A fűtőbetét vezetéke azért olyan mert hőálló. De elegendő csak a fűtött résztől 5 centire ahol még nem mozog vezeték, elvágni és össze krimpelni egy rendes flexibilis vezetékkel.
Érdekes amúgy, mert az egyik saját építésű nyomtatómban lusta voltam ezt megcsinálni. A kínai fűtőpatront a saját vezetékével fűztem be a vezérlőig és 10 éve nem volt vele gond, és én nagyon sokat használtam.
A másik nyomtatómban már több eres flexi kábellel vittem mindent a fejhez és wagoval kötöttem össze....hát mondjuk viccesen néz ki, nem túl rendezett, de gond azzal sem volt.
Eredetileg dugaszolható sorkapcsos megoldást képzeltem el, de nem találtam megfelelőt és így maradt. Mai ésszel sima DIP sorral megoldanám. 2Ampert az is bír és ha több kell akkor több érintkezőt összefognék.
Megjegyzem a Bambulab nyomtatómban is ilyen megoldás van. Sok tüskés miniDIP az egységeknek.
Meg tudjátok mondani, hogy a fej fűtőbetétnek miért olyan kemény a gyári vezetéke. (Olyan piros hálós burkolatú)
Az energialáncban egy korábban eltörött. Először csak hibával leállt mert nem érezte a melegedést. És most megint ugyanezt kezdi csinálni.
Most széttszedtem és egyenlőere csak a teflon csőhöz kötöztem, de lehet helyettesíteni valami olyannal ami jobban bírja a mozgást, rezgést? (mert azért a lánccal mégis csak pofássabban nézett ki. )
Ráadásul nem is sokat nyomtatok, olyan hónapokat, fél éveket áll általában. Aztán amikor felböffen valami, akkor jó volna ha működne.
Ja, és bizonyítéknak. Pár finomabb nyomtatás, 0.2mm-es fúvókával. Nyomtattam pár csontvázat is mm átmérőjű csontokkal, de azt a sógorom már elkunyizta.
keri | 14030
2024-11-09 08:07:10
[31071]
Tudom hogy olcsó, de attól még szálcserélős a gép, olyanom meg már van egy elég jó. Nem létszükséglet, és türelmes vagyok. Előbb utóbb tuti kijön valaki a jó és olcsó megoldással, vagy megcsinálom magamnak, bár manapság erre kisebb az esély
Igen, van egy csomó megoldás, ami néha hasznos, de nem az igaz.
Tudtam, persze, csak nem sejtettem
Nem az átírás a gond, hanem hogy mindig elfelejti, felülírja, meg feleslegesen van szétszórva a filamenthez kapcsolódó beállítások, és körülményes. Ezen még dolgozhatnának egy kicsit, mert lenne észszerűbb rendszer ugyan ezekre a beállításokra. Bár nekem úgy tűnik, hogy azért van így, hogy az ő gyári RFID azonosítós anyagukat használják inkább az emberek, mert azzal nincs probléma...illetve azzal is van, mert nem képes magától szinkronizálni, minden modell betöltés után kézzel kell nyomogatni hiába állítottam, be hogy automatikusan csinálja. Na de ezek csak apró kellemetlenségek, a nyomtató ettől még mindig nagyon jó.
Legfőbb baja, hogy gyors, szépen, pontosan és probléma mentesen nyomtat. Ezért simán nekiállok olyan nagy tárgyak nyomtatásának is, amit korábban nem, és nagyon fogynak az anyagaim
Tudom nem sok idő van hátra a kiírásból, de most legalább van játék kiírás, és volt egy ilyen tervem.
Kérhetek egy kis LIKE segítséget hozzá? De akár le is tölthetitek. ...még
https://cults3d.com/en/3d-model/game/cribbanji
Köszönettel!
neduddgi | 215
2024-11-08 13:43:24
[31068]
Megoldás lehet a Bambu A1 vagy az A1 mini. Csak a hitendből húzza vissza a szálat. Persze öblíteni öblít, de állítható, mint írták. A1 mini múltkor ákciós volt ~ 300 EUR.
Egy kérdést. illetve kérést szeretnék: két leány unokám van,az egyik hegedül a másik zongorázik. A hegedűsnek találtam modellt és ki is nyomtattam. A zongoristának sajnos sehol nem találok egy "stl" vagy "obj" filet. Ha valaki tudna hozzáférést nagyon megköszönném.
Üdvözlettel: MaDo
Virbo | 1124
2024-11-07 09:02:26
[31065]
Egy csomó megoldás van hogy a szálcserénél az öblítési mennyiség kevesebb legyen, vagy esetleg a kitöltésbe kerüljön. De ez ismert "jelenség", mindenki ezért ekézi ezt a rendszert, mondhatni tudtál róla mikor megvetted. Az AMS-be rakott anyagok megjegyzése/átírása/kiválasztása valóban nem mindig triviális....
A hátsó fejdörgölés azért van, hogy a kifolyt anyagot leszedje a fúvókáról, mert a szintezésnél útban lenne.... Nem gondolom hogy egy üveglap felapplikálása túl nagy kihívás lenne, még nem néztem, de sztem a sima iratklipszek elférnének a rendszerben. Bár lehet át kell pár véghelyzet paramétert (ha van) a hómolás miatt.
Egyéni kódot szerintem lehet neki beírni, amikor a szeletelőben a nyomtató tulajdonságainál matatsz (ahol a profilt kiválasztod), ott van G-kód fül.
K1-et is nézegettem, hasonló árban is van, meg kb. ugyan azt is tudja. Gratulálok neked is a szerzeményedhez
Én is öregszem már, régen simán építettem volna De most hogy játszottam vele, rájöttem ez a szálcserélő nem olyan hasznos mint elsőre gondoltam. Persze nem volt olyan drága kiegészítő hogy ne érte volna megvenni, de ami miatt tetszett arra pont nem jó. Durván sok hulladékot gyárt ha nem csak néhány rétegben kell más szálat használni, meg többszöröse lesz a nyomtatási idő is, szóval eddig inkább töröltem a színeket, pedig jól néznek ki a nyomtatások már 2 szín használatával is.
Szóval már tervben van hogy a régi nyomtatóimból, és ennek a nyomtatónak a visszafejtő tervezésével építeni fogok még egy sajátot, amin vagy szerszámcserélőben előfűtött fejekben vannak a különböző szálak, vagy két külön mozgó fej lesz egy hídon.
Vagy megvárom amíg a kínaiak piacra dobnak egy ilyet, csak olcsón
Én nem hiszem el , hogy nyomtatsz! Mert, ha nyomtatnál akkor láttuk volna az eredményt De nem látom. Talán el kell menni megnézni vagy mi? Tessék ide feltenni
Közel három éve...nem nyomtattam semmit. Úgy voltam vele, azon az sk. plexi vázas gépen már nem igen lehet, vagy nincs értelme "fejlesztgetni". Szerintem elértem a határokat gép jobbításban, nyomat minőségben is. Nem volt tovább "kihívás" az a gép. Aztán, most az ősz elején valamikor egy ismerősnél láttam egy CREALITY K1-et műkodni/nyomtatni. Mit mondjak...megtecccett! Na mondom...-majd írok a Jézuskának hogy hozzon nekem is egyet. Úgy két hete szól az ismerősöm -akinél a gépet láttam- hogy... Most lenne egy "jutányosan" az Ő egyik ismerőse megunta/eladná a K1-esét, minden hozzá vásárolt "kacattal" meg úgy 10 Kg vegyes filamenttel együtt.(30 nap 10 óra van a gépben) Úgy esett a dolog hogy "előrehozott Jézuska" lett belőle. Még aznap nyélbe üttetett az üzlet. Már használva/próbálgatva, továbbra is tecccik a gép, szépen/gyorsan nyomtat, sőt...gyorsan is szépen nyomtat de...
Amit írtál az első két bekezdésben...ugyanazt írhatnám én is a K1-ről. A "felhős dologig" én még el se jutottam vele, de gondolom az is igaz lehet a K1 esetében is.
Na megvan a Bambulab P1S nyomtatóm Döbbenetes jól behangolt és kitalált szerkezet. Szép mérnöki munka. Bár azért én hamar megtaláltam a határait Iszonyat gyorsan felfűt, meg mozog, és precíz, de a szoftver néhol még befejezetlen vagy átgondolatlan. Remélem ezt nem hagyják így.
Az nem tetszik, hogy vagy háromszor asztalt szintez, HOME-ol, meg tökörészik feleslegesen egy csomót mire elkezd nyomtatni. Meg amikor az asztalt HOME-olja, hátul elkezdi feleslegesen beledörgölni a rugalmas nyúlványba. Oké hogy ez a véletlen asztal sérülés ellen van, és egy nagyoló kalibrálás, de lehetne ezt jobban is csinálni.
A szálcsere is döbbenetesen lassú és körülményes, ami probléma ha 500rétegen keresztül minden rétegnél ennyit kínlódik és pazarolja az anyagot, meg koptatja a mechanikát felesleges. Ezt is tudnám optimalizálni. Erre van valakinek tippje? Át lehet írni valahol ezeknek a manővereknek a G-kódját, vagy programját?
Aztán ez hogy felhőn keresztül lehet küldeni csak a terveket... nem az adataimat féltem, nem csinálok semmi olyat, de durván lassú és komplikált egy Octroprint-hez képest, amit direktben érek el a saját hálózatomon. Meg a szálcserélőben a szálak paramétereit is mindig elfelejti és kézzel kell újra szinkronizálni, és hiába írom át, mentem el nem jegyzi meg. Szóval ezt feleslegesen elkomplikálták és belebonyolódtak, ezen még dolgozhatnának.
0.2-es fúvókával meg saját PLA-val szórakozok most. Itt is voltak gondok, ezért is volt kellemetlen hogy nem nagyon akarta megjegyezni a részlet beállításokat. Tapadás nem jó a PEI lapon a sok kicsi részletet nyomtatva a vékony fúvókával. Erre van valami trükk? Ragasztózni nem akarok, főleg PLA-val. Kínomban raktam neki BRIM-et, meg magasabb hőmérsékletet, ez úgy tűnik segít, de azért üvegre nyomtatva nem volt ilyen gondom ugyan ennél a munkadarabnál...meg igazából a régi olcsó kínai PEI lapra sem. Hogy lehet ezt tisztítani, mert az az érzésem hogy az üvegen bevált alkohol+desztvíz itt nem sokat ér, már csak a rücsi felület miatt sem. Mosószerrel is próbálkoztam, de az sem oldotta meg. A vaslemez miatt mosogatógéppel lehet nem próbálkozom.
Persze normál nyomtatás az megy rendesen, nincs gond vele, csak most elővettem minden olyan nyomtatást, amit eddig képtelen voltam megoldani, vagy nem volt elég idő 0.1mm alatti rétegvastagságra.
A durva az, hogy most ilyen D&D-s mini figurákat nyomtatok és jobb minőséget csinál, mint a gyantás nyomtatóm (igaz ez a Wanhao D7 elég vacak, már ebből is vannak jobbak) És ez legalább nem büdös, meg ragad, csak a támaszok finom eltávolítása ami picit időigényesebb.
Vfarkas75 | 19
2024-11-02 12:54:29
[31055]
"Másik hogy ilyen indexet lehet kapni boltban pár ezer forintért. Nem érdemes bajlódni a nyomtatással."
6-7 ezer forint 1 darab, és kellene 4, tehát olcsóbb lenne nyomtatni. Meg a másik dolog, hogy a nyomtatás, kihívás és részben szórakozás is.
Megoldható, a TPU jó anyag ehhez. A bowden nem számít, hanem az extruder kialakítása ami fontos, hogy képes legyen kezelni a nagyon rugalmas szálat, ne tudjon oldalra kihajolni sehol.
Viszont az olcsó TPU-t nem lehet szépen nyomtatni, nagyon szálazódik.
Másik hogy ilyen indexet lehet kapni boltban pár ezer forintért. Nem érdemes bajlódni a nyomtatással.
Az emlékező gumi! nagyon jó a tapasztalat! Nekem szilikon csővel volt hasonló tapasztalatom, bővítettem volna hogy rámenjen egy csőre, hőlégfúvóval melegítettem, nem sikerült mert, a hossza rövid lett, másodszorra melegítve először felvette az eredeti méretét...
Köszi a tanácsot, de sajnos a nagy alátét szerintem nem lenne jó, mert elég messze van a felfogató fül csavarozása az index tengelyvonalához képest. Viszont röhögni fogtok, de megoldottam. Régi hobbim az akvarisztika, és ott jártam úgy, hogy az elfáradt tapadókorongot forró vízben sikerült regenerálni. Szóval próbaképp bedobtam ezt is egy pohár vízben a mikróba, és láss csodát, szépen visszaállt, szinte mind az új De azért egy fakötésű alátétet kap majd .
Nyomtatás helyett öt perces szerelést javaslok. A felfogató csavarnál mindkét oldalhoz tegyél oda egy széles alátétet, máris megjavul a helyzet. Az alsó alátétet még lejtősre is reszelheted, így akár picit felfelé is fog állni.
Fiam motorján nagyon lógnak az indexek, ez a rész gumiból van, és az idők folyamán eléggé megdeformálódott. Szerintetek ezt TPU-ból meg lehetne csinálni, és bírná? Még nem nyomtattam ilyennel, így nem tudom mennyire erős, illetve, hogy bowdenes géppel lehet-e nyomtatni, vagy inkább direkt extruderes kell hozzá? Köszi előre is a segítséget!
Nem tudom mennyire ismered a típust. A fej oldalán van egy kiálló műanyag kar, abban egy penge. elmegy "XY" 00-ra a fej és a benyomódó kar elvágja a hotend fölött a filamentet. Mellékelek képet. A kemény CF,GF stb anyagokat nem tudja elvágni, vagy nem kellően sorjamentesen. Kihúzáskor a sorja elakad. Elég hosszan van befűzve, több érzékeny ponton, így szinte biztosan nem működik.Illetve nem csak a vágás a gond, hanem az anyagok keméysége és a hosszű űt, amin keresztül halad. Sima, kompatibilis filamentekkel viszont nagyon jól teszi a dolgát. viszonylag kevés színcserés dolgot nyomtatok, de még nem nagyon volt vele gondom. Illetve még arra használom, hogy a végéig fogyasszam az alapanyagot. mert ilyenkor, ha kifogy, akkor átáll autómatikusan másik adagolóra, ha abban ugyanaz van. Összeségében nagyon jó ár/értékű nyomtató minden Bambu. Igaz Mini és A1 nekem nincs. Nekem mindenképp bejöttek és nem kicsit gyorsak. (Minőség mellett!)
Piszkálja a fantáziámat. Most ugyan drága az euró, megvárom amíg olcsóbb lesz, de már eldöntöttem hogy veszek egy ilyen Bambulabot.
Az viszont érdekelne, hogy látod?
Ha a szál vágót megtuningolom, hogy egyrészt ferdén vágja le, másrészt jóval erősebb legyen, hogy képes legyen átvágni a karbont, akkor működhet a szálcserélő?
Én a házi építésű printeremen így szoktam csinálni, és akkor nem akad el befűzéskor, illetve szoktam én vagdosni sniccerrel a karbon szálat, szóval nem tűnik áthidalhatatlan problémának.
Szia! Köszönöm a tanácsot! Igazából már nem így nyomtatok, az első nyomtatóm amit kísérletnek vásároltam meg, egy olcsó Anett klón volt. Olyan borzalmasan lehetett a menüben navigálni azokkal a sprőd nyomógombokkal hogy beleőszültem mire valami paramétert megváltoztattam. USB-n összekötve viszont egyszerűen lehetett változtatni a paramétereket nyomtatás közben. Az Ender menüje az encoderrel egy álom ahhoz képest, most csak sd kártyáról nyomtatok. A nyomtató nekem soha nem vágta haza a kártyát, a pc csinált ilyet a gyenge kártyaolvasó miatt, de formattálás után rendben volt az is. Üdv Z.
Ja ez sem rossz megoldás. Át lehet tölteni a nyomtatóban lévő SD kártyára is a G kódot, akkor indítás után ki is kapcsolhatod a számítógépet, csak így nem kell ki be húzogatni a kártyát és nem megy tönkre.
Nem ismerem az Ender3-at alaposan, de annak is Marlin az alapja. ha nincs letiltva akkor lehet USB-n keresztül is használni. és úgy emlékszem a 3-as Cura is tudja.
Illetve amit én csináltam, rPI3-ra felraktam az Octoprint softvert és azt dugtam az USB-re, így webes felületen keresztül kezelhető a nyomtató. Nagyon kényelmes. Ha olcsón akarod megúszni, akkor az rPI3 A+ -al is működik, most éppen ezzel használom, illetve az rPI Zero 2W-n is kell futnia szerintem. Az még olcsóbb és kisebb csak kell hozzá egy USB átalakító, mert nincs rajta rendes méret. Rendes rPI-nek annyi az előnye hogy arra lehet webkamerát is dugni, így látod távolról, meg tudsz vele timelapse felvételeket is csinálni a nyomtatásról.
Plusz TTL GPIO porton keresztül a nyomtató áramtalanítása és bekapcsolása is megoldható. Maga az rPI nagyon keveset fogyaszt így maradhat bekapcsolva, és régi mobiltelefon töltőket használok tápegységnek, nem kell azt sem venni.
A hotend és az ágy hőmérsékletét azt a szeletelőben kell beállítani a nyomtatandó anyaghoz. Nyomtatás megkezdésénél a beállított hőmérsékletre felfűti magát a nyomtató.
Köszönöm a segítségedet, mind a nyomtató, mind a kártyák esetében segítettél. Meg-győződésem a számítógép nő nemü, sosem tudhatod mit tesz a következő pillanatban, mint a cápák. A nyomtató most működik, de szemmel kell tartani, at ágy kőmérsékletét mindíg átállítja 0 fokra. Be kell állítani 70 fokra, minenindításnál. D, ez már csak figyelmet igényel. Mégegyszer, köszönöm a sgítséget.
Én régebben sokat nyomtattam online! A Cura tudtommal erre nem alkalmas,én a Repetier Hostot haszbáltam. (Attól a Cura még lehet a szeletelő, jobb is mint a Repetier host szeletelője).
USB kábelen össze kell kötni a nyomtatóval, majd ki kell választani az usb portot a számítógépen ahová csatlakoztatva van a nyomtató, (nem mindig túl egyszerű). Ha sikerült megtalálni a portot, csatlakoztatni kell, ezt a repetier host-on kell kezdeményezni. Ha sikerült akkor a nyomtató újraindul, és aktiválódnak a repetier host-ban azok a gombok amivel a nyomtató vezérelhető, illetve megjelennek a hőfok stb paraméterek. Innét már csak g kód betöltése, indítás stb, és megy a dolog. Hátránya hogy a számítógépet lefoglalja arra az időre amíg tart a nyomtatás , illetve időnként zavar volt az adatkapcsolatban, de ennek ellenére működik. Remélem Tudtam segíteni! Üdv:Juhász Zoltán