6 órája keresek a neten olyan marófejet ami ebben a videóban látható :
Az átmérőt sem ismerem fel a videból, csak saccolni tudom ami nagyon csalós.Ha valkinek van ilyen vagy hasonló marófeje annak megköszönném a linkeket.
svejk | 33033
Tegnap 17:47:41
[52338]
Kérdésedben az un. "Y" kondenzátorokról van szó, azért van rájuk szükség, hogy a magas kapcsolási frekvencia miatti szivárgó áramokat levezessék. I-es érintésvédelmű készülékekben a PE. pontra, kettős szigetelásű tápegységekben jobb híján a hálózati DC kör negativ pontjára, ahogy írod is.
Enélkül állítólag több kV-ra is képes lehetne feltöltődni a szekunder kör.
A kondenzátor értéke pár nF, magas minőségű és úgy nem hibásodhat meg hogy zárlatba megy.
A kapcsoló-üzemü tápok egy egyenirányítóval kezdenek, ennek - pontját összekötik az egyenáramú kimenet - pontjával egy nagy-feszültségü kondival. Korábban, még aktív koromban, most 81.-et taposom, volt olyan műszer amelyik nem volt hajlandó addig menni vele míg ki nem csíptem ezt a kondit. Most mindenféle károm esett, ezért kiváncsiskodtam, már azért is, mert az egyenáramu kimenet csípett. Igaz akkor mezitláb voltam a köves műhelyemben. Van egy kis elemes oszcim, a műhelyemben vannak külön föld csatlakozók azok egyikét, és a kimeneteket néztem: úgy +/-70 V-ot mutatott AC-t. Utána gondolva, egy kondi tulajdonképpen ellenállás egy AC körben, így jöhetett át az a feszültség, ami azután mindenféle kárt okozott, természetesen a drágább kütyük mentek tönkre! Miért teszik be mindegyikbe? Mi lesz ha kiveszem?
Arany János | 1382
2024-11-17 21:51:38
[52336]
Kb.40-50 db. alkatrészből állna a szerkentyű. Hát ezt jól félreértettem! Akkor megpróbálok haverkodni vele! Köszönöm!
Nem tudom jól érted-e, hogy a mennyiségi korlát csak arra vonatkozik, hogy egyidejűleg 10 fájt tudsz kezelni, megnyitni, szerkeszteni. Ha ezt a tíz fájt zárolod, újabb tízet hozhatsz létre, nyithatsz meg és egy kattintással újra nyithatod/szerkesztheted a régieket, ha az újakból zárolsz egyet vagy többet... Tehát a 10-es korlát csak az egyidejűségre vonatkozik.
Előzmény: Arany János, 2024-11-17 12:05:00 [52334]
Arany János | 1382
2024-11-17 12:05:00
[52334]
Nem tudom, hogy a korlátait meg lehet-e oldani. Tíz db. alkatrésznél többet szeretnék összeállítani. A mentett dolgokat meg lehet-e nézni másik szoftverben? (Inventor, Solid Edge) Azt már látom, hogy bármelyiket választom, mindenképpen újra kell rajzolnom mindent. A mennyiségi korlát mindenképpen a FreeCad mellett szól!
Miert szivatod magad vele, amikor ott a Fusion360?
Előzmény: Arany János, 2024-11-16 21:12:18 [52332]
Arany János | 1382
2024-11-16 21:12:18
[52332]
Sziasztok! Keresnék valakit, aki járatos a FreeCad-ben. Az egyes alkatrészeket már eltudom készíteni, de összeszerelni még egyet sem sikerült! Rengeteg videót megnéztem, amikről aztán kiderült, hogy nem is azok a verziók, amiket letöltöttem! Nekem a 0.21 és az 1.0-ás van a gépen. Rám férne egy kis sikerélmény! Jó volna, ha akadna valaki, akinek megy ez a dolog! És végig vezetne ezen a baromira göröngyös úton!
sanyi | 1919
2024-11-14 17:15:48
[52331]
Köszönöm. A baj az, hogy 240km-t kell autózni előtte…
Próbálok előtte minden információt összeszedni…
Távirányítással a lányom tudna felderíteni ezt- azt…
Nem gondolnám, hogy működik, tekintve, hogy az egyes pont be sincs kötve... Egyébként meg kösd ki az egyik pontot, aztán ha valaki panaszkodik, majd rájössz :D (ja, előtte azért rá is mérhetsz testhez vagy nullához képest, de jó esélyel nem találsz semmit)
A kötődobozokat meg egy tetszőleges védőital, egy fellépő meg fél óra szabadidő társaságában lehet meglelni. Érdemes ceruzát is ragadni és megjelölni a helyszínt.
Ez a Termoreg-3 1978-ban már létezett... a lakás 1984-ben épült... lehetséges, hogy 2024-ben egy társasházban még üzemel egy ilyen?
Ha jól olvastam akkor a keresett alkatrész a lakáshőmérséklet mérő szenzor. Azt ugyan nem tudom miért a bejárati ajtó mellett /fölött van elhelyezve... bár lehet ide kellett a legkevesebb vezeték...
Előzmény: Karácsony Sándor, 2024-11-13 20:39:46 [52327]
sanyi | 1919
2024-11-13 21:07:23
[52328]
Köszönöm!
Nekem nem sikerült semmit sem előásni a netről.
Már csak az a kérdés, hogy amit a lakásban találtam az egy élő eszközhöz csatlakozik vagy csak ott maradt és bontható.
Az amúgy furcsa, hogy minden alu vezetékkel van szerelve kivéve ez az eszköz...
Előzmény: Karácsony Sándor, 2024-11-13 20:39:46 [52327]
Nem villanyszerelő vagyok. Ami panelt én újítottam, ott a kötődobozok egy része le volt glettelve, de a konnektorok felett a plafontól kb 10 centire volt doboz. Ezek pedig a bejárati ajtó környékéről voltak becsövezve. Ahol nem, ott többnyire a másik szobából hátulról jött be a vezeték. Szerencsére ebben csak a folyosó világítása van mmfal kábellel megoldva.
ismét villanyszerelésben jártas tagok segítségét kérem. A téma még mindig egy panel lakás. Találtam a lakáselosztó mellett egy Ganz gyártmányú TEND 605 felirattal rendelkező eszközt amibe két fekete vezeték van bekötve. Mi ez és milyen célt szolgál? Mellékeltem két képet.
A másik kérdés, hogy a kapcsolókból, konnektorokból a mennyezet felé indulnak a vezetékek, de nem találok kötődobozokat. Merre keressem? Van erre valamilyen szabvány a panelekben? Kaptam olyan infót, hogy a mennyezetben vannak ezek a dobozok a felszálló védőcsövek vonalában... Jó az infó? Ha igen akkor ezek a dobozok milyen mélyen vannak mi az általános megoldás ezeknek az eltakarására? A dobozon kívül van-e még valamilyen burkolat rajtuk?
Ami nekem gyanús lehet, az a szivattyú, és a hűtőláda, az összes többi ugyanis nem megy emberi jelenlét nélkül, márpedig a hibák rendszerint olyankor történtek.
A fagyasztóládát és az öntözőszivattyút lehet mérni a villásdugónál, vagy azokat is szét kell szedni?
Nagyságrendileg mekkora ellenállást kell mérnem -multiméterrel- ahhoz hogy valószínűsíteni lehessen a konkrét hibát?
Kb. mennyiért csinálja ezt meg egy villanyszerelő hozzávaló műszerrel?
Éppen az a lényeg, hogy a kemence -jelenleg- nincs rákötve a fi relére. Ezzel az egy 3 fázisú aljzattal megkerületem a fi relét, éppen, mert gyakran leverte...
Minden más, egy komplett melléképület barkácsgépekkel, világítással, fagyasztóládával, szivattyúval természetesen fi relére van kötve.
A következő felfűtésre még várni kell egy pár napot, viszont megjött az új, 6kW-os szaunakályha, azon a fázisok és a föld, és a nulla és a föld között is ~2Mohm-ot mértem -hidegen.
Természetesen ugyanazzal a multiméterrel, földelésvizsgáló műszerem nincs, bárcsak lenne, akkor hozzá való eszem is lenne
Hidraulikában jártas szakember segítségére lenne szükségem.Van egy gyári Weima brikettáló gép hidraulikus tápegységem. Egy házi brikettáló gép elektromos vezérlését szeretném megcsinálni hozzá,de a hidraulikában még nincs nagy tapasztalatom. A hidraulika rajzon nem ismerek minden komponenst, ehhez kellene egy kis segítség. Köszönöm előre is.
TBS-TEAM | 2802
2024-11-08 21:44:31
[52313]
Ahol van egy körbe futó oda vissza nyíl az menet közben mídosítható, ahol nincs ott újraindítás aktíválja az új beállításokat.
Sziasztok! Szívok egy Schneider ATV12H075M2 frekiváltóval. Az előlapján lévő tekerővel szeretném állítani a fordulatszámot. Sehogy sem tudom erre rávenni van valakinek ezzel tapasztalata? Integrated display with Jog dial--->már elvileg jól van állítva.
spn325 | 1
2024-11-08 12:47:12
[52309]
Léptető motor kábelét szeretném az elosztószekrénybe bekötni csatlakozón keresztül, hogy minnél modulárisabb legyen. Stepperonline-on rendelt kábel vége vezetékben végződik, amihez lehetne GX16 körcsatlakozót forrasztani, de ezt elkerülném, mert soha nem forrasztottam még. Aliexpress-ről rendeltem csatlakozót, ami kábelbe végződik. Arra gondoltam hogy gyors csatlakozóval (crimp connector) összekötném őket, a panelba meg a GX-16 anya csatlakozót szerelném, aminek a kábele megy a driverbe.
Az ilyen összekötött kábelnek van valamilyen negatív hatása a jelre?
Ezeknek a kábeleknek árnyékoltnak kell lenniük?
Van ennél jobb megoldás?
Semmilyen elektronikus tapasztalatom nincsen, úgyhogy lehet hogy hülyeségeket kérdezek.
TBS-TEAM | 2802
2024-11-08 07:44:49
[52308]
Kalapsinre pl:WAGO 280-641, 280-637, 280-833, 280-837 Aluhoz pasta kell WAGO 249-130
Ezzel a műszerrel így csak durva hibákat tudnál kimérni.
Az ilyen jellegű mérésekre az un. szigetelésvizsgáló műszerek valók melyeknél a vizsgálófeszültség is kiválasztható az üzemi feszültségnek megfelelően. Jellemzően 250, 500 és 1000 V. Ilyen műszerrel mérve ha 500 kOhmot mérsz az már nagyon jó értéknek számít kemencénél. A mérést hidegen és felmelegítve is célszerű elvégezni.
Segítséget szeretnék kérni a csapat villanyszerelésben jártas tagjaitól. Adott egy panellakás amiben a szokásos alumínium vezetékekkel van szerelve majdnem minden. Egy kivételt találtam eddig az a villanytűzhely vezetéke mert az réz. Antik lakáselosztó van felszerelve amin látszik korábbi melegedések nyoma.
Jelenleg nem lehet kicserélni a vezetékezést mert egyrészt lakott másrészt még fel kellene térképezni mi merre van.
Szóval ideiglenesen kicserélném a kötéseket amik klasszikus összetekert kötés. Ezeket 2273-soroszatú Wagora cserélném a hozzávaló pasztával.
Lecserélném a lakáselosztót, ÉVÉ relét és a kismegszakítókat is mert azok is antik darabok. A kérdés az, milyen módon lehet az alu vezetéket bekötni a földelősínekbe mivel azok rézből vannak. Erre nem találtam megoldást. Illetve itt is lehetne használni a Wago 2273-500 alkatrésze amivel kalapsínre lehet rögzíteni a Wagot amibe be lehet kötni az alu vezetékeket és egy réz vezetékkel be lehet kötni a földelő illetve a nulla sínre a többi réz vezeték mellé. a vezetékek egyike sem nagyobb mint 2,5mm2 kivéve a tűzhely.
Van-e másik szabályos/szabványos megoldás? Ha igen mi az?
Van egy klíma is ami egy sima konnektorba van villásdugóval bekötve... nem tudom ez mennyire szabályos - gyanúm szerint nem az...
Ha érdekes elrettentésnek tudok mutatni képeket...
TBS-TEAM | 2802
2024-11-07 21:43:55
[52304]
Fűtsd fel a kemencét a szokásos hőfokra és mérd meg újra melegen milyen értékeket mutat.
Igen, finn. Előtte lesz egy Schneider Resi9 R9R01440 30 mA.es relé.
A kemencét megmértem, de nem szedtem le a burkolatát, hanem a négy tirisztorra csatlakozó vezetéken mértem, ezek jönnek a burkolat alól a fűtőszálaktól.
A bal fölsőt nehéz volt fotózni, a műszer állandóan villogott, méréshatárt váltott, de minden elolvasható érték 5 és 12 Mohm között volt.
Igazából a lényeg nem is a kemence, bár annak is örülök, ha az is szakszerű és biztonságos lesz, hanem a szauna.
Az eddigiek szerint nyugodtan kössem a szaunakályhát a rendes, ávk-val védett hálózatra, ha a kályha nem hibás, akkor normálisan működni fog.
A kemencével az a probléma, hogy hosszúak a ciklusai és felügyelet nélkül megy, viszont ha ciklus közben megáll, az nem tesz jót a kerámiának. (Meg a fagyasztóládának sem, ami ugyanarról a hálózatrészről üzemel.)
TBS-TEAM | 2802
2024-11-07 18:59:57
[52299]
Közvetlen a fűtőszálak és a földelés között kell mérned. Most csak azt állapítottad meg, hogy a betápvezeték nem hibás.
Az ellenállás mérést ugye így gondoltad: hidegen, feszültségmentesen, a villásdugóban. Mind a négy szakadást mutat, a csipesz+kábel+műszer hibája 0,2 ohm.
De ezen nem csodálkozom, mert a hiba mindig csak akkora volt, hogy az avk leoldjon, az azonnali visszakapcsolás után soha nem oldott le mégegyszer.
A kemencét három éve vettem öregen és eléggé leharcolva, de mivel helybéli a gyártója, őket kértem meg, nagyon szépen rendbetették, mindent kicseréltek benne, amit szükségesnek tartottak. Mivel nagy, ipari kemencéket gyártanak évtizedek óta, nem gondolnám, hogy barkács célú szigetelésekkel szórakoznának.
A samott is lehet, bár nem szokott vele probléma lenni, viszont egyik-másik hőszigetelésre is használatos anyag (pláne a hobby-barkács kategóriásak közül) nagyon magas hőmérsékleten meglepően jól képes vezetni a villanyt.
Kerülő nulla vezeték valóban nincsen , szó szerint . Hogy érthetőbb legyen . Ha egy villamos szekrényben ,van fi relével védett , és nem védett áramkör is akkor két nulla kötősín van . Na az nem mindegy , melyik áramkör nulláját hova kötjük . Én értem mindegyik hozzászólást
Az A FI relé (áram-védőkapcsoló) csak fázis-föld zárlat vagy nulla-föld zárlat esetén kapcsol le (szakít) ha meghaladja a rajta lévő feltüntetett értéket pl: 30mA. Ellenállást kell mérned minden egyes fázis és a föld között és a N nulla és a föld között. A szabadon álló ellenálláshuzaloknál a samott tégla szennyezettsége is okozhatja a szivárgó áramot.
Egy lézergravírgépen van 3 db Nema23 2 Nm-es léptetőmotor. A 3-ból 2 db egyszerre is működik, a 3. (Z tengely) csak külön. A vezérlőkre 24-48V van írva.
Épített és gyári gépekbe is olyan 350-400 W körüli tápokat szoktak rakni.
Szerintetek mekkora tápegység lenne a megfelelő?
Köszönöm!
tekes | 128
2024-11-07 13:29:28
[52293]
A kemencében szabadon vannak a cekászok. Először én is zárlatot kerestem, de nem találtam. Aztán ugye a hiba fellépésekor az avk lekapcsol, visszakapcsoláskor meg már nincs hiba... Ja és a kemence frissen felújított, a gyártó újította fel, új cekászok, új kötések.
Cekászos téma, de kicsit máshogyan: Nekem a légkeveréses sütőnél lett ez egyk pillanatról a másikra, de nem mindig. Először azt hittem a Fi relé probléma, azt cseréltem, de nem. Aztán végül fűtőszálat cseréltem és megoldódott a gond, valószínűleg, amikor bizonyos hőfokot ért el, akkor a föld felé (a főtőbetét háza) felé zárlatolt.