Ja lemaradt , x~300 mm y~200 mm z~150 Kb ezek a munkaméretek . Csere is érdekel , van egy EMCO VMC 100 komplett cnc ha kell valakinek . Képet tudok küldeni és megvan a mester lemeze és az összes papírja .
suttyo100 | 46
2022-04-13 17:15:15
[1400]
Sziasztok . Nincs véletlenül valakinek a polcon eladó 5 tengelyes gépe , sürgősen kellene .
Előzmény: Szalai György, 2021-04-13 11:34:25 [1398]
Szalai György | 9481
2021-04-13 11:34:25
[1398]
"hasáb" Akkor esetleg egy négy állásos indexer nem felelne meg a feladatra? Árultak már ilyet itt a fórumon is. Az egyik épp nálam kötött ki. A háza, csapágyazása, csőtengelye miatt vetettem rá szemet.
Elméleti síkon, volt a 0.01, viszont a 0.15már erőteljesen határeset mondjuk ehhez még a főorsótis meg kell mérnem, kicsit precízebb megmunkálás kell most, hát majd kiderül mi lesz belőle most éppen ott tartok, hogy marad az asztalra fogatás előre mart pozíciófuratokba nyomott csapokra, csak ehhez biztosítva a pontos alapanyag méretet, mindent oldalt marnom kell lehetőleg szintén ilyesmi pontossággal, így az esetleges asztal és mechanika pontatlanság is ki van véve....
Szerintem ez a robot hajtómű jó lenne a feladatra. A közepében átmenő furat van hosszabb alkatrészek megmunkálásához.
Szedlay Pál | 1881
2021-04-12 19:34:10
[1393]
Hobby szinten a 0,01mm kicsit túlzás. Ezzel az eszközzel a 0,15mm valósítható meg korrekten. Ott van a dokumentum alján a holtjáték, a torziós merevség, és a pontosség is. https://www.kamo.co.jp/english/wp/wp-content/themes/vanilla/catalog/hpr.pdf
Sziasztok Fogatós témához úgy látom régen volt hozzászólva, remélem ennyi idő alatt volt fejlődés azoknál akiknek van
Szóval kellene egy forgató, lehetőleg valami komolyabb, mert ~10cm átmérőjű hengert jó lenne belefogni, azon meg már azért ébrednek erők rendesen, én nem lenne jó ha akár csak megmozdulna a beállított(beállt) állapotból...
harmonic drive? csigahajtás? fogaskerék pár?
mivel érdemes nekiesni ami hozza a kívánalmakat, ami 0.01mm lenne igazából, ez természetesen ha elméletben megvan már boldog vagyok, mivel a kihajlások és egyéb huncutságok miatt biztos nem fog összejönni ez, már ha a végén simító fogással végigmegyek azért remélem...
Előre is köszi!
Béni | 2076
2018-09-16 15:23:19
[1388]
"Három tengelyjel nem tudok a mellékelt fotón látható nénit marni."
Igazad van. Elméletileg ugyan lehetséges, de a szerszámpálya elkészítése rendkívül hosszadalmas. (A konkáv metszeti profilok miatt.)
Köszönöm! Nem a marással vagyok meglőve, hanem G kóddal. Anno három tengelyre lett licencelve a programom, most meg frissíteni kell a multi axis verzióra, na itt a gubanc. De ha nem sikerül élnék információval.
Át definiálni a Y tengelyt A tengelyé nem ugyan az mint a forgató Három tengelyjel nem tudok a mellékelt foton látható nénit marni De gépészileg már kész vagyok.
Még, hogy nincs ki a négy kerekem, akarom mondani tengelyem:) Elfekvő anyagokból, első nekifutásra ezt sikerült kihoznom. Sajnos kipróbálni csak a szoftver beszerzése után tudom:(
smalla | 1114
2018-09-03 15:00:39
[1380]
Gyártottunk már több csigakerékpárt. Kottyanás-mentesre legyártani nagyon nehéz, s meddig lesz kottyanásmentes? Az első 1000 fordulatig? az első gázolásig? tovább? Ha nem lehet utánaállítani a kopásnak akkor halott ügy. A házat úgy kell kialakítani, hogy a tengelytávokat lehessen állítani valahogy, hogy a kopás után lehessen vele menni. Egyébként nem veszedelmes a gyártás ára, egy hasonló méretű hullámhajtómű újonnan jóval drágább. Persze abban már benne vannak a csapágyak, meg a készülékház is jó eséllyel. Magam ellen beszélek, de hobbysta szerintem olcsóbban kijön egy használt hullám-hajtóművel.
Ha a C-tengelyes hajtott szerszámos esztergát az X-Z -és akár Y is- tengelyekkel egy forgatós marógép analógiájának fogok fel, akkor a napi gyakorlatom során kétféle ipari kivitellel találkozom: (Doosan Puma/Lynx) - "szervo" meghajtás Poli-V szíjjal közvetlen elfordulás méréssel, - direkt hajtás (motorfőorsó).
Megmunkálóra (amin melózok) van opció forgatóra is (A-tengely), de az csak pozicionálásra használható, folyamatos megmunkálásra nem. Az valami csigahajtásos cuccos, rögzítőfékkel.
Előzmény: Szalai György, 2018-09-02 10:40:23 [1368]
Aknai Gábor | 3071
2018-09-02 21:26:35
[1377]
Pontosan, Fuson-al pedig nem nagy történet egy alkatrész 5 tengelyes megmunkálásához szükséges G-kód generálása.
Bizony-bizony, bár ez a sokszor olcsón hirdetve látott HD belsőkre is igaz.
Előzmény: Szalai György, 2018-09-02 16:29:57 [1374]
Szalai György | 9481
2018-09-02 16:29:57
[1374]
„Így aztán a hobbystának mégis a jó áron kifogott HD marad a legjobb megoldás.”
Az is az állításodat igazolja, hogy az akár gyári alkatrészekből házilag összerakott, kottyanás-mentesített csigahajtás még mindég nem egy kész forgató. A forgó platformok csapágyazása is fontos sarokpont, és jól azt is csak minőségi alkatrészekből lehet kivitelezni.
"...Hobbyból kivitelezhetőnek pedig a két darab, egymáshoz képest állítható és fixálható csigaorsós változatot, mert az hozzáférhető alkatrészekből viszonylag egyszerűen összeállítható."
Egy biztos, a kommersz CNC gépeknél egyeduralkodó megoldás. (a HD-ok élettartama csekély az ipar ezen területére)
De azért a kivitelezése nagy precízséget igényel, különös tekintettel az egytengelyűségekre vonatkozóan.
Így aztán a hobbystának mégis a jó áron kifogott HD marad a legjobb megoldás. Ráadásul külső méreteiben is jobban illeszkedik a gépeinkhez.
Ami az 5 tengelyes vezérlést illeti sokszor nagy segítség lenne egy-egy statikus beállás is más más szögpozícióba.
Előzmény: Szalai György, 2018-09-02 10:40:23 [1368]
Frédi | 1667
2018-09-02 12:58:51
[1372]
Ilyesmi esetleg megépíthető lehetne globoid csigás járműipari kormányművekből is?
Te is gőzerővel mechanikázol, ötletelsz. De minek , ameddig az alábbi kérdések szerintem előbbrevalók: 1. Megoldott már neked az értelmes, igazi 5 tengelyes G kód generálás? 2. Az 5 tengelyes G kód végrehajtására van már alkalmas CNC vezérlőd, motorhajtásod?
Persze ha mindkét kérdésre igen a válaszod, bocs, hogy beleszóltam a tervezési sorrendedbe.
Ha a rugó zsákutca akkor dobom az ötletet és megyek a csigahajtás irányába.
Előzmény: Szalai György, 2018-09-02 10:40:23 [1368]
Szalai György | 9481
2018-09-02 10:40:23
[1368]
Akkor már van kiinduló adat. Az előrelépés.
A terhelést mekkora deformáció mellett kellene viselnie a szerkezetnek, hogy a megmunkálás még kellő pontosságú maradjon? Tized milliméter elég? Mert a százados tartományban már egy darab acél is rugó.
Milyen rugó volna képes elfogadhatóan kicsi összenyomódás mellett teljesíteni az elvárást? Nekem ilyen nem jut eszembe. Picit összenyomni a kemény rugókat sem nehéz. Azt gondolom, hogy mindenfajta rugó alkalmazása kottyanásmentesítésre, fémmarás célra zsákutca. Ide értem a fogasszíjakat is,mint rugót, mert a forgácsoló erő visszahat rá és nem fogja teljesíteni a kellő merevséget.
Egyedül az önzáró csigahajtást tartom erre alkalmasnak. Hobbyból kivitelezhetőnek pedig a két darab, egymáshoz képest állítható és fixálható csigaorsós változatot, mert az hozzáférhető alkatrészekből viszonylag egyszerűen összeállítható.
Nálam még mindig ez a nyerő megoldás. Csak méretezni kellene a rugókat.
Számolgattam kicsit, és arra jutottam, hogy akár 1300N os forgácsolási erő is felléphet, és 6-15Nm-el is neki kell nyomni a szerszámot az anyagnak. Előbbi jó esetben a megmunkálásra megy el. És az eredő erő iránya is folyamatosan változik.
Lövésem sincs a rugók lelkivilágáról. Pedig jó lenne valahogy kiszámolni, mert nem szeretném 10 szer újraépíteni.
A legfontosabb , hogy az ember merje felvállalni az esetleges saját hibáit vagy hibás döntéseit és nem szégyenleni azt . Igen , persze a legjobb ha ki is javítja de hát nem mindig sikerül.. mert ugye a tökéletesség nem az átlag ember és hobbista jellemzője .
Szia . Amikor még fiatal voltam nagyon sok könyvet olvastam , ma már éves szinten is egyet sem csak néha belelapozok egy-egy szakkönyvbe . A korommal jár , hogy fizikálisan jobban fáradok és fájnak a lábaim is - és innen fűzném be a mondandóm - elfárad a lábam leülök a számítógép elé és azon olvasgatok (neten) különböző fórumok számomra érdekes topicjaiban . Aktivitásom persze csak ezen a fórumon van .Jó dolog a napi történéseket , hozzászólásokat olvasnom de érdekes régebbi hozzászólásokat nagyon ritkán , elejétől fogva meg max 2 fórumtémát olvastam .Szerintem az a jó ha minél több aktív ember van jelen aki hajlandó felvállalni a nyilvánosságot a esetleges hibáival együtt mert persze a többség csak olvasni szeret ritkábban hozzászólni ne "adj isten" akár csak kötekedni . Egy időben mikor "felkaptam a vizet"én is úgy gondoltam abbahagyom a fórumozást de rájöttem akkor a vesztes oldalra sorolom magamat . Így inkább választottam a néhány kritikát ,beszólást esetleges csörtékkel együtt de még is azt mondom jó itt .Nem húznám tovább a mondandóm - inkább kérnélek ne hagyd abba hanem vegyél újult erőt és még több témát dobjál be legyen mit rágcsálnunk mert ettől szép az élet egy fórumon .
Gábor..rengetegen olvassák a fórumot,hogy miért pont a kritikusok irnak többet..nem tudni.. Ha lenne like gomb szerintem élmezőnyben járnál..ne vegye el a kedved néhány beszólás.. Amiből tanulni lehet azt körüljárni..a többit figyelmen kivül hagyni..
soha nem szoktam feladni semmit, sőt, ez egy még erősebb hajtóerő, hogy megépítsem magamnak azt amit kitaláltam. Lehet nem ezzel a megoldással, de sikerülni fog. Viszont nem fogom publikálni az építés mikéntjét, max a végeredményt. Amikor rátaláltam a fórumra pár évvel ezelőtt, rengeteg topikot végigolvastam és sok helyen feltűnt ugyanez a szitu. Most már abszolút megértem azokat, akik nem tesznek közzé semmit, csak teszik a dolgukat a műhelyben.
Szerencsére az interneten is millió jó videó található ebben a témában is, szóval csak keresgélni kell és azokból össze lehet rakni egy az elképzelésemnek megfelelő forgatót.
Nekem ez a CNC téma nem a véres hétköznapi élet küzdelmeiről szól, hanem egy olyan kikapcsolódásról vagy nevezhetjük rekreációnak is, amit nagy örömmel és szívesen végzek munka után a szabadidőmben.
De szerintem aki keres az talál..itt sokszor felbukkannak erre a célra alkalmas hajtóművek..
designr | 3595
2018-09-01 23:04:08
[1359]
Mechanikai ötletek topicba betettem a multkor.. Két hajtómű összekötve ..ahogyan irtad..Már sorozatgyártják. de gondolom annyi az ára hogy abból mire ideér kijön egy HD is..
Ne húzd fel magad rajta , nálam már régen le van tiltva a manus . Jó dolog a fórumozás még ha sokszor hülyeség jön elő de legalább van mit olvasni ill. van min társalogni , ötletelgetni .Amennyiben nem lennének hozzászólások akkor sokkal unalmasabb lenne és sokan meg azért nyavajognának - szóval HAJRÁ , ne add fel mert egy érdekes színfoltja vagy a fórumnak .
Egy szóval sem mondtam, hogy ez a gyors skicc jól van méretezve, csupán próbálgatom a Fusion-t.
És igen, ha ez a csigakerék/tengely megoldás lesz a befutó, akkor veszek egyet. De mivel nem értek hozzá, mindenképpen konzultálok egy fogaskerékgyártóval.