzmény: Szalai György, 2019-11-11 20:22:53 [5408]


Szalai György | 8126    2019-11-11 20:22:53 [5408]

A felmelegedési idő ugyan növekedhet, de az elérhető hőmérséklet a Curie pont fölötti örvényáramú tartományban valószínűleg megnő.
Az alacsonyabb frekvencián megnő a behatolási mélység, így az olvasztott anyag relatív belső impedanciája csökken, az örvényáram értéke megnő, az anyagba pumpált teljesítménnyel együtt.
Vagyis nő a melegítő hatás.
Gondolom.

Előzmény: vadember, 2019-11-11 19:54:43 [5407]


vadember | 1463    2019-11-11 19:54:43 [5407]

Akadálya a költség.
Az enyémnél láttam, hogy megduplázott kapacitással és hosszabb munkatekerccsel levitte kb. 40 KHz-re a frekvenciát. De ekkor a felmelegedési idő növekszik, hiszen kevesebbszer váltunk pólust.

Előzmény: Szalai György, 2019-11-11 19:05:31 [5406]


Szalai György | 8126    2019-11-11 19:05:31 [5406]

"a magas frekvencia miatt csak kis mélységben tud behatolni"
Mi akadályozza, hogy lejjebb vigyék a frekvenciát?
Annak a félvezetők is örülnének.

Előzmény: vadember, 2019-11-11 18:43:40 [5404]


Szalai György | 8126    2019-11-11 19:02:39 [5405]

Meg talán a felolvasztandó fém hőleadásával.
Hiszen, ha csak tolom bele a munkát, de nem tudja továbbadni a levegőnek, akkor csak az marad, hogy emelkedik a hőmérséklete.
Meg világit.

Előzmény: kislány a kocsiból, 2019-11-11 16:06:30 [5401]

vadember | 1463    2019-11-11 18:43:40 [5404]

A súllyal is illetve ez elérhető hőmérséklettel.
A Curie pont elérésekor a vas elveszti a mágnesezhetőségét. Ez vasnál 770 °C fok. Ekkor az átmágnesezési veszteség már nem melegítheti a vasat. Marad az örvényáramú veszteség, ami a magas frekvencia miatt csak kis mélységben tud behatolni az anyagba. Ez már csak valami 10% hatásfokkal működik. Tehát ha tovább szeretnénk melegíteni az anyagot akkor hatalmas többlet teljesítményre van szükség.
Az a plusz 3 KW valószínűleg csak 10-30 fokot jelenthet plusszban.

Előzmény: kislány a kocsiból, 2019-11-11 16:06:30 [5401]


vadember | 1463    2019-11-11 18:31:47 [5403]

Ilyet. LoneWolftól vettem.

  

Előzmény: frob, 2019-11-11 07:31:34 [5400]


kislány a kocsiból | 18    2019-11-11 16:08:13 [5402]

Elméletileg lehet inverteres hegesztőt is hasznalni hozzá de pontosan nem tudom hogyan.

Előzmény: frob, 2019-11-11 07:31:34 [5400]


kislány a kocsiból | 18    2019-11-11 16:06:30 [5401]

Jól gondolom, hogy a felolvasztható fém súlyával van összefüggésbe a teljesítmény?

Előzmény: vadember, 2019-11-11 06:49:57 [5399]


frob | 1761    2019-11-11 07:31:34 [5400]

Szia
milyen tápot használsz hozzá?

Előzmény: vadember, 2019-11-11 06:49:57 [5399]


vadember | 1463    2019-11-11 06:49:57 [5399]

Nekem 1000 Wattos van. Tökéletesen működik. Tízezer Forint volt . 12x6 mm-es rudat kb. 25 másodperc alatt melegíti fel izzásig. Fölmelegítené gyorsabban is, de fokozatosan tolom bele az anyagot , hogy ne menjen följebb az áram 20 Ampernél 50 Volt tápfesz mellett.
Ezért az összeállításért biztosan nem fizetném ki a tízszeresét. Nem lesz négyszer gyorsabb.

Előzmény: kislány a kocsiból, 2019-11-10 23:28:45 [5397]


kislány a kocsiból | 18    2019-11-10 23:33:47 [5398]

Oké, kipróbálom nélküle, holnap jelenzltekzek ha nem akkor az volt a baj..
Azért kérdeztem mert láttam, hogy van különböző nyomás tartományba állítható. De ahogy olvasom most 0.2 bar elég hozzá.

Előzmény: Ati, 2019-11-10 22:05:36 [5396]


kislány a kocsiból | 18    2019-11-10 23:28:45 [5397]

Gondolkozom egy ilyen ZVS indukciós melegítőn. Valakinek van ilyennel vagy hasonlóval tapasztalata?

Link:
https://s.click.aliexpress.com/e/EtPSYh0U


Ati | 1087    2019-11-10 22:05:36 [5396]

ja, nem kell reduktor.

Előzmény: Ati, 2019-11-10 22:04:05 [5395]


Ati | 1087    2019-11-10 22:04:05 [5395]

Nekem a disznópörzsölő jól működik, asszem kifúrtam a fúvókát 1mm-re.

Előzmény: kislány a kocsiból, 2019-11-10 17:13:41 [5394]


kislány a kocsiból | 18    2019-11-10 17:13:41 [5394]

Sziasztok!

Szeretnék segítséget kérni egy pb gázpalack-hoz való egőfej meretezeséhez. Láttam róla több videót, gondoltam megépítem nem egy bonyolult szerkezet. Persze a valóságban nem úgy működik :/
Gazpalack volt itthon kb. Félig van. Vettem hozzá állítható reduktor. Keszitettem hozzá a gumi cső végére egy csapot utána probaltam CO hegesztőbe való fejjel, gyári gáz egő fejjel 0.8mm körüli furattal kialakítani az égő fej részét. Ezt a fejet bele helyeztem egy kb. 2.5cm es belső furatú csőbe hossza kb. 400mm, két végére egy nagy furatú cső van hegesztve és a gáz bevezető oldalról szabályozható a levegő mennyiség.
A problémám, hogy állandóan begyullad a csőbe a gáz. Nem a cső végén ég. Kompresszorral segítve már jobb. Begyujtom elzárt levegővel szépen ég, utána megnyitom a levegő részét és szinte mindig begyullad a csőbe a gáz.
Kevés lenne a gáz nyomás a reduktor miatt, vagy szűkebb cső kellene?


L Tom | 101    2019-08-25 13:02:02 [5393]

Köszönöm!

Előzmény: farkastibor, 2019-08-24 22:18:46 [5392]


farkastibor | 550    2019-08-24 22:18:46 [5392]

A szimulációs képek , elég magyarázatot adnak a problémára .

      

Előzmény: L Tom, 2019-08-24 20:44:01 [5391]


L Tom | 101    2019-08-24 20:44:01 [5391]

Üdv!
Szükségem lenne egy kis tanácsadásra bronz öntéssel kapcsolatban!
Feldarabolás után nagyon sok a gázosodás, zárványosodás!
Esetleg valami tanácsot ha valaki tudna adni például az öntőformánál a beöntési pont valamint a levegőztetéssel kapcsolatban. Esetleg valami tipp-trükk, vagy adalék anyag..
Köszönöm!

      


farkastibor | 550    2019-07-28 21:13:50 [5390]

.

Előzmény: vadonix, 2019-07-28 19:41:27 [5388]


  Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 2 / 110 Ugrás ide:
Sorok:
|◄ Első  ◄ Előző   1  2  3  4  5  6   Következő ►  Utolsó ►|


 ◊