HobbyCNC fórum
FTP tárhely: http://cnctar.hobbycnc.hu v0.9.6 Régi HobbyCNC oldal: http://archiv.hobbycnc.hu

Új regisztráció / Átregisztráció a régi fórumról
    
   


Hagyományos forgácsológépek

Minden ami forgácsolás de nem CNC és nem eszterga

 

Időrend:
Oldal 1 / 130 Ugrás ide:
Sorok:
1  2  3  4  5   Következő ►  Utolsó ►|

  Fórum főoldal  |  A lap aljára

zsolt123 | 299    2024-09-15 15:40:30 [6544]

Köszi, itt tényleg minden van, körülnézek. Üdv., Zs.

Előzmény: Gyula65, 2024-09-15 14:40:13 [6543]


Gyula65 | 303    2024-09-15 14:40:13 [6543]

Szia!
Nézz körül itt: https://www.gewinde-normen.de/ !
Hátha megtalálod a választ!

Üdv!

Előzmény: zsolt123, 2024-09-15 12:33:24 [6541]


farkasl | 157    2024-09-15 14:03:25 [6542]

Csodaszép!

Előzmény: zsolt123, 2024-09-14 22:15:29 [6536]


zsolt123 | 299    2024-09-15 12:33:24 [6541]

Amire még nem sikerült rájönnöm, az a tokmány menettípusa. A menet belső átmérője (minor diameter) 28.8, a menetemelkedése 2.5-es.
Gondolom, a németek már a háború előtt is DIN-es metrikus meneteket használtak, de a metrikus finommeneteknél M30-M32 méretben nem szabvány a 2.5-es emelkedés, és méretre is valahol a kettő között van. Ha mégis inches, akkor a legközelebb a 10 TPI-s UNS 1 1/4-eshez van, de annak se pontosan ekkora a mérete. Lehet, hogy valami egészen elvarázsolt típusú?

Előzmény: zsolt123, 2024-09-14 22:15:29 [6536]


zsolt123 | 299    2024-09-15 12:17:09 [6540]

hát ez is meggondolandó

Előzmény: TROMF22, 2024-09-15 11:22:04 [6539]

TROMF22 | 1467    2024-09-15 11:22:04 [6539]

„, de most meg úgy vagyok vele, hogy vétek lenne feltenni gépre, úgyhogy ez lesz a műhely dísze.”

[Rossz stratégia!/u]

Van egy jó, precíz, praktikus eszközöd.
Vedd használatba azonnal, és dolgozz vele örömmel, ameddig csak tudsz!

Tudod, - mi idősebb korosztálybeliek - nem egyszer kapunk már utalást arra a majdani örökösöktől: lehetőleg úgy intézzük a dolgainkat, hogy ne kelljen majd túl nagy konténert bérelni kidobásra kerülő "kincseinknek".
Főleg, ha hobbiról van szó. Nagyon bizonytalan, lesz-e folytatója ...

Előzmény: zsolt123, 2024-09-14 22:15:29 [6536]


jani300 | 12201    2024-09-14 22:30:42 [6538]

Még ilyet sem láttam ....
No nem tokmányt
De a pofamozgató csavarok kiesés elleni megoldása az érdekes .
Be van sűlyesztve , egy perem mögé .

Előzmény: zsolt123, 2024-09-14 22:15:29 [6536]


zsolt123 | 299    2024-09-14 22:20:46 [6537]

Ami még meglepett (a korán túl), az az, hogy mennyire ötletes konstrukció. Mivel a pofák két részből állnak, a megfordításhoz nem kell kitekerni, elég a felső részt lecsavarozni és arrébb tenni. A külső pozícióban akár 120 mm-es átmérő is befogható vele.

Előzmény: zsolt123, 2024-09-14 22:15:29 [6536]


zsolt123 | 299    2024-09-14 22:15:29 [6536]

Sziasztok, néha érik kellemes meglepetések az embert. Egy kisméretű forgóasztalhoz kerestem a neten 4 független pofás 80-125mm közötti olcsó tokmányt, aztán beleakadtam valamibe, amin eléggé meglepődtem. Egy kép volt róla a neten, szegény kis tokmány jó koszos is volt, a kép is életlen, így pontosan nem tudtam, hogy mit veszek. Amikor megérkezett és megtisztítottam, jött a meglepetés: egy K Jung Berlin So 16 kódjelű tokmány érkezett. Utánanéztem a cégnek, a K JUngot '45-ben (amikor közeledett a front Berlinhez), leszerelték, és kimenekítették az ország nyugati felébe. Úgyhogy ez a kis tokmány legalább nyolcvan éves (de tippem szerint inkább a 30-as években gyárthatták, mert a háborúban már hadi termelés folyt), meglepően jó műszaki állapotban, csupán használati nyomokkal. Szétszedtem és rendbe tettem, de most meg úgy vagyok vele, hogy vétek lenne feltenni gépre, úgyhogy ez lesz a műhely dísze.

          


rejkov | 38    2024-09-13 14:31:12 [6535]

Csak nem forgóhajlítgatós fáradásos törés ? Nincs véletlenül valami feszülés abban a főorsóban?

Előzmény: kmil, 2024-09-09 18:26:41 [6531]


onagy | 362    2024-09-13 12:00:12 [6534]

A rögzítőmotor irányt vált a fék rögzítése-nyitása között, tehát nem hiszem, hogy fázissorrend lenne a ludas, amúgy meg fél éve állt meg, de se előtte se utánna nem volt a gép átrakva/átkötve. Szétszerelés lesz, mert a könyv, ami hozzá van, az nem az övé. Ismerősnek van hasonló gépe, azon meg hidraulikus az oszlopfék.
O.

Előzmény: Vetesi75, 2024-09-12 20:57:07 [6533]


Vetesi75 | 1600    2024-09-12 20:57:07 [6533]

A rögzítő motor forgásiránya jó? Rögzített állapotban annak nagyon fixen kellene megállapodni. (A kínai biztosan, de szerintem a magyar is kúpos illesztésre feszítené rá az "oszlop csövet".) A mocinak kb. holtpont közepén kellene kifutnia.

Előzmény: onagy, 2024-09-12 17:30:09 [6532]


onagy | 362    2024-09-12 17:30:09 [6532]

Sziasztok,

Csepel RF3 (vagy RFh75) radiális fúrógép (sugárfúrógép) oszloprögzítésének hibájával (szántartókar elfordulás elleni rögzítőfék) vagyok elakadva. A rögzítőrendszer motorja ugyan a hajtóművén keresztül a függőleges hajtórudat kevesebb mint fél fordulattal elfordítja, de ez kevésnek tűnik, a szántartókart csak ketten tudjuk elmozdítani (elfordítani) annyira szorul. Ha valakinek van ilyen gépe, kérem nézze meg, hogy mekkorát fordul a függőleges fék-kioldó hajtótengely a teljes zárás és teljes nyitás között.
Köszönöm.
O.


kmil | 396    2024-09-09 18:26:41 [6531]

Úgy látom, minden probléma relatív…..
Már nem is zavarna az 5 százados ütés. Elkezdtem szétszedni, hogy kijöjjön a főorsó. Gyanús volt, hogy nagyon könnyen kijött. Kicsit futa vilt a tengelyek összekapcsolódása, amiből azt sejtem, hogy ennek nem két darabban kellene lennie…..
Ebből új főorsó lesz, de akkor inkább megnézem, hogy milyen modernebb gyári kúppal lehetne megcsinálni. Pl.: BT30, SK30…

      


Gamos | 132    2024-09-09 10:31:18 [6530]

Az enyémbe köszörűgép patronja van. Ha megköszörűlöd biztos jó lesz.

Előzmény: kmil, 2024-09-09 10:21:23 [6529]

kmil | 396    2024-09-09 10:21:23 [6529]

Sziasztok,
Igen, köszönöm! Sikerült meglazítanom, és kiadta a patront. Ki is jött belőle.
Mást más gondom lett....
Egy valszeg eszterga patron volt benne, egy hézagoló közdarabbal. Semmi gond, vettem anyagot, csinálok bele egy ER32-es, és egy B18 kúpos befogó szárat. Igen ám, csak a főorsó kúpja üt 5 századot. Most azon gondolkodom, hogy hogyan tudnám megköszörülni a kúpot.
Egyenlőre ott tartok, hogy a szerszámköszörűre felfogatom a kiszerelt főorsót a csapágyazásával, beállítom a gépkönyvben megadott 29 fokot, és mehet.
Szerintetek működhet?

Előzmény: Gamos, 2024-09-09 09:31:37 [6528]


Gamos | 132    2024-09-09 09:31:37 [6528]

A nagyfejű furatos csavart kell meglazítani, majd kicsit megütni. Az maga a behúzószár.
Nekem is hasonló gépem van.

Előzmény: kmil, 2024-08-11 17:25:45 [6502]


crosspisti | 244    2024-09-07 19:52:00 [6527]

Szerintem a menetes behúzószár a gépben van,az a bunkós fejű.Meg kell lazítani és a végére ráütni,

Előzmény: kmil, 2024-08-11 17:25:45 [6502]


T_W_S | 79    2024-08-30 09:52:38 [6526]

Sziasztok,
Koszonom az otleteket, meg telon is kaptam hivast a temaban. A vege az lett a dolognak, hogy felraktam a gepre egy masik motort. Ez teljesitmenyben es fordulatszamban megegyezik a fent levovel (elvileg). Szerencsemre meg a rogzitofuratbol is ketto passzolt. Kiprobaltam a gepet egy probadarabon. Most nem tapasztaltam ezt a belassulasos dolgot es a frekivalto is szepen dolgozik. Deltaba kotottem a motort ahogy irtatok.

A cserenek az volt az oka, hogy ami fent volt motor, sajnos serult az adattablaja, de mintha ket fordulatu motor lenne. Viszont kivezetese nem volt a kapocslecen csak 3 darab. A masik 3 kapocspontra semmi nem volt kotve. A motor eloeletet nem ismerem a geppel vettem. Lehet hogy mar at lett tekercselve es csak csillag kapcsolashoz ki lett vezetve a 3 pont? Akitol vettem 3f-rol hasznalta, ez biztos.

Majd meg probalgatom, lesz mostanaban ket kis tengely amit szeretnek meretre kaprni rajta.


sarktibsi | 583    2024-08-22 20:38:24 [6525]

Én a kezdet kezdetén úgy jártam , felraktam egy frekiváltót egy előtoló motorra (eszterga két motoros) 220/380 V eredetileg csillagba volt kötve a motor.
Én meg csak simán rákötöttem az egy fázisú váltót , évekig működött , csak az volt a gyanús , hogy gyenge a motor főleg 20-25 Hz alatt.
Aztán szolt valaki, csak át kell kötni deltába. A fene se gondolta volna , most már tudom.

Előzmény: KoLa, 2024-08-22 19:42:15 [6524]


KoLa | 7564    2024-08-22 19:42:15 [6524]

A motort deltába kell kötni, és is megszívtam először mikor egy ilyet bekötöttem, (a motor csillagba volt kötve mivel, itt minden 3f)
Gondolta a fene!...

Előzmény: T_W_S, 2024-08-22 12:39:14 [6523]


T_W_S | 79    2024-08-22 12:39:14 [6523]

Sziasztok,

van egy kecskelábas kis esztergám (Kaerger). Mikor vettem volt rajta valamilyen autó váltó, de nem működtek már a sebességek rajta, csak egy előre és egy lassú vissza. A hely miatt ledobtam a gépről és a főorsó most direktbe van a motorról meghajtva kb. 1:1.5 áttétel van egy szíjhajtáson keresztül.
Így használgattam egy darabig, nem sokat, majd kb. két évig állt a gép. Most próbáltam használni , de az alábbi probléma van munka közben:
A hajtás a legkisebb terhelésre is megáll. Minden könnyen mozog kézi forgatásra, szóval szorulás nincs. A frekiváltóra gyanakodom, mert azt is használtan vettem valamikor és már akkor is öreg volt, valamint a paraméterezésére nem sok időt szántam, vagy nem találtam normális doksit hozzá, már nem emlékszem. Lehet valamilyen "áramkorlát", vagy egyéb védelem kapcsol be. Jelenleg nincs másik frekiváltóm, amivel tudnám ellenőrizni a dolgot, de van még egy kérdésem, amiben hátha tudtok segíteni látatlanban.

Maga a hajtás az alábbi konfigban elégséges egyébként a
munkához, vagy alapból már a motor teljesítmény/fordulatszám/áttétel sem megfelelő?

Motor: 220/380V 750W 1400 1/min
Frekiváltó: 1x230->3x230 750W
Áttétel: 1:1.5 (kb. pontosan nem mértem meg, de itt körül van)

Egy kis 125-ös, vagy 130-as tokmány van a gépen. Kis csapokat, meg minimál tengelyvégeket farigcsáltam rajta esetleg csapágyfészkeket.

Előre is köszi bármi ötletet.

István


jani300 | 12201    2024-08-18 21:06:19 [6522]

Az ötletet nézem .
A kivitelezést egyedül is el tudom rontani
De két fogaskerék ,közlőkerékkel , nem a béna lánc .

Előzmény: svejk, 2024-08-18 18:21:49 [6521]


svejk | 32972    2024-08-18 18:21:49 [6521]

Szerintem meg tök béna.

Előzmény: jani300, 2024-08-18 15:45:57 [6519]


mex | 1200    2024-08-18 17:27:52 [6520]

Nézem, de...

Előzmény: jani300, 2024-08-18 15:45:57 [6519]

jani300 | 12201    2024-08-18 15:45:57 [6519]

https://www.facebook.com/reel/1522544498619215


Azért ez akkor is jó


Gyula65 | 303    2024-08-13 18:09:48 [6518]

Kedves Attila!
Szívesen, máskor is!
Üdv: Gyula

Előzmény: majer, 2024-08-13 14:50:10 [6517]


majer | 72    2024-08-13 14:50:10 [6517]

Kedves Gyula!
Hála,és köszönet a gépkönyvért.
További szép napot kívánok.
Üdvözlettel:Attila

Előzmény: Gyula65, 2024-08-13 07:43:57 [6514]


Gyula65 | 303    2024-08-13 08:38:50 [6516]

Szia!
Átküldve!
Üdv: Gyula

Előzmény: Csuhás, 2024-08-13 08:30:07 [6515]


Csuhás | 6713    2024-08-13 08:30:07 [6515]

Küld el nekem is légyszi, és engedelmeddel megosztanám a többi gépkönyv között.

Előzmény: Gyula65, 2024-08-13 07:43:57 [6514]


Gyula65 | 303    2024-08-13 07:43:57 [6514]

Szia!
Ma vettem észre a kérést!
Elküldve!
Remélem használható!
Jó munkát!
Üdv: Gyula

Előzmény: majer, 2024-08-12 18:32:21 [6513]


majer | 72    2024-08-12 18:32:21 [6513]

Kedves Gyula!
A közeljövőben nekem is javítanom kell egy ilyen masinát,de nem találtam hozzá rendes dokumentációt.Ha szépen megkérlek nekem is átküldenéd?
Előre is köszönöm a választ.
Üdvözlettel:Attila

Előzmény: Gyula65, 2024-08-12 07:02:00 [6512]


Gyula65 | 303    2024-08-12 07:02:00 [6512]

Elküldve a teljes anyag. Ha, van kérdés, jelezd!
Üdv: Gyula

Előzmény: kmil, 2024-08-11 22:27:47 [6511]


kmil | 396    2024-08-11 22:27:47 [6511]

Esetleg gépkönyve van valakinek? Csuhás listájában sajnos nem láttam ezt a típust. Thiel / Ruhla Duplex 58 vagy FUW 260-720


kmil | 396    2024-08-11 19:56:30 [6510]

Ohhhh nagyon szuper!
Holnap rádcsörögnék, ha nem zavarok.

Előzmény: Gyula65, 2024-08-11 19:45:55 [6509]

Gyula65 | 303    2024-08-11 19:45:55 [6509]

Volt FUW, több is! Üdv!

Előzmény: kmil, 2024-08-11 19:42:40 [6508]


kmil | 396    2024-08-11 19:42:40 [6508]

Köszi! Megpróbálom. Csak eddig nem nagyon akartam ütöhetni.
Neked esetleg ilyen géped van? Ha igen, lenne még pár kérdésem.

Előzmény: Gyula65, 2024-08-11 19:30:36 [6506]


Gyula65 | 303    2024-08-11 19:31:40 [6507]

megfogott= megforgott
elnézést!

Előzmény: Gyula65, 2024-08-11 19:30:36 [6506]


Gyula65 | 303    2024-08-11 19:30:36 [6506]

Petróleum bele felülről, némi ázás után megfelelő átmérőjű rúddal felülről kiütni!Ha, megfogott netán a szerszám, akkor összerágodott, az fogja. Ne így legyen! Üdv!

  

Előzmény: kmil, 2024-08-11 18:40:06 [6504]


Gyula65 | 303    2024-08-11 19:22:01 [6505]

Fogja a kúp, jó esetben! Mikor lett beletéve a szerszám? Üdv!

Előzmény: kmil, 2024-08-11 18:40:06 [6504]


kmil | 396    2024-08-11 18:40:06 [6504]

Ezzel egyet értek, csak nekem az nem tiszta, hogyha nincs benne behúzószár, miért nem jön ki a patron?

Előzmény: Gyula65, 2024-08-11 17:55:02 [6503]


Gyula65 | 303    2024-08-11 17:55:02 [6503]

Menetes behúzószár való hozzá. Ha, nincs készíteni kell egyet! Üdv!

Előzmény: kmil, 2024-08-11 17:25:45 [6502]


kmil | 396    2024-08-11 17:25:45 [6502]

Sziasztok,
Valaki tudja esetleg, hogy a képen látható maró főorsóból hogyan lehet kiszedni a patront?
Behúzószár nincs benne, a felső csavart leszedtem, de semmi. Belenéztem a főorsóba, de ott sem láttam semmit…..
Köszi!

  


TamasVas | 27    2024-08-11 10:27:48 [6501]

Üdv!
Rendben,megnézem rögvest.
Köszönöm!

Előzmény: Csuhás, 2024-08-11 08:32:49 [6500]


Csuhás | 6713    2024-08-11 08:32:49 [6500]

Töltsd le tőlem a gépkönyvet.

Előzmény: TamasVas, 2024-08-11 01:47:43 [6499]

TamasVas | 27    2024-08-11 01:47:43 [6499]

Szervusztok!

Emu-160 esztergához keresgélek valamamiféle dokumentációt,netán
alkatrészeket is.
Ha netán valaki tudná ügyemet előremozdítani,az kérem jelezzen felém.
(06209530562)

Előre is köszönöm!


RogerCo | 1201    2024-07-18 23:01:09 [6498]

Helló,
Az előtolószekrény letört sarka fel lett hegesztve és egy másik marógépen megmunkálva. A kép készítése óta ki van fúrva, és a menet is bele van vágva.
Lassan majd ezt is rakom össze.
Roger

    


RogerCo | 1201    2024-07-12 15:38:12 [6496]

Ebben igazat adok neked.
De ha működött volna is az olajzás gomb nyomásra, akkor is egy 71 éves gépről beszélünk. Ki tudja hányszor nem nyomták volna meg?
Ami látszik, hogy nincs berágás a vezetékeken, az ékléceken.
Mielőtt szét szedtem, nem lógott, nem billent egyik szán sem, el lehetett tekerni könnyen egyik végállásból a másikba.
Ez számomra azt jelentette, hogy nincs hordósra kopva sehol.
Hobby felhasználásra, és TMK-zásra nekem megfelel.

Előzmény: Kopirnyák, 2024-07-12 14:33:53 [6495]


Kopirnyák | 2624    2024-07-12 14:33:53 [6495]

A kisördög pedig azt mondatja velem továbbra is, hogy ha a szánrendszer nincs rendbe téve, akkor szinte semmit nem fog érni az összes felhajtás. Nem az orsó holtjátéka befolyásolja a marás milyenségét, hanem a szánrendszeré. Kizárt, hogy egy keveset/ nem kent gépnél ne legyen kopott az ágyazat. Persze kérdés, mi a hibatűrés mértéke?

Előzmény: RogerCo, 2024-07-11 20:00:06 [6493]


RogerCo | 1201    2024-07-11 20:05:16 [6494]

Igen, itt a festés járulékos veszteség :D
Eddig amihez hozzányúltam a fémig le kellett tisztítani.
Pl az előtoló hajtómű ház tetején van egy olajzseb, de nem vezetett sehova. Nem is értettem hogyan találták ki anno, hogy a fogaskerékcsoport tengelyeibe ment volna az olaj, azok ki voltak fúrva, a csapágyfészkük szintén, de se továbbb. Már majdnem fúrtam egy lyukat a zseb "sarkába". Áh, mondom egy kicsit feljebb.. És hopp, beesett a fúró. Ott volt a gyári lyuk, tele szmötyivel, és lefestve....

Előzmény: kmil, 2024-07-11 19:36:55 [6491]


  Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 1 / 130 Ugrás ide:
Sorok:
1  2  3  4  5   Következő ►  Utolsó ►|


 ◊