HobbyCNC fórum
FTP tárhely: http://cnctar.hobbycnc.hu v0.9.6 Régi HobbyCNC oldal: http://archiv.hobbycnc.hu

Új regisztráció / Átregisztráció a régi fórumról
    
   


Fémöntés házilag

Fémöntés házilag - Kérdések-Válaszok

 

Időrend:
Oldal 112 / 112 Ugrás ide:
Sorok:
|◄ Első  ◄ Előző   108  109  110  111  112  

  Fórum főoldal  |  A lap aljára

victorhu | 225    2005-10-06 19:19:00 [22]

Szia Zsolt!
Szólj ha olvasztasz, nem hagyon ki, hogy el ne menjek megnézni. Nem aprózod )
Ha jó emlékszem, a lágy, hengerelt, húzott darabok beolvasztása nem szerepelt az ajánlott tevékenységek között, a rossz folyási tulajdonságok miatt. A rézzel való ötvözés ezen is segít?
Üdv

Előzmény: Törölt felhasználó, 2005-10-06 16:01:00 [21]


Törölt felhasználó    2005-10-06 16:01:00 [21]

ok, pedig zománcozott huzalból van itt vagy 30 kg.... írod, hogy pattog, ha még hidegen ráteszem a tégely tetejére a zománcos huzalt akkor mire az egész megolvad addigra errôl is leéghet, ugye ?

Persze, nem pincében csinálom, hanem kinn az udvaron, csak télen több gáz kell neki, bár ha jól kirakom a kemence oldalát téglával akkor nincs olyan nagy hôveszteség....

Mennyi anyagot.... azt nem tudom 1nlôre a lehetôségét szeretném megteremteni és ha már lúd akkor legyen kövér )) szóval egy 80 literes boylert ketté vágok így olyan 30 literes edényt kapok amit még biztonsággal meg lehet tölteni fémmel, ebbôl szerintem prímán le lehet önteni akár egy asztalnyi lapot is....

jah jutott még eszembe, ha forrasztóón kerül az olvadékba az nagy baj ? ugyan nem számottevô mennyiségben, van egy csomó bontott hûtôbordám amin vannak rászegecselt fülek rézbôl és ezeket forrasztották, na most ami ezen van az kerülne bele talán néhány gramm ) 5-6 kg-hoz.

zsolt

Előzmény: n/a (inaktív), 2005-10-06 15:08:00 [20]


n/a (inaktív)    2005-10-06 15:08:00 [20]

A réz ha belerakod rövid idő alatt feloldódik és nem olvad. Az olvadáspontjának nincsköze hozzá csak az oldhatóságnak.(só és víz oldódásához hasonlóan a só is 808°C-on olvad mégis feloldódik a hideg vízben is) A rézé pedig nagyon jó az aluötvözetekben. Még szilárd állapotban is (lásd diffúzió). Kis keverés segíthet. A zománcozott cuccokat kerüljétek, mert pattoghat a zománc ezen a hőmérsékleten. A lemezből készített olvasztótégely célszerűen 2-5 mm falvastagságú legyen. Mennyi fémet akarsz egyszerre olvasztani? Egy régi öntöttvas fazék is megfelelhet. Gázzal azért óvatosan bánni főleg pb-vel mert a pinyóban könnyen bumm. Ugye tudjátok pincében tilos használni, csak jól szellőző helyen!


Törölt felhasználó    2005-10-06 12:46:00 [19]

ok, és ezt simán beledobom az olvadékba és feloldódik benne ? mert hát a réz valami 1050 fok körül olvad...

1ébként beszereztem egy gáz kazánt, amit kidobtak ennek levágtam a tetejét, van benne atom nagy gázégô, meg hôbefújó csonk, telerakom az oldalát samottal, az üst meg egy boyler lesz.
Szerinted jó ez az összeállítás ? (ha kikenem az oldalát azzal a vizüveges samotporos trutyival...)

zsolt

Előzmény: n/a (inaktív), 2005-10-06 10:02:00 [18]


n/a (inaktív)    2005-10-06 10:02:00 [18]

Szia!

A rézdrót 1-3%-ban azért jó (nem szükséges) hogy a forgácsolhatóságot (nem folyamatos forgács, szebb felület, forgácsolószerszám éltartósság stb ) javítja. Nem szükséges az alakalmazása de javaslom.
Üdv Kalmus

Törölt felhasználó    2005-10-06 09:34:00 [17]

Hali

Az elôadáson elhangzott, hogy rézdrót is kell....
Ez pontosan mire is kell ?
Feloldani az aluban ? vagy mire is jó ?

zsolt


n/a (inaktív)    2005-10-05 07:25:00 [16]

Szia Knifemaster!

Mivel száraz homokot használsz nem kell a felületi nedvességet eltávolítani "kisütni", mivel nincs benne. A száraz homokon a teljesen száraz pergős homokot kell érteni.

Kalmus


knifemaster | 268    2005-10-04 20:02:00 [15]

Sikerült letöltenem,_bocs_, sok postért:)


knifemaster | 268    2005-10-04 19:52:00 [14]

Közben végignyálaztam a postokat,kérdésem,ennél a technológiánál akkor nem is kell kisütni a homokot?


knifemaster | 268    2005-10-04 19:47:00 [13]

Szeretném letőlteni a fájlt,de 45%-nál kiakad stagnál vegetál,még cukorkával is csalogattam de nem tudom letölteni így sem...Ha esetleg valaki megdobna vele mailban,megköszönném.


n/a (inaktív)    2005-10-04 09:27:00 [12]

Szia Machszi!
Bármilyen furcsa és érthetetlen nem zuhan össze, hanem folyamatosan kitölti az üreget. Először amikor hallottam erről az eljárásról én is kételkedtem, de amikor tapasztaltam elhittem, és logikusan végiggondolva csak az ahomok tud beomlani ami nincs alátámasztva. Vagy polisztirolhabbal, vagy szilárd vagy folyékony alumíniummal. Mivel más nincs a formában (pl. levegő ami ugye nem támasztja meg a homokot) így nem tud beomlani. Csak megszakított öntésnél fordulhat elő ilyen, de akkor igyse-úgyse lesz jó az öntvény.
Kalmus


Machszi | 127    2005-10-04 07:46:00 [11]

Helló kalmus!
Nekem is volna egy kérdésem a polystirolhabos öntéssel kapcs. az előadásodon úgy említetted hogy a homokot szárazon kell berázatni, hogy a mintát körülfogja. A kérdés: öntés közben amikor a forró fém befolyik én úgy gondolom nem csak azt a részt párologtatja el a habból amivel helyet cserél a fém, tehát nem fog a száraz homokforma összezuhanni?


n/a (inaktív)    2005-10-04 07:05:00 [10]

Szia Bicska!
A hungarocel-es öntésnél csak a felület lesz olyan "lukacsos" a belseje nem. A felületi lukacsosság csak annak az eredménye, hogy a fém nagyon jól leköveti a használt minta felületét. A belsejét nem tudja visszaadni.

Üdv Kalmus


Bicska | 922    2005-10-03 18:38:00 [9]

Az lenne a kérdésem, hogy a hungarocel-es verziónál a lyukacsosság csak felületi vagy az belül is oylan lesz?

Előzmény: n/a (inaktív), 2005-10-03 08:03:00 [4]


n/a (inaktív)    2005-10-03 16:16:00 [8]

Csináltam neki külön menüt és kitettem a bemutató anyagát! Le lehet tölteni!
Nagyon megköszönnénk ha szöveges információként is (mondjuk zanzásítva) olvasható lenne majd itt. Elég lenne csak nagyvonalakban leírni a folyamatot. A videó anyaga lenne hab a tortán!
Köszönjük!!!

Előzmény: n/a (inaktív), 2005-10-03 11:26:00 [7]

n/a (inaktív)    2005-10-03 11:26:00 [7]

Laxi!
Az előadás anyagát ma elküldtem Istvánnak keressen valami helyet neki, ami elérhető a fórumról. Istvánt ismerve nem kell sokáig várnotok rá.
Kalmus


n/a (inaktív)    2005-10-03 09:28:00 [6]

Kalmus!
Nagyon klassz előadásod volt. Gondolom ami a kivetítésre került, az valami pps volt. Nem tudnád egyelőre azt kirakni valami publikus helyre?
Laxi


n/a (inaktív)    2005-10-03 08:30:00 [5]

Ha kezelhető méretüvé lehetne alakítani, szívesen feltenném a weblapomra!

Előzmény: n/a (inaktív), 2005-10-03 08:03:00 [4]


n/a (inaktív)    2005-10-03 08:03:00 [4]

Sziasztok!

A találkozó szerintem is jól sikerült.
Ne kíméljetek kérdezzetek!

Az előadásom meg van videón, amint sikerül megkapnom, akkor megtaláljuk a módját hogy a netről elérhető legyen.

Kalmus


Törölt felhasználó    2005-10-02 19:45:00 [3]

Ígéretek szerint majd felkerül a netre.

zsolt

Előzmény: lari, 2005-10-02 19:15:00 [2]


lari | 1148    2005-10-02 19:15:00 [2]

Sziasztok!

Sajnos nem tudtam elmenni a találkozóra, és gondolom nem vagyok egyedül ezzel.....
Az lenne a kérdésem, hogy esetleg az öntési előadás, és persze a többi is,
nincs-e meg olvasható, esetleg hallható formában?
Biztosan nagyon érdekes volt mindegyik, és örülnék, ha közzé tudná valaki tenni.

A találkkozó szervezőjének, pedig gratulálok!

Üdv: Richárd


Törölt felhasználó    2005-10-01 21:13:00 [1]

Hali Kedves CNC csapat

Nagy köszönet Kalmus kollégának a hasznos fémöntési elôadásért a CNC találkozón.
Ezt a topicot az Ô tiszteletére hoztam létre

Szóval ha kérdések merülnek fel akkor ide írjátok és mindenki leírhatná a tapasztalatait is, hátha mások okulhatnak belôle.

zsolt


  Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 112 / 112 Ugrás ide:
Sorok:
|◄ Első  ◄ Előző   108  109  110  111  112  


 ◊