Ma jött a felismerés... Kishajót, még nem is "nyomigáztam". (eddig):)
Törölt felhasználó
2018-08-18 19:08:50
[19032]
Ide berakom mert itt marad! Minap pcbe raktam volna egy ilyen HXS szutykot traco(sárga) is kellet volna de az alaplap 0rpm mutatót üzem alatt is 8..12CM sárga vezeték csak illusztráció... De létszáligás is olyan 0 felé van meg a motorja is melegszik szinte semire nem alkalmas...
Rabb Ferenc | 4295
2018-08-18 18:09:24
[19031]
Filmen még nem, de élő egyenesben már megtapasztaltam Ezek szerint nem én vagyok az egyetlen akinek nem tetszenek ezek a "lazaságok". Bár az én alapanyagom még ettől is gyengébb minőségű rétegelt lemez.
Szinte mindent ugyanígy módosítok, de a merev tengelykapcsolót készen vettem. Rá is esik a motor tengelyére... Szóval ott is marad a saját munka.
Előzmény: Rabb Ferenc, 2018-08-16 22:29:20 [19029]
Rabb Ferenc | 4295
2018-08-16 22:29:20
[19029]
Eddig nem láttam problémát a festés miatt, nagyon erősen tapad. Előtte 240-es vizes polírpapírral az összes felületet átcsiszoltam. A lakk egyébként kb tíz perc múlva "teljesen" száraz - a második réteggel átfesthető. Jó szín a fekete, elegáns, megy mindenhez
A merev tengelykapcsoló remélem nem fog rugózni. A gondom csak az, hogy a léptecsekben a hullámos hézagoló alátét hátul van. Így a "Z" motorok alátétjei tartják a híd teljes tömegét, ami kb 1300 gramm. A motortengelyek kb 1700 gramm terhelés hatására mozdulnak, ekkor már deformálódnak a hullámos alátétek. Lehet, hogy megkockáztatom az áthelyezésüket előre.
Egyébként a csapágyak lazán csúszkálnak a motorpajzsokban, a csapágyakban pedig a tengelyek Valahol jó lenne találni egy fix pontot...
Vannak ez irányú, rossz tapasztalataim, lézervágott plexivel.:(
Gondolkodtam én is az enyém "színre fújásán", de nekem tetszett úgy ahogy volt a plexi "pöttyös, meg mikrobordás" felülete.
Tengelykapcsolónak még a "mipolán cső" is jobb, mint ez a rugalmas alu kacat, amit a kínai mostanság ad a csomagokhoz. (ilyenek voltak az én alkatrésznek vett Geeetech gépemen is)
A hidat kézzel megemelve több mm-t nyúlnak, minden különlegesebb erőbehatás nélkül. Persze, ebben segítenek az eredetileg szabadon kóválygó/támolygó "Z" orsóvégek is.
Előzmény: Rabb Ferenc, 2018-08-15 19:13:32 [19026]
PSoft | 18481
2018-08-16 19:57:23
[19027]
Bontásból a két kerék. Valami hasonló nyomtató léptecsekről vadásztam le őket. (találtam két egyformát, ami épp oda passzol)
Kifaragtam az "amilyet találtunk" vastagságú rétegelt lemezből készült mechanika helyett plexiből a CTC Y4892 új csontvázát (monitor diffúzor 6 és 8mm-es)
Már csavarok nélkül is elég masszív, de a végső szerelés előtt kapott egy kis csiszát és egy festést matt fekete akrillal. Így már nem szeplős
A kis billegő lineáris csapágyakat kicseréltem hosszítottra és ehhez igazítottam tengelyeket, amiket javaslatodra régi tintasugarasokból kukáztam. Nagy ötlet A mipolán csövek helyett egy-egy merev tengelykapcsolót tettem a "Z" motorokra, és a kóválygó menetes szár végére egy-egy 624-es csapágyat.
Még várom a Tr 8x2-es orsókat és a kottyanásmentes anyákat, de Kína messze van. Addig marad a kóválygós M8-as
Mindkettőtöknek köszönöm. Szépen átvilágítható az anyag, lámpa búra még lehet belőle . Találtam foszforeszkáló festéket, azzal is teszek vele egy próbát :D
gerleimarci | 64
2018-08-10 20:08:08
[19004]
Ez tévesen van fluoreszkálónak írva. Az csak arra utal, hogy félig átlátszó.
Itt fluoreszkálásról van szó, azaz ha az anyagot elektromágneses sugárzás éri az anyagra jellemző módon egy másik hullámhosszon lesugározza. Szerintem ha UV val megvilágítod akkor fog sárgán "világtani".
Ami neked kellene a foszforeszkálás. Az világít a gerjesztés megszűnése után.
Üdv! Használt már valaki fluoreszkáló filamentet? Próbára vettem egy tekercset. Az átmérő korrekt, 190 fok körül szépen nyomtatható de sötétbe nem világít egyáltalán . Ez volt az.
Ata1 | 333
2018-08-09 20:24:09
[19001]
Sziasztok! Valaki nem kísérletezik véletlenül nyomtatáshoz filament létrehozásával? Lenne világos szürke ABS anyagom hozzá ingyen elvihető. Illetve valamennyi kész anyagot elfogadnék érte.
Látom gondoltál az áramszünetre is, voltak rajta kézi tekerők. Nekem még mindig a jó öreg H1-es a hajcsár.
Abban a (h)őskorban amikor ezek a gépek készültek, még elfogadható volt a egyedi illesztgetés, barkácsolás. Na de a harmadik évezredben elvileg profi alkatrészekkel is ugyanezt kelljen csinálni - az már kicsit elkeserítő...
Igen! Az első gravírgép amit építettem... Ha jól emlékszem, 16 vagy 18-as húzott acélon csúszkáltak(volna) a bronzperselyek. Aztán a végén, több napos csisza-csisza-próba, csisza-csisza-próba után, csúszkáltak is, ahogy elvárható volt.
Előzmény: Rabb Ferenc, 2018-08-07 11:53:15 [18994]
sanyi | 1910
2018-08-07 13:22:11
[18995]
Te még jól jártál. Én vettem kínai peremes gyolyóscsapágyat 8-as tengelyre ami érintés nélkül leesett róla mert 8, helyett 9,3mm volt a belső mérete...
A 8-as köszörült rudat itthon vettem és annak a mérete is rendesen szórt. Az egyik végén ráment a 8-as csapágy (japán) a másikra nem...át sem lehetett préselni a másik végéig mert 5 centi után annyira megszorult...
Előzmény: Rabb Ferenc, 2018-08-07 11:53:15 [18994]
Rabb Ferenc | 4295
2018-08-07 11:53:15
[18994]
Ez a nyerő megoldás! A nyomtatóban lévő mindkét tengely átmérője 8.03mm de ezt már a csapágy is zokon vette. Némi munkával méretre igazítottam. Esztergán patronba fogva csúccsal finoman megtámasztottam, aztán 240 > 600 > 1000-es polírpapírral 2100-as fordulaton megmasszíroztam, végül egy kis polírpasztás vászonnal szépítettem.
A jó méret 8.01, mert a csapágy is kínai
Előzőleg persze felhívtam az egyik jó nevű CNC cuccokat árusító céget, ahol készségesen megmérték az általuk forgalmazott egyik tengelyt. 7.93 Mondtam, hogy köszönöm épp most dobom ki a tesóját...
Valaki megépítette, vagy esetleg használja is ezt a típusú extrudert? Ha igen, milyenek a tapasztalatok... Saintflint extruder.
Thowra | 266
2018-08-06 19:34:04
[18992]
Sokat számíthat a kábel útja és a kijelző is. Nekem jelenleg kb 1,2 méter lapkábel köti össze az MKS alaplapot a kijelzővel (persze pont rossz irányba kell kihozni a dobozból így átszeli az egész kábeldzsumbujt). Ennél még sose volt gond. A kis gép aminél gyakran előfordul ott kb 30 centi a kábelhossz. Ideiglenes megoldásként kilógattam a fémdobozon kívülre levegőzni a kijelzőt, azóta ritkábban csinálja. Mivel így a kis potin ül fel a modul, előfordul, hogy eltekeredik és se kínai se más szöveg (persze egy mozdulat javítani) . He lesz egy kis időm megcserélem őket és kiderül változik e a felállás.
Próbáltam nagyon stabillá tenni a nyomtatóba az LCD-t de nem jön össze, elég hozzáérni a táphoz egy csavarhúzóval, máris jönnek az össze-vissza karakterek.
Lehet az a hosszú szalagkábel nagyon sokat ront a helyzeten. Szerencsére a saját ketyere az olyan stabil lett, hogy lehet piszkálni csavarhúzóval, pillanat páka kattogtatással a tápokat, a display is stabil, és a program sem bolondul meg.
Azért reménykedem hátha az a tápra rakott kondi azt a pár kiakadást megszünteti, csavarhúzóval meg nem piszkálom a tápokat.
Nekem nagyon ritkán csinálja a nyomtatóm ezt a kinai karaktereket, általában akkor, ha piszkálom fémcsipesszel a fúvókán a kilógó részt.
Most a készülő menetvágó berendezésnél jött elő ez a jelenség egy nagyon steril környezetben, semmi léptető motor és ehhez hasonló zavar forrás. Egy 6mA-os terhelés okozta zavar hatása váltotta ki. Utólag már persze világos a dolog, mert új kijelző lett rátéve, de az ember nem gondol arra, hogy megnézze a tápszűrést, ha eddig jó volt.
Mikor "bedrótoztam" az én nyomtatómat, laikusként előtte kérdeztem... "...ki fog kivel összeveszni..." '3D nyomtatás' téma, 18667. hozzászólás Itt írta @Thowra, hogy a kijelző két szalagkábele hajlamos zavart összeszedni... '3D nyomtatás' téma, 18671. hozzászólás És valóban... (kipróbáltam) A szalagot, valamelyik motor vezetékeivel összefogva, kis idő múlva megjelentek a kijelzőn a keszekusza kínai karakterek. Távolabb téve a szalagot a többi dróttól, eltűntek a pálcikák a kijelzőről.:) (azóta sincsenek)