nem beleszólni akarok..de egész életemet a villamosság közelében éltem le.
ez amit linkeltél , ne bántódj meg , pénzkicsalás,az elemei hamar elpusztulnak. és hamis eredményt ad . ennek ugye rázós következményei lehetnek.
ha már fázisceruza akkor a hagyományos glimm lámpás sokkal biztonságosabb .
vannak érintés mentes fázis kémlelők . a villanyszerelő szakmában nemigen használják az olcsóbb verziókat .sok fals eredményt ad . szerencsére általában feszültséget mutat tévesen. ami még mindíg jobb mintha azt mutatná, hogy nincs fesz alatt. a jobbakon van elem tester ami használhatóságát kicsit javítja.
amik használhatók és megbízhatóak viszont drágák .
Ez jó! ilyet találtam én is! A hideg' lenne a lényeg! Ne kelljen csatlakozni tápra, csak a vezetékre ráhúzni valamit amin van egy led és az világít ha áram folyik, létezik ilyen?
Helyhiány miatt nem férnek a glimmlámpák! Ledes kütyü kellene, egy hideg műszer' amit ráteszek egy fázisra és a led világít ha áram folyik rajta, ebben kérném a segítségeteket!
Scythian | 171
2023-11-16 14:28:35
[24266]
Üdv Urak! Ha találkozott már valaki Phoenix Contact MCR-S áramváltóval, és ismeri annak lelkivilágát, nekiszegezném az alábbi kérdést. 3db egy ugyanaz tipusú / beállítású eszközre figyelmetlenségből az áram / feszültség kimenetek közé lett bekötve a Deprez. Helyesen az áramkimenetre csatlakoztatott műszer azóta AC áram mérése során csak pillanatnyi csúcsáramot indikál, majd a kimeneti áram 0mA. DC áram mérése korrekt. Számomra nem érthető, hogy mi történhetett, miért nem mér konstans AC áramot kitárólag DC-t. Egy negyedik, korábban be nem kötött darab ugyanazokkal a beállításokkal mindkét esetben korrekt értéket ad vissza. Létezhet olyan, hogy ezzel a malőrrel "szoftveresen" átprogramotódott? Nem találtam semmi utalást a leírásban. A vásárolt, nem Phoenix-es RS232-TTL-E kábellel sem mentem sokra, mivel nem hajlandó kommunikálni az eszköz. Kissé sokallom a 38+áfa árat egy gyári kábelért sorry.... Ha netán valaki valamilyen infóval el tud látni, esetleg volna kölcsön 1 napra ilyen vezetéke..... Toni
TBS-TEAM | 2985
2023-11-10 12:59:10
[24265]
Magyarul kommunikál nem bonyolult. 6W akkor elég sok kell. Példa méretek 5,4x6m. 205Lux 25db. 246Lux 30db. 365Lux 9db 18W megoldható.
Berakod a szimulátorba a GU-10-et aztán rájőssz, hogy kell egy raklappal. Mini Led paneleket használok 6-22W-ig Elméletileg nem szabályozható, de lehet őket szabályozhatóvá tenni pl:LC-40-60 stb.. 0-10V-al lehet fényerőt szabályozni. Ezek a Mini LED paneleknek jó a sugárzási szöge. 4000K a legjobb választás.
Esőnek ajánlom Dialux tervező programot tőldsd le ingyenes. Szinte minden gyártó lámpái megtalálhatók kb:190. Megrajzolod a helyiséget meghatározod a magasságot és illesztheted a lámpákat, hogy jó homogén világitásod legyen. 150Lux az igen kevés. Ahogy idösödől egyre nagyobb fény kell, hogy láss is. 200-250Lux 80cm magasságban már jónak mondható. A szabályozhatóság nagyon nagy előny, mert nem mindenkor kell ugyanannyi fényerő.
Felújítunk és néhány drámai akció után úgy tűnik, hogy még ebben a hónapban felkerülnek a karton álmennyezetek. Kerek, LED spotokat szeretnék, viszont elbizonytalanított a kereskedő, akinél vásárolnék. Fix, cserélhető fényforrású keretben + GU10-es izzókban gondolkodtam eddig, de elmondásuk szerint jobban járnék LED panelekkel, mert az tovább bírja, jobb a hűtése (?. A GU10-es azért szimpatikus, mert pár ezer forintból akár az összeset kicserélem egy helységben, viszont, ha a LED panel megy tönkre, akkor, ha már nem gyárták, vagy ilyesmi, akkor azt kicserélni nem tűnik túl rentábilisnek. Nálam még semmilyen LED fényforrás nem bírta ki a ráírt 25.000 órát
+ ha már itt tartunk, ez a 120-150 lumen/m2 megteszi ökölszabálynak?
polesz | 27
2023-10-31 11:32:02
[24258]
Szia !
Mindig az egyszerű megoldást kell keresni. Ha a fogyasztó teljesítménye nem a sok kW-os tartományban van, akkor alkalmazható a következő egyszerű megoldás, feltéve, hogy a 0 vezetékhez hozzálehet férni: Keress egy kis ellenállást ami bírja fellépő terhelést, iktasd be a kérdéses ágba, majd a 0-hoz képest mérj az ellenállás mindkét végén feszültséget. Ahol kisebb a mért feszültség, az a fogyasztói oldal. Ennyi...
Az általam talált az beforrasztható a nyákomba mert véletlenül jó a lábkiosztása, illetve a szivárgása sokkal kisebb, 0.5nA a másik max10nA szemben. ( Ez számít, mert van olyan üzemmód, amikor egy 6nA árammal húzzák el a bemenetet és így detektálják az érzékelő leszakadását. )
Igaz. Az áramköröm lineáris működési tartománya +-2.5V ideális esetben itt kellene megfogni a bejövő jelet, de azt hiszem ha ezzel a diódával határolom 5V-on akkor a dióda után következő soros ell. (5K) plusz kondi (1n) az AD belső bemeneti védelmével együtt már megóvja az AD átalakítót egy esetleges túlfeszültségtől.
Igen, egy diódányit engedi, de azt mondtad, hogy jó lehet, ha a táphoz képest limitálod, ami már lemehet így -2.5V alá. Miért kell levágni a jelet? Soros ellenállás nem működik?
Elvileg jó lehetne, bár a szivárgási áramát meg kell néznem, viszont nem jó mert nagy helyet foglal. Egy kb ugyanekkora SOT tokozásban létezik 4 csatornás dióda kombináció is. Egyébiránt ilyenek vannak jelenleg a nyákomon, de beméréskor fedeztem fel hogy negatív irányba ezek csak egy diódányit engedi elmenni a bemenetet. Szóval ezt elhibáztam.
Kérdeznék, mert már régóta keresgélek a neten eredménytelenül, és lehet hogy valaki kapásból tud megoldást. Egy tucatnyi analóg +-2.5v körüli jelbemenetet kellene bemeneti védelemmel ellátnom. Ezért keresek olyan szupresszor arrayt ami mondjuk 4 jelet tudna védeni és pici sot236 tokban van. Lehetnek diódák is amikkel +-2.5 táphoz tudnám kikötni a bemenetet. Nem kell gyors áramkör viszont követelmény a nagyon kicsi szivárgó áram. Tudtok mondani valami bevált típust? Amit eddig találtam azok aszimmetrikusak voltak azaz pozitív irányban 3..5V körül határoltak, de negatív bemenetnél a limit 0.7V ami nekem kevés.
Én már olyat is láttam, hogy az ötpólusú 400 V-os dugvillából 3 eres vezeték lógott ki és annak a végén egy 230V-os földelt lengő dugalj himbálózott. Ipari környezetben időnként könnyebb 400V-os 5 pólusú aljzatot találni, mint 230 V-ost.
Az egyfázisú dugalj leginkább 16 amperes ,annak elég a 2,5 négyzetmilis réz . Most ugye 20-25 ampernél többel viszont nem illene biztosítani . De érdekes egy öszvér megoldás , ha közel van hozzá a biztosító tábla ,onnét külön kábel szabályosabbnak tűnik . Írom most ezt úgy hogy ilyet még képen sem láttam ,ezelőtt .
Biztos banális a kérdés, de eddig csak 16 amperes fali dugaljakat használtam ilyen formában, viszont vettem egy 32A dugaljat, de használnám a 230V-os aljzatot is rajta. Ha 6mm2-es kábellel dolgozom, akkor tudtommal illene az egyfázisú dugaljat is azzal kötni benne. Tévedek vagy tápláljam meg "máshonnan" az egyfázisú aljzatot inkább? Ezekben ilyen kis 3 furatos sínek vannak elosztásnak.
Csuhás | 6750
2023-10-13 11:47:17
[24238]
Igen, de olyant keress amiben benne az elektronika és ha tápot kap akkor sípol, illetve a tápfesztartományába essen bele az amit rá akarsz kötni. ( Ha esetleg váltó feszültséged van akkor kell még egy soros dióda, és ha egyenetlen a hangja akkor egy kondi is. )
Tudna ajánlani valaki egy tökegyszerű kis hangszórós elektronikát amit robogó indexére lehet kötni, és hangot ad amikor villan az index? Amúgy sk mennyire nehéz egy ilyet összedobni?
Köszi!
Jozs | 891
2023-10-10 15:43:50
[24232]
Ez így már nagyjából világos, köszi. Vajon a kétirányú mérőkben is ilyen (két)tekercses megoldást alkalmazhatnak ?
Előzmény: Rabb Ferenc, 2023-10-10 09:22:14 [24230]
bankimajki | 2847
2023-10-10 09:49:18
[24231]
Igazad lehet.
Előzmény: Rabb Ferenc, 2023-10-10 09:22:14 [24230]
Rabb Ferenc | 4387
2023-10-10 09:22:14
[24230]
Te is feltaláltad az aszinkron generátort, de ennek semmi köze a fogyasztásmérő (lánykori nevén - villanyóra) forgásirányához.
Az alumínium korong forgásirányát a feszültség és áramtekercs egymáshoz viszonyított gerjesztési iránya határozza meg. Ha a fogyasztásmérő be-ki kapcsait felcseréled, akkor mindkét tekercsben megfordul a gerjesztőáram iránya - mintha misem történt volna - ugyanabban az irányban fog forogni a korong. A visszafelé forgáshoz csak az egyik tekercs elejét-végét kell felcserélni.
Az elektromos kézi fúrógéped sem vált forgásirány attól hogy a dugaszt az előzőhöz képest felcserélt pólusokkal dugod az aljzatba.
Ui: A fogysztásmérőben a két tekercs egymáshoz képest fix helyzetben van rögzítve. Ezért a korongra ható erőt is csak az egymással azonos fázishelyzetben lévő feszültség-áram szorzata (teljesítménye) határozza meg. Vagyis a "villanyóra" csak a hasznos fogyasztást méri, a meddőt nem. A meddő áram csak a drótot melegíti - vagyis veszteség.
Pontosan, ahogy írod. Mondok is konkrét példát hogyan tudsz régimódi technikával visszafelé forgatni órát, már ha nincs benne visszaforgásgátló. (persze kiszerelt állapotban) Felpörgetsz egy aszinkron gépet a mérőórán keresztül, de úgy hogy a mérőóra előtt is legyen egy fogyasztó, pl. izzó, ami mindig rajta van az aszinkron géppel együtt. Egy kapcsolóval rákapcsolod erre az egységre a tápot és megvárod, míg felpörög a motor. Ekkor az óra tárcsája forog balra. Majd kikapcsolod a betápot, de az aszinkron "motor" amely ekkor generátorrá vált és a fogyasztó megmarad. Na ekkor az óra elkezd a másik irányba pörögni. Ezt óra nélkül a régi műhelyemben tapasztaltam meg, amikor a köszörű és az izzó együtt volt bekötve, lekapcsoltam a köszörűt, de generátorként még táplálta az izzót. :D
Sehogyan nem változik, ha megcseréled az izzó két végét. Furcsa is lenne ha elkezdene visszafelé forogni az óra ettől.
Szóval az izzóban az izzószál felizzik, pont nem érdekli az áram iránya. Ő egy ohmos fogyasztó, vagyis amikor a legnagyobb feszültség mérhető a kivezetésein, akkor folyik rajta a legnagyobb áram is. Tegyük fel bedugod a konnektorba, a konnektor egyik pontja a Nulla, ehhez képest viszonyítunk. A másik vége a fázis, na innen vagy ide folyik az áram. Ha váltakozó áramot kapcsolsz rá 50Hz-cel, akkor 10msec-ig egyik irányba folyik az áram és a nullához képest pozitív a feszültség, a következő 10msec-ben pedig másik irányba folyik az áram és ellentétes a feszültség a nullához képest. A feszültség és áram aránya (cosFi:0) pedig mindig 1-es szorzót ad, vagyis a feszültség effektív értékét (pl. 230VAC) kell szorozni az effektív árammal (pl. 1A) és a cosFI-vel, ami ebben a példában 1, mivel nincs fázistolás. U x I x cosFI = 230V x 1A x 1 = 230W Ha fordítva dugod be, pont ugyanaz történik, csak az izzó másik vége kerül nullára és ahhoz képest a másik véén mozog ide-oda az áram. De az áram és feszültség viszonya még mindig ugyanaz marad.
Akkor ezek szerint, ha a fogyasztásmérő kapcsainál a fogyasztó helyére kötöm a bejövőt, és az elmenőre a fogyasztót, akkor meg se moccan a tárcsa, illetve visszafelé forogna, ha nem lenne a gátló?
A két tekercs eltolása megadja az irányt. Ha helyesen kötöd be akkor jobbra forog ha megforditod az áramtekercset balra. Az órákba azért teszik bele a visszaforgás gátlót, hogy ne tudd visszafelé forgatni.
Ebből még mindig nem derül ki, hogyan tudna visszafelé forogni az óra, ha megcserélnék a bejövő, és az elmenő vezetékeket. Szerintem a visszaforgásgátlót csak azért tették bele a mérőbe, mert különben az átfolyó áram hatására vagylagosan bármelyik irányba el tudna indulni, és így természetesen alkalmatlan lenne a tényleges fogyasztás mérésére. Kicsi szinkronmotoroknál is ilyen mechanikus gátlót alkalmaznak, hogy csak az egyik irányba tudjon elindulni...