Hát erre mit mondjak? Alapvetően bármilyen hántológép viszonylag ritka, ennek megfelelően nemolcsó. Nem mozgok ilyen körökben, de az utóbbi fél évben talán 2 evig és két biax volt a hirdetési oldalakon. Az első biax számomra elérhetetlen magasságokban, az evigeket meg 0 tized másodperc alatt megvették. Ez a biax a második amit itthon találtam, szerencsére a kolléga nem meggazdagodni akart rajta.
Előzmény: szabad paraszt, 2020-03-08 10:34:05 [323]
szabad paraszt | 212
2020-03-08 10:34:05
[323]
Elnézést, hogy ezt itt kérdezem meg, de ezek a Biaxok megszoktak jelenni jó áron is a használtpiacon, vagy alternatiív forrásért kell imádkozni? Az új, az borzasztó drága, amit ebay-en és társain láttam használt, az csak nagyon drága volt.
Keresek KSZ-100 szelepköszörűhöz gépkönyvet. Hátha van valakinek?
Valamint keresek hozzá szánt is ha valakinek lenne.
Üdv: Sándor
Csuhás | 6750
2020-03-08 07:29:18
[321]
Több összetevős a dolog. Például lehetne szélesebb és hosszabb a csúszófelület. Illetve a fő ok a felületnek csak a közepét kenő olajhorony. A horonyhoz egy eldugott zsírzószem tartozik. Sajnos az előző tulaj (is) ezt komolyan vette, így zsírt próbált bejuttatni a felületek közé. Jó beavasodott zsír volt a horonyhoz vezető furatban. Szerencsére az előző tulajnak valami gyanús lehetett és időnként a hozzáférhető felületre cseppentet olajat is. Érdekes módon a durva bánásmód ellenére meglepően szépen mozog a gépasztal minden berágódás érzet nélkül. Sajnos a geometria elment majdnem 0.3 tized lejtése van az asztalnak előre a két széle között. Hossz irányba csak előzetesen mértem, de ott 0.05 körüli a hiba de a három másik csúszó felület tűrhető állapotú. Átgondolva mindenképpen le kell marni legalább az egyik felületből, majd maradva a hagyományos anyagoknál, bronz lemezt ragasztok fel a felület megújítására.
Majdnem ilyen volt a kis gyalumon a kos csúszófelülete, csak ott állás közben még meg is rozsdásodott. Elég keserves kézi munkával hoztam helyre. Egy sík acéltömbre fogtam rá erős kötésű durva csiszoló szalagot majd pár napig tologattam a felületen, végül hántoltam. Egy két nagyon mély karc megmaradt, de azok inkább olajhoronyként viselkednek. A gyalunak szivattyús kenése van, és valaki nem vette észre hogy elromlott. Nincs munka közbeni képem, de kb ilyen volt, ilyen lett:
Berágódás... Pont így néz ki a kis gyalugépemen a kos csúszófelülete is. Szerencsére nem olyan mélyek a nyomok, szerintem le fogom majd marni. Mivel dobozos kialakítású ezért nem fog nagy gondot okozni. Csak a leszorító lécet kell majd lépcsősre kialakítani, hogy kövesse a változást.
Megint volt egy kis motivációm így kipróbáltam a biax-ot.
A kiindulási állapot egy multigéppel megadjusztált felület volt. Eg napig "gyakoroltam" , majd kb 2 óra alatt megint a nulláról eljutottam ide. A sárgát kell nézni...
És hát igen. Sokkkkkal könyebb ha az ember ráérez. A gépet is kell nyomni ha azt akarjuk hogy szedjen rendesen, de legalább nem annyira fárad el az ember. Az is tény, hogy a gép büntet ha rosszul tartjuk vagy épp jobban odanyomtuk mint kellett volna. Nem kérdez semmit hanem szed mint állat...
farkasnadrág | 54
2020-03-05 11:07:25
[308]
Köszönöm a segítséget!
frob | 2339
2020-03-04 19:17:57
[307]
hja ha még is fémragasztó lenne a cél, akkor henkel (3M) van fém töltésű epoxija, szoktam én is ilyet használni, bár nekem alumíniumhoz van ha van köszörűből származó porod, akkor mágnessel le tudod választani a korong porától, és azt kevered bele a műgyantába akkor kicsi lesz a zsugorodása, de jó sok kell bele, és alaposan el kell keverni
úgy hogy az egyik komponensbe amennyi csak belefér, utána adod hozzá a másik komponenst
Csuhással értek egyet, ne fémragasztó legyen benne, hanem fém legyen beragasztva tehát fúrd fel szépen a lyukakat, menetet bele, és csavarokat lehet belapakolni, méretre vágni.... és azt beragasztani, esetleg ha van awival meghúzni a széleit és úgy visszacsiszolni
Magam nem egyszerűen beragasztanám, hanem bővítés, és szabályos alakra hozás után hasonló anyagból készített betétet ragasztanék az üregbe, majd egybemunkálnám.
Példaként egy összefurkált majd megjavított gépsatut tudok mutatni. Itt a ragasztásban nem bíztam így két csavar is rögzít, végül egybehántoltam a teljes felületet. Elnézést de jobb fotóm most nincs.
Üdv mindenkinek! Gépasztalon lévő fúrás nyomokat szeretném feltölteni fémragasztóval, majd becsiszolni.Tud valaki, saját tapasztalata alapján ragasztót ajánlani? Minden segítséget köszönettel veszek!
Vetesi75 | 1724
2020-03-04 08:55:53
[303]
NN30xxKP51 ? Én nem dobnám ki, mert még mindig jobb, mint egy cirmosgyűrűs-szögletesgörgős. A tapasztalatom az, hogy kétesélyes elven a használt is visszaépíthető, de csodát nem szabad tőle várni. Amennyiben nem rág össze* az első héten, akár végleges is lehet. (* Ez a vadi újnál is benne van a pakliban, mert elég könnyű túlhúzni őket.)
Ha a futófelület nagyítóval rendben és a görgők nincsenek bemattulva akkor nem volt az még használva. Csak tökéletesen ki kell mosni beépítés előtt a szennyeződéseket.
Az E2N esztergámhoz kaptam egy csomó csapágyat (főorsó csapágyat is hármat) de sajnos egyik sincs az eredeti csomagolásában. Szemre, nagyító alatt nem látszik sérülés rajtuk, ha kézzel megpörgetem őket szépen futnak. Érdemes-e próbálkozni a beépítésükkel vagy inkább kuka? Van-e valamilyen hobbista által is alkalmazható módszer a "jóságuk" megállapítására? (Tudom, hogy az új minőségi a biztos, de elégé húzos árban vannak )
Virbo | 1138
2020-03-02 16:29:25
[300]
Egyszerűbb volt "odanézni" egy tízcentis darabot mint a méteressel szórakozni. Szóval el.
Lágy rézcsőbe szokták belehúzni, aztán lehet a helyére hajtogatni. Előnye még, hogy az olajtároló edénytől magasabb helyre is elvezethető, felszívódik.
De azért az E2N-nél nem nagyon lenne helye neki.
No és innen már csak egy ugrás az automata szánkenő. Azt már végképp úgy csövezhetnéd 4-es csövekkel hogy a gépre rá sem lehetne ismerni.
Akkor használj kenőbelet az elég nagy szabadságot ad az elvitelre és szép lassan fokozatosan ken. (úgy rémlik az MVE-nél is úgy van megoldva a szánkenés)
Arra gondoltam hogy ha felülről támadok, akkor nem olajozószemet tennék, hanem egy nagyobb menetes furatot aminek az utolsó része lenne kisebb átmérőjű a prizma és a lapos rész felé. Ezt egy menetes kupakkal lehetne lezárni, így kapnék egy kis olajtartály ahonnan ráér kifolyni a cucc. Mint a szánszekrénynél lévő megoldás. Meg ahogy itt is van: 'Gépek felújítása A-tól Z-ig' téma, 237. hozzászólás
Ezt a furatot lehet úgy is pozícionálni ugye hogy a prizma csúcsánál nyitott legyen picit, akkor nem kell keresztbe fúrni.
És hogy mit rugózok ezen ennyit? Mert ez a hobbim...
Az MVE esztergákon is volt a filc előtt egy a prizmára rászorított acéllemez (lehet volt alatta bronz is) ami mint egy spakli eltolta a forgácsot. Már ha eltolta és nem akadt alá, utána már jobb lett volna nélküle.
Ezek gumik dettók. Persze újonnan jó de ha egyszer alákerül valami akkor inkább ott se lenne.
Koláék megmondták a filc a tuti csak időnként cserélni kell és mindig legyen olajos. A direkt szánkenőolaj valóban más, tuti anyag!
Alapvetően pedig tudomásul kellene venni hogy ezek a gépek -főleg nem az edzetlen ágyasak- nem az örökkévalóságig fognak tartani, bármennyire is szeretnénk.
Vagy...nyomigázni valami oda való rugalmas(abb) filamentből.
Előzmény: Szalai György, 2020-03-01 06:58:27 [290]
Virbo | 1138
2020-03-01 16:44:11
[291]
Hello, ismét Én. Szán olajozás 2.0: Keresztszán prizmakenésre van ötlet? Én ilyesmire gondoltam, de a betétléc felől ezt bajos megoldani....
Szalai György | 9544
2020-03-01 06:58:27
[290]
Talán még PUR-ból lehetne házilag önteni valami lehúzóprofilt, az elég kemény hozzá. Szilikonból puha lett, és rádiuszos a lehúzóél, alászorul a forgács.
Előzmény: Szalai György, 2020-03-01 06:54:37 [289]
Szalai György | 9544
2020-03-01 06:54:37
[289]
„melyik verzió lenne a jobb” Merevebb NBR vagy H-NBR gumiból, alakosra préselve, nagyon kis rádiuszú lehúzóéllel. De nem biztos, hogy megéri a sok fáradtságot.
Rézlemez is jó de a figra kft forgalmaz kabelschlepp vezetéktörlőket pl BA18 vagy BAS18 ezt érdemes a filc elé tenni, ez lehúzza a koszt és a filcben lévő olaj folyamatosan ken. Érdemes szánkenő olajat használni, ég és föld a különbség az egyéb olajok hátrányára. Jó a meglátásnak tartom Varga Lászlótól hogy a filc magába szedi az apró fémszemcséket és utána csiszol... http://figra.hu/download/torlok.pdf
Sokat gondolkoztam hogy csináljam, Csuhásnál láttam azt a megoldást amit mondtál. Emiatt is próbáltam minél kisebb rést hagyni a lehúzó háza és az ágyazat között. De nem tudom melyik verzió lenne a jobb.
Sziasztok! Elkezdtem az E400M/1000 esztergámat rendbe tenni. Miután feltöltöttem olajjal az irányváltóház mindkét olajtartályát, szembesültem vele hogy már rövidebb járatás után is a sebességváltó olaját a szivattyú átdolgozza az irányváltó házba. A gépkönyv is kitért erre a problémára... Ki is cseréltem az "O" gyűrűket ami a dupla fogaskerékszivattyú kamráit választja el.Úgy tűnt hogy jól illeszkedik a tengelyre és kézzel nem túl nehéz forgatni, de azért nem lötyög benne a tengely. Összerakás után ugyanaz a helyzet. A fogaskerék szivattyúban a tengelyen 0,1-0,12 mm kopás mérhető valamint berágódásnyomok az "O" gyűrűvel érintkező részen. Volt már esetleg másnak is ilyen problémája? Ki hogyan oldotta meg? Hátha nem kell új tengelyt csinálnom
Varga László | 1234
2020-02-29 08:37:10
[283]
Sokszor érzem hogy szembe megyek a forgalommal az autópályán ,de úgy gondolom hogy a filc szépen lehúzza a szutykot a szánon egy darabig,de ha magába veszi a port , egy igazi csiszoló lesz belőle . Szerény véleményem szerint, vékony rézlemez alkalmasabb lenne ilyen célra ami egy kicsit rá van feszítve. hogy épp csak hozzáérjen. Abba nem tud beépülni az apró por jellegű forgács. De ez csak az én véleményem,sértődés ne essék!
Ide írok választ, nert másnak is érdekes lehet. Kipróbáltam a 42V-os EVIG hántológépet DC tápról: 0-40V között változtatható a feszültség, áram volt elég (szintén korlátozható). 10V fölött már elindult, 20V-tól pedig úgy éreztem, hogy van benne elég nyomaték a hántoláshoz. Kézzel nem tudtam lefogni. Úgy hogy érdemes megpróbálni a PWM vezérlést.
A szutyoklehúzó is elkészült s saját verziómban. A filc 3mm vastag benne, az alu meg összesen 5. A marások egy ismerősnél készültek egy Hunday HBM550-en. Kiindulás 10mm vastag alu laposvas (na ki fog beszólni? ) . Mert akkor még nem tudtam hogy is csináljam. A szélei és a prizma része kézifűrésszel és reszelővel születtek. A filc picit felnyomta az alu kupakot, eredetileg a csúszófelülethez éppencsak nem ért hozzá. Ezvan.
Virbo | 1138
2020-02-28 14:09:40
[278]
Biax vs Evig: A biax 4,55kg, az evig 3,35kg.
Virbo | 1138
2020-02-28 14:08:08
[277]
Egy fórumtársunk kisegített nyomtatott fogasokkal. Össze is raktam a gépet, gyönyörűen fut, ezúton is köszönöm neki.
A gép kipucolva, újracsapágyazva mindenhol. Zsírzás után ment össze. Szépen ketyeg, várja új gazdiját.