HobbyCNC fórum
FTP tárhely: http://cnctar.hobbycnc.hu v0.9.6 Régi HobbyCNC oldal: http://archiv.hobbycnc.hu

Új regisztráció / Átregisztráció a régi fórumról
    
   


Hagyományos forgácsológépek

Minden ami forgácsolás de nem CNC és nem eszterga

 

Időrend:
Oldal 1 / 132 Ugrás ide:
Sorok:
1  2  3  4  5   Következő ►  Utolsó ►|

  Fórum főoldal  |  A lap aljára

Csuhás | 6747    2025-04-21 18:47:49 [6611]

A gépkönyv bevezetője szerint az eszterga szíjsebességváltós kivitelben készült. Talán erre utal az S betű.

Előzmény: Bonyhádi, 2025-04-21 18:07:21 [6610]


Bonyhádi | 42    2025-04-21 18:07:21 [6610]

Köszönöm szépen!
Mellesleg lehet tudni, hogy mit jelöl az S? Magasabb pontossági osztály?

Előzmény: Csuhás, 2025-04-21 06:54:23 [6609]


Csuhás | 6747    2025-04-21 06:54:23 [6609]

Első sorban kicsi gép. Nagyon kicsi, ha nem modellezéssel foglalkozol akkor hamar belefutsz a gép korlátaiba. Egyébként egyszerű gép, lapos szíj átrakós a sebességváltás, hiányzik a lehajtás irányváltó azaz bal menethez szerelgetni kell. Hosszú kúpos főorsó. Egyébként a hasonlü méretű kínai ceruzahegyezőhöz képest erős és merev gép.

Előzmény: Bonyhádi, 2025-04-21 01:43:49 [6608]


Bonyhádi | 42    2025-04-21 01:43:49 [6608]

Üdv urak!
Szembejött az egyik piactéren egy Kart EMUS 160, nekem tetsző áron.
Viszont túlságosan nem ismerem a típust. Vannak különösebb buktatói/félretervezései a modellnek? Esetleg részegység, ami szeret tönkremenni és érdemes nagy figyelmet fordítani rá a szemrevételezéskor? A fotók sajnos nem a legjobbak a hirdetésben és nem találtam sehol információt arról, hogy a hosszánon van nóniusz?
Köszönöm előre is!


Vetesi75 | 1719    2025-03-31 21:22:14 [6607]

Balról a csapágyfeszítő anya, jobbról a hollandi. Nem egyszerű levenni, mert csak a főorsó kifűzésével lehet. Az orsóvég védőre is érdemes külső menetet készíteni, különben a dolgozó agyára fog menni a csilingelés...

  

Előzmény: PSoft, 2025-03-31 20:43:29 [6606]

PSoft | 18665    2025-03-31 20:43:29 [6606]

Hát akkooo...nem volt!
Mindegyik tokmánytárcsám "sima", külső balos menet nélküli volt.
Nekem...ezek jutottak.

Előzmény: jani300, 2025-03-31 20:37:11 [6605]


jani300 | 12283    2025-03-31 20:37:11 [6605]

https://szerszamgepkereskedes.hu/termek/e1n-tokmanytarcsa-d125-ar-db-2/
Itt van

Előzmény: PSoft, 2025-03-31 20:27:35 [6604]


PSoft | 18665    2025-03-31 20:27:35 [6604]

Erősen próbálok visszaemlékezni, de valahogy nem sikerül azt a balos "kontraanyát" az én gépemen képbe hoznom.
Gábor úgy fogalmaz hogy „Eredetileg van rajta...”
Szinte biztos hogy az enyémen nem volt/hiányzott róla?
Ha rajta van, csak feltűnt volna és használtam volna.

Előzmény: jani300, 2025-03-31 20:14:28 [6602]


sarktibsi | 736    2025-03-31 20:22:30 [6603]

Csak egy tájékoztató adat , ha segít valakinek Vörös proletár 16K20 1600-as fordulatszámról 1.5 másodperc alatt kell megállni ( tokmány nélkül ) ez van leírva a gépkönyvben.

Nyilván ez tokmány esetén sokkal több is lehet. Nekem is szalagféket kelet csináltatnom , Debrecenbe készítették a fékcentrumba , kb. vagy 7-8 éve , azóta is jól működik.


jani300 | 12283    2025-03-31 20:14:28 [6602]

Rákerestem , és tényleg !
Nem láttam még ilyet ...

Előzmény: Vetesi75, 2025-03-31 16:57:13 [6599]


peppe51 | 363    2025-03-31 19:26:14 [6601]

kössz mindenkinek.
A frekiváltó a 3-fázisú motorra egyenfeszültséget ad, ami bevonza a forgórészt. A "bevonzás" állítható 0,2-3s pl. A leállási idő főleg a fékellenállás nagyságától függ. Most tervezem, de nem tudtam, hogy hány másodpereces leállást bír ki egy tokánymenet letekeredés nélkül. Fék nélkül az EAN1000 5s alatt áll le.


PSoft | 18665    2025-03-31 18:11:51 [6600]

Több mint huszonöt éve volt, a fene se emlékszik már rá hogy volt-e ott bal menetes hollandi anya.

Előzmény: Vetesi75, 2025-03-31 16:57:13 [6599]


Vetesi75 | 1719    2025-03-31 16:57:13 [6599]

Eredetileg van rajta egy balmenetes hollandi anya, ami biztosít letekeredés ellen.

Előzmény: PSoft, 2025-03-31 14:33:15 [6597]


Kopirnyák | 2698    2025-03-31 16:04:03 [6598]

Szorítógyűrű kell a tokmány nyakára, és nem tud letekeredni.

Előzmény: peppe51, 2025-03-31 13:45:09 [6596]


PSoft | 18665    2025-03-31 14:33:15 [6597]

Én az E1N főorsó motorra 'anno tettem DC féket.
Fasza lett, meg is állt a főorsó mint a cövek.
De előfordult hogy a tokmány meg...nem!
Mondjuk ez nem mérvadó, mert az E1N-nél volt hogy egy hirtelen irányváltásnál...fék nélkül is lecsavarodott a tokmány.

Előzmény: peppe51, 2025-03-31 13:45:09 [6596]

peppe51 | 363    2025-03-31 13:45:09 [6596]

Eszterga fékezés frekiváltóval.

A fékezés nem csavarja le a tokmányt?

EAN-1000


RogerCo | 1208    2025-03-18 19:29:35 [6595]

Helló,
Először is sok kitartást kívánok hozzá !
Egy páran már vágig jártuk eme rögös utat.
Ezt a topokot böngészve, keresőt használva megtalálod a válaszokat a kérdéseidre.

Üdv:
Roger

Előzmény: Attis92, 2025-03-18 19:08:26 [6594]


Attis92 | 1    2025-03-18 19:08:26 [6594]

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni egy ME-1000 marógéppel kapcsolatban. Elég hányatott sorsa lehetett mielőtt hozzám került és szeretném rendbe rakni, persze csak amennyire értelmes keretek között lehetséges. Teljesen bevolt rohadva a hossz-asztal (kézzel sem lehetett mozgatni). Ezt eltakarítottam, úgyhogy mostmár mozog kézzel és gépi előtolással is. Viszont gyorsjáratban nem mozdítja meg (vagy ha igen akkor akadozva, nagyonlassan), mintha csúszna a kuplung, ha egyáltalán ez lehetséges. Illetve az előtoló karnak elvileg kellene lennie középen egy "üres" állásnak, ahol szétkapcsol a hajtás. Ez techikailag így is van, viszont nincs egy stabil pozicióban, szinte magátol vagy kis mozdításra beugrik sebességbe, ami nem túl előnyös . Nem láttam még másik ilyen gépet, de feltételezem hogy ennek nem ilyennek kellene lennie.
Van rajta egy MF-200 vertikál fej, amiből szintén elpucoltam az 50 éves lekvárt. Sajnos az ívelt fogazású kúpkerekek már látak szebb napokat (minden fog megvan, de van amiből letört egy darab). Elvileg ezt be lehetne kötni a gép olajkörébe, de ez nem világos nekem hogy hogyan lehetne (és valószínűleg másnak sem, azért volt tele zsírral ). Érdemes ezzel küzdeni vagy tökéletes a zsírban futásos verzió?
Minden segítséget előre is köszönök!

Üdv,
Ede


Teaway | 669    2025-03-16 10:23:22 [6593]

FO 32-20

    


Teaway | 669    2025-03-15 20:20:13 [6592]

FO 32-20

    

Előzmény: paradipiro, 2024-12-09 16:45:48 [6576]


jani300 | 12283    2025-03-13 19:48:33 [6591]

Mai szerzemény , de ugyanazé a gépé , a fej már nem lesz meg , de van asztalim ,szerintem jó erre is .
Mellétenném az asztalit , de nincs annyi energiám .
Most ugye megint ott tartok hogy van egy törött oszloprészem Na de jó ez így .
Azért ez jóval filigránabb mint az 50 es évek termékei .
Egyébként műhelyfalat vakolgatok kívülről , úgy kb 4o év után időszerűnek láttam , meg rendezkedek , már másnak nem igen dolgozom ,végre ...

Előzmény: Vetesi75, 2025-03-13 19:35:10 [6590]


Vetesi75 | 1719    2025-03-13 19:35:10 [6590]

Az asztal is új szerzemény vagy csak előástad a másikét műhely végéből?

Előzmény: jani300, 2025-03-13 16:33:47 [6589]


jani300 | 12283    2025-03-13 16:33:47 [6589]

Egy ritka dunavecsei fúrógép !
Nem adok el semmit !!!!!!!!!!
Inkább veszek , de nagyot már nem ,mert a bánat aki akar már még egy műhelyt építeni

      


Csuhás | 6747    2025-03-12 20:00:12 [6588]

Ilyen gyalum van, csak a hidraulikus másoló szerkezet nélkül. Ügyes kis gép, pl fokozatmentesen állítható az előtolás.

Előzmény: kmil, 2025-03-12 16:57:59 [6587]


kmil | 444    2025-03-12 16:57:59 [6587]

Sziasztok,
Ilyenről még csak könyvekben olvastam, de tegnap felbukkant a video megosztón. Jó kis szerkezet.

https://www.youtube.com/watch?v=E58hW5RNGNU&t=12s

paradipiro | 114    2025-01-20 13:27:09 [6586]

Szisztok,

E3N lakatszekrény belsőjéről van valakinek képanyaga esetleg?

Köszi


lari | 1203    2024-12-25 09:07:49 [6585]

SZia Attila!

Köszönöm, írtam e-mailt.

Előzmény: majer, 2024-12-24 17:24:49 [6584]


majer | 81    2024-12-24 17:24:49 [6584]

Szia!
Küldtem könyvet,áldott karácsonyt kívánok.
Üdv:Attila

Előzmény: lari, 2024-12-20 13:27:04 [6583]


lari | 1203    2024-12-20 13:27:04 [6583]

Sziasztok!

MIKROMAT SFW 200 x 600 síkköszörű és FOF-32 oszlopos fúrógép gépkönyve megvan valakinek elektronikus formában?


schneyolo | 403    2024-12-20 13:04:30 [6582]

Ez vajon melyik lehet? Morse 3-as

  

Előzmény: paradipiro, 2024-12-09 16:45:48 [6576]


jani300 | 12283    2024-12-20 12:49:19 [6581]

Nekem FO 23 van ,a régi fajta .
Az FO 32 kistestvére .
Azt mondanom sem kell hogy nem működik ....
Pedig csak a motor forgórészét kellene beközepelni ,hogy ne akadjon , van két motor is , de a saját motorjának eltört a hátsó pajzsa . Hát olyan 50 es évekbeli átszellőzött dahlander motor . Itt a sok ünnep ,ideje lenne összekapnom magam .
A pozitívum , új kémény készült nemrég a műhelyhez , tombol a kályhában a tűz ,legalább hideg nem lesz ..
Van ugyan még egy egy tonnás állványos orosz is , de ez is csak MK 3 as , abból már semmi sem lesz ......

Előzmény: ANTAL GÁBOR, 2024-12-09 16:51:41 [6577]


schneyolo | 403    2024-12-20 11:39:56 [6580]

Sziasztok!
Meg tudja valaki mondani hogy a TOS SV 18 Eszterga menet órájajának hány fogú a fogaskereke és milyen a modulja.?
Köszönöm!


paradipiro | 114    2024-12-12 11:56:54 [6579]

Köszönöm a kiegészítéseket.

Az én gépem MK2 kúpos, nincs benne előtolómű. Mi lehet a típusa?
Van ugye az FO-20-G, gondolom Gépi előtolással, ezt jelentené a G.

Ebből eredően FO-20 lenne a géptípus? Van esetleg közöttünk másnak is ilyen fúrója?


Vetesi75 | 1719    2024-12-09 17:37:50 [6578]

Még van a FO3220 is az idétlen variátorszíjas hajtásával, MK3-as orsóval.

Előzmény: ANTAL GÁBOR, 2024-12-09 16:51:41 [6577]


ANTAL GÁBOR | 4682    2024-12-09 16:51:41 [6577]

Az FO 32 es kimaradt ( nekem olyan van ) Volt egy annál nagyobb gépem is az is magyar gyártmány 50 es furóhoz tartozó morse volt a gépben . Már eladtam tehát az adattábláját nem tudom megnézni de lehet hogy FO 50??

Előzmény: paradipiro, 2024-12-09 16:45:48 [6576]

paradipiro | 114    2024-12-09 16:45:48 [6576]

Sziasztok,

Oszlopos fúrógépek örök témája.
Számozások, kivitelek. Szedjük össze a magyar gépeket:

Fa-13 asztali fúrógép 13-as tokmánnyal
FO-13 oszlopos kivitel, 13-as tokmánnyal
Fa-15 asztali fúrógép 15-ös(16) tokmánnyal
FO-15 asztali fúrógép 15-ös(16) tokmánnyal
DaF-16 asztali fúrógép, 16-os tokmánnyal dahlander motorral 1440/940 1/min

FPa 6 /10 /13 asztali kivitel 6-os, 10-es, 13-as tokmányokkal.



Az apropó:
Tegnap vettem egy MK2-es főorsós oszlopos gépet, adattáblája nem olvasható.
Rákeresve, találtam FO-20-G tipust is, ennek volt egy kiegészítő hajtóműve, így előtolást is tudott. Nem gondolnám, hogy abból sok készült volna. Fazonra, mint az Fa-FO széria.


szucst | 497    2024-11-18 23:17:39 [6575]

Jó estét a fórumon,

Gépkönyvet keresnék Kellenberger/Strausak 57W vagy U típusú köszörűhöz, hátha van valakinek, akárcsak lemásolni lefényképezni, bármilyen megoldás érdekelne. Természetesen fizetség ellenében.

Előre is köszönöm

üdv.:Tamás


ANTAL GÁBOR | 4682    2024-11-13 11:24:11 [6574]

Kb 1 órája válaszoltam de elveszett.. ( nálam is szarakodik a fórum )
Tehát : csináltam annó egy 160/400 bar os nyomásfokozót Ott a dugattyúban helyezem el a rugó előfeszítésű golyós visszacsapót . Amikor elkészül a fészek akkor egy sárgaréz dornyival jól meg kell ütni a golyót. Az szépen megvasalja az üléket és így jól tömít.

A Csuhás féle biciklipumpa dugattyút én egy tulipán alakú lágy gumiból készült elemnek képzelem el . A tulipán nyomás hatására kinyílik és rászorul a henger falára. Ellenkező irányban mozgatva becsukódik és átereszti az olajat . A tévedés jogát fenntartom de hasonló elven működnek a kavicskutak iszapolásánál használatos dugattyús iszapolók
(Kies pumpa)

Előzmény: Tari Gábor, 2024-11-13 09:01:28 [6573]


Tari Gábor | 259    2024-11-13 09:01:28 [6573]

Én eleve folytó visszacsapót tennék be, az elzárót sorba kötném vele.

Azon is gondolkozok, hogy elhagyom az elzárót, és egy nagyobb folytó visszacsapót teszek be, mert akkor kb fél fordulaton használnám a teljes elzárás, és a leggyorsabb eresztés között. Persze ez csak megérzés. Gyári gépeken sincs mindenhoz elzáró.

Igen az utólagos hegesztés elég kényes. annyiból talán szerencsés a helyzet, hogy a csonk magasságáig nem is kell feljönni a dugattyúnak

Végül is ha csak egy visszacsapó szelepet kell beleépíteni a dugattyúrúdba, az még nem vészes, mert nem kell végigfúrni hozzá a rudat. Akkor végül is a méregfogát kihúznánk. Gondolom valami rúgó feszítette golyót kéne beépíteni alulról, ami emelésnél átenged, de fontos hogy amúgy jól tömítsen...
Gondolom erre értette Csuhás a bicikliszelep dugattyút. Vagy hogy lehetne ezt kivitelezni egyszerűen?

  

Előzmény: ANTAL GÁBOR, 2024-11-13 08:10:13 [6572]


ANTAL GÁBOR | 4682    2024-11-13 08:10:13 [6572]

Két dolgot fűznék hozzá : ha új csonkot alakítasz ki és azt a szokásos hegesztéssel teszed akkor a csonknál a hegesztés meghúzhatja a hónolt csövet . Életem során csináltam néhány munkahengert én ilyenkor egy ideiglenes belső dugóval védekeztem ( és a hegesztés általában nem a dolgozó környezetben volt ) . Persze egy O gyűrűpárral tömített külső gyűrűben is lehet a csonk ( akkor csak egy furat kell ) A gyűrűben ki kell alakítani egy beszúrást hogy a furat pozíciója indifferens legyen . Természetesen a gyűrűt elmozdulás ellen rögzíteni kell .

A másik : ha elveted a belső visszacsapószelepet akkor a fojtó- elzáró komplexummal párhuzamosan kell beépíteni a visszacsapót . Megoldható de nem szép . Csuhás említi a "biciklipumpa " dugattyút de az megint nem standard .

Előzmény: Tari Gábor, 2024-11-12 21:49:56 [6571]


Tari Gábor | 259    2024-11-12 21:49:56 [6571]

Köszi, megtaláltam, elolvastam.
A dugattyúrúdba épített szelep nagyon kompakt, de nehéznek tartom megcsinálni, és nehéz javítani.
Marad a sztandard munkahenger átalakítás, mint pl a képen látható.
Vagy meg kell oldani, hogy a rúd oldali bekötésnél egy cső lejjebb érjen, vagy lejjebb kell kialakítani egy új csonkot. Ezt ha sztandard felhasználás lenne kerülném, de itt szerintem megoldható, mivel nincs nagy nyomás. Egy másik gépen láttam olyan megoldást, hogy a kézi elzáró helyére egy 2/2 mágnesszelep van építve, ami gombnyomásra, vagy a járó motorra enged át, így kényelmesebb a használat.Persze nem olcsó egy ilyen szelep.
A rúdoldali teret szerintem le kell zárni, mert visszaemelésnél az olaj kifolyhat, az is logikus, hogy a bezárt levegő segít visszakergetni az olajat az alsó tébe,
első körben egy 32/20 hengerre gondoltam. Kb 90mm a löket, ehhez a rúdoldalon 155mm kell hogy elnyelje, tehát kell egy 200-as löket minimum.
Vagy még egy megoldás lehet, hogy a rúdoldali teret egyáltalán nem használjuk, hanem egy "nagy" térfogatú nyitott tartályba kerül az olaj süllyesékor, és onnan szívja vissza emeléskor.

  

Előzmény: ANTAL GÁBOR, 2024-11-12 08:00:01 [6570]


ANTAL GÁBOR | 4682    2024-11-12 08:00:01 [6570]

Igen a segítség bénában van 48992-48997 de magánban is leveleztem Csuhással . ( azt átcopyztam neked )

Előzmény: ANTAL GÁBOR, 2024-11-12 07:44:04 [6569]


ANTAL GÁBOR | 4682    2024-11-12 07:44:04 [6569]

2022.07.04 én hasonló problémával jelentkeztem (48991) talán a segítség béna vagyokban . Azt hiszem Csuhás válaszolta meg . Mindjárt rákeresek

Előzmény: Tari Gábor, 2024-11-11 21:23:57 [6567]


mex | 1218    2024-11-11 23:52:29 [6568]

Az eredeti szorítótárcsák milyen állapotúak?
Hasonló gondomat új tárcsák gyártása oldotta meg:'Segítség, béna vagyok!!!' téma, 51660. hozzászólás

Előzmény: Tari Gábor, 2024-11-11 21:18:20 [6566]


Tari Gábor | 259    2024-11-11 21:23:57 [6567]

Adott egy Bomar szalagfűrész. Nincs meg hozzá a gyári eresztő hidraulika henger. Szeretném pótolni. Ahogy néztem, itt lényegében egy normál munkahenger van, ahol az alsó térből egy folytón áramlik az olaj eresztéskor, visszafelé meg a visszacsapó átengedi.
Egyik kérdésem, hogy mire kell figyelni átmérő megválasztásakor, illetve hogy a térfogatkülönbséget mi kompenzálja? Feltételezem hogy levegőnek kell lenni a felső térben, de javítsatok ki ha tévedek. Viszont a visszafelé áramlásnál mivel fent van csatlakozó hogy van megoldva, hogy először ne levegő áramoljon át a lenti térbe?
Köszi

  

Tari Gábor | 259    2024-11-11 21:18:20 [6566]

Megcsináltam, végül a laza csapágyfészket beperemeztem. 30 mikrós kondit vettem bele, indítónyomatéka nem nagy, de szépen megy ha már bepörgött. Lehet 35 mikróssal szebben indulna.
Ha a korong oldala üt azt ti szoktátok szabályozni? ha igen hogyan? 175mm átmérőjű korongról beszélünk.

Előzmény: Tari Gábor, 2024-11-05 20:26:32 [6557]


Vetesi75 | 1719    2024-11-11 16:38:33 [6565]

A 3,2-es furat ellenorsót kíván - nélküle egyszerűen elkészíthető és akkor visszapakolni fúrásra. (vagy menetmásoló adapterrel még el tudom képzelni, de azzal nagyon macerás két váll közé vágni).

Előzmény: ferisz, 2024-11-10 09:40:51 [6563]


ferisz | 12    2024-11-10 13:43:34 [6564]

A vezérlőtárcsa gyártó készülék érdekel. Csak most vettem a gépet, nem is láttam üzem közben.Eddig azt hittem, csavarokkal állíthatók az időzítések.

Előzmény: majer, 2024-11-06 19:37:43 [6561]


ferisz | 12    2024-11-10 09:40:51 [6563]

Köszönöm.
A következő alkatrészt szeretném gyártani vele poliamidból.Szerinted lehetséges ezzel a géppel?

  

Előzmény: Vetesi75, 2024-11-06 18:40:39 [6559]


ferisz | 12    2024-11-10 09:38:00 [6562]

Köszönöm, megtaláltam náluk. A MAS 32 könyvét szeretném elkérni feriszferisz@gmail.com

Előzmény: majer, 2024-11-06 19:37:43 [6561]


  Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 1 / 132 Ugrás ide:
Sorok:
1  2  3  4  5   Következő ►  Utolsó ►|


 ◊ 
[ 1.0439 ]