HobbyCNC fórum  
FTP tárhely: http://cnctar.hobbycnc.hu v0.9.6 Régi HobbyCNC oldal: http://archiv.hobbycnc.hu

Új regisztráció / Átregisztráció a régi fórumról
    
   


Épül a gépem ::: Sastas gépe

xxxxx

 

Időrend:
Oldal 10 / 11 Ugrás ide:
Sorok:
|◄ Első  ◄ Előző   6  7  8  9  10  11   Következő ►  Utolsó ►|

  Fórum főoldal  |  A lap aljára

ezsolt74 | 1369    2015-12-30 10:53:00 [57]

Kíváncsi lennék hogy nekem a szilikon fűtőlap mekkora hőfokot tudna elérni, mert elvileg 200fokig lehet felfűteni.
Gondolom a 135 fok meg se kell hogy kottyannyon neki.
Ahogy néztem ,ezeket fémhordók felfűtéséhez is szokták használni, plusz szigetelés nélkül, ott meg rengeteg a hőveszteség.


keri | 14045    2015-12-30 10:16:00 [56]

Ne kombináld túl.
Én a heatbed közepén van helye a thermisztornak, és akkor nem ég el
Az üveg meg elég vékony, így elhanyagolható az amit befolyásol.
Én mértem kontakt hőmérővel. Elég pontosan tartja a felszín is a hőmérsékletet.
Hőszigetelést ne hagyd ki, mert ABS-hez másként nem tud felfűteni.

Kapton felesleges az üvegre. Azt csak zsírtalanítani kell.

És ha az alulap púposodása miatt deformálódik az üveg, akkor jusson eszedbe, kipróbálni azt amit én mondtam
Alu, parafa, heatbed a fűtőszálakkal lefelé, mert erre domborodik, 1-2tized légrés, üveg.

36V-ról hajtva 24V-os bekötésben fel tudom fűteni 135fokig is kényelmesen. Ez után már a hővédelem leold a Marlinban. Ráadásul 65 fokig annyi idő alatt melegszik fel mint a fej...és nem is mindig reped el közben az üveg :D

Előzmény: sastas, 2015-12-30 01:41:00 [53]


ezsolt74 | 1369    2015-12-30 08:07:00 [55]

A piros heatbed közepén van egy kis lyuk.
Na oda kell a thermisztort elhelyezni ,alulról bedugod ,majd kapton szalaggal rögzíted a vezetékeket a heatbed aljára.


Vernyul | 1392    2015-12-30 07:25:00 [54]

Elmondom az én verziómat.

Kell valami masszív alap az asztalnak amire le tudod rögzíteni és ami nem fog deformálódni. Ez lehet ALU lap pl. minél merevebb annál jobb de azért súlyban még tudja mozgatni a motor. Erre raksz valami szigetelő anyagot(parafa lap, kocsi szélvédőbe rakható hőtükrös fólia bármi jó lehet ami jó szigetel és nem gyullad ki) erre rakod piros nyákot majd erre az üveget. A piros nyáklapra az üveget irat csipesszel vagy kép keretre üveglap ráfogóval fogatod hozzá. A szigetelést ráragasztod(fogatod) a nyáklap aljára.
Az asztalnak a négy sarkát csavarral rögzíted és állíthatónak kell lennie a magasságának a szintezés végett, ezért kell hozzárögzíteni a szigetlesést a nyáklaphoz, hogy ha állítod a magasságot akkor ne váljon le a szigetelés róla.

A lényeg, hogy az egész nyáklap a szigeteléssel le legyen rögzítve az ALU lapra így lefele nem tud hajlani majd a hőtől felül pedig az üveg van ráfeszítve tehát arra sem tud puklisodni.

A nyák és üveg közzé lehet rakni ALU lapot 2-3mm-es vastagságban a jobb hőeloszlás miatt de azt már 12V-on nem biztos, hogy ki tudod fűteni 110-fokra ABS nyomtatáshoz.

A 220V-os szilikon fűtőlap a legjobb megoldás amire Zsolt is esküszik, relével leválasztva.
Szigetelés- Fűtőlap - ALU lap-üveg vagy tükör elrendezésben. Sokkal gyorsabban fűt fel és nem terheli az Ramps-ot.

Egyre figyelj nagyon, hogy az üveg / tükör ne legyen nagyobb mint fűtött rész (200x200 a nyáknál) mert az üveg széle így hideg marad és az így keletkezett feszültség pókhálósodás formájában jelenik meg az üveg szerkezetében. Itt egy videó hova rakd a thermisztort úgyis kevesebbet lesz az asztal felületi hőmérséklete(kb. nállam 5 fok az eltérés üveg és kaptonnal) én ezért szoktam 70 fokra rakni PLA-hoz.(mivel a PLA-t hűteni kell ezért a ventik még jobban lehűtik a felületét ezért rakom magasabbra a hőfokot a javasolt 50-60 fok helyett.


Wiring the Heatbed

Előzmény: sastas, 2015-12-30 01:41:00 [53]


sastas | 1218    2015-12-30 01:41:00 [53]

Na, akkor pont ottvagyok mint délelőtt, csak két kiló csavarral előrébb
Szóval azt tanácsoljátok, hogy fogom a kínai heatbedemet(standard kínai, 12Vos, piros, nyákból készített), erre rárakok egy alu lapot(mondjuk 2 mm?) majd erre egy üveglapot(3-4 mm?) majd az üvegre kaptont(?), és nem vagyok türelmetlen?

Üveg hővezetése milyen? Na meg, ha ezeket így szépen összerakom szendvicsbe, hova rakom a thermisztort? Az alulapba lenne logikus, az üveg felől, sőtt leginkább az üvegre a nyomat felől lenne a legoptimálisabb de az meg felveti azt a problémát,hogy középre nem tudom berakni, meg mire az üveg felmegy mondjuk 70 fokra, addigra a heatbed már rég elégett. Van még min agyalni...
Ha csak simán rárakom a piros kis nyákra az üveglapot az működhet? legalább próba jelleggel? Az más kérdés, hogy hogy oldom meg az asztalnak a felfogatását a mechanikára, mármint, hogy milyen alkatrészek kellenek vajon ehhez, meg hogy ezt hogyan fogom kivitelezni...

Arra gondoltam veszek L szelvényt, mondjuk 50x50x2-eset(csak van valami szabvány nagyjából itt ), és ebből le tudom szab(at)ni a motortartókat, szíjfordítóknak a felfogatóját, az asztal felfogató elemeit a csapágyakhoz/anyához, esetleg az asztalnak még kereszt elemeket is.

Vernyul | 1392    2015-12-29 17:04:00 [52]

Egy ideális kompromisszum -ot kell kötni, ha sok anyagot(vastag ALU lap meg az üveg) kell felfűteni akkor lassabban melegíti fel de jobban is tartja a hőt ergo később kevesebb energia kell szinten tartani(ami a nyomat hűtő ventilátorok miatt nem árt). De lassabban is hűl ki ami annyira nem jó mert hideg asztalról könnyebb levenni a nyomatot de az ember nem türelmes fajta és nincs kedve megvárni mire kihűl rendesen az asztal és spaklival kezdi ledolgozni a tárgyat aminek vagy az üveg vagy a kapton szalag látja kárát

Előzmény: Szalai György, 2015-12-29 16:54:00 [50]


vjanos | 5562    2015-12-29 17:01:00 [51]

Ha türelmetlen vagy...

Hideg asztalról könnyebben elválik a nyomat.
Vannak esetek amikor elég negéz leszedni a nyomtatott tárgyat - a multkor egy nagyobb darab feszegetése közben elöbb egy kést törtem el, aztán magát a nyomatot.

Előzmény: Szalai György, 2015-12-29 16:54:00 [50]


Szalai György | 9505    2015-12-29 16:54:00 [50]

Talán értem annak a jelentőségét, hogy menyi idő alatt melegszik a kívánt hőmérsékletre.
De annak is van jelentősége, hogy menyi idő alatt hűl vissza?

Előzmény: keri, 2015-12-29 10:59:00 [49]


keri | 14045    2015-12-29 10:59:00 [49]

Az is jó amit vjanos mond, de lassabban melegszik hűl.
Én alu lapot csak mechanikus hordozónak használom. Erre jön 8mm parafa hőszigetelés és erre van lehúzatva csavarral a négy sarkánál a klasszikus piros 215*215-ös fűtőlap. Erre pedig 200*200-as 3mm-es ablaküveg kaptonnal felragasztva a széleinél. Kis légrést hagytam, így a fűtőlap deformációja nem deformálja az üveglapot.
Hő egyenletességgel nincs bajom így sem.

Előzmény: sastas, 2015-12-29 10:39:00 [46]


ezsolt74 | 1369    2015-12-29 10:58:00 [48]

Nekem alu asztal van, és rajta az üveg lap.
Így könnyebb a kinyomtatott tárgyat leszedni róla.
Ikeás 300x300mm-es tükörlapot használok, mert az olcsó (1600Ft 4db).
Az alu lemezek és az üveg lap is el tud deformálódni a hőtöl(pláne az ABS-nél a 100-110 foktól).
Én az alu asztalra alulról ragasztottam rá a szilikon fűtőlapot, így elég jó a hővezetése, egyenletesebb a hőeloszlás.
A 230V-os szilikon fűtőlap miatt nincsenek terhelve a FET-ek, és így egy jóval gyengébb tápegység is elegendő.


vjanos | 5562    2015-12-29 10:48:00 [47]

Mindkettő.
Alulra alu, hogy eloszlassa a hőt.
Rá üveg a felület meg a tapadás miatt.

Előzmény: sastas, 2015-12-29 10:39:00 [46]


sastas | 1218    2015-12-29 10:39:00 [46]

Offoljad csak, elfér

Amúgy, pont beszerző körútra készülök: Üveg vagy alu asztal? pro-kontra?

Előzmény: keri, 2015-12-29 10:30:00 [44]


sastas | 1218    2015-12-29 10:37:00 [45]

Egyébként nem az 500 Ft-nyi alumíniummal van probléma, hanem a megmunkálási hoszakkal, mert 150-200mm megmunkálására hamarabb(és talán olcsóbb is), gépet találni, mint mondjuk 460(500)-ra.

-> csak hallagató

Előzmény: vjanos, 2015-12-29 10:00:00 [39]


keri | 14045    2015-12-29 10:30:00 [44]

Jól szét offoljuk Sastas topikját, menjünk inkább a 3D nyomtató topikba.

Előzmény: ezsolt74, 2015-12-29 10:26:00 [43]


ezsolt74 | 1369    2015-12-29 10:26:00 [43]

A lineáris sín minden szempontból sokkal jobb mint egy lineáris tengely(kivéve az árát).
Az Igus lineáris alumínium sín-t használnám inkább.

keri | 14045    2015-12-29 10:22:00 [42]

Mondjuk 12-es lineáris tengely is tök felesleges nyomtatóra.

Előzmény: ezsolt74, 2015-12-29 10:20:00 [41]


ezsolt74 | 1369    2015-12-29 10:20:00 [41]

Én viszont úgy vettem észre hogy a 2db 12-es lineáris tengely jobban csavarodik mint az 1db 15-ös lineáris sín.
Mivel itt nincs jelentős csavaró erőnek kitéve (mint a maróknál) ezért itt a súly a legfontosabb tényező.
3D nyomtatóknál kevesen használnak 2Nm-es motorokat, mindenki a Nema 17-es motorokat használja.


keri | 14045    2015-12-29 10:02:00 [40]

A szimpla lineáris sín sem túl jó. Túl kicsi a távolság a két golyópálya között.
Próbáltam 25mm-es HiWin hosszú és erősen előfeszített kocsikkal, de még az is csavarodik.
Ha nincs előfeszítve akkor meg az a minimális amúgy jelentéktelen játék is felerősödik.
Persze mindezt még mindig nem 3D nyomtatón. Lehet hogy olyan túlméretezése van a lineáris síneknek, hogy ott nem okoz gondot hosszútávon sem, de én inkább a dupla megvezetésben hiszek akármilyen megoldás esetén.

Inkább az igus féle alu tengelyeket próbálnám ki ha súlyproblémáid vannak. Nekem még mindig 2Nm-es motorjaim vannak, azoknak meg nem akadály a 2 kiló Inkább a szíj ami gyenge, de acél szálas szíjjal jelentős gyorsításnál is alig látszik a rezonancia a sarkokon.

Előzmény: ezsolt74, 2015-12-29 09:53:00 [38]


vjanos | 5562    2015-12-29 10:00:00 [39]

Pro:
- müködni fog, a célnak megfelel
- megspórolsz 500ft-nyi aluprofilt

Kontra:
- nem profi, egy mechatronikai mérnöktöl nem ezt várja az ember...


Szerintem )

Előzmény: sastas, 2015-12-28 22:30:00 [29]


ezsolt74 | 1369    2015-12-29 09:53:00 [38]

A lineáris tengelynek az a baja hogy csavarodik, és jóval nagyobb a súlya(mert az X tengelyhez 2db kell belőle) szemben a lineáris sínnel amiből csak 1db kell.
A lineáris tengelyhez a kocsik is elég nehezek, egy 12-es dupla alumínium kocsi közel 200g.
Azaz 2db dupla kocsi és hozzá a 2db 12-es lineáris tengely már közel 1,5 kg.
Ha ehhez az Y kocsikat is hozzávesszük akkor már több mint 2Kg-ot kéne mozgatnia a motoroknak, pláne ha ditekt extruderrel van szerelve.
Én ezért is terveztem át a nyomtatómat lineáris sinesre.


ezsolt74 | 1369    2015-12-29 09:04:00 [37]

Nekem az X lineáris sín csak a két végén van felfogatva 2-2 csavarral, 4mm-es alumínium lemezre.
A lineáris sín merevebb mint a lineáris tengely, ráadásul itt a fejnek nincs nagy súlya, és nincs nagy terhelésnek kitéve.


keri | 14045    2015-12-29 08:16:00 [36]

Ja bocs, lemaradt a link Devecz Miklós gépeihez.

Előzmény: sastas, 2015-12-29 00:13:00 [34]


keri | 14045    2015-12-29 08:15:00 [35]

4-5mm alu jobb szerintem.
Bár az acél erős, de (hogy is mondjam) az alu kisebb fajsúlya miatt ~dupla olyan vastag lehet azonos súly mellet, és a vastagsággal a hajlító szilárdsága nem arányosan növekszik hanem jobban. Ezért csinálnak acélból is rácsos szerkezeteket, hogy "hígítsák" levegővel, mert így jobb a súly/szilárdság arány

Ezenfelül aluval könnyebb dolgozni. Két hátránya van. Drágább, és nehéz hegeszteni. (de nem lehetetlen)

Előzmény: sastas, 2015-12-29 00:13:00 [34]


sastas | 1218    2015-12-29 00:13:00 [34]

Azért gondoltam így, mert egyszerűbb gyártani, olcsóbb, és mivel nincs komoly erőhatás rajta, nem fog meghajlani. Ezt a felfogatást 4mm vastag aluban képzeltem el, annak már van tartása, bár jobban szeretek acélt megmunkálni, ezt úgyis maratni kell, a pontosság miatt. Devecz Miklós gépeit hol is keressem? eZsoltét láttam, de az úgytudom átesett pár átalakításon.

Előzmény: keri, 2015-12-28 23:52:00 [33]


keri | 14045    2015-12-28 23:52:00 [33]

Én alut választanám...bár belegondolva marógépekre érvényes. 3d nyomtatónak lehet elég ahogy te találtad ki.

Helyedben visszakeresném Devecz Miklós gépeit. Jó megoldásai vannak, és ő is használt sínt.

Előzmény: sastas, 2015-12-28 23:28:00 [32]

sastas | 1218    2015-12-28 23:28:00 [32]

Értem én, szóval mindenképpen javaslod, hogy végigmenjen alatta. Ez veti fel a másik kérdést: Milyen vastagon? Mármint 2mm acéllemez elég? vagy inkább 4-5mm alu? Nagyjából mi az ami már elég hozzá?

@PSoft: Köszi

Előzmény: keri, 2015-12-28 22:47:00 [31]


keri | 14045    2015-12-28 22:47:00 [31]

A sínek nem önhordóak, Ha önhordó cucc kell, akkor a kör keresztmetszetű lineáris tengelyek valók neked. Abból is van jobb fajta, persze az már nem olcsó.

Előzmény: sastas, 2015-12-28 22:30:00 [29]


sastas | 1218    2015-12-28 22:31:00 [30]


Tök rendes ez a fórummotor. Bevette az entert amit nyomtam a kép elé

---------------

PSoft:))

Előzmény: sastas, 2015-12-28 22:30:00 [29]


sastas | 1218    2015-12-28 22:30:00 [29]


Azon agyalok, hogy szükséges-e a sínt végig alátámasztani? Arra gondoltam, hogy 3-3 csavar a szélén elég merevséget adna. Valahogy így:

" border="0" style="max-width:970px">


Mit gondoltok? Illetve mivel nincs elég nagy mérőeszközöm, az egyik oldalt a kocsi-felfogatókat úgy megcsinálni, hogy legyen egy kis állítási lehetőség, de ez már más kérdés.


sastas | 1218    2015-12-27 13:39:00 [28]

Az áttételezéstől félek. Mármint arra jelenleg semmilyen épkézláb ötletem nincs. Főleg felfogatás terén...

Előzmény: Vernyul, 2015-12-27 06:30:00 [26]


ezsolt74 | 1369    2015-12-27 07:55:00 [27]

Nálam is volt néhány újratervezés, hol ez hol az nem stimmelt.
A szíjaknak nem mindegy hogy hol mennek , könnyen útban tud lenni nekik akár egy csavar is, vagy az X motorja.

Előzmény: vjanos, 2015-12-26 23:17:00 [24]


Vernyul | 1392    2015-12-27 06:30:00 [26]

Motorok:
Az X-et gond nélkül elviszi szerintem. Viszont az Y-t le kellene áttételezned mert ahhoz jó eséllyel kevés lesz ez a motor, hogy üzembiztosan működjön.

Előzmény: sastas, 2015-12-26 10:49:00 [18]


sastas | 1218    2015-12-27 00:08:00 [25]

A szíjvezetés az ami megijesztett benne. Igaz, még megcsinálhatnám, de már összeállt a kép a fejemben, hogyan is kéne megoldani, hogy elférjenek a dolgok. Holnap neki is állok, hátha van valami megfelelő lemezdarab szüleimnél az udvaron elfekvőben.

Előzmény: vjanos, 2015-12-26 23:17:00 [24]


vjanos | 5562    2015-12-26 23:17:00 [24]

"Az XY hajtás megvalósítása nehezebb mint egy Corexy. "
Ebben igazat adok
Már harmadik féleképpen vezetem a szíjakat az új masinán, de mindig útban van valami

Előzmény: ezsolt74, 2015-12-26 08:55:00 [15]


sastas | 1218    2015-12-26 11:38:00 [23]

Na igen...

Előzmény: agyaggalamb, 2015-12-26 11:26:00 [22]

agyaggalamb | 307    2015-12-26 11:26:00 [22]

Ebay-es árát mondtam, ott lehet kifogni darabját 2500 körül. A minősége más tészta de ezt bármire mondhatnám. A fórumon olvastam de igaz is ami nem kínai az hamisítvány. De végül kiderül h az is az.

Előzmény: sastas, 2015-12-26 10:50:00 [19]


sastas | 1218    2015-12-26 11:15:00 [21]

3 darabon fogaskerék volt, azt satuban megnyomtam, majd csapágylehúzóval lehúztam róla félig, a tengely végéről pedig már egy kombináltfogóval leugrott. Egyen viszont szíjtárcsa volt(mint a képen), ez a tengely végéi levánszorgott, de még túl nagy rész fogta, úgyhogy csiszolókoronggal megkínáltuk, a tengelyen egy kb 2x1mm széles pár tized mély hornyot sikerült elkövetni, de más sérülés nincs rajta. Forgács nemhiszem, hogy ment bele, egyrészt a szikrát elfele dobta(merőlegesen a tengelyre), másrészt a tengelyen mindkét oldalt van egy fémgyűrű, ami elég jól zár.

Előzmény: Kiss Zoltán, 2015-12-26 11:05:00 [20]


Kiss Zoltán | 325    2015-12-26 11:05:00 [20]

Szerintem meg az OKI léptetőmotorok sokkal jobbak, mint a kínai léptecsek.
Az áramérték majdnem optimális, a hossza kicsit rövidebb az ajánlottnál, de jó lesz az. Kb. ferrari vs trabant a viszony, az oki javára.
Ha a bontásnál, és főleg a flexelésnél nem sérült (a motorba nem került bele a flexelésnél keletkező forgács, akkor minden rendben lesz).


sastas | 1218    2015-12-26 10:50:00 [19]

Ez is nema 17-es, és ebből 7 darab volt 0 forint. Egyébként a 4 darab 10 ezer az hogy jött ki? Én mikor néztem őket, neten, kb darabja volt 10 rugó...

Előzmény: agyaggalamb, 2015-12-26 10:00:00 [17]


sastas | 1218    2015-12-26 10:49:00 [18]

Már egyszer véleményezted őket, #9672-ben(nekem 21. oldal), de ide is beteszem, hogy meglegyen.
Mocik

Előzmény: Vernyul, 2015-12-26 07:04:00 [14]


agyaggalamb | 307    2015-12-26 10:00:00 [17]

Sztem ha már Ennyit ráköltöttél ne azon a kb 10ezren spórolj amibe mondjuk 4 db Nema 17 kerülne. Ha már ilyen szépen összehoztad a hozzávalókat ne ezen spórolj.

Előzmény: sastas, 2015-12-26 00:11:00 [13]


ezsolt74 | 1369    2015-12-26 09:04:00 [16]

Amúgy szépen alakul a nyomtatód.


ezsolt74 | 1369    2015-12-26 08:55:00 [15]

Az XY hajtás megvalósítása nehezebb mint egy Corexy.
Ha teheted áttételezd le az Y tengelyt, 1:2 vagy 1:2,5 arányban.

Előzmény: sastas, 2015-12-26 00:11:00 [13]


Vernyul | 1392    2015-12-26 07:04:00 [14]

Szia,

Alakul a géped szépen.

Mivel sima hajtásod lesz így a hidad nem csavarodik nagyon így nyugodtan egy alu lappal fogasd fel a Y kocsikra a sínt azokat a minimális erőket simán elviseli ez sín komolyabb megtámasztás nélkül is.

Engem a motorok aggasztanak kicsit milyen infód van róluk? Tekercsáram, ellenállásról és induktivitásáról van valami infód?



Előzmény: sastas, 2015-12-26 00:11:00 [13]


sastas | 1218    2015-12-26 00:11:00 [13]

Sima x-y hajtást terveztem, számomra egyszerűbbnek tűnik, lehet ha egy következőt építek az corexy lesz.

A táp az a költségcsökkentés miatt lett ATX, valószinűleg fogok egy nagyobb tápot rakni rá, meg majd a 12V-os heatbedet is 230as szilikonra akarom cserélni, de most ez volt az olcsó

400mm hosszúból még éppen akad, de 450 kéne, meg a kocsi csak felülről csavarozható, nem lenne kultúrált megoldás, 3as fúróval átfúrni a profilt és felülről megfogatni, máshogy meg nem jönne ki, viszont egy 2mm vastag lemezcsík pont jólenne, ami van 460mm hosszú. Sőtt arra is gondoltam, hogy 2x150 mm, és a sínnek csak az oldalsó 3-3 furatát használni, és így a sín lenne maga a híd, bár ezt elég perverz megoldásnak vélem

Előzmény: vjanos, 2015-12-25 23:49:00 [11]

sastas | 1218    2015-12-26 00:03:00 [12]

Apropó olcsó kihozatal. Egy gyors számvetés, hogy eddig mibe került:

A profilok+3 lineár 19.500, mire találtam valakit aki elhozza Miskolcra 4.500-Összesen 24.000 Ft
Az elektronika(RAMPS panel, stepstick-ek, eredeti(!) arduino Mega, 128x64 pixeles kijelző, enkóderrel), J-hed MK4, Heatbed, egy marék kábel, innen a fórumról vásárolva, postával 25.800 Ft
100k-s SMD termisztor 450 Ft(5 darabot vettem)
Az esztergályos munkadíja: 17.000 Ft+egy kávé, meg egy nikotinmérgezés.
A 12mm-es tengely+kocsik+felfogató elemek, CNCdrive-ról, futárral együtt 10.795 Ft
Szíj+3d nyomtatott alkatrészek Keri-től, postával együtt 4.600 Ft
Motorok 0 Ft, a tengelyekről leszedni a rászerelt fogaskerekeket: Édeasápám 10 percnyi szentségelése+egy kis flexelés.
Csavarok, kötőelemek, eddig kb 2.000 Ft, kb. még ugyanennyi lesz.
Egy csomó információ és segítőkészség itt a fórumon(na jó, utóbbi inkább privátban): Felbecsülhetetlen
Remélem nem gázoltam senkinek a lelkébe.


vjanos | 5562    2015-12-25 23:49:00 [11]

Azért kolesz szobában ez merész
Én annó vízhűtést berheltem a tuningolt celeron processzoromra... csodájára járt az egész emelet

Milyen hajtás lesz egyébként, corexy?

Keríts egy pár amperes 24V tápot, arról menjenek a motorok - stabilabb, erősebb gyorsabb lesz.

Nincs még egy 30-as profilod hídnak? Arra mehetne a linsin.
Vagy vegyél egy 40x20x3-as alu U profilt - fél méter kb 500 ft. Abba szépen belefekszik a 15ös sin. Az enyémen így van

Sz. Józsi orsóitól ne félj, már sokaknál bevált.

Én több széles cuccot nyomtattam eddig, mint magasat.
Sőt a magasakat sokszor inkább eldarabolom és összeragasztom.

Előzmény: sastas, 2015-12-25 22:36:00 [5]


sastas | 1218    2015-12-25 23:29:00 [10]

Egy PRC J-head MK4-em van. Majd egy full metal-ra szeretném cserélni, de játszani, elkezdeni jólesz. A léptecsek pedig lehet gyengék lesznek, legalábbis ezt mondta valaki(talán Vérnyúl), de kezdésnek a minél olcsóbb kihozatal a cél.

A léptecsek úgy kerültek hozzám, hogy az egyetemi irószerben pont javították az egyik nyomtatót, és a sráccal beszélgettem 5 percet, mivel érdekelte a téma, mondta, hogy keressem meg a telephelyen. Adott egy csavarhúzót és rámutatott egy pár rossz gépre

Előzmény: agyaggalamb, 2015-12-25 23:19:00 [9]


agyaggalamb | 307    2015-12-25 23:19:00 [9]

Szia! Én is elkezdtem egy delta printer építését, ha kell valami alkatrész segítek legyártani. Én is megfordulok az ME-n. Keszitettem az extruderhez hutobordat, még a fuvokak hiányoznak. Ha kell tudok belőle szolgáltatni több készült. A leptecseket hogy szerezted?

Előzmény: sastas, 2015-12-25 23:07:00 [8]


sastas | 1218    2015-12-25 23:07:00 [8]

De, igen. Mechatronikai mérnöki képzés, 3-ad év.
Mindenféle támogatást szívesen fogadok A képekkel illusztrált hsz alján van ami még hiányzik, szemezgess. De a legértékesebb dolog, itt is az információ.

Előzmény: Devecz Miklós, 2015-12-25 22:53:00 [7]


  Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 10 / 11 Ugrás ide:
Sorok:
|◄ Első  ◄ Előző   6  7  8  9  10  11   Következő ►  Utolsó ►|


 ◊ 
[ 0.9952 ]