Sziasztok! Vett/használt már valaki DSO138 oszcilloszkópot? Mennyire megbízható/pontos? Viszonylag baráti áron hozzá lehet jutni pl. itt. A kit csak 100 Ft-al lenne olcsóbb, annyiért nem állok neki forrasztgatni. Amiért aggódom, hogy a kínaiak még a kínait is hamisítják. De lehet, hogy 3600 Ft-ot megér kockáztatni.
snapscan | 117
2018-02-15 20:14:33
[20178]
Szükgésem lenne buck-boost DC-DC konverterre. Input fedje le a 10-15V tartományt, output: 12V (-0% +5%), kimeneti áram: min 5A, de ha van 15A-es, az lenne talán a legjobb. A 10-15V bemenő feszültségtartományban minimum 80% hatásfokkal kellene üzemelnie. Néztem a kínai modulokat, egyik ismerősöm vizsgálgatott is párat az e-bayes cuccok közül programozható műterheléssel, de a dinamikus viselkedésük nem mondható megfelelőnek, ugrásszerűen csökkenő terhelésnél képesek csúnyán túllőni a beállított kimeneti feszültségen. A terhelés 40-100% között változhat akár ugrásszerűen is, és a feszültség nem szaladhat meg. Tudtok ajánlani bevált, kapható modult?
elektron | 15859
2018-02-07 15:20:13
[20177]
Mostanában aktivizálódok én is, lesz egy kis időm ezekkel jobban foglalkozni. A hardveres dolgokkal (számítógép illetve acélok stb.) is, meg persze az elektromos részekkel, ami még szükséges ehhez-ahhoz.
Én még mindig kezdő vagyok ! Csak felszedegettem itt néhány morzsát . De nagyon érdekes téma , olvasok mindent . Nem szívesen olvasnám vissza miket kérdeztem az elején Emlékszem a gépedre is ,és irigylem , mert némi lakatos háttérrel még sehol sem tartok gép ügyben .
Régebben találtam oylan típust, amiben volt mikrolépéses IC, a mai napig is megvan az a vezérlőm is, illetve 2 féle is, egyik az SMD beültetőn van, másik meg a régi CNC-men, DOS vezérléssel saját írású "Robsy" szerű progrmamal hajtva, direkt még az IC-hez is írni kellett egy drivert, mert nem sima step dir, meg nem is közvetlen saját protokollja van, hihetetlen, mi időt eltöltöttem annak udején vele.
Egy két vödör ilyen vackom van . Nema 17 es motor még van is egy nyomtatóra való ,égész jók . De a vezérlők nem nagyon használhatók . Ha véletlenül step-dir es is ,akkor is max fél lépést tud . Ezt tudtam innét kibogarászni eddig . Már nem gyűjtöm a nyomtató cuccot
Van is a kamrámban ilyesmi, lehet kimegyek, megbontok már egyet ... hót tintás úgyis, meg biztos nem is jó már csak lomnak van ott így, ja, meg erről jut ezembe még a EPSON FX1050 és FX 1000.ben vannak fasza léptető motorok.
Ha hazsnálható motort akarsz nézzél be a PC bontóba valami régi HP 670 vagy iylesmi nyomtatókat, azokban még van hazsnálható motor is, meg meghajtó IC is akár. Vagy fénymásolókban.
step/dir típusú vezérlővel lehet hajtani az unipoláris stepper motorokat csak a középső kivezetés üresen mard.
Pali79 | 701
2018-02-06 20:48:59
[20164]
Most megfogtál! Nekem több kisebb léptetőm van de azok mind 6 vezetékesek. Szóval valószínűleg nem lesz így jó. De egyébként sem alkalmas mechanikai szempontból arra amire szeretné.
Bipoláris használatnál talán még áramirány helyesen párhuzamosítani is lehetne a tekercseket ? Persze avval a motorral nem feltétlenül érdemes vesződni . Egy ilyet láttam még csak működni egyébként , valami hűtőkocsi cuccban .
Unipoláris motornál/vezérlésnél, az ötödik vezeték a tekercsek közös, középleágazása, Ut+ tápfeszültségen. Minimum, szét kellene választani a közös pontot, két független, középleágazásos tekercsre, ha bipoláris vezérlővel akarod hajtani. Vagy...rosszul gondolom?
Persze, hogy lehet. Az 5 vezetékből ki kell keresni, hogy melyik a közös szál, azt ki kell hagyni a maradék 4-et bekötni egyből a shieldre. De ennek az áttétele nem kottyanás mentes, erre számíthatsz.
Arduino UNO + CNC Shield. Ebbol a CNC Shieldet dobhatod is ki mert a kepen eleve adnak hozza egy meghajto IC-t. Annak meg csak azt kell beadnod, hogy melyik tekercsre adjon aramot. A CNC Shield meg altalaban step dir jeleket eszik. Masik az hogy 5 madzag van, az meg unipolaris lepteto motor, a CNC Shieldek meg sztm bipolaris leptetoket hajtanak meg. Szoval a CNC Shield-et dobt el. Kosd ra az Unora direktbe azan lehet kezdeni programozni a leptetomoci drivert hozza.
Ebbőla stepper motorból lehetséges "forgó tengelyt" (angolul rotary axis) készíteni lézer gravírozóhoz? Arduino UNO alapú vezérlő (Arduino CNC shield). Ha igen, hogyan? Főleg a program részére vagyok kíváncsi, mivel a mechanikai részt megoldom 3D nyomtatóval.
lovas gyula | 1874
2018-02-06 15:25:33
[20154]
Van rá megoldás! A sorbakötött ellenállás helyett rakj be egy biztit
Én hirtelen nem tudnék más alkalmazást ahol értelme lenne Ta-t használni ráadásul úgy, hogy egy soros ellenállással direkt elrontva az ESR értéket. Ha van ilyen felhasználás szívesen olvasnék róla.
Régebben ajánlották Hi-Fi erősítőknél csatolásra a jó frekvenciamenete miatt de ott meg a ki és bemenő impedancia megint megoldotta az áramkorlátozást.
Ma nem tudom mi a menő Hi-Fi téren, régen nem foglalkozom vele.
Hidegítésre ma már kerámia multilayer-ek terjedtek el.
A hosszú idejű stabilitásuk és kis szivárgási áramuk a több 10 uf-os tartományban viszont tényleg verhetetlen a tantáloknak ráadásul pici méretben.
"S hol van értelme kondival sorbakötni ellenállást?" Mint írtam, ott is, ahol nagyobb áram tranziensek előfordulhatnak. A szakirodalom ezt bőségesen kitárgyalja, méretezési segédletekkel, összefüggésekkel.
Van két választási lehetőséged: vagy betartod ezeket, vagy nem foglalkozol vele. Az utóbbi esetben viszont nem kell csodálkozni, ha zárlatos lesz a kondi, vagy felrobban.
Valószínűleg igazad lehet abban, hogy a kapocsfesz csökkenés okozhatja a letiltást. Próbáltam azt is, hogy egy akkucellát hagytam csak az áramkörben,(BMS nélkül ez is elég a működéshez) és arra kötöttem 2bms-t párhuzamosan. Így sem volt jó. BMS nélkül teljesen jól működik a dolog, csak hát így nincs felügyelet a töltésre/kisütésre... Ez a gép egyébként egy egyszerű morzsaporszívó, ami eddig NI-CD vagy NI-MH? akkuval működött.
Neki ha jól értem 1S3P a felállás. Akkor ha minden akkun van 10A-es BMS, az 30A terhelhetőség. Nem tudom milyen motor az, aminek nem elég 30A 4V-on. Szerintem valószínűbb, hogy az akku nem bírja és betérdel.
Még ha 3s egy cella fesz is be esik akkor is tilt pl( egy öregedö cella)... Érdemes egyformára megformázni a cellákat mielöt felfüzik egy bmsre ez nagyon fontos...
2s verzió felálást a motor kibirná e (jobb megoldás lenne is)?! sajnos az 1s felálás nagyon ki van élezve nagy áram terhelésnél mert 3v alá esik a fesz bms letilt... Lásd sorsukat az 1s akkus behajtoknak pl ...
Azt kellene megmérni, mennyire esik a kapocsfesz az akkun amikor indítod a motort. A 3 BMS párhuzamosan azért 30A. Viszont ha leesik az akkufesz, akkor is lekapcsol a BMS.
Szerintem működne. Kíváncsi voltam az áramfelvételre és sorba kötöttem vele egy digitális árammérőt. Ekkor simán elindult, gondolom az ampermérő söntje beterhelte annyira, hogy elég volt az induláshoz... Úgy is el tudtam indítani, hogy nagyon gyorsan ki be kapcsolgattam. Ha elég gyorsan csináltam akkor elindult.
Ezt nem értem. Azzal hogy a kondit beteszed a kimenetre párhuzamosan, nem szabadna rosszabbnak lennie. Milyen BMS ez? (Üresen kondival megvan a kimeneti feszültség? Nem lehet hogy túláram miatt letiltott és a kondi miatt nem bír azonnal elindulni? Ilyenkor kell neki némi idő, amíg elindul.) Én hasonló helyzetben egy pillanatra kívülről megtáplálom, vagy a B+ és P+ kivezetést rövidrezárom, ekkor a kondi ismét feltöltődik és ismét üzemel rendesen.
vagy normális áramu bms cserélsz amik nem anyira vészesek árban vagy csinálsz egy softstart megoldást a motor felé! A cella feszek menyire egyformák feszültségre mert ha kilog egy cella fesz is pl 0.5...0.7v terhelésnél is hibbának veszi a bms és tilt!
Pár hónapja egy időrelé megadta magát . Megnéztem , van benne piros kondi Rögtön meghúz , lehet kondi ? Nincsen értéke csak pont olyan foglalatú relé nincsen másik . . Amire cseréltem annak pedig nem teljesen jó az ideje ,de azért működik vele az apríték égető .
Svejk írta "No és még az SMD tantálok polaritás jelölését nem is említette senki. Én egy pillanatra mindig dilemmába esek tőle."
Ez nálam is pont így volt múlthéten. Raknám fel a nyákra az alkatrészeket, és ahogy a kezembe kerül a smd tantál kondi, elgondolkodtam. Aztán elővettem a laptopot és beírtam a Google-be hogy "smd tantal polarity". Kidobott egy képet és megjegyeztem arra a pár órára. Ha jövőhéten megint forrasztok akkor újra meg fog kelleni néznem.
Törölt felhasználó
2018-02-05 16:54:31
[20133]
Pár filéres tantál miat oda a megbizhatóság aki elöszeretetel gyárt igy eletronikát az maxek vagy gyártó az valoszinü hosszutávon lejáratás lesz a vége (márka..gyártó.. személy)... Mert vanak olalyan eletronikai megoldások akol nem a tömegyártás a lényeg hanem a megbizhatoság/minöség...
S hol van értelme kondival sorbakötni ellenállást? Időzítő tagnál. Ezekre is találták ki mert rendkívül kicsi a szivárgóáramuk.
De ettől függetlenül CD4538 időzítőtagjaként is zárlatos lett nálam a csepp alakú is és az a csúnya rózsaszín téglatesteb öntött is. (tudtommal abban is csepp alakú van) 15 V-os tápfesz, 1uF/25 V-os kondi, töltőellenállás 4,7 kOhm - 100 Kohm közt. Kb. 20 db saját készítésű áramkörben 10 év alatt 3 lett zárlatos, ezután kipenderítettem őket.
No és még az SMD tantálok polaritás jelölését nem is említette senki. Én egy pillanatra mindig dilemmába esek tőle.