Hoppá, az ár lemaradt a bronz rudaknál = kb: 48.500.-Ft a kettő együtt + a szállítási költség.HTom (Zala)
HT1963 | 36
2022-07-14 20:14:33
[6154]
Hello Mindenkinek ! Eladnám a nálam elfekvő esztergályozható bronz rúdanyagom.Adatok a képeken.A súly miatt célszerü volna a személyes átvétel (nálam csak MPL posta lenne,de örülten megdrágult ezis) ZALA és VAS megyében előre egyeztetett időpontra km-futás/ benzinköltség (480.-Ft/lit) fejében (100km = 6,5 lit 95ös) magammal viszem a cimzetthez.
szingrati | 76
2022-07-12 19:40:13
[6153]
Szerszámgépek hajtómüveibe, általában hajtóműbevaló hidrulika olaj javalott, ami nem azonos a munkahengerek hidraulika olajával. A mellékelt fotón szereplő olaj tavaly 10eFt.-körül mozgott.
Pl.:Strigon ME gépkönyvbe megadott eredeti modifikációt a mellékelet képem szereplő viszkozitású olaj oldja fel.
Köszönöm! Idő közben vásároltam 20l szintetikus olajat 1/4 bolti áron, szóval ez megy bele. Közel azonos árban kaptam volna meg ( 1000Ft/l ) az ásványi hajtómű olajat. A szán kenése külön megy, oda vásárolok szánhoz való olajat. Toni
A viszkozitást vedd figyelembe, mit ír a gépkönyv. Nem kell ide prémium olaj, itt jelentősen túlméretezett fogaskerekek és csapágyak vannak, nincs extrém felületi terhelés. A MOL is gyárt ide való szerszámgépolajat TCL néven van több viszkozitással. Ha a szán csúszófelületeit is keni ez az olaj vagy van külön szán olajzó rendszer akkor oda szánkenő olajat érdemes használni, meghálálja a gép, jóval kisebb a szánkopás. Ilyen is van a MOL-nak: Multi SW néven, ez jó hidraulikákhoz is.Meglepő a különbség ha a szánokat az ide való szánkenő olajjal kenjük, és nem akármi mással. Aki nem tapasztalta nem is hinné el.
Nem mai darab, de rendben tartott FU36 marógép olajjal való újratöltéséhez kérnék tanácsot. Volt tulaj ajánlotta a szintetikus olaj alkalmazását. Kérdésem, hogy ajánlott-e egy ilyen régebbi konstrukciós gép kenése szintetikus olajjal, vagy alkalmazzak bátran ásványi, de valami prémium kategóriás hajtómű olajat? Egyelőre üres a gép, vár némi kenőanyagra, és anyagilag nem indifferens, hogy egy alig használt gépben lévő olajra mennyit költök. Toni
KoLa | 6934
2022-06-06 22:32:25
[6148]
Ezt a próbát különben nem így érdemes csinálni. Erre a befogott anyagodra a végén is és a tokmánynál is esztergálj két egyforma átmérőt 10mm hosszon, ha nem sikerül csiszold méretre, amikor századra egyforma, mérőórával tapogasd le az átmérőket vízszintesen és függőlegesen, és látod!
Sikerült ma próbát esztergálnom végre. 45mm köracélon kicsi fogással 14cm hosszon 0.02mm, vagy maximum 0.03 kúposság van, attól függ mivel mérem. Gondolom ez már reálisabb, akkor nincs elállítódva az orsóház, vagy legalábbis nem nagyon.
Kipróbáltam a patronok at is, olyan 0.01-0.015-ön belül szaladt benne a marószár.
A szegnyereg sajnos alá mutat kb 0.4mm-t, biztos ebből adódott akkor eddig a nagyobb méretű kúpolásunk.
Keresnék egy orosz konzolos marógép típust . 6T006 az utolsó karakter nem biztos rosszul látszott . De nem találok ilyet . A támasztó gerendára van építve a vertikálfej , előre hátra is billenthető . Nem bazi nagy gép ,hátha valaki ismei a típust .
A marógépemhez régi tervem volt valami finomabb fúró alkalmatosság elkészítése, mert az asztal mozgással egyáltalán nem, a vertikál fúró funkciójával alig lehet érezni a fúró terhelését így már több központfúró hegyét eltörtem. Most készült egy eszköz, lásd a képeket. A tervezés a szokásos hobbi szempontok szerinti, milyen vas/alu darabom van és milyen csapágyaim. A legnehezebb a pontos furat, és abban a retesz horony elkészítése volt.
jani300 | 10834
2022-05-28 15:12:03
[6140]
Már tegnap is néztem ... Nem bánnám ha kitudnám számolni a beállításokat Ugye most is keresnek itt is vertikálba kúpkereket ...
mematyi | 182
2022-05-26 14:02:58
[6139]
Köszönöm a tanácsokat mindenkinek!
Régebben, mikor vettük a gépet, még méregettem is, hogy az első prizmán olyan 0.15mm kopás látszik. Legalábbis a tetején van egy mm-es sáv, ahol nem ér hozzá a szán, így ott nem kopott(gondolom)
Kiszámolgattam egy 30mm átmérőjű darabra, hogy ha a kés éle ennyivel lejjebb kerül, akkor az átmérőben még tán százados eltérést se okoz, pitagorasz-tétel alapján.
Abban reménykedtem, hogy ilyen egyszerű dolog, de mint az ábra mutatja, csak nem.
A zárt szekrényes lábú rövid gépeknél nem a vízszintbe állítás okoz ekkora hibát. Ezekre nem jellemző a csavarodás.
Szabó Jankó jól írta, először azt érdemes kideríteni hogy a főorsóház áll-e rosszul, tehát megtámasztás nélkül mit mutat. Vagy a szegnyereg van-e elállítódva oldalra.
Először állítsd be az orsóházat, ha tüskét nem tudsz használni akkor próba esztergálással, majd ha ez jó akkor jöhet a szegnyereg beállítás.
Először azt nézd meg hogy simán támasztás nélkül kb 100 mm-en mit mutat. Ha így kúpol két lehetőség van :vagy az ágy van megkova ,vagy tényleg a főorsó ház van elmászva (ezt belehet állítani) .Ha az ágy kopott azon csak a köszörülés segít. Ha támasztás nélkül nem kúpol akkor a szegnyerget kell beállítani. Hosszan esztergálsz , óra a szegnyereg oldalához a mért kúposság felével eltolod a szegnyerget az állítócsavarral. Ezt töbször is kell csinálni amíg egyforma értéket nem kapsz elől hátul. Előfordulhat az is hogy a magasságok nem egyformák a főorsóé és aszegnyeregé. Mérni kell. A legprecízebb a főorsóba tett ellenőrző rúd lenne .
Van egy E2N gépem, ami kúpol. Nyilván nagyon nem új, dolgoztak vele, főleg rövid munkadarabokat, de 20cm hosszon 40mm átmérőben ilyen 0.25mm-t csal, megtámasztva, minden. Ez szerintem durván sok, azért ennyire nem gatya a gép.
Be szeretném mérni, jól áll-e a főorsóház az ágyon, mivel lifttel hoztuk fel a pincéből, levettük az ágyat orsóházastul az alapkeretről, a végére állítva. Nem kopogtattuk, vagy szedtük szét, de mégis.
A probléma, hogy bár a tokmány illesztő kúpja szépen fut, de a főorsó belső mk4-es kúpfelületét felesztergálták, üt vagy 2-3 századot, ezért oda nincs sok értelme tüskét tenni.
Van valami ötletetek, hogy lehetne mégis letesztelni? Persze anélkül, hogy kivenném és újra köszörültetném a főorsót.
Köszönöm a segítséget. Én voltam a béna. Fellazítottam a 4 csavart, de nem vettem észre, hogy van benne egy csap. Fejben lehet elég volt aznapra a munka .
Látatlanba egy ötlet: A vertikálfejeknél szokott lenni egy menetes végű anyával kihúzható kúposszeg amit üzembehelyezéskor szoktak befúrni/dörzsölni. Az segíti a pontos merőleges helyzetbe állítást. Nem ez a szeg akadályozza az elfordítást?
Kb egy hónapja sikerült vásárolnom egy esztergára szánt útmérőt. Sajna nagyobb gépre szánhatták mert az E2N gépen nem fért el sehogy. A nagyobb gépen a rugóval nekifeszített edzett acél dörzskerék gördül az ágyazaton. Nekem csak kicsit megdöntve fért el a gépen, így csak egy feszített bowdennel lehetett a mérő tárcsát meghajtani. Ez talán még előnyösebb is mert a bowden körülfogja a tárcsát így jóval nagyobb a súrlódó felület, és nincs tengely sem oldalra feszítve.
k0zs0 | 5
2022-03-13 12:54:04
[6112]
Sziasztok, újra a segítségeteket szeretném kérni, sikerült beszereznem egy nem kicsi gépet, az azonosítása még nem tiszta, talán Csepel EF-2? Ha valakinél kallódik egy gépkönyv, vagy esetleg alkatrészek hozzá, ne tartsa magában, előre is köszönöm!
Ez egy 3T láncos csörlőhöz készült. Az egyik fele valóban kuplung tárcsához megy a másik felére egy lánckerék került. A kézikerék(láncos) helyére került. Egy 3T-ás elektromos csörlő számomra megfizethetetlen, viszont pincében vannak a gépeim amit leengedni le tudok, de felhúzni már nem, ezért készült ez és hála KoLa-nak a spéci tárcsa a 6 bekezdésű menettel.
Hát így már én is jártam... 18x1 menet balos de nem megy rá! pedig én is " Agyon számolgattam magam" , a hüle russzki' nem kétbekezdésűt tett rá! Emlékezetes marad az biztos, de erről nekem sincs fotóm a telón, ja! akkor még oda volt drótozva a falhoz a mobil.