HobbyCNC fórum
FTP tárhely: http://cnctar.hobbycnc.hu v0.9.6 Régi HobbyCNC oldal: http://archiv.hobbycnc.hu

Új regisztráció / Átregisztráció a régi fórumról
    
   


Épül a gépem ::: Sastas gépe

xxxxx

 

Időrend:
Oldal 9 / 11 Ugrás ide:
Sorok:
|◄ Első  ◄ Előző   5  6  7  8  9  10  11   Következő ►  Utolsó ►|

  Fórum főoldal  |  A lap aljára

sastas | 1190    2016-03-01 22:57:00 [101]

Mivel a Z motort felülre raknám, legalábbis a jelenlegi tervek így vannak, mert ekkor nem kell kiemelni a gépet, nem kell neki extra láb.

Előzmény: vjanos, 2016-03-01 22:48:00 [100]


vjanos | 5554    2016-03-01 22:48:00 [100]

Milyen érved van amellett, hogy kívül maradjon az orsó?

Előzmény: sastas, 2016-03-01 22:47:00 [99]


sastas | 1190    2016-03-01 22:47:00 [99]

Miskolcon. Egy kolégiumi szobában. Gyarkolatilag egy csavarhúzúkészlettel(na jó, van pár imbusz is).

Egyébként 3-as, 4-es alulemezbe mennyire reális az M3-M5 ös menet? Én nem érzem megfelelőnek. Persze ez csak megérzés, semmilyen mögöttes tapasztalat nincs. Inkább egy biztonsági anyát raknék rá(vagy hogyafrancba hívják magyarul azt a műanyagbetétes anyát).

Devecz Miklósnak volt már egy felajánlása korábban, ha sikerül végleg elhelyezni mindent, akkor elsőkörben Vele beszélem meg, mit hogyan, meg akkor már most Aknai Gáborral is felveszem a kapcsolatot, és látjuk. Ezt előre is köszönöm, Gábor.

Szóval, a lineárokat elhelyeztem. A legutóbbi kép. Így jó, vagy forgassam be, úgy ahogy Keri-nél van?

Előzmény: TROMF22, 2016-03-01 22:17:00 [98]


TROMF22 | 1184    2016-03-01 22:17:00 [98]

Végül is hol építed a géped? Miskolc <-> Debrecen.
Sajnos én már elvesztettem a fonalat, hogy mire is lenne szükséged.
50x50 -es L profiljaim nincsenek, de bontott maradék darabkák négyzet 30x30, 40x40, 45x45 építő profilból akadnak.
Én is ezekből gazdálkodom, ha valami kis alkalmatosságot össze kell állítani.
A méretre vágás az nekem is gond, abban nem tudok segíteni.
Írj az adatlapomra pontosan mire is lenne szükséged, ha felsorolt alternatívákból van alkalmas.

Előzmény: sastas, 2016-03-01 21:25:00 [94]


vjanos | 5554    2016-03-01 22:11:00 [97]

Félreérted... csupán arra gondoltam, hogy Gábor is miskolci, és ismeri a helyi viszonyokat, hova érdemes menni egy kis darabért...

Előzmény: keri, 2016-03-01 21:56:00 [95]

Aknai Gábor | 2908    2016-03-01 22:05:00 [96]

Szia,

megnéztem az alus polcomat és találtam 50x50x4mm-es L idomot. Ha megadod a pontos furatokat és meneteket, megcsinálom neked azt a két darabot.

Előzmény: sastas, 2016-03-01 17:12:00 [89]


keri | 13623    2016-03-01 21:56:00 [95]

Nem azt mondtad hogy mindennapos a színesfém szállítás arra felé? Előtte befekszel a szoliba és nincs ott gond

De szerintem arra akart célozni vjános, hogy azt a két kis darabot lehet hogy Antal Gábor fórumtársunknál is megtalálod persze nem akarom más ...val verni a csalánt, de legrosszabb esetben tud egy helyet ahol a hulladékot neked adják.

Előzmény: sastas, 2016-03-01 21:25:00 [94]


sastas | 1190    2016-03-01 21:25:00 [94]

Ha én ismerném..... Itt, tudod, a színesfémet a színesgyerekek szokták hurcolászni.
Egéybként debreceni vagyok, Miskolcon "csak" az egyetemre járok. És nyílván itt vagyok kolis, szóval itt lakom életvitelszerűen most, de annyira nem ismerem a várost.

Meg szerinted hogy néznék ki a buszon egy 6 méteres aluszállal? :D (értem én, felvágatom, de akor is, képzeld el).

Egyébként 30x30-as aluprofil, 15x400-as LoneWolf féle sínekkel. azért csak 3 darab sín, mert ennyi volt LoneWolfnál, mástól meg sokkal drágább lett volna még ketőtt venni.
Illetve első gépem, ezért ilyen és ekkora. Persze, már agyalok a következőn, de most ezt kéne befejezni, hátha tudnék egy kis zsebpénzt összehozni vele. Sajnos, most elég rosszul állok anyagilag(sőtt, családilag állunk anyagilag rosszul, de maradjunk annyiban, hogy ez nem ennek a fórumnak a témája, nem is szeretnék a továbbiakban ezzel foglalkozni.) ezért, most ezt kéne kitalálni jól. És mondom, mindenféle kritikát kérek, pl ez az asztalos dolog is teljesen hasznos volt, nekem teljesen más szempont lebegett a szemem előtt.

Előzmény: keri, 2016-03-01 20:08:00 [92]


vjanos | 5554    2016-03-01 20:14:00 [93]

Ja... ha addig nem mászik le a szíj :P

Mekkora profilból is gründoljuk ezt a gépet egyébként?

Ahogy keri is írta, a környéken nézz körül, hol adnak szinesfémet darabolva... Antal Gábor pl tuti tudja.


Előzmény: sastas, 2016-03-01 17:46:00 [90]


keri | 13623    2016-03-01 20:08:00 [92]

mondjuk Miskolcon tuti vannak még ilyen boltok, csak azt a környéket nem ismerem

Előzmény: keri, 2016-03-01 20:05:00 [91]


keri | 13623    2016-03-01 20:05:00 [91]

50*50*3as zártszelvényt tuti lehet kapni. 6 méteres szál sem túl drága.
L idomot nem tudom. Nem jellemző mert áltlános szerkezetileg ez nem jó semmire.

Ezeket ismerem, itt érdeklődj.
http://www.metalloglobus.hu/
http://www.bronzker.hu/

Előzmény: sastas, 2016-03-01 17:12:00 [89]


sastas | 1190    2016-03-01 17:46:00 [90]

Illetve a csapágyak: Gondoltam a problémára, de úgy vélem, majd nyomtatok rá peremet ahogy működik a nyomtató

Előzmény: vjanos, 2016-02-29 22:17:00 [82]


sastas | 1190    2016-03-01 17:12:00 [89]

Akkor haladjunk lépésről lépésre:


Mit szóltok ehhez? Az orsót szeretném kívül tartani a kockán, bár meggyőzhető vagyok az ellenkezőjéről.

Nincs több alu elemem, szóval a kocka nem tud nagyobb lenni...
L alakú aluidomra gondoltam. Lehet valahol reális áron kapni? Mondjuk 50x50x3-ast(ez lenne a legoptimálisabb)?


keri | 13623    2016-03-01 09:55:00 [88]


Jó észrevételek.
Én is méret takarékosra akartam építeni, utólag azt gondolom inkább lenne nagyobb a kocka.
Szíjvezetésre én esztergáltam egy a csapágyakra egy peremes vezetőt, így nem kell dupla csapágy. De nyomtatni is lehet.

Előzmény: vjanos, 2016-02-29 22:17:00 [82]


keri | 13623    2016-03-01 09:52:00 [87]

3mm-esnél vastagabb üveget nem szabad használni, illetve az üveg teljes felületét kell fűteni. Ha nagyobb az üveg mint a fűtött rész akkor azonnal törik az első komolyabb felfűtésnél, de így ahogy mondom kényelmesen és gyorsan melegíthető bárhova, nem lesz gond a sima ablaküveggel sem.

Előzmény: Aknai Gábor, 2016-02-29 18:07:00 [79]

keri | 13623    2016-03-01 09:50:00 [86]

Az én asztalom így néz ki.
Nem volt olyan bonyolult lehajlítani a 3-as lemezt mint elsőre tűnik.
Pontosságát, illetve feszülés mentességet, utólagos kalapácsos korrekcióval oldottam meg, illetve a tengelyeket utólag rögzítettem ahova kijöttek, de pontosan a tervezett helyre kerültek.

Azért csináltam így mert a rendelkezésemre álló anyagokból ez volt a legegyszerűbb kivitelezés, de azért ez nem a legjobb konstrukció.

Előzmény: sastas, 2016-02-29 17:52:00 [76]


keri | 13623    2016-03-01 09:23:00 [85]

Ahogy elnézem itt nem kritikus a pontossága, elég ha egyformák, az meg nem lehet probléma.
Amúgy én sima alu L profilt használnék, vagy zártszelvényt, és akkor megúsznám a hajlítgatást.

Előzmény: Devecz Miklós, 2016-02-29 17:50:00 [75]


keri | 13623    2016-03-01 09:21:00 [84]

Kezeli mind a 6 végállást, csak épp felesleges.

Előzmény: Devecz Miklós, 2016-02-29 17:47:00 [74]


keri | 13623    2016-03-01 09:19:00 [83]

Juj, az a Z megoldás a létező legrosszabb, nem is nagyon lenne ötletem hogy lehetne rosszabbul megoldani.

Gondold végig az erőket!
Függőleges! És ebbe az irányba csak lapjával tart egy lemezke, a lehető legtávolabb a tömegközépponttól.

Akkor már jobb megoldás ha hagyományos 3D nyomtató asztal. Hátul két tengely, közte az orsó. Kocsiból használj duplát, mert így a forgató nyomaték 2centire koncentrálódik.
A kocsikról a tartó lemezek függőlegesen menjenek, ezek támasszák alá az asztalt, mert a lemez lapjára könnyen hajlik, de élire nagyon masszív.

Ha nem akarsz egyoldalas tartót és csak két kocsit, akkor középvonalban két szélén helyezd el a tengelyeket, így jelentősen csökken a rá ható forgatónyomaték, egyensúlyban van az asztal.
Ennek a hátránya hogy mindkét oldalra kell orsó lehetőleg a tengelyek közelében.

Előzmény: sastas, 2016-02-29 16:39:00 [72]


vjanos | 5554    2016-02-29 22:17:00 [82]

Pár gondolat, aztán vagy megfogadod, vagy nem
- Ahogy Miklós írta, az asztal be fog feszülni, nem lesz vízszintes... A TR anya annyira nem passzentos, gondold el, egy fél méteres erőkar tekeri lefelé...
- Ha már kockát csináltál, próbáld meg úgy elrendezni a dolgokat, hogy oldalról körbe lehessen burkolni. Heated chamber - jól fog az még jönni.
- Ebből következik, hogy az orsót, függőleges tengelyeket a profilok síkjába vagy a kockán belülre kéne tenni. Kevesebb anyag is kell.
- Jelen esetben nem tudod kihasználni a (400-as?) lineárok hosszát. Ha ez nem is cél, akkor mehetnek belülre a Z alkatrészei, meg amúgy is csak 200-as asztalod van.
Ha mégis a teljes hasznos elmozdulásra vágysz, akkor meg kéne hosszabbítani alattuk az alu profilt 5-10 centivel - persze így nagyobb lesz az egész cucc...
- A híd is ha jól látom egy oldalt van hajtva. Én tennék egy tengelyt keresztbe, hogy mindkét oldalán tudja vinni a szíj.
- A 6mm széles szíj le fog mászni a 6mm széles csapágyról. Rakj dupla csapágyat, de valami peremes megoldás még jobb lenne
- Még nem vagy elkésve, de próbálj minél komplettebb rajzot csinálni. Helyezd el a vezérlő dobozát, kijelzőt, home kapcsolót, egy tekercs filamentet... ez mind útban lesz, vagy lehetne kevésbé útban.
Gondolkozz a kábelek hozzávezetésén... még így is lesz sok meglepetés az összerakáskor

Előzmény: sastas, 2016-02-29 16:39:00 [72]


yeti | 783    2016-02-29 18:39:00 [81]

L alakú alu idom 2 darabból elforgatva bármelyiket összerakod.

Előzmény: sastas, 2016-02-29 17:53:00 [77]


Kézsmárki Zoltán | 693    2016-02-29 18:16:00 [80]

Szia!

Zártszelvény-vasfűrész kombó...

Előzmény: sastas, 2016-02-29 17:53:00 [77]


Aknai Gábor | 2908    2016-02-29 18:07:00 [79]

Szia,

sima üvegre gondoltál?
Azért kérdezem, mert én is kipróbáltam az egyik gépemen és abban a pillanatban eltört, ahogy egy erősebb hőmérséklet változás érte.
Lehet, hogy ez itt nem áll fenn.
Mindenesetre azóta hőálló kerámiát használok.

üdv, Gábor

Előzmény: sastas, 2016-02-29 16:39:00 [72]


Devecz Miklós | 2612    2016-02-29 17:59:00 [78]

Még egy...
Mivel ennyire kivitted a csavarorsós hajtást a függőleges csúszkák sikjából, ennél a konstrukciónál majdnem biztos a befeszülési hajlandóság.

Előzmény: sastas, 2016-02-29 17:52:00 [76]


sastas | 1190    2016-02-29 17:53:00 [77]

Ötletem sincs, a hajlított alkatrészek elkerülésére Na arra esetleg ha valakinek lenne tippje...

Előzmény: Devecz Miklós, 2016-02-29 17:50:00 [75]


sastas | 1190    2016-02-29 17:52:00 [76]

Hogyan kéne megoldani Szerinted? Sejtettem hogy a lehajlással gondok lesznek, de mint 3D nyomtató, azt az 1-2 kilót(vagy legyen 10-20N), csak kibírja, komolyabb hajlás nélkül... Egyébként pont a kihulló darabok miatt arra gondoltam, hogy esetleg, több darabból megcsinálni(mondjuk3 ból), és utána összecsavarozni.

Előzmény: Devecz Miklós, 2016-02-29 17:47:00 [74]


Devecz Miklós | 2612    2016-02-29 17:50:00 [75]

Még egy...

Én kerülném a hajlított alkatrészeket, nehéz pontosan kivitelezni.


Devecz Miklós | 2612    2016-02-29 17:47:00 [74]

Észrevétel:

Már elfelejtettem, hogy milyen gépnek indult
Ha 3D nyomtató, akkor 3 végállás kapcsoló bőven elég lesz. Ha emlékezetem nem csal, akkor a Marlin csak hármat kezel.

Az asztal tartó cikk-cakkos alkatrész túl van bonyolítva, sok lesz a kieső darab, másrészt meg nem a legjobb a szilárdsága, lehajlásra nagyon rosszul fog viselkedni.

Előzmény: sastas, 2016-02-29 17:03:00 [73]


sastas | 1190    2016-02-29 17:03:00 [73]

Persze, azok a csavarok amik be vannak tűzdelve mindenhova, csak jelképesek, illetve félig. A szíjjakat azon szeretném tényleg megfogatni(M8-as csavar), egy pár anya közé, kábelkötegelővel.
A fordítóknál egy 608-as csapágyat rakok majd rá, és azon fog átfordulni.
Végálláskapcsolóból 6ot szeretnék felapplikálni, nem vagyok a szoftveres biztonsági megoldások híve, fele mechanikus, fele optós. Ez van "raktáron"

A lényeg: Az asztalfefogatással kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni, jó lesz-e? Na meg hogy ehhez a lineráok jól vannak-e elosztva. A Z irányú mozgást SzJózsi féle TR10x2-es orsó oldja majd meg, ennek a motorja nincs még rajta, helykihasználási szempontból a szerkezet tetejére fogom felapplikálni.

Előzmény: sastas, 2016-02-29 16:39:00 [72]


sastas | 1190    2016-02-29 16:39:00 [72]

Szóval az ígért képek:
Maga a gép, mindenestől ahogyan elképzeltem:


Ugyan az a kép, csak az extrúdert leszedtem, mert zavaró


Az x tengely motorfelfogatása:


Aztán ennek a tengelynek a szíjcsatlakozása, és az y tengely szíjfordítója:


Aztán, ugyanezen tengely motorfelfogatása:


Illetve "hátulról telibe":


Extruderfelfogatás és Y tengely szíjfelfogatás:


Asztal. Terveim szerint, az itt javasolt, alu hordozó, Parafa hőszigetelés, "fejjel lefele" fordított heatbed, és rajta 3-5mm-es üveg:


Az asztalfelfogatás, így álmodtam meg, de ebben igen bizonytalan vagyok, jól jönne pár kritika...


Másik szögből:


sastas | 1190    2016-02-29 16:16:00 [71]

Nos, újult erővel a nyomtatót csinálom. Sajnos volt/van némi magánéleti gond, ami viszi a pénzt erősen, így, mivel a nyomtató minőségén nem akartam leadni, na meg energiám sem volt gondolkodni, a hétvégén csináltam meg végül a terveket. A következő posztban lesznek a képek. Ha bárkinek bármi észrevétele lenne, kérem jelezze. Én így képzeltem el. Kicsit móricka ábrás, mármint az extrúdernek csak lemértem a külső méreteit és odahánytam egy téglatestet, de egyébként mindent próbáltam méret és alakhűre megcsinálni. Amint a csiga feltolja a bájtokat, jönnek a képek


sastas | 1190    2016-01-07 18:25:00 [70]

Szóval. Vizsgák egy része pipa, újra van nyomtatóra idő.
A sín kereszttartóit megterveztem, az egyik oldalra ovális furatokat pakoltam, mert van kb 1 mm bizonytalanságom a szerelésben, és mivel csak 150-es tolómérőm van, így tudok alkalmazkodni a mechanikához. A furatok egyébként 3.5mm-esek, az M3-as csavarokhoz alkalmazkodóan. Szóval a kép:
" border="0" style="max-width:970px">

Az extrúdert(wade) nagyon állat dolog közvetlenül a lineáris kocsira feltenni? Egy ilyen elemmel gondoltam:



Aztán amivel most bajban vagyok, hogy hogy oldjam meg azt, mikor derékszögben kell fordulnom? Ugye ez a z irányban a trapézorsó, a lineárok és az asztal között. Illetve a szíjak felfogatásánál és az Y tengely motorfelfogatásánál kérdéses. Valamiféle alumínium L profil lenne erre alkalmas? Ki-mit tanácsol?


sastas | 1190    2015-12-31 23:14:00 [69]

Majd jövőre.... :D

Előzmény: Devecz Miklós, 2015-12-31 21:04:00 [68]


Devecz Miklós | 2612    2015-12-31 21:04:00 [68]

Ha elküldöd a rajzot, és a gépemmel ki tudom marni, és anyagom is van hozzá, akkor megcsinálom postaköltségért.

Előzmény: sastas, 2015-12-31 20:38:00 [66]


keri | 13623    2015-12-31 21:01:00 [67]

Ebből 10ezer a műhely befűtése volt
Néha képesek vérszemet kapni, de ennyit nem ér. Ennyiért fogom a flexet és kivágom én. Márpedig ha egy munkát kézzel jobban megéri megcsinálni mint géppel, akkor ott a géppel, vagy az árképzéssel gond van.

Nem tudom, mit kellet volna csinálni.
Sima lézervágás alulemezből nem egy eget rengető összeg, és ilyen kicsi vackokat hozzá csapják nagyobb munkákhoz, szóval csak annyi szokott a gond lenni, hogy meg kell várni amíg valaki pont ilyen lemezből akar kivágatni.

Szerintem egy kis gravírozó géppel körbemarni sem nagy kunszt.
Sokan csinálnak itt ilyesmit, szerintem kérdezd meg.

Előzmény: sastas, 2015-12-31 20:38:00 [66]

sastas | 1190    2015-12-31 20:38:00 [66]

Csak egyet kellet szétbontani, az extruderhez. a 3. szétjött, szóval van két motorom, ami örökre össze van szerelve :D
Nem is szétjött, hanem a csavar jött ki belőle, szóval nem tettem törpre.

Maradt a heatbed felfogatás és a sín felfogatás illetve a hotend felfogatása. Arra már van ötletem, csak találni kéne valakit aki értelmes áron tud nekem alumíniumot megmunkálni. A két ünnep között erre nem nagyon volt lehetőség, illetve egy valakit találtam, aki a két 145x30mm-es alkatrészt legyártotta volna nekem majd 12 ezer Ftért.(plusz áfa). Most lehet nekem van elszállva az árérzékem, és ez ennyibe kerül, de remélem ennek az ellenkezőjét fogjátok nyilatkozni....

Előzmény: yeti, 2015-12-31 19:58:00 [65]


yeti | 783    2015-12-31 19:58:00 [65]

nem okoskodás, csak tapasztalatként mondom. ilyen esetben a pontosan beleillő csavarhúzón van a hangsúly.
Pontosan beleillő, ha szinte pattan a bit amikor kiveszed, illetve ilyen művelet után volt hogy fogóval kellet kivennem a bitet a csavarfejből.
Persze, ha a csavarfej szabványon kívüli ...
Kézzel nem tudsz olyan pontosan merőlegesen tartani és nyomni, mint géppel

Előzmény: sastas, 2015-12-31 19:46:00 [64]


sastas | 1190    2015-12-31 19:46:00 [64]

Ez hasonlóan nézett ki, csak kézben. Satunak nekitámasztottam a motort, pontosan beleillő csavarhúzó, egyik kézzel és testsúllyal nyomtam, másikkal inkább csavartam, és lett egy szép negatív kúp a csavarfej helyén...

Előzmény: yeti, 2015-12-31 19:43:00 [61]


keri | 13623    2015-12-31 19:46:00 [63]

Hozzávaló csavarhúzó?
Durvább esetben ütve csavarhúzó, de ha eldaráltad akkor annak már mindegy, max lefúrni tudod.

Előzmény: sastas, 2015-12-31 19:23:00 [60]


Csuhás | 6310    2015-12-31 19:46:00 [62]

Használj ütvecsavarhúzót, egészen lehetetlen módon berohadt csavarokat lazítottam ki vele. Ha nem sikerül akkor óvatosan fúrd ki a csavart és használj újat helyette.

Előzmény: sastas, 2015-12-31 19:23:00 [60]


yeti | 783    2015-12-31 19:43:00 [61]

Válassz pontos bitet,
tedd gépbe.
Nyomd rá mint állat.
Gépet indít.

Előzmény: sastas, 2015-12-31 19:23:00 [60]


sastas | 1190    2015-12-31 19:23:00 [60]

Hmm egy érdekes problémába futottam. A léptetőkből ki kéne tekerni a csavarokat, viszont olyan erővel fogja, hogy a teljesen illeszkedő csillagcsavarhúzó eldarálja a csavar fejét ahelyett, hogy kitekeredne(meg közben a tenyeremről a bőr letépődik). Mondhatni kicsit beragadtak. Valamiféle M3-as csavarok és valamiféle csavarrögzítő van rajtuk. 4 csavarból kijött 1, 2 eldarálódott, a 4-et már meg sem próbáltam... Bármi ötlet esetleg?


keri | 13623    2015-12-30 11:59:00 [59]

Akár ki is lukaszthatod, nem számít semmit, de én a hőszigetelés és nyák között hoztam ki a drótot. Teflonos, vagy zománzozott huzal kényelmesen bírja ezt a meleget. De ha nincs más, csupasz rézdrót is megteszi, legfeljebb elkülönítve vezeted, a kapton úgy is szigeteli.

Előzmény: sastas, 2015-12-30 11:50:00 [58]


sastas | 1190    2015-12-30 11:50:00 [58]

Nem is tudom kinek válaszoljak, úgyhogy inkább senkinek :D

Szóval, a lefogatásnál akkor gyakorlatilag azt kell megoldani, hogy van egy hordozó, majd erre egy hőszigetelő, amire rámegy a nyák, úgy hogy a maratott oldal(ami elvileg melegszik), a hőszigetelő fele néz, amit lefogatok a négy sarkánál, a hőszigetelőn keresztül az alapra, és mindenképpen állítható kell hogy legyen. Az üveglap meg akkor a csavarfejek közé kéne, hogy befeküdjön, amit sima, írószerben kapható papírcsipeszekkel rögzíthetek?
Namármost akkor a hőszigetelőt mindenképpen át kell lyukasztani, hogy a thermistort berakjam, de gondolom az a 2-3 mm-nyi lyuk nem számít, ekkora felületen.

Próbálom nem túlkomplikálni, de nem szeretném elrontani, ezért próbálom minden irányból körüljárni a dolgot.


ezsolt74 | 1345    2015-12-30 10:53:00 [57]

Kíváncsi lennék hogy nekem a szilikon fűtőlap mekkora hőfokot tudna elérni, mert elvileg 200fokig lehet felfűteni.
Gondolom a 135 fok meg se kell hogy kottyannyon neki.
Ahogy néztem ,ezeket fémhordók felfűtéséhez is szokták használni, plusz szigetelés nélkül, ott meg rengeteg a hőveszteség.


keri | 13623    2015-12-30 10:16:00 [56]

Ne kombináld túl.
Én a heatbed közepén van helye a thermisztornak, és akkor nem ég el
Az üveg meg elég vékony, így elhanyagolható az amit befolyásol.
Én mértem kontakt hőmérővel. Elég pontosan tartja a felszín is a hőmérsékletet.
Hőszigetelést ne hagyd ki, mert ABS-hez másként nem tud felfűteni.

Kapton felesleges az üvegre. Azt csak zsírtalanítani kell.

És ha az alulap púposodása miatt deformálódik az üveg, akkor jusson eszedbe, kipróbálni azt amit én mondtam
Alu, parafa, heatbed a fűtőszálakkal lefelé, mert erre domborodik, 1-2tized légrés, üveg.

36V-ról hajtva 24V-os bekötésben fel tudom fűteni 135fokig is kényelmesen. Ez után már a hővédelem leold a Marlinban. Ráadásul 65 fokig annyi idő alatt melegszik fel mint a fej...és nem is mindig reped el közben az üveg :D

Előzmény: sastas, 2015-12-30 01:41:00 [53]


ezsolt74 | 1345    2015-12-30 08:07:00 [55]

A piros heatbed közepén van egy kis lyuk.
Na oda kell a thermisztort elhelyezni ,alulról bedugod ,majd kapton szalaggal rögzíted a vezetékeket a heatbed aljára.


Vernyul | 1392    2015-12-30 07:25:00 [54]

Elmondom az én verziómat.

Kell valami masszív alap az asztalnak amire le tudod rögzíteni és ami nem fog deformálódni. Ez lehet ALU lap pl. minél merevebb annál jobb de azért súlyban még tudja mozgatni a motor. Erre raksz valami szigetelő anyagot(parafa lap, kocsi szélvédőbe rakható hőtükrös fólia bármi jó lehet ami jó szigetel és nem gyullad ki) erre rakod piros nyákot majd erre az üveget. A piros nyáklapra az üveget irat csipesszel vagy kép keretre üveglap ráfogóval fogatod hozzá. A szigetelést ráragasztod(fogatod) a nyáklap aljára.
Az asztalnak a négy sarkát csavarral rögzíted és állíthatónak kell lennie a magasságának a szintezés végett, ezért kell hozzárögzíteni a szigetlesést a nyáklaphoz, hogy ha állítod a magasságot akkor ne váljon le a szigetelés róla.

A lényeg, hogy az egész nyáklap a szigeteléssel le legyen rögzítve az ALU lapra így lefele nem tud hajlani majd a hőtől felül pedig az üveg van ráfeszítve tehát arra sem tud puklisodni.

A nyák és üveg közzé lehet rakni ALU lapot 2-3mm-es vastagságban a jobb hőeloszlás miatt de azt már 12V-on nem biztos, hogy ki tudod fűteni 110-fokra ABS nyomtatáshoz.

A 220V-os szilikon fűtőlap a legjobb megoldás amire Zsolt is esküszik, relével leválasztva.
Szigetelés- Fűtőlap - ALU lap-üveg vagy tükör elrendezésben. Sokkal gyorsabban fűt fel és nem terheli az Ramps-ot.

Egyre figyelj nagyon, hogy az üveg / tükör ne legyen nagyobb mint fűtött rész (200x200 a nyáknál) mert az üveg széle így hideg marad és az így keletkezett feszültség pókhálósodás formájában jelenik meg az üveg szerkezetében. Itt egy videó hova rakd a thermisztort úgyis kevesebbet lesz az asztal felületi hőmérséklete(kb. nállam 5 fok az eltérés üveg és kaptonnal) én ezért szoktam 70 fokra rakni PLA-hoz.(mivel a PLA-t hűteni kell ezért a ventik még jobban lehűtik a felületét ezért rakom magasabbra a hőfokot a javasolt 50-60 fok helyett.


Wiring the Heatbed

Előzmény: sastas, 2015-12-30 01:41:00 [53]


sastas | 1190    2015-12-30 01:41:00 [53]

Na, akkor pont ottvagyok mint délelőtt, csak két kiló csavarral előrébb
Szóval azt tanácsoljátok, hogy fogom a kínai heatbedemet(standard kínai, 12Vos, piros, nyákból készített), erre rárakok egy alu lapot(mondjuk 2 mm?) majd erre egy üveglapot(3-4 mm?) majd az üvegre kaptont(?), és nem vagyok türelmetlen?

Üveg hővezetése milyen? Na meg, ha ezeket így szépen összerakom szendvicsbe, hova rakom a thermisztort? Az alulapba lenne logikus, az üveg felől, sőtt leginkább az üvegre a nyomat felől lenne a legoptimálisabb de az meg felveti azt a problémát,hogy középre nem tudom berakni, meg mire az üveg felmegy mondjuk 70 fokra, addigra a heatbed már rég elégett. Van még min agyalni...
Ha csak simán rárakom a piros kis nyákra az üveglapot az működhet? legalább próba jelleggel? Az más kérdés, hogy hogy oldom meg az asztalnak a felfogatását a mechanikára, mármint, hogy milyen alkatrészek kellenek vajon ehhez, meg hogy ezt hogyan fogom kivitelezni...

Arra gondoltam veszek L szelvényt, mondjuk 50x50x2-eset(csak van valami szabvány nagyjából itt ), és ebből le tudom szab(at)ni a motortartókat, szíjfordítóknak a felfogatóját, az asztal felfogató elemeit a csapágyakhoz/anyához, esetleg az asztalnak még kereszt elemeket is.


Vernyul | 1392    2015-12-29 17:04:00 [52]

Egy ideális kompromisszum -ot kell kötni, ha sok anyagot(vastag ALU lap meg az üveg) kell felfűteni akkor lassabban melegíti fel de jobban is tartja a hőt ergo később kevesebb energia kell szinten tartani(ami a nyomat hűtő ventilátorok miatt nem árt). De lassabban is hűl ki ami annyira nem jó mert hideg asztalról könnyebb levenni a nyomatot de az ember nem türelmes fajta és nincs kedve megvárni mire kihűl rendesen az asztal és spaklival kezdi ledolgozni a tárgyat aminek vagy az üveg vagy a kapton szalag látja kárát

Előzmény: Szalai György, 2015-12-29 16:54:00 [50]


  Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 9 / 11 Ugrás ide:
Sorok:
|◄ Első  ◄ Előző   5  6  7  8  9  10  11   Következő ►  Utolsó ►|


 ◊