Hűtéssel kapcsolatban pár kérdésem lenne. 80W-os csőhöz kapcsolódóan. Ti mennyi hűtőfolyadékot használtok? 20-30L? Glicole alapú fagyálót használtok? (A műhelyem télen fagyveszélyes...) Milyen hűtést használtok? Klasszikus radiátoros, forszírozott hűtéssel, vagy vmi aktív Mi az a vízhőfok tartomány ami közt még biztonsággal nem károsodik/öregszik a cső(20-30°C)?
Köszönöm
motion | 606
2018-05-22 21:30:16
[15213]
Motorok mennek folyamatosan csak a lézer áll meg? Próbáltad, hogy kitörlöd a DSP memóriáját teljesen? Ha közvetlen PC-ről indítod, illetve ha letöltöd DSP-re akkor is csinálja? Ha u. azt a megmunkálást lefuttatod pl. 2x, ugyan ott hagy ki a lézer? Ha teljesen random és a többit is letesztelted, akkor sztem a lézertáppal lesz valami kontakt hiba...
Üdv! Lenne egy olyan kérdésem hogy mikor égetek van hogy kihagy a lézer ... Éget éget utána semmi utána megint éget ... És mindig máshol csinálja ahol kedve van ... Ez mitől lehet találkozott már valaki ilyennel?
svejk | 33042
2018-05-21 10:56:40
[15208]
Vagyis mit is kérdeztél?
A tápban a GND a fém ház, Nektek meg ugye EPH pont is egyben.
Előzmény: Szalai György, 2018-05-21 07:23:12 [15206]
svejk | 33042
2018-05-21 10:54:07
[15207]
Egy 100 W-os kínai tápban 100 Ohm-on keresztül megy GND-re, ez a saját árammérő shöntje.
Előzmény: Szalai György, 2018-05-21 07:23:12 [15206]
Szalai György | 9490
2018-05-21 07:23:12
[15206]
"GND-hez képest"
A GND itt földpotenciálhoz mereven rögzített, vagy attól lehet valami okból eltérő is?
A HV táp negatív oldali bekötése, amibe a cső elejétől jön a vezeték. Használható mA mérésre? ez spec műszerezést igényel, vagy itt már szó nincs KV-ról, és bátran lehet mérni az áramerősséget akár egy analog panel műszerrel. Köszönöm és szép estét.
rolandver | 29
2018-05-20 22:30:57
[15202]
Kérlek tájékoztass a további fejleményekről, érdekel mi lett a gyökérok.
Előzmény: Szalai György, 2018-05-17 19:53:02 [15196]
ViktorRamas | 1
2018-05-19 21:30:41
[15200]
Sziasztok! Mivel még új vagyok ebben a dologban, olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy hány Wattos lézer kéne ahhoz, hogy fát lehessen vágni, gravírozni. Láttam ebay.com-on ilyeneket de nem tudom mekkora kéne, illetve mennyibe is kerülne ez. Köszi a válaszokat
robokacsa | 1500
2018-05-17 20:55:19
[15199]
Segítsek? Van motor is, vezerlo is, szigetelőanyag is...
Várhattál volna hétvégéig. Az a pet palack csak hasonlít arra a (fél cm vagy több) szigetelő kupakra. Es az a kupak egy egész más felépítésű csőre megy. És igen..... Nem a motorod döglik meg a nagyfesztől....
Scotch 23-ból nincs maradékom, de Nr. 30-ból van egy fél tekercs. (A szomszédban szivárgott a WC csöve és ezzel lett betekerve. Ez volt egyszerű.) Postázom, ha kipróbálnád. Levélben elmegy valószínűleg.
A ciccegés sem egészséges, (sötétben láthatod) de teljesen nem fogod tudni megszüntetni térvezérlés nélkül.
átraktam a motor csatiját az x driverre, és meg se moccant... szóval a motor már tuti hogy halott. amúgy beszerelve jött a cső. én bontottam szét a dobozt.
köszönöm kedves fórumtársak! ráhúztam egy petpalack alját tesztként (Takidekor javaslata alapján). megszűnt az ív, bár a ciccegés megmaradt. az normális? talán a videón is hallani a nagyfesz hangot. viszont élesben nem tudtam tesztelni, mert a nagyfesz kinyírta az Y stepper motort. legalább is remélem csak azt és nem a drivert, mert szabadkézzel tudom mozgatni a tengelyt táp alatt... "a baj csőstöl jön.." nincs valakinek????
Előzmény: Szalai György, 2018-05-17 16:13:28 [15191]
svejk | 33042
2018-05-17 17:54:56
[15192]
Most hogy írásod elolvastam visszanéztem a koma képét és jéé.. én eddig nem is ilyen csőbekötésekkel találkoztam.
A 150 W-os Reci és a 100W-os noname csövön is ilyen sapkákat láttam és nem a cső oldalán van a bevezető dudor.
Előzmény: Szalai György, 2018-05-17 16:13:28 [15191]
Szalai György | 9490
2018-05-17 16:13:28
[15191]
Akkor az átívelt távolság alapján nekem úgy néz ki, hogy a gyújtófeszültség nagyjából a kellő értékű. A feszültséghez képest pedig, a cső hozzávezetés és a legközelebbi ellenpotenciálú fémrész távolsága, a légszigeteléshez kevés. Így az átívelés tulajdonképp természetes.
Még mindég az a véleményem, hogy: A hozzávezetést megfelelő szigetelő anyaggal kell ellátni, mert annak szigetelő képessége többszöröse a levegőének, így az átívelés megszűnik. Ha az átívelés, mint sönt út megszűnik, akkor talán begyújthat a cső és kialakulhat a rendes munkaáram, amitől megkapod a rendes fényteljesítményt is.
A pótlólagos szigeteléshez, szilikon cső helyett, a Scotch 23 nagyfeszültségű szigetelőszalagot ajánlom.
Nem kell hozzá lebontani a vezetéket a csőről. Csak kissé nyújtva, szorosan rátekered, mindég félig átlapolva az előző menetet, akár több sorosan. A feltekert rétegek maguktól összevulkanizálódnak, homogén vastag testet alkotva. Nem keményedik meg, sniccerrel végigvágva bármikor eltávolítható.
Hát őőő, ugye ez az a lézer, amit a D.Laci hirdetett és én meg megvettem.
Tudni kell róla, hogy egy bontószökevény. És esett egy NAGYON nagyot. Szerintem ledobták vagy 1-1.5m magasról a deformálódásokból ítélve. Az optikában levő üvegcsövek eltörtek, az optika rögzítő rugói javíthatatlanul deformálódtak, cserések, ezeknek a gyártását ma rendeltem meg. Az optika jelenleg darabokban hever. A lézer kavitásból hiányzik a villanólámpa, és a hozzá tartozó kábelek is. Sajnos lövésem sincsen, hogy milyen kell bele, leírást eddig nem találtam. Úgy tűnik, hogy az Nd:YAG rúd sértetlen, belenéztem a másik végéről belevilágítva repedést, ilyesmit nem láttam. De nem volt teljesen tiszta, apró világító pöttyöket láttam rajta, de azok hollétét még nem lokalizáltam, mert a fényforrás és a szemem között van kb 3 tökör + a rúd, szóval akárhol is lehet a hiba. Az optikában van egy nyalábbontó (?hogy hívják ezt? beam expander), meg egy Q-switch. Sajnos úgy néz ki, hogy a Q-switch egybe van építve az OC tükörrel, ami biztos nem könnyíti majd meg a beállítást. Mert amit eddig olvastam róla, az az, hogy q-switch nélkül kezdjük el beállítani, mert ha az benne van, akkor egy hiba tönkreteheti az egész berendezést. Amiben van ráció, mert a folyamatos kimenő teljesítménye az 250W, de az impulzusteljesítménye 140kW, ami nekem nagyon soknak tűnik, még akkor is, ha ezt csak pár usecig tudja. Volt benne egy HeNe lézer is. A tápegysége (12V) jó, a magasfeszt nem tudom mérni, nem férek hozzá, de ha lehúzom a lézert és a lézer felőli végét rövidre zárom az szépen szikrázik, tehát valamit kiad magából. Fényt azt nem. Sajnos szétszedni nem nagyon lehet, préselt fémkupakok vannak mindkét végén, persze azért szét fogom, csak még ki kell találni, hogy hogyan. Egyszer volt, hogy halvány ismétlődő derengést láttam a lézer fenekén, de ezt később nem tudtam reprodukálni. Szóval most nem tudom, hogy a HeNe lézerből mi nem jó: a táp vagy maga lézer. Könnyen lehet, hogy az esés ezt is megviselte.
Ja egyébként valószínűleg azért selejtezték, mert felrobbant benne a villanólámpa, ahogy ezen a képen látható
A tapasztalt lézeresek majd mondják a tutit.. Esetleg tanácsként..ugy megpróbálhatnád valamilyen módon a nagyfesz szigetelését pótolni-kiegészíteni..pl ráhuzott vastagfalú szilikoncső ami tőbe is takar..st..hogy a garanciát ne érintse..ne mondják hogy barkácsoltál.. Mert ha él még valamilyen gari érdemes azt először megfuttatni. Tudom néhány cég beüzemeléshez köti a garanciát.. Ha szigeteléssel sem 100% akkor lépni tovább..
Igen,nem is leszólásként irtam..nekem a kis kinai is elég lenne.. Gondolom tele a hócipője az olcsó gép bajaival.. Az uriembert nem ismerem,de beleütközöm a neten mindig.. Alapvetően kevés infó van egy szint fölött. A CO2 mivel elterjedt,van irodalma.És persze az emberek nem is mennek szakszervizbe ha gond van. Garancián tul megoldják..mi lehet olcsóbb ebayos csőnél,tápnál? Fiber-Yag az már más..ott mivel kevés van, a szervizek,vagy szervizből kiugrott magánzók már labdába rugnak..nem elég a multiméter..ugrálnak a nullák az alkatrészeknél. De hát ezeket főleg termelésre használják..
Az előbb megint elolvastam az elejét.. Azt írta 20%-on karcolt csak gyengének tűnt, tehát volt/van csőáram. Ehh...nem kerek ez a történet sem, ilyenkor mindig megfogadom, hogy nem szólok bele más dolgába.
Előzmény: Szalai György, 2018-05-17 12:01:33 [15178]
designr | 3604
2018-05-17 12:07:30
[15181]
Tudom a yag....Nem is neked kellett volna cimezni..Ez inkább utalás a minőségére a kis gépnek.Majd ha lessz fejlemény irhatnál rólla..
A táblázat szerint a 130W-os cső gyújtófeszültsége 35-40kV. Nem is gondoltam mellé az ívhossz alapján. Megvárom, hogy ehhez képest mennyi volt az átívelt távolság. Azután, ha begyújt a cső, akkor leesik 22-25kV-ra, 32mA terhelőáram mellett. Vagyis valahogy így kéne lennie. Na de attól, hogy a cső nem gyújt be, még nem kéne sehova sem ívelgetnie, sem a cső körül, sem a tápon belül. Nem is kéne, hogy legyen bármi egyéb potenciálon lévő alkatrész az átívelhető távolságon belül. Plusz biztonsági távolság. Vagyis tervezési hiba is van, nem csak kivitelezési. Kíváncsi vagyok mi sül ki ebből.
Az uriember kezdőlapjának alján egy bejegyzés: "Van egy gép, amit nem javítok se szép szóért, se pénzért…
Ezt a 300 x 200 mm munkaterületű, néhány százezer Forintért, vagy kevesebb mint ezer Dollárért kapható kis csodát. Akkor sem ha piros, zöld, fekete, narancssárga színben pompázik, és akkor sem, ha már modernebb kezelőfelülete van mint a képeken."
Tudna ebben valaki segíteni? ki foglalkozik ilyesmivel?
Köszönöm
svejk | 33042
2018-05-17 09:51:54
[15173]
Igen, ezért kérdeztem, hogy rendben van-e a katód vissza a tápegységig.
Mert vagy e miatt vagy tényleg a gáz minősége vagy hiánya miatt nem gyújt be.
Előzmény: Szalai György, 2018-05-17 07:30:16 [15170]
PSoft | 18592
2018-05-17 09:07:32
[15172]
Egy táblázat, a sok közül...
Előzmény: Szalai György, 2018-05-17 07:30:16 [15170]
greycat | 153
2018-05-17 08:22:54
[15171]
köszönöm uraim a hozzászólásokat! délben bemegyek a csarnokba és megmérem!!! teljesen elkeserítettetek.. mondjuk van pár reménykeltő hozzászólás. felvettem a kapcsolatot az eladóval, kért képeket a csőről. és felvette a kapcsolatot a gyártóval. hétvégén lesz vele időm foglalkozni. de lehet igénybe veszem egy hozzáértő fórumtárs fizikai segítségét... és továbbra is várom az építő jellegű hozzászólásokat!
Szalai György | 9490
2018-05-17 07:30:16
[15170]
Nade. Anódáram minimális, amíg a cső nem gyújt be. És addig a terheletlen gyújtófeszültség mennyi? A kisvideón látható kisülés ívhosszának alapján a feszültséget legalább 40kV körülinek gondolom. Ez megfelelhet a cső gyújtófeszültségének? (Ezért kértem, hogy írjon valamit az ívhosszról, hogy tudhassam, a feszültség reális értékű-e.) Hát csak erre muszáj méretezni a szigeteléseket és térvezérléseket, nem a begyújtott csövön mérhető, kialakult terhelőáramú, pár kV üzemi feszültségre. Vagy rosszul gondolom?
De... Ha a cső "bélflórája" rendben van, akkor véleményem szerint, nem fog a csövön kívül koronakisülés létrejönni, mert a csövön belül sokkal elegánsabb, kényelmesebb, könnyebb.:)
Megint csak "énvélemény"...
Egy hibás cső utólagos szigetelés "foltozgatásával" könnyen el lehet jutni odáig, hogy nem lesz parazita kisülés a cső környezetében, a teljesítményben mutatkozik némi vélt pozitív eredmény/javulás. Aztán... A megerősített szigetelés ellenére egyszercsak/mégiscsak(rövid időn belül) újra megjelenik a csövön kívüli kisülés, de már a megerősített szigetelés hatására nem a csőnél, hanem a tápegységben. A nagyfesz trafó szigetelésénél, a műgyanta kiöntésbe csatornát égetve fog "áthúzni", vagy a nyákra, vagy a ferritmagra.
És akkor már a hibás csővel együtt ugye, rossz esetben a tápegységet, vagy jobbik esetben csak a nagyfesz trafót is cserélni kell.
Előzmény: Szalai György, 2018-05-16 20:59:21 [15163]
Szalai György | 9490
2018-05-16 21:27:48
[15166]
Még egy apróság. A fekete zsugorcső térhálósított polietilén anyaga nem öngyógyuló. Ha egyszer átüt, akkor az ív nyomán ott marad benne a megszenesedett csatorna. Az onnantól már nem szigetelőcső.
Előzmény: Szalai György, 2018-05-16 20:59:21 [15163]