Az atmegától jobbra-lefelé van egy kis 3 lábú N-csatornás FET, azon keresztül megy a PWM, a negatívat szaggatja. A harmadik láb a fordulatszám visszajelzés lenne, de az be sincs huzalozva a mikrokontrollerhez. Tudom, mert már cseréltem benne FET-et, mert sikerült elfüstölnöm.
"De minek harmadik? A GT2560 lapon sincs bekötve."
Ez nem stimmel... mert nekem három GT2560 A+ kártyám van és mind a háromnak van egy PWM ventilátor kimenete és az működik nekem. Négy ventilátor kimenet van a GT2560 kártyán összesen, de csak egy PWM.
Bármelyik modellező boltban kapsz híg, közepes és sűrű ciánakrilát pillanatragasztót aktivátorral együtt. De azért nézd meg előbb az ismertetőjében, hogy mihez ajánlja a gyártó/forgalmazó.
Üdv! A "CA" lehet Cyanoacrylate. Úgy tudom az a pillanatragasztó is. Ragasztottam már piacos pillanatragasztóval és Loctite (401 és valami más számú) ragasztóval is és mindegyik erősen tartott.
Tudnátok ajánlani PLA-hoz erős ragasztót amihez van aktivátor is? Egy időben repülőmodeleztem, igaz csak depron lapgépekkel , de mostmár van lehetőség komplett gépehez való programot venni és nyomtatni, csak persze a darabokat össze kellene ragasztani valamivel. Sajnos az általuk javasolt ragasztót és aktivátort nem tudom beszerezni, mert Hong Kongból valamiért nem engedi megrendelni a Hobbyking, viszont EU-s raktárukban meg csak aktivátor van. Vagy lehet ez csak valamiféle pillanatragasztó? HobbyKing Super Glue CA
szf | 4380
2018-09-05 21:00:13
[19125]
Tudom, hogy okos vagyok csak az arcommal van valami... Felragasztod a ventit vagy bekötöd a zöldsárgát EPH-ba?
Sajnos csak 40*40-es ventim van az is csak 2 vezetékes. De a kedvedért átalakítottam 3 vezetékesre. Tettem a végére wagot, hogy ne kelljen forrasztanod. Körbecsipkedjem méretre?
Egyik fórumtársunk javaslatára/ajánlásával megcsináltam ezt a verziót. E3D V6 fan...
Kicsi, masszív, formás, szóval...jónak tűnik.
Nem kallódik valakinek a fiókjában két, egyforma, 30x30-as DC12V-os háromvezetékes axiál ventilátor? Az itthoni "arzenálomban", nem találok.:( (ne kelljen heteket várnom az ebay-os cuccra)
Már így sem rossz, de... Ha kicsit itt-ott kiigazítod a kínai trehány munkáját... Lesz az még sokkal jobb is.
Előzmény: Jordan Gabor, 2018-09-03 21:39:43 [19111]
elektron | 15859
2018-09-04 00:33:08
[19112]
Azok a csíkok mitől vannak benne ?
Előzmény: Jordan Gabor, 2018-09-03 21:39:43 [19111]
Jordan Gabor | 216
2018-09-03 21:39:43
[19111]
köszönöm a válaszaitok, én is így gondoltam. Mennyi idő kell, hogy megégjen a fejben a PLA ( vagy ABS) ?
Egyébként a kocka milyennek tűnik a kép alapján?
Én őszintén szólva örülök, már jobb ez az első mint amit a stepcraft fejből valaha ki tudtam hozni. Teljesen más is amit most árulnak saját fej. Persze nem olyan szép sima felületű, mint amit ti csatoltatok többen, van mit finomítani az biztos.
Kösz, JG
Thowra | 266
2018-09-03 21:13:59
[19110]
Épített gépem van, Devecz Miklós által leírt módszerrel használom. Ha nem akarok szálat cserélni, hagyom befűzve. A dobra rakok egy zacskót, hogy ne porosodjon Volt, hogy rajta maradt, nyomtatás végén tűnt fel de nem okozott neki gondot .
Előzmény: Jordan Gabor, 2018-09-02 23:41:39 [19107]
Victor75 | 114
2018-09-03 20:30:16
[19109]
Nekem Anycubic I3 van, ott én simán bennhagyom a szálat a nyomtatás végén ha nem akarok másik színnel nyomtatni, vagy másnap folytatom. Viszont ennél a típusnál van ki-betöltési menü, olyankor előbb felfűti a fejet, majd utána elkezdi mozgatni a szálat. De azt ugye nem fogom végigvárni , elég lassú és szakasztos, inkább ameddig lehet betolom kézzel, vagy kiúzom.
Előzmény: Jordan Gabor, 2018-09-02 23:41:39 [19107]
Devecz Miklós | 2652
2018-09-03 08:15:15
[19108]
Van egy jó módszer erre:
A nyomtatás befejezése után, még melegen, a szálat kézzel tovább kell nyomni az extruderbe, majd egy határozott mozdulattal ki kell húzni a fejből. A fej hűtő ventilátornak addig kell mennie, amíg kb. 60 C°-ra le nem hűl. A másik módszer, ha nem akarod cserélni a szálat, akkor benne kell hagyni, de a hűtést itt is el kell végezni.
Előzmény: Jordan Gabor, 2018-09-02 23:41:39 [19107]
Jordan Gabor | 216
2018-09-02 23:41:39
[19107]
Üdvözletem Megjött az A8, összeraktam. Negatív meglepetés, hogy a vezetőrudak minősége nem olyan mint vártam. Korábban rendeltem rendes, köszörült rudakat Kínából, nagyon olcsón, de ezek krómozott acélrudak. Persze ennyiért ...
Mindenesetre működik. Ez a kocek az első produktum.
Az asztal hideg ellenállása 1.2 ohm. Nagyobb teljsítményű mint gondoltam.
Egy kérdésem lenne: hogyan veszitek ki a PLA huzalt az extruderből? Hidegen nem jön, gondolom melegen. Ha elvágom nem tudom beküldeni szétszedés nélkül.
Most azt csináltam, kihúztam melegen és azonnal leállítottam a fűtést, de az extruder ventit hagytam, közvetetten hűti fejet is. Remélem újabb bekapcsolásnál majd levágom a végét és be tudom simán tolni az extruderbe.
ÜDV JG
PSoft | 18481
2018-08-31 19:47:42
[19106]
Faszán kinyomtattam, jó is lett... (PLA, 40 mm-es ventikhez) Egy bökkenő, mégis csak van vele... Nem fér oda, ahova szántam. E3D V6 hűtés.
Ha kell valakinek, postáért vihető. Ha eljössz érte, akkooo...ingyééé.:)
Törölt felhasználó
2018-08-31 08:55:32
[19105]
"De itt ami okozza a fő gondot ha kifagy az mcu nincs kontroll csak ilyen megoldások kellenek biztonsági megoldásoknak!"
A bekötés más téma... de én úgy kötöm be hogy teljesen áramtalanítson mindent ha probléma van, mint egy vészkapcsoló. A nyomtató megáll, de legfontosabb hogy minden hűtés megszűnjön MCU nélkül is, ezt pedig több különböző megoldás szerint lehet megoldani is bekötni.
De itt ami okoza a fö gondot ha kifagy az mcu nincs konrol csak ilyen megoldások kelenek biztonsági megoldásoknak! De ilyen megoldás szinte elöirás szerü min dupla bitositás gázkazán... bolyler háztartási gépek...stb
Igen, tudom hogy hogy működik. Szerintem az a legjobb, mer azt soha nem kell cserélni ha jól van a géped építve. Manuális visszaállítós is használható, de fölösleges szerintem.
Csak automatát nem szabad használni mert az hamis biztonságot ad, az meg veszélyesebb mint ha semmi nem lenne rá szerelve. Én amit a gerleimarci fórum társ mutatott a 19083 üzenetbe arra írtam hogy nem jó.
Az höbisztositék az megszakad! De amit irtam az sem kapcsol vissza csak ha benyomod vissza manuálisan és ezt nem kel cserélni de a cél ugyan az (manuális vissza állitás csak)!
Van olyan is amit be kell nyomni, de azt amit én mondom hogy nem jó (a linkembe megmutatom) azt nem kell mert az automatikusan megy azért nem jó. Ami pedig a kávéfőzőkbe vannak azok csak egyszer oldanak ki és utána a kávéfőzőt vagy ki kell cserélni vagy villanyszerelőnek kell javítani.
Ezt amit mutatsz az szerintem jó. Pláne ha aludni szoktál használat amikor a 3D printert használod mert ez fel is ébreszt. Csak ennek az a problémája hogy ha füst van akkor már elég régen túlforrósodás van, meg már az is lehet hogy tűz is van. Szerintem jobb ha hőmérsékletet ellenőrizzük a gépeken mert ha az áramot időben megszünteted akkor nem lesz tűz és nem lesz füst sem.
Természetesen szerintem minden lakásba/házba kell tűzriasztó, még akkor is ha nem használ valaki 3D printert mert más is okozhat tüzet.
Előzmény: Jordan Gabor, 2018-08-29 13:19:33 [19095]
gerleimarci | 64
2018-08-29 15:08:11
[19096]
Én ilyennel szigetelek. Régebben parafát raktam alá, de az nem szigetel ilyen jól. A zárt nyomtató házat nem kell fűteni, az asztal befűti. Meg az is a szerepe, hogy védjen a légmozgásoktól.
Egy másik 3D nyomtatós csoportba felmerült, hogy a nyomtató fölé lehet akasztani hőre aktiválódó tűzoltó palackot.
Előzmény: Jordan Gabor, 2018-08-29 13:19:33 [19095]
Jordan Gabor | 216
2018-08-29 13:19:33
[19095]
hűűű, nem akartam ilyen vitát indítani
Azt persze tudom, hogy szabályozott az asztal hőmérséklete, akár állásos, akár PID, az 500Wos lap valszeg csak kis átlag kitöltési tényezővel megy. Viszont akkor is meglepődtem, hogy ez mennyivel nagyobb teljesítményű és kíváncsi lennék ez miért kell. Ha mondjuk nem 3 perc, hanem 20 sec az asztal felfűtés, az nálam (még legalábbis) nem szempont. Viszont szeretnék majd nylon-t vagy PC-t is nyomtatni, ha tudok és ha jól láttam, ahhoz combosabb asztal fűtés kell.
Az asztal alját hőszigetelitek? Ha igen, mivel?
Tűzzel kapcsolatban nekem két másik dolog jutott eszembe. Egyik, hogy majd szeretném a PC vázat lecserélni, de nem fémre, hanem ún. G10-re, ami egy üvegszálas lap anyag. Jó a rezgés elnyelése, nehéz is sajnos és a cégtől hulladék anyagokból kijönne nekem a váz. Nem tűzálló, de nagyon nagyon nehéz meggyújtani. Ebből gondoltam egy 5 oldalú kockát csinálni, első ajtónak egy plexi/pc ajtóval (ami viszont ég, nem kicsit). Jól látom, hogy az elzárt környezet javítja a nyomtatási minőséget, még külön fűtés nélkül is?
Másik ami eszembe jutott, füst detektor kellene a dobozba. Kellene valaki hozzáértő, milyen detektort érdemes választani, amit a normális extrudáláskor keletkező füst nem indít be. Ha létezik ilyen emberi áron. Az olcsóbb érzékelők optikaiak amit láttam, az talán jó lehet a dobozban, mert azért gondolom, ha jól láthatóan füstöl bármi, az már nem jó jel...
"Lementem a műhelybe, elindítottam, fölmentem aludni..."
Én gyáva vagyok mert még a kertbe sem szeretek kimenni ha nyomtatok... nem bízok abba hogy minden működik, hallani akarom vagy legalább minden fékóra körül megnézem hogy minden rendbe van-e. Nekem a nyomtató a házba van, így nem probléma, de ezért nem vittem ki a műhelyembe, inkább tartom a hobbiszobámba.
Az nem jó... az termosztát és ki/be kapcsol hogy a hőmérsékletet tartsa.
Ha a biztonságra gondolsz akkor hőbiztosítékot kell beépíteni. Mind a kettő fajta van egy jó kávéfőzőbe, a termosztát tartsa a kávét melegen a hőbiztosíték pedig megvédi fogy ne csináljon tüzet.
Termosztát van beépítve minden 3D nyomtatóba, de ha hőbiztosíték van akkor csak a firmware típusú van ami nem megbízható mert ha hiba lesz akkor nem biztos hogy ki kapcsol, na meg csak egy részét (a melegítést) kapcsolja ki. A hőbiztosítékot úgy kell bekötni hogy ha túlmelegszik amit véd akkor vágja le az áramot teljesen hogy minden megálljon, mint a fölkapcsoló. Csak ez a megoldás biztonságos. A kávéfőzőkbe 200C-240C közöttiek szoktak lenni, de azok egyenesen a melegítő elemre vannak szerelve. Én az új 3D printeremre kettőt tervezek sorba kötni és úgy lesznek bekötve hogy teljesen mindent áramtalanítanak ha túlmelegszik valami része.
Nekem nincs "extrém nagy teljesítmény" de nem szívesen hagynám magára a gépet munka közbe (főleg, hogy most még a szoba közepén tanyázik) . Korábban volt több fagyási hibám is az MKS panellal aminél bekapcsolva hagyta a fűtést is (indítás környékén fordult elő legtöbbször, felfűtés után). Tervbe van egy független hőmérő ami figyeli a fej és az asztal hőmérsékletét is, nem engedi túlmelegedni. A szilikon lap alá kerül majd egy ilyesmi, de gombos visszaállítású ketyere.
Na, akkor nyomtassatok hideg asztallal! Sőt, hideg nyomtatófejjel. De abba már senki sem gondol bele, hogy az nagyobb veszély, amikor a kínai kiveszi a Marlinból a védelmet, és úgy adja el rakat számra az Aneteket. Az a 40W-os kis patron fel tud ám rendesen melegedni, ha az kicsúszik, vagy a termisztor. De a csatlakozók sem egy életbiztosítás a gépen. Kicsit kontaktos lesz, elkezd melegedni és ott a baj. Bár én sok eladónál látom kiírva, hogy felügyelet nélkül ne használják. Bár ezt akármilyen árammal működő ketyerére ráírhatnák.
gerleimarci | 64
2018-08-29 02:04:23
[19090]
Na, akkor nyomtassatok hideg asztallal! Sőt, hideg nyomtatófejjel. De abba már senki sem gondol bele, hogy az nagyobb veszély, amikor a kínai kiveszi a Marlinból a védelmet, és úgy adja el rakat számra az Aneteket. Az a 40W-os kis patron fel tud ám rendesen melegedni, ha az kicsúszik, vagy a termisztor. De a csatlakozók sem egy életbiztosítás a gépen. Kicsit kontaktos lesz, elkezd melegedni és ott a baj. Bár én sok eladónál látom kiírva, hogy felügyelet nélkül ne használják. Bár ezt akármilyen árammal működő ketyerére ráírhatnák.