HobbyCNC fórum
FTP tárhely: http://cnctar.hobbycnc.hu v0.9.6 Régi HobbyCNC oldal: http://archiv.hobbycnc.hu

Új regisztráció / Átregisztráció a régi fórumról
    
   


Hagyományos forgácsológépek

Minden ami forgácsolás de nem CNC és nem eszterga

 

Időrend:
Oldal 1 / 130 Ugrás ide:
Sorok:
1  2  3  4  5   Következő ►  Utolsó ►|

  Fórum főoldal  |  A lap aljára

RogerCo | 1197    2024-07-18 23:01:09 [6498]

Helló,
Az előtolószekrény letört sarka fel lett hegesztve és egy másik marógépen megmunkálva. A kép készítése óta ki van fúrva, és a menet is bele van vágva.
Lassan majd ezt is rakom össze.
Roger

    


RogerCo | 1197    2024-07-12 15:38:12 [6496]

Ebben igazat adok neked.
De ha működött volna is az olajzás gomb nyomásra, akkor is egy 71 éves gépről beszélünk. Ki tudja hányszor nem nyomták volna meg?
Ami látszik, hogy nincs berágás a vezetékeken, az ékléceken.
Mielőtt szét szedtem, nem lógott, nem billent egyik szán sem, el lehetett tekerni könnyen egyik végállásból a másikba.
Ez számomra azt jelentette, hogy nincs hordósra kopva sehol.
Hobby felhasználásra, és TMK-zásra nekem megfelel.

Előzmény: Kopirnyák, 2024-07-12 14:33:53 [6495]


Kopirnyák | 2604    2024-07-12 14:33:53 [6495]

A kisördög pedig azt mondatja velem továbbra is, hogy ha a szánrendszer nincs rendbe téve, akkor szinte semmit nem fog érni az összes felhajtás. Nem az orsó holtjátéka befolyásolja a marás milyenségét, hanem a szánrendszeré. Kizárt, hogy egy keveset/ nem kent gépnél ne legyen kopott az ágyazat. Persze kérdés, mi a hibatűrés mértéke?

Előzmény: RogerCo, 2024-07-11 20:00:06 [6493]


RogerCo | 1197    2024-07-11 20:05:16 [6494]

Igen, itt a festés járulékos veszteség :D
Eddig amihez hozzányúltam a fémig le kellett tisztítani.
Pl az előtoló hajtómű ház tetején van egy olajzseb, de nem vezetett sehova. Nem is értettem hogyan találták ki anno, hogy a fogaskerékcsoport tengelyeibe ment volna az olaj, azok ki voltak fúrva, a csapágyfészkük szintén, de se továbbb. Már majdnem fúrtam egy lyukat a zseb "sarkába". Áh, mondom egy kicsit feljebb.. És hopp, beesett a fúró. Ott volt a gyári lyuk, tele szmötyivel, és lefestve....

Előzmény: kmil, 2024-07-11 19:36:55 [6491]


RogerCo | 1197    2024-07-11 20:00:06 [6493]

Szia Svejk,
Nem is vettem bántásnak Tudom.
De ha már ennyire belenyúltam, és nem a termelésből hiányzik a gép, a lehetőségeimhez képest szeretném rendbe tenni.
Terveim vannak az előtolással, nem csak mint előtolás, hanem osztófej, hosszosztó használata. Ott viszont nem árt, ha nincs holtjáték, legalábbis nem negyed fordulat a meghajtó motortól.

Előzmény: svejk, 2024-07-11 19:49:22 [6492]

svejk | 32881    2024-07-11 19:49:22 [6492]

Vagyunk olyan jóban, hogy nem bántásból írtam.

Inkább tapasztalat.

Előzmény: RogerCo, 2024-07-10 19:58:44 [6489]


kmil | 381    2024-07-11 19:36:55 [6491]

Szia,
Jó látni ezt a felújítást. Sok tapasztalatot lehet még így nézőként is szerezni, hát még résztvevőként. A neten sok esetben a felújítás kimerül a festésben.....
Én majd egy gyalugépen szeretnék pontossági vizsgálatot csinálni, mert kicsit kúposat gyalul. Előtte le kell vegyem az asztalt, szánokat, orsókat meg kell tisztítani, stb...
Csak így tovább! Kíváncsian várom a folytatást!

Előzmény: RogerCo, 2024-07-10 20:16:39 [6490]


RogerCo | 1197    2024-07-10 20:16:39 [6490]

Hali,
Alapvetően a géppel nem volt baj, pontos volt, és működött minden funkciója. Na jó, a gyorsjárat sz@arkodott, mint mindenkinél, de ennek ennél a gépnél több oka is volt. És nem a kuplung :D
Az egészet a szánolajzás hiánya miatt szedtem szét, nem volt tervben egy "felújítás" De ahogy egyre mélyebbre ástam, tanulmányoztam a fellelhető rajzokat, mások képeit főleg TOS FA2U kiderült az elődök kontár munkát végeztek rajta. Ezeket javítgatom.
A nem megfelelő kenés hiánya sok "kárt" okozott a csapágyazásokban, ott ahol nem fértek hozzá olajzozgatni/zsírozni.
Az orsók, és szánok nem lógtak, nem kottyantak.
De pl a főhajtóműben is a csapágyak kenése nem volt megfelelő. A hátsó csapágyak pl nem is kaptak olajat, mert a cső, csak a csapágyház elé volt víve. Nem volt kifúrva ahogy annak a rajzok szerint lennie kellene. Az ilyen és ehhez hasonló hiányosságokat pótolom.

És a gépet nem eladásra festem le saját használatra, és majd a fiaiméra (ha kell nekik) lesz rendbe téve a gép.

Sok fényképet nem csináltam, mivel egyedül voltam nem mosakodtam ki minden momentum megörökítéséhez, de fejben megvan minden.
Ha lesz kérdésed ne tartsd magadban

Roger

      

Előzmény: kmil, 2024-07-10 15:35:14 [6485]


RogerCo | 1197    2024-07-10 19:58:44 [6489]

Szia Svejk,
Köszönöm hízelgő szavaid :D
Igen, lehet elmenne még pár évet, itthoni nem használat mellet.
De hangos is volt az egész segédhajtómű egyik irányba (visszavezethető a csigakerék holtjátékára), meg a behajtó tengely néhol élesebb mint egy jó minőségű konzervnyitó
Ma sikerült vennem egy gépkönyvet kifejezetten MU1000-eshez 1954-es, és abban van egy móricka rajz, ami alapján akár le is lehetne gyártani a csigakerék párost.

  

Előzmény: svejk, 2024-07-10 15:20:14 [6484]


sarktibsi | 497    2024-07-10 16:48:56 [6488]

Nem kötelező hőkezelni , plusz köszörültetni , de lehet azt is. Csak mellesleg jegyzem meg 24-éve van egy STRIGON marógépem , még nem sikerült elkoptatni a hőkezeletlen csigatengelyt , igaz nem is használom nap mint-nap.

Előzmény: svejk, 2024-07-10 16:27:55 [6487]


svejk | 32881    2024-07-10 16:27:55 [6487]

" ...a csigatengelyt még nem nehéz kiesztergálni..."

Ja... utána már csak hőkezeletetni kell és köszörültetni.
Ugyan már, szálljunk már le földre.

Előzmény: sarktibsi, 2024-07-10 16:03:12 [6486]


sarktibsi | 497    2024-07-10 16:03:12 [6486]

A helyedben én is kicserélném a csigát meg a kereket is , vagy legalább a bronzkereket újramarnám , a csigatengelyt meg nem nehéz kiesztergálni. Ha magának csinálja az ember akkor már legyen precíz és pontos, minimális holtjátékkal.

Szerintem nincs rosszabb mint egy pontatlan, tele holtjátékokkal megáldott gépen dolgozni.

Előzmény: RogerCo, 2024-07-10 08:45:06 [6483]


kmil | 381    2024-07-10 15:35:14 [6485]

Látom, azért van mivel foglalkozni rajta......
Nagyon hasznos (legalábbis számomra) ha megosztod a tapasztalataidat, mert ha egyszer hozzám kerülne egy marógép, kb lehet számítani, hogy hol milyen hibát lehet találni.
Tervezed a szánvezetékek mérését, esetleges hántolását?

Előzmény: RogerCo, 2024-07-10 08:45:06 [6483]


svejk | 32881    2024-07-10 15:20:14 [6484]

Az a csigakerék ment legalább 40 évet valoszinű 3 műszakban.
Te még ugyan fiatal vagy, de szerintem még kiszolgálni téged.

Előzmény: RogerCo, 2024-07-10 08:45:06 [6483]


RogerCo | 1197    2024-07-10 08:45:06 [6483]

Helló,
Köszönöm az érdeklődést.
sok képet nem csináltam közben. Jelenleg ki van ürítve a gépváz, csak egy üres totem oszlopként áll

Minden porcikája ki van takarítva, az olajzó furatok feltárva, kitakarítva, az olajzószemek kicserélve.
Az összes csapágy cserélve.
Tegnap a főorsóval végeztem.
Sikerült egy igencsak korabeli, de új csapágyat kapnom

Az előtoló hajtóműben is minden csapágy cserés. A Csigakerék meghajtó tengelyt és csigakereket valahonnan szereznem kell, vagy legyártani, mert így nem raknám össze.

Szóval szépen lassan csendben, de haladok vele.

          

Előzmény: kmil, 2024-07-09 09:27:07 [6482]

kmil | 381    2024-07-09 09:27:07 [6482]

Szia,
Mi újság a marógéppel? Haladtál mostanában a felújítással?
Jó lenne új képeket látni.

Előzmény: RogerCo, 2024-06-15 23:57:56 [6480]


Kopirnyák | 2604    2024-06-16 08:05:33 [6481]

Az a fő kérdés, hogy azok a szánvezetékek mennyire pontosak, mert azon se közörülés, se hántolás nem látszik. Namármost működés szempontjából, a hogy szép porosra van festve a gép belseje, nem sokat nyom a mérlgen, viszont a végeredmény szempontjából a szánok állapota elsődleges kritérium.

Előzmény: RogerCo, 2024-06-15 23:02:19 [6479]


RogerCo | 1197    2024-06-15 23:57:56 [6480]

Ezt próbáltam meg körül írni...
Ez a tengely így ebben a formában képes előre-hátra csúszni.

  

Előzmény: RogerCo, 2024-06-15 23:02:19 [6479]


RogerCo | 1197    2024-06-15 23:02:19 [6479]

Sziasztok,
ma is haladtam a Strigon-al.
Leszedtem a maszkolást, kivettem a nyomtatott dugógat.
Feltettem a gépre ideiglenesen, csak az előtoló szekrény lett rácsavarozva. Szépen jön az olaj fel, ha benyomom oldalt a tolattyút A foglalkozás elérte a célját !
Ahol nem volt kifúrva a bronz csapágy ott kifúrtam, ahol fordítva volt betéve, ott megfordítottam. Így minden kenőhely olajban fut majd, nem pedig zsírban.
Az előtolás is könnyen jár, ha festés után össze lesz rakva, akkor a forgókapcsolónál a kapcsolórudat még be kell állítani.

Amit nem tudok, és az internetes képek között sem találtam róla jó képet, hogy az a tengely amin a nyomaték határoló van az egy üreges tengely. A végénél van egy radiális furat, itt jön ki az olaj. De axiális furat is van M8-as menettel. A rajz ide egy M8x10-es csavar ír, meg még valamit ami nem igazán látszik. Szerintem itt vmi rugónak kellene lennie, ez nyomná a kúpkereket az asztal közepén lévő tányér keréknek. Elő feszítés nélkül csak kóvályogna.

Valahonnan szereznem kell egy M10x1.5mm-es "fékcső hollandert" Az olajvezetékek ilyen hollanderrel vannak bekötve, de egy hiányzik.

Bocs, kicsit hosszú lett.
Roger

      


RogerCo | 1197    2024-06-13 23:45:44 [6478]

Beteszem ide is, az Adok-Veszekből gyorsan kipörgött, vagy tényleg senkinek nincs eladó

Keresek
Strigon ME1000-hez:
- kitámasztóbábot
- sinus fejhez szorítóléceket
- az asztal jobb oldali végére a ferde öntvényt

továbbá bármilyen más alkatrészt, kiegészítőt, ami jó a fent elmített géphez.

Köszönöm:
Roger

    


sarktibsi | 497    2024-06-13 09:03:58 [6477]

Van olyan csapágybolt ahol tartanak illesztő szegeket is , (kúpos 1:50 , hengeres , edzett köszörült , esztergált , belső menetes) a kúpos dörzsárat a legtöbb szerszám boltba meg lehet rendelni. Én egy sima mezei fúróval kifúrom aztán készre dörzsárazom. De létezik hozzá kúpos fúró is. De ha van eszterga kitudod esztergálni pl: egy 8.8-as imbusz csavarból.

Előzmény: RogerCo, 2024-06-12 21:58:17 [6474]


bundyland | 1664    2024-06-13 06:48:36 [6476]

Én a szögker-ben szoktam venni.

Előzmény: RogerCo, 2024-06-12 21:58:17 [6474]


Gyula65 | 293    2024-06-13 04:53:04 [6475]

Szia!
A Fabory cégtől rendelhetsz, de ahhoz kellenek a DIN, vagy ISO számok. Ha, van katalógusod simán kiválaszthatod, vagy https://www.fabory.com/hu/Kötőelemek/c/01 oldalon megkeresed, megrendeled. Postáznak is, de személyesen is átveheted. Érdemes még a Szögker-nél próbálkoznod.

A kúposszegekhez, kapható dörzsár, különböző méretekben.
Üdv!

Előzmény: RogerCo, 2024-06-12 21:58:17 [6474]


RogerCo | 1197    2024-06-12 21:58:17 [6474]

Sziasztok,
Kúpos szeget hol lehet venni?
Sajnos jó párat ki kellett fúrjak, mert beleverték az elődök.

Ami most megvan és ép az 5mm a legkisebb átm. 6mm a legnagyobb és 40mm hosszú.
De kellene majd vékonyabb és vastagabb is.

A gépészet nem szakmám, így a netes kereséseknél hivatkozott DIN és ISO számok nekem nem sokat mondanak
Ez pl jó lehet? https://www.nadorcenter.hu/ILLESZTOSZEG-KUPOS-D05040


Ugyanakkor azt is kérdezném, ha bizonyos tengelyekből ujjat csinálnék, mivel lehet ezt a kúpos furatot kifúrni ?

Köszönöm.


vaskukac | 629    2024-06-11 08:39:28 [6473]

A hiba nagyságától függ, kis hibánál egy irányban elég. A másik irányt hántolod.
De el is fúrhatták, ha nem a sajátja a támasz.

Előzmény: Csuhás, 2024-06-07 11:05:53 [6458]

sarktibsi | 497    2024-06-09 20:07:31 [6472]

A képen egy lineáris vezeték látható. Kifúrom a csavarok helyét.

  

Előzmény: sarktibsi, 2024-06-09 19:56:46 [6471]


sarktibsi | 497    2024-06-09 19:56:46 [6471]

Nekem van egy Strigon MF250-esem hasonló mint a tied , 1966-os évjárat 25-éve vettem , volt rajta munka bőven telepakoltam 5-ös rézcsövekkel (azért volt köztük 4.8-as acélcső is de csak azért mert ara lehetett menetet vágni ) a vezetékeket kivezettem a gép jobb-bal oldalán ahol egyszerűbb volt , így egyszerűen csak egy fecskendővel nyomok bele , de van olyan tengely is ahová zsírzó szemet raktam.
Csak ritkán használom , de amikor kell akkor tényleg kell , főként TMK-ás dolgokat csinálok vele saját részre.

Előzmény: RogerCo, 2024-06-09 10:39:46 [6467]


jani300 | 12131    2024-06-09 19:30:53 [6470]

Teljesen megértelek . Hozott ismerős egy autót (kilenc személyes fos), nincs küszöb semmi , meg ,még hátul is van valami ...
Küszöb már van ,(persze mindent hajtsak le , oldalanként 3 db ) Hátul nem néztem meg rögtön ...
Ott tényleg van még valami az eredetiből , de már legalább kétszer volt foltozva .
Meg itt cseszegetnek megint . Hát elérték most hogy következő hétvégétől senkinek semmi , októberig legalább .
Két foltot csak megcsináltam hétvégén , de csak azért hogy ránézésre ne lukasan dobjam ki ,kedden .
Erőszakos buzerátorok .
A gépeimmel fogok foglalkozni , meg van sok befejezetlen dolgom . Igazából volt olyan is hogy erőszakkal adtak öt ezret egy 20 perces dologért ,kivettem egy csavart . Na max ezek a dolgok lesznek
Már írtam hogy kert ,meg szöllő meg hasonlók azért az is halad , pedig egy hétig még a telefont se vettem fel
Van nyugdíj , hát legalább nyáron nem hagyom magam molesztálni Már akkor csak leírom azt is hogy a németektől behozott autókon lehetett csodás taknyolásokat látni , régebben

Előzmény: sarktibsi, 2024-06-09 17:24:38 [6469]


sarktibsi | 497    2024-06-09 17:24:38 [6469]

Kösz!!!!! Én elsősorban azokra gondoltam akik nem tanultak. A régi szakmunkások szerintem értik a dolgukat ( bár ott is van kivétel ) A múltkor hoztak volna egy faipari szalagfűrész tengelyt kerekestűl csapágyhâzastúl mindenestül egybe , mondták meg kéne csapágyazni. Mire én nem vállalom. Kérdezték miért nem. Modtam mert nem és kész. ( Godoltam magamba vigyed oda ahol megrajzolták megtervezték legyártották ) Én már mások után nem dolgozom. Visszahalottam , elvitték máshová onnan is eltanácsolták , aztán elvitték egy harmadik helyre ott meg csak beolajozták ( jó lesz az úgy is ) Egy napot ment a gép aztán csak visított.

Előzmény: jani300, 2024-06-09 10:29:01 [6466]


PSoft | 18531    2024-06-09 15:38:43 [6468]

Előzmény: jani300, 2024-06-09 10:29:01 [6466]


RogerCo | 1197    2024-06-09 10:39:46 [6467]

Köszönöm a biztató szavakat !

Most épp 3D nyomtatóval nyomtatok bele dugókat, utána a belsejét kifestem természetesen le is lesz maszkolva :D
Utoljára akkor volt ilyen tiszta belülről amikor 1953-ban kivették az öntőhomokból :D

  


jani300 | 12131    2024-06-09 10:29:01 [6466]

Kösz !!!!!!!!!!
Régebben sok Török volt a Németeknél is !
A mázolással felújított gépeket ,ne keverd a magyar műszaki életbe .
Habár találkoztam én is hasonló javításokkal , de már nemzeti büszkeségből sem adhatok igazat
Én még büszke vagyok a középiskolámra ,az átadott tudásra , alapokra !

Előzmény: sarktibsi, 2024-06-09 09:18:26 [6465]


sarktibsi | 497    2024-06-09 09:18:26 [6465]

Magyarország a mekk-mesteerek országa , ne csodálkozz ha valami furcsa dologgal találkozol. Én vettem már jó pár szerszámgépet Magyarországon is mind hasonlóan megvolt mókolva. Egyszer sikerült vennem egy esztergát egyenesen Németországból az egészen más tészta , semmi kókányolás-mókolás.

Előzmény: RogerCo, 2024-06-08 23:15:14 [6464]


RogerCo | 1197    2024-06-08 23:15:14 [6464]

Így van. Sokat nem is tévedtél a felújításával kapcsolatban.
Akik korábban szerelték pl tudták az olajzása nem jó, mert minden gazdagon zsírozva volt.

Elnézve a használt piacot, eltűntek az ehhez a géphez való alkatrészek, kiegészítők...

A fiaimat is érdekli a marás, esztergálás.
Nekik csinálom meg. No meg persze egy kicsit (remélem sokat) még én is használom majd.

  

Előzmény: TROMF22, 2024-06-08 22:52:29 [6463]


TROMF22 | 1421    2024-06-08 22:52:29 [6463]

Ne dühöngj, nézd a jó oldalát: ezeket az apró részleteket is jól kiismered a gépen.
És ahogy látom a lehetőségednek megfelelően igényesen helyrehozod.
- 1958-as gyártás
- 1985-ben talán az egyetlen szakszerű felújítás.

És közben mit gondolsz hányszor megfordulhatott nepperek kezén a szokásos módon felújítva.
- „ Festés "mázolás" biztos volt.” -

Előzmény: RogerCo, 2024-06-08 22:03:32 [6462]

RogerCo | 1197    2024-06-08 22:03:32 [6462]

A tegnapi morgolódásom margójára...
Ma is találtam furcsa dolgokat a múltból
Azt a részt kapargattam, tisztítottam ami a sebességváltót és az előtolás kapcsoló kis dobozt tartja. Ebben van kapcsoló villás tengely, és az eltolás meghajtása.
A kapcsoló villába fordítva, alulról volt beleverve a kúpos szeg, már majdnem szegecskötéssel. Kiütő dűznivel esélytelen volt. Próbáltam csavart ráhegeszteni, és húzókalapáccsal kiszedni. Nem jött. Kénytelen voltam kifúrni, még így is nehezen indult meg.
A másik meglepetés az előtoló tengely egyik bronz csapágya volt. Nem volt benne olajozó furat, a könyve szerint kell, hogy legyen. Forgattam, mint majom a poharat azt a nagy vasat, de nem volt rögzítő csavar a perselyhez. Ekkor festék kaparó késsel elkezdtem a tetejét levakarni. És láss csodát, az egyik kis fedél nyílása mellett begittelve meglett a csavar !!!
És miután kivettem a perselyt, az öntvényben ott van az olajozó furat !
Mint mondtam tegnap is nem akarok senkit megbántani az elmúlt 71 évből, de ez nagyon legalja meló

Mind1, bocs, csak kiírtam magamból.
Ha végzek vele, akkor legalább tudni fogom, hogy ezek az alapvető dolgok működni fognak benne.


RogerCo | 1197    2024-06-07 21:32:06 [6461]

Ma is haladtam kicsit a marógép kitakarításával.
Szét kaptam mint Foxi azt a bizonyos lábtörlőt.
A gyorsjárat bizonytalan volt, és a szánok kenése sem működött.
Nem akarok megbántani senkit, főleg, hogy lehet már nem is él aki elkövette, de azért megvan a véleményem az ilyen munkáról.
Valamikor régen, (abból gondolom, mert már min. a második festék réteg volt rákenve) felújították a gépet. Festés "mázolás" biztos volt. Szóval a hosszszán anyáját cserélhették, a kilógó része már le is volt festve (Ez ugye a szán alatt van. De arra már nem futotta, hogy az olajozó furatot is belefúrják az anyába !!!
Az olajcsövek is tele voltak olajsárral.
Az előtolás kapcsoló rúdja is vastagon volt lefestve pirosra és szürkére a géptesten belül... Persze, hogy nem tudott könnyen mozogni.
Fogaskereket, nóniusz null jelöléseket amit értek minden festékes. VOLT !
Jelenleg mindent fém tisztára mosok. Majd ha eljutok oda összerakom, ha minden működik újra szétszedem, zsírtalanítok, gittelés, csiszolás, festés.


RogerCo | 1197    2024-06-07 15:29:55 [6460]

Azóta annyi kiderült, hogy ezt valaki(k) korábban már "barmolták"
Nyomtattam bele 3D nyomtatóval egy 48mm-es furatú kúpot. Szépen "fut" benne.
Tovább gondolva, ha tényleg excentrikus lenne, és valamiért elnyírja az illesztő szeget, akkor mi történik ? Töri le a gerendát.
Ezt a gépet még édesapám vette 2015-ben, de a gerenda, és vele a támasztóbáb sosem volt fent nála.
Ráadásul a két rögzítő fül is valamikor jó régen kb 3-4 réteg festékkel ezelőtt le lett fűrészelve róla. A tömény trisós víz sok mindent felfed.
Ezért is kerestek az adok-veszekben eredeti bábot, hátha valakinél lapul még egy eldugott sarokban.


jani300 | 12131    2024-06-07 15:15:08 [6459]

Pozicionált a csapágy helyzete azt írta .
Én gyártási pontatlanság , vagy esetleg eredetileg másik gépre készült támasztóbak géphez igazítására gondoltam már egyből az elején .
De vártam az ötleteket ,nem kell már mindenbe beleszólnom ...

Előzmény: vaskukac, 2024-06-07 10:38:06 [6457]


Csuhás | 6690    2024-06-07 11:05:53 [6458]

Hogyan? Egy excenter erre nem elég.

Előzmény: vaskukac, 2024-06-07 10:38:06 [6457]


vaskukac | 629    2024-06-07 10:38:06 [6457]

"A vízszintes gerenda végén a "támcsapágy" az vajon miért excenteres?"

Azért, hogy vonalba tudd állítani.

Előzmény: RogerCo, 2024-05-31 16:29:09 [6456]


RogerCo | 1197    2024-05-31 16:29:09 [6456]

Sziasztok,
Szépen lassan takarítgatom az MU1000-es marógépet és kiegészítőit.
A vízszintes gerenda végén a "támcsapágy" az vajon miért excenteres? A persely kúpos másik végén menettel behúzva. Egy stift pozicionálja. De miért excentrikus ?
Az enyémben a furat 46mm-es. A marótüskék megvezetése, és a szinusz fej kitámasztója is 48mm.

A meglévőt nem fúrnám fel.
De ha újat csinálnék hogyan fúrjam ki jó pozícióba?
Adja magát, hogy a helyén. De a gerenda mozgatása kézzel azért nem precíz...

Köszi
Roger

    


kmil | 381    2024-05-22 20:55:36 [6454]

Sziasztok,
Ha van esetleg valakinek KP-100 -as köszörűje, megosztaná velem az asztal fok osztás mellett lévő mérőóra tartó és az ellendarab méreteit / méretezett rajzot róluk?
Előre is köszi!

  


RogerCo | 1197    2024-05-20 20:37:43 [6453]

Köszönöm, ez még akár jó is lehetne, Jó lenne előtte belepróbálni. Itthon eddig még nem találtam belőle, de kiindulási alapnak jó.
Köszi !
Roger

Előzmény: bundyland, 2024-05-20 18:01:20 [6452]


bundyland | 1664    2024-05-20 18:01:20 [6452]

Esetleg a 123E ?

Előzmény: RogerCo, 2024-05-20 16:57:48 [6450]

bundyland | 1664    2024-05-20 17:50:52 [6451]

Azért remélem nem sértettelek meg a mérési hibával!
Nekem is van marógépre gyorsfej és igen kilóg előre picit.
Nem lesz egyszerű beszerezni.

Előzmény: RogerCo, 2024-05-20 16:57:48 [6450]


RogerCo | 1197    2024-05-20 16:57:48 [6450]

Köszönöm.
Ennyit nem tévedhettem...
A 16-os fúró épp nem kotyogott az aljában. A 17-es nem ment le teljesen.
Az elején a 22 még reális lehet, hisz kilóghat a főorsóból.

De a 17.5 nem fog belemenni

Köszi: Roger

Előzmény: bundyland, 2024-05-20 14:05:43 [6449]


bundyland | 1664    2024-05-20 14:05:43 [6449]

Ez nem teljesen az de hátha mérési hiba van.

DIN6343-F17.5

Előzmény: RogerCo, 2024-05-20 13:39:47 [6448]


RogerCo | 1197    2024-05-20 13:39:47 [6448]

Annyit sikerült eddig méregetnem :
-A patron vége, ami bemegy a főorsóba kb 16mm
-A patron hossza a főorsó végéig 47mm
-A főorsó elején a legnagyobb átmérő kb 20.8mm
-A kúp hossza kb 10.5mm

Jó lenne beazonosítani, mert ugyan az ER20-as patron megáll benne, de nem olyan mint a gyári.

Köszönöm:
Roger

    

Előzmény: RogerCo, 2024-05-18 00:49:50 [6447]


RogerCo | 1197    2024-05-18 00:49:50 [6447]

Sziasztok, az alábbi képen szereplő Strigon GMS 320 gyorsmarófejhez kérek segítséget.
Ebbe milyen patron volt gyárilag? Hogy keressem? Lehet még ilyet kapni valahol ?
Ránézésre valami ilyesmi mehetett bele, viszonylag hosszú a furat a főorsóban, a végén egy keskeny, hengeres furattal.
(A második kép egy netes kép)
Köszönöm:
Roger

    


  Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 1 / 130 Ugrás ide:
Sorok:
1  2  3  4  5   Következő ►  Utolsó ►|


 ◊