HobbyCNC fórum
FTP tárhely: http://cnctar.hobbycnc.hu v0.9.6 Régi HobbyCNC oldal: http://archiv.hobbycnc.hu

Új regisztráció / Átregisztráció a régi fórumról
    
   


Épül a gépem ::: Bocs



 

Időrend:
Oldal 1 / 2   Sorok:
1  2   Következő ►  Utolsó ►|

  Fórum főoldal  |  A lap aljára

vadember | 1881    2022-02-07 21:30:05 [92]

A K10 a piros szárú?

Előzmény: KoLa, 2022-02-07 20:17:49 [91]


KoLa | 7564    2022-02-07 20:17:49 [91]

Szerintem egy jól megélezett K10-es késsel 'könnyedén' tudsz menetet vágni rá!
Sokszor esztergáltam már csapágyakat, 65hrc, a külső palástba nem gond az 1mm-es beszúrás K10-el.

Előzmény: Bocs, 2022-02-07 09:50:45 [82]


TBS-TEAM | 2745    2022-02-07 19:03:11 [90]

Amit kinézett WH-50 katalógus szerint kéregedzett 1,5-3mm közötti az edzési mélység, HRC62-64 a felület.

Előzmény: vadember, 2022-02-07 17:46:45 [89]


vadember | 1881    2022-02-07 17:46:45 [89]

Az, hogy edzett tengely elég tág fogalom. Kérdezd meg, hogy az egész keresztmetszetében, vagy csak kéregedzett. Ha az utóbbi, akkor az 1-2 mm mélységű. Azzal tudsz dolgozni. Valamekkora átmérőt úgyis el kell távoltanod, hogy a csapágyakat tudd ütköztetni. Ha teljes keresztmetszetében edzett, arra te nem tudsz menetet vágni. A köszörülés áráért meg vehetsz egy használt gépet, ami sokkal jobb lesz mint amit te készíthetsz.

Előzmény: Bocs, 2022-02-07 09:50:45 [82]


Gyula65 | 303    2022-02-07 16:47:13 [88]

Betétedzhető anyagot esztergálj, köszörülési ráhagyással, majd betétedzés, köszörülés.Ha, találsz eladó darabot az valóban olcsóbb lesz.
dv!

Előzmény: Bocs, 2022-02-07 15:10:56 [87]

Bocs | 281    2022-02-07 15:10:56 [87]

Ez az átgondolás része. Nézegetek eladó főorsókat is, de nem találtam szimpatikusat. A gyártása is szóba jöhet, de szerintem lényegesen drágább lesz, mert kevesen szeretik az egyedi darabokat.
Nekem mondjuk a gépem megvan hozzá, csak a tudásom -hát, hézagos-. Nem vagyok fém forgácsoló, bár esztergáltam már menetet, és még jó is lett elsőre. Rozsdamenteset is esztergáltam már, de az edzett az kemény dió . Másrészt a tanulás maga is egy érdekes út.

Előzmény: Gyula65, 2022-02-07 12:39:42 [85]


Bocs | 281    2022-02-07 14:52:40 [86]

Ez nekem biztosan túl nagy. A váz felét elfoglalná. A tervezett gép valamivel nagyobb lesz mint egy műszerész eszterga. Csúcstáv kb 600, elforduló átmérő talán 250. Apróságokhoz tervezem.
De nem árt, hogy nyilvános, az adok-veszek-ben is jó helyen lenne.

Előzmény: szucst, 2022-02-07 12:08:33 [83]


Gyula65 | 303    2022-02-07 12:39:42 [85]

Javaslom gondolt át az egészet, és tervezz egy főorsót, és gyártasd le. Edzett tengelyre menetet vágni, lehet, de nem lesz olcsó!
Üdv!

Előzmény: Bocs, 2022-02-07 09:50:45 [82]


szucst | 488    2022-02-07 12:09:52 [84]

Remek…, ez magánba ment volna ha figyelek, de az sem baj ha marad… bocs

Előzmény: szucst, 2022-02-07 12:08:33 [83]


szucst | 488    2022-02-07 12:08:33 [83]

Szervusz, anno nagy ötleteim voltak, és bontásból vettem egy Zmm c8c komplett orsóházat, nortont meg szánszekrényt., vezér és vonóorsó is megvan valahol hozzá. Takarításhoz szétszedtem elmostam, és vettem az orsóházba új csapágyakat. Ebből a projektből kiszállnék, ha gondolod, eladó!
Egy hosszúkúpos tokmányhátlap is van hozzá. 160 as ha jól emlékszem.

Az orsóház síktalpú.
Talpméret ca 250..300széles x 450..500hossz. Ezt nem feltétlen kell teljes hosszban felrakni…

Üdv: Tamás

Előzmény: Bocs, 2022-02-07 09:50:45 [82]


Bocs | 281    2022-02-07 09:50:45 [82]

Sziasztok!

Lenne egy forgácsolási kérdésem. Súlyos gyűjtögetésben vagyok az építendő kis esztergámmal kapcsolatban. Egy kecskelábú esztergagép váz az alap, úgy 900 mm hosszú a teljes hossza. Főorsó nincs, ezt létre kell hozni. Találtam egy edzett köszörült csőtengely forrást:https://aonline.hu/Edzett-koszorult-csotengely-WH50

Arra gondoltam, hogy jó merev, erős tengely lehet. Ha menet kerül a 2 véhére, azzal a tengely irányú terhelést meg lehet fogni. Persze a csapágyaknak jól kell rá illeszkedni.
A menet létrehozása a kérdés. Vajon van-e esély, hogy mondjuk kerámia lapkával menetet vágjak rá, vagy csak a köszörülés jöhet szóba?

Vagy halott ötlet az egész valamiért:


D.Laci | 5356    2021-11-25 19:59:34 [81]

Már a számolás sem megy?
Várj segitek!

-Mennyi 2x2?
-4!

-Nem!!!

Attól függ, hogy eladsz vagy veszel....
Ha veszel 3, ha eladsz 5!

:)

Előzmény: svejk, 2021-11-25 19:04:34 [80]


svejk | 32972    2021-11-25 19:04:34 [80]

"Egy 24V visszajelző izzó max 5W =20mA"

No!?

Előzmény: TBS-TEAM, 2021-11-25 09:00:51 [77]


TBS-TEAM | 2745    2021-11-25 09:39:43 [79]

ELKÜLDTEM A FREKIVÁLTÓ BEKÖTÉSÉT Mailba

Előzmény: Bocs, 2021-11-25 09:22:16 [78]


Bocs | 281    2021-11-25 09:22:16 [78]

Köszönöm az újabb segítségeket!
Erre a bekötésre gondoltam. A tápnak is véges a teljesítménye. A wolframszálas izzónál arra gondoltam, hogy a jelelosztó esetleg zárt apcsolóként érzékeli. Nem tudom, hogy ez függ-e a fogyasztó ellenállásától. Ha ez 0, akkor zárt kapcsoló, de van-e olyan ellenállás érték, ahol nem foglalkozik vele a jelelosztó?
A ledes megoldás üzembiztosabb is, mert ugye ha izzót tennék, az kiéghet, és nem könnyű erre rájönni. Remélhetőleg nem nagyon fog működésbe lépni, ezért ha pont kiégett, nem feltűnő, hogy nem működik.

TBS-TEAM | 2745    2021-11-25 09:00:51 [77]

Remélem nem az asztal világítást szeretné felkapcsolni hibajelzés esetén.

Egy 24V visszajelző izzó max 5W =20mA ezt biztosan elviselik a kimenetek.
Manapság már nem nagyon használatos, még kapható.
A rajz elvi séma a mit hova kell kötni.

Előzmény: dezsoe, 2021-11-25 08:42:24 [76]


dezsoe | 2934    2021-11-25 08:42:24 [76]

Azért az "izzó" fogalmát gyorsan szűkítsük le egy LED-re (persze megfelelő előtét-ellenállással), mert egy valódi izzó a motormeghajtó alarm kimenetén levő optocsatolót is gyorsan izzóvá alakítaná.

Előzmény: TBS-TEAM, 2021-11-25 08:08:43 [75]


TBS-TEAM | 2745    2021-11-25 08:08:43 [75]

Igen jó ha az általad használt 3+ és 3- vagy a GND-re kötöl egy 24V izzót.
Akkor fog világítani amikor hibára áll valamelyik motorvezérlő.

  

Előzmény: Bocs, 2021-11-25 00:22:57 [73]


dtb | 1914    2021-11-25 07:28:48 [74]

Csikarc forumtársunknak van/volt olyan eladó LED panelja, ami ha jól emlékszek ugyan 24V-os, de működött az UCCNC 5V-ról is. Opto leválasztott. Amelyik vezetéken fesz. van, ott világít a led. Kérdezz rá, van e még belőle....

Előzmény: Bocs, 2021-11-25 00:22:57 [73]


Bocs | 281    2021-11-25 00:22:57 [73]

Ezt bekötöttem annyi különbséggel, hogy mivel nekem az előző kapcsolókhoz már vég van csatlakoztatva az UCBB-n a negatív vagy 0V vagy grund, ki hogy hívja, ezért azt folytattam, és a pozitív 24V-ot vittem vég a motor vezérlőkön. Szerintem rendesen működik, mert a vezérlők bekapcsolása ciklus stoppot idéz elő, utána minden rendben van. Erre számítottam is.

Viszont jó lenne erre egy lámpa, hogy azonnal lássam, hogy hibával állt le. Ha (a rajzon pl 10-es) análam 3-as + bemenetre és a grundra kötök egy 24V-os lámpát, az elvileg jó lehet, vagy aktív magas jelet generál? Valószínűleg így lesz, és más megoldás kell. Esetleg sorba kötött ledek?

Előzmény: TBS-TEAM, 2021-11-24 18:51:44 [69]


TBS-TEAM | 2745    2021-11-24 20:39:40 [72]

Nem is szeretnék

Előzmény: PSoft, 2021-11-24 20:22:08 [70]


szf | 4409    2021-11-24 20:25:42 [71]

Pedig nagyon igyekszik!

Előzmény: PSoft, 2021-11-24 20:22:08 [70]


PSoft | 18566    2021-11-24 20:22:08 [70]

Minden topikban azért...Te se lehetsz király!

Előzmény: TBS-TEAM, 2021-11-24 18:51:44 [69]


TBS-TEAM | 2745    2021-11-24 18:51:44 [69]

Rajz ALARM

Ki vagyok pihenve vagy nem

  


Bocs | 281    2021-11-24 16:41:29 [63]

Volt egy ilyen érzésem. Csak hát a fizika tesz a megérzésekre.
Köszönöm az infókat és a rajzokat. Értem is, megyek szerelni.

Előzmény: TBS-TEAM, 2021-11-24 10:46:12 [61]

TBS-TEAM | 2745    2021-11-24 10:46:12 [61]

HSS86 léptetőmotor vezérlőt használ és 80V~ táplálja.
Nem kell semilyen egyenirányítás meg puffer mert a
hajtás megoldja a belső tápjával.

Előzmény: Alga76, 2021-11-24 10:34:00 [60]


Alga76 | 188    2021-11-24 10:34:00 [60]

Szia !

Kapcsoló üzemű vagy trafós tápegység? Bár ez lehet buta kérdése volt és trafó, graetz (hídegyenirányító) a táp.
Tápegységhez a gondolataim:


- a túlméretezett tápegység hobbiban nem gond, igaz a besegítés az épp nem működő fel nem hasznáét árama.
- a pufferkondi a csúcs áramokban segítség és kell is, simítja a hullámzó feszültséget a szabályozatlan tápegységben
- ha egyenirányító után van, lesz a pufferkondi akkor nem kell plusz dióda.


Megadod a frekiváltód tipusát segítek rajzzal bekötni.

Alga76

Előzmény: Bocs, 2021-11-23 20:26:40 [57]


Bocs | 281    2021-11-23 20:39:03 [59]

Közben jön egy kicsi cnc eszterga építés. Van egy jó nagy gyári, név szerint Haas TL2, de gyakran kár beindítani mütyűrökhöz. Ezért régóta tervezem, hogy készítek egy kicsit. Balszerencsémre nem fizettek ki egy olyan munkát, amit előtte rajongva dícsértek és a szemem előtt küldtek fotokat, filmeket az ismerőseiknek. Ezzel megszakadt egy 20 éves munka kapcsolat, és még a megrendelő játssza a sértődöttet.
Emiatt talán több időm lesz ezekre a gépekre, amelyek pontosan annyira hálásak, mint amennyi szeretettel kezelem őket.

Szóval folyt. Köv.


Bocs | 281    2021-11-23 20:28:32 [58]

A Te segítségeddel is.
Köszönöm!

Előzmény: TBS-TEAM, 2021-11-23 20:17:59 [56]


Bocs | 281    2021-11-23 20:26:40 [57]

A nagyobbra cserélt léptető motorok lassító áttételét a tanácsotok alapján megszüntettem, 1:1 szíjhajtás van, ez is remekül bevált.

Ja és egy nagy előnye annak, hogy egy trafóról megy az összes léptecs. Persze sokaknak ez nem új, de lehet, hogy valakinek az. Ha egy motorhoz egy táp tartozik, annak a motornak a korlátja lehet a táp által biztosított kevés teljesítmény. Viszont ha egyről megy az összes motor, szinte kizárt, hogy mindegyik azonos időben maximális teljesítménnyel dolgozzon. Tehát ha valamelyik motor kisebb teljesítménnyel fut, a ráeső részt használhatja a többi, ezáltal a trafóra jutó teljesítmény gyakorlatilag soha nem éri el a motorok össz maximum felvételét. Azaz mindig lesz tartalék, ellentétben az én korábbi állandóan túlterhelt tápjaimhoz képest, ahol ugye az éppen güriző nem kap segítséget a szomszédtól.

Most viszont ismét segítségre szorulok. Évek óta nem jutok el addig, hogy a frekiváltót bekössem a rendszerbe, még mindig kézzel kell indítanom és szabályoznom, miközben dolgozik mellettem kedves munkatársam az UCCNC, aki átvehetné ezt a feladatot.
Továbbá szeretném bekötni a motorvezérlők PEND és ALM lehetőségeit ha már vannak. Ez talán akkor is jól jönne, ha lépésvesztés történik, de a vezérlő és a program nem tud róla. Eddig sok ilyen volt, szerintem ha elvétve, de lesz ilyen a nagyobb motorokkal is.
Privátban olyan tanácsot is kaptam, hogy a trafóra kell egy dióda és egy puffer kondi. Jelenleg ezek nélkül megy, de erről is "beszélhetnénk". A motor vezérlőkben ugye van egyenirányító, különben nem tudná kezelni a váltóáramot (és az egyenáramot is). Tehát a dióda szerepét nem értem. A puffer kondit értem, de ha jól gondolom, a trafóm teljesítménye messze meghaladja a szükségeset, így talán ez is nélkülözhető. (?)

Jó kis gépem lett, sokatok segítsége nélkül nem vagy csak szenvedés árán jött volna létre valami.
A privátban kapott segítségekért is hálás vagyok. Szívesen közzé tenném, de ugye azért jött privátban, hogy ez ne történjen meg. Gondolom többen unják a vitákat. Én igyekszem a vitákból is tanulni, de tiszteletben tartom, ha valakinek ehhez éppen nincs kedve, ezért nekik is megköszönöm, ha továbbra is segítenek.


TBS-TEAM | 2745    2021-11-23 20:17:59 [56]

Ügyes vagy, alakul az a gép. Sokat fejlődtél.

Előzmény: Bocs, 2021-11-23 19:22:25 [55]


Bocs | 281    2021-11-23 19:22:25 [55]

A dobozban látszik valamennyire, hogy beszereltem a forgató és a negyedik tengely motor vezérlőjét. Ezek már be is vannak kábelezve, és mivel emiatt többféle módon kell felállnia a gépnek, minden motor vezérlőre egy kapcsolót is tettem. Természetes, hogy nem minden esetben kell az összes motor, így ezeket be sem kapcsolom.

Most utoljára sikerült minden kábelt befűznöm az első energialáncba, mert szerencsére szemenként nyitható, de már látom, hogy ezzel párhuzamosan szükség lesz mégegyre a másik oldalon is. Na ez a kábelezés aztán felér egy meditációval. Alapos önuralomra tanít. A doboz és a gép közt porszívócsőben mentek a kábelek, de ez már eredetileg is tele volt. Most egy vastagabb ipari porszívó cső került ide, ami miatt ugye az összes kábelt ki kellett kötni, újra húzni majd vissza kötni. Fura módon élveztem ezt a munkát, mert felfrissített sok tanult dolgot az elektronikáról, és sok mindent nagyobb rendbe tudtam rakni. Persze magamhoz képest.


Bocs | 281    2021-11-23 19:07:47 [54]

Üdvözlöm az érdeklődőket!

Először is remélem jó egészségnek örvend mindenki! Én igyekszem vigyázni másokra, mert ezzel magamat és a családomat is védem.

Sokat dolgoztam a gépemmel, és végül jutott idő a javításokra, fejlesztésekre.
Megszüntettem a fékező reléket, nem hiányoznak. Nem szereltem ki, mert találok más szerepet nekik. Kiszereltem a motoronkénti tápokat, és beszereltem helyettük egy olyan trafót, aminek a szekunder tekercs kábele lapos téglalap keresztmetszetű, cérnával szigetelt, és persze soronként vastag impregnált papírral. Több céget megkerestem, hogy szeretnék nekik sok pénzt adni egy toroid trafóért, de valamiért annyira zavarja őket, hogy nem is válaszolnak. Pedig az árat ők szabnák meg. Mindegy, jó ez a brutál trafó.
A motorok az új áramtól megtáltosodtak. Eddig 48V DC-t kaptak, most 80V AC-t. Halkabbak, sokkal gyorsabbak és erősebbek lettek. Viszont így megtaláltam a korlátait, de legalább a váz és a mechanika rendben van, bírja ezt az erőt. Azért egy harmaddal vissza szabályoztam attól a sebességtől és gyorsulástól, ahol már néha lépést veszített.

Beszereltem egy harmadik jelelosztó kártyát, mert az előző kettőt kinőttem. Az új UCCNC-vel annyi új funkciót tudok használni, hogy nem győzöm a kapcsolókat, gombokat beépíteni. Van már külső Ciklus start, Ciklus stop, Feed hold, Feed hold stop gomb, és 2 joystik a kézi mozgatáshoz. Ez egy mozgatható dobozba került, számomra jól kezelhető és tetszetős cucc lett. A joystikok elé bekötöttem egy véletlen mködés elleni kapcsolót, ez is igen hasznos. Ebbe a dobozba tervezek még lépték állító gombokat, így kisegíti a kézikerékkel való beállításokat, de nem helyettesíti azt. Ez is akkora segítség, hogy el se tudom mondani. Kézzel egyszerre mozgatni a 3 tengelyt beragadó billentyűk nélkül! Ráadásul az irányok a valós mozgások irányának felelnek meg, ami további biztonságot ad.
A "szószékbe", ami a dobozt és számítógépet tartja, beszereltem egy refpont felvétel és 3 parkolóhely gombot. Ezt a megoldást a figyelmetekbe ajánlom. A zártszelvény végdugójába tettem, a dugókat meg a zártszelvény oldalát kivágva sorban egymás után. Erről majd a talpra állítás után készítek jobb képet.

      


Bocs | 281    2020-01-21 02:43:01 [53]

oroid = toroid

Előzmény: Bocs, 2020-01-21 02:41:47 [52]


Bocs | 281    2020-01-21 02:41:47 [52]

Elektronikai hibák

Ebből van bőven, mint korábban említettük.
Új info, hogy lehetne pontosabb végállás kapcsolót feltenni, hogy pontosabb legyen a referencia pont felvétel.

A fékező relék is hibák, erről nincs mit beszélni, ki kell szerelni.

Felesleges a motoronkénti tápegység, ezt egy esetleg 2 oroidra le kell cserélni.

Rossz bekötés tudomásom szerint szerencsére nincs, elég óvatos voltam, hogy mindennek igyekezzek utána járni. Pont ez miatt viszont van még néhány hiány, ezek majd sorra kerülnek.

Mielőtt szétszedem az elektromos szekrényt a hibák javításához, megcsinálom a tervezett fejlesztéseket, hogy ne kelljen kétszer dolgozni vele.

Szóval mindezekkel a hibákkal azért már dolgozgattam a géppel, és igazából kellemesen csalódtam, mert felülmúlta az elvárásaimat. Főleg ha figyelembe vesszük az elektronikai ismeretek hiányát is.

Bocs | 281    2020-01-21 02:12:48 [51]

Mechanikai hibák:
A motort tudnám kiemelni, bár nem vagyok benne biztos. 4,5 Nm-es motorokkal indítottam, amiből az X és az Y tengelyét kicseréltem. Ezt többen kétellyel fogadták, amit én el tudok fogadni, de még nem vagyok teljesen meggyőzve. TBS-TEAM segítségével jobban működik a jelenlegi 12-esekkel, mint az előző 4,5-ösökkel. Összehasonlításként a Z tengelyen a 4,5 Nm-eresből jelenleg 4000 mm/percet tudok kicsikarni, az X 12-esből-ből 5500-at, az Y 12-es dupla motoros tengelyből 7000-et. Z: 2500 lépés= 1mm, X: 1000 lépés= 1mm, Y: 500 lépés= 1mm. Talán más áttétellel még javítható, de kétségtelenül jobb, mint eddig.

Lehet, hogy hiba az Y tengelyeket/motorokat összekötő fogas szíj, de amíg nincs megoldva a hibajelzés bekötése, ezt nem merem levenni. Ha esetleg az egyik motor leáll, a másik elgörbítheti a gépet, bármilyen merev is. Érzékelhető hátránya nincs. Nincs agyonfeszítve a szíj, tehát talán egy-két lépésnyi szabadsága van a motoroknak egymáshoz viszonyítva. Ez talán elég ahhoz, hogy ne dolgozzanak egymás ellen. Talán.

A többi dolog meg készülget. Még gumiörlemény felragasztásán gondolkozok. Ötletként talán más is hasznosíthatja: többféle térburkolat kapható gumiörleményből, és kíváló a rezgés csillapításuk. Én szélvédő ragasztóval ragasztanám, hiszen ezekre az anyagokra van kifejlesztve.


PSoft | 18566    2020-01-17 23:28:49 [50]

Lentebb azt írtam, ami inkább csak tipp volt...
"lassan tíz éve megy ez a vezérlő"

Az akkori fotókat visszanézve nem is sokat tévedtem, éppen tíz éve készült.

Előzmény: Bocs, 2020-01-17 22:32:19 [48]


TBS-TEAM | 2745    2020-01-17 22:40:17 [49]

Ezek meg rugós csatlakzásuak még a rezgést is bírják soha nem lazúlnak ki.

    

Előzmény: Bocs, 2020-01-17 22:32:19 [48]


Bocs | 281    2020-01-17 22:32:19 [48]

Nagyon tetszik. Én ugye csak a gyári elektronikákban láttam ilyen csatlakozókat, azokban még sincs ilyen rend.

Előzmény: PSoft, 2020-01-17 19:26:48 [44]


TBS-TEAM | 2745    2020-01-17 20:22:22 [47]

Szalagkábel kifejtésre ez a legalkalmasabb.

  


svejk | 32972    2020-01-17 20:05:21 [46]

Megfelelő érvéghüvely megfelelő fogóval nyomva és a csoki csavarja megfelelő nyomatékkal meghúzva, aztán örök élet.

Előzmény: Bocs, 2020-01-17 17:08:14 [43]


svejk | 32972    2020-01-17 20:01:40 [45]

De hiszen az a lényege, 24V-ot illeszt TTL-re.

Előzmény: istvan3, 2020-01-17 14:31:38 [41]


PSoft | 18566    2020-01-17 19:26:48 [44]

Mivel az összes modulnak azonos a csatlakozója, elég egy db. kellő hosszúságú apa/anya "szervízkábel" és a kártya már...kint is van az asztalon.

Lassan tíz éve megy ez a vezérlő, nem nagyon volt vele probléma.
Persze az évek alatt voltak benne változások, -motormeghajtók, lézervezérlő- de még mindig egy egységként üzemel.

Előzmény: Bocs, 2020-01-17 17:08:14 [43]


Bocs | 281    2020-01-17 17:08:14 [43]

Ez is rendkívüli. Inkább maga a rend megtestesítője. Valami probléma van vele? Az ilyen kivehető modul rendszernél nem nehezebb a hiba keresés? Arra gondolok, hogy működés közben nem lehet műszerrel hozzá férni.
svejknél az érvég hüvelyekkel, itt meg a sínes csatlakozókkal kapcsolatban lenne kérdésem. Nem szokott probléma lenni az érintkezési hiba? Ahhoz képest, hogy nem vagyok villanyász, rengeteg ilyen hibával volt már dolgom, volt olyan is, hogy már lángolt. (Én javítóként szerepeltem ezeknél, nem okozóként.)
Magamtól arra gondolok, hogy a jó minőségű forrasztás a legbiztosabb. Kérlek cáfoljatok meg, ha nem így van.

Előzmény: PSoft, 2020-01-17 14:15:43 [40]


Bocs | 281    2020-01-17 16:57:50 [42]

Ez bámulatos! Én is ilyet szeretnék!
Ha kikerülnek a tápok, talán lesz még hely. TBS-TEAM javasolta a toroid trafót, az jobban elfér és nem kell ennyi . De képzeljétek, ez már a nagyobb verzió. Ahogy kiraktam az alkatrészeket, elég lett volna egy kisebb, tehát az én helyzetemben kétszer nagyobbat kell venni. Pedig olyan szépen össze rendeztem a bekötési rajz szerint. A kábel káoszt a később beszerelt relék okozták. Ha meglesz a végleges állapot, lehet, hogy átalakítom. Jelen állapotában még szerelhetetlen is.

Előzmény: svejk, 2020-01-17 13:48:34 [36]

istvan3 | 678    2020-01-17 14:31:38 [41]

A Lonewolf féle optók nem 24V bemenetűek?
Át lettek alakítva?

Előzmény: svejk, 2020-01-17 13:48:34 [36]


PSoft | 18566    2020-01-17 14:15:43 [40]

De azért...túlzásokba se szabad esni.
Később...megbosszulhatja magát.:)

Előzmény: svejk, 2020-01-17 13:50:49 [37]


svejk | 32972    2020-01-17 14:07:07 [39]

Ez még ráadásul csak az első verzió 60 %-os állapotban.

Mindig kell lennie egy "B" tervnek.

Előzmény: D.Laci, 2020-01-17 13:58:22 [38]


D.Laci | 5356    2020-01-17 13:58:22 [38]


Kicsit szűkös lett ez is... feliratoknak nem marad hely:)

Előzmény: svejk, 2020-01-17 13:48:34 [36]


svejk | 32972    2020-01-17 13:50:49 [37]

Ja, és nota bene!

Mindig eggyel nagyobb dobozt vegyél mint amiben biztos vagy, hogy minden el fog férni.

Előzmény: Bocs, 2020-01-17 01:43:53 [21]


  Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 1 / 2   Sorok:
1  2   Következő ►  Utolsó ►|


 ◊