A háromágú karral továbbítva a fúróorsót, az a szerszám és munkadarab által ellenállásba ütközik, ekkor a kart még tovább lehet fordítani a tengelyén, amíg a rögzítőszeg engedi és körmök által benyomja a nyíllal jelzett hüvelyt. Ez utóbbi a tengelyre siklóretesszel? (bordával?) illeszkedik csak oldalirányba tud csúszni, elfordulni nem - ezzel kapcsolódik a fogazáson keresztül a hajtott csigakerék. (Vagy valami ilyesmi - sajnos már tizen éve nem voltam ilyen fúró közelében.)
Szia Svejk ! Kimentem ,megnéztem . Szinte biztos hogy ez az ! Egyébként a volt kollégáim kicserélték két gép között a fejrészt az oszloppal együtt . Egy régebbi gömbölyded ,és az újabb kockás ,az is stimmelt . A régebbi is ez a fajta emelő megoldású volt . Asztali fúrógépről van szó ,írom azoknak akik szeretik nyomni a pirosat , elvileg idevaló ,gondolom ...
KoLa | 7595
2021-03-05 20:44:52
[5949]
Nekem ilyen van két gépen is, az egyik szívja, de ebből tanultam! a másikra ráfolyik az olaj, ez üzembiztos.
Én is kínlódtam vele annak idején, amíg rá nem jöttem. Aztán soha nem volt vele többet gond. A külső szivattyút nehéz szépen kivitelezni. ki kell fúrni a fedelet, vagy a leeresztő csavaron átvezetni a csövet... stb. Mivel gördülő csapágy van mindenhol így nem indokolt hogy indítás előtt legyen már olajzás. El tud kopni a szivattyú tengelye, emlékszem azt javítottam. Ha lesz kérdés csak írjál...
Köszönöm. Próbáltam már párszor. Lehet én voltam a béna. Neki esel akkor megint. Igazábol olyan szivattyút akartam ami külön hálózatról menne kicsi villanyos akármi.
Nehéz légteleníteni, de nem lehetetlen. Volt erről itt már szó régebben is próbálj a keresőben rákeresni. Jól zárjon a golyós lábszelep, ne engedje vissza az olajat. a szivattyú szívóágáról szoktuk levenni a csövet, alul ugye a lábszelep ezt tele kell olajjal tölteni, aztán visszatenni, és a nyomóágat is levenni, ott i megpróbálni feltölteni. Bármilyen szivattyú nem jó ide mert mindkét forgásirányba kell működnie!!! Ha jó a lábszelep és a szivattyú sincs szétkopva akkor ha egyszer lelégteleníted utána működni fog gond nélkül.
Sziasztok. Van egy strigon me1000-es marógépem, aminek a fogaskerék olajzása nem működik. Próbáltam kicserélni a lamellákat a fogaskerék szivattyúban, de nem veszi fel az olajat. Tud valaki valami kis szivattyút ami befér a fogaskerekek alá és ezt a célt megszolgálná? Segítséget előre is köszönöm.
Cadrik | 4
2021-02-10 19:15:58
[5943]
Sziasztok! FU 251-hez nincs valakinek gépkönyve? Elkezdtem felújítani egy ilyen marógépet, de elakadtam...
ageri | 30
2021-01-28 21:02:20
[5942]
Sziasztok, valaki esetleg szedett szét e1n lakatszekrényt és esetleg pár képpel dokumentálta ?
Ha van valakinek ilyen képe kérem ossza meg velem is. Köszönöm
Törölt felhasználó
2021-01-13 11:48:14
[5941]
Sajnos ha jól látom itt csak 1 forgó tengely mentén tudod állítani a gép marófejét. Így CSAK az eszterga gépágy hossz előtolás irányára tudod merőlegesre beállítani a marófej tengelyét, azaz nem síkra.
A beállítás egyik lehetséges menete pedig az, hogy ütőkésszerűen befogsz egy mérőórát a főorsóba lehetőleg minél nagyobb sugáron (de minimum ~180 mm legyen). Utána kiórázod nullára a hossz irányú vezető prizmád egy pontján majd kézzel elforgatva a főorsót a mérőórával együtt a másik oldalon is veszel egy érintő fogást a mérő órával a prizmán. Ha van eltérés, akkor nem merőleges a főorsód tengelye. Addig kell ismételgetni a kétoldali mérést, állítgatni a dőlésszöget, ameddig a két ellenoldali méréskor nulla közeli az eltérés a mérőórán.
Mellesleg az egy elég gyenge eredő merevségű konstrukció, így amikor majd forgácsoló erő is éri a maró (vagy fúró) orsó feltétet, már el is hajlik ennek hatására, és megmunkáláskor már nem lesz merőleges, hiába állítottad be terheletlenül megközelítően jóra.
Ha befogsz egy mérőórát mondjuk 200mm-es karon..megtapintod vele a T-nutost.. Nulláz.. Átfordítod az asztal másik oldalára..ott is nullát kell mutatnia ha merőleges.. ha nem , addig állítgatod mig mindkét oldal azonos..
Szia, most sikerült szert tennem egy AT 320 asd kombinált gépre, és még csak a tartókra beemelése munkánál tartok, de olvastam egy hozzászolásban az elmozditott marófej, visszaállitásárol egy választ, amiben egyik fórumtársunk azt fejtegeti, hogy a téma már többször teljes részletességgel ki lett tárgyalva és ennek kapcsán jött a gondolat, ha egyszer nekem is el kell állitanom akkor jó lenne tudni a pontos visszaállitás menetét, illetve akár most az első üzembe helyezésnél sem ártana leellenőrizni, hogy derékszögben van e pillanatnyilag. Most még biztosan kell egy két nap mire a 400 kilós cuccot felrakom a tartódobozaira és azokra fiókokat varézsolok, mert ugyan van két fiokos szekrény is de az egyiket teljesen elfoglalja a szivattyú illetve tartozékai, a másikban van egy polc de a rengeteg cuccot ami már megvan a régi gép kapcsán, ebben a tizedét sem tudom elhelyezni. Ugyhogy kitaláltam az összekötő takarólemez helyett, ami a két tartó dobozt összeköti kialakitok 5 db különböző magasságú fiokot. a két oldalra a sinek már fel vannak szerelve, most a dobozok legyártáasa következik lemezböl, hogy minél kevesebb helyet foglaljon maga a doboz teste. HA végleg elkészültem evvel, akkor emelem be a gépet, és csak majd ezt követően kerül sor egy lemosásra és utána az első probára. Nem volna baj, ha meg tudnék győződni arrol, hogy a beállitások rendben vannak.
Ilyenkor matemetikailag az XY sík felületi normális vektorának irányával kell azonosnak lennie a főorsód tengelyének. Ehhez a marófej dőlésszögét 2 db, egymásra merőleges forgó tengely mentés lehet beállítani. A te gépednél ebből mi az adott?
Üdv tisztelt Fórum. Először is boldog uj évet mindenkinek. Kérdésem lenne, hogyan lehet egy kombinált gépen a maró fejet precízen visszaállítani 0 fokba ha elállítódig, vagy szándékosan elállítjuk? Olvastam, hogy ez már ki lett tárgyalva, de bár végignézettem 40-50 oldalt nem találtam rá utalást. Kérem ha valaki tudja a téma kitárgyalásának helyét jelezze. Köszönöm.
Méretezett rajzom nincs, de ezeken látni hogy egy stift ugrik be a lakatszekrényre rögzített ház hornyába. A házban elforgó villásvégű valamiből pont annyira lóg ki a stift vége, hogy alaphelyzetben be tudjon akadni a házba, így ha nem emeled ki a kart (ekkor a stift nem lóg ki, el tud fordulni a villás izé a házban), nem tudsz kapcsolni. A kapcsolókarban fixen benne a stift, kb középen a forgáspont, hátul egy rugó nyomja alaphelyzetbe.
Köszi! Azért is volt furcsa mert eléggé rendben van, de akkor ezek szerint pont azért mert átesett egy ilyen nagyjavításon. A kos íves, nem szögletes, talán a topikomban van róla kép.
Szétszedtem a gyalugépem (Strigon GH400U) kos részét takarítás miatt és feltűnt hogy a csúszófelület mintha bakelit lenne(betét). Az lenne a kérdésem hogy ez lehet e gyári mert nem úgy néz ki mintha valaki tákolta volna, de nem hallottam még ilyenről gyárilag. És még az eredeti festés is ráfut szóval úgy tűnik mintha gyári lenne.
ab | 735
2021-01-03 20:17:41
[5916]
PKD lapkassal 2004 kornyeken martam hasonlot. Amire emlekszem, hogy nagyon magas elotolas mellett 35.000f/p tortent a megmunkalas. A szerszamokat valogatni kellett. Mikroszkop alatt a kisse csipkezett elueket ki lehetett szurni. Levegos fujas volt. Gyartot biztosan talalsz tobbet. Anno a hun-tools-tol vasaroltam.
"azt találtam, hogy gyémánt szerszámmal kell megmunkálni a felületet," Tartok tőle, hogy az a gyémántszerszám, nem olyan jellegű felületek és anyag megmunkálására alkalmas, amire neked szükséged lenne. Amire gondolhatsz, pl. "SARA Dia+" sorozat elsősorban grafithoz való - lehet, hogy alura is használható (nem ajánlják), de nagyon nem hobby árkategória.
Szerintem ez így megoldhatatlan. A marás nyomai lehetnek simák, de láthatatlanok.... szerintem nem. Esetleg egy utolsó leheletfinom fogásvétel a végén tűéles szerszámmal, majd szárazjeges "szemcseszórással" eltüntetni/ simítani a látható felületet. Talán.
Tanácsot szeretnék kérni alumínium marással kapcsolatban. AlMgSi05 lemezbe szeretnék tükörsima falú és aljú zsákfuratokat készíteni. Átmérő 8 mm, mélység 2 mm. Megmunkálás után kemény elox kerül a felületre. CNC-n 3-as ujjmaróval pocsék felületet kaptam. Kicsit utánanézve az alumínium tükörsimára polírozásának, azt találtam, hogy gyémánt szerszámmal kell megmunkálni a felületet, és utána polírozni papírral és pasztával. Zsákfuratoknál nem lenne termelékeny a polírozgatás, szeretném egy menetben szép simára megmunkálni, hátha megfelel a célra. Van tapasztalata valakinek gyémánt ujjmaróval? Esetleg tudtok beszerzési forrást? Nem baj, ha drága, csak ne törjön
KoLa | 7595
2020-12-31 18:24:08
[5911]
A napokban szedtem szét egy BT40-es változatot, az is elviekben ugyanez, ezé gondoltam.
No, még majd kiderül ez a megoldás nem is direkt a lelökéshez van. No de hát ez egy Isten adta lehetőség, vétek lenne nem élni vele!!! (még ha hézagolni is kell az adott tengely kúpjához)
Számomra épp ez a lényege. Van több gyorstokmányom egyikben sincs ez a mozgó rész.
Ha minden jól van belőve 13,3-13,4-ig nyit szét utána le lehet tolni a kúpról. (persze nem két újjal) Nagyon hálás tud lenni.
Igaz a szegnyeregben használva a kínai M2/B16-os átalakítóval, ki kell hézagolni hogy letolja. Volt hogy elfelejtettem berakni az alátétet, volt is szívás mire le bírtam szedni. (ennél ugye alig van váll a B16-M2 átmenetnél)
Szerintem ez a szokásos kínai tokmány. Mindenhol kapni, olcsó, és egész tűrhető minőségű. Magam is ezeket használom. Egy kicsit hosszú a kúp amire felrakod, ezért tudja letolni magát nagyra nyitva. Pl itt: Banggood