Hali! 4 év hosszú meló után egy kicsit elhomályosodott a lölköm.
designr | 3604
2020-12-24 07:59:18
[18316]
Régebben már volt róla szó.. RF lézer. Állítólag sokkal jobb gravírozáshoz..tovább birja az ilyen jellegű ki-be kapcsolgatós üzemmódot mint az üvegcsöves. Kínai lézergép gyártók már komplett gépekben használják, forgalmazzák.És kapható külön is.. Használ, próbált valaki ilyen "lézercsövet"? Nem az USA neves gyártók megfizethetetlen termékeire gondolok hanem a kinaira.. Esetleg valakinek hazai megbizható beszerzési forrása ilyenre?
Dakota25 | 622
2020-12-23 13:36:19
[18315]
Mindkét chiller LoneWolf barlangjaiból származik. Érdemes ott körülnézni.
Jó, hogy ezt megosztottad, mert eddig teljesen abban a hitben voltam, hogy ebben a dobozban van egy hűtőkompresszor. Most rákerestem és találtam is róla egy videót:
Csak nekem meglepő hogy ez mennyire egy fo* ? ennél ezerszer többet ér egy autó utastér fűtőradiátorra rakni 2 ventilátort és arról lefújni a meleget...
Ez most azért hátba vágott, mindenki ilyesmi cuccot használ a lézeréhez?
Jozs | 867
2020-12-20 19:37:38
[18309]
Köszönöm (petyka1 -nek is), utánanézek a dolgoknak aztán ha valahol elakadok jövök
Nekem minden tengelyre külön meghajtó van, és párhuzamos port. Így mindenhez hozzáférek. A stepp-dir bemenetek mellett van enabl is van rajtuk. Ezek optocsatolók. Megfelelő ellenállással a 12V-os leser-táp enablon át tiltja a Z-t. A Dir akkor aktiv amikor lefele megy a Z, ezt az aktív jelet vezetem a leser bekapcsolására. Ha a Z felfele menne, a jel megszűnik, a leser kialszik. A teljesítmény szabályzását eg 555-össel oldottem meg, rákötve egy kici-kinai 3digites voltmérőt (talán 2€ volt), segítségével meg tudom ismételni a korábbi beállításokat. Ha ugyanazt az értéket állítom, nagyjából ugyanolyan erős lesz. Elsőbb csinálok próbamenetet.
A LASER-t PWM-el (is) szokták vezérelni , a főorsó fordulatszám vezérlésével... S parancs vezérli a fényerőt ilyenkor.
Jozs | 867
2020-12-17 15:57:54
[18306]
Ismerős a dolog, én is sok éve kotlok rajta. Most azért izgultam rá, mert olvastam, hogy egy ilyesmi modullal két menetben már szépen el lehet vágni a 3 mm -es rétegelt lemezt, de talán egyből is. Ez már azért nem lenne rossz, kitágítaná a lehetőségeket. Fixen talán a rezonanciák miatt sem érdemes felrögzíteni a modult. Erről is jó volna valami tapasztalatot olvasni.
Ehhez gondolom kell bizonyos támogatás a vezérlő részéről mondjuk egy plusz kimeneti vezeték formájában, ami a Z motor le-fel mozgatásakor be-ki kapcsolja a lézert. Meg úgy egyáltalán hogy tudja ha bekapcsolod a tápegységet akkor nem kell mozgatni a Z -t. Asszem bele kell ásnom magam a vezérlőm lelki világába. Vagy az is lehet hogy a PC párhuzamos portján kell keresgélnem (?).
Engem is érdekelnének a tapasztalatok, leírások. A cnc maróval történő "házasítás"-tól elsősorban a fa marási munkáknál keletkező por miatt tartottam. Aztán láttam a youtube-on egy ötletes megoldást. Itt nem a marómotor helyére, hanem mellé lett a lézer elhelyezve, gyors fel és leszerelési lehetőséggel. Mégiscsak egy új platform, új lehetőségekkel, új alkalmazási területekkel. 5-7w teljesítmény azért már megfontolandó. (De már több mint 6 éve fontolgatom, és ez a tett halála .)
Én is így használok egy kis 2-2.5-W-os lézert. Ha bekapcsolom a 12V-os tápegységét, letiltja a Z meghajtóját, tehát a Z nem mozog. A Z "le" kapcsolja be a lézert. A Z mozgását átírom 0.1 mm-re, és gyors mozgásra, a lézer azonnal bekapcsol, a Z "fel" kikapcsolja. Kis műszereim előlapját szépen beleolvasztja a műanyag lapba.
Ha már ilyen jól belejöttem még kérdeznék . Van aki ilyesmi lézer modult hagyományos cnc gépen használ a főorsó helyére rátéve ? A vezérléshez úgy mire van szükség ? Mach3 -ból megoldható, vagy a lézer kapcsolgatása miatt más program kell és más vezérlő ? Köszi.
Jozs | 867
2020-12-16 13:51:23
[18301]
Az zavart meg, hogy van amelyiknél a valós lézer outputot adják meg és van amelyiknél a felvett teljesítményt, nem konzekvensek. De az adatlapokat nézve nagyjából kitisztult a kép.
De akkor miért kínálnak egyazon oldalon kisebb teljesítményűt is ? Akkor a nagyobb teljesítményűt olcsóbban kellene adniuk, hiszen többet fűt el fölöslegesen, vagyis rosszabb a hatásfoka.
Én ugyan mindössze négy lézer beüzemelésénél serénykedtem, de a lövéseket mindig 100%-on csináltuk csak nagyon rövid impulzusokkal.
Itt ebben a topicban is már nagyon sokszor volt róla szó, hogy ezek "CO2" lézerek 10-20 % között nagyon instabilak. Talán Dakota25 vagy Rémrendes(?) fórumtársunk még le is írta a jelenség magyarázatát.
emberek! lőn világosság! az történt, hogy megfogadva bizonyos tanácsokat... 25%-ra emeltem az erőt' és lőn .. homogenizálódott a sugár lenyomata'.. tapasztalásnak minden esetre jó volt! és köszönöm a hozzászólásokat....
Pár lézercsövet elhasználtam már, szerencsére még nem találkoztam olyannal hogy a tükör vagy az ablak rosszul lett volna beállítva a csövön. Ami tény, hogy nem körkörös a kilépő sugarad, így a legjobb estben is problémás lesz a fókuszálás után is, kérdés, hogy távolság függvényében a rendellenesség milyen mértékben van jelen.
Mindenek előtt megpróbálnék 40% körüli impulzussal is egyet lőni fehér kartonra, hogy nem-e csak az ív nem kellően stabil kisebb teljesítménynél. Nagyon gagyi tápoknál ha nincs meg a kellő feszültség, instabil ív keletkezik.
De a kilépő ablakot is érdemes megsasolni nincs-e rajta szennyeződés vagy sérülés.
Divergencia tekintetében ha csak torzultan tágul a sugarad, még lehet vele dolgozni, viszont ha távolság függvényében 2méternél meghaladja a 10mm-t vagy kettéválik és két különálló sugár tapasztalható, akkor a cső kuka. Alapból veszélyes használni mert kiszámíthatatlan lézersugárzás érhet, és nem érdemes rizikózni a látást, mégha 2 szeme is van az embernek, főleg ha 2 különálló sugárnyalábod van rá, Szemenként egy is elég a totál vaksághoz... A másik, hogy 50%-al kisebb a nyalábonkénti teljesítmény, így gazdaságtalan a használata is. Ebben az esetben ha van garanciád a csőre, mindenképpen érvényesítsd!
Ha a csövön állítható az ablak vagy a tükör, érdemes megpróbálni finom állítani rajta.
Ha nem állítható és nagyon széles vagy dupla sugarad van, ne is vesződj vele, marad a garancia vagy sajnos ezt le kell nyelni. Dolgozni nem fogsz tudni normálisan vele. Ha más nem esetlegesen egy expanderrel talán némiképpen tudsz javíani a nyalábképen. De ez sem hoz megoldást teljesen és az árán majd veszel egy csövet is.
„Korosabb csövek sokszor elkezdenek "glóriát" (fénygyűrűt) rajzolni.”
Sok üzemórás csöveknél jellemző hiba lehet amit írsz. A belső tükrök elhasználódása/foltosodása lehet a kiváltó ok. Ezért is mennek a kommersz, csövek a "hulladékba" újratöltés nélkül.
Azt írja a "szűkszavú kolléga", hogy... „csőcsere volt a közeg nem változott”
A lényegen nem sokat változtat, de... Ebből nem egyértelműen derül ki, hogy új az a cső, vagy esetleg egy használt másikkal próbálkozik.
Előzmény: Szalai György, 2020-12-13 19:24:16 [18285]
Szalai György | 9490
2020-12-13 19:24:16
[18285]
Csak egy okoskodás. Sosem volt széndioxid lézerem. CO2 lézercső egy gázkisülő cső. A lézer tengelye irányába mutató elektromos térrel ionizált gáz. Az ionizált gáznak mágneses tere van és külső mágneses térrel kölcsönhatásba lép, vagyis eltéríthető. Nem lehet-e, hogy kívülről, váltakozó mágneses tér hat a csőre, ezért kettős a kilépő sugár. Akkor tulajdonképpen egy lézer oszcilloszkópod van. (Ha nagy hülyeség, akkor töröljétek kérlek.)
„...mert ugye az számít, hogy a tükrök beállításánál egy pontba menjen...”
Ha már a csőből kilépő sugár ilyen képet mutat, abból a tükrök után sem lesz koncentrikus fénypont. Ha egy pontba is lősz végig a vetített sugárral, a nyaláb "ovalítása" megmarad, a tükröktől nem lesz koncentrikus a sugár.
szóval, hogy érthető legyek... mielőtt elkezdtem volna a beállítást, teszteltem a csövet, és az első tükör elé raktam a fehér kartont... már azon is látszott a kettős fénycsóva nyoma... a sárga ragasz papírok már a tükör után voltak felragasztva... cc,:18% energiával lett gerjesztve...
ekkora eltérés a kilépés után 5-8 centire lehetetlen, hacsak nem 45 fokban tartottad a papírt előtte..
mondjuk nekem még soha nem fordult meg a fejemben, hogy ilyet csináljak, mert ugye az számít, hogy a tükrök beállításánál egy pontba menjen és még soha nem tapasztaltam, hogy 2 pontba jönne.
kérdés ... hozzátok... co lézercső (reci)... teszteléskor a kilépő sugár két pontból áll van valami javaslata valakinek? (a bezsírozni, elásni' .. nem opció!)
TBS-TEAM | 2802
2020-12-13 11:44:54
[18274]
A motor meghajtó alatt lévő jumperekkel lehet beállítani a lépéseket, és annak megfelelően itt egy táblázat az álltalában használt 16 és 20 fogszámú bordáskerekeknél hogy alakúl a lépések száma.
Ennek megfelelően kell beállítanod: &100 és &101-et.
GT2 szíj:
16 fogszám a motoron:
1,8° (200 lépés/fordulat) léptetőmotoros hajtás esetén a lépés / mm értékek a következőképp alakulnak:
Nekem akkor csinálta, mikor a diódalézer alapjáraton is túl nagy áramot kapott. Kivezérlés nélkül is égetett picit, az látszódott. Ha lehetőség van rá visszább kellene venni az alapjárati áramot, persze ahhoz ismerni kell az elektronika kapcsolását, mert könnyen lehet nagyobb gondot is okozni ad-hoc próbálgatással.
Sziasztok, nagyjából sikerült, köszi mindenkinek a közreműködést. A számítások nem jöttek be, teszteléssel kellett állítgatnom. A régi arduino-nál (ahol nincs TTL kivezetve) $110-$111 maximum rate = 6000 $100-$101 travel rev. = 80 $3 invert mask = 2
Míg az újabbnál, ahol már ki van vezetve a TTL $110-$111 maximum rate = 10000 $100-$101 travel rev. = 20 $3 invert mask = 1
mindkettőnél: $120-$121 acceleration = 1000 a többi adat megegyezik mindkettőnél.
Az "új"-nál szebb a hangja, simábban megy a kütyü.
Ezt csak azért írtam le, hátha valakit érdekel. Már csak azt nem értem, ha ki kell számolni a lépéseket a harverhez képest, akkor ugyanannál a gépnél miért még is mások a számok??? Na mindegy, a lényeg, hogy már elfogadható