HobbyCNC fórum
FTP tárhely: http://cnctar.hobbycnc.hu v0.9.6 Régi HobbyCNC oldal: http://archiv.hobbycnc.hu

Új regisztráció / Átregisztráció a régi fórumról
    
   


Hagyományos forgácsológépek

Minden ami forgácsolás de nem CNC és nem eszterga

 

Időrend:
Oldal 1 / 107 Ugrás ide:
Sorok:
1  2  3  4  5   Következő ►  Utolsó ►|

  Fórum főoldal  |  A lap aljára

Vetesi75 | 1006    2020-02-19 11:10:47 [5368]

Értem. Szétszerelés lenne nálam is az utolsó, azért írtam, feltétlen nézzétek meg elektromosan. Olajos környezetben bármi előfordulhat - még az is, hogy az odavezető kábel műanyag szigetelésén belül elfogy a rézvezető (pláne, ha korábban valami aktivált vágóolajjal is találkozott).

Előzmény: Kopirnyák, 2020-02-19 10:07:47 [5364]


laacika | 2819    2020-02-19 10:56:38 [5367]

Ja hogy az a gyűrű?természeteswn benne van,hiszen akkkr tényleg nem tudnának dolgozni a lapátok.
Szerintem nem lesz ezzel gond ha meg szimeringezem.
Most vezetékelek de ha este eljutok odáig akkor szivattyú próba.

Előzmény: frob, 2020-02-19 10:15:49 [5365]


frob | 1661    2020-02-19 10:19:18 [5366]

hja és a szállítási kapacitása sztem minimum 2-3 L / perc

én csak egy kis zsírral kenném meg felrakáskor a lemezt, hogy fel tudja szívni az olajat, utána ha kimossa sem baj, mert a golyó alul úgy sem engedi visszafolyni....

Előzmény: laacika, 2020-02-18 22:20:00 [5362]


frob | 1661    2020-02-19 10:15:49 [5365]

a szivattyú egy lapátos szivattyú, ami nagyon ügyesen úgy van megoldva, hogy a lapátokat egy gyűrű 95% ban kikényszeríti a működési állapotba
na most ha az esetleg nincs benne, mert valaki kihagyta, akkor a lapátok esetlegesen leragadhatnak és akkor biza nem műkszik
melléklet képen láthatod mire gondolok, a gyűrű a félrerakott takarólemezen van
a szivattyú kialakítása olyan hogy kb a büdi életben nem mehet tönkre

  

Előzmény: laacika, 2020-02-18 22:20:00 [5362]


Kopirnyák | 1788    2020-02-19 10:07:47 [5364]

Gépkönyvem van, csak kedvem nincs szerelni.
Első körben a villamossággal próbálkozok aztán kiderül kell-e bontani. De az eredeti kérdés úgy szólt, ha valaki ismeri a típust akkor ha bontani kell, csak teljes belezéssel férhetőek hozzá a kuplungok? Nekem úgy tűnik igen. Ha a villamosság nem megoldás akkor elhívok egy gépész havert, aztán hátha ketten vagyunk még hamar át is csapágyazzuk az egész gépet.

Előzmény: Vetesi75, 2020-02-18 23:27:46 [5363]

Vetesi75 | 1006    2020-02-18 23:27:46 [5363]

Az MS400-as gépkönyve letölthető a netről: "https://data.hu/get/10436373/Strigon_MS_400_gepkonyv.djvu". Nem tudom mennyire hasonlít a rajz, de mielőtt szétborítanád a gépet, mérj áramfelvételt a kuplungokon, illetve a kuplungokhoz minél közelebb, -ahol még hozzáférhető- feszültséget! Irányértékek a gépkönyvből vehetők, de áramban még 20% eltérés sem sok vizet zavar - pláne ha már javították. Itt van mágnesfék is a mellékhajtásban. A rajz szerint a előtoláson "mindent kapcsoló" kuplung csúszógyűrűs-kefés és a szíjtárcsában van (itt lehet egyszerű kefekopás is), a normál/gyorsjárat átváltó belül(ez nem kefés), de ez gyorsjáratnál szabadonfutó mellett kerüli meg a sebváltót, ezért feltételezhető, hogy nem (csak) ez a hibás, mert előtolásban is lassul. A mágnesfék is belül van, ha nem emel ki, az is okozhat hasonló hibajelenséget. A hossz előtolásra ír még valami elektromos körmöskapcsolót, itt kizártnak tartom a csúszást.

Előzmény: Kopirnyák, 2020-02-18 20:55:29 [5359]


laacika | 2819    2020-02-18 22:20:00 [5362]

Tcl 46 szerszámgépolaj (elég híg)
Mindent kitakaritottam,és holnap mint irtam lentebb szimeringet cserélek p.uaz letömitem a azivattyú oldallemezét.

"ha benne van a nyomó gyűrű, akkor tökéletesen működnie kellene"

Nem tudom a nyomógyűrű alatt mit értesz

Előzmény: frob, 2020-02-18 15:23:03 [5352]


laacika | 2819    2020-02-18 22:13:32 [5361]

Pedig itt irja kopirnyák a te válaazod felett hogy ő 3napot kinlódott vele,én még csak egy felet.
Az E400-am a gyári dugatyús olajzással bármilyen feltöltés nélkül rögtön felkapta az olajat összerakás után,de nekem nem tetszett a kattogó hang és legyeréltem egy hidraulika szivattyúra.(azóta semmi gond vele és akár 10-es főorsófordulaton is van kellő olajszálitás)
Ma lekaptam a szivattyút és cserélem a azimeringet holnap.
Teljesen jó állapotban van a tengely is és a szivattyú többi része is,maga a gép is rettentő keveset ment 50 éves korához képest.

Előzmény: Lacibácsi, 2020-02-18 12:01:14 [5348]


Vetesi75 | 1006    2020-02-18 21:23:19 [5360]

Én 24V-os működtető mágnessel 56V-os varisztort kötöttem párhuzamosan, bevált. Előtte rendszeresen tönkretette az érintkezőket. (Persze miniatűr, AC-ra való reléét.)

Előzmény: svejk, 2020-02-18 20:15:10 [5357]


Kopirnyák | 1788    2020-02-18 20:55:29 [5359]

A szóban forgó gép egy Strigon, de már erősen elkanyarodott a téma. Szarakodik az előtolás, és én az elektromos kuplung(ok) hibájára gondoltam.

Előzmény: svejk, 2020-02-18 20:15:10 [5357]


molnarfme | 31    2020-02-18 20:39:26 [5358]

Üdv.
Sajnos én ezt géptipust nem ismerem. Igy csak általánosságokkat tudtam javasolni.
Ferenc

Előzmény: svejk, 2020-02-18 20:15:10 [5357]


svejk | 29202    2020-02-18 20:15:10 [5357]

Ez jobbnak tűnik.
Egyébként valami jó ha van, mert ha komolyabb a tekercs képes a saját szigetelését is átütni előbb utóbb.

Egyébként csúszógyűrűs vagy vezetékes a szóban forgó kuplung? (de gondolom vezetékes mert már lett volna róla szó, mint hibaforrás)

Előzmény: molnarfme, 2020-02-18 19:46:47 [5355]


svejk | 29202    2020-02-18 20:11:19 [5356]

Cserébe gyorsabban kophat mert "lassan" ejt el.

Előzmény: Csuhás, 2020-02-18 19:04:59 [5354]


molnarfme | 31    2020-02-18 19:46:47 [5355]

Üdv. Egy ellenálást szoktak párhuzamosan kötni a
kuplunggal.
Ferenc

Előzmény: Csuhás, 2020-02-18 19:04:59 [5354]


Csuhás | 5724    2020-02-18 19:04:59 [5354]

Nem tudom hogy a kuplungnál van-e dióda a tekercsen. Ha nincs érdemes rátenni mert jelentősen csökkenti a szikrázást.

Előzmény: molnarfme, 2020-02-18 17:26:39 [5353]

molnarfme | 31    2020-02-18 17:26:39 [5353]

Üdv.
A mágneskapcsoló(relé) ha áramot szakit meg, mindig szikrázik. nem mindegy mennyire. Egyenáramnál kuplungnál, nagyobbat. Nem mindegy hogy a hiba hogy kezdödött. javitáskor ez sokat segithet.
Ferenc

Előzmény: Kopirnyák, 2020-02-18 09:17:28 [5347]


frob | 1661    2020-02-18 15:23:03 [5352]

Viszonylag híg olaj kell bele
Nem árt kitakarítani azt a szűrőházat amiaz olajbetöltő nyílás felöl van, ehhez le kell szedni a takaró lemezt, de ügye azt már leszedted.
a szivattyúja mint a faék, ha benne van a nyomó gyűrű, akkor tökéletesen működnie kellene, ha nem teszi akkor valahol falsot szív
ami többnyire a szivattyú házánál szokott bekövetkezni, érdemes ezt valami babakezűvel leszedetni, akkor nem kell kivenni az egész váltót, bár az sem nehéz
és letömíteni, bár nekem sincs.
mezei egyszerűen meg lett szívva egy pumpával és miután feljött az olaj megy mint a kisangyal :)

Előzmény: laacika, 2020-02-17 23:39:05 [5340]


PSoft | 14400    2020-02-18 15:04:28 [5351]

„ Psoft egyszer küldött hozzá relét, házzal együtt, csak még nem jutottam/jutottunk oda hogy ezt kicseréljük. ”

Ejnyebejnye, meg...irgumburgum!

Előzmény: Kopirnyák, 2020-02-18 09:17:28 [5347]


Kopirnyák | 1788    2020-02-18 12:20:48 [5350]

Az én strigonomban is szépen elhalt, 3 napig próbáltam újraéleszteni, míg rájöttem hogy jobban járok ha falhoz vágom, és megoldottam külső szivattyúval. Ezt tudom kapcsolni álló főorsónál is, mire indul a munka belül már minden úszik az olajban.

Előzmény: Lacibácsi, 2020-02-18 12:01:14 [5348]


Kopirnyák | 1788    2020-02-18 12:16:49 [5349]

Köszönöm az infót. Hjózsi már nem árulja, nem is igazán találok magyar forgalmazót, vagy csak nem tudom hogy keressem. Javarészt USA-ban van, de mocskosul drága a postázás.

Előzmény: kadaszog, 2020-02-17 21:06:54 [5339]


Lacibácsi | 38    2020-02-18 12:01:14 [5348]

Nem gondolom hogy összességében pocsék lenne a magyar gépek olajzása. (Pl. egy MAHO valószínű jobb, de az egy történelmileg előnyösebb fejlődésű ország gyártmánya) Az E400-nál szokott baj lenni hogy nem kapja fel az olajat. Strigon marógépről nem hallottam ilyent.

A szivattyú érdekes abból a szempontból hogy mindkét forgásirányban szállít, tehát a nyomóág ugyan az marad, bármerre is forog a főorsó! E miatt kicsit nehezebb a légtelenítése. A szívócsövet levéve feltölteni, a lábszelep miatt benne marad az olaj, óvatosan visszatenni, és egy fogaskerék kézzel forgatása közben, a mágnesszűrő felől próbálni feltölteni a szivattyút.

Esetleg ellenőrizni a szivattyút, nincs-e elkopva a tengelyének a bronz perselye, és itt levegőt tud beszívni.

Előzmény: laacika, 2020-02-18 00:41:34 [5342]


Kopirnyák | 1788    2020-02-18 09:17:28 [5347]

Vaktában nem cserélek semmit. Ebben még egy nem tudom minek hívják, nagyon őskori kapcsoló sor terelgeti az áramot az előtolásoknál. Lötyögnek már az érintkezői, meg szerintem be is vannak égve, mert szikrázik kapcsoláskor, ez szemmel látszik még méteres távolságból is. Psoft egyszer küldött hozzá relét, házzal együtt, csak még nem jutottam/jutottunk oda hogy ezt kicseréljük. Ezért gondolom amit mondasz igaz lehet és amíg ki nincs cserélve komolyabb hibát nem keresek.

Előzmény: molnarfme, 2020-02-18 07:45:49 [5345]


laacika | 2819    2020-02-18 07:52:36 [5346]

Mármint úgy érted hogy forgás közben egy flakonból némi nyomással a lábszepen keresztül ell neki olajat nyomni?

Előzmény: vadember, 2020-02-18 06:24:21 [5344]


molnarfme | 31    2020-02-18 07:45:49 [5345]

Üdv. Az előtolómotor biztositékait kiszedve,valamelyik irányba be kellkapcsolni a gépet,Igy megvizsgálni, hogy a kuplunghoz eljut e a gerjesztés. Esetleg valami reteszkapcsoló nem engedi. Csak vaktában reléket cserélgetni nem célravezető. Arosszat cserélnikell, vagy az egész gépet felujitani.
Ferenc

Előzmény: Kopirnyák, 2020-02-17 20:53:30 [5337]


vadember | 1417    2020-02-18 06:24:21 [5344]

Forgás közben kell belenyomni az olajat egy flakon és szilikoncső segítségével, hogy fel tudja kapni az olajat. Ha így csináltad és nem jó akkor rossz a szivattyúrész.
Én tettem a cső végére egy fél bárnál nyitó hidraulikus visszacsapó szelepet az eredeti golyós helyett. 1500-2000 Ft. körül van az ára.

Előzmény: laacika, 2020-02-18 00:41:34 [5342]


kila | 6    2020-02-18 05:50:19 [5343]

Sziasztok! Alcera Gambin 60M típusú marógéppel kapcsolatos információk érdekelnének, valaki ismeri ezt a Francia gépet?
Üdv.


laacika | 2819    2020-02-18 00:41:34 [5342]

Nem.
Leszedtem a szivócsövet,leszedtem rôla a szűrőt,átmostam a csövet is és a lábszelepet is.
Átfujtam levegővel,visszatettem semmi.
Ezután forgás közben belefujtam a nyomóágba a azivattyú felé,semmi.
Ezután a mágneses ülepitőnél feltöltöttem olajjal,megpörgettem 70Hz el de semmi.
Tényleg egy pocsék a magyar szerszámgépek olajzása,jól irta valaki régebben.

Előzmény: Lacibácsi, 2020-02-17 23:52:08 [5341]


Lacibácsi | 38    2020-02-17 23:52:08 [5341]

A szívócső alján van egy golyós lábszelep. Az nem enged vissza?

Előzmény: laacika, 2020-02-17 23:39:05 [5340]


laacika | 2819    2020-02-17 23:39:05 [5340]

Strigon Me250.
Volt már valakinek gondja a főorsóház olajzásával?
Nem veszi fel az olajat


kadaszog | 46    2020-02-17 21:06:54 [5339]

Én használom. Dolphin-tól (Hízó) vettem, fillérekért árulta. Van egy láda patronom (C5-ös) is hozzá. Ár-érték arányban jó, szikrán forgatok vele, de máshol is jó.

Előzmény: Kopirnyák, 2020-01-28 09:52:45 [5316]


Kopirnyák | 1788    2020-02-17 20:56:08 [5338]

Lehet hogy igazad van, először ki lesz cserélve az előtolások vezérlése relésre, ha az nem segít akkor sírok.
Fingszag még nincs a gép környékén, akkor a szelén még marad.

Előzmény: molnarfme, 2020-02-17 13:15:56 [5330]


Kopirnyák | 1788    2020-02-17 20:53:30 [5337]

Úgy 45-46 éves a kicsike. Szelén van benne. Azzal nincs gond, pár hónapja a mágneskapcsolókat cseréltük, azok működnek is szépen.

Előzmény: jani300, 2020-02-17 12:42:02 [5329]


molnarfme | 31    2020-02-17 19:52:13 [5336]

Bocs.eldöntheti
Ferenc

Előzmény: Geszti Sándor, 2020-02-17 19:32:48 [5334]


molnarfme | 31    2020-02-17 19:49:12 [5335]

Ezt egy próbalámpa is edöntheti!
Ferenc

Előzmény: Geszti Sándor, 2020-02-17 19:32:48 [5334]


Geszti Sándor | 833    2020-02-17 19:32:48 [5334]

Egy műszer könnyen eldönti.

Előzmény: molnarfme, 2020-02-17 19:26:10 [5333]

molnarfme | 31    2020-02-17 19:26:10 [5333]

Üdv.
Igazad van. De ha nem rossz kár kicserélni.
Ferenc

Előzmény: Geszti Sándor, 2020-02-17 19:10:29 [5332]


Geszti Sándor | 833    2020-02-17 19:10:29 [5332]

A szelénnek nagyon kellemes fing azaga van mikor kezd kinyiffanni. Használjatok Schottky diódát, nem lesz gondotok.


molnarfme | 31    2020-02-17 13:23:21 [5331]

Üdv.Ilyen környezetben a szelén megbizhatóbb a diodánál. (Tapasztalaom szerint) De mörfi itt is igaz.
Ferenc

Előzmény: jani300, 2020-02-17 12:42:02 [5329]


molnarfme | 31    2020-02-17 13:15:56 [5330]

Üdv. A leirtak alapján továbbra is az egyenáramu körben kutakodnék. Valószinü hogy a kuplungok nem kapnak gerjesztést. Ha óvatosan megfogod azt a tengelyt, amelyik azért előtolásban gyengén működik, valószinü hogy megtudod fogni.A függőleges azért nem megy mert ott nagyobb az erőszükséglet .Ugyanigy gyorsjáratban is.
Én a konkrét gépet nem ismerem, de az elektromos kuplunggal müködök mind ilyenek. (Bár volt már olyan is ahol az elötolo mor tengelyén forgott meg a forgórész, de annak csúnya hangja volt.) De vigyázz! A müszer könnyen becsaphat.
A leirtakon kivül azért még sok más is okozhat hasonló jelenséget.
Ferenc

Előzmény: Kopirnyák, 2020-02-17 10:47:06 [5328]


jani300 | 8855    2020-02-17 12:42:02 [5329]

Csak egy kósza ötlet ...
Régi gépnek tűnik a neve alapján .
El tudom képzelni hogy még szelén egyenirányítója lehet .
Ha az van akkor lehet gyenge már .
De tévedtem már nagyobbat is :)

Előzmény: Kopirnyák, 2020-02-17 10:47:06 [5328]


Kopirnyák | 1788    2020-02-17 10:47:06 [5328]

Egyenáram megvan, biztosítékokat már műszerrel kimértem. Azért gyanakszom, hogy odabenn lehet a hiba, mert a két keresztirányú előtolás működik, talán lassabb mint volt, de működik. A függőleges meg lefelé még csak- csak, felfelé viszont gyakorlatilag már nem emel. A gyorsjárat gombját meg ha korábban is benyomtam akkor nemhogy gyorsult, hanem lassult az előtolás. Az a baj, hogy a villanyászok nem szívesen matatnak ezekkel a gépekkel, egyik kollégámat már 2 hónapja várom hogy ideérjen. Én meg süket vagyok a villamossághoz, vagy legalábbis annak tettetem magam, én már nem akarok/ tudok mindenhez érteni, de már rákényszerülök.

Előzmény: molnarfme, 2020-02-17 10:23:43 [5327]


molnarfme | 31    2020-02-17 10:23:43 [5327]

Üdv.Mielött szétszeded a gépet, ellenőrizd hogy az egyenáram megvan-e? Lehet biztositék hiba is. Meg még sokféle elektromos és nem elektromos hiba.
Ferenc

Előzmény: Kopirnyák, 2020-02-17 08:10:35 [5326]


Kopirnyák | 1788    2020-02-17 08:10:35 [5326]

Strigon MS 320 marógépet ismeri valaki? Az előtoláshoz tartozó -nem tudom mi a hivatalos neve - mágneskuplungokhoz csak a teljes kibelezés után lehet hozzáférni? Gyengélkedik az előtolása (gyorsjárat nincs is), ha nem oldja meg az elektromos rész rendbetétele, akkor szét kell kapni?


Csuhás | 5724    2020-02-11 19:33:34 [5325]

Igen, korrekt kúp van benne. Kaptam hozzá két három morse iso átalakítót, egy er32-es befogót, egy másik patronos befogót, ami hasonlít az er-re de karcsúbb a kúpja. Majd most fogok vadászni még iso40 befogókra, elsőként egy fúrótokmányost keresek.

Előzmény: jani300, 2020-02-11 19:16:17 [5324]


jani300 | 8855    2020-02-11 19:16:17 [5324]

Ilyet még nem láttam .
De ugye a főorsó át van azért fúrva ?
Mehet bele behúzószár ?
Kaptál hozzá normál kúpokat is ?

Előzmény: Csuhás, 2020-02-11 14:14:00 [5320]


Csuhás | 5724    2020-02-11 14:14:00 [5320]

Kaptam néhány ilyen szerszámbefogót, de nem tudom milyenek. Ráismer valaki? A kúp ISO40 de nincs rajta behúzó rész. Alighanem valami gyűrű rögzítette ami a főorsó végén levő négy kb M10 menethez volt fogva.

  


Vetesi75 | 1006    2020-01-28 15:24:08 [5319]

Én elengedném, mert nem látok rajta semmilyen tájolóelemet, ami megkönnyítené a szerszámgép asztalra való felhelyezését.

Előzmény: Kopirnyák, 2020-01-28 12:26:49 [5318]


Kopirnyák | 1788    2020-01-28 12:26:49 [5318]

Kösz a kiigazítást. Igazából az érdekel ha valaki használja, akkor mennyire elégedett vele, mert nem szeretném újragyártani ha már pénzt adok érte.

Előzmény: vadember, 2020-01-28 11:27:39 [5317]


vadember | 1417    2020-01-28 11:27:39 [5317]

Ez nem forgató, hanem osztókészülék és amerikai gyártmány vagy legalábbis a forgalmazó (gyártó ?). 1 fokonként tudod beállítani a kívánt osztást, azután rögzíted a helyzetet.
Itt találsz hozzá patront is Amazon.

Előzmény: Kopirnyák, 2020-01-28 09:52:45 [5316]


Kopirnyák | 1788    2020-01-28 09:52:45 [5316]

Van olyan itt a fórumon aki használ ilyen "forgató" alkalmatosságot? Mire jó ez macskadobáláson kívül? Milyen patron(?) megy az orsójába? Gondolom persze hogy ez is silány kínai kivitel, de használható? Egyszerűbb alkatrészek köszörűn való forgatásához használnám.

  


  Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 1 / 107 Ugrás ide:
Sorok:
1  2  3  4  5   Következő ►  Utolsó ►|


 ◊