HobbyCNC fórum
FTP tárhely: http://cnctar.hobbycnc.hu v0.9.6 Régi HobbyCNC oldal: http://archiv.hobbycnc.hu

Új regisztráció / Átregisztráció a régi fórumról
    
   


Épül a gépem ::: bbalazs



 

Időrend:
Oldal 1 / 2   Sorok:
1  2   Következő ►  Utolsó ►|

  Fórum főoldal  |  A lap aljára

rczmetalworks | 125    2023-03-24 08:11:39 [93]

Persze, arra alkalmas faipari gépekkel elméletileg lehet alumíniumot megmunkálni.

Előzmény: remrendes, 2023-03-24 07:57:04 [92]


remrendes | 3753    2023-03-24 07:57:04 [92]

A piacos tarcsat en sem mernem hasznalni, de pl a szomszed muhelyben evek ota lapszabasszal vagjak az alu lemezt. Mondjuk nem egy arkategoriaba tartozik a ket lap.

Előzmény: rczmetalworks, 2023-03-23 19:40:39 [91]


rczmetalworks | 125    2023-03-23 19:40:39 [91]

Hmmm, eszembe nem jutna ilyesmit használni. Van egy parkettás nálunk, sikerült neki egy ilyen akcióval leválasztani négy ujját, egy menetben.
Értem én, hogy ezeket árulják a boltban. Láttam már olyan tárcsát is, amin lánc volt körbetekerve, valami ágvágó alternatíva. Agyrém.

Előzmény: vadember, 2023-03-23 17:34:00 [90]


vadember | 1795    2023-03-23 17:34:00 [90]

5000-12000 -ig. Mindegyikre rá van írva a max. megengedett fordulat.

Előzmény: rczmetalworks, 2023-03-23 15:33:48 [89]


rczmetalworks | 125    2023-03-23 15:33:48 [89]

Milyen fordulaton pörgetitek ezeket a körfűrész lapokat sarokcsiszolón?

ORCA17 | 578    2023-03-22 10:34:45 [88]

Nagy igazságod van
Én 110-s lappal vagdostam a 20 mm-s alu lapokat, de utána maróval utómunkáltam...

    

Előzmény: vadember, 2023-03-04 08:57:54 [80]


bbalazs | 47    2023-03-21 18:40:54 [87]

Elkészült a főorsó-motor fordulatszám-szabályzó egysége.
50V 15A, a Mach3 pwm vezérlése kapcsolgatja egy 100V/21A-s NFET-en át.


bbalazs | 47    2023-03-06 18:16:45 [86]

Az elektronika vezetékei árnyékoltak.


Szalai György | 9273    2023-03-06 16:56:58 [85]

Jól mutat a piros a feketével. Szemet gyönyörködtet, elektronikát bezavar az árnyékolatlan motorkábel.
Ne legyen igazam.

Előzmény: bbalazs, 2023-03-06 16:41:55 [84]


bbalazs | 47    2023-03-06 16:41:55 [84]

Ééééés megjött a táp is, meglepően halkan pörgeti (üresben) a motort. Ennek örömére kapott ő is egy kis energialáncot.

  


bbalazs | 47    2023-03-05 16:15:28 [83]

Elkészültem az oldalmerevítésekkel 5-6db M6/25-os süllyesztett fejű imbuszos csavar tartja.
Reméljük, így ez már eléggé merev lesz.
Hétfőn talán megjön a táp is a marómotorhoz.

    


bbalazs | 47    2023-03-04 14:21:16 [82]

Megoldottam. Szép a felszín és merőleges is. Mehet a merevítés oldalról.

Előzmény: bbalazs, 2023-03-04 09:22:54 [81]


bbalazs | 47    2023-03-04 09:22:54 [81]

Jól hangzik, köszönöm. De nem írták el az árát? Ennyiért korongot alig kapok.

Egyébként sikeres lett a köszörülés, szép a felszín, egyenletes, csak ferde. Nem tudom eléggé leengedni a csiszolót, Z tengely alsó állásba ütközik. A felfogatás meg eléggé fix, nehéz lenne máshogy. De majd megoldom.

Előzmény: vadember, 2023-03-04 08:57:54 [80]


vadember | 1795    2023-03-04 08:57:54 [80]

Tegyél rá egy fémvágó körfűrészlapot és felragyog feletted a Nap! Fűrészlap

Előzmény: bbalazs, 2023-03-03 17:38:40 [71]


remrendes | 3753    2023-03-03 20:57:24 [79]

Mi faggyuval kentuk az inoxhoz valo Pferdet, nem volt vele gond.

Előzmény: mex, 2023-03-03 17:49:23 [72]

bbalazs | 47    2023-03-03 19:36:13 [78]

Arra gondoltam, hogy nekem nemcsak alu vágókorongom van, hanem alu csiszolókorongom is (eléggé durva kinézetre).
És az, mivel egy oldalt munkál meg, nem mászhat el, max. elpattog.
Holnap ki is próbálom.


bbalazs | 47    2023-03-03 18:13:35 [77]

1mm-es volt, kézben jól viszi ugyanazt a lapot.

Előzmény: mex, 2023-03-03 18:12:04 [76]


mex | 1034    2023-03-03 18:12:04 [76]

Akkor meg kell állapítani, hogy vastaglemez vágására nem alkalmas ez a korong sem...

Előzmény: bbalazs, 2023-03-03 18:09:33 [75]


bbalazs | 47    2023-03-03 18:09:33 [75]

Természetesen alukoronggal vágtam.


TBS-TEAM | 2008    2023-03-03 18:06:54 [74]

Korong Aluhoz rézhez


TBS-TEAM | 2008    2023-03-03 18:02:33 [73]

Alut nem lehet acél vágó koronggal vágni, csak szenvedni.

Előzmény: bbalazs, 2023-03-03 17:38:40 [71]


mex | 1034    2023-03-03 17:49:23 [72]

Alut nem szokás vashoz való vágókoronggal gyilkolni. Hamar eltömődik, és utána már megy arra amerre akar...

Előzmény: bbalazs, 2023-03-03 17:38:40 [71]


bbalazs | 47    2023-03-03 17:38:40 [71]

Sajnos eléggé durva kudarc ért.
Elkészítettem a flex-feltétet, kimértem szépen derékszöggel, hogy mind függőlegesen, mint pedig vízszintesen jó, utána ráeresztettem egy 10mm-es alulapra. Ebből lesz majd a merevítés.
Hát, eléggé rondán belegyalogolt az asztalba. A feedrate-t 80-ra vettem pedig - hallom a hangján, hogy nem erőlködik.
Utána már óvatosan 2mm-es fogással kísérleteztem, de ott is lement a vonalról.
Szóval valószínűleg levágom kézzel, aztán majd maró üzemmódban a motorral síkoltatom ki oldalról.

    


bbalazs | 47    2023-03-01 12:58:35 [70]

Síktárcsán is gondolkodtam, mert a kifordított pofával is talán 60mm a max, amit be lehet fogni, míg az ágy feletti tér bírna többet is. De amit igazán szeretnék, a mostani CNC-hez majd forgató/esztergáló feltétet. Helyet hagytam neki.

Nem szemeteled, megköszönöm tanácsaitokat - minden segítség, ha nem kell valamit a saját buta fejem után feleslegesen elkészíteni, majd később korrigálni.

Előzmény: mex, 2023-03-01 12:54:02 [69]


mex | 1034    2023-03-01 12:54:02 [69]

Az valóban elég kicsi.
Nekem kemény 250W szaggatja a hámot. készítettem egy síktárcsaféleséget, arra rögzítve a megmunkálandó anyagot, egészen 120mm átmérőig elforog az ágy felett. Amatőr, de még eddig bevált. Ha a fordulatszámot le tudod csökkenteni, akkor szóba jöhet nálad is efféle megoldás.
De nem akarok tovább offolni a Te topicodban.

Előzmény: bbalazs, 2023-03-01 12:48:36 [67]


bbalazs | 47    2023-03-01 12:52:50 [68]

De van rá ötletem: saját magával fogok készíteni műanyagból motor-távtartót. Már ha végre összeáll, mert a marómotorhoz még tápot kell fabrikálni (50V, 10A, de inkább 12A, akkor nem megy mindig maximumon).
Tényleg, ezeknek a marómotoroknak mikor ekkora az áramfelvétele? Ha lefogjuk? Vagy az átlagos valami mérési ciklus szerint?

Előzmény: bbalazs, 2023-03-01 12:48:36 [67]


bbalazs | 47    2023-03-01 12:48:36 [67]

Ez egy ici-pici hobbieszterga. Talán elég, ha a motor teljesítményét megadom: 150W

Előzmény: mex, 2023-03-01 12:46:16 [64]


mex | 1034    2023-03-01 12:48:00 [66]

„csak akkor jó ha 120° szöget zár be minden láb.”
Inkább akkor az ideális.

Előzmény: TBS-TEAM, 2023-03-01 12:45:10 [63]


bbalazs | 47    2023-03-01 12:46:20 [65]

A gumi alátétnél akkor a középső, vastagabb résszel mi legyen?
kb 1-1.5mm lehet a különbség. Vágjak ki egy kört a második rétegből?

Előzmény: bbalazs, 2023-03-01 12:28:48 [62]


mex | 1034    2023-03-01 12:46:16 [64]

„Sajnos olyat nem tudok készíteni vasba”
De hiszen van esztergád. A motorfelfogató lemezt utána összehegeszted a lábakkal, (mint ahogy most is látszik) és nincs ilyen amatőr hiba.

Előzmény: bbalazs, 2023-03-01 10:45:07 [57]


TBS-TEAM | 2008    2023-03-01 12:45:10 [63]

A hármas alátámasztás/ felfogatás csak akkor jó ha 120° szöget zár be minden láb.

Előzmény: Szalai György, 2023-03-01 11:56:23 [61]


bbalazs | 47    2023-03-01 12:28:48 [62]

Köszönöm az ötleteket, kipróbálom mindegyiket. Van is használt bicajbelsőm.
Most nem hangos a motor (üresjáratban vagy rajzoláskor), de símán az lehet majd maráskor.

Lehet,hogy ezért törtem le a fület is. Bár próbáltam mindig kicsiket húzni és átlóban. Mindig tanul az ember - soxor a saját kárán


Szalai György | 9273    2023-03-01 11:56:23 [61]

Nekem ez sántít.
Szerintem, ha a motort tartó szerkezet felülete nem illeszkedik precízen a motor pajzshoz, akkor a csavarok meghúzásával mechanikai feszültségnek teszed ki a pajzsot és letörik a merev öntvény felfogató fül.
Ez van gumilemez alápakolásakor és négy távtartó használatakor is.
Csak akkor nem okozol mechanikai feszültséget, ha három csavar alatt kis átmérőjű cső távtartót használsz, a negyedik lyukba pedig egyszerűen nem teszel csavart.
A három lábú szék sosem billeg.

Előzmény: bbalazs, 2023-03-01 11:23:26 [59]


TBS-TEAM | 2008    2023-03-01 11:40:05 [60]

Ha egy kis rezgéscsillapítást is szeretnél akkor:

  


bbalazs | 47    2023-03-01 11:23:26 [59]

Jó ötlet a távtartó, köszönöm.

Előzmény: dezsoe, 2023-03-01 11:04:12 [58]

dezsoe | 2758    2023-03-01 11:04:12 [58]

Van viszont esztergád: készíts 4 kis csövecskét, hogy azokon feküdjön fel a motor és rendesen meg lehessen húzni a csavarokat.

Előzmény: bbalazs, 2023-03-01 10:45:07 [57]


bbalazs | 47    2023-03-01 10:45:07 [57]

Sajnos olyat nem tudok készíteni vasba. De 60-as az átmérője, szerintem felfexik az rendesen

Előzmény: Szalai György, 2023-03-01 09:42:54 [53]


bankimajki | 2553    2023-03-01 10:42:49 [56]

"Nem fekszik fel a motorpajzs a motortartóra. Jó az úgy?"
Szerintem felfekszik az, csak gondolom le van törve az éle annak a furatnak, amiben a motor ül, azért tűnhet úgy hogy nem fekszik fel.

Előzmény: Szalai György, 2023-03-01 09:11:05 [51]


bankimajki | 2553    2023-03-01 10:41:27 [55]

Én mondok egy filléres tippet.
Ezt a kuplungot vágd teljesen ketté középen úgy hogy a két tengely külön-külön tudjon mozogni.
És barkácsboltban (ahol lehet nagyobb átmérőjű tömlőt venni), vegyél 1m-nyi olyan átmérűjű tömlőt, ami erre szorulósan megy rá. Vágj belőle olyan hosszú darabokat, amik lefedik a kuplungod paástját és húzd rá.
És máris elkészült a rezgéscsillapítás. Végülis előttem is ezt írták, csak ott a motortengelyekre volt húzva a szövetes cső.
Nagyobb átmérőnél azonban kisebb az esélyes annak hogy megcsússzon.
Ha kellően uppanósan megy rá, szerintem akkor még bilincses rögzítés se kell. Esetleg egy kábelkötegelővel meghúzod.

Előzmény: bbalazs, 2023-03-01 08:30:11 [50]


bankimajki | 2553    2023-03-01 10:36:24 [54]

Én meg most jöttem rá, miért van a nagy léptetőmotorjaim fenekén gyárilag nagy forgó tömeg. (Eddig gondolkodtam rajta, mi a francért kellhet rá.) De így már teljesen egyértelmű. Azért hogy csökkentse a tengelygyorsulást az impulzusok között.
Ezáltal az orsó se kapja a sok kicsi pofont.
Köszi az infót.

Előzmény: Szalai György, 2023-03-01 09:11:05 [51]


Szalai György | 9273    2023-03-01 09:42:54 [53]

"vastagabb az anyag"
Az az illesztő perem. Akkora furat kéne a motortartó szerelvényre.

Előzmény: bbalazs, 2023-03-01 09:24:32 [52]


bbalazs | 47    2023-03-01 09:24:32 [52]

A motor közepén, a kihajtás körül vastagabb az anyag, azért tűnik úgy. Egyébként sajnos egyiknek már letörtem az egyik fülét, hitvány spiáterből van...
Biztosan jobb a rugalmas kupplung, de nekem drága. Ha esetleg romlik vagy törik, el fogok gondolkodni valami más megoldáson.

Előzmény: Szalai György, 2023-03-01 09:11:05 [51]


Szalai György | 9273    2023-03-01 09:11:05 [51]

A motortartó csavarokat vagy nem húzod meg, vagy letörik a füle?
Nem fekszik fel a motorpajzs a motortartóra. Jó az úgy?

Az egyszerűbb léptetőmotor vezérlők durván bántak a motorral, az meg gyepálta a hajtást. Ilyen merev kuplungon hajtva a golyósorsót, mintha kalapáccsal ütögették volna. Ezért használtak merev kuplung helyett textilbetétes gumicsövet a Hobby hőskorban.
Már elérhetők az elasztikus betétes EK tengelykapcsolatok, amivel nem(annyira) veri a motor az orsót.
Lehet, hogy a korszerű motorvezérlő elektronikák már szelídebbek?

Előzmény: bbalazs, 2023-03-01 08:30:11 [50]


bbalazs | 47    2023-03-01 08:30:11 [50]

A kuplung(ok, többi is ilyen) és a motor az igényes karusszellel

    


mex | 1034    2023-02-28 22:23:03 [49]

Tapasztalatom szerint lefelé végigáramlik a motortesten a levegő, dacára az egyenes lapátoknak.
Radiális irányba felgyorsul, de körbe zárt a lapátkoszorú, és felfelé is akadályozva van a kiáramlása, úgyhogy lefelé kényszerűl.
A besimítása célszerűen esztergán egy kiórázott csapszegre feltolva készült. ~ 0.5mm átmérőzés után lett elfogadható a futása, a legnagyobb fordulaton sem kelt fölösleges rezgéseket.Persze minden egyes darab mást mutathat, lehet, hogy még utólag kiegyensúlyozás is kellhet.

Előzmény: bbalazs, 2023-02-28 19:48:31 [48]


bbalazs | 47    2023-02-28 19:48:31 [48]

Mex, ez alatt a besimítás alatt mit értesz? Levenni és eszterga vagy in situ odatartani valamit, saját motorforgás közben?
Ez szállít bármi levegőt ilyen lapátkiképzéssel?
Vagy szándékos az alak, hogy se ne szívjom se ne fújjon, csak ott kavarja a levegőt a motor tetején?

Előzmény: mex, 2023-02-28 18:57:13 [46]


bbalazs | 47    2023-02-28 19:45:01 [47]

Jó, holnap elviszem a telót és fotózok.
De semmi különös, 30-as alu köranyag, közepe felfúrva 8-asra végig, ugyanabból a fogásból 10-essel a feléig, kis felbővítés furatkéssel 10.2-re.
Mikor mindkét tengelyvégre rápróbáltam, a kis maróval két süllyesztett furat a szélén,abba 3.2-es hosszfurat, felső vége 4.2-re bővítve, alsó részbe 4-es menetfúrás.
A legvégén flexszel átvágtam a kettő között hosszában és keresztben is, sorjasimítás belül és kész.
Terhelés alatt még nem próbáltam, kézzel forgatva jónak tűnik.
A baj az, hogy mindenféle munka és gyerekezés jogcímén távol kell lennem a cnc-től. Sőt, mivel műhelyem nincs, alkalmazkodni kell az oktatáshoz, mert pl. a flex hangos.

Előzmény: mex, 2023-02-28 18:57:13 [46]


mex | 1034    2023-02-28 18:57:13 [46]

„De a venti tényleg nagyon igénytelenül van odarakva”
Ráadásul üt is, legalábbis nálam mindkettő motoron levőt utólag kellett besimítani..
Az sk tengelykapcsolókról tehetnél egy képet, hogyan sikerült.

Előzmény: bbalazs, 2023-02-28 17:46:16 [45]


bbalazs | 47    2023-02-28 17:46:16 [45]

Kióráztam a motortokmányt, szerszámot.
Terheletlenül a tokmány 0.02mm, a szerszám valahol 0.015-0.02 között lehet Idáig jó
De a venti tényleg nagyon igénytelenül van odarakva, ráadásul a lapátok teljesen függőlegesek, semmi csavarás nincs rajtuk.


bbalazs | 47    2023-02-28 16:49:11 [44]

Köszönöm, akkor ezek szerint ez normális jelenség.

Előzmény: Kicsa, 2023-02-28 14:49:33 [43]


  Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 1 / 2   Sorok:
1  2   Következő ►  Utolsó ►|


 ◊