HobbyCNC fórum
FTP tárhely: http://cnctar.hobbycnc.hu v0.9.6 Régi HobbyCNC oldal: http://archiv.hobbycnc.hu

Új regisztráció / Átregisztráció a régi fórumról
    
   


kly DRO



 

Időrend:
Oldal 3 / 7 Ugrás ide:
Sorok:
|◄ Első  ◄ Előző   1  2  3  4  5  6  7   Következő ►  Utolsó ►|

  Fórum főoldal  |  A lap aljára

Proci | 161    2020-10-09 20:12:27 [220]

Tadammm! Megtaláltam a PIC nyákokat, így most már bele tudtam próbálni. Készült oldal lap is, arról is csatoltam képet.


Sajnos ezek után - saját baromságom folytán - eltömődött a nyomtatóm feje, és még nem volt idegrendszerem kitakarítani. Meg egyéb meló is összesűrűsödött. De majd folytatom.

      


Proci | 161    2020-10-04 18:50:00 [219]

Nyilván nem "küldő" hanem "külső" akart volna lenni.

Előzmény: Proci, 2020-10-04 18:40:22 [218]


Proci | 161    2020-10-04 18:40:22 [218]

Ilyen lett a fenéklemez. GX-12 4pin csatlakozóval a küldő encoderhez. Illetve az oszlopokkal, melyeknek az oldalára lesznek ráragasztva/rácsavarozva a szintén nyomtatott lemezek.

      


Proci | 161    2020-10-03 03:24:53 [217]

Elkészült az egyik szélső torony is. Ez is jó lett.

Közben rájöttem, hogy sajnos elég körülményes lesz össze sorolni csavarokkal, ha több doboz kell egyben.

A két oszlop között 12.9 mm van. Tehát ennél hosszabb csavart nem lehet behelyezni a két oszlop közé, hogy áttolja az ember az M3-as lyukon a másik doboz belseje felé. 2 oszlopon és két oldal lemezen kéne áttolni, és még egy anyának is kéne minimum 1.5 mm hely a végén. 2x7 mm + 2x2 mm + 1.5 mm az 18.5 mm, mint minimum csavar hossz. De ennyi hely nincs.

Szóval csak M3-as menetes szárakkal lehet majd össze húzatni a több dobozt. Tehát jobb, ha az oldal lemezeket az ember fel sem ragasztja rá elsőként, hanem előbb összehúzatjuk a kereteket a köztes oldal lemezekkel együtt. És csak a legvégén ragasztjuk rá a külső oldal lemezeket.

Erre sajnos nem gondoltam, hogy ahhoz, hogy sima csavarral össze lehessen húzatni, ahhoz szélesebbnek kéne lennie az egész doboznak, hogy a két oszlop között több hely adódjon.

Bár a tervezés első fázisában még úgy volt, hogy egyben lesz nyomtatva, és akkor számított az is, hogy a lehető legkeskenyebb legyen, hogy átlóban kiférjen a nyomtatóra. Ami persze most már nem is lenne szempont. Na de már így marad.

  


Proci | 161    2020-10-02 14:45:23 [216]

Na közben elkészült a közép torony. Ez végre jó lett. És még a 3-as és 5-ös lyukak is stimmelnek. El se hiszem.

    

kly | 333    2020-10-02 13:42:51 [215]

A te kezedben volt ,hiszek neked
Nem gondoltam volna hogy 4 cm .
kb 1-1 cm re gondoltam az encoder és a két gomb között. Szememnek így képről jobb lenne a +1 cm de ha úgy érzed jó így akkor nekem is jó lesz.

Előzmény: Proci, 2020-10-02 13:22:36 [214]


Proci | 161    2020-10-02 13:22:36 [214]

Igazándiból nem tudom, hogy van-e értelme vissza szélesíteni, mert azért így kézbe véve az előlapot, azért a 26 cm hossz sem kicsi. Így oda képzelve a gép mellé valami rúdra.

És elférni - hosszas kínlódások után - végülis elfér benne minden. Na meg a 3 db előlapodat már rég kinyomtattam erre a hosszra. (Bár ez lenne még a legkisebb probléma. De az a plusz 4 centi annyira nem hiányzik így kézbe véve).


kly | 333    2020-10-02 07:37:23 [213]

Végülis teljesen jó így is de ha lehet kérni akkor térjünk vissza az eredeti doboz mérethez ahol nem olyan sűrű a jobb oldal. Persze csak akkor ha nem okoz már gondot.
Nem lesz ezzel probléma szépen összeragasztjuk és kész. Még mindig sokkal jobb mint lemezből dobozt kínlódni.
ügyes vagy

Előzmény: Proci, 2020-10-02 04:40:49 [212]


Proci | 161    2020-10-02 04:40:49 [212]

Na valahogy így gondoltam:

Külön nyomtatva a fenéklemez fektetve. Külön-külön a két vége, de nem így állóban, hanem elfektetve nyomtatva. És külön a közép rész, amit így állóban torony szerűen nyomtatnék.

Végül pedig 2-2 3D nyomtatott lemez (ami a rajzon jelenleg nincs rajta), amiket szintén lehet majd fektetve nyomtatni.

A lemezek és tornyok találkozásánál vannak felületek, melyeket melegítős ragasztó pisztollyal gondolok összeragasztani. De mindegyik úgy van kivágva, hogy az axisonkénti dobozok összefűzésére szolgáló lyukak is átmennek rajtuk, így a csavarok is tartják. Illetve igény szerint lehet ragasztás nélkül pusztán csavarokkal is összeszerelni.

A fenék lemez ugyanúgy csavarozható, mint a kijelzők felőli fedlemez (de persze emellett ragasztható is, mert van váll benne).

      


Proci | 161    2020-10-01 15:20:50 [211]

ABS-t kerülöm. Mérgező a gőze, és 0 tapasztalatom van vele. Nem most kezdeném el szivatni magam valami számomra új anyaggal.

Előzmény: B.Zoltán, 2020-10-01 14:16:19 [208]


PSoft | 17404    2020-10-01 14:53:02 [210]

~260 mm a hossza.
'kly DRO' téma, 186. hozzászólás

Előzmény: B.Zoltán, 2020-10-01 14:38:41 [209]


B.Zoltán | 1664    2020-10-01 14:38:41 [209]

Pusztán kíváncsiságból, milyen méretű ez a doboz?

Előzmény: Proci, 2020-10-01 13:56:32 [207]


B.Zoltán | 1664    2020-10-01 14:16:19 [208]

Ha már ennyire feldarabolnád, akkor az ABS+ lenne a nyerő, mert acetonnal gyönyörűen össze lehetne pakolni, és könnyen javítható.

De tudom, hogy az ABS nyomtatáshoz kell egy kis rutin.
Nem feltétlen kellene zárt nyomtató, a zacskós módszer, ha nem próbáltad még, akkor itt az ideje, csodákat művel.

Előzmény: Proci, 2020-10-01 13:56:32 [207]


Proci | 161    2020-10-01 13:56:32 [207]

Hát igen. A PETG jobban zsugorodik amikor hűl, mint a PLA. Bár nem annyira mint az ABS, de azért zsugorodik a PETG is, főleg nagy hosszoknál. Na meg nem bedobozolt a nyomtatóm. Ez sem segít.

De ez csak az egyik probléma. A főbb baj az, hogy a csupasz falaknál 5 vízszintes hosszanti szál teszi ki a falvastagságot. Ez pedig túl vékony ahhoz, hogy az egymáson levő rétegeket egymásra merőlegesen nyomtassa, minden rétegnél más irányba. Egymáson vannak a szálak nagy magasságban sok rétegen át. Ami elősegíti, hogy a rétegek mentén vízszintesen könnyen repedjen.

Az ajánlott oldalfal bordázás az viszont jó ötlet. Bár az ilyen kereszt bordák rajzolatai át szoktak ütni a sima külső falra is az eltérő szélességek miatti eltérő zsugorodás okán (meg a nyomtatófej irányváltásai miatt is). Vagyis rondább lesz a külső felület tőle.

De ha két szélén levő részt és a közép részt - mint tornyokat - külön-külön nyomtatnám ki, és a hosszanti oldal lapokat 2-2 darabban, akkor szerintem menne a dolog. Így fele akkora sem lenne egy-egy lap, mint a teljes hossza a készülékháznak. Tehát bőven elférne a nyomtatón. (Nem úgy mint most, hogy éppen csak elfér átlóban, mert egyben van az egész)
De ami fontosabb, hogy így az oldal lapokat fektetve nyomtathatnám direktben a tárgyasztalra, amitől szép sima lenne a kívülre eső teljes felület, és a rétegek is egymásra merőlegesen kerülnének. Tehát a repedés probléma is ki lenne küszöbölve.

Ráadásul a két végén levő oszlop részt is elfektethetném a külső falukra, és akkor azok is szép simák lennének, és a fal réteg irányok szépen egymásra merőlegesen kerülnének. (Bár ezekkel nem volt gond állítva sem, mert az oldalánál a két sarokban ott van egy-egy oszlop, ami kellő merevséget nyújt a kis szélességű oldalfalnak.


B.Zoltán | 1664    2020-10-01 13:53:19 [206]

Nem akarok nagyon beleszólni a dolgokba, de van egy-két észrevételem.

Használj vékonyabb falvastagságot, mondjuk 0,8mm és akkor hamarább infilezik, és az jobban tart, mint a párhuzamos csíkok. Nekem már az 1,6 falvastagságot sem lehet szétszedni könnyen, ha kellő nagy az extruder hőmérséklet.

A spektrum Petg-nél talán 255 fokra is fel kellett mennem, hogy ne váljanak szét a rétegek.

Ha nem agyon nyüstölt a asztal lapod, akkor arra, ha megtisztítod nagyon jól tapad minden.
A nyomtatóra egy nejlon zsákot ráhúzni, az még az ABS sem engedi nagyon vetemedni.

Persze itt nagy a méret, nekem 180-190 méretig nincs gond az ABS-szel sem, bár én a sarkokra mindig rakok egy 15mm átm. 0,8 vastag korongot.

Kíváncsiságból 2cm magasat kinyomtatnák, ha lenne mit.

Előzmény: Proci, 2020-10-01 00:12:46 [202]

PSoft | 17404    2020-10-01 11:20:20 [205]

Tedd félre a PETG-t, nyomtasd PLA-ból, kellően szilárd és jó lesz az abból is.
-Tegyél felület, vagy tapadásnövelő "pogácsákat" a végek alá, amennyit az asztalfelületed enged.
-Használj valamilyen ragacsot az asztalra.

Előzmény: Proci, 2020-10-01 00:12:46 [202]


TROMF22 | 1199    2020-10-01 10:10:20 [204]

Mi lenne, ha belül minden változatlan maradna, csak a két nagy szemközti lap kapna X+X bordákat a külsőoldalon.
Nem kellene magas borda, kb. csak a jelenlegi falvastagság 1-2 szerese. Két lapos X egy kerettel összefogva.
Ez nem engedné szét válni a vékony rétegeket, mégis sorolhatóak maradnának a dobozok.

A fotók csak szemléltetés.
(de kár, hogy nem tudok 3D rajzolni)

    

Előzmény: Proci, 2020-10-01 00:12:46 [202]


kly | 333    2020-10-01 06:54:46 [203]

Basszus de kár érte

Nincs más akkor tényleg külön kell nyomtatni minden oldalt és összeragaszthatóra átalakítani. De ez is gázos mert az alja és fedele akkor még átlóban se fog elférni tehát tovább kell darabolni. Egy lego lesz a vége.....

Pedig annyira jól néz ki még annak ellenére is hogy selejt lett

Előzmény: Proci, 2020-10-01 00:12:46 [202]


Proci | 161    2020-10-01 00:12:46 [202]

Úgy néz ki, hogy a készülékház aljának egyben történő kinyomtatásába bele törik a bicskám. Próbáltam simán a tálcára is, és a jobb tapadást biztosító műanyag ágyra (raft-ra) történő kinyomtatással is. Előbbinél 2 cm magasságnál rettenetesen felhajlott a két vége. A raft-ra történő nyomtatás valamivel jobb lett, itt "csak" az egyik vége hagyta el az agyát, de természetesen ez is baromi messze van az elfogadhatótól.

Ami még ennél is nagyobb baj, hogy mivel csak közép tájon van egy merevítő híd (mert a nyák pozíciók miatt máshol nem lehet több híd vagy oszlop), ezért a készülékház széle és a híd közötti hosszú távolságon hajlama van nyomásra elrepedni vízszintesen. Ez köszönhető annak is, hogy a fal vékonysága miatt nincs esélye a nyomtatónak egyik rétegre merőlegesen húzni a szálakat a következő rétegen. Minden rétegen pontosan egymás felett vannak szálak hosszában, ami repedésre hajlamossá teszi a szálak között.

Ahol van megtámasztás a közelben, illetve az aljánál ahol a rétegek egymásra merőlegesen vannak nyomtatva, ott bitang erős a nyomat. De nyilván ez nem segít azon, ha az oldala meg hajlamos az elrepedésre.

Tehát ez így nem lesz jó. A több darabból történő kinyomtatás felé kell elmozdulni. És a végén összecsavarozni az egészet. Pl az oldal lemezeket is vízszintesen kéne kinyomtatni, hogy legyen tartása.

Jó hír viszont, hogy a tetőlemez abszolút pontosan stimmel a készülékház aljára. És kellően stabil is a tetőlemez. Tehát ha az alja is így készülne, azzal sem lenne semmi probléma.

Úgyhogy: újratervezés

          


Proci | 161    2020-09-28 20:42:54 [201]

Felület kezelésen én még egyenlőre nem is gondolkodtam.

Előzmény: PSoft, 2020-09-28 17:54:54 [200]


PSoft | 17404    2020-09-28 17:54:54 [200]

A nyomtatott előlap így marad natúrban, vagy esetleg van valami tervetek a "felületkezelésre" ?

Előzmény: Proci, 2020-09-28 03:47:01 [196]


kly | 333    2020-09-28 09:24:41 [199]

Fekete permanent jelölő filcel javítsd ki a lekopott festéket így a legegyszerűbb eltűntetni a rikító hézagnak tűnő csíkot.

Előzmény: Proci, 2020-09-28 03:47:01 [196]


kly | 333    2020-09-28 09:10:52 [198]

Szuper lett. Jó lesz nekem így.
Megoldom a kijelzők elb.szott beforrsztását. Nem gond kiforrsztom és beteszem őket újra rendesen , ez nem jelent problémát. Pár perc aaltt rendbeteszem őket

Előzmény: Proci, 2020-09-28 03:47:01 [196]


Proci | 161    2020-09-28 04:22:20 [197]

A legelső fotón, ami teljesen oldalról lett fotózva, ott látszik, hogy gyárilag picit egymásra fedtek a kijelzők. Mivel a kijelző panelek nem vágva, hanem törve vannak, és emiatt nem szép derékszögű az éle egyiknek sem. Ezt én egy pici reszeléssel korrigáltam (tényleg csak 3 húzás volt a reszelővel), és úgy már pontosan illeszkedve befért a két kijelző egymás mellé, pontosan síkban.


Proci | 161    2020-09-28 03:47:01 [196]

Elkészült az első komplett fedlap nyomtatás. Tervek szerint kétféle fő verzió lenne:

1. Fóliás, amikor a kijelzőt piros fóliába csomagoljuk, és a kijelző teteje egy síkba kerül a fedlap külső síkjával. A dolog előnye a jobb betekintési szög. A hátránya a sérülékenyebb kijelző.

2. Matt plexis, amikor a kijelző külső síkjától kb 1 mm-el beljebb induló fészekbe kerül valamilyen vastagságú plexi, és emögé kerül a kijelző síkja. Előnye, hogy a plexi minden nemű illesztési hibát elrejt. Hátránya a rosszabb betekintési szög. (Főleg vastag plexi esetén.)


KLY az 1.-es verziót kérte, így - mint tiszteletbeli értelmi szerzőnek - azt kezdtem el legyártani.

De sajnos több gond is akad ezzel a fóliás megoldással.

A 3 kijelzőmet kibontva, mind a három kijelézőre teljesen eltérő csámpássággal van felforrasztva a két kijelző tag. Van ami ferde, van ami között rés van, és van olyan ami ferde is (de másképp) és rés is van közötte (de eltérő méretű a rés).

Ebből fakadóan a 3 kijelzőmből 1-et be se tudtam illeszteni a fedlap kivágásba. Míg a másik kettő simán belement.

További probléma, hogy a legelsőként kibontott kijelzőmet próbálgattam bele eddig legtöbbször. Kb 5x-6x. Pusztán ennyi behelyezéstől a peremén körbe már fehérre kopott a fekete kijelző festék. És mivel ki van tolva a frontig, elég ronddán látszik is. Tudom, lesz előtte fólia. De kérdés, hogy azon át nem fog-e látszani. (A fotón bal oldali kijelzőn látszik a peremén a fehérre kopás. Olyan mint ha rés lenne, de az kopás. Is.)

Valamint probléma az is, hogy a kijelző tagok csámpás felforrasztása miatt rések vannak itt-ott, míg máshol abszolút passzentos. Még a fólia se férne közé ott, ahol passzentos. Míg máshol a fóliával együtt is rés maradna.
(Lásd fotón a jobb oldali kijelző. Átlátszik itt-ott a réseken a randa konyha abroszom mintája, onnan látni hogy ott bizony rés van.)

Szóval ez a fóliás megoldás ez nekem kissé vakvágánynak tűnik. De persze legyártom annak, aki ennek ellenére ilyet kér.

        


Proci | 161    2020-09-26 03:24:27 [195]

Elkészültem a próbanyomat alapján szükségesnek ítélt módosításokkal. (Szerintem már többre talán nem lesz szükség. Ezt tekintem a végleges verziónak.):


- A fedlap hátán - amennyire csak lehetett - hosszabbak és megtámasztottak lettek a merevítést szolgáló oldal fülek. Illetve ezek már nem is fülek hanem kerítések


- Két helyre tudtam még betenni fedlap rögzítő csavart. Sajnos nem a legoptimálisabb helyekre, de más pozíciókon mindenképp útban van valami. De talán így is segítenek valamit azon, hogy közép tájon ne csak 1 fedlap tartó csavar legyen hossz élenként.
Sajnos erre a két helyre hosszabb csavar kell, mint a többi helyre, ahova elég 8-10 mm hosszú is. Erre a két helyre 15-16 mm menethosszúságú csavar szükséges.

      


Proci | 161    2020-09-25 21:30:04 [194]

Igyekszik az ember

Még egy-két módosítást csinálok, mert így kinyomtatva jobban látszik, hogy mi szükséges még.

Például a két kijelző elég hosszú, és meglehetősen keskeny anyagmennyiség marad alatta és felette. Ezért is raktam oda eredetileg is azokat az élére állított füleket. De szerintem kevés. Ahol lehet, ott sokkal hosszabban végig kellene fusson, hogy nagyobb merevséget adjon a fedélnek.

A másik - amit már eredetileg is sejtettem - hogy a 6 db csavar ilyen hosszú fedlemez esetén kevés lesz. Oldalanként 3, amiből kettő ráadásul a két végén van. Be kell szúrjak még többet oda ahova lehet.

Előzmény: kly, 2020-09-25 18:48:51 [193]


kly | 333    2020-09-25 18:48:51 [193]

Nagyon faca

Előzmény: Proci, 2020-09-25 17:01:17 [192]


Proci | 161    2020-09-25 17:01:17 [192]

Elkészült az első próba nyomat. Anyag: szürke PTEG.

A nyomógomb az fazonra stimmel, de nem ilyen ikonos verszó lesz benne. (Csak az ehhez rendelt gombjaim még mindig nem érkeztek meg, és ez volt kéznél.)

          


kly | 333    2020-09-23 06:47:30 [191]

Szerintem ez így már megérett a próbanyomtatásra

jó lett

Előzmény: Proci, 2020-09-23 05:30:01 [189]


Proci | 161    2020-09-23 05:34:19 [190]

Illetve lett még egy pár apróbb módosítás. Leginkább a fedlemez merevségének növelése érdekében, hogy a gombok nyomkodásától ne nagyon legyen kedve behajolni. (Szerintem a 6 db icipici M3-as csavar az önmagában nem elég.)


Proci | 161    2020-09-23 05:30:01 [189]

Elkészültem a hernyó csavaros nyák rögzítés módosításokkal.

Sajnos kénytelen voltam a készülékház sarkainál külön oszlopra tenni a nyák tartó sínt, mivel egyébként a több db készülékház összecsavarozására szolgáló lyukakba bele lógott a nyák tartó sín. (Tehát ha valaki több készülékházat fogat össze csavarokkal, akkor nem tudta volna a nyák paneleket becsúsztatni.)

Sajnos így is elég necces a készülékház összefogató lyukak pozíciója. A készülékház íve miatt nem tehetem kintebb a készülékház összefogató lyukakat. És beljebb se tehetem, mert akkor az oszlopnak is beljebb kéne lennie, de akkor meg az oszlop teteje belóg a tetőn levő nyomógombba.

Szóval elég bénácska így, mert a fenti okok miatt nagyon az oszlop élére kerül a készülékház összefogató csavar lyuk. Sajnos ez van.

      


kly | 333    2020-09-21 22:54:04 [188]

Igen így gondoltam.
Az egyik oldalon van kb 1,5 cm ott akár elférne sokkal mélyebb sín is ,hogy maradjon hús.
Hernyócsavar kell bele és akkor nem gond a csavarfej ,sem a csavarhossz.
Elég egyik oldalon megcsavarozni ettől már beszorul annyira hogy a helyén maradjon.
Ha a DSUB az előlap felé néz akkor a bal oldalán van a 1,5 cm. Lehetne ez a csavarozós sín. Persze csak akkor ha egyáltalán beépíthető ebben pozícióban és nincs útban a kijelző a DSUBnak. De gondolom ez a terv mert a sín a hátfalig tart és maga a PCB fog odaütközni a falhoz.


Nem ragaszkodom én ehhez a fajta rögzítéshez egyébként ha van jobb ötlet. Viszont valamit ki kell találni mert elég nehéz odaférni és adhoc mókolni valamit.

Előzmény: Proci, 2020-09-21 21:55:21 [187]


Proci | 161    2020-09-21 21:55:21 [187]

KLY

Vissza térve a nyák panel csúszkálásának megakadályozása témájára:

Még mindig nem vagyok biztos abban, hogy jól értettem-e amit kértél. A most mellékelt rajz szerinti megoldásra gondoltál? Miszerint legalább az egyik horony kör keresztmetszetű legyen, amibe egy hosszabb M3-as csavart bele lehet tekerni úgy, hogy leérjen a nyák panel éléig.


Ha erre gondoltál, akkor felőlem lehet ilyen, de egy pár dologra felhívnám a figyelmet:

Mivel ezen a ponton ugyan az a csavar szolgál a tető rögzítésére és a nyák felcsúszásának megakadályozására is, ezért elég pontos hosszúságú csavar kell. Ha túl hosszú a csavar, akkor a nyák panel élének ütközve felül még mindig túl fog lógni. De ha meg túl rövid a csavar, akkor teljesen be lehet majd tekerni a fedlapnál, de távolabb lesz a csavar vége a nyák panel élétől, és ez lehetőséget ad majd a nyák panel csúszkálására.

Tehát nagyon valószínű, hogy ezt az 1 csavart méretre kell vágni/reszelni, hogy szorítsa is a fedlemezt, de ne is maradjon sok rés a csavar vége és a nyák éle között.

Másrészt azt mondtad, hogy a nyák szélén csupán 1.5 mm a szabad rész. Tehát csak max 1.5 mm-re nyúlhat be a sín a nyák elejére/hátára anélkül, hogy valami nyákra forrasztott alkatrészbe bele ne ütközzön.
De emiatt a kör átmérőjű hosszú lyuknak nagyon a fedlap tartó oszlop széléhez kell kerülnie. Emiatt viszont ott alig marad műanyag. Nemigen lesz olyan jó tartása, mintha a lyuk a közepén lenne és vastagabb "hús" venné körül. (Mint a korábbi verzión is látható). És emiatt a kiszakadás veszélye is nagyobb lesz.

    


Proci | 161    2020-09-21 02:18:38 [186]

Elkészítettem a lehető legsűrűbb verziót, és így már éppen hogy, de kifér a nyomtatómon átlóban elhelyezve. 260.45 mm széles lett.

Csatoltam képet, hogy milyen. A jobb oldali gombok azért elég sűrűn vannak. Figyelembe véve, hogy a középsőn a lyuknál nagyobb átmérőjű tekerő gombnak kell majd lennie. De talán el fog férni a két gomb meg az egy encoder tekerő.

Minden esetre Tuba István fórumtárs ("Egyújabbgépépítő" nick néven) volt olyan kedves, és jelentkezett a projektre 300x200mm alapterületű nyomtatójával. Az övével ki lehet nyomtatni az eredeti 285 mm széles verziót is.

    

Proci | 161    2020-09-20 22:58:26 [185]

Hoppsz, tényleg. Bocs! Csak Psoft kommentjét vettem észre, hogy neki sajnos csak 200x200-as a nyomtatója.

Egyenlőre embert kerestem a feladatra, hogy elméletileg lenne-e valaki aki vállalná. Köszi, hogy jelentkeztél!

Még van egy pár csatlakozó, aminek várom a leszállítását. Ha végre megérkezik, akkor kis részlet darabokat nyomtatnék és bele próbálom az alkatrészeket, hogy passzentosan stimmelnek-e a méretek.

Ha ezzel meg vagyok, akkor jelentkeznék nálad. (Hogy ne az egészet kelljen a kukába dobni, mert a végén derül csak ki, hogy valami szűk lett.)

Előzmény: PSoft, 2020-09-20 22:15:10 [183]


janko | 917    2020-09-20 22:22:52 [184]

Bocsi. Nem lehet ezt a dobozt több darabból összerakni?
Anno egy reklám cégnél a dobozos betűket ragasztottuk.
/ OTP /

Mfg. Száraz János

Előzmény: PSoft, 2020-09-20 22:15:10 [183]


PSoft | 17404    2020-09-20 22:15:10 [183]



„ Konkrétan senki sem jelentkezett, hogy ekkora nyomtatóval rendelkezne és szívesen be is szállna a nyomtatgatásba. ”

Ezzel szemben, Ma 21:38:51-kor...

'3D nyomtatás' téma, 27704. hozzászólás

Előzmény: Proci, 2020-09-20 22:07:46 [182]


Proci | 161    2020-09-20 22:07:46 [182]

Közben feldobtam a témát a 3D nyomtatós topikban, hogy van-e valakinek 300x300 mm-es 3D nyomtatója.

Hát nincs tömeges túljelentkezés. Konkrétan senki sem jelentkezett, hogy ekkora nyomtatóval rendelkezne és szívesen be is szállna a nyomtatgatásba.

Megpróbálom áttervetzni úgy, hogy átlóban elférjen az én nyomtatómon. Mivel szerencsére elég keskeny a doboz, ezért ha 260 mm-re sikerül lerövidíteni, akkor már nyertünk. Ez pedig csupán 25 mm rövidítést jelent, ami talán nem lehetetlen.


Proci | 161    2020-09-20 17:32:19 [181]

Na még mindig nem vagyok képben. De biztosan én vagyok az értetlen.

A csatolt képen látható szerint gondoltad?

  

Előzmény: kly, 2020-09-20 13:39:08 [175]


Proci | 161    2020-09-20 17:23:20 [180]

Elméletben igen. De én még szép homogén (értsd csíkosság mentes, és mindenhol egyformán fényáteresztő) transzparens nyomatot még az életben nem láttam. Főleg nem olyat, ami sík. ( Mert egy vázaforma ,ami itt domború, ott homorú, ott nem olyan feltűnő.)

Plusz azért is elméletben szűnne meg, mert nyilván nem akarja az ember az egész fedlapot áttetsző anyagból készíteni, csak a kijelző felett. És akkor már be is köszön a 2 féle anyag használata 1 fejes nyomtatón című vacakolás. Rétegenként anyag csere. De amikor anyagot cserélsz, ott már kicsit jobban meghűl az alatta levő réteg. Na meg egy kicsit el is mozdul, mert csak megrángatja az ember a nyomtató fejet egy kicsit a szál behúzáskor. Vagy épp a tálca mozdul meg egy hangyányit a rugókon. Szóval az ilyen rétegeknél mindig lehet látni oldalt, hogy nem 100%-ban passzentos.

Én is csináltam már beágyazott csapággyal nyomatot. Amikor a fészek elkészült, akkor befejezve azt a réteget leállt a nyomtató (de a fűtések persze mentek). Csak bele pottyantottam a fészekbe a csapágyat, majd folytattam a nyomtatást, ami befedte műanyaggal a csapágyat.

De itt is látszik oldalt, hogy ott bizony valami történt, mert nem teljesen sima az oldalfal. Pedig ez esetben még anyag csere sem volt, csak egy megállás. Az is rövid. Kb ha 15 másodperc bele dobni a gödörbe a csapágyat.

Szóval...



Szóval ez a megáll a nyomtatás, filament csere, majd folytatjuk a nyomtatást - és midezt rétegenként eljátszva - azért ez nem az igazi.

Előzmény: Szalai György, 2020-09-20 17:02:51 [179]


Szalai György | 9027    2020-09-20 17:02:51 [179]

Piros transzparensből nyomtatva az előlapot, megszűnne az ablak és külön piros fényszűrő betét szüksége?

Előzmény: Proci, 2020-09-20 01:34:46 [169]


Proci | 161    2020-09-20 15:22:40 [178]

2 színnel nyomtatni 2 fejes nyomtatóval lehet viszonylag egyszerűen. Ami nem sok embernek van. Főleg nem 300 mm-es tálca mérettel.

Nem lehetetlen 2 színnel nyomtatni 1 fejes nyomtatóval sem, de elég macera. A szokásos 0.4 mm-es fúvókát is 0.2-esre kell cserélni ahhoz, hogy kellő finomságú rajzolata lehessen a betűknek, és még így sem lehet túl apró a szöveg. De mondjuk 1-1 nagyobb karakter még elfogadhatóan tudna kinézni. Pl. az axisok mellé, hogy X meg Y, meg Z. De ennél többre ne gondolj.

Viszont 0.4-ről 0.2-re átszerelni a nyomtatót az sem 2 pillanat, mert egy csomó mindent hozzá kell kalibrálni. Megint csak macera további macera.


Valamint ha rá nyomtatunk betűket, akkor elveszik az a lehetőség amit pont Te kértél. Hogy meg lehessen az egészet fordítani a balkezeseknek. A balkezeseknek fejjel lefelé állnának a betűk.

Szóval ezt én nem erőltetném. Még így is keresgélni kell olyan embert, akinek van minimum 300x300 mm-es tálca a nyomtatóján. (De inkább nagyobb, mert a tálca szélén már nem olyan jó a fűtés, és hajlamos felkunkorodni.)

Előzmény: kly, 2020-09-20 14:35:05 [177]


kly | 333    2020-09-20 14:35:05 [177]

Még az jutott eszembe hogy mi lesz a feliratokkal?
Lehet több színben nyomtatni? mert akkor az előlapra kéne pár felirat nem? Vagy ez már nem hobby kategóriájú nyomtatás lenne?

Ki kell magam képeznem 3D nyomikból ,lehet csinálok egyet....


kly | 333    2020-09-20 13:42:21 [176]

De lehet hernyócsavar és akkor nem kell váll sem.

Előzmény: kly, 2020-09-20 13:39:08 [175]


kly | 333    2020-09-20 13:39:08 [175]

Kell csinálni neki egy vállat hogy elférjen a csavarfej.
A sínt meg úgy kialakítani ahogy előzőleg rajzoltam.

  

Előzmény: Proci, 2020-09-20 12:20:46 [174]


Proci | 161    2020-09-20 12:20:46 [174]

Próbáltalak hívni, mert nem nagyon értem, hogy hogyan gondoltad. Az 1 db rövidebb sínnél még használható lenne a javasolt módszer. A sín tetejéről beteker az ember egy csavart, és a csavarfej megakadályozza a nyák felfelé történő kicsúszását. Na de a többi 3 sín az felér a fedlapig, mert az a 3 sín egyben a fedlap tartó is. Vagy valami nagyon-nagyon nem jól értettem.

No meg a bekapcsoló gombnak a kifúrható kikönnyítés az még lemaradt hátulról.


A készülékház mérete: 284.65 mm x 32 mm x 80 mm

A fedlap értelem szerűen ugyan ekkora, csak 80-nál jóval alacsonyabb.


Illetve a 80-as magasságból lehet hogy egy kicsit még lehet faragni. Csak saccoltam , hogy mennyire áll ki a DSUB 25pin csatlakozó a nyák élétől. Illetve hozzá adtam még egy kicsit szemre, hogy a kábelek ne törjenek meg.
De ez a nyomtatás szempontjából tök mindegy. A 284 mm-es hosszúsággal van a gond.

Előzmény: kly, 2020-09-20 09:29:54 [173]


kly | 333    2020-09-20 09:29:54 [173]

Super!

Most már csak kéne valaki aki ki tudja nyotatni!
Úgy emlékszem volt töb jelentkező is mikor felmerült a téma.

Add meg a méreteket hogy eltudják dönteni.


más.
A panel sín mod ra nem reagáltál és nem is látszik a terven.


Proci | 161    2020-09-20 05:01:09 [172]

Még egy kis javítás történt. A készülékház fenéklemezét vékonynak és ezért gyengének találtam a bilincs felrögzítésénél. Ezért ott egy kis plusz vastagságot kapott a fenéklemez. Ennek ellenére természetesen alátét használata is erősen javasolt lesz.

  


Proci | 161    2020-09-20 03:37:08 [171]

Itt a bilincs a hátára. 1 colos csőhöz (de könnyen módosítható az átmérő). A felfogató csavarok és a szorító csavarok is M5-ösek.
3 axis esetén én a legalsó és a legfelső dobozra tennék fel 1-1 ilyen bilincset.

    


  Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 3 / 7 Ugrás ide:
Sorok:
|◄ Első  ◄ Előző   1  2  3  4  5  6  7   Következő ►  Utolsó ►|


 ◊