Nem értem ezt a rajzot. Balra a legelső van nekem. Azt nem értem, hogy az előlap, amiben ugyanaz a 3,5-ös furat van, mint a mögötte lévő műanyag házban, ahol a rajz szerint a csavar van, hogyan rögzül a lemezre? Ha süllyesztett a csavar, akkor nincs hova felpattania. Ha meg mondjuk imbusz, akkor a csavar feje nem engedi a lemez falához simulni.
De akkor ezt nem értem. Az előlap alatti műanyag akkor kívül van a szekrényen? Én ugyanis furtam egy 8-9-es lyukat amin belülről kifelé átbújtattam a kapcsoló tengelyét. Ezek szerint akkor kívülről kellene bedugni a kapcsolót a megfelelő méretű lyukba?
Igen anyás csavarral, esetleg önfúró lemezcsavarral tudod rögzíteni. Az előlapot csak rá kell pattintani, a csavarral rögzített fogantyúja úgysem engedi kiesni.
A furatban nem volt menet. Akkor sülyesztett csavarral kellene felerősíteni a másik oldalon anyával? Az előlapot a 0-1 számokkal hogyan kell rögzíteni?
Én is eladtam jelképes áron az analó iwatsu 200MHz szkópom, most otthon egy TDS210 van itt pedig előttem egy MDO3024 ez utóbbi már elég használható darab. :- ))
Előzmény: ANTAL GÁBOR, 2018-02-16 14:03:39 [20194]
ANTAL GÁBOR | 4643
2018-02-16 14:03:39
[20194]
Csinálni kell egy sablont . Elvileg ha letöltöd az alaplapot akkor a furatok helye be lesz kótázva . Csinálsz egy ( papír , bakelit,alu , lézervágott stb)sablont amivel megcsinálod
1 db estén vékony kartonból csinálnám, 1000 db estén betétedzett acél lemezből
Vettem egy ehhez hasonló ganz kapcsolót a villamossági boltban:
Fel akartam szerelni egy elosztó szekrényre. Az műanyag kapcsoló "kilincset" és az előlapot (feliratosat) leszedve van mögötte egy vastagabb műanyag aminek a négy sarkában 4-es furatok vannak. Nem adtak hozzá csavarokat, sem leírást. Hogy kellene ezt a doboz lemezére felszerelni? Az előlapot a felirattal pedig már ötletem sincs.
Még egy kérdés: Hogyan lehet lemezre a négy furatot fúrni úgy, hogy eltalálja az ember azok pontos helyét? Gondolom nem mindent oszlopos fúróban fúrnak, pláne ha a doboz már fel van szerelve a falra.
Pali79 | 702
2018-02-16 13:50:05
[20192]
Azzal csak az az egy baj, hogy nem fér el a zsebedben. Én ezért adtam el a kétcsatornás analógomat. Akkor dög volt és nem tudtam asztalon tartani, eltettem az egyik szekrény aljába. Ennek az lett az eredménye, hogy 3× is meggondoltam, hogy elővegyem-e. Aztán vettem egy 25 MHz-es USB-s csodát. Amire nekem kell, arra elég.
Egy picit máshogy van. Ahhoz hogy egy 25khz négyszögjel alakját, vagy esetleges rajta levő zavarokat lásd ahhoz kell a legalább 60Mhz analóg sávszélesség. Ilyen jellegű hibakeresésre az egyszerűbb digitszkópok sem alkalmasak, mert elképzelhető hogy a mintavétel éppen fázisba kerül a mért jellel, és teszem azt mindig az alacsony szintnél veszel mintát, így a kijelzőn tévesen azt látod hogy nincs jel. Azaz nagyon könnyen mérhetsz hamisan. Analóg szkópon ilyen nincs mert mindig látod a jelt. A jobb digit szkópok pedig tudnak úgy működni hogy mp-es eltérítés esetén is Ghz sebességgel megy az AD és kijelzik a minimum és maximum értékeket. Így a nagyon lassú eltérítési sebesség esetén is látni fogod az egyetlen stepp jel jelenlétét is. Két sugár pedig gyakorlatilag minden mérésnél szükséges, hiszen látni akarod hogy hogyan viszonyulnak egymáshoz a stepp dir jelek, vagy pl a tápon mért zavarok szinkronban vannak-e a léptetéssel stb.
Az en PIC32-es (https://www.olimex.com/Products/PIC/Development/PIC32-HMZ144/open-source-hardware) vezerlom amire GRBL-t portoltam 200MHz-en megy. Mondjuk orajelet nem szoktam merni mert ugyis kulso kavics van es PLL tolja fel. A step dir rendszeru motorvezerlok eseten 3 tengely eseten kell 3*2 + 1 jelet vizsgalni. Ez viszont digitalis igy ide szkop nem jo, inkabb egy saleae digit logger.
Kimenet eseten a PWM nem hiszem hogy CNC gep (leptetomoci) eseten felmegy a MHz-es regioba, bar ki tudja. De a 200kHz-et meg el tudom kepzelni.
Azert nem teljesen. Csuhas hozzaszolasa alapjan ugy gondolom, hogy van egy ket eset ahol hasznalni lehet egy ilyen meromuszert. Egy lambda szondahoz siman eleg egy csatorna is. Tehat van letjogosultsaga a dolognak.
Azonban a szelesebb korben valoszinu az 1 csatorna igen kevesnek bizonyul. Tartom a velemenyem, hogy foleg a triggereles miatt, de nem csak emiatt. Jobb szkopok ugyanis 2 analog csatival + 1 trigger bemenettel rendelkeznek. Meghozza azert, hogy ha az ember vizsgal egy fekete dobozt akkor lehessen merni a bemeno es kimeno jelet, plusz ha ugy adodik esetleg egy digitalis jelre triggerelni. Nyilvan az analog bemenetre is lehet manapsag triggerelni, tehat igazabol a 2 csatornas szkop az ami kezdi kiszolgalni az igenyeket.
A Planet MK1 CNCUSB vezérlőm max 25 kHz step jelet képes generálni. Ahhoz kicsit(?) túlzás az 1 MHz szkóp, nem? persze ki tudja mit hoz a jövő, lehet, hogy a következő vezérlőm már MHz-s órajellel fog ketyegni.
Elektronikai gyakorlatban semmire. Persze iskolában fizika órán szemléltetésre azért használható. CNC-s hibakeresésre talán egy öreg profi kétsugaras 100Mhz szkópot javasolnék, mert ár érték arányban az lehet a legjobb.
Jól látod a kérdést, jelenleg egy relatív jó (ugyan kínai mint minden más de német címkés) multiméterem és egy digitális frekimérőm van. Az oszcilloszkópra a CNC-vel kapcsolatban lenne szükségem, néhanapján jó lenne tudni miféle step jelek jönnek ki a vezérlőből/meghajtókból, meg a lézerem pwm vezérlését is szeretném "látni".
Ennek kétcsatornás nagyobb verzióját próbáltam. Napi szinten használni rém kényelmetlen, de utcán megnézni egy autó lambda szondájának a jeleit nos arra elmegy. Szóval ha ritkán foglalkozol elektronikával és eddig csak multimétert használtál, akkor ez is előrelépés, ha gyakrabban javítasz akkor egy öreg analóg tektronixal jobban jársz. Ha profi vagy ( bár akkor nem tetted volna fel ezt a kérdést ) akkor egy komolyabb szintén tektronix digit szkóp a javasolt.
Sziasztok! Vett/használt már valaki DSO138 oszcilloszkópot? Mennyire megbízható/pontos? Viszonylag baráti áron hozzá lehet jutni pl. itt. A kit csak 100 Ft-al lenne olcsóbb, annyiért nem állok neki forrasztgatni. Amiért aggódom, hogy a kínaiak még a kínait is hamisítják. De lehet, hogy 3600 Ft-ot megér kockáztatni.
snapscan | 117
2018-02-15 20:14:33
[20178]
Szükgésem lenne buck-boost DC-DC konverterre. Input fedje le a 10-15V tartományt, output: 12V (-0% +5%), kimeneti áram: min 5A, de ha van 15A-es, az lenne talán a legjobb. A 10-15V bemenő feszültségtartományban minimum 80% hatásfokkal kellene üzemelnie. Néztem a kínai modulokat, egyik ismerősöm vizsgálgatott is párat az e-bayes cuccok közül programozható műterheléssel, de a dinamikus viselkedésük nem mondható megfelelőnek, ugrásszerűen csökkenő terhelésnél képesek csúnyán túllőni a beállított kimeneti feszültségen. A terhelés 40-100% között változhat akár ugrásszerűen is, és a feszültség nem szaladhat meg. Tudtok ajánlani bevált, kapható modult?
elektron | 15859
2018-02-07 15:20:13
[20177]
Mostanában aktivizálódok én is, lesz egy kis időm ezekkel jobban foglalkozni. A hardveres dolgokkal (számítógép illetve acélok stb.) is, meg persze az elektromos részekkel, ami még szükséges ehhez-ahhoz.
Én még mindig kezdő vagyok ! Csak felszedegettem itt néhány morzsát . De nagyon érdekes téma , olvasok mindent . Nem szívesen olvasnám vissza miket kérdeztem az elején Emlékszem a gépedre is ,és irigylem , mert némi lakatos háttérrel még sehol sem tartok gép ügyben .
Régebben találtam oylan típust, amiben volt mikrolépéses IC, a mai napig is megvan az a vezérlőm is, illetve 2 féle is, egyik az SMD beültetőn van, másik meg a régi CNC-men, DOS vezérléssel saját írású "Robsy" szerű progrmamal hajtva, direkt még az IC-hez is írni kellett egy drivert, mert nem sima step dir, meg nem is közvetlen saját protokollja van, hihetetlen, mi időt eltöltöttem annak udején vele.
Egy két vödör ilyen vackom van . Nema 17 es motor még van is egy nyomtatóra való ,égész jók . De a vezérlők nem nagyon használhatók . Ha véletlenül step-dir es is ,akkor is max fél lépést tud . Ezt tudtam innét kibogarászni eddig . Már nem gyűjtöm a nyomtató cuccot
Van is a kamrámban ilyesmi, lehet kimegyek, megbontok már egyet ... hót tintás úgyis, meg biztos nem is jó már csak lomnak van ott így, ja, meg erről jut ezembe még a EPSON FX1050 és FX 1000.ben vannak fasza léptető motorok.
Ha hazsnálható motort akarsz nézzél be a PC bontóba valami régi HP 670 vagy iylesmi nyomtatókat, azokban még van hazsnálható motor is, meg meghajtó IC is akár. Vagy fénymásolókban.
step/dir típusú vezérlővel lehet hajtani az unipoláris stepper motorokat csak a középső kivezetés üresen mard.
Pali79 | 702
2018-02-06 20:48:59
[20164]
Most megfogtál! Nekem több kisebb léptetőm van de azok mind 6 vezetékesek. Szóval valószínűleg nem lesz így jó. De egyébként sem alkalmas mechanikai szempontból arra amire szeretné.
Bipoláris használatnál talán még áramirány helyesen párhuzamosítani is lehetne a tekercseket ? Persze avval a motorral nem feltétlenül érdemes vesződni . Egy ilyet láttam még csak működni egyébként , valami hűtőkocsi cuccban .
Unipoláris motornál/vezérlésnél, az ötödik vezeték a tekercsek közös, középleágazása, Ut+ tápfeszültségen. Minimum, szét kellene választani a közös pontot, két független, középleágazásos tekercsre, ha bipoláris vezérlővel akarod hajtani. Vagy...rosszul gondolom?
Persze, hogy lehet. Az 5 vezetékből ki kell keresni, hogy melyik a közös szál, azt ki kell hagyni a maradék 4-et bekötni egyből a shieldre. De ennek az áttétele nem kottyanás mentes, erre számíthatsz.
Arduino UNO + CNC Shield. Ebbol a CNC Shieldet dobhatod is ki mert a kepen eleve adnak hozza egy meghajto IC-t. Annak meg csak azt kell beadnod, hogy melyik tekercsre adjon aramot. A CNC Shield meg altalaban step dir jeleket eszik. Masik az hogy 5 madzag van, az meg unipolaris lepteto motor, a CNC Shieldek meg sztm bipolaris leptetoket hajtanak meg. Szoval a CNC Shield-et dobt el. Kosd ra az Unora direktbe azan lehet kezdeni programozni a leptetomoci drivert hozza.