HobbyCNC fórum
FTP tárhely: http://cnctar.hobbycnc.hu v0.9.6 Régi HobbyCNC oldal: http://archiv.hobbycnc.hu

Új regisztráció / Átregisztráció a régi fórumról
    
   


Elektronika

Léptetőmotorok, vezérlőbeállítások

 

Időrend:
Oldal 1 / 479 Ugrás ide:
Sorok:
1  2  3  4  5   Következő ►  Utolsó ►|

  Fórum főoldal  |  A lap aljára

A.Andras | 58    Tegnap 20:21:55 [24032]

Sziasztok!

Fanuc vezérlőhőz valaki ért a fórumon, vagy esetleg ismer valakit, aki ért hozzá?

Egy Hitachi Seiki VM40 géphez kellene segítség. 1998-as a gép.
Yasnac J300 a vezérlés pontosan.

Köszi,
András


rczmetalworks | 135    Tegnap 11:04:35 [24031]

Köszi, ilyesmire gondoltam. Ha a tengelyre is átmenne, akkor egyszerűbb lenne a helyzet, elegánsabb megoldásokkal.

Előzmény: onagy, Tegnap 10:50:49 [24028]


rczmetalworks | 135    Tegnap 11:01:24 [24030]

Transmatic, de van egy Montink is, azzal is ez a helyzet.

Előzmény: onagy, Tegnap 10:55:36 [24029]


onagy | 267    Tegnap 10:55:36 [24029]

Transmatic vagy Monti Antonio kalenderes hőprés ez?

Előzmény: rczmetalworks, Tegnap 10:36:39 [24027]


onagy | 267    Tegnap 10:50:49 [24028]

Több lehetőséged van: valamilyen vezetőképes anyagból (fémszál, szénszál) készítesz egy seprűt érintve a papírt, az anyag teljes szélességében, azt földpotenciálra kötöd. Vagy "ionizátort" használsz, ami váltakozó töltéssel semlegesíti a sztatikusan töltött felületet. Az első megoldás a legegyszerűbb és legolcsóbb. A sztatikus töltés keletkezési pontja a papír elválása a papírtekercstől, ennek közelébe célszerű elhelyezni.
O.

Előzmény: rczmetalworks, Tegnap 10:36:39 [24027]

rczmetalworks | 135    Tegnap 10:36:39 [24027]

ESD témában kérnék tanácsot. Adott a fotón látható forgódobos hőprés, és a gépen lévő két barna papírtekercs közül az alsó nagyon kellemetlen módon fel tud töltődni, tulajdonképpen ez a papír az, ami a kilépéséig minden komponensel (textil, nyomdai papír, a gép alkotóelemei) találkozik fizikailag ebben a fajta technológiában.
Próbáltam magát a tengelyét leföldelni, de az nem hozott eredményt.
A kérdésem, hogy ha csinálok valami mondjuk réz alapanyagokból álló alkatrészt, ami valamekkora felületen felfekszik a tekercsre és követi az átmérőváltozást, majd ezt az épület földelésére vezetékezem, az segíthet?

  


KoLa | 7092    2023-03-26 15:27:52 [24026]

Köszönöm a válaszokat, én is levettem a burkolatot de, nagyon zsúfolt a fordulatszám szabályzó miatt.
Inkább nem bontom meg, főleg hogy nem is ajánlott az irányváltás,ha gyárilag nem úgy van kiépítve, irányváltás elvetve.

Előzmény: Rabb Ferenc, 2023-03-26 10:25:37 [24020]


PSoft | 18007    2023-03-26 12:42:27 [24025]

„Így jártam a KRESS FMS800-al.”

Ugyanígy jártam 'anno én is a Metabo kis sarokcsiszolómmal.

Előzmény: Rabb Ferenc, 2023-03-26 10:25:37 [24020]


Rabb Ferenc | 4139    2023-03-26 12:41:17 [24024]

Előzmény: PSoft, 2023-03-26 12:37:09 [24023]


PSoft | 18007    2023-03-26 12:37:09 [24023]

„Csak nektek, csak most, csak szétszedtem és lefényképeztem...”

No ha már így a kedvünkért szétszedted...ráfér(ne) arra egy takarítás is.

Előzmény: Rabb Ferenc, 2023-03-26 10:10:47 [24019]


Rabb Ferenc | 4139    2023-03-26 12:20:10 [24022]

A kefe az elfordulásakor áramirányt vált a forgórészben, és egyben az armatúra visszahatás miatti semleges mező eltolódást is kompenzálja.

Ki van ez találva!

  

Előzmény: jani300, 2023-03-26 11:33:07 [24021]


jani300 | 11425    2023-03-26 11:33:07 [24021]

Elsőre nem igen értettem miért nem 180 fokkal fordul a kefetartó .
De csak beugrott .
Igazából a kefe nem is vált áramirányt ....
Csak a tekercselhúzást (kefeeltolást) kompenzálja .
Az áramirány váltását a sárgarézérintkezők oldják meg , egy mondjuk plusz kommutátorként .
Ha jól gondolom akkor ez viszont egy igen profi megoldás !

Előzmény: Rabb Ferenc, 2023-03-26 10:10:47 [24019]


Rabb Ferenc | 4139    2023-03-26 10:25:37 [24020]

Nem biztos, hogy jó ötlet az irányváltás. Ha a motor tekercselése olyan, hogy az egyirányú forgásra készítették (a tekercsvégek elhúzása a kommutátorhoz képest) akkor lehet - sőt nagyon valószínű - hogy forgásirány váltáskor iszonyatos kefeszikrázás - körtűz - fog kialakulni. A keféknek a semleges mezőben kell lenni. Ez elvileg szimmetrikus az állórészre, de üzem közben az armatúra visszahatás miatt jelentősen eltolódik. Ezrt kell a tekercs elhúzás. Ha átkötöd az álló vagy forgórész áramirányát, a forgásirány megváltozik, de a semleges mező dupla eltolásra lesz az ideálistól.

Így jártam a KRESS FMS800-al. Brutál hangja lett és lángoltak a kefék. Gyorsan visszakötöttem az eredeti irányra...

Előzmény: KoLa, 2023-03-25 19:44:33 [24007]


Rabb Ferenc | 4139    2023-03-26 10:10:47 [24019]

Igen, ez az. Csak nektek, csak most, csak szétszedtem és lefényképeztam egy BOSCH PSB 650 RE kézi fúró mozgó kefehídját.

Viszonylag keveset billen, talán +-20°-ot.

jani300 ne aggódj! A billenő kefehíd egy eléggé zárt szűk helyen csúszó sárgaréz érintkezőkön kapja a táplálást, tehát a vezetéktörés kizárt, mivel az nem mozog.

    

Előzmény: mematyi, 2023-03-26 09:22:26 [24018]


mematyi | 264    2023-03-26 09:22:26 [24018]

Ez a kefehíd mozgatás az lenne, mint ami a Bosch fúrókalapácsokon is van?

Előzmény: bankimajki, 2023-03-25 21:21:55 [24012]

jani300 | 11425    2023-03-26 04:59:03 [24017]

Hát mindent még én sem láthattam
Ha mozog a kefehíd az áram hozzávezetést hogyan oldják meg ?
Ha huzal mozog az el is törhet , kíváncsi lettem

Előzmény: PSoft, 2023-03-25 21:26:02 [24013]


kertész laci | 645    2023-03-25 22:07:57 [24016]

És a Kress kis sarok csiszolóinál mért jó a kefe mozgatás ?


kertész laci | 645    2023-03-25 22:06:32 [24015]

A Skil is gyártott ilyet .

Előzmény: PSoft, 2023-03-25 19:54:01 [24009]


PSoft | 18007    2023-03-25 21:37:13 [24014]

Ennél a fúrógépnél történt az, hogy...
Elemelt a kefe, cserélni kellett.
Katalógusból kinéztem a belevaló keféket, megrendeltem, meg is jött pár nap múlva.
Akkor ért meglepetés, mikor a kefecseréhez szétvettem a gépet.
A műanyag házban jobbról is, balról is...
A direkt e célra kialakított kis fészkekben, ott vigyorgott a gyárilag mellékelt két tartalék kefe.

Előzmény: PSoft, 2023-03-25 21:26:02 [24013]


PSoft | 18007    2023-03-25 21:26:02 [24013]

Igaz hogy kb. húsz éves, ha jól emlékszem Würth-ös "kőkorszaki" fúrógépen találkoztam vele.
Abban se vagyok biztos hogy "eszméletlen drága megoldás" lenne.
Nincs vacak mechanikus kapcsoló, nincsenek +rézdrótok, nincsenek +érintkezők, rugók, egyéb bizbaszok.
Egy fröccsöntött műanyag "gyűrű", -amire a két kefetartó fel van építve- és kikapcsolt fúrógépnél egy mozdulattal átfordítható.
Egyszerű, mint a faék.

Előzmény: jani300, 2023-03-25 20:01:35 [24010]


bankimajki | 2557    2023-03-25 21:21:55 [24012]

Kőkorszaki vagy sem a mostani Hilti gépek is a kefehíd forgatást csinálják. Baromi jól átgondolt gépek egyébként.
Hihetetlen hogy 1-2 csavarral képesek a teljes gépet összerakni és az is hogy még modulárisak is.
Amikor az első Hiltiket javítottam nagyon csodálkoztam rajta.
Nagyon kényelmes őket szerelni.

Előzmény: jani300, 2023-03-25 20:01:35 [24010]


jani300 | 11425    2023-03-25 20:41:33 [24011]

https://tapegysegek.hu/spd/orfeusz_489248/Karos-kapcsolo-3-allasu-2-aramkor-3A-250V-KAPHATO

Valami hasonló jó lehet .

Előzmény: KoLa, 2023-03-25 19:44:33 [24007]


jani300 | 11425    2023-03-25 20:01:35 [24010]

Kőkorszaki megoldások
Egyébként a mai viszonyok között kefehíd átfordítást végezni eszméletlen drága megoldás lenne szerintem .
Asszinkron motornál is meg lehet fordítani magát a forgórészt is
Valami T23 NEVŰ BILLENŐKAPCSOLÓT TALÁTAM ,DE NEM BIZTONSÁGOSNAK ÍRJA AZ OLDALT ,NEM MERTEM LINKELNI .

Előzmény: PSoft, 2023-03-25 19:54:01 [24009]


PSoft | 18007    2023-03-25 19:54:01 [24009]

„Az összes irányváltós kézi fúrógép így működik egyébként”

Majdnem az összes.
Ritka ugyan, de van(nak) olyan kézi fúrógépek, ahol az irányváltást a kefehíd átfordításával van megoldva.

Előzmény: jani300, 2023-03-25 19:41:12 [24006]


jani300 | 11425    2023-03-25 19:51:14 [24008]

Már rajta voltam a dolgon mielőtt leírtad volna
Egy kétáramkörös KBMC kapcsolóval meg oldható .
Egyébként a hobby elektronikáról nyúltam most a rajzot ott tárgyalták ,de nem olvstam bele csak a rajz érdekelt .

  

Előzmény: KoLa, 2023-03-25 19:44:33 [24007]


KoLa | 7092    2023-03-25 19:44:33 [24007]

A kapcsolás megoldása érdekelne.
Értem hogy két vezetéket kell felcserélni oda-vissza, de hátha van valami gyári mini kapcsoló erre, amit nem ismerek, mert eddig nem kellett, hely nem sok van a kivitelezésre.

Előzmény: jani300, 2023-03-25 19:31:45 [24004]


jani300 | 11425    2023-03-25 19:41:12 [24006]

Az összes irányváltós kézi fúrógép így működik egyébként , csak nem lesz hely ahova beépítsd a kapcsolót .
A lazulás viszont azért valós problémának tűnik .

Előzmény: KoLa, 2023-03-25 19:25:09 [24002]


jani300 | 11425    2023-03-25 19:33:06 [24005]

Ez nem volt kérdés .és szerintem tudja is .

Előzmény: mex, 2023-03-25 19:04:34 [24001]


jani300 | 11425    2023-03-25 19:31:45 [24004]

Azt jelenti egyszerűen írva , hogy megcseréled az állórész két drótját ,mondjuk .
Még egy gép fordított üzemre egyszerűbb , lehet .

Előzmény: KoLa, 2023-03-25 19:25:09 [24002]


KoLa | 7092    2023-03-25 19:27:46 [24003]

Szerintem, amit én meghúzok az nem lazul ki, visszafelé forgatva egy köszörűkővel!

Előzmény: mex, 2023-03-25 19:04:34 [24001]


KoLa | 7092    2023-03-25 19:25:09 [24002]

Akkor ez nem egyszerű!van erre a váltásra spéci kapcsoló?

Előzmény: jani300, 2023-03-25 18:40:46 [24000]


mex | 1034    2023-03-25 19:04:34 [24001]

Fordított forgásirány esetén, excentrikus kővel akár fel is lazulhat a patront szorító anya..
Talán nem véletlen, hogy nagyfordulatú egyenes csiszolók forgásirányát nem változtatják.

Előzmény: jani300, 2023-03-25 18:40:46 [24000]


jani300 | 11425    2023-03-25 18:40:46 [24000]

Ezek általában soros szénkefés motorok .
Ha az állórészhez képest megfordítod a forgórész (kefék) áramirányát , de az állórészt is lehet a forgórészhez képest akkor fordítva forog.
Ami lehet buktató hogy szoktak kefeeltolást alkalmazni ha csak egy irányban forog .
A forgásiránv akkor is megfordul ,de jobban szikrázik , a kefe .
De ez tiszta párhuzamos kötésű szénkefés motorra is igaz .

Előzmény: KoLa, 2023-03-25 17:41:37 [23998]


KoLa | 7092    2023-03-25 17:42:53 [23999]

Ezen!

  

Előzmény: KoLa, 2023-03-25 17:41:37 [23998]


KoLa | 7092    2023-03-25 17:41:37 [23998]

Ezen a gépen lehet-e irányt váltani?
Néha amikor köszörülök vele jó lenne ha nem a szemembe szórná a szikrát...van rajtam szemüveg:)

mex | 1034    2023-03-25 13:24:05 [23997]

Tegnap cseréltük a yaris benzinpumpát, a tank félig volt üzemanyaggal... Problémamentesnek nem mondhatnám, elég sok mindent kellett hozzá bontani, célszerszámot készíteni a nagyméretű műanyag hollander lecsavarozásához, maga a kiemelés sem túl egyszerű, vigyázni kell a szintjelző kar épségére.. Elővigyázatosságból az akkut ha lekötöd, nem lesz gond a benzingőzzel sem.

Előzmény: Jozs, 2023-03-25 12:14:39 [23996]


Jozs | 740    2023-03-25 12:14:39 [23996]

Én is ezért nem merem piszkálni a Polo -nk elromlott benzinszint mérőjét. Pedig biztos csak valami vicik-vacak baja lehet, de ha kiemelem a tankból és úgy próbálgatom ott már oxigén is akad azért

Előzmény: bankimajki, 2023-03-22 23:19:36 [23990]


ebalint | 1744    2023-03-25 08:25:39 [23995]

Ezt régen is megkövetelték.
Még azt is illett tudni, hogy létezik olyan fogalom, hogy alsó és felső robbanási határkoncentráció.

Előzmény: svejk, 2023-03-23 06:46:09 [23994]


svejk | 32148    2023-03-23 06:46:09 [23994]

Eh, már ez sem a régi.
A tűzvizsgákon ma már megkövetelik a 4. mondatot is, hogy mindez egy időben egy helyen legyen.

Előzmény: Papp Ferenc, 2023-03-22 21:45:43 [23989]


bankimajki | 2557    2023-03-23 05:44:50 [23993]

Ebben azért nem vagyok annyira biztos.
Gyakorlati tapasztalatom hogy a napon kint hagyott motorból a tank szuszogóján keresztül jön kifelé a benzingőz.
Este ahogy hűl a levegő a benzingőz is lecsapódik a tankon belül. Ekkor pedig visszaszívja a levegőt. A helyzet hasonló a kipufogóval is. Ezért van az hogy a reggeli indításoknál vagy 10-20sec.-ig okádja a vízpárát.
Szóval szerintem van olyan állapot amikor a tankban van elég levegő a benzinpára mellett.

Előzmény: kaqkk007, 2023-03-23 05:19:29 [23992]


kaqkk007 | 1518    2023-03-23 05:19:29 [23992]

A levegő hiányzik , a benzingőz kiszorítja a tankból.

Előzmény: bankimajki, 2023-03-22 23:19:36 [23990]


jani300 | 11425    2023-03-22 23:34:17 [23991]

Keverési arány
• Mennyiségi szabályozás!
• Sztöchiometrikus keverési arány λ=1
• L0 értéke 16 tömeg % hidrogént, és 84 tömegszázalék szenet
tartalmazó hajtóanyagnál 15,3 kg/kg.
• λ< 0,7 a keverék túl dús, nem képes gyulladásra
• λ<1 levegőhiány miatt dús keverék, nagy teljesítmény.
• λ=1 elméleti keverési arány, (tökéletes égés).
• λ>1 szegény keverék, gazdaságos üzem, kedvező károsanyag
kibocsátás.
• λ >1,25 A keverék nem képes gyulladásra

Nem gyullad minden keverési arányban !

Előzmény: bankimajki, 2023-03-22 23:19:36 [23990]


bankimajki | 2557    2023-03-22 23:19:36 [23990]

Mondjuk egy motortankban adott a benzin és a levegő. Szóval ott már csak egy kellő energiájú szikra kell.

Előzmény: Papp Ferenc, 2023-03-22 21:45:43 [23989]


Papp Ferenc | 221    2023-03-22 21:45:43 [23989]

Sziasztok!Ezt tanultuk , az égés három feltétele:
1. gyulladási hőmérséklet
2. éghető anyag
3. oxigén
Bármelyik hiányzik,nincs égés.....


kaqkk007 | 1518    2023-03-22 21:11:46 [23988]

„csak benzin gőzben van a termisztor,” Ez is korlátozza a robbanás lehetőségét , nincs benne levegő mert a benzingőz nehezebb és kiszorítja ...

Előzmény: kaqkk007, 2023-03-22 21:09:44 [23987]


kaqkk007 | 1518    2023-03-22 21:09:44 [23987]

„de nagy áramnál szikrát okozhat” meg is válaszotad a kérdésedet , mekkora áram fut a visszajelző izzón 5-10 mA ?

Előzmény: RJancsi, 2023-03-22 19:30:22 [23983]


Csuhás | 6488    2023-03-22 20:17:24 [23986]

Manapság szinte minden autónak a benzintankban van az ac pumpája, legtöbbször kommutátoros dc motor hajtja és a motoron átfolyó benzin hűti. És nem szokott felrobbanni...

Előzmény: RJancsi, 2023-03-22 19:30:22 [23983]


PSoft | 18007    2023-03-22 20:00:09 [23985]

"fölrobbant a motoros lába közt a benzintank"

Lehet olvasni, szinte nap mint nap a szenzációhajhász médiákban.
Vagy csak...rémeket látok???

Előzmény: RJancsi, 2023-03-22 19:30:22 [23983]


ANTAL GÁBOR | 4460    2023-03-22 19:46:42 [23984]

Én nem félnék : az izzó biztos lekorlátozza az áramot. Régen volt az un gyújtószikra menetes elektronika . Ott is levitték a teljesítményt ( általában egy zener diódával ) egy bizonyos szint alá és kész ( Robbanásveszélyes helyen is lehetett használni . Energia is kell az inicializáláshoz , ha nincs meg akkor nem történik semmi
Egyébként nagyon érdekes dolog a benzin . Úgy 1982 ben építettem egy Trabant motoros hidraulikus tápegységet. Én is de a kollégáim rendszeresen ráöntötték ( tankoláskor ) a benzint a forró kipuffogóra. Egyszer sem robbant de még csak nem is égett egy fehér füst ( gőz ) szállt fel és kész

Előzmény: RJancsi, 2023-03-22 19:30:22 [23983]


RJancsi | 5451    2023-03-22 19:30:22 [23983]

Egyébként elméláztam a dolgon. Sok autóban is így oldották meg a tartalék üzemanyag kijelzést. Amikor már nem benzinben, csak benzin gőzben van a termisztor, "hivatalból" és üzemszerűen melegedni kezd. Ráadásul a hőmérséklet növekedésével csökken az ellenállása, tehát nő az áramerősség amit csak az izzó korlátoz. Mennyire egészséges dolog benzingőzben egy melegedő elektromos alkatrész? És ha a rázkódástól netán letörik ez egyik lába? A 12V nem sok, de nagy áramnál szikrát okozhat. Benzingőzben meleg alkatrész mellett szikráztatni az álmoskönyv szerint nem túl egészséges... Különösen ha a lába közt tartja az ember a benzintankot.

Előzmény: RJancsi, 2023-03-22 19:25:06 [23982]


  Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 1 / 479 Ugrás ide:
Sorok:
1  2  3  4  5   Következő ►  Utolsó ►|


 ◊