Szia, Magyarország elég kis ország ahhoz, hogyha újabb 60 évre szeretnél rendbe rakni egy gépet, akkor kicsit nagyobb sugárban nézz rá céget. Az EMUS ágyazat szerintem simán befér egy személyautóba is, így a szállítás önköltséges. Őket tudom ajánlani: https://www.nct.hu/szolgaltatasok https://www.teac-mechanika.hu/
Sziasztok! Hajdú-Biharban és környékén ismer valaki céget, aki foglalkozik ágyköszörüléssel? Emus 160-at szeretnék rendbe tenni. A vezetékeken van már akkora kopás, hogy a körmöm megakad benne, jó lenne megint 60 évre összerakni
ab | 743
2025-04-13 11:21:17
[1880]
Próbálj meg külön-külön keresni (hajtáshoz, vezérlőhöz). Így azért össze lehet vadászni.
Gépkönyvet keresek, Aciera F5 CNC 3000 marógéphez, nagyon megköszönném ha lenne valakinek egy részletes PDF.
frob | 2339
2025-04-10 15:32:13
[1876]
Gyere el nézd meg mondanám, de nem, mert holnap jönnek érte ha minden jól megy... Minden esetre sok jó dolgot kaptam, megint tőletek, ha nem is ezzel mással lesz folytatása
a főorsó csapágya elméletileg a vétel előtt lett nem régen cserélve. azt gondolom, ez ha meg bírja fizetni, egy hobbistának kánaán, és ez még tényleg jó állapotban van...
de persze nem mai darab... viszont amennyi anyag van benne... Elbontani sajnálnám, de hanem lesz más akkor...
Nekem is van egy hasonló CNC marógépem kicsit foglalkozós, na de ahogy időm engedi csinálom. Túl sok pénzt nem akarok áldozni rá meg nem is nagyon szeretek marni de néha szükség lenne ere a gépre is.
Ezen is van mechanikus váltó talán 3db egy-egy dc-motorral oldották meg a váltást , egyelőre meghagyom ezeket is.
Első körben teszek rá egy UC-vezérlőt, természetesen Magyarországon gyártott kártyákkal.
Ha valóban jó állapotú(nak néz ki), olcsón vetted, 1.5-et ráköltesz, lesz egy termelésre alkalmas géped. Azért főorsó csapágyazásra még gondolj úgy 0.5-0.8M. (csapágyak száma, mérete, beszerezhetősége befolyásolja) De nem véletlen szokták már szanálni a cégek ezeket a 80-as évekből még maradt gépeket. Hajtják amíg kivérzik, aztán mehet a kukába.
egyetértek veled, ennek is van valami 3-5 sebességes váltója, és van olyan állapota ahol max 20-at fordul a tengely, azért ezt egy 8kW -os motor forgatja meg... hogy úgy mondjam miután megpörgette az autót amiben ülsz letépi az arcod :D
hirtelen el sem tudom képzelni mire lehet jó egy ilyen sebesség ekkora nyomatékkal? M60 menethez menetfúróval? :D
Szerintem a főhajtás nyomatékváltóját első körben nem érdemes elkaszálni. Én úgy tekintek rá, mint szükséges rosszra. Amennyiben szükség van nagy orsónyomatékra (pl. menetfúrás) és széles a fordulatszám tartomány (>1:20), akkor direkthajtás esetén a normálisan szükséges teljesítmény többszörösét kénytelen beépíteni a konstruktőr, az meg a gép alapenergiaigényének egekbe szőkését fogja magával vonzani.
Nekem erre Robsy "csodám" van. Neked egy step-dir/encoder pozíció szervó áramkörre van szükséged, ami +-10V-os analóg jellel meg tudja hajtani a tachodinamós jó öreg DC szervómotoros minőségi ipari sebesség szervódat. Vétek lenne lecserélni ezt a régi hajtást, elfér az ott a jelenlegi helyén.
Több féle megoldásom van erre a műszaki követelményekhez (felbontás, max. step freki, hibatároló memória) igazodóan.
Nyugodtan keress meg, szívesen segítek bármiben ezzel kapcsolatban. A Robsy honlapon megtalálod az elérhetőségeimet, és a motorhajtás témáknál pár alapinfót is olvashatsz ezekről.
En tobbszor futottam bele ebbe a kinai gyartoba az ilyen-olyan internetes keresesekben. Van is toluk egy spindle servo motorom (azaz kifejezetten foorso hajtasra ajanljak). Mindent arulnak, amit elmeletileg csak ossze kell dugni. De egy teljes szet azert igy is fajhat ...
főorsó motor jó, de ott is a váltóművet kapcsolgatni kell ügye... láttam megoldást direkt hajtásra, simán tettek rá szíjhajtást motor direktben mellette és annyi
Alapvetően nem kottyan a golyósorsós szerkezet, a prizmák is nagyon jó állapotban vannak...
Méh ben amit adnának érte.. azért sajnálnám leadni, akkor itt vigye el valaki valami aprópénzért, és örülhet hogy ilyen jó vasat vett...
LinuxCNC, a hozzávaló méregdrága kártyákkal szakértelemmel.
Egyébként meg az egész elektronikát, motorokat elfelejteni és kicserélni step-dir-re. A főhajtás esetleg maradhat ha még tuti. Egy ilyan marógépnél még a lépetetőmotoros hajtás sem elvetemült megoldás, de bontott vagy kínai szervokkal teljes értékű maradna. Nem akarsz -ne akarj- Te azon olyan munkadarabokat csinálni amihez kellene a mérőléc pontossága.
Ha mindent Te csinálsz, akkor kb. 3-4 hónap és másfél-két misi fogja csak bánni.
Ha nincs hozzá huzalmad és vagy munkád rá, akkor irány a Kalo-MÉH.
van egy maho 700C gépállat, +-10V os motorvezérléssel, a motorok seggükön tacho generátorral. és optikai léc. Szereztem hozzá olyan dobozkákat ami tudja a jeleit ttl5V ra konvertálni.
Régebbi megmunkálóközponton lötyög az Y golyósorsó és előfeszíteném a tengelyt újra, de a csapágyanya rá van rohadva a tengelyre és még nem sikerült elindítani! Egyedül a kontraanya lazult fel picit. Főprobléma, hogy csavarodik az orsó, ahogy probálom lazítani, eddig a mozgócsapágy felől tudtam az orsót megfogni az imbusz végződésénél. Imbusz is hajlik picit meg az orsó is csavarodik valamennyit.
Melegítettem és csavarlazítot is kapott. Van valakinek erre technikája, hogy hogyan érdemes ezt kivitelezni, orsót jól megfogni, vagy marad a melegítés és csavarlazítozás és egyszer megindul?
Köszönettel, András
szabad paraszt | 212
2025-04-02 23:39:57
[1863]
Marógépem keresztasztalát, pontosabban a tárgyasztalt szeretném köszörültetni, hogy eltüntessem az elmúlt évtizedek nyomait. Szeretném ezt jó minőségben és nagy pontosséggal megcsináltatni. Két kérdésem is lenne ezzel kapcsolatban: - tudtok javasolni Budapest környékén olyan céget, vállalkozót, aki jól, pontosan dolgozik és nem kell félni attól, hogy csak egy vasdarabbá válik? - milyen nagyságrendben mozognak az ilyen típusú köszörülések? Ha belőhető...
kmil | 446
2025-02-28 09:02:43
[1862]
Köszi az infót. Akkor szerintem egyenlőre marad így. Rabló munkát amúgy sem csinálok rajta és, ha lesz időm, nekiállok a másik tengelyt helyrehozni.
Igazából az a baj, hogy az egyenes részén van ugye a reteszhorony, emiatt ívesre fog deformálódni, szerintem nem adná ki tisztára a köszörülés.
Nekem egy pár fogaskereket sikerült úgy nitridáltatnom, hogy a foghézag szinte teljesen eltűnt. Járattam terhelés nélkül vagy 5 órát, mire a hangjuk elviselhető lett.
A kérdés az, hogy a dagadás végett lesz-e rajta annyi anyag, hogy újra lehessen köszörülni? De akkor jó eséllyel le is köszörülöm a nitridált réteget..... A napokban azon gondolkodtam, hogy az elrontott edzett tengelyt használom fel újra. Levágom róla az alulméretes részt, és egy csapnak megköszörülöm. Aztán ráillesztek egy másik tengelyvéget, és készre kell köszörülni. Gondolatban jónak tűnik. Nem tudom, hogy a valóságban is az lesz-e.
Sziasztok, Kész lettem a vertikálfej főorsóval. Én egész meg vagyok vele elégedve figyelembe véve, hogy hobbista vagyok. Ebből a munkából tanultam egész sokat, szóval megérte. Végül egy nem edzett, de nemesíthető, nitridálható anyag került be, amit ha utána járok, valószínű elviszek nitridálni. Minden esetre addig is használható. Ha valakit érdekel: https://youtu.be/BJ7h26W3XwU?si=Or1k_y_ah2ctlLm1
kmil | 446
2025-02-11 14:21:10
[1857]
Köszi! Most egyenlőre jó lesz manuálisan, de a háttérben lehet, hogy tervezgetek majd. Ha a vertikál főorsó megvan, akkor még az elektromos részt kellene felújítanom. Bazi rossze helyen van, és fejleszteni is szeretnék rajta. Pl nincs rajta vészleálító, főkapcsoló, fúró üzemmódra szeretnék lábpedált, és a hűtő szivattyú leveri a fi relét. Szóval lesz még vele egy kis dolgom.
Nem szeretem az önpromót de így, hogy kéred, küldöm: https://youtu.be/4m2yFTWepnE?si=BgvVbRLKLNMCX868 A második rész lehet érdekesebb lesz. Először sima manuálra gondoltam de most, hogy benne vagyok, kacérkodom a dologgal, hogy gyorsbehúzós legyen-e. Viszont nem igazán van hozzá dokumentum.
Szia Svejk, Kérdésedre válaszolva, dokumentáltam végig. Az első rész fent van a video megosztón. A 2. részt még nem raktam össze. Csepelen hőkezeltettem. De végül nem az lett a befutó, mert elszúrtam. De tanultam belőle.
mdani2 | 273
2024-11-07 13:06:08
[1851]
Nekem meg van a leírása. Beszkennelve szerintem fent a CNC irodalomgyűjteményben. Nézd meg ott.
Kopásból eredő problémák miatt szükségem lenne egy olyan elérhetőségre, ahol a szabványtól eltérő csapágygolyót lehet rendelni,a cél átmérő 6,40mm. (THK BTK2510B golyósórsó eredeti átmérő 6,35). A szakirodalom azt írja, hogy századonként is lehet rendelni, de böngészési próbálkozásaim egyenlőre nem hoztak eredményt. Mindenhol a szabványos méreteket találom csak. (6,35, 6,50) stb Előre is köszönöm a segítséget.
Vetesi75 | 1724
2024-04-29 16:16:59
[1849]
A típusa ott van az adattáblán - ha jól látom "KAM 25". Mi kellene a NET-ről? Azért egy átlagos élezőköszörű nem a NASA technológiát képviseli.
Sziasztok! Tud valaki esetleg segíteni ennek a gépnek a beazonosításában? Semmit sem találok a neten rőla...
szabad paraszt | 212
2024-02-17 16:56:27
[1847]
1. Ez igaz, habár a villamos részét tényleg kicserélem, szóval az már felújítás szerű. 2. Nem értek egyet, éppen ez a lényeg. Szétszedem és közben pontosan megértem hogyan működik. Ez jó, ez a későbbiekben hasznos lesz. Nem gépész vagyok, sem szerelő, hobbiból meg így tanulok. A geometriához nem nyűlok, ha meg kiderül, hogy olyat kellene megjavítanom, ami tűlmutat a képességeimen, akkor szakemberhez fordulok vagy sok időt, energiát beletéve megtanulom hogyan kell. 3. köszönöm, tömítőpaszta lett belőle.
Köszönöm szépen a válaszokat. Végül tanácsra autószereléseknél használt Loctite tömítőpasztát szereztem be.
svejk | 33156
2024-02-17 10:05:29
[1845]
Normál műhelyhőmérsékletek közt és az általános ásványi olajokhoz, hűtőemulziókhoz tökéletesen elég az F.BS, ez tiszta szilikon. Mindenféle néphiedelem ellenére az elektronikákhoz is, nem mar az meg semmit. 30 éves elektronikám, vezetékem is van ami köszöni jól van a FBS burok alatt.
Természetesen a tökéletesen tiszta olaj és zsírmentes felület alapkövetelmény ennél is.
Sajnos már lassan ez is megfizethetetlen nem hogy a szupermárkás mindenttudó ragcsok.
Előzmény: szabad paraszt, 2024-02-16 20:21:43 [1841]
Kopirnyák | 2705
2024-02-16 21:57:06
[1844]
1. egy tisztítás az nem felújítás 2. aki nincs tisztában azzal, hogy egy tömítést mivel lehet kiváltani, annak szerintem nem feltétlen kell belekezdenie még ebbe sem 3. kaphatóak kifejezetten olajálló tömítőpaszták, és tömítésanyagok szakboltban, az obi a városi barkácsolók "mekkája"
Előzmény: szabad paraszt, 2024-02-16 20:21:43 [1841]
kertész laci | 773
2024-02-16 21:40:48
[1843]
Én ajánlom az ecetsavas helyett az Elring Dirkót, vagy a Rentz graut ,és van a csapágy boltokban egy gáztöltetű, önkinyomós , nem ugrik be a neve ,talán loctite.
Én FBS-t használok általában jó szokott lenni. Bár megjegyzem 20-éve jobb volt.
Előzmény: szabad paraszt, 2024-02-16 20:21:43 [1841]
szabad paraszt | 212
2024-02-16 20:21:43
[1841]
Tanácsot kérnék, tömítés ügyben. Éppen eszterga felújításban vagyok, ami annyit tesz, hogy darabjaira szedem, kitisztítom és újra összerakom, közben a villamos részét is felújítom.
Egyes elemek úgy vannak osszecsavarozva, hogy alakos tomítés van közöttük. Az eredeti alakos tomítések természetesen a kukában végzik, mert elöregedtek. Érdemes ezeket újra alkotni, vagy simán helyettesíthetőek valamilyen olajálló szilikonnal/pasztával.
Ha simán helyettesíthetőek, akkor van valami márka/típus javaslatotok? Vagy az első szembejövő OBI-s is jó?
jani300 | 12313
2024-01-07 15:20:41
[1840]
Üdv ! Sokat kellene írnom a témában .... A videóról : Nálam is 15 kw os villanymotor működik ,de nem egészen így . Szerintem is szinte lehetetlen egyfázisról elindítani közvetlenül , de az amik úgy használják ,szinte ugyanebben a felállásban . Amikor ezt először szóbahoztam a fórumon ,kiderült Svejk ismerte ! Az én szememben ez akkor nagy szó volt ,mert nálunk ez nem közismert dolog . Berántós dolog nem jöhet szóba ,az azért nagyon bóvli . Az általam kidolgozott módszer : Hálózat egy 230/400 voltos autótrafóra dolgozik . A nagy motor csillagban indul , a két 400 voltos kapocsról , egy segédfázis nyomógombbbal . Tehát két fázis ,segédfázissal a harmadik fázisnak . A nagy motor előtt közvetlenül van csillag delta átkapcsoló , felpörgés után átkapcsolható . Deltában lehetetlen elindítani , fröccsen rögtön a bizti . Ennyi röviden .
Most amit én használok ott a csillagpont nem földpotenciálon van , és még több érintésvédelmi anomália is lehet , csak saját használatra csinálom !
Kicsit tovább ragozva : Maga a 15 kw os motor is vetekszik árban ,a hálózat átalakítás költségeivel . Csak meglévő elfekvő anyagból van értelme a próbálkozásnak is . Nem igen akartam részletekbe bocsátkozni ,mert nem egy elfogadott téma ez mostanság . Manapság még egy sima asztali fúrógépre is frekiváltó kell ,hogy minek az nem az én gondom . Mostanában azért inkább rámennék egy ledobot nagyobb napelem inverterre , ha módom lenne rá . De már a korom miatt is maradok ennél a megoldásnál ami ,nekem teljes mértékben megfelel . Ha esetleg olyan helyzetbe kerülnék ,hogy a pénz egyáltalán nem számít ,már indulna is a hálózat fejlesztés És ugye napelem is . De szerintem ilyen gondom sem lesz már
Ezt érdemes megnézni 230v 1f -ból 400 v 3f csinál a motor- generátorral. Janinak írom, ha még megspékelnénk nyomógombos segéd fázis indítással, szerintem az is működne...
Ja , az autotrafós megoldással egy kusong üzemel nálam, 5,5 ös főmotorral . 3X400 Volttal . De ez deltában indult gyárilag előre ,na az lehetetlen egyfázisról , ott azonnal repül még a 25 ös olvadóbetét is a betápon . De csillagba kötve is bőven elég ,legalábbis nekem , a motor teljesítménye .
Ha a hálózatfejlesztés (és a járulékos korszerűsítés, teljesítménynövelés) árából levonod a két gép átépítésének a költségeit, akkor is sok, de valamivel barátságosabb, és növeli az ingatlan értékét.
Mostanság a frekiváltó a divat . Haver árult esztergát .E2N-t éppen . Mérnökök vették volna meg ,és mondták lehetetlen egy fázisról használni . Hát megoldottam , egy kapcsoló egy dupla teljesítményű motor , gomb segédfázisnak ,kondi . A földön pörgött egy négy kilóvatt körüli motor , segédfázissal üresen elindítva . Avval párhuzamosan kötve kapcsolón keresztül az eszterga deltába kötött motorja . Indul , iránytvált kontrázni azért óvatosan lehet . Az egészet letakartam egy nagy kartondobozzal had mérnökösködjenek ,ha már lehetetlen ...
Üzemelés : elindul segédfázissal a puffer motor , először . Utána már lehet indítani az eszterga evvel párhuzamba kötött motorját , irányt vált bármi . Nem egyfázisú motor kerakterisztika a végeredmény ! Ezt meglehet fejelni előtét autótrafóval , akkor hozzá sem kell nyúlni a szerszámgép villamosságához .
Ha van nagyobb motor , elfekvőben .akkor ingyen van ez a cirkusz . De az amik használnak forgóátalakítót ,egyfázisról háromra , ezt itt a fórumon tudtam meg . Jóval később .