HobbyCNC fórum
FTP tárhely: http://cnctar.hobbycnc.hu v0.9.6 Régi HobbyCNC oldal: http://archiv.hobbycnc.hu

Új regisztráció / Átregisztráció a régi fórumról
    
   


Elektronika

Léptetőmotorok, vezérlőbeállítások

 

Időrend:
Oldal 1 / 435 Ugrás ide:
Sorok:
1  2  3  4  5   Következő ►  Utolsó ►|

  Fórum főoldal  |  A lap aljára

svejk | 27705    2019-03-12 10:20:48 [21809]

Most hirdetnek fékeket. 'Adok-veszek-cserélek. CSAK ÁRMEGJELÖLÉSSEL!' téma, 100923. hozzászólás

Azt nem tudom, hogy NC, vagy NO rendszerű.

Előzmény: Bocs, 2019-03-09 13:19:53 [21799]


Szolnoki Ferenc | 273    2019-03-11 23:36:05 [21808]

Köszönöm a felvilágosítást, még nem tudom mire tudnám használni.

Előzmény: Szalai György, 2019-03-11 16:18:59 [21805]


Szolnoki Ferenc | 273    2019-03-11 23:33:11 [21807]

Működik, túl élte, hogy minden áron hagyományos résoptóként akartam bekötni.

Előzmény: Rabb Ferenc, 2019-03-10 20:42:19 [21801]


PSoft | 12544    2019-03-11 16:43:58 [21806]

„ Te nem nézel Star Trek-et? ”

Biztos óriási hibát, vagy hibák halmazát követtem el ezalatt a röpke hatvan év alatt.
Egyet azonban tudok, sőt...határozottan meg is ígérhetek.
A hátralevő valamennyit is inkább, általam hasznosnak vélt dolgokra szeretném fordítani.

De azért, az elejét is köszönöm.

Előzmény: Szalai György, 2019-03-11 16:18:59 [21805]


Szalai György | 7384    2019-03-11 16:18:59 [21805]

Inercia negálás módszerrel drasztikusan csökkenti a tömeggel bíró testek tehetetlenségét a fénysebesség felett végrehajtott térugrások alkalmával.
Te nem nézel Star Trek-et?

A tengelyhez elasztikusan kötött inerciális tömeg, mint „forgó akkumulátor” tárolja majd (részben) visszaadja a forgási energiáját.
Csökkenti a tengely nem kívánt torziós oszcillációját, ha még a silány motormeghajtó elektronika erre nem képes.

Előzmény: PSoft, 2019-03-11 14:33:23 [21804]

PSoft | 12544    2019-03-11 14:33:23 [21804]

Ahogy Téged ismerünk, szerintem még...robbantott ábrát is "vadásztál" hozzá.:)

No de, hogyan is működik ez a tehetetlenségi csillapító?
(ha írsz róla, máshol is írhatod, más topikban)

Előzmény: Szalai György, 2019-03-11 11:34:14 [21803]


Szalai György | 7384    2019-03-11 11:34:14 [21803]

"A belsőrész a külsőhöz képest fékeződik."
Tehetetlenségi csillapító.

Előzmény: Szolnoki Ferenc, 2019-03-10 20:16:06 [21800]


Szolnoki Ferenc | 273    2019-03-10 21:17:09 [21802]

Köszönöm, holnap kipróbálom.

Előzmény: Rabb Ferenc, 2019-03-10 20:42:19 [21801]


Rabb Ferenc | 3294    2019-03-10 20:42:19 [21801]

Itt nézz körül...

Előzmény: Szolnoki Ferenc, 2019-03-10 20:16:06 [21800]


Szolnoki Ferenc | 273    2019-03-10 20:16:06 [21800]

A képen látható enkodert kellene bekötnöm de nem találok hozzá rajzot. Tudnátok segíteni?
Valamint az a hengeres alkatrészt sem tudom mire használható.
A belsőrész a külsőhöz képest fékeződik.

      


Bocs | 61    2019-03-09 13:19:53 [21799]

Az enyém ehhez képest fapados. Kézi szerszámcsere, kézi anyagcsere, kézi bemérés, kézi takarítás. De a 2 tonnájával nem ugrál.
Amikor akku gondom volt, a szerviz 360 ezerért jött volna megnézni és árajánlatot adni. Ebben ez 3 alaplapból van a legbelső belső oldalán. Hát a kontaktok legalább tisztítva lettek.

Most azon bírkózom, hogy ki tudnék-e építeni egy USB csatlakozást. A helye egyértelmű az alaplapon és a kezelőpanel oldalán, de gyárilag nem tették bele, és ha szoftveresen le van tiltva, akkor jöhet a következő árajánlat.

Előzmény: svejk, 2019-03-09 12:51:01 [21798]


svejk | 27705    2019-03-09 12:51:01 [21798]

Genyók a HAAS-osok...
- Elemet elrejtették egy második panel alá.

- Elfüstölt az alaplapon egy böszme nagy ellenállás és egy diónyi lyukat égetett a panelen.
Pár nap múlva - mert tényleg gyors a szerviz- hozták 1 misiért az új lapot, beszerelték, kérdem hol van ezen az az ellenállat?
- Ja, arra nincs szükség nem kell.
(ergo tervezési, típus hiba volt az eredetin)

- a szerszámbehúzó golyós megfogója 1 évet bír ki mert bili anyagból van, cseréléséhez a fél gépet szét kell bombázni.
A golyós megfogót külön nem adják, csak komplett a tányérrúgókkal 250 ezerért.

- A szerszámváltás tényleg villámgyors, persze sokszor feleslegesen, de lejjebb venne csak minden előtolással együtt lehet százalékosan.

- A gépet ki kell "pányvázni" mert elmászik a helyéről.

Hirtelen ennyi jutott eszembe...
persze a többi gyártó is kutyaütő. :(

Előzmény: Bocs, 2019-03-09 12:13:38 [21797]


Bocs | 61    2019-03-09 12:13:38 [21797]

A Z elmozdulása 300 mm. Mondom, hogy ismered... (Persze tudom, sok tapasztalat van mögötted.)

Megbeszélem vele amit írtál. A gázrugón elgondolkozom, jól hangzik. Az iparszerű használatban azért reménykedek, mert a baromi kemény kézi (és gépi) földmunkát kívántam kiváltani a géppel. Bár nem rágom miatta a körmöm.

Egy korábbi hozzászólásodban írtad, hogy nem rajongsz a Haas gépekért. Nekem van egy TL2 esztergám, és igazából abban sincs olyan fék, ami kikapcsolt állapotban is tart. Mondjuk nincs is függőleges tengely. Válthatnánk pár szót, hogy miért nem kedveled, valahol máshol.

Előzmény: svejk, 2019-03-09 07:28:54 [21796]


svejk | 27705    2019-03-09 07:28:54 [21796]

Gondolom 2-300 mm-nél nem mozdul többet ez a fránya Z tengely.
Én nem erőltetném azt a rövidrezárást inkább megpróbálkoznék korrektebb megoldással.
Ugye a tuti egy elektromechanikus fék amit kapsz itt a fórumon pár ezer Ft-ért.
Irtad a barátod CNC gépeket javít nem is értem miért nem ezt ajánlotta, hiszen az iparban negyon el van terjedve.

De egy 5-6 ezer Ft-os méretezett csillapítatlan gázrugó is jó megoldás lehet, főleg ha nem iparszerűen használod a gépet.

Előzmény: Bocs, 2019-03-08 22:44:29 [21795]


Bocs | 61    2019-03-08 22:44:29 [21795]

Szóval jobban ismered a gépemet mint én .
Az áttétel 2,5:1, 60/24 fog. A többi stimmel.

Előzmény: svejk, 2019-03-08 22:24:02 [21793]

Bocs | 61    2019-03-08 22:32:55 [21794]

4.5 Nm.
Az áttételben nem vagyok biztos, sőt! Megyek megnézem.

Előzmény: svejk, 2019-03-08 22:24:02 [21793]


svejk | 27705    2019-03-08 22:24:02 [21793]

Nagynak találom az 1:5-ös áttételt 5-ös golyósorsóhoz léptetős gépnél.
Mekkora motor? 4 Nm-es?

Előzmény: Bocs, 2019-03-08 22:21:45 [21792]


Bocs | 61    2019-03-08 22:21:45 [21792]

Amúgy mit takar a kérdésed? Szívesen veszek minden bírálatot, és tanulni valót.

Előzmény: svejk, 2019-03-08 22:07:17 [21790]


Bocs | 61    2019-03-08 22:18:39 [21791]

Is-is. Az áttételt terveztem,a mozgatott tömeget is, azonban menet közben változott néhány dolog. Eredetileg fa marás volt a kizárólagos terv, de a pontosság a merevség és a rezgés csillapítás is jobb lett, mint amit szerettem volna elérni. Ezért a Z alaplapját jelentősen erősebb anyagból készítettem. Most időnként vasforgács borítja a munka asztalt.

Tudom nem elektronika, de hát itt átfedések vannak.

Szóval jelenleg ez az ábra, de a léptecsek cseréjére is sor kerül, csak pár dolgot még tanulnom kell (4+1 tengely).

Előzmény: svejk, 2019-03-08 22:07:17 [21790]


svejk | 27705    2019-03-08 22:07:17 [21790]

Ezek tervezett adatok lettek vagy ezt dobta a gép?

Előzmény: Bocs, 2019-03-08 21:51:45 [21789]


Bocs | 61    2019-03-08 21:51:45 [21789]

A Z motor úgy 25/30 kg-ot mozgat, de ezt később lehet, hogy rendesen megnövelem.
A golyósorsó menetemelkedése 5mm, az átmérője 16mm.
A hajtás áttételes, ha jól emlékszem 1:5.

Előzmény: Robsy, 2019-03-08 21:33:43 [21788]


Robsy | 842    2019-03-08 21:33:43 [21788]

Lehet más lesz itt a megoldás.

Mekkora tömeget mozgat a Z motor?
Mekkora a golyós orsó menetemelkedése?
Van áttétel a motor és az orsó közt?

Előzmény: Bocs, 2019-03-08 21:16:41 [21786]


Bocs | 61    2019-03-08 21:23:00 [21787]

A végállásra futás nem szokott problémát okozni, mert beállítottam a soft limitet. Ha valami miatt mégis ráfutok, a felülbírálással simán le tudok jönni róla. Svejk által kötelezővé tett refpont felvétel a soft limittel együtt erre is megoldás. Legalábbis nálam.

Előzmény: dezsoe, 2019-03-08 11:42:25 [21781]


Bocs | 61    2019-03-08 21:16:41 [21786]

Van egy CNC gépek javításával foglalkozó barátom, de azt mondja, hogy ezek a cuccok még ismeretlenek neki. Ő is próbál segíteni, azonban a találka általában komoly nehézségekbe ütközik. Én igyekszem tanulni tőle és tőletek is. Mindkét oldalról rengeteg segítséget kaptam, és igyekeztem a legjobb tudásommal ezeket összehangolni.

Az ő javaslata volt a relés fékrendszer, amit pl. a vészstop is aktivál. Azonban ez azzal jár, hogy az áram alatt lévő motorvezérlőkről leválasztja a léptető motorokat. Mint korábban "mondtátok", ez nyírhatta ki az egyik vezérlőt, amiről most már konkrétan kiderült, hogy a svejk által felállított diagnosztika tökéletes volt, és javítható is.
Ez a fékrendszer igazából hatékony, mert előfordul, hogy a ciklus tart után vészstop a következő mozdulat.

Ha az engedélyező jel működne, azzal lehet, hogy nem okoz problémát a motorok leválasztása, ehhez még a vezérlőben lévő tranzisztorok kapcsolását át kell gondolni, illetve késleltetéssel vagy charge-pump vezérléssel lehetne szabályozni a fékező reléket.

A fékrendszerről persze lehet vitatkozni. Én más tudására hagyatkozva építettem ki ellenállásokkal, elég komolyra sikerült, most már nem szívesen válnék meg tőle. Mindennek van előnye, van hátránya. A tovább fejlesztésével az esetleges bénázásaimban is segíthet, hiszen igen gyors leállást eredményez, nem beszélve a Z tartásáról.

Az említett barátomnak is tetszik, amit a hozzászólásaitokról mondtam, és ő is többször javasolta, hogy kérdezzelek meg Titeket is erről vagy arról. Tehát nem ellentét van, hanem egymást támogató tudásokról, amit én lassan vén fejjel próbálok megtanulni.

Na ez jó kis regény lett.

Előzmény: svejk, 2019-03-08 17:20:02 [21785]


svejk | 27705    2019-03-08 17:20:02 [21785]

Ahhoz ugyan úgy kell külső charge-pump, azzal meg aztán bármit vezérelhetsz.

Előzmény: kaqkk007, 2019-03-08 16:46:06 [21783]


svejk | 27705    2019-03-08 17:18:37 [21784]

Ahogy Thowra írja mindig van Bypass nyomógomb vagy kapcsoló, esetleg egy gépi paramétert kell annak idejére átírni.

(egelső saját készítésű L297-essel készült léptetőmotor vezérlőmben persze már ez is ki volt logikázva külön bemenet volt a POT-nak és a NOT-nak)

Előzmény: dezsoe, 2019-03-08 11:42:25 [21781]


kaqkk007 | 1191    2019-03-08 16:46:06 [21783]

Ha jól sejtem arra találták ki , hogy bekapcsoláskor amíg "feláll" a rendszer ne legyen random mozgás a motoroknál . minden motor (a főorsó is !) csak a program indításakor mozoghasson .

Előzmény: svejk, 2019-03-08 08:44:01 [21780]


Thowra | 229    2019-03-08 12:35:20 [21782]

Kulcsos kapcsolóval esetleg felülbírálható és akkor le lehet mászni a végállásról (Fanuc esztergánál találkoztam vele)?

Előzmény: dezsoe, 2019-03-08 11:42:25 [21781]


dezsoe | 1547    2019-03-08 11:42:25 [21781]

A végállással az a baj, hogy akkor nem tudsz róla lejönni, csak kézzel tekerve. Jó lehet az charge pump-hoz, de én azzal inkább az egész tápot kapcsolom.

Előzmény: svejk, 2019-03-08 08:44:01 [21780]


svejk | 27705    2019-03-08 08:44:01 [21780]

Nekem meg egy fogós ravasz kérdésem lenne, mire jó egy léptetőmotoros cuccnál az engedélyező/tiltó jel?

Egy esetet tudok ha erre a bemenetre kötnénk rá a fizikai végállás kapcsolókat.

De ugye ehhez meg főleg nem kell a szoftver.

Előzmény: dezsoe, 2019-03-08 07:16:11 [21779]


dezsoe | 1547    2019-03-08 07:16:11 [21779]

Szia!

Írhattad volna, hogy "ugyanitt eladó szélgenerátor és napkollektor", akkor még két témát érintett volna a hozzászólásod!

Komolyra fordítva, fejtsd ki részletesebben, hogy mit is szeretnél elérni az engedélyező bemenettel. (Ha program beállítási probléma, akkor menjünk az 'UCCNC vezérlő program' téma-ba.)

Előzmény: Bocs, 2019-03-08 00:32:28 [21778]


Bocs | 61    2019-03-08 00:32:28 [21778]

Sziasztok!

Segítség, béna vagyok! Bár ez már kiderült.
Kicseréltem az elromlott léptetőmotor vezérlőt, az rendben is van. A további hibát be-ki kapcsolási sorrend megváltoztatásával jelenleg meg tudom előzni. A vezérlő hibája úgy tűnik, hogy pontosan egyezik svejk által leírttal. Mondhatni természetesen.

Most az engedélyező/tiltó jellel küzdök. Azt kutatom, hogy hogyan kellene az UCCNC-t kalibrálni, hogy a léptetőmotor vezérlő kapjon engedélyező/tiltó jelet. Tudnátok ebben segíteni?


kissbutorstudio | 48    2019-03-06 14:15:33 [21777]

A motorról készült videó.
Amikor megáll akkor tilt le a szervóvezérlő.

Előzmény: kissbutorstudio, 2019-03-05 21:22:22 [21774]


Frédi | 1259    2019-03-06 07:00:20 [21776]

Nem vagyok szakértő! De,én csapágy cserét javasolnék. Tapasztalatom,hogy a motort kézzel forgatva még kifogástalannak tűnő csapágyak, akár csak a motor üresjáratában rájuk ható radiális terhelés hatására, az általad említett jelenséget produkálják.

Előzmény: kissbutorstudio, 2019-03-05 21:22:22 [21774]


cree2 | 3292    2019-03-05 21:48:57 [21775]

A rövidzár a legrosszabb jelenség ez több ezer szeres is lehet nagyon rövid idö alat ezt legtöbb félvezető nem birja ki.. de nem keverendő tuláram védelem amit a vezérlő támogat !

Előzmény: Bocs, 2019-03-01 23:31:16 [21772]

kissbutorstudio | 48    2019-03-05 21:22:22 [21774]

Üdv!

Segítséget szeretnék kérni. Indramat szervohoz értő szakitól, vagy tippet ,hogy hol tudnám megnézetni Pest megye lenne a legjobb,de bármilyen segítséget elfogadok.
Valószínűleg az enkóder részével lesz a probléma.Alaphelyzetben gerjesztés alatt suhogó hangot ad ki,
lassú menetben ez olyan mintha súrlódna benne valami, gyors járatban nem egyenletesen megy ,olyan mintha megugrana rángatva megy,mintha rágna valami .A motorból hallatszik, üresjáratban szépen fut lehet oda vissza mozgatni nem kotyog nem zörög.

S.O.S lenne!
Itt áll halomban a marnivaló.

Köszönöm!

          


KoLa | 6244    2019-03-03 17:26:28 [21773]

Van egy digitális tachométerem ( MT4W-C itt vettem régebben a fórumon.
Jól működik egy közelség érzékelővel, az E-400nak méri a fordulatszámát.

Most egy enkódert (H38S400b) akarok rátenni egy másik ugyanolyanra, hogy mérje a forgatás sebességét.
Nagyon lassú lenne az elfordulás,és csak összehasonlítás útján kalibrálnám.
Szalagfűrész előtolás kontrol lenne belőle.

Működik de nagyon érzékeny,pedig csak az A phase van bekötve.
Ha hozáérek ezres nagyságrendre felugrik, aztán ha lassan csavarom akkor pár százasra beáll a kijelzőn az érték, ha nem forgatom akkor 0-ra áll, ha leteszem az encodert az asztalra akkor a koppanástól már felugrik megint több ezerre, aztán lecseng és nulla.
A deviation L H outpotokat már levettem 001-re így sikerült ezt is elérni!
Kell még ide valami illesztés?


Bocs | 61    2019-03-01 23:31:16 [21772]

Akkor egyelőre ezt tekintem a hiba okának. Vagy megoldom egy logikai kapcsolással, figyelembe véve, hogy az áram gyorsabb, mint a relé kapcsolása, vagy ugranak a relék.

Előzmény: dezsoe, 2019-03-01 22:33:20 [21771]


dezsoe | 1547    2019-03-01 22:33:20 [21771]

Szerintem az első a helyes megfejtés. Több motormeghajtó kézikönyvében is láttam külön kiemelve, hogy bekapcsolt állapotban ne kötögesd a motort be vagy ki, de tulajdonképpen ez szinte mindenre érvényes, nem csak a motorokra.

Előzmény: Bocs, 2019-03-01 22:05:14 [21769]


Bocs | 61    2019-03-01 22:31:08 [21770]

Szia Svejk!
A refpontra futtatási "utasításod" ezennel megfogadom. (Én kezelem utasításként, mert fontosnak tartom, és belátom, hogy igazad van.) Megígérem -magam számára is-, hogy minden bekapcsolás után ez lesz az első mozgás.

A fékezőerővel kapcsolatban vitatkoznék egy kicsit, bár félénken. A léptetőmotor 4 kivezetéséből ha kettőt összeérintek, egy tekercs 2 végét, csak nagy erő befektetéssel lehet a tengelyen fordítani, miközben érezhető a mágneses "kattogás". Ha a másik két kábelvéget is összeérintem, kézzel szinte megmozdíthatatlanul fogja a forgórészt. Ezek egyébként 4,5 Nm-es motorok. Engem is meglepett ez a jelenség. Szóval a relé által kapcsolt rövidrezárt állapotban "betonkeményen" tartja a tengelyt bármiféle áram nélkül.

A Z tengely konkrétan bepörgeti a golyós orsót és a motort ha nincs vezérlés alatt, és nincs rövidre zárva, bár szép lassan. Sokáig ellensúlyban gondolkoztam, de ez a megoldás, és az, hogy a működő motor is megtartja, feleslegessé tette az ellensúly alkalmazását.

Mégegyszer köszönöm a hozzászólásotokat, és örömmel venném a továbbiakat.

Előzmény: svejk, 2019-03-01 21:01:37 [21767]


Bocs | 61    2019-03-01 22:05:14 [21769]

Köszönöm, hogy foglalkoztok vele!!!

Igen, azt meg kell néznem, hogy a vezérlő milyen módon van engedélyezve, és azt rendesen át kell gondolni. Igazad van, a vezérlő rögtön áram alá kerül a bekapcsoláskor, a motorok tekercseit kapcsolja át a relé a rövidzárból a vezérlőre. Tehát a már működő motorvezérlőre kapcsolom rá a motorokat. Lehet, hogy ezt nem szereti?

Még arra is gondoltam, hogy a rövidzár leválasztásakor valami áram indukálódik, amit meg 1 ezred másodperc múlva bele vezetek a vezérlőbe. Persze az áram ettől gyorsabb, de ha az indukció még folyamatban van a kapcsolás befejezésekor...?

Okoskodás?

Előzmény: dezsoe, 2019-03-01 18:06:13 [21766]


svejk | 27705    2019-03-01 21:07:07 [21768]

És ténylegesen alászáll a rövidzár nélkül, vagy csak gondoltátok.

Rövidzárnál az elektromos fékezőerő arányos a fordulatszámmal, álló helyzetben nincs fékezőerő, hiába van rövidrezárva.
Tehát szép lassan le kellene rövidrezárva is csorognia.

Előzmény: Bocs, 2019-03-01 17:07:10 [21764]


svejk | 27705    2019-03-01 21:01:37 [21767]

A ref. pontra futás nem kerülhető el, főleg ha microsteppet használsz.

Ha rajtam múlna én úgy írnám meg a CNC szoftvert, hogy amíg nincs referebncia felvéve addig csak kis sebességgel engedném a tengelyeket mozgatni.

Nem én találtam ki az iparban is így van.

Egy bemenet elég hozzá és sokkal fontosabb mint a végálláskapcsoló.

A végálláskapcsolónak pedig mindig magát a vezérlőt kellene letiltani a szoftvertől függetlenül. Ha már biztonsági végállás.

Előzmény: Bocs, 2019-03-01 17:07:10 [21764]


dezsoe | 1547    2019-03-01 18:06:13 [21766]

Én azért erre nem fogadnék, mert ha egyszerre kapcsolod, akkor a vezérlő már rég engedélyezve van, mire a relében elkezd mozogni a nyelv. Pár nagyságrendnyi különbség van a relé és az elektronika sebessége között. Ha valami komolyabb a relé, akkor találsz hozzá katalógust, amiben le szokás írni, hogy mennyi idő alatt vált.

Előzmény: Bocs, 2019-03-01 17:25:12 [21765]


Bocs | 61    2019-03-01 17:25:12 [21765]

Mondjuk pont a Z vezérlője ment haza. Na ezt át kell gondolni, okozhatta-e a relé átkapcsolása? 12 lábú váltókapcsolója van, az vezérlő engedélyezési pontja független a motortól, csak időben azonos a kapcsolása. Azt hiszem itt nincs összefüggés.

Előzmény: Bocs, 2019-03-01 17:07:10 [21764]


Bocs | 61    2019-03-01 17:07:10 [21764]

Nagyobb részben igazad van. A Z tengelyen hasznosnak tűnik, mert anélkül alászáll a feneketlen mélységbe, illetve az alsó ütközőig. Így egyel kevesebb dologra kell figyelni, azaz nem a benthagyott maró szerszámra támaszkodik, hanem ott marad, ahol hagyom. A többi tengelynél amúgy egyet értek. Annak idején ilyen tanácsot kaptam, és megfogadtam. Néhány refpontra futtatást ezzel is megspóroltam, tudva, hogy nem tekergettük el a kikapcsolt gépet, de a mai tudásommal már nem tenném mindet bele.

Előzmény: svejk, 2019-03-01 13:55:19 [21763]


svejk | 27705    2019-03-01 13:55:19 [21763]

"mert relékkel rövidre vannak zárva a motorok kikapcsolt állapotban az elmozdulás ellen."

Felesleges hóbelebanc...

Előzmény: Bocs, 2019-03-01 12:58:42 [21761]


Bocs | 61    2019-03-01 13:00:52 [21762]

Ha életre kel, vagy tartalék lesz, vagy fejlesztéshez használom, ezért is örülök az általad írtaknak, hogy esetleg menthető.

Előzmény: Bocs, 2019-03-01 12:58:42 [21761]


Bocs | 61    2019-03-01 12:58:42 [21761]

Köszi Svejk!

Egy munka miatt rákényszerülök a cseréjére, de az általad írtak legalább bizakodásra adnak okot. Megnézzük egy barátommal, hátha fel tudjuk támasztani.
Azt mondja, hogy alaposan átnézzük a bekapcsolási sorrendet, mert esetleg az is okozhatja, mert relékkel rövidre vannak zárva a motorok kikapcsolt állapotban az elmozdulás ellen. Bekapcsoláskor és engedélyezéskor a relék feloldanak, ekkor az egész gépből halk durranás hallatszik. Egyidőben a motor vezérlőknek is engedélyezési jelet ad. Lehet, hogy ezt kell megváltoztatni.

Előzmény: svejk, 2019-03-01 06:31:33 [21760]


svejk | 27705    2019-03-01 06:31:33 [21760]

Valószínű javítható a végfok MOSFET-ek cseréjével.
A meghajtók is sokszor elhaláloznak ilyenkor.

Előzmény: Bocs, 2019-03-01 01:47:07 [21759]


  Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 1 / 435 Ugrás ide:
Sorok:
1  2  3  4  5   Következő ►  Utolsó ►|


 ◊