HobbyCNC fórum
FTP tárhely: http://cnctar.hobbycnc.hu v0.9.6 Régi HobbyCNC oldal: http://archiv.hobbycnc.hu

Új regisztráció / Átregisztráció a régi fórumról
    
   


Gépek felújítása A-tól Z-ig

Technikák, fogások, ötletek

 

Időrend:
Oldal 1 / 36 Ugrás ide:
Sorok:
1  2  3  4  5   Következő ►  Utolsó ►|

  Fórum főoldal  |  A lap aljára

occseb | 236    2023-03-23 06:39:28 [1791]

Igen, úgy tűnik hogy nekem is onnan szivárog az olaj.
Igaz hogy az eredeti szint (a kémlelőablak középvonala) fölött 9cm-rel van most a szint. Lehet hogy túlzás ennyire túltölteni. És valószínűleg semmit nem szivárogna ha a szintre lenne töltve.
Valamiért csak kitalálták anno a mérnökök hogy ott legyen az olajszint aholz, és ne feljebb.
Persze ha a két nagy fogaskerék beleér (ahogy most az enyém van) akkor biztosan több olaj jut oda, a kérdés hogy feltétlenül szükséges-e ez.

A főorsóház leszedését azért nem végezném el hirtelen felindulásból, mert azt utána visszaállítani az eredeti pozícióba szerintem nem egyszerű dolog, több hibát generálhatok vele mint amennyit megoldok.
Amúgy szerelés szempontjából nem tűnik bonyolultnak, négy nagy csavar kiszed, egyik oldali tengelyvonal állító hernyócsavar pár fellazít, főorsóház oldalra eltol, és leemelhető az egész, valószínű kéet emberes.

Meghallgatok még pár véleményt hogy látják mások is ezt a kérdést.

Előzmény: Kelemen Tibor, 2023-03-22 20:17:09 [1790]


Kelemen Tibor | 6    2023-03-22 20:17:09 [1790]

Üdv.
Szintén nekem is folyt az olajam, de nekem az orsóház alól gyöngyözött. Az orsóházat felülről benyúlva van 4csavar ami rögzíti az alaphoz, az alapba van oldalról szintén 4 pozicionáló csavar ezeket érdemes kilazítani az orsóház levétele előtt. Az orsóház és az alap között tömítésnek kellene lennie. Nekem a főorsón hátul a csere fogaskerekek felől 2 radiális támcsapágy van berakva én így vettem, nem tudom mennyire gyári a dolog de működik. Az olajat én is túltöltöm, mert nem jut fel a tepsibe másképp az olaj ami a két csapágyhoz vezeti réz csöveken keresztül az orsóház két bemarásába.Ha jól emlékszem csapágy cserénél a hátsó csapágy külső gyűrűjét kicsit beköszörültem, hogy az olajzó furatot ne takarja el. A lecsorgó olaj a főorsó közepén lévő csapágysoron keresztül folyik vissza az elülső fogaskerekekhez. Remélem tudtam segíteni. Ha gondolod holnap délután kinyitom a gépet és fényképezek.

Előzmény: occseb, 2023-03-22 08:08:46 [1787]


occseb | 236    2023-03-22 08:21:02 [1789]

Most jutnak eszembe utólag a dolgok sorry.

Ha a nagy imbuszokat a sarokban kiveszi a jóember akkor lényegében leemelhető a főorsóház az ágyról? Persze csak akkor ha nincs rajta az ékszíj.

Ha ez így megtörténik akkor utána visszahelyezésnél kell állítani az tengelyvonalat vagy ott úgy van tájolva hogy ha visszarakom akkor ugyanúgy fog állni mint ahogy előtte?

Előzmény: occseb, 2023-03-22 08:04:49 [1786]


occseb | 236    2023-03-22 08:09:31 [1788]

4. pontban lévő alkatrész az ominózus 714 számú.

Előzmény: occseb, 2023-03-22 08:04:49 [1786]


occseb | 236    2023-03-22 08:08:46 [1787]

Az 5. ponthoz egy kép.
A piros irányban biztosan folyik az olaj. Kell hogy a zöld irányba is folyjon?

  

Előzmény: occseb, 2023-03-22 08:04:49 [1786]

occseb | 236    2023-03-22 08:04:49 [1786]

Kicsit megkavarnám a régóta álló vizet a "Kéttámcsapágyas vagy egy az E2N" témában.

Előzmények:
A hétvégén lettem figyelmes rá hogy a gép alatt áll az olaj. Megmondom őszintén hgoy nem szoktam alávizslatni sűrűn, lehet hogy mindig is szivárgott az olajcsere óta. Nem a nortonból és nem a váltóból hiányzik. Leszedtem a főorsó fedelet (mivel anynira túltöltöttem hogy a nagy "A-B" fogaskerékpár is beleérjen, ezért a hátsó kémlelő ablak nem látja el funkcióját), és látom hogy onnan hiányzik az olaj. Ez cserekerekek alatti tálcában is állt. Azt a tanácsot kaptam hogy cseréljem ki a főorsó->norton kihajtás szimmeringjét mert hogy az szokta elfosni magát.

Két hátsó kupakot leszedtem, elpucoltam, az alsóba szimmeringet cseréltem, peremet tömítettem és visszaraktam.

A felsőnél arra lettem figyelmes hogy a csapágy zsírozva van. Ezzel alapból nincs is bajom, de gondolkodtam rajta hogy a metszetek alapján annak is olajkenésűnek kellene lennie. A felső kis csésze lefolyó furatába benyomtam egy jó 2dl olajat, de a csapágyfelé egyáltalán nem folyt.

Nekem szerintem 1 támcsapágyas verzióm van, mert ha benézek a csésze kis furatán akkor nem egy másik támcsapágyat látok hanem azt hogy belülről egy perem félig belóg a furatba.

Kérdéseim az alábbiak:

1. Hülye vagyok hogy túltöltöm az olajat? Maradjon csak a szint magasságnál?

2. Látott már valaki olyat hogy a főorsó alatti öntvény és az ágyazat közötti felületen (ezt rögzíti össze a 4 nagy BKNY csavar) szivárogna el az olaj?

3. A főorsó norton lehajtó kis házából hogyan folyik vissza az olaj a főorsó alá?

4. Van esetleg valakinek képe a hátsó mélyhornyú és a támcsapágytámasztó tárcsa közötti távtartóról?

5. Be lehet az előzőt rosszul tenni hogy ne terelje a hátsó mélyhornyúhoz az olajat? Egyáltalán kell hogy terelje arra?


koppincs72 | 20    2023-03-05 19:41:28 [1785]

Köszönöm a segítséget.

Előzmény: paradipiro, 2023-03-03 18:17:37 [1784]


paradipiro | 85    2023-03-03 18:17:37 [1784]

Szervusz,

Az E3N gépnél a keresztszán anya viszonylag egyszerűen gyártható, amennyiben a gyári utánállításról lemondunk a fenébe. Az eredeti elgondolás egy hosszában hasított anya, amivel a kezdeti kopásmentes orsóhoz be lehetett ugyan állítani az anyát, a későbbi beállításhoz viszont már nem alkalmas módszer.
Ettől eltekintve egy egyszerű hengeres anya, ami nem a homloklapján, hanem keresztbe van megmenetelve, ezáltal a szán függőleges kopására nem érzékeny.

Javaslom, hogy az illeszkedő átmérőjét a keresztszán öntvényednek mérd meg, ugyanis az a legjobb, ha az adott géphez illesztve készül az anya. Illesztésének lazának kell lennie, de a a kotyogást mind a házban, mind az orsón minimálisra kell venni (érthető okokból).

Amennyiben csak új anyát szeretnél gyártani, el kell szomorítsalak, nem fogod tudni kellően szűk illesztéssel elkészíteni az anyát a kopott orsóhoz.
Amennyiben az orsód nincs látványosan elkopva, másik gépre fogva, a menet felszabályozásával egyenletessé lehet alakítani az orsót, majd ehhez a szabályozott menethez lehet készíteni az anyát, a gépedről vett átmérővel.
Alapanyagnak csapágybronzot ajánlanék (CuSn12 pl.).

Remélem tudtam segíteni, a kivitelezéséhez sok sikert kívánok.

Előzmény: koppincs72, 2023-02-24 20:36:00 [1775]


jani300 | 11425    2023-02-25 19:29:45 [1783]

Az van hogy nem biztos hogy jó lesz .
Csuhás leírta a legegyszerűbb módszert .
Ha új anya kell , a gépen a legegyszerűbb megkeresni az új anya orsóközpontját .
Lehet hogy az E3N már csereszabatos , de ha már javították a keresztszánt ,tuti szorulni fog elől hátul a szán ,gyári új anyával .
Konkrétumot ehhez a géphez nem is tudok mondani ,mert ezt speciál nem ismerem ,.

Előzmény: PSoft, 2023-02-25 19:09:56 [1781]


koppincs72 | 20    2023-02-25 19:16:11 [1782]

Szeretném magam elkészíteni, tudom vásárolni is lehet és vannak olyan helyek ahol ezt el is készítenék nekem de egyelőre nem ebben gondolkodtam.


PSoft | 18007    2023-02-25 19:09:56 [1781]

Éreztem én még az este, hogy ebből "baj" lesz.

Írni is akartam hogy...
Mi van ha a rajzot csak azért kéri hogy szakemberhez vigye, aki majd az alapján legyártja azt az anyát.

Előzmény: jani300, 2023-02-25 18:48:47 [1778]


Csuhás | 6488    2023-02-25 19:02:52 [1780]

Szervusz Lajos!

Jani300 véleményem szerint kellően udvarias véleménye teljesen igaz. Egy rajz alapján készült anya igen nagy valószínűséggel használhatatlan lesz. Többek között azért mert az évtizedes használat kopása miatt máshol van mind a szán mind az orsó.

Egyébként a javítás szokásos módja vásárolt trapézmenetes orsó betoldása a kopott menet helyére, majd az régi bronz anya felfúrása és új vásárolt menetes anya beillesztése és beforrasztása. ( Ha osztott anya akkor az utolsó lépésben kell ketté vágni )

Előzmény: koppincs72, 2023-02-25 18:35:56 [1777]


TBS-TEAM | 2010    2023-02-25 19:02:29 [1779]

Keresztszán anya stb...

Előzmény: koppincs72, 2023-02-24 20:36:00 [1775]


jani300 | 11425    2023-02-25 18:48:47 [1778]

Tisztelt Fórumtárs !

Több alkalommal leírtam már hogy szerintem hogyan kell egy ilyen anyát elkészíteni , nem is csak egy módja van a javításnak .
Mivel ezek egyedi darabok ,nem feltétlenül lehet rajz alapján elkészíteni .
Én meg már belefutottam olyan dologba , hogy nálam nagyobb tudásút próbáltam tanítani ,azért kérdeztem .
A válasz részletessége ,azon múlhat ,kinek írom , azért kérdeztem .
Nem érzem úgy hogy kioktatón vagy sértőn írtam volna .
Egy kérdést tettem fel ,csak .
Én sem vagyok forgácsoló ,de némi tapasztalatom azért talán van .
Az hogy rajzot kértél , az miatt kérdeztem vissza .
De ha ügy érzed megsértettelek ,hát bocsánat .
Akkor megkérdezem ,szerinted egy általános rajz alapján elkészíthető ?

Előzmény: koppincs72, 2023-02-25 18:35:56 [1777]


koppincs72 | 20    2023-02-25 18:35:56 [1777]

Tisztelt Fórumtárs.
Köszönöm válaszod, és őszintén nem is számítottam csak és kizárólag ilyen válaszra.
Kaptam már segítséget a fórumon, de sajnos ez a válasz stílus a jellemző.

A megítélés nagyon fontos, jobban mint a segítség.

Köszönettel: Farkas Lajos

UI: hobbista létemre nem vagyok egy "penge" de igyekszem

Előzmény: jani300, 2023-02-24 21:06:28 [1776]

jani300 | 11425    2023-02-24 21:06:28 [1776]

Sose tudni milyen felkészültségű egy kevés hozzászólással rendelkező fórumtárs .......
Ezért megkérdezem ,tudod hogyan kell egy ilyen anyát elkészíteni ?

Előzmény: koppincs72, 2023-02-24 20:36:00 [1775]


koppincs72 | 20    2023-02-24 20:36:00 [1775]

Tisztelt Fórumtársak !

E3N esztergához keresnék keresztszán anya készítéshez rajzot, ha esetleg valaki készített már ilyet.

Köszönettel mindenkinek.


Ricsi555 | 1    2023-02-21 15:33:11 [1774]

Tisztelt Urak!
Egy Tungsram LK-26 vákuumszivattyú felújításához nagyon jól jönne egy gépkönyv. Kallódik esetleg valakinél egy példány? Köszönöm előre is!
Üdvözlettel:
Gendur Richárd


Scythian | 158    2023-02-18 22:09:53 [1772]

Üdv Urak!

Román gyártmányú FU36 marógép hajóművében szeretnék olajat cserélni, de a silány fodítású gépkönyv épp csak arra nem tér ki, hogy hol a fészkes fenében van a leersztő csavar, illetve honnan lehet feltölteni. Tudna valaki némi infóval szolgálni?
Toni


Kopirnyák | 2414    2023-02-15 20:20:26 [1771]

Egy normális köszörűben elől-hátul min. P4 párosított ferdehatásvonalúak vannak.

Előzmény: Alsohegyi16, 2023-02-15 16:54:42 [1768]


mematyi | 264    2023-02-15 17:08:34 [1769]

Igen, csak a többi csapágynak nem 500-1000font darabja, szerintem arra gondol!

Előzmény: Alsohegyi16, 2023-02-15 16:54:42 [1768]


Alsohegyi16 | 159    2023-02-15 16:54:42 [1768]

Mi a gond a köszörűvel? A Gamet csapány ütése nagyobb mint a dupla hengergörgős P41-es, legalább is az esztergából kiindulva, az Arad gépekben is Gamet van. A legtöbb köszörűben ennél sokkal gagyibb megoldások vannak. Az asztala is pontosan fut, ezért kerestem ezt a típust. Nekem a méretével sincs bajom, nap mint nap marok, de ritka ahol 200mm-t meghaladó darabom van. Sima 100-as gépsatut használok vagy párhuzam szorítókat, szóval kis gép kis munka.

Előzmény: TROMF22, 2023-02-15 16:36:18 [1767]


TROMF22 | 1263    2023-02-15 16:36:18 [1767]

Ne viccelj már!
Én még a köszörűt is elvinném a közeléből.
Egy ilyen ötlet még akkor is bűn, ha esetleg nem olyan a főorsó csapágyazása, mint az eredeti Schaffnernek.
A szánokról nem is beszélve.

  

Előzmény: Alsohegyi16, 2023-02-15 14:45:30 [1766]


Alsohegyi16 | 159    2023-02-15 14:45:30 [1766]

Alapvetően köszörűnek szántam, élezéshez, síkoláshoz. Nagyon pontos a csapágyazása, és ebben az esetben vertikàlfej sem promt kell. Majd idővel találok. Ezt is kb 2 évig kerestem, mire találtam.

Előzmény: mematyi, 2023-02-15 07:35:00 [1764]


szabo jankó | 373    2023-02-15 08:37:12 [1765]

Nekem is volt egy de az TOS volt . Én csináltam hozzá függőleges fejet. Már régebben eladtam.

Előzmény: Alsohegyi16, 2023-02-14 17:51:38 [1758]


mematyi | 264    2023-02-15 07:35:00 [1764]

Bocsánat, igen arra.

Érdekes gépezet, gondolom az elején lévő nagy karral gyorsan lehetett mozgatni az asztalát, mint egy síkköszörű-félén. Kíváncsi lennék, mire csináltak anno ilyen pici gépecskéket.

Ha műszakilag gyönyörködni akarsz rajta, meg szabadidődban festegetni, szerelgetni, akkor jó választás, de nagyon kicsinek találom a munkaterületét még hobbi-forgácsolásra is, ha csak nincs valami réteg-munkád, amihez pont ez kell. Vertikálfeje nincs, úgy láton.

Nekem a sajátom után, ami szintén nagyon kicsi így utólag (500x350x380 mozgás) az tűnt fel elsőre, hogy kb nincs olyan pici osztófej, körasztal amit erre fel tudnál tenni, egy mikro-satun kívül.

Előzmény: Alsohegyi16, 2023-02-14 19:01:18 [1760]


TROMF22 | 1263    2023-02-14 21:10:37 [1763]

Sajnos közelebbről nem.
Most hogy felbukkant nálad, rákerestem amit csak a neten elértem, és igen szimpatikus lett.
Nagyon meglátszik rajta a "származása".

Előzmény: Alsohegyi16, 2023-02-14 20:53:12 [1762]


Alsohegyi16 | 159    2023-02-14 20:53:12 [1762]

Ismered esetleg a Kovopolt?

Előzmény: TROMF22, 2023-02-14 19:59:32 [1761]


TROMF22 | 1263    2023-02-14 19:59:32 [1761]

Lehet szavazni?
+1 szavaztat, maradjon a Kovopol!

Persze az is számít, milyen munkákra szánod.
Mert a munkatere elég kicsi:
Asztal hosszanti előtolása: 250 mm
Keresztasztal előtolás: 105 mm
Függőleges asztal előtolás: 160 mm

Ha ez nem kizáró tényező, akkor - hiányossága ellenére - a legmodernebb, legkomolyabb géped lesz.

Előzmény: Alsohegyi16, 2023-02-14 19:01:18 [1760]


Alsohegyi16 | 159    2023-02-14 19:01:18 [1760]

A Kovopolra gondolsz. Eredetileg Cseh gyàrtmány, ritka madár, de nagyon pontos, precíz gép. A svájci Schaffner F6 koppintása, igazi remekmű. Nem sok minden hiányzik róla, csak festeni kellene, sajnos az eredeti dukkó nagyon romos.

    

Előzmény: mematyi, 2023-02-14 18:13:37 [1759]


mematyi | 264    2023-02-14 18:13:37 [1759]

Hát, ha engem kérdezel, egyértelműen ez a kis orosz.

Elég picike, hiányos is, nagyon korlátozottan használható.
Célgépnek jó lehet átalakításra.

Előzmény: Alsohegyi16, 2023-02-14 17:51:38 [1758]


Alsohegyi16 | 159    2023-02-14 17:51:38 [1758]

675-is van, meg még néhány más szépség. Már besokaltam velük, csak nehéz eldönteni melyik mennyen a háztól.

      

Előzmény: mematyi, 2023-02-14 08:11:37 [1757]


mematyi | 264    2023-02-14 08:11:37 [1757]

Hú, ez aztán kicsi/különleges/ritka gép!

Miért esett erre a választásod? Nem 675P-t sikerült keríteni pár hete?

Előzmény: Alsohegyi16, 2023-02-13 21:09:19 [1756]


Alsohegyi16 | 159    2023-02-13 21:09:19 [1756]

Kis segítséget kérnék! Nincs valakinek Kovopol FHP 17 gépkönyve? Sehol nem találok, viszont felújításhoz jól jönne.
Kösz
Zsolt

  


mdani2 | 268    2022-12-10 22:23:17 [1755]

Volt egy kis időm, megcsináltam a mágnestalpat a gyorsulásmérőnek. Jó erős mágnest találtam hozzá. Igaz a gyári fej, az V alakban van, hogy hengeres testre is fel lehessen fogatni, de nekem így is jó lesz. Nem túl nagy az érzékenység: 25mV/g. Próbaként feltettem a köszörűorsó motorjára és még néhány helyre a gépen. Érdekes módon van a járásban egyfajta lebegés, nem állandó az amplitúdó és fülre is hallani. Viszont az egész műhelyben csak ez az egy motor ment, szóval nem tudom, hogy mivel alakult ki interferencia. Minden esetre elég kicsi a jelszint, mert a motor oldalon, ahol legnagyobb volt a jel, ott mértem olyan 2.5mV körül. Lehet ez kevés lesz az oszcilloszkópnak. Szó, ami szó, működik, majd folytatom a kísérletet. Le kellene szabályozni a követ, kiegyensúlyozni padon, visszatenni... előtte/utána mérés és kiderül, hogy mennyit változott. Lehet nem ártana egyet kő nélkül, csak az orsó magában is.

    

Előzmény: Csuhás, 2022-11-04 21:40:18 [1741]

jani300 | 11425    2022-11-09 23:02:05 [1754]



Sokat dolgozott ,szépen is .
Csak az elvi bukfencért kár !
A hegesztés minősége is kivétel .
Pedig majdnem teljesen végig néztem .


mematyi | 264    2022-11-07 08:43:44 [1753]

Szia!

Sajnos van benne pár tized mm a legmélyebb részén, még ha nem is látszik.
Úgy csináltam, hogy a mágneses óratalpat előre tettem a tokmány alá, ahol érintetlen a sík szegnyereg ágy, és lerögzítve, óvatosan forgatva a talp tengelye körül legyezve méregettem. Szeretnék majd egy szögtapintós órát is, azzal lehet jobban kijön, nem tudom.(Volt már, csak ellopták)

Egyelőre megnézem milyen elforgatott hüvellyel, meg a hüvely melletti rögzítőt félig megszorítva. Igazából megfelel minden alkalmi munkámra, csak hát na, szeretném ha a gépeim tökéletes állapotúak lennének.

Gondoltam már rá, hogy kérek pár árajánlatot ágyköszörülésre, meg főorsó köszörülésre, még talán anyagilag is azt mondom, lassan összerakosgatnám rá, de igazából egy hasonlóan precíz nóniuszos, kb. ugyanekkora méretű, de főorsófékes és nagy áteresztésű(35-40mm+) típus lenne, ami még inkább passzolna nekem. Valami S32 vagy SV18, vagy az újabb fajta 52es áteresztésű típusok, mert néha kell 26-30as hosszú köracélokat menetelni.

Előzmény: szucst, 2022-11-07 07:13:12 [1752]


szucst | 452    2022-11-07 07:13:12 [1752]

Szervusz,

Az ágy prizmái szerintem szépek, egyenletesnek tűnik a lenyomat is, valószínűtlennek érzem a 3 tizedet.
Méréshez:
Vagy síktárcsába fogj egy hidraulikaszárat kicentrírozva, kb 0 ra vagy mérőtüskét a főorsóba, mindenesetre ismert legyen az ütése adott szöghelyzetekben és ehhez méricskéld függőlegesen és vízszintesen a szán és szegnyereg kopásait.
A prizmák tetején levő sík nem okvetlenül fut bármivel is.
A mérésnél előre v hátra tekered, hol fogod meg, minden számíthat ( ha lötyög, kopott) majd rájössz.

Ha mégis pár százados az ágykopás akkor mehet a lepucolt szegnyereg előre és felfúrod + új járóhüvely lent már írták hogyan.

Úgy általában (amit Jani is ír): szerszámgépeken darab és szerszám kinyúlásokat minimálisra kell venni mindenhol-> erőkar/ remegés/ kihajlás stb
Olyan közel állni a szánnal hogy éppen elforogjon a darab, és a szegnyereg járóhüvely mindig kb alaphelyzetből kezdjen dolgozni - nyílván amit össze lehet hozni…

Előzmény: mematyi, 2022-11-06 22:10:48 [1750]


jani300 | 11425    2022-11-06 22:24:07 [1751]

Ne tekerd ki egészen a járóhüvely ,inkább az egész szegnyerget told közelebb a tokmányhoz .
Az segít ha finoman meg szorítod a rögzítőt ,
Ha kupec lennék , megkérdezném mit kérsz a leharcolt esztergádért
De egy ilyen szövegre már nekem is a zsebemben nyílik a bicska
Szépek egyébként a szán prizmái !

Előzmény: mematyi, 2022-11-06 22:10:48 [1750]


mematyi | 264    2022-11-06 22:10:48 [1750]

Sziasztok!
Köszi a választ mindenkinek!

Ma volt alkalmam méregetni kicsit a szegnyerget.Látható a képen, hogy milyen kopás van az ágyon. Hogy ez sok-e, vagy átlagos egy 50 éves, elvileg nem agyonhasznált gépnél, mondjátok meg Ti, én nem láttam elég esztergát ehhez.

Ágy1
Ágy2
Ágy3

Ez a kopás kb 0.3mm mély a mellette lévő érintetlen felülethez képest. A prizmás részén a kopást nemigen tudom mérni, max a tetejéhez, amiről úgy tudom, az nem köszörült, ahogy a hossz-szán prizma teteje sem.

A szegnyereg talpán már van egy teljesen jó hézagolási megoldás. Talp

Megmértem a hüvelyt, azon 1-2 század kopás lehet, de igazából egy régi MOM mikróval mértem, még abban is lehet egy kis pontatlanság. Ami érdekesebb, az az öntvény része. Ha jól gondolom, gyárilag nagyjából 0.02mm játék lehet(ett) a hüvely és az öntvény között. Ez kb meg is van, a tokmány felőli 5cm-en kezd el kitágulni, a végére kb 0.1mm átmérő-különbségre, ebből adódhat a kottyanás.
kép1
kép2

Az látszik, hogy az öntvényben kopásmentes maradt az a rész, ahol a reteszhorony fut, így ha más nem, az jutott eszembe, hogy készítek a hüvelyre kicsit elforgatva egy másik retesz-horony csatlakozást, így egy picit szorosabb lesz a dolog.

Az oldalsó szorítódiót meghúzva eltűnik a lógás, de jóval nehezebb lesz tekerni.

Előzmény: szucst, 2022-11-06 07:19:15 [1749]


szucst | 452    2022-11-06 07:19:15 [1749]

Szervusz,

Szerintem…
Ha ismered a géped hibáit tudod így is használni. Kisebbre kell előfúrni és ki kell esztergálni… nem csak a te géped lógatja a szegnyereg hüvelyét.

A másik vonal hogy számolsz:
Meddig bírod ki gép nélkül, kell-e ágy köszörülés(ca 150..200), vagy gépcsere…

A felújítós rész csak úgy megy ahogy lent írták, szerintem pontatlan ágyra kár illeszteni, nagy munka és nem lesz jó az eredmény.

Előzmény: mematyi, 2022-11-04 16:25:07 [1734]


jani300 | 11425    2022-11-05 10:59:51 [1748]

Az éjjel találtam , egy másik fórumon .
4X6 colos fémdaraboló szalagfűrész hajtása , méretezve .
Einhel gépem van ,hiányosan abba is ez lehet .
Találtam gyári csigakereket is más gépét de ugyanez lehet ,fényképpel részleges méretekkel .

  


kmil | 194    2022-11-05 10:46:03 [1747]

Nemrég volt a hirdetés figyelőben egy eladó hosszgyalugép a Face-en. Egy üzenetet megérne küldeni neki, hogy eladás előtt mennyiért gyalulná meg az ágyat. Biztos olcsóbb lenne mint a nagyüzemi köszörülés, és utána jöhet a szegnyereg. Egy kisebb gép ágyát még személyautóval is el lehet vinni.


jani300 | 11425    2022-11-04 23:52:43 [1746]

Hát igen , de akkor megint ott vagyunk a teljes felújításnál .
Feladom

Előzmény: Virbo, 2022-11-04 23:48:32 [1745]


Virbo | 1119    2022-11-04 23:48:32 [1745]

Igen, én ezt tudom.
De a korrekt vonalfúrás feltétele hogy az ágyazat jó.

Előzmény: jani300, 2022-11-04 23:21:34 [1744]


jani300 | 11425    2022-11-04 23:21:34 [1744]

Az még a probléma hogy a szegnyereg testben lévő furat sűlyed a kopások ,felújítások miatt , a főorsó vonalához képest .
Igen ,helyben kell a főorsó vonalába fúrni .
A régi furatra ráállva nem lesz jó .
Ha már maga a furat javítva van akkor elegánsabb megszüntetni a kopások miatt szükséges hézagolásokat is .

Előzmény: Virbo, 2022-11-04 23:04:51 [1743]


Virbo | 1119    2022-11-04 23:04:51 [1743]

Én úgy értelmezem a problémát, hogy a kitekert hüvely tud kotyogni a testben, emiatt van hogy totál véletlenszerűen áll be a befogott csúcs vége. Ezt hogy passzítod, állítod be a főorsóra? A testet/hüvelyt kell rendbe tenni vobalfúrással (írta hogy kopott a szegnyereg vezeték is), vagy egyéb technikával.

És hát igen a fúrós bácsi nem fog tökölni hogy vonalba állítsa a szegnyeregtestet...
Egy hónolóval esetleg meg lehet próbálkozni a kézikerék felőli oldal felől indulva, jópár század kúpolást ki lehet szedni ha tudja az ember hogy mit csinál... De nem tudjuk mi és mennyire kopott...

Előzmény: jani300, 2022-11-04 22:15:39 [1742]


jani300 | 11425    2022-11-04 22:15:39 [1742]

Nem igazán értelek benneteket .
Kicsit fel kellene javítani ,igazítani a szegnyeregtalpat , eltávolítani minden bájlagot, szépen összeilleszteni minden felületet .
A hónolás mint munkafolyamat megvan hogy mi célt szolgál ?
De úgy emlékszem motorhengereket javítasz ,tehát tudod .
A feljavított szegnyerget , lesúlyozva , a keresztszán elé téve fel lehet fúrni egy bábbal támasztott fúró rúddal gépi előtolással . ÉN TÁMASZTÁS NÉLKÜLI FÚRÓRÚDDAL FÚRTAM ,MERT FÉLTEM HOGY FÉLREFÚROM A FURATOT A PONTATLAN TÁMASZTÁSSAL .
Igazából csak tiszta felületet kell elérni a fúrással .
Egy új járóhüvely készítése azért nem lehet akkora kihívás .
Csak hát ellenőrizni kellene a főorsó párhuzamos futását a szánnal a szegnyeregvezetéket ugyan így mert egyébként nem lesz jó eredmény akkor sem ,ha nem lötyög a járóhüvely .
Hengerfúró hogyan fogja biztosítani a főorsó és a járóhüvely pontos egytengelyűségét erre kíváncsi lennék ? Mert ezt elképzelni sem tudom hogyan tudná megoldani .

Előzmény: Virbo, 2022-11-04 21:19:59 [1740]


Csuhás | 6488    2022-11-04 21:40:18 [1741]

A szövegben utalnak rá egy félmondatban: Egy tükördarabkát raksz a gépre majd egy lézerpointerrel rávilágítasz. A rezgés miatt a falon egy nagyobb fényfoltot ad a visszavert fény. Ennek a foltnak mondjuk a legnagyobb mérete jellemző a rezgés mértékére. Nem mérés csak összehasonlítás, de egyszerűen, gyorsan látszik hogy hol nagyobb a rezgés.

Előzmény: mdani2, 2022-11-04 15:35:24 [1733]


Virbo | 1119    2022-11-04 21:19:59 [1740]

Mérj bele a szegnyeregtest furatába, hogy mennyire van megkopva a tejes hossz mentén. Illetve a járóhüvelyt szintén kívül. Itt már ki fog derülni hol a bibi.

Én is gondoltam rá hogy felhónolom a testet (nem hiszem hogy egy hengerfúró normálisan elszórakozna vele... ), de még gyűjtöm a csít. Meg a tudást hogy hogy is kellene a járóhüvelyt megcsinálni köszörűs nélkül...

Előzmény: mematyi, 2022-11-04 19:48:47 [1739]


  Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 1 / 36 Ugrás ide:
Sorok:
1  2  3  4  5   Következő ►  Utolsó ►|


 ◊