Amit használtam annak 2,8 - 3,4V a nyitófeszültsége, áramtól függően. A 180 ohmos ellenállással 3,0xxx voltot mértem, tehát annál pontosabb nem kell kis elem kicserélésre. Így szoktam megoldani ha 1,5V vagy 3V kell kis fogyasztású dolgokhoz. Egyszerű, olcsó és jól működik. Van több száz különböző LED-em, tehát "ingyen" ez a megoldás.
A lenti videón látható Z merőjét alakítottam át tegnap hogy azt is 5V-os USB táplálóval lehessen árammal ellátni, ne keljen két hetenként elemet cserélni, meg ha mindent kikapcsolok, az is kikapcsolódjon.
Itt egy másik, ahol 1,5V kellett 5V-ról levenni, és egy piros LED oldotta meg.
A világ legegyszerűbb feszültségszabályzója 5V-ról 3V-ra. Egy fehér LED + 1 db 180 ohmos ellenállás az kb 10mA. A 3V ami nekem kellett a LED két oldaláról veszem le. Amikor ilyen kis feszültségekre van szükségem így szoktam megoldani.
Robsy1 | 298
2024-12-01 12:44:34
[24708]
Ezt könnyű megoldani egy IC-vel, csak pontosítani kellene a feladatot.
"Lehetőség szerint nagy sebességgel kellene mozognia." A leírásod alapján ebből csak egy rezgő mozgás lesz, +- 1 lépésnyi oda-vissza mozgásokkal a bejövő step jelekre reagálva. Ezt akarod?
Hány Hz-et szeretnél így lekekzelni, és mekkora a motor felbontása, nyomatéka (step/fordulat)?
Egyébként meg nyugodtan csörrenj rám, mert sokkal hatákonyabban lehet ezt megbeszélni telefonon, és megoldást találni rá.
Ajánljatok már valami jó megoldást az alábbi feladatra. Egy léptetőmotort kellene egy lépést előre, egy lépést vissza mozgatni. Rendelkezésre áll egy step jel. Tehát a jelre menjen oda és lépjen vissza. Arduinoval megvariálni a jelek sorrendjét vagy jobb lenne valahogyan a dir jelet kapcsolgatni föl-le? Melyk verzió lenne jobb? Lehetőség szerint nagy sebességgel kellene mozognia.
Van erre valami bevált megoldás? A step jellel kapcsolgatni a dirt? ha van valakinek ötlete szivesen veszem akár magánban is. A kész elektronikárért pedig igen komoly sikerdijjat ajánlok fel.
ANTAL GÁBOR | 4648
2024-11-26 15:09:28
[24706]
Nagyon köszönöm , Rabb Feri is ilyesmire tippelt . Csodálom hogy ilyen rövid idő alatt találtál egy jó magyarázó képet
Előzmény: ANTAL GÁBOR, 2024-11-26 14:40:57 [24703]
Csuhás | 6724
2024-11-26 14:46:35
[24704]
Gondolom a kijelző alatt van egy proci, és annak az ad konverterét használják.
Előzmény: ANTAL GÁBOR, 2024-11-26 14:40:57 [24703]
ANTAL GÁBOR | 4648
2024-11-26 14:40:57
[24703]
Van egy kínai step down konverterem ( szépen teszi a dolgát ) Van rajta egy 3 digites ledes kijelző( 3631AS) amivel a Be/ Ki feszültséget ki lehet jelezni ( jusztírozható)
Egy dolgot nem értek : nem találok a panelon AD convertert Aktív elem a kapcsolóüzemű tápegység Ic ( XL 401 vagy 4016) és egy tranzisztor
Hogyan oldották meg a kínaiak a dolgot ?
FCS tronic | 26
2024-11-20 18:40:47
[24702]
Köszönöm Mindenkinek a segítséget. Ellenőrzöm őket.
TBS-TEAM | 2814
2024-11-20 12:18:50
[24701]
Még ami fontos ellenőrizd a Mach3 beállításban mert egy pár szervo alergiás rá és lépést veszít.
Az aktív „lo” konfigurációt használj a Step és Dir jelekhez. A Mach3-ban ezeket a kimeneteket aktív „lo”-ra kell beállítani.
A Mach3 nem zárt hurku vezérlő rendszer. Az encoderek fogadásának semmi értelme. Vagy mechanikai gondod van, vagy túl nagy a gyorsítás és lassítás és lépésvesztés keletkezik.
Szeretném megkérdezni, hogyan tudom visszacsatolni a mach3 részére az X Y Z A enkóderek jelzéseit. Jelenleg csak a motorvezérlőbe vannak bekötve. Van egyáltalán értelme ? Az a problémám, hogy néhány óra faragás után a Z tengelyen 1-2 tized hiba keletkezik. A PID beállításokat már kimaxoltam az AC motorvezérlőben.
Kösz.
kgl | 247
2024-11-20 00:36:44
[24697]
A válaszodból az derül ki, hogy a léptető motor földelve van fémvázas gép esetén. Nálam favázas a gép, így arra következtetek, hogyhogy arra is kössem rá az az árnyéklást. Ettő még nem fog földhurok képződni, így talán nem árthatok vele.
Zavarérzékeny elektronikát kell védeni a zavartól szerintem. Egy léptetômotor nem zavarérzékeny, a motor egyébként is a gépvázhoz van rögzítve, általában fémesen, az meg földelve van. Egy motorvezérlőnél remélhetőleg mindenre is gondoltak, a bemenetei opto-izoláltak. Ha már van árnyékolás akkor nyilván használni illik, én biztosan így tennék. A YouTube tele van marhaságokkal, a logikádra halgass, nem véletlen merült fel a kérdésed.
Most néztem egy cnc vezérlő összeszerelési videót, hogy a koszon kívül más is ragadjon rám. Egy kicsit felborult a lelkivilágom, mert a srác a videóban sok árnyékolt vezetéket használt, de az árnyékolás egyik végét sem kötötte be sehova. Látszott a videón, hogy nem az első ilyen munkája volt.
Én úgy tudtam, legalábbis kb 50 éve azt tanultam, hogy a vezeték árnyékolás akkor hatásos ha az egyik vége legalább földre van kötve. Az is rémlik, ha mindkét végét leföldeljük akkor földhurok alakulhat ki ezért ezt kerülni kell. Próbáltam keresni a témában leírást de CNC árnyékolásokról nem sok mindent találtam, kivétel a cncpart.hu oldalon van némi leírás, hogy csillagpontosan kell az egyik végét földelni a zavarforrás közelében. Ez eddig rendben, de például sehol nem találtam infót, hogy léptetőmotorok fém burkolatát is rá kell kötni az árnyékolás másik végére?
tekes | 130
2024-10-24 21:26:21
[24688]
Áramgenerátor 230V 100W
Egy elektromos fűtőpaplan gyári vezérlőjét szeretném lecsrélni. Valamilyen ismeretlen ellenálláshuzalos paplan, ac 230V, 100W-os. Ehhez kellene egy állandó 430mA körüli 230V os kimenetű táp. Kínai panel is megfelel.
Hogy kell ilyet angolul keresni?
TBS-TEAM | 2814
2024-10-14 13:57:53
[24687]
Energialáncba való kábeleket kellene használni. Ott is megvan a minimális hajlítási sugár amit be kellene tartani általában a kábel átmérő 7,5x ez alatt drasztikusan csökken az élettartam.
Egy pár gyártó és típus ami neked jó lehet: LAPP CL-FD810-4G0.5 IGUS CF880.05.04 CF130.05.04.UL HELUKABEL MF512-PUR4G0.5
Sziasztok! Eltört a kábel a lézervágóm y tengelyén és magával rántotta az alaplapot. Ha már úgy is cserélni kell, kicserélném valami strapabíróra, de sajnos a google nem a barátom. Amiket ajánlgat, arról mindről kiderült, hogy nem bírja a mozgást. Ti milyen kábellel oldottátok ezt meg? Nincs speckós fogóm, így a csatlakozók forrasztva lennének, tehát kéne a kábelnek bírnia a forrasztást is. 4 eres jó lenne, mert azt tudnám használni a motorokhoz, és egy papíron 40w-os lézerhez is el kéne vinnie 12V-ot. Nagyon köszönöm a segítséget! emerzee
kgl | 247
2024-10-07 21:44:31
[24685]
A fix forrasztott bekötéseket mellőzném ha lehet a szétszerelhetőség miatt. Sajnos a gép elemeit mindenhol bonthatóra és összeszerelhetőre kell elkészítenem mert például az y tengely a dobozával 20 kg amit egyedül nagyon nehéz felrakni és közben a csavarokat bekapatni, hogy a kb 15 kg-os z tengelyt teljesen leszerelem róla. Nekem már 20 kg felemelése is nehéz már öreg fejjel Ha fiatal lennék akkor én is inkább forrasztanám.
Köszönöm a linket. A P20 sorozatban láttam olyan tüskés aljzatot ami 4 szög alakú kiállása van a sarkokon pici lyukakkal. Adatot nem találtam róla, hogy mekkorák lehetnek a furatok. Ezt a kialakítást keresem.
Találtam olyat is amit anyával lehet rögzíteni, de azt csak fém lemezre lehet mert olyan rövidek a menetes részek.
Valami gond van, mert a beállított képeket nem jeleniti meg fórum motor. szóval ehhez hasonló csatlakozót keresek : https://ampul.eu/hu/csatlakozok/2950-sp16-ip68-vizallo-kabelcsatlakozo-4-polusu
Segítséget szeretnék kérni az épülő cnc gépemhez szeretnék csatlakozókat vásárolni. A 4 darab 4 vezetékes léptetőm van, 6 darab mikrokapcsolóhoz. Az SP16 típusúhoz hasonlót keresek, de az anyarész olyan legyen amit rétegelt lemezbe besüllyesztve tudjak rögzíteni az asztalba. A léptetőmotorokhoz 2 darab 4 pólusú az y, z tengely mikrokapcsolókhoz 2 darab 3 pólusú csatlakozót tervezek, külön csatlakozókkal. Az X tengelyen 2 db motor lesz (4 vezetékes, külön vezérlővel. Ehhez egyenlőre nem tervezek külön csatlakozót mert a léptető vezérlők és a Mach3 kártya valószínűleg az asztalba helyezem majd el. Vagy jobb lenne azt egy külön dobozba építeni az asztal alá? Még nem tudom, melyik megoldás legyen. Javaslatot örömmel elfogadok, hogy miért előnyös az asztalba építeni. Az asztal vastagsága 30 cm így bőségesen elférne benne, de a szerelhetőséget külön meg kell megoldani egy kis szerelő ajtóval. Milyen csatlakozókat ajánlotok amit a rétegelt lemezbe rögzíteni tudok. Sajnos amit találtam az mindkét csatlakozó lengő kivitelű. Erről van fényképem is. Ha tudtok valami linket adni, hol milyen csatlakozót javasoltok az nagy segítség lenne.
bigoneoszi | 41
2024-09-29 08:31:11
[24678]
Így van, most is ott használják. Én is úgy tettem, kapott 0.5W-os ellenállásokat. Akkor nagyon nem keresem a miértjét. Gondolom a rendszer tervezésénél nem számoltak evvel.
Az oasz lapszabászokba előszeretettel használták ezt a modelt. Tipushiba (igaz több 5-10 évig bírják ) ennél a modulnál nagyon jól határra van az ellenállások teljesítménye méretezve. Mi nagyobb teljesítnyűre szoktuk cserélni és utánna nincs velük gond.
Sziasztok, Javításra hozzám került egy gép Schneider TSXCAY21 vezérlője, kettő darab is. Mind a kettőnél a CH0 #2 #4 #11 csatlakozó lábakon lévő bemeneti ellenállások elégtek. Ezt valami okozta. Mivel ezen a területen még kezdő vagyok, ezért szeretném megkérdezni, hogy egy enkóder motor tud-e ilyen hibát okozni, vagy miért teszi. Ezek a bemenetek a képeken láthatóak. Nemsokára megnézem milyen enkóder motor van rákötve. A- Z+ B- ezek a bemenetek sülnek meg. Ezeket mire használja egy enkóder motornál?
Csuhás | 6724
2024-09-23 07:53:59
[24675]
Nem lőnek vele nyulat, kb mindegy milyen pár tíz ohm körüli ellenállást raksz be. Sok szerepe nincs, leginkább biztosítékként működik.
Nem igazán CNC de hátha otthon van valaki itt kávégépekben.
Beázott egy Nespresso KRUPS XN2601 panelja, két ellenállás megszakadt. Be tudtam üzemelni a panelt de jó lenne a gyári értékeket visszaállítani. Színkód szerint 33 vagy 11 ohm 1W lángmentesek.
Én eddig YASKAWA V1000-el meg ATV61-el próbálkoztam , visszacsatolás nélkül, nem mindig egyszerű beállítani de sokszor egész jó eredményeket is el lehet érni. Azt ajánlom olvasd át a doksikat , a SCHNEIDER megvan magyarul is.
Már a a 2007-es CNC talin is láthattál Robsy AC szervo sebesség/pozíció hajtás megoldásokat. Csörrenj rám, ha érdekelnek ezek a motorvezérlők.
Frekiváltóra ne kössél ilyen motort, csak akkor ha a 3 fázisú aszinkron motor mellett kifejezetten képes arra is, hogy egy AC SZINKRON szervót működtessen. Egyébként pillanatok alatt valami füstölni fog.
tud valaki segíteni abban,hogy ezt a motort hogyan/mivel lehetne használni? Főorsómotornak szeretném felhasználni. Első opció az lenne,hogy valami "gyári" vezérlőre kötni,ami használja az enkódert is,így pontos pozícionálást lehetne szerszámcseréhez. Második opcióm pedig az,hogy valami egyszerűbb frekvenciaváltóra kötni,ami megfelel a paramétereknek és visszacsatolás nélkül megforgatni.
Első opciónál nem tudom,hogy milyen modult/modulokat kellene szerezni,amivel menne a motor? Második opciónál pedig az a kérdés,hogy milyen paraméterekre kell figyelni a frekvenciaváltónál? Nyilván a motorteljesítmény legyen kisebb a frekiváltóénál illetve ott gondolom,a frekvencia emelésével egy kicsit nagyobb fordulatszám is elérhető lenne.
Én néztem el véletlenül , nem azt a motort tettem ide, nekem olyan van amibe elől csapágy a szénkefe felé pedig bronz persely. Hogy egyértelműen legyen ez egy hengerkéses fűnyíró, nem kell neki gyorsan forogni. Van benne egy hajtómű, ugyan úgy mint egy csavarbehajtóba ez által lassan forog és nagyon szépen vágja a gyepet.
Most hogy találtam teljesen csapágyas motort lehetséges teszek egy próbát ezzel is.
Előzmény: Rabb Ferenc, 2024-08-17 14:25:41 [24664]
B.Zoltán | 1720
2024-08-17 16:17:52
[24667]
Fiammal pár évvel ezelőtt kísérleteztünk egy 3 Nm motorral, a nyomaték görbéjét próbáltuk megrajzolni, ott derült ki, hogy igenis egy 3 Nm motor (4.2A 2.73V) képes 100-120 W-t felvenni a hálózatról, 400 ford/percnél. És persze ha nincs terhelve, akkor emlékeim szerint ez 10-20 W körül van.
Ezért nagyon függ a motornak az áramfelvétele (amit Robsy is ír), hogy hogy van megterhelve, mert a vezérlő egyre jobban emeli a fázisfeszültséget az indukcióhatás miatt, ezért emelkedik a teljesítmény felvétel. Mert az a 2V 4V fázisfeszültség szinte csak álló helyzetben igaz, de amikor nagy sebességgel forog, kénytelen emelni a feszültséget, hogy át tudja hajtani azt az áramot a tekercseken.
Az esztergába beépítve a 3 Nm motor, és egy 1.2 Nm motor úgy, hogy 400 ford/perc fordulaton forog a 3 Nm motor, 40 W-tól nem fogyasztanak többet ketten. Én is ezért teljesen fölöslegesnek érzem azokat a hatalmas tápegységeket, amit terveznek egyesek. Mert általában nem terheljük ki a léptetőmotort a biztonság miatt sem teljesen. És a terhelés is sok esetben pillanatszerű.
„És még egy gonosz kérdés: 100W alatti felvett teljesítményű motorral hol lehet füvet nyírni, talán virágcserépben?”
Gondolom, valami hasonló lehet mint ez. Használok egyet én is, kizárólag szegélyvágásra. Silány kínai mivolta ellenére...meglepően jól teljesít. Elöl golyós, hátul szintercsapágy van a motorban.
Előzmény: Rabb Ferenc, 2024-08-17 14:25:41 [24664]
Rabb Ferenc | 4365
2024-08-17 14:25:41
[24664]
Azt írod, hogy a kefe oldalon bronz csúszócsapágy van, a linken szereplőben viszont elöl-hátul golyós.
Most akkor merre van az előre?
És még egy gonosz kérdés: 100W alatti felvett teljesítményű motorral hol lehet füvet nyírni, talán virágcserépben? Bocs'
Sziasztok Kellene valami megoldás. Adott egy fűnyíró amben vany egy kicsi DC motor, folyamatosan tönkremegy a motor. A kihajtás részénél csapágy van a szénkefe részénél , bronz persely. A broz persely megszorul állandóan.
A meghatározó rész számomra egyenlő a megszerszett tudásukat, tapasztalatukat önzetlenül és érthetően megosztó de a tudásukkal nem kérkedő fórumtársak. Ha ezek közül engem bárki is a heverjának tekint az külön megtiszteltetés számomra.
Amit Te előítéletnek nevezel az a megkülönböztetet figyelem amiért a közel húsz évnyi itteni munkásságod alatt azt hiszem tettél épp eleget...
"A fórumozók meghatározó részének még ugyan etikailag kifogásolható a válaszod"
Ez a te céleményed, de szerintem előitéletes, és azt a pár haverodat nem nevezném meghatározó résznek, hiszen a szokásos pár emberkéről van szó, akiknek nem tetszik a szakmai igazság, és az amikor a tévedéseikre, hiedelmeikre felhívom a figyelmet. Kicsinyes emberi reakcióként besértődnek, és bántásnak, kioktatásnak érzik az igazságot. Erről pedig természetesen a valóságban szó sincs.
TBS-Team legalább most beismerte, hogy butaságot írt. Tanult belőle mindenki. Ez a lényeg. Senkit nem sértegetek, leírom az igazat. Azt is jó lenne tudomásul venni, és megérteni végre itt egyeseknek, hogy van mögöttem 40 évnyi motorhajtás, CNC tapasztalat, és fejlsztői, tervezői tudás, amiért rengeteget dolgoztam. Az egyetem megtanították nekem a villamos motorok kéttárolós matematikai modelljét. Számomra ez a döntő, és azt nagyon nem bírom elviselni, amikor sokadszor tőlem egy adott témában sokkal kevesebbet tudó ember ragaszkodik a felületes, vagy tévhit dumájához, és sértve érzi magát, ha valaki rávilágít a hibás tudására. Holott pedig csak a segítőkészség, és az ostoba netes dezinformáció elleni küzdelem jegyében írkálgatok ide néha, amikor már túl nagy a tévhit.
A világunk sokkal szebb, és jobb lenne, ha nem szekértáborok, haveri körök, hiedelmek mentén élnének egyesek, hanem kizárólag a TÉNYEK, műszaki igazságok számítanának.