ABS-t még nem próbáltam, PETG-ből talán 30 dkg, PLA plus-ból kb. 3 kg ment át rajta. Nekem az is bevált, hogy PLA-nál felfűtöm (kézi beállítással) az asztalt 80°C-ra. A nyomtatás kezdetekor a g-kódból visszaállítja 60°C-ra, de mire lehűl az asztal már kész az első réteg. A magasabb hőfok miatt viszont jól odaragad. Eddig még egyszer sem vált le a hőtágulás (kisebb hőfokra hűlés) miatt.
Ugyanezt csináltam én is. De nem lett jó. Összeraktam és elindítom nem jó. Kicsit meghúztam magam felé a kart és olyan lett mint én. No ezért került oda a rugó.
Nekem akkor szokott "elmenni" a szintezés, amikor lusta vagyok a 4 iratkapcsot leszedni az üvegszálas asztalborításról és a gépen kezdem lefeszegetni a nyomtatot. Ha túl sok ragasztót kentem fel és nehezen jön le, akkor esélyes, hogy valamelyik sarok elmozdul. Meg is érdemlem, szintezhetek újból. De ettől még máskor is megcsinálom.
Kipróbáltad a Creality fekete üvegszálas lapját? Mik a tapasztalataid? Én csak arra nyomtatok, de az első időben tökéletes tapadást hamar elfelejtette. A sima iskolai ragasztóstift csodákat művel.
Nyomtass 3mm-es üveglapra, vagy növeld meg az első réteg mennyiségét legalább 120%-ra.
Meleg asztal és fúvókánál ellenőrizted azt a görbületet? Nekem az Ultimaker nyomtatónál olyan görbe az asztal, hogy az üveglap alá simán alámegy egy papírlap középen, de semmi gond nincs, ha üvegre nyomtatok.
Nekem is Ender 3 van. Ahogy Cree írta, melegen (legalább 60°C-on mérd meg az asztalt! Hidegen nekem is púpos, de 60°C-on kiegyenesedik. A másik, hogy az indító layert akkor is érdemes legalább 0,3 mm-re venni, ha egyébként 0,1 (vagy 0,06) mm rétegvastagsággal nyomtatsz. Így az első rétegnél biztosan nem ér le a nozzle és a második rétegnél már sík lesz a felület. Amit még javaslok, a papír helyett használj háztartási alufóliát a szintezéshez. Vékonyabb és egyenletesebb vastagságú mint egy normál 80 grammos papír.
Ezen, én is átestem.:) Sokáig így volt nálam is, aztán valamiért szétszedtem az extrudert. A sárgaréz "ricnis kereket" vizsgálva olyan volt, mint egy leátmérőzött fogaskerék. Egy kellő profilú tűreszelőt választva, végigtoltam a fogközöket úgy, hogy éle is legyen minden fognak. Így összerakva, megszűnt a jelenség, utána már...nem volt szükség a pót rugóra. A fogak éle faszán tolja a filamentet, nem csúszik meg, se oda, se vissza.:)
Ha zavar felveheted az asztal hibáit szoftveresen vagyis nyomtatáskor korrigálja a z tengelyt ezt auto bed levelnek is hívják ehez kel egy szenzor BLTouch pl és a firmwarbe bekapcsolni ezt a támogatást ha nincs élesítve! Ajánlatos ezt fűtőt asztalnál meg tenni az a végleges deformáció nyomtatás kezdete!
Nem olyan rég szereztem be egy Ender3 nyomtatót, a problémám a következő lenne, az asztal szintezés, mégpedig hogy görbe az asztal, gondolom a hő hatására az alu lap meghajlott, ugye ki papirozom enyhe szorulással a négy sarok pontot középen pedig kb 0.1 el följebb van, lötyög a papir, gondoltam hogy rendelek másik Bed-et, vagy beviszem a melő helyre és síkba felmarok belőle pár tizedet, nem tudom küzd e valaki hasonló problémával, vagy tudtok e tanácsot adni, vagy valamiféle tippet.
keri | 14033
2019-01-16 12:11:29
[21125]
Ez több éves hír, és csak a lényegét nem írták le. Uborkaszezon van az INDEX-nél.
Ez a duma, hogy nem rétegekben képezik le jó marketigngszöveg, de természetesen ugyan úgy rétegekben képzik le. A nagy különbség ott van, hogy az a membrán amire világítanak, oxigén áteresztő, és olyan fényre keményedő gyantát használnak ami ettől nem köt meg a membránon.
Hagyományos UV-s nyomtatónál, levilágítanak egy réteget 5-10másodperc alatt, felemeli a tárgyat, hogy elváljon az edény aljától, majd visszateszi, és világítja a következő réteget.
Ennél a Carbon3D technológiánál nincs szükség erre a leválasztásra, hanem folyamatosan lehet világítani a rétegeket és egyenletesen kihúzni a gyanta tároló edényből, és ennyivel gyorsabb. Illetve így időveszteség nélkül tetszőleges rétegvékonyságot lehet használni.
Ránéztem a linkben szereplő könyvtárra is, rengeteg adat van benne és bár szövegszerkesztővel megnyitható, nem rekordos fájl, hanem mindenféle karakterek összevisszasága. Értelmes dolgot nem lehet kihámozni belőle. Nem csatolom be mert hatalmas az állomány, íme egy kis részlet belőle képernyő fotóként.
Én is azt állítom be. Még a 0.9-nél rak, utána hiányosan, vagy csak az alvázig. Már mindent állítgattam, 1mm-re állítom az XY távolságot, akkor a 0,8 kicsinyítéshez is rak, de az már kezd távol lenni. Még kicsinyítek rajta, akkor újra nem rak.
Felrakatom a repetiert most már. Kösz az infót, utána járok ennek.
Ugye van a Cura szeletelő önállóan telepítve, tudva milyen verzió. Meg ugye van a Repetier ami szintén valamelyik Cura-t használja de melyiket?
Hol ezt használom hol azt, de leginkább semelyiket. Kezdem átlátni a 3D technika működését, így már kezd alábbhagyni a lelkesedés is. No meg elkezdődtek a szürke hátköznapok is...